abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:58:35 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_202660450
Grappig he die verschillen. Goud loopt nog niet, maar kan al wel gaan staan. Om dan vervolgens heel blij en trots te staan grijnzen en weer op zijn kont te ploffen :D
Ik maak me in elk geval allerminst zorgen om dit kind, maar ik maak me sowieso niet zo snel zorgen geloof ik. Geeft veel meer rust ;)
disclaimer
pi_202661601
Een van de redenen om niet naar het cb te gaan. :') Jeejte, een baby mag niet eens een baby zijn.
Leuk rendiertje. O+

Zielie kan ook niet los lopen, ze staat 1 seconde los. Verwacht ik ook niet. U. liep ook los met 14 maanden. Ze staat wel net als U. met haar twee voetjes naar buiten toe - maar dat is ook bij hem helemaal goed gekomen.

Een paar woordjes zegt ze wel. “Die”, “daar, “ja”, “nee”, “abi” (betekent broer) en “oma”.

Maar ze weet dan weer niet wat “slapen” is. Haar ochtendslaapje duurde 15 minuten en over de nachten heb ik het maar niet meer.

Ze heeft ook echt een attitude en kan heel goed nep gillen en nep huilen als ze haar zin niet krijgt. #minime ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_202661764
Het is ook maar net wie je treft op het CB. De laatste keer had ik een vpk waar ik voor mijn gevoel echt wat aan had en ze deed ook vrij relaxed. Maar ik heb er ook gezien die heel anders waren. Vooral de eerste keer had ik iemand die dacht dat ze het wel even allemaal ging vertellen. En dat vind ik aan de ene kant wel vervelend, ik zie elk bezoekje iemand anders.

Lopen miepen dat een kind van net 1 nog geen woordjes zegt slaat echt totaal nergens op :D
  vrijdag 17 december 2021 @ 12:17:19 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_202661822
nou scheelt het dat ik hier tamelijk ongevoelig voor ben, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat misschien minder zijn en daar wel onzeker van kunnen worden.
Ik vind het soms zo jammer dat "gewoon gemiddeld" tegenwoordig ook al zorgelijk lijkt te zijn. Alsof het alleen maar oke is als je kind een extreem snelle superslimmerd is ofzo. Het enige waarin supergemiddeld de norm is, is de groeicurve :D
disclaimer
pi_202663236
Mijn zoon is traag in zowel fysieke als verbale ontwikkeling. Het kinderdagverblijf wilde een observatie, de pedagoge vond hem zwaar achterlopen. Ook alle websites van bv ggd zeggen dat ze met 18 maanden, uitlopend naar 20, wel echt moeten lopen. Dus wij doorverwezen naar de kinderfysio. Die zegt eigenlijk vrij snel: alles tot twee is een variatie op het normale
:')
En ze zegt ook: als er iets onderliggends is, dan train je dat toch niet weg en als dat niet zo is, dan komt het toch vanzelf :+
Dus ze heeft ons wat tips gegeven om tijdens spel wat spieropbouw te stimuleren en verder vindt ze het wel best. Zijn fijne motoriek is fantastisch en hij valt ook niet om, is gewoon nog onzeker en niet zo sterk in zijn benen. Maar hij gaat vooruit, zet af en toe uit zichzelf een paar stapjes en staat heel stevig dus hij komt er wel :)

Spraak eigenlijk vergelijkbaar: was allemaal niet goed, moet al tweewoordzinnen maken en kent te weinig woorden. Nou, we staan nog op de wachtlijst voor de logopedist en hij spuwt ze allemaal uit. Eten, drinken, kleuren, voorwerpen, voertuigen, papa/mama/opa/oma, aan/uit, open/dicht, tillen (zo'n beetje favoriet bij mama met de dikke buik }:|), zitten, schommelen, noem maar op. Misschien nog niet altijd even goed verstaanbaar voor buitenstaanders, maar hij springt vooruit. Gewoon lekker in zijn eigen tempo. En hij begrijpt en hoort echt alles hoor.

