Nee, dat werkt bij mijn dreumes niet want ze wil wat kleuter heeft. De stiften, de dobbelstenen als we een spelletje doen etc. En ze wil dus vooral naast kleuter op dezelfde stoel. Haar eigen stoel is lava, met eten krijg ik haar er nog in, maar dat duurt ook nooit lang. Dan wil ze eruit en naar kleuter. Het is een fase zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:05 schreef PKM het volgende:
Haha @:Nolita die wist ik me ook nog te herinneren. Helpt het eigenlijk om dreumes dan even in haar eigen Trip Trap te zetten met iets te knutselen? Zo hoop ik het op te lossen wanneer Poffertje op de gewone eetstoelen klimt.
Hier ook hele verhalen! Booooh wooooh mama dada! En dan echt zo heel stellig, alsof hij een statement maaktquote:Op woensdag 8 december 2021 22:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe lang duurt dat eigenlijk?
Beterschap daar.
Geluidjes. Colin probeert een beetje te tellen, oh oww, mama enzo. En verder hele verhalen in het jibberisch. De koppen die hij daarbij trekt ook, staat hij met uiterste verbazing een verhaal op te hangen, of dan gaat hij helemaal stuk om een totaal onverstaanbare grap.
Puur genieten!
Zeg datquote:Op woensdag 8 december 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jaaaaa, een beetje autostoel is echt een rib uit je lijf!![]()
Ik heb de Cybex besteld, we hebben ook de kinderstoel (voor aan tafel) en daar zijn we tevreden over. Ik was er even klaar mee, mijn arm ligt zowat uit de komquote:Op woensdag 8 december 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:
[..]
Nee, dat werkt bij mijn dreumes niet want ze wil wat kleuter heeft. De stiften, de dobbelstenen als we een spelletje doen etc. En ze wil dus vooral naast kleuter op dezelfde stoel. Haar eigen stoel is lava, met eten krijg ik haar er nog in, maar dat duurt ook nooit lang. Dan wil ze eruit en naar kleuter. Het is een fase zullen we maar zeggen.![]()
En NJ idd zeg, wat staan jullie al lang in een overlevingsstand. Hopelijk snel van de waterpokken af!
@:MaJo die Maxi-Cosi sleep ik sinds ze 10-11 maanden is al niet meer mee uit de auto. Nu hebben wij 2 auto's en had ik een Maxi-Cosi van de buren in de tweede auto staan. Maar zeker met 1 auto lekker laten staan en alleen kind uit de auto halen, tilt een stuk makkelijker.
Ze zit sinds kort in de ene auto in de 2waypearl en in de andere in een Tobi. Voldoen prima, maar die keuzes zijn 3 jaar geleden al gemaakt. Er zijn vast weer nieuwere modellen op de markt inmiddels.
Het is ook letterlijk net 'overeind blijven'.quote:Op woensdag 8 december 2021 20:05 schreef PKM het volgende:
Haha @:Nolita die wist ik me ook nog te herinneren. Helpt het eigenlijk om dreumes dan even in haar eigen Trip Trap te zetten met iets te knutselen? Zo hoop ik het op te lossen wanneer Poffertje op de gewone eetstoelen klimt.
@:NicolasJoy Wat een tijden, dat jij en je vrouw nog overeind blijven.
Het zou nog net van de kleuter kunnen zijn, incubatietijd is meestal 10-14 dagen begrepen we, maar tot 21 dagen. Dus het kan precies.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had daar laatst ook al gelezen, was nu vooral benieuwd naar ervaringen met de huidige dreumesenMaar fa,ily fix en twoway fix zegt me al niks dus misschien toch nog even verder over inlezen
[..]
Is het dan nog wel van de peuter? Beterschap voor kleine S
[..]
Zo'n 360 graden stoel lijkt me wel watWelke hebben jullie? Wij rijden in principe alleen met hem dus het is niet nodig om over te zetten in een andere auto. Ik ben echt zo klaar met die maxicosi met een kind van 10+ kilo van de trap sjouwen en in de auto te zetten
Mijn arm doet ook al heel lang pijn (ik heb een zogenaamde "tenniselleboog" van het tillen
)
[..]
Dan weet je wat je haar voortaan cadeau kunt geven
[..]
Oef dat klinkt wel heel erg pittigHopelijk de komende nachten wat meer slaap!
