abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:20:39 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925320


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).


Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:21:42 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925332
Duurde lang >:)

Ik las vandaag ook een artikel dat het vooral de anti-vaccinatie types zijn die zich het minst laten testen bij klachten. Moet niet gekker worden, maar ze staan wel vooran om te zeuren als ze een keer als mogelijke oorzaak worden aangewezen. Hele tijd in een slachtofferrol kruipen.

Heb echt NUL begrip voor dat soort mensen (natuurlijk laat ik de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden even buiten beschouwing hier).
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:23:30 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201925350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:00 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Betaalt de overheid dan ook braaf de gemiste omzet terug? Of mogen ze nu verrotten en is het wat een pech, de helft van de kroegen weg?
Dat is ondernemersrisico. Krijgen wij al die nutteloze mondkapjes nog eens terugbetaald door de overheid?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:24:35 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201925364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:21 schreef Evenstar het volgende:
Duurde lang >:)

Ik las vandaag ook een artikel dat het vooral de anti-vaccinatie types zijn die zich het minst laten testen bij klachten. Moet niet gekker worden, maar ze staan wel vooran om te zeuren als ze een keer als mogelijke oorzaak worden aangewezen. Hele tijd in een slachtofferrol kruipen.

Heb echt NUL begrip voor dat soort mensen (natuurlijk laat ik de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden even buiten beschouwing hier).
Deels snap ik je, maar grotendeels niet. Het is geen homogene groep, de wappies zijn echt een klein percentage van de niet gevaccineerden

De IC's en afdelingen liggen vooral vol met ongezonde, allochtone/laagopgeleide mensen die er vooral geen zak van snappen of bang zijn.
Gemiddelde Nederlander (waaronder de Nederlander met immigratieachtergrond) is gewoon op zijn Haags gezegd 'teringdom'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:24:46 #5
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201925366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat is ondernemersrisico. Krijgen wij al die nutteloze mondkapjes nog eens terugbetaald door de overheid?
We wachten ook nog steeds op die 1000euro van Rutte.
pi_201925370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:51 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Slim. Of anti depressiva ;)
Die heb ik al sinds februari dit jaar ... ;( :')
pi_201925405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:21 schreef Evenstar het volgende:
Duurde lang >:)

Ik las vandaag ook een artikel dat het vooral de anti-vaccinatie types zijn die zich het minst laten testen bij klachten. Moet niet gekker worden, maar ze staan wel vooran om te zeuren als ze een keer als mogelijke oorzaak worden aangewezen. Hele tijd in een slachtofferrol kruipen.

Heb echt NUL begrip voor dat soort mensen (natuurlijk laat ik de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden even buiten beschouwing hier).
Hoe kan het dan de besmettingen oplopen, als ze niet testen?

Als je gevaccineerd bent ga je toch niet testen met een laf hoestje.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:30:43 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925438
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Deels snap ik je, maar grotendeels niet. Het is geen homogene groep, de wappies zijn echt een klein percentage van de niet gevaccineerden

De IC's en afdelingen liggen vooral vol met ongezonde, allochtone/laagopgeleide mensen die er vooral geen zak van snappen of bang zijn.
Gemiddelde Nederlander (waaronder de Nederlander met immigratieachtergrond) is gewoon op zijn Haags gezegd 'teringdom'
Heb je toevallig schattingen / getallen, want volgens mij is die groep echt groter dan dat wij denken. Veel allochtonen die ik kan zijn toch echt gevaccineerd. Natuurlijk weet ik niet hoe het in alle hoeken en gaten van de randstad zit.

Ik ben van mening dat de groep mensen die bewust niet voor vaccinatie kiezen echt behoorlijk groot is. Onderschat Bible Belt en de wappies niet.

Verder wel met je eens hoor over dat er ook voor een deel allochtonen tussen zitten die het allemaal niet snappen, maar dat moet toch op te lossen zijn. We zijn verdomme bijna twee jaar verder _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:31:42 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hoe kan het dan de besmettingen oplopen, als ze niet testen?