Dus, laat je niet gek maken. Als je je zorgen maakt, laat dan vooral onderzoek doen, maar als je kind gelukkig en gezond lijkt alleen achter de rest aanhobbelt: laat je niet gek maken :)
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 14:02:20 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202663294
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:13 schreef SQ het volgende:
Wij waren eergisteren bij het CB en daar vond de vpk het opvallend dat hij nog geen woordjes maakt. Het is echt alleen nog maar babababa hier. Nu moeten we 'm in de gaten gaan houden en als ie over 3 maanden nog niets zegt, terug komen.
Het voelt een beetje overtrokken allemaal want hij is gewoon nog een grote baby en baby's zeggen babababa, maar vooruit :')

Bonus: de kerstkaart van het kdv :D

[ afbeelding ]
Ik weet zelf eigenlijk niet goed wat "normaal" is, ik verdiep me daar niet echt in :D Ik vergelijk het met de kindjes van soortgelijke leeftijd en volgens mij zit dat wel goed :D

Aapie zegt ook nog niet echt woordjes maar wel veel klanken en mama/papa/boh (zijn naam, A-boh _O- ) Lopen doet hij ook nog steeds niet maar langs de tafel lopen wel als een pro. En gisteren wilde mijn man hem op de grond zetten en toen ging hij ook opeens begeleid lopen O+

Die foto is echt fantastisch O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:57 schreef B.ertha het volgende:
Mijn zoon is traag in zowel fysieke als verbale ontwikkeling. Het kinderdagverblijf wilde een observatie, de pedagoge vond hem zwaar achterlopen. Ook alle websites van bv ggd zeggen dat ze met 18 maanden, uitlopend naar 20, wel echt moeten lopen. Dus wij doorverwezen naar de kinderfysio. Die zegt eigenlijk vrij snel: alles tot twee is een variatie op het normale
:')
En ze zegt ook: als er iets onderliggends is, dan train je dat toch niet weg en als dat niet zo is, dan komt het toch vanzelf :+
Dus ze heeft ons wat tips gegeven om tijdens spel wat spieropbouw te stimuleren en verder vindt ze het wel best. Zijn fijne motoriek is fantastisch en hij valt ook niet om, is gewoon nog onzeker en niet zo sterk in zijn benen. Maar hij gaat vooruit, zet af en toe uit zichzelf een paar stapjes en staat heel stevig dus hij komt er wel :)

Spraak eigenlijk vergelijkbaar: was allemaal niet goed, moet al tweewoordzinnen maken en kent te weinig woorden. Nou, we staan nog op de wachtlijst voor de logopedist en hij spuwt ze allemaal uit. Eten, drinken, kleuren, voorwerpen, voertuigen, papa/mama/opa/oma, aan/uit, open/dicht, tillen (zo'n beetje favoriet bij mama met de dikke buik }:|), zitten, schommelen, noem maar op. Misschien nog niet altijd even goed verstaanbaar voor buitenstaanders, maar hij springt vooruit. Gewoon lekker in zijn eigen tempo. En hij begrijpt en hoort echt alles hoor.

Dus, laat je niet gek maken. Als je je zorgen maakt, laat dan vooral onderzoek doen, maar als je kind gelukkig en gezond lijkt alleen achter de rest aanhobbelt: laat je niet gek maken :)
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik vind het vooral vervelend dat je als moeder zo onzeker wordt gemaakt. Ik heb wat dat betreft eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het CB, zij zijn elke keer erg tevreden over groei en ontwikkelingen en zijn ook meer van "ah dat komt allemaal wel" :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202663331
Wij zijn dus al een jaar niet op het cb geweest, dat wordt steeds omgezet naar telefonisch. Donderdag mogen we eindelijk weer! Ik ben ook benieuwd naar zijn groeicurves O+

En voor wat dat onzeker maken betreft, daar zijn ze echt heel goed in |:( ze 'wilden het nog niet over een ontwikkelingsachterstand hebben, maar ze konden het ook niet uitsluiten'. Maar hij is eigenlijk nog te jong om dat te onderzoeken.

Gooi ff lekker een bommetje erin en zeg dan doodleuk dat je wel nog een paar jaar moet wachten voordat je weet of je kind dat heeft of niet :(
pi_202663337
Aboh O+
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 14:56:51 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202664100
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:04 schreef B.ertha het volgende:
Wij zijn dus al een jaar niet op het cb geweest, dat wordt steeds omgezet naar telefonisch. Donderdag mogen we eindelijk weer! Ik ben ook benieuwd naar zijn groeicurves O+

En voor wat dat onzeker maken betreft, daar zijn ze echt heel goed in |:( ze 'wilden het nog niet over een ontwikkelingsachterstand hebben, maar ze konden het ook niet uitsluiten'. Maar hij is eigenlijk nog te jong om dat te onderzoeken.