Die geluidjes zijn fantastisch! Ik was met Aapie aan het spelen en zei "woooo" en nu zegt hij de hele tijd "woooo". Zo cute
Ik heb vandaag zo gelachen, in het dagverslag van de opvang stond dat ze met de kinderen waren gaan vingerverven. Aapie had echter geen zin, hij duwde steeds het bordje met verf wegEcht zo herkenbaar, als Aapie iets niet wil dan doet hij het gewoon niet
![]()
Hier begonnen de vlekjes rond zaterdag. Eerst een paar dagen wat rode vlekjes, toen startten de blaasjes, die zijn nu een dag of 4 erger aan het worden. Nu worden de blaasjes korstje, maar er zijn nog wat nieuwe vlekjes aan het komen. Geloof dat vanaf het moment van ontdekken het bij de peuter 1,5-2 weken duurde. Meeste klachten zijn eigenlijk voor de vlekjes, paar dagen grieperig zeg maar.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe lang duurt dat eigenlijk?
Beterschap daar.
Geluidjes. Colin probeert een beetje te tellen, oh oww, mama enzo. En verder hele verhalen in het jibberisch. De koppen die hij daarbij trekt ook, staat hij met uiterste verbazing een verhaal op te hangen, of dan gaat hij helemaal stuk om een totaal onverstaanbare grap.
Puur genieten!
We houden ons maar vast aan het stuk 'we zijn er straks van af, hebben het allemaal gehad...'.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:
[..]
Nee, dat werkt bij mijn dreumes niet want ze wil wat kleuter heeft. De stiften, de dobbelstenen als we een spelletje doen etc. En ze wil dus vooral naast kleuter op dezelfde stoel. Haar eigen stoel is lava, met eten krijg ik haar er nog in, maar dat duurt ook nooit lang. Dan wil ze eruit en naar kleuter. Het is een fase zullen we maar zeggen.![]()
En NJ idd zeg, wat staan jullie al lang in een overlevingsstand. Hopelijk snel van de waterpokken af!
@:MaJo die Maxi-Cosi sleep ik sinds ze 10-11 maanden is al niet meer mee uit de auto. Nu hebben wij 2 auto's en had ik een Maxi-Cosi van de buren in de tweede auto staan. Maar zeker met 1 auto lekker laten staan en alleen kind uit de auto halen, tilt een stuk makkelijker.
Ze zit sinds kort in de ene auto in de 2waypearl en in de andere in een Tobi. Voldoen prima, maar die keuzes zijn 3 jaar geleden al gemaakt. Er zijn vast weer nieuwere modellen op de markt inmiddels.
Meestal doet hij rond 16 uur nog een tweede tukkie maar nu loopt het in elkaar overquote:Op zaterdag 11 december 2021 15:15 schreef Emmerdeur het volgende:
Max. Tot 15:30 anders wil ie om 19:00 niet slapen
Ah ziekjes…quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Meestal doet hij rond 16 uur nog een tweede tukkie maar nu loopt het in elkaar over
Hij slaapt nog steeds, over een kwartier al 4 uur! Toch wat zieker dan hij oogt
Gaat hij niet naar de opvang? Dan is ziek worden gegarandeerdquote:Op zaterdag 11 december 2021 16:26 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ah ziekjes…
Daar kunnen we nog niet echt over mee praten , hij wil maar niet ziek worden.
Proberen zo strak mogelijk zolang nog gaat zelfde ritme aan te houden , van 19:00 tot 07:00 en van 12:00 tot 15:00.
Nog niet echt. Vanaf april(2jaar) gaat ie 3x pw naar peuterspeelzaal. Voornamelijk hier in de straat bij de kinderen spelen nu.Die zijn om de haverklap ziek. Hij wil maar nietquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gaat hij niet naar de opvang? Dan is ziek worden gegarandeerd
Uiteindelijk om 16u gaan kijken, toen zat hij rechtop in zijn bedje. En nu alweer aan het gapen
Haha dit ziet er in ins geval beter uit dan het is. Drie uur aaneengesloten is volgens mij alleen als ze ziek is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:09 schreef Nolita het volgende:
Wat slapen jullie dreumessen lang!!![]()
L gaat 5 uur na wakker worden naar bed (meestal tussen 12:00-13:00) en slaapt dan 45 minuten/max 1 uur. Heel soms een uitschieter naar 1,5 uur. Oudste sliep altijd maar max 45 minuten, dus dit is al vooruitgang. Maar als ik idd hoor over uren aan een stuk slapen, dat kunnen mijn kinderen schijnbaar niet overdag.
Dan heeft ie een super weerstand! Maar waarschijnlijk komt alles wanneer hij naar de psz gaat dus bereid je maar vast voorquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