abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202533104
quote:
3s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:05 schreef PKM het volgende:
Haha @:Nolita die wist ik me ook nog te herinneren. Helpt het eigenlijk om dreumes dan even in haar eigen Trip Trap te zetten met iets te knutselen? Zo hoop ik het op te lossen wanneer Poffertje op de gewone eetstoelen klimt.
Nee, dat werkt bij mijn dreumes niet want ze wil wat kleuter heeft. De stiften, de dobbelstenen als we een spelletje doen etc. En ze wil dus vooral naast kleuter op dezelfde stoel. Haar eigen stoel is lava, met eten krijg ik haar er nog in, maar dat duurt ook nooit lang. Dan wil ze eruit en naar kleuter. Het is een fase zullen we maar zeggen. ;)

En NJ idd zeg, wat staan jullie al lang in een overlevingsstand. Hopelijk snel van de waterpokken af!

@MaJo die Maxi-Cosi sleep ik sinds ze 10-11 maanden is al niet meer mee uit de auto. Nu hebben wij 2 auto's en had ik een Maxi-Cosi van de buren in de tweede auto staan. Maar zeker met 1 auto lekker laten staan en alleen kind uit de auto halen, tilt een stuk makkelijker.

Ze zit sinds kort in de ene auto in de 2waypearl en in de andere in een Tobi. Voldoen prima, maar die keuzes zijn 3 jaar geleden al gemaakt. Er zijn vast weer nieuwere modellen op de markt inmiddels.
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 10:15:24 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202535761
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe lang duurt dat eigenlijk? -O-
Beterschap daar :* .

Geluidjes O+ . Colin probeert een beetje te tellen, oh oww, mama enzo. En verder hele verhalen in het jibberisch. De koppen die hij daarbij trekt ook, staat hij met uiterste verbazing een verhaal op te hangen, of dan gaat hij helemaal stuk om een totaal onverstaanbare grap.

Puur genieten!
Hier ook hele verhalen! Booooh wooooh mama dada! En dan echt zo heel stellig, alsof hij een statement maakt _O-

quote:
18s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jaaaaa, een beetje autostoel is echt een rib uit je lijf! :+ :')
Zeg dat :X Gelukkig gaat het wel een paar jaar mee!

quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:

[..]
Nee, dat werkt bij mijn dreumes niet want ze wil wat kleuter heeft. De stiften, de dobbelstenen als we een spelletje doen etc. En ze wil dus vooral naast kleuter op dezelfde stoel. Haar eigen stoel is lava, met eten krijg ik haar er nog in, maar dat duurt ook nooit lang. Dan wil ze eruit en naar kleuter. Het is een fase zullen we maar zeggen. ;)

En NJ idd zeg, wat staan jullie al lang in een overlevingsstand. Hopelijk snel van de waterpokken af!

@:MaJo die Maxi-Cosi sleep ik sinds ze 10-11 maanden is al niet meer mee uit de auto. Nu hebben wij 2 auto's en had ik een Maxi-Cosi van de buren in de tweede auto staan. Maar zeker met 1 auto lekker laten staan en alleen kind uit de auto halen, tilt een stuk makkelijker.

Ze zit sinds kort in de ene auto in de 2waypearl en in de andere in een Tobi. Voldoen prima, maar die keuzes zijn 3 jaar geleden al gemaakt. Er zijn vast weer nieuwere modellen op de markt inmiddels.
Ik heb de Cybex besteld, we hebben ook de kinderstoel (voor aan tafel) en daar zijn we tevreden over. Ik was er even klaar mee, mijn arm ligt zowat uit de kom :X Vanmiddag even naar de huisarts, ik denk dat mijn tenniselleboog inmiddels een tennisarm is geworden. Of misschien moet het geamputeerd worden, zo voelt het wel :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202540230
quote:
3s.gif Op woensdag 8 december 2021 20:05 schreef PKM het volgende:
Haha @:Nolita die wist ik me ook nog te herinneren. Helpt het eigenlijk om dreumes dan even in haar eigen Trip Trap te zetten met iets te knutselen? Zo hoop ik het op te lossen wanneer Poffertje op de gewone eetstoelen klimt.

@:NicolasJoy Wat een tijden, dat jij en je vrouw nog overeind blijven. -O-
Het is ook letterlijk net 'overeind blijven'. :+
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik had daar laatst ook al gelezen, was nu vooral benieuwd naar ervaringen met de huidige dreumesen ;) Maar fa,ily fix en twoway fix zegt me al niks dus misschien toch nog even verder over inlezen _O-
[..]
Is het dan nog wel van de peuter? Beterschap voor kleine S :*
[..]
Zo'n 360 graden stoel lijkt me wel wat ^O^ Welke hebben jullie? Wij rijden in principe alleen met hem dus het is niet nodig om over te zetten in een andere auto. Ik ben echt zo klaar met die maxicosi met een kind van 10+ kilo van de trap sjouwen en in de auto te zetten :X Mijn arm doet ook al heel lang pijn (ik heb een zogenaamde "tenniselleboog" van het tillen :') )
[..]
Dan weet je wat je haar voortaan cadeau kunt geven ;)
[..]
Oef dat klinkt wel heel erg pittig :X Hopelijk de komende nachten wat meer slaap!