Gooi ff lekker een bommetje erin en zeg dan doodleuk dat je wel nog een paar jaar moet wachten voordat je weet of je kind dat heeft of niet :(
Ook al een jaar geen prikjes dan? Wij mogen over 2 weken weer voor de 14 maanden prik. En ik ben inderdaad ook steeds vooral benieuwd naar de curves :Y Wij hebben zelf ook een weegschaal maar de batterij is al een paar weken leeg, vergeet het steeds te vervangen :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:05 schreef B.ertha het volgende:
Aboh O+
Schattig hè? Hij zei dus steeds boh en we wisten niet wat hij ermee bedoelde, totdat het kwartje viel bij mijn man. Als ik nu zijn naam zeg hoor ik zelf ook steeds Aboh _O-

Ook weer even tijd voor foto's:

Mijn mooie man O+

Die bij tijd en wijlen ook heel dramatisch is :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202665468
Wat een geweldige kerstfoto @SQ ! Ik probeer hier ook weer een beetje aan te haken. Mijn moeder is gisteren vertrokken na 4 weken hier te zijn geweest (mijn vader is 2 weken eerder vertrokken). Ik mis ze nu al maar het waren een geweldige 4 weken O+ . We facetimeden natuurlijk al wel veel, en ik vroeg me af of Bubbles ze zou herkennen, maar vanaf het eerste moment waren ze helemaal gek met elkaar. Alsof ze ze echt herkende. Heel leuk O+ .

Praten doet ze hier ook nog niet, haar lievelingsklank is ‘bah’ en dat betekent zowel ‘vies’ als ‘kusje’ :') .

Lopen langs de tafel en langs de muur kan ze prima, maar ze is te onzeker om los te lopen. Af en toe zet ze 2 stapjes los vanaf de tafel naar de bank, om dan heel blij haar armen in de lucht te gooien en ‘jaaaaaaa’ te roepen :D. Maargoed ik maak me nergens zorgen om, als ze eraan toe is om te lopen loopt ze wel. Kruipen gaat in elk geval in een razend tempo (maar wat zonde van al die broeken :'( ).
  vrijdag 17 december 2021 @ 17:41:54 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_202666837
@MaJo na de 14 maanden zijn er geen prikken meer tot ze bijna 4 zijn ;)

Lieve aboh O+
disclaimer
pi_202668314
Aboh O+

Banaan is vandaag jarig. Toen hij zijn grote cadeau mocht uitpakken hoorde ik haar heel stellig Dera zeggen.

Ze vindt het ook echt heel mooi. En ze snapt hoe de schroevendraaier ongeveer werkt. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 18 december 2021 @ 07:26:11 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202676815
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:13 schreef SQ het volgende:
Wij waren eergisteren bij het CB en daar vond de vpk het opvallend dat hij nog geen woordjes maakt. Het is echt alleen nog maar babababa hier. Nu moeten we 'm in de gaten gaan houden en als ie over 3 maanden nog niets zegt, terug komen.
Het voelt een beetje overtrokken allemaal want hij is gewoon nog een grote baby en baby's zeggen babababa, maar vooruit :')

Bonus: de kerstkaart van het kdv :D

[ afbeelding ]
Scheetje O+

En hier gaat dat niet veel anders hoor, mama, oh oww, bwehhhh bwaaaaaaaaa bwaaa bwaaaaaaaaaaaaah. Maar ik denk niet dat je er wakker van ligt, of wel? ;)
Resistance is futile.
  zaterdag 18 december 2021 @ 07:39:20 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202676882
Oh, heerlijke updates hier O+ .

Colin kan sinds een paar dagen zwaaien (maar dan wel met zijn handpalm naar zijn gezicht :+ ). Als we klap eens in je handjes beginnen te zingen, dan doet hij klap eens op je bolletje :') _O- .

Het lopen is echt al rennen hier, dus dat blijft wel achterlijk snel gaan. Het geklauter blijft ook super interessant. Momenteel hebben we kussens om de bank heen gebarricadeerd omdat hij op de leuning klimt en dan gaan staan en er overheen hangen ;( >:) .

En qua praten.. nou ja, hij lijkt zichzelf heel goed te snappen!

Resistance is futile.
pi_202682386
Want een mooie kleur haar heeft Colin! :D

Gebruiken jullie nachtluiers, en zo ja: welke?

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat Bubbles’ pyjama nat is net boven haar luier als ik haar ‘s ochtends uit bed haal. Of zou gewoon een maatje groter daar al tegen moeten helpen?
pi_202683002
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:17 schreef Smart_ass het volgende:

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat Bubbles’ pyjama nat is net boven haar luier als ik haar ‘s ochtends uit bed haal. Of zou gewoon een maatje groter daar al tegen moeten helpen?
Ik heb een tijdje de luier verkeerd om aangedaan s nachts, mijn dochter slaapt op haar buik namelijk. Wij gebruiken Kruidvat luiers.
pi_202683265
Oh dat is wel een goede tip! Mijn dochter slaapt inderdaad ook op haar buik en ik merk altijd dat de voorkant overvol is terwijl de achterkant nagenoeg droog is. Ik ga het eens andersom proberen :Y.
pi_202683803
@Smart_ass Bij de oudste deden we een gewone plakluier en dan een luierbroekje er overheen. Luierbroekje kun je dan 's ochtends weer hergebruiken.

Poffertje barst van de energie vandaag. Na haar dutje was ze heel wild duidelijk aan het maken dat ze de rookmelder beneden had gezien en er op de knop gedrukt moest worden.

Na het uitpakken van secret Santa heeft mijn man haar meegenomen op de fiets. Even rust want ze wijst naar alles met keiharde "TATA". Of gillen als ze iets wil. Op de fiets wou ze ook wel alles weten maar daar kalmeerde ze wel wat van. Totdat ze thuiskwam natuurlijk. :')

Ik trek het ook niet zo goed want ze maakt niet echt lekkere nachten. Gelukkig heeft ze vandaag twee dutjes, dan wil de nacht vast ook beter.
pi_202684067
Ik trek het ook niet meer. Vannacht was echt drama, ze heeft de hele nacht gegild en gehuild.. zonder reden. Niemand in huis heeft een oog dicht gedaan..
Ik trek dit echt niet nog langer. :N
pi_202684307
Moet je dan niet eens naar de huisarts @arvensis ? -O-
pi_202685208
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:12 schreef PKM het volgende:
Moet je dan niet eens naar de huisarts @:arvensis ? -O-
Normaal gesproken is het niet zó erg. Ze wilde gewoon persé bij mij op schoot liggen terwijl ik zat. Iets anders was gillen..
hoop dat ze zo moe is van vannacht dat ze nu wel slaapt. :')
pi_202692201
Poeh heftig zeg! :*

Hier begint F nu te lopen aan onze handen. 16 maanden, haha maar echt onze baby haha. Praten wel echt lekker, gitaar als woord is lieveling en heity en mem. Klauwt het liefst broer in zijn gezicht, onder het gamen... Of bij mij liggen met duim in de mond. O+ ben gek op dit joch
pi_202692428
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:04 schreef arvensis het volgende:

[..]
Normaal gesproken is het niet zó erg. Ze wilde gewoon persé bij mij op schoot liggen terwijl ik zat. Iets anders was gillen..
hoop dat ze zo moe is van vannacht dat ze nu wel slaapt. :')
Fingers crossed.

Poffertje viel in slaap tijdens de persconferentie. _O- Ik kon merken dat ze wat onrustig werd van Hugo maar daarna gaf ze op, zoals zovelen met haar. ;)
pi_202695327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:57 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu?
Waterpokken zijn bijna weg! Beetje korstjes nog wel, houdt wel echt langer aan dan bij de peuter.

Maar die nachten.. Slapen hier gewoon niet zomaar langer dan 30-40 minuten zelf achter elkaar. Ze is gewoon de hele nacht door wakker. Slopend wel. Zeker in combinatie met al het andere.
pi_202698295
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:17 schreef Smart_ass het volgende:

Wij deden dan altijd een tijdje 's nachts een maatje groter inderdaad, en overdag nog de maat die ze al had. Dan op een gegeven moment helemaal over. Vaak als de voorraad op was bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Maar die nachten.. Slapen hier gewoon niet zomaar langer dan 30-40 minuten zelf achter elkaar. Ze is gewoon de hele nacht door wakker. Slopend wel. Zeker in combinatie met al het andere.
Echt heel heftig... wij zijn na een weekje slecht slapen (als ze ziek is bv.) al gesloopt, laat staan als het langer is. Ik weet ook niet goed wat je ermee kunt, behalve laten logeren of iemand anders de nacht laten doen terwijl jullie een keer elders bijslapen. Maar da's makkelijk praten want ik zou dat zelf denk ik ook niet trekken, weten dat ik een ander ermee 'opzadel'. Veel sterkte ;(
The rock candy's melted, only diamonds now remain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')