Als je gevaccineerd bent ga je toch niet testen met een laf hoestje.
Waarom niet? Ik had een laf hoestje en ben gaan testen en bleek positief. Jij gaat dus gewoon hoestend en proestend de kroeg in (als het ware)? Als ik niet had getest en vandaag gewoon op werk was verschenen had ik meerder patiënten en collega's kunnen besmetten.

En dan vraag je wel "hoe kan het dat de besmettingen oplopen" .... nou, zo dus.
pi_201925455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat is ondernemersrisico. Krijgen wij al die nutteloze mondkapjes nog eens terugbetaald door de overheid?
Ondernemersrisico is iets wat je willens en wetens aangaat. Dus je kroeg starten in coronatijd, dan kun je het op ondernemersrisico gooien.

Maar de overheid die jouw tent sluit als gevolg van een pandemie (of vanwege een natuurramp, same difference) dat is natuurlijk geen ondernemersrisico.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201925498
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Waarom niet? Ik had een laf hoestje en ben gaan testen en bleek positief. Jij gaat dus gewoon hoestend en proestend de kroeg in (als het ware)? Als ik niet had getest en vandaag gewoon op werk was verschenen had ik meerder patiënten en collega's kunnen besmetten.

En dan vraag je wel "hoe kan het dat de besmettingen oplopen" .... nou, zo dus.
Ja gevacineerd toch. Wat is het nut dan van die vaccinatie? Ga echt niet voor elk hoestje testen, voorheen al niet, nu helemaal niet.
pi_201925505
Zin in de avondklok

@Lenny_Leonard @Zipportal
pi_201925514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:21 schreef Evenstar het volgende:
Duurde lang >:)

Ik las vandaag ook een artikel dat het vooral de anti-vaccinatie types zijn die zich het minst laten testen bij klachten. Moet niet gekker worden, maar ze staan wel vooran om te zeuren als ze een keer als mogelijke oorzaak worden aangewezen. Hele tijd in een slachtofferrol kruipen.

Heb echt NUL begrip voor dat soort mensen (natuurlijk laat ik de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden even buiten beschouwing hier).
Sowieso zijn de mensen die het hardste klagen al sinds het begin van de pandemie meestal degenen die er zelf het minste aan willen doen.
"Ik geef gewoon een hand hoor."
"Ik houd geen afstand."
"Ik doe geen mondkapje op."
"Ik laat me niet testen."
"Ik neem geen vaccin."
"Ik neem echt geen boosterprik."
"VERSCHRIKKELIJK! WE BLIJVEN MAAR ONDERDRUKT WORDEN MET MAATREGELEN!1! ER KOMT GEEN EIND AAN!1!"

Willen niks, geloven niks, durven niks en steken gewoon de kop in het zand.

Eentje uit mijn kennissenkring die het allemaal heel zwaar had met de maatregelen omdat hij nogal een uitgaansdier is ook. Hij is geen coronaontkenner maar "ja, niet meer knuffelen, steeds zo'n mondkapje op en dat afstand houden, wat een gedoe zeg. Nee, als ik klachten heb laat ik me niet testen. Vaccin? Heb ik niet genomen...".

Als ze dan ook nog beginnen over 'leren leven met het virus' denk ik helemaal :') . Al die maatregelen en vaccinaties, dat doen we nu júíst zodat er dan met het virus nog te leven valt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201925553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Sowieso zijn de mensen die het hardste klagen al sinds het begin van de pandemie meestal degenen die er zelf het minste aan willen doen.
"Ik geef gewoon een hand hoor."
"Ik houd geen afstand."
"Ik doe geen mondkapje op."
"Ik laat me niet testen."
"Ik neem geen vaccin."
"Ik neem echt geen boosterprik."
"VERSCHRIKKELIJK! WE BLIJVEN MAAR ONDERDRUKT WORDEN MET MAATREGELEN!1! ER KOMT GEEN EIND AAN!1!"

Willen niks, geloven niks, durven niks en steken gewoon de kop in het zand.

Eentje uit mijn kennissenkring die het allemaal heel zwaar had met de maatregelen omdat hij nogal een uitgaansdier is ook. Hij is geen coronaontkenner maar "ja, niet meer knuffelen, steeds zo'n mondkapje op en dat afstand houden, wat een gedoe zeg. Nee, als ik klachten heb laat ik me niet testen. Vaccin? Heb ik niet genomen...".

Als ze dan ook nog beginnen over 'leren leven met het virus' denk ik helemaal :') . Al die maatregelen en vaccinaties, dat doen we nu júíst zodat er dan met het virus nog te leven valt.
Ik heb het gevoel dat die mensen gewoon dwars doen om het dwars doen. Gevalletje ‘kijk mij eens doen wat ik zelf wil/zin in heb’
pi_201925554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Hoe kan het dan de besmettingen oplopen, als ze niet testen?

Als je gevaccineerd bent ga je toch niet testen met een laf hoestje.
Als ik een 'hoestje' heb ga ik me wel laten testen ja. Nog niet voorgekomen trouwens.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201925563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Als ik een 'hoestje' heb ga ik me wel laten testen ja. Nog niet voorgekomen trouwens.
Toch bang dat de vaccinatie niet werkt?
pi_201925567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:40 schreef XSbig het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat die mensen gewoon dwars doen om het dwars doen. Gevalletje ‘kijk mij eens doen wat ik zelf wil/zin in heb’
@leolinedance
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:42:23 #18
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201925570
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Deels snap ik je, maar grotendeels niet. Het is geen homogene groep, de wappies zijn echt een klein percentage van de niet gevaccineerden

De IC's en afdelingen liggen vooral vol met ongezonde, allochtone/laagopgeleide mensen die er vooral geen zak van snappen of bang zijn.
Gemiddelde Nederlander (waaronder de Nederlander met immigratieachtergrond) is gewoon op zijn Haags gezegd 'teringdom'
De niet-gevaccineerden die ik ken zijn echt niet teringdom. Het zijn mensen die je steevast herkent aan de frase "bewuste keuze", niet allochtoon, laagopgeleid of ongezond. Het zijn mensen waarover ik me afvraag hoe het kan dat die het niet vertrouwen.

De enige verklaring die het een beetje dekt die ik kan verzinnen is dat ze zo vast zitten in de veilige leefwereld die mede dankzij vaccins gecreëerd is dat ze elke hint van een scherp randje of risico niet meer oppikken omdat ze dat nooit eerder hebben hoeven ervaren.

Los van de echte wappers dit, want daar is zonder uitzondering iets meer in het spel aan problematiek.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:42:46 #19
432997 Ven1972
Man met humor
pi_201925574
Ik denk echter dat veel besmettingen zijn onder ongezonde, allochtone/laagopgeleide mensen en zwangere vrouwen zijn, die niet willen vaccineren, meeste mensen zijn al opgenomen in het ziekenhuis. Onder allochtone mensen kan reden zijn dat volgens geloof niet mogen gevaccineerd worden, net als gelovigen in Staphorst. Maar aan ander kant is ook veel besmettingen gaande onder mensen die prosteren tegen de maatregelen (Viruswaarheid van Engel). Dus ik wil niet speculeren op mensen die Viruswaarheid steunen, zowel die echt tegen de maatregelen zijn, ook makkelijk het virus doorgeven aan andere mensen die niet gevaccineerd of gevaccineerd zijn. Ik denk dat communicatie van de regering met het volk nog niet optimaal is wat het ook voor vele doelgroepen niet treffend is voor wat het betekent om gevaccineerd te zijn.

Gelukkig in Nederland zijn er ook veel meer mensen gevaccineerd tegen het coronavirus. Volgens de Jonge zijn 1,2 miljoen of meer mensen nog niet gevaccineerd wegens medische redenen, geloof of eigen wilsbeschikking, dat is nog in oppervlakte wel een kleine groep mensen onder Nederlanders.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_201925583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De niet-gevaccineerden die ik ken zijn echt niet teringdom. Het zijn mensen die je steevast herkent aan de frase "bewuste keuze", niet allochtoon, laagopgeleid of ongezond. Het zijn mensen waarover ik me afvraag hoe het kan dat die het niet vertrouwen.

De enige verklaring die het een beetje dekt die ik kan verzinnen is dat ze zo vast zitten in de veilige leefwereld die mede dankzij vaccins gecreëerd is dat ze elke hint van een scherp randje of risico niet meer oppikken omdat ze dat nooit eerder hebben hoeven ervaren.

Los van de echte wappers dit, want daar is zonder uitzondering iets meer in het spel aan problematiek.
diegene die ik ken:

WEF, big reset en: er komt geen zooi in me lijf

fijn jullie gekend te hebben, doei
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:43:46 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201925584
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ondernemersrisico is iets wat je willens en wetens aangaat. Dus je kroeg starten in coronatijd, dan kun je het op ondernemersrisico gooien.

Maar de overheid die jouw tent sluit als gevolg van een pandemie (of vanwege een natuurramp, same difference) dat is natuurlijk geen ondernemersrisico.
Daar is niet iedere rechter het mee eens:

https://www.vastgoedmarkt(...)co-huurder-101156040
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:44:02 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ja gevacineerd toch. Wat is het nut dan van die vaccinatie? Ga echt niet voor elk hoestje testen, voorheen al niet, nu helemaal niet.
Nou, dan beantwoord je toch je eigen vraag? Dit is hoe het alsnog fout gaat en hoe wij alsnog aan duizenden besmettingen per dag komen.

Dat je gevaccineerd bent wil niet zeggen dat je niet besmet kan raken en/of anderen kan besmetten. De kans wordt kleiner, maar is nog steeds aanwezig. Als iemand hoestend en proestend een kroeg binnenloopt met z'n QR code dan is de kans redelijk aanwezig dat daar besmettingen ontstaan.

Ik zeg steeds jij, maar bedoel het niet als een persoonlijke aanval trouwens. Het is iets wat ik vaker tegenkom en ik denk dat wij hier gewoon een grote denkfout in maken met z'n allen, Heb best begrip voor mensen die zo denken, maar ik sta er toch anders in.

Ja, ik ben gevaccineerd, maar ja ik laat mij ook testen als ik klachten heb. Misschien een dag later dan dat ik een half jaar geleden deed, maar die ene dag blijf ik alsnog netjes binnen en beperk ik mijn contacten.

Zondag klachten gekregen en heb die dag geen contacten gehad. Maandag weer geen contacten gehad en toen had in de avond erger werd toch maar test aangevraagd.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:44:31 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201925595
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]
@:leolinedance
Heb prikkie gewoon gehad hoor :)
pi_201925604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:40 schreef XSbig het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat die mensen gewoon dwars doen om het dwars doen. Gevalletje ‘kijk mij eens doen wat ik zelf wil/zin in heb’
Die ene kennis van me is eigenlijk helemaal niet zo'n recalcitrant jong. Ik denk dat het ook echt een gevalletje "ik wil het allemaal niet weten" is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:45:52 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Toch bang dat de vaccinatie niet werkt?
Kan je uitleggen hoe je dit bedoelt?

Vaccinatie is geen garantie dat je het nooit krijgt of nooit anderen besmet als je het wel hebt gekregen.
pi_201925607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Daar is niet iedere rechter het mee eens:

https://www.vastgoedmarkt(...)co-huurder-101156040
quote:
Geen maatregelen die gebruik gehuurde belemmeren
In de zaak tussen Siscon Instruments wees de kantonrechter beide vorderingen af. ‘Er zijn geen (overheids)maatregelen die het gebruik als zodanig belemmeren. Volgens Siscon is de reden dat zij het gehuurde niet in gebruik heeft genomen gelegen in de omstandigheid dat haar omzet en die van haar beoogd onderhuurder als gevolg van de coronacrisis fors is teruggelopen.’
Het ging hier dus om een andere situatie: De verhuurder wilde de onderhuurder er uit schoppen, maar de rechter zei terecht dat de uitvoering van de huurovereenkomst niet werd belemmerd door de coronamaatregelen.

Dat is natuurlijk anders als je kroeg op last van de overheid moet sluiten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:47:55 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201925616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Sowieso zijn de mensen die het hardste klagen al sinds het begin van de pandemie meestal degenen die er zelf het minste aan willen doen.
"Ik geef gewoon een hand hoor."
"Ik houd geen afstand."
"Ik doe geen mondkapje op."
"Ik laat me niet testen."
"Ik neem geen vaccin."
"Ik neem echt geen boosterprik."
"VERSCHRIKKELIJK! WE BLIJVEN MAAR ONDERDRUKT WORDEN MET MAATREGELEN!1! ER KOMT GEEN EIND AAN!1!"

Willen niks, geloven niks, durven niks en steken gewoon de kop in het zand.

Eentje uit mijn kennissenkring die het allemaal heel zwaar had met de maatregelen omdat hij nogal een uitgaansdier is ook. Hij is geen coronaontkenner maar "ja, niet meer knuffelen, steeds zo'n mondkapje op en dat afstand houden, wat een gedoe zeg. Nee, als ik klachten heb laat ik me niet testen. Vaccin? Heb ik niet genomen...".

Als ze dan ook nog beginnen over 'leren leven met het virus' denk ik helemaal :') . Al die maatregelen en vaccinaties, dat doen we nu júíst zodat er dan met het virus nog te leven valt.
"Ik geef gewoon een hand hoor." EENS
"Ik houd geen afstand." ONEENS
"Ik doe geen mondkapje op." EENS
"Ik laat me niet testen." ONEENS
"Ik neem geen vaccin." ONEENS
"Ik neem echt geen boosterprik." EENS
"VERSCHRIKKELIJK! WE BLIJVEN MAAR ONDERDRUKT WORDEN MET MAATREGELEN!1! ER KOMT GEEN EIND AAN!1!" EENS
pi_201925617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Toch bang dat de vaccinatie niet werkt?
Ze werken wel, maar ze geven geen 100% bescherming. Ook niet bijna 100%, dus ja, dan ga ik wel even testen ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201925623
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nou, dan beantwoord je toch je eigen vraag? Dit is hoe het alsnog fout gaat en hoe wij alsnog aan duizenden besmettingen per dag komen.

Dat je gevaccineerd bent wil niet zeggen dat je niet besmet kan raken en/of anderen kan besmetten. De kans wordt kleiner, maar is nog steeds aanwezig. Als iemand hoestend en proestend een kroeg binnenloopt met z'n QR code dan is de kans redelijk aanwezig dat daar besmettingen ontstaan.

Iedereen is gevaccineerd in die kroeg, als het vaccin zijn werk doet zal dus niemand dood ziek worden. Besmettingen boeit ook niet zoveel, enkel de risicogroep ongevacinneerde die besmet raken zijn het probleem.

En de hoogbejaarde want die gaan al dood aan een griepje, dus een covidje na vaccinatie zullen ze ook niet overleven, zie Colin Powell.
pi_201925635
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen is gevaccineerd in die kroeg, als het vaccin zijn werk doet zal dus niemand dood ziek worden. Besmettingen boeit ook niet zoveel, enkel de risicogroep ongevacinneerde die besmet raken zijn het probleem.

En de hoogbejaarde want die gaan al dood aan een griepje, dus een covidje na vaccinatie zullen ze ook niet overleven, zie Colin Powell.
"Ja maar die gevaccineerde die in de kroeg besmet raakt kan thuis weer iemand anders besmetten. Gooi die kroeg dus maar dicht!" :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:51:51 #31
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925646
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen is gevaccineerd in die kroeg, als het vaccin zijn werk doet zal dus niemand dood ziek worden. Besmettingen boeit ook niet zoveel, enkel de risicogroep ongevacinneerde die besmet raken zijn het probleem.

En de hoogbejaarde want die gaan al dood aan een griepje, dus een covidje na vaccinatie zullen ze ook niet overleven, zie Colin Powell.
Nee, niet iedereen in de kroeg is gevaccineerd, want je komt ook binnen met een negatieve test.

Jij bent gevaccineerd, maar ondertussen ook besmet. Jij gaat naar een kroeg en besmet daar iemand die 6 uur geleden nog negatief was getest. Diegene gaat de komende week op bezoek bij zijn ouders die anti-vaccin zijn.... (of onderliggende kwalen hebben, of waarbij vaccin niet goed werkt etc.)

... ondertussen zit jij je af te vragen hoe het toch komt dat de besmettingen oplopen.

Nou zo dus, door mensen die niet even iets verder willen kijken. Je laatste opmerking laat sowieso zien dat je weinig respect wil tonen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:52:10 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201925650
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen is gevaccineerd in die kroeg
Hoe weet je dat?
pi_201925658
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Toch bang dat de vaccinatie niet werkt?
Beetje vreemde vraag.
Wat zou de vaccinatie moeten doen volgens jou?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201925671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nee, niet iedereen in de kroeg is gevaccineerd, want je komt ook binnen met een negatieve test.

De eerste wappie die een test doet om naar de kroeg te gaan moet ik nog tegen komen. Komt nog bij dat je ook zonder klachten de hele kroeg kan besmetten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:55:04 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Beetje vreemde vraag.
Wat zou de vaccinatie moeten doen volgens jou?
Zorgen dat je 100% zeker niet besmet kan raken.

Zorgen dat als je, ondanks de 100% zekerheid dat je niet besmet kan raken toch besmet raakt, 100% zeker niemand anders kan besmetten.

Zorgen dat als het ondanks de 2x 100% hierboven alsnog fout gaat niemand zorg nodig heeft en gewoon na twee volle zakdoekjes weer verder kan met zijn of haar leven.

Mastervaccin _O_
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:56:01 #36
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen is gevaccineerd in die kroeg, als het vaccin zijn werk doet zal dus niemand dood ziek worden. Besmettingen boeit ook niet zoveel, enkel de risicogroep ongevacinneerde die besmet raken zijn het probleem.

En de hoogbejaarde want die gaan al dood aan een griepje, dus een covidje na vaccinatie zullen ze ook niet overleven
[..]
De eerste wappie die een test doet om naar de kroeg te gaan moet ik nog tegen komen. Komt nog bij dat je ook zonder klachten de hele kroeg kan besmetten.
... dus omdat je zonder klachten de hele kroeg zou kunnen besmetten doe jij er nog een schep bovenop en ga je zonder te testen hoestend in een kroeg zitten ....

duidelijk, makes sense ook
  woensdag 27 oktober 2021 @ 21:57:43 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201925708
1,5 meter gaat toch geen hont zich meer aan houden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 21:59:57 #38
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925737
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
1,5 meter gaat toch geen hont zich meer aan houden.
Mwah, hebben hier de afgelopen jaar heel vaak geroepen "niemand gaat zich eraan houden", "niemand gaat mondkapjes dragen", "niemand gaat testen" etc. Toch valt het iedere keer weer mee. Over het algemeen zijn wij allemaal niet zo rebels als dat wij denken te zijn.

Het is ook gewoon onnodig om rebels te doen om het rebels doen. Niemand schiet er mee op (behalve je ego). Iemand hierboven zei het ook al, diegenen die de hele tijd schreeuwen zijn diegenen die zorgen dat het allemaal nog langer duurt of alsnog fout gaat. Daarna roepen ze "zie je wel, het stopt nooit". Mooie self fulfilling prophecy dat.
pi_201925790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Mwah, hebben hier de afgelopen jaar heel vaak geroepen "niemand gaat zich eraan houden", "niemand gaat mondkapjes dragen", "niemand gaat testen" etc. Toch valt het iedere keer weer mee. Over het algemeen zijn wij allemaal niet zo rebels als dat wij denken te zijn.

Het is ook gewoon onnodig om rebels te doen om het rebels doen. Niemand schiet er mee op (behalve je ego). Iemand hierboven zei het ook al, diegenen die de hele tijd schreeuwen zijn diegenen die zorgen dat het allemaal nog langer duurt of alsnog fout gaat. Daarna roepen ze "zie je wel, het stopt nooit". Mooie self fulfilling prophecy dat.
ik zal me gewoon aan de regels houden maar ik ga er wel gewoon op uit binnen de regels.
iets wat we niet deden vorig jaar..........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201925800
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Daarna roepen ze "zie je wel, het stopt nooit". Mooie self fulfilling prophecy dat.
Nou, het "het stopt nooit" durf ik nog wel aan, juist omdat we nu alle middelen die we hadden voor een duurzame oplossing nu hebben ingezet. Een troefkaart waardoor we er vanaf nu voor de komende jaren vanaf zijn, die is er niet meer.

Dus ik ben benieuwd of we in een golfbeweging terecht gaan komen waarin we elk jaar zware maatregelen krijgen als het vroeg donker wordt, en we misschien wat meer mogen als de zon weer door breekt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201925802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
1,5 meter gaat toch geen hont zich meer aan houden.
Of alleen maar wanneer het ze niet in de weg zit.
I'll give you something to do
pi_201925806
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]
... dus omdat je zonder klachten de hele kroeg zou kunnen besmetten doe jij er nog een schep bovenop en ga je zonder te testen hoestend in een kroeg zitten ....

duidelijk, makes sense ook
Lijkt me sterk als het een verkoudheidje is. Iedereen zijn eigen mening, maar voor mij is het overdreven om door te gaan met testen na vaccinatie, voor elk wissewasje.

Je kan natuurlijk gewoon een dagje thuis blijven als je hoestbuien hebt, heb je geen test voor nodig.

Of je moet echt zwaar risicogroep zijn, dan kan ik het nog wel begrijpen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:07:06 #43
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201925831
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Hetzelfde als je laten testen als je gevaccineerd bent.
Heb al eerder gezegd dat het een verslaving is geworden voor sommige mensen, maar toen werd ik uitgelachen.

En het zal alleen maar erger worden, want de temperatuur zal niet omhoog gaan de komende maanden. Je zal straks gewoon gedwongen worden om je te laten testen als je een kuchje laat horen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201925852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb al eerder gezegd dat het een verslaving is geworden voor sommige mensen, maar toen werd ik uitgelachen.

En het zal alleen maar erger worden, want de temperatuur zal niet omhoog gaan de komende maanden. Je zal straks gewoon gedwongen worden om je te laten testen als je een kuchje laat horen.
Gedwongen? Staat er straks een BOA over mijn schouder te kijken die me bij een 'hatsjoe!' geboeid naar de teststraat vervoert dan? :P
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 22:09:19 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201925856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]
ik zal me gewoon aan de regels houden maar ik ga er wel gewoon op uit binnen de regels.
iets wat we niet deden vorig jaar..........
Precies.

Net nu ik de vrijheid pak krijg ik wel meteen een positieve test natuurlijk :P
pi_201925858
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb al eerder gezegd dat het een verslaving is geworden voor sommige mensen, maar toen werd ik uitgelachen.

En het zal alleen maar erger worden, want de temperatuur zal niet omhoog gaan de komende maanden. Je zal straks gewoon gedwongen worden om je te laten testen als je een kuchje laat horen.
Leg nog eens uit, wat is de verslaving dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201925863
'Kabinet denkt aan herinvoeren mondkapjesplicht en anderhalve meter'. Gaan de winkels nou echt al die 1,5 meter stickers, spatschermen en andere meuk weer opnieuw in hun zaken plaatsen? Ik denk het niet. :N
pi_201925868
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:10 schreef Nia het volgende:
'Kabinet denkt aan herinvoeren mondkapjesplicht en anderhalve meter'. Gaan de winkels nou echt al die 1,5 meter stickers, spatschermen en andere meuk weer opnieuw in hun zaken plaatsen? Ik denk het niet. :N
Hebben ze die dingen weg gehaald dan?
Plaats hier uw advertentie
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:11:19 #49
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201925871
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Gemiddelde Nederlander (waaronder de Nederlander met immigratieachtergrond) is gewoon op zijn Haags gezegd 'teringdom'
Bedankt ^O^
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201925881
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:36 schreef Wereldgozer het volgende:
Zin in de avondklok

@:lenny_leonard @:Zipportal
Als ik die bonus krijg dan kan ik mooi 4 keer vrijuit gaan. Prima besteding van de bonus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')