Die geluidjes zijn fantastisch! Ik was met Aapie aan het spelen en zei "woooo" en nu zegt hij de hele tijd "woooo". Zo cute O+

Ik heb vandaag zo gelachen, in het dagverslag van de opvang stond dat ze met de kinderen waren gaan vingerverven. Aapie had echter geen zin, hij duwde steeds het bordje met verf weg _O- Echt zo herkenbaar, als Aapie iets niet wil dan doet hij het gewoon niet :') O+
Het zou nog net van de kleuter kunnen zijn, incubatietijd is meestal 10-14 dagen begrepen we, maar tot 21 dagen. Dus het kan precies. :9

Slaap kan alleen maar meer worden!

Vind het vooral zo tof dat er nu meer geluidjes komen. Hier was het vooral papa, die, eh, mama en bwuh. Nu een veelvoud aan gekke geluidjes.

quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe lang duurt dat eigenlijk? -O-
Beterschap daar :* .

Geluidjes O+ . Colin probeert een beetje te tellen, oh oww, mama enzo. En verder hele verhalen in het jibberisch. De koppen die hij daarbij trekt ook, staat hij met uiterste verbazing een verhaal op te hangen, of dan gaat hij helemaal stuk om een totaal onverstaanbare grap.

Puur genieten!
Hier begonnen de vlekjes rond zaterdag. Eerst een paar dagen wat rode vlekjes, toen startten de blaasjes, die zijn nu een dag of 4 erger aan het worden. Nu worden de blaasjes korstje, maar er zijn nog wat nieuwe vlekjes aan het komen. Geloof dat vanaf het moment van ontdekken het bij de peuter 1,5-2 weken duurde. Meeste klachten zijn eigenlijk voor de vlekjes, paar dagen grieperig zeg maar.

Alleen de dreumes die krabt ze echt kapot..
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:

[..]

@:MaJo die Maxi-Cosi sleep ik sinds ze 10-11 maanden is al niet meer mee uit de auto. Nu hebben wij 2 auto's en had ik een Maxi-Cosi van de buren in de tweede auto staan. Maar zeker met 1 auto lekker laten staan en alleen kind uit de auto halen, tilt een stuk makkelijker.

We houden ons maar vast aan het stuk 'we zijn er straks van af, hebben het allemaal gehad...'.

-

Wij hebben trouwens na de maxi-cosi een 2waypearl gehad en nu een rodifix voor de peuter.
pi_202559406
Hier ook de Cybex Sirona Z, tevreden mee - wel aanbiedingen gespeurd want allemachtig. Mickey kijkt sinds deze vooruit en is daar echt HEPPIE DE PEPPIE mee. Arme kind had zijn benen zo ongeveer in zijn nek :@

Ik ben ook zo onder de indruk van alles dat hij weet, wijst naar de deur, tafel, stoel, als je daarnaar vraagt... Te cute!
pi_202559437
O enne gefeliciteerd nog @arvensis :@

En die klimmende draakjes hier!!! :o O+

Ik denk dat Mickey 4 is eer de waterpokken hem bereiken nu door covid
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 00:33:39 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202562475
Vandaag de dag dat je wist dat zou komen, we werden door het kdv gebeld dat Aapie koorts had en we hem op moesten halen. Hij was wat snotterig de laatste dagen en een beetje hoesten maar verder niks ergs. Wel erg moe. Hij heeft twee tukken gedaan van twee uur maar was verder vrolijk en lekker aan het spelen, niet veel aan de hand dus.

@tpopml mooi is dat hè dat ze steeds meer begrijpen? Aapie doet me ook steeds na als ik in mijn handen klap, daarna gekke geluidjes maak etc. Zo cute O+

Autostoel kwam vanavond binnen, kan mooi dit weekend geïnstalleerd worden. Ik ben benieuwd!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 15:12:01 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202567964
Wat is de max dat jullie je kind laten slapen? Aapie ligt al ruim drie uur te tukken en twijfel om hem wakker te maken. Daar wordt hij meestal nogal chagrijnig van _O-
pi_202568033
Max. Tot 15:30 anders wil ie om 19:00 niet slapen
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 15:43:00 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202568456
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:15 schreef Emmerdeur het volgende:
Max. Tot 15:30 anders wil ie om 19:00 niet slapen
Meestal doet hij rond 16 uur nog een tweede tukkie maar nu loopt het in elkaar over :o

Hij slaapt nog steeds, over een kwartier al 4 uur! Toch wat zieker dan hij oogt :@
pi_202569051
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:43 schreef MaJo het volgende:

[..]
Meestal doet hij rond 16 uur nog een tweede tukkie maar nu loopt het in elkaar over :o

Hij slaapt nog steeds, over een kwartier al 4 uur! Toch wat zieker dan hij oogt :@
Ah ziekjes…
Daar kunnen we nog niet echt over mee praten , hij wil maar niet ziek worden.
Proberen zo strak mogelijk zolang nog gaat zelfde ritme aan te houden , van 19:00 tot 07:00 en van 12:00 tot 15:00.
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 17:24:55 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202569585
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:26 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Ah ziekjes…
Daar kunnen we nog niet echt over mee praten , hij wil maar niet ziek worden.
Proberen zo strak mogelijk zolang nog gaat zelfde ritme aan te houden , van 19:00 tot 07:00 en van 12:00 tot 15:00.
Gaat hij niet naar de opvang? Dan is ziek worden gegarandeerd _O-

Uiteindelijk om 16u gaan kijken, toen zat hij rechtop in zijn bedje. En nu alweer aan het gapen :o
pi_202569948
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Gaat hij niet naar de opvang? Dan is ziek worden gegarandeerd _O-

Uiteindelijk om 16u gaan kijken, toen zat hij rechtop in zijn bedje. En nu alweer aan het gapen :o
Nog niet echt. Vanaf april(2jaar) gaat ie 3x pw naar peuterspeelzaal. Voornamelijk hier in de straat bij de kinderen spelen nu.Die zijn om de haverklap ziek. Hij wil maar niet :D

Hoop maar dat ie vanavond wel wil slapen dan

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 21:04:35 ]
pi_202571181
@Emmerdeur mijn oudste werd ook nooit ziek. Daar kwam abrupt een einde aan toen we voor het eerst bij de peuterspeelzaal gingen kijken. :Y

@MaJo Poffertje slaapt nooit langer dan drie uur achter elkaar. In principe wil ik haar na 16:00 ook niet meer slapend hebben. In de praktijk hoef ik me daar eigenlijk ook niet druk om te maken. :N
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202571483
Wat slapen jullie dreumessen lang!! :o

L gaat 5 uur na wakker worden naar bed (meestal tussen 12:00-13:00) en slaapt dan 45 minuten/max 1 uur. Heel soms een uitschieter naar 1,5 uur. Oudste sliep altijd maar max 45 minuten, dus dit is al vooruitgang. Maar als ik idd hoor over uren aan een stuk slapen, dat kunnen mijn kinderen schijnbaar niet overdag. :N
pi_202571664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:09 schreef Nolita het volgende:

L gaat 5 uur na wakker worden naar bed (meestal tussen 12:00-13:00) en slaapt dan 45 minuten/max 1 uur. Heel soms een uitschieter naar 1,5 uur. Oudste sliep altijd maar max 45 minuten, dus dit is al vooruitgang. Maar als ik idd hoor over uren aan een stuk slapen, dat kunnen mijn kinderen schijnbaar niet overdag. :N
Haha dit ziet er in ins geval beter uit dan het is. Drie uur aaneengesloten is volgens mij alleen als ze ziek is.

Gisteren hadden we een uitschieter van twee uur (10 tot 12) maar deed ze daarna geen tweede dutje meer.

Vandaag lukte het ochtendslaapje niet en sliep ze 1 uur op de middag. Soms is dat ook maar een half uur.

Als ze wel twee dutjes doet is het meestal 2x45 minuten.

Haar gemiddelde aantal uur per dag is 13,5 . Vorige week zelfs nog een uurtje minder.

Hoe gaat het bij jullie eigenlijk @NicolasJoy?
pi_202572338
Hier sinds een week naar een langer dutje (tussen 12&13u en dan 1,5 ongeveer)
pi_202572446
Wij houden ons aan wakker tijd: nu net 16 maanden, sochtends een half uur Max het liefst (9.00-9.30) en smiddags 13.00-14.30 dus max 1,5 uur. Nu we dat consequent doen, hebben we ineens drie doorslaap nachten gehad. Bij ziek zijn kan het natuurlijk totaal los gelaten worden.

Droog plekje op gezicht hebben wij ook, echt ruwe wang al weken lang.

Zelf eten, is wel een punt. Ik zorg wel voor eten op de lepel/vork en leg deze neer en dan moet hij die zelf pakken. Soms hapje voeren. Ik plet wel want losse groente eet hij niet eigenlijk. Top die rapley.
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 22:57:17 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202574483
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:52 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Nog niet echt. Vanaf april(2jaar) gaat ie 3x pw naar peuterspeelzaal. Voornamelijk hier in de straat bij de kinderen spelen nu.Die zijn om de haverklap ziek. Hij wil maar niet :D

Hoop maar dat ie vanavond wel wil slapen dan
Dan heeft ie een super weerstand! Maar waarschijnlijk komt alles wanneer hij naar de psz gaat dus bereid je maar vast voor :+

quote:
3s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:46 schreef PKM het volgende:
@:Emmerdeur mijn oudste werd ook nooit ziek. Daar kwam abrupt een einde aan toen we voor het eerst bij de peuterspeelzaal gingen kijken. :Y

@:MaJo Poffertje slaapt nooit langer dan drie uur achter elkaar. In principe wil ik haar na 16:00 ook niet meer slapend hebben. In de praktijk hoef ik me daar eigenlijk ook niet druk om te maken. :N
Normaal slaapt Aapie 2 uur/2,5 uur met een uitschieter naar 3 (soms ook minder) dus dit is een absoluut record! Hij had vanavond ook weer koorts dus hij had het blijkbaar hard nodig.

quote:

Aapie is een slaapkoppie, dat heeft ie van z'n moeder. Ik slaap ook gerust 3 uur tijdens een middagtuk :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:08 schreef Hilmo het volgende:
Wij houden ons aan wakker tijd: nu net 16 maanden, sochtends een half uur Max het liefst (9.00-9.30) en smiddags 13.00-14.30 dus max 1,5 uur. Nu we dat consequent doen, hebben we ineens drie doorslaap nachten gehad. Bij ziek zijn kan het natuurlijk totaal los gelaten worden.

Droog plekje op gezicht hebben wij ook, echt ruwe wang al weken lang.

Zelf eten, is wel een punt. Ik zorg wel voor eten op de lepel/vork en leg deze neer en dan moet hij die zelf pakken. Soms hapje voeren. Ik plet wel want losse groente eet hij niet eigenlijk. Top die rapley.
Hoe laat wordt hij wakker? Aapie krijg ik pas na een uur of 3 /4wakker weer in bed. Dat is vaak rond half 12 en als hij dan 3 uur slaapt dan wordt hij pas om half 3 wakker en zitten we een beetje met een probleem want dan is het tot zijn avondslaap (rond half 8/8 uur) weer te lang. Idealiter slaapt hij dan 2 uur, dan om een uur of 4 nog een uurtje en dan rond 8 uur naar bed. Het blijft enorm wisselen.

De laatste tijd wordt hij bijna standaard wakker als wij naar bed gaan (rond 23.30) voor een fles en 's nachts ook regelmatig. Wij geven hem dan een fles zodat hij daarna weer in slaap valt maar daar wil ik ook eens mee stoppen. Iemand andere tips voor 's nachts? Speentje geven/aai over zijn bolletje is helaas niet meer voldoende. Hij zit dan echt al rechtop in bed te huilen, totdat hij een fles krijgt. Daarna valt hij wel meteen in slaap.
pi_202577611
quote:

Hier ook beide kinderen die zwaar onder gemiddeld slaap als ik alles zo lees en hoor.. Hier slapen ze ook alleen zo lang als ze ziek zijn. :9

quote:
3s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:25 schreef PKM het volgende:

[..]
Haha dit ziet er in ins geval beter uit dan het is. Drie uur aaneengesloten is volgens mij alleen als ze ziek is.

Gisteren hadden we een uitschieter van twee uur (10 tot 12) maar deed ze daarna geen tweede dutje meer.

Vandaag lukte het ochtendslaapje niet en sliep ze 1 uur op de middag. Soms is dat ook maar een half uur.

Als ze wel twee dutjes doet is het meestal 2x45 minuten.

Haar gemiddelde aantal uur per dag is 13,5 . Vorige week zelfs nog een uurtje minder.

Hoe gaat het bij jullie eigenlijk @:NicolasJoy?
Het gaat. :9 De waterpokken zijn uit haar gezicht weggebleven, verder zitten/zaten ze wel echt overal en in overvloede. Maar ze zijn op hun retour lijkt het! Alleen dat slapen... Pff. Vannacht tot een uur of 3-4 bezig geweest vooral ze in slaap viel. Nu slaapt ze nog steeds, laten haar ook maar liggen, want ze heeft de slaap nodig, maar de peuter was wel om 6u wakker. *) Standje overleven. :D

Ze is (1 op 1) wel heel vrolijk, blij en goed te vermaken, dus ik knijp nog in m'n handen hoe ze het doorkomt!
pi_202638741
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom even binnen vallen met deze staartjes.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 08:57:43 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202660050
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hier ook beide kinderen die zwaar onder gemiddeld slaap als ik alles zo lees en hoor.. Hier slapen ze ook alleen zo lang als ze ziek zijn. :9
[..]
Het gaat. :9 De waterpokken zijn uit haar gezicht weggebleven, verder zitten/zaten ze wel echt overal en in overvloede. Maar ze zijn op hun retour lijkt het! Alleen dat slapen... Pff. Vannacht tot een uur of 3-4 bezig geweest vooral ze in slaap viel. Nu slaapt ze nog steeds, laten haar ook maar liggen, want ze heeft de slaap nodig, maar de peuter was wel om 6u wakker. *) Standje overleven. :D

Ze is (1 op 1) wel heel vrolijk, blij en goed te vermaken, dus ik knijp nog in m'n handen hoe ze het doorkomt!
Hoe gaat het nu?
quote:
6s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:26 schreef arvensis het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom even binnen vallen met deze staartjes.
Wat is het toch een schatje O+ En veel haar! Bij Aapie begint het nu in zijn nek te groeien, het lijkt net een oud mannetje _O-
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:09:30 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_202660111
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:12 schreef MaJo het volgende:
Wat is de max dat jullie je kind laten slapen? Aapie ligt al ruim drie uur te tukken en twijfel om hem wakker te maken. Daar wordt hij meestal nogal chagrijnig van _O-
Ik maak goud nooit wakker eigenlijk. Maar die gaat ook wel wat vroeger naar bed, meestal rond tien uur al, en dan slaapt ie meestal tussen de 2,5 en 4,5 uur :')

(Dit klinkt echt leuker dan het is hoor, mijn vrije dagen zijn hierdoor heel saai :P )
disclaimer
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:13:12 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_202660134
Wij waren eergisteren bij het CB en daar vond de vpk het opvallend dat hij nog geen woordjes maakt. Het is echt alleen nog maar babababa hier. Nu moeten we 'm in de gaten gaan houden en als ie over 3 maanden nog niets zegt, terug komen.
Het voelt een beetje overtrokken allemaal want hij is gewoon nog een grote baby en baby's zeggen babababa, maar vooruit :')

Bonus: de kerstkaart van het kdv :D

disclaimer
pi_202660171
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:13 schreef SQ het volgende:
Wij waren eergisteren bij het CB en daar vond de vpk het opvallend dat hij nog geen woordjes maakt. Het is echt alleen nog maar babababa hier. Nu moeten we 'm in de gaten gaan houden en als ie over 3 maanden nog niets zegt, terug komen.
Het voelt een beetje overtrokken allemaal want hij is gewoon nog een grote baby en baby's zeggen babababa, maar vooruit :')

[ afbeelding ]
Nou zeg :') Hier vroeg ze er niet naar. Ze zag hem lekker rondlopen en ze vond het verder goed zo.

Hier maakt hij ook nog niet echt woordjes. Mama begint nu te komen, hrt woord zus zegt hij al iets langer.
pi_202660362
@SQ Dat lijkt me ook wat vroeg om je al zorgen te maken. :D

Poffertje loopt steeds meer. Wel heel wiebelig, super schattig. O+ Ze kan wel mama, papa, eigen naam, schatje, kat, daar, die en drinken duidelijk maken. Maar je moet haar wel goed kennen om het te begrijpen. :D
Ohja, vanaf de grond naar staan/lopen kan ze ook nog niet.
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:58:35 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_202660450
Grappig he die verschillen. Goud loopt nog niet, maar kan al wel gaan staan. Om dan vervolgens heel blij en trots te staan grijnzen en weer op zijn kont te ploffen :D
Ik maak me in elk geval allerminst zorgen om dit kind, maar ik maak me sowieso niet zo snel zorgen geloof ik. Geeft veel meer rust ;)
disclaimer
pi_202661601
Een van de redenen om niet naar het cb te gaan. :') Jeejte, een baby mag niet eens een baby zijn.
Leuk rendiertje. O+

Zielie kan ook niet los lopen, ze staat 1 seconde los. Verwacht ik ook niet. U. liep ook los met 14 maanden. Ze staat wel net als U. met haar twee voetjes naar buiten toe - maar dat is ook bij hem helemaal goed gekomen.

Een paar woordjes zegt ze wel. “Die”, “daar, “ja”, “nee”, “abi” (betekent broer) en “oma”.

Maar ze weet dan weer niet wat “slapen” is. Haar ochtendslaapje duurde 15 minuten en over de nachten heb ik het maar niet meer.

Ze heeft ook echt een attitude en kan heel goed nep gillen en nep huilen als ze haar zin niet krijgt. #minime ;)
pi_202661764
Het is ook maar net wie je treft op het CB. De laatste keer had ik een vpk waar ik voor mijn gevoel echt wat aan had en ze deed ook vrij relaxed. Maar ik heb er ook gezien die heel anders waren. Vooral de eerste keer had ik iemand die dacht dat ze het wel even allemaal ging vertellen. En dat vind ik aan de ene kant wel vervelend, ik zie elk bezoekje iemand anders.

Lopen miepen dat een kind van net 1 nog geen woordjes zegt slaat echt totaal nergens op :D
  vrijdag 17 december 2021 @ 12:17:19 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_202661822
nou scheelt het dat ik hier tamelijk ongevoelig voor ben, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat misschien minder zijn en daar wel onzeker van kunnen worden.
Ik vind het soms zo jammer dat "gewoon gemiddeld" tegenwoordig ook al zorgelijk lijkt te zijn. Alsof het alleen maar oke is als je kind een extreem snelle superslimmerd is ofzo. Het enige waarin supergemiddeld de norm is, is de groeicurve :D
disclaimer
pi_202663236
Mijn zoon is traag in zowel fysieke als verbale ontwikkeling. Het kinderdagverblijf wilde een observatie, de pedagoge vond hem zwaar achterlopen. Ook alle websites van bv ggd zeggen dat ze met 18 maanden, uitlopend naar 20, wel echt moeten lopen. Dus wij doorverwezen naar de kinderfysio. Die zegt eigenlijk vrij snel: alles tot twee is een variatie op het normale
:')
En ze zegt ook: als er iets onderliggends is, dan train je dat toch niet weg en als dat niet zo is, dan komt het toch vanzelf :+
Dus ze heeft ons wat tips gegeven om tijdens spel wat spieropbouw te stimuleren en verder vindt ze het wel best. Zijn fijne motoriek is fantastisch en hij valt ook niet om, is gewoon nog onzeker en niet zo sterk in zijn benen. Maar hij gaat vooruit, zet af en toe uit zichzelf een paar stapjes en staat heel stevig dus hij komt er wel :)

Spraak eigenlijk vergelijkbaar: was allemaal niet goed, moet al tweewoordzinnen maken en kent te weinig woorden. Nou, we staan nog op de wachtlijst voor de logopedist en hij spuwt ze allemaal uit. Eten, drinken, kleuren, voorwerpen, voertuigen, papa/mama/opa/oma, aan/uit, open/dicht, tillen (zo'n beetje favoriet bij mama met de dikke buik }:|), zitten, schommelen, noem maar op. Misschien nog niet altijd even goed verstaanbaar voor buitenstaanders, maar hij springt vooruit. Gewoon lekker in zijn eigen tempo. En hij begrijpt en hoort echt alles hoor.

Dus, laat je niet gek maken. Als je je zorgen maakt, laat dan vooral onderzoek doen, maar als je kind gelukkig en gezond lijkt alleen achter de rest aanhobbelt: laat je niet gek maken :)
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 14:02:20 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202663294
quote:

[ afbeelding ]
Ik weet zelf eigenlijk niet goed wat "normaal" is, ik verdiep me daar niet echt in :D Ik vergelijk het met de kindjes van soortgelijke leeftijd en volgens mij zit dat wel goed :D

Aapie zegt ook nog niet echt woordjes maar wel veel klanken en mama/papa/boh (zijn naam, A-boh _O- ) Lopen doet hij ook nog steeds niet maar langs de tafel lopen wel als een pro. En gisteren wilde mijn man hem op de grond zetten en toen ging hij ook opeens begeleid lopen O+

Die foto is echt fantastisch O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:57 schreef B.ertha het volgende:
Mijn zoon is traag in zowel fysieke als verbale ontwikkeling. Het kinderdagverblijf wilde een observatie, de pedagoge vond hem zwaar achterlopen. Ook alle websites van bv ggd zeggen dat ze met 18 maanden, uitlopend naar 20, wel echt moeten lopen. Dus wij doorverwezen naar de kinderfysio. Die zegt eigenlijk vrij snel: alles tot twee is een variatie op het normale
:')
En ze zegt ook: als er iets onderliggends is, dan train je dat toch niet weg en als dat niet zo is, dan komt het toch vanzelf :+
Dus ze heeft ons wat tips gegeven om tijdens spel wat spieropbouw te stimuleren en verder vindt ze het wel best. Zijn fijne motoriek is fantastisch en hij valt ook niet om, is gewoon nog onzeker en niet zo sterk in zijn benen. Maar hij gaat vooruit, zet af en toe uit zichzelf een paar stapjes en staat heel stevig dus hij komt er wel :)

Spraak eigenlijk vergelijkbaar: was allemaal niet goed, moet al tweewoordzinnen maken en kent te weinig woorden. Nou, we staan nog op de wachtlijst voor de logopedist en hij spuwt ze allemaal uit. Eten, drinken, kleuren, voorwerpen, voertuigen, papa/mama/opa/oma, aan/uit, open/dicht, tillen (zo'n beetje favoriet bij mama met de dikke buik }:|), zitten, schommelen, noem maar op. Misschien nog niet altijd even goed verstaanbaar voor buitenstaanders, maar hij springt vooruit. Gewoon lekker in zijn eigen tempo. En hij begrijpt en hoort echt alles hoor.

Dus, laat je niet gek maken. Als je je zorgen maakt, laat dan vooral onderzoek doen, maar als je kind gelukkig en gezond lijkt alleen achter de rest aanhobbelt: laat je niet gek maken :)
Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik vind het vooral vervelend dat je als moeder zo onzeker wordt gemaakt. Ik heb wat dat betreft eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het CB, zij zijn elke keer erg tevreden over groei en ontwikkelingen en zijn ook meer van "ah dat komt allemaal wel" :)
pi_202663331
Wij zijn dus al een jaar niet op het cb geweest, dat wordt steeds omgezet naar telefonisch. Donderdag mogen we eindelijk weer! Ik ben ook benieuwd naar zijn groeicurves O+

En voor wat dat onzeker maken betreft, daar zijn ze echt heel goed in |:( ze 'wilden het nog niet over een ontwikkelingsachterstand hebben, maar ze konden het ook niet uitsluiten'. Maar hij is eigenlijk nog te jong om dat te onderzoeken.

Gooi ff lekker een bommetje erin en zeg dan doodleuk dat je wel nog een paar jaar moet wachten voordat je weet of je kind dat heeft of niet :(
pi_202663337
Aboh O+
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 14:56:51 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202664100
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:04 schreef B.ertha het volgende:
Wij zijn dus al een jaar niet op het cb geweest, dat wordt steeds omgezet naar telefonisch. Donderdag mogen we eindelijk weer! Ik ben ook benieuwd naar zijn groeicurves O+

En voor wat dat onzeker maken betreft, daar zijn ze echt heel goed in |:( ze 'wilden het nog niet over een ontwikkelingsachterstand hebben, maar ze konden het ook niet uitsluiten'. Maar hij is eigenlijk nog te jong om dat te onderzoeken.

Gooi ff lekker een bommetje erin en zeg dan doodleuk dat je wel nog een paar jaar moet wachten voordat je weet of je kind dat heeft of niet :(
Ook al een jaar geen prikjes dan? Wij mogen over 2 weken weer voor de 14 maanden prik. En ik ben inderdaad ook steeds vooral benieuwd naar de curves :Y Wij hebben zelf ook een weegschaal maar de batterij is al een paar weken leeg, vergeet het steeds te vervangen :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:05 schreef B.ertha het volgende:
Aboh O+
Schattig hè? Hij zei dus steeds boh en we wisten niet wat hij ermee bedoelde, totdat het kwartje viel bij mijn man. Als ik nu zijn naam zeg hoor ik zelf ook steeds Aboh _O-

Ook weer even tijd voor foto's:

Mijn mooie man O+

Die bij tijd en wijlen ook heel dramatisch is :')
pi_202665468
Wat een geweldige kerstfoto @SQ ! Ik probeer hier ook weer een beetje aan te haken. Mijn moeder is gisteren vertrokken na 4 weken hier te zijn geweest (mijn vader is 2 weken eerder vertrokken). Ik mis ze nu al maar het waren een geweldige 4 weken O+ . We facetimeden natuurlijk al wel veel, en ik vroeg me af of Bubbles ze zou herkennen, maar vanaf het eerste moment waren ze helemaal gek met elkaar. Alsof ze ze echt herkende. Heel leuk O+ .

Praten doet ze hier ook nog niet, haar lievelingsklank is ‘bah’ en dat betekent zowel ‘vies’ als ‘kusje’ :') .

Lopen langs de tafel en langs de muur kan ze prima, maar ze is te onzeker om los te lopen. Af en toe zet ze 2 stapjes los vanaf de tafel naar de bank, om dan heel blij haar armen in de lucht te gooien en ‘jaaaaaaa’ te roepen :D. Maargoed ik maak me nergens zorgen om, als ze eraan toe is om te lopen loopt ze wel. Kruipen gaat in elk geval in een razend tempo (maar wat zonde van al die broeken :'( ).
  vrijdag 17 december 2021 @ 17:41:54 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_202666837
@MaJo na de 14 maanden zijn er geen prikken meer tot ze bijna 4 zijn ;)

Lieve aboh O+
disclaimer
pi_202668314
Aboh O+

Banaan is vandaag jarig. Toen hij zijn grote cadeau mocht uitpakken hoorde ik haar heel stellig Dera zeggen.

Ze vindt het ook echt heel mooi. En ze snapt hoe de schroevendraaier ongeveer werkt. O+
SPOILER
  zaterdag 18 december 2021 @ 07:26:11 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202676815
quote:

[ afbeelding ]
Scheetje O+

En hier gaat dat niet veel anders hoor, mama, oh oww, bwehhhh bwaaaaaaaaa bwaaa bwaaaaaaaaaaaaah. Maar ik denk niet dat je er wakker van ligt, of wel? ;)
Resistance is futile.
  zaterdag 18 december 2021 @ 07:39:20 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202676882
Oh, heerlijke updates hier O+ .

Colin kan sinds een paar dagen zwaaien (maar dan wel met zijn handpalm naar zijn gezicht :+ ). Als we klap eens in je handjes beginnen te zingen, dan doet hij klap eens op je bolletje :') _O- .

Het lopen is echt al rennen hier, dus dat blijft wel achterlijk snel gaan. Het geklauter blijft ook super interessant. Momenteel hebben we kussens om de bank heen gebarricadeerd omdat hij op de leuning klimt en dan gaan staan en er overheen hangen ;( >:) .

En qua praten.. nou ja, hij lijkt zichzelf heel goed te snappen!

Resistance is futile.
pi_202682386
Want een mooie kleur haar heeft Colin! :D

Gebruiken jullie nachtluiers, en zo ja: welke?

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat Bubbles’ pyjama nat is net boven haar luier als ik haar ‘s ochtends uit bed haal. Of zou gewoon een maatje groter daar al tegen moeten helpen?
pi_202683002
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:17 schreef Smart_ass het volgende:

Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat Bubbles’ pyjama nat is net boven haar luier als ik haar ‘s ochtends uit bed haal. Of zou gewoon een maatje groter daar al tegen moeten helpen?
Ik heb een tijdje de luier verkeerd om aangedaan s nachts, mijn dochter slaapt op haar buik namelijk. Wij gebruiken Kruidvat luiers.
pi_202683265
Oh dat is wel een goede tip! Mijn dochter slaapt inderdaad ook op haar buik en ik merk altijd dat de voorkant overvol is terwijl de achterkant nagenoeg droog is. Ik ga het eens andersom proberen :Y.
pi_202683803
@Smart_ass Bij de oudste deden we een gewone plakluier en dan een luierbroekje er overheen. Luierbroekje kun je dan 's ochtends weer hergebruiken.

Poffertje barst van de energie vandaag. Na haar dutje was ze heel wild duidelijk aan het maken dat ze de rookmelder beneden had gezien en er op de knop gedrukt moest worden.

Na het uitpakken van secret Santa heeft mijn man haar meegenomen op de fiets. Even rust want ze wijst naar alles met keiharde "TATA". Of gillen als ze iets wil. Op de fiets wou ze ook wel alles weten maar daar kalmeerde ze wel wat van. Totdat ze thuiskwam natuurlijk. :')

Ik trek het ook niet zo goed want ze maakt niet echt lekkere nachten. Gelukkig heeft ze vandaag twee dutjes, dan wil de nacht vast ook beter.
pi_202684067
Ik trek het ook niet meer. Vannacht was echt drama, ze heeft de hele nacht gegild en gehuild.. zonder reden. Niemand in huis heeft een oog dicht gedaan..
Ik trek dit echt niet nog langer. :N
pi_202684307
Moet je dan niet eens naar de huisarts @arvensis ? -O-
pi_202685208
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:12 schreef PKM het volgende:
Moet je dan niet eens naar de huisarts @:arvensis ? -O-
Normaal gesproken is het niet zó erg. Ze wilde gewoon persé bij mij op schoot liggen terwijl ik zat. Iets anders was gillen..
hoop dat ze zo moe is van vannacht dat ze nu wel slaapt. :')
pi_202692201
Poeh heftig zeg! :*

Hier begint F nu te lopen aan onze handen. 16 maanden, haha maar echt onze baby haha. Praten wel echt lekker, gitaar als woord is lieveling en heity en mem. Klauwt het liefst broer in zijn gezicht, onder het gamen... Of bij mij liggen met duim in de mond. O+ ben gek op dit joch
pi_202692428
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:04 schreef arvensis het volgende:

[..]
Normaal gesproken is het niet zó erg. Ze wilde gewoon persé bij mij op schoot liggen terwijl ik zat. Iets anders was gillen..
hoop dat ze zo moe is van vannacht dat ze nu wel slaapt. :')
Fingers crossed.

Poffertje viel in slaap tijdens de persconferentie. _O- Ik kon merken dat ze wat onrustig werd van Hugo maar daarna gaf ze op, zoals zovelen met haar. ;)
pi_202695327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:57 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu?
Waterpokken zijn bijna weg! Beetje korstjes nog wel, houdt wel echt langer aan dan bij de peuter.

Maar die nachten.. Slapen hier gewoon niet zomaar langer dan 30-40 minuten zelf achter elkaar. Ze is gewoon de hele nacht door wakker. Slopend wel. Zeker in combinatie met al het andere.
pi_202698295
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:17 schreef Smart_ass het volgende:

Wij deden dan altijd een tijdje 's nachts een maatje groter inderdaad, en overdag nog de maat die ze al had. Dan op een gegeven moment helemaal over. Vaak als de voorraad op was bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Maar die nachten.. Slapen hier gewoon niet zomaar langer dan 30-40 minuten zelf achter elkaar. Ze is gewoon de hele nacht door wakker. Slopend wel. Zeker in combinatie met al het andere.
Echt heel heftig... wij zijn na een weekje slecht slapen (als ze ziek is bv.) al gesloopt, laat staan als het langer is. Ik weet ook niet goed wat je ermee kunt, behalve laten logeren of iemand anders de nacht laten doen terwijl jullie een keer elders bijslapen. Maar da's makkelijk praten want ik zou dat zelf denk ik ook niet trekken, weten dat ik een ander ermee 'opzadel'. Veel sterkte ;(
The rock candy's melted, only diamonds now remain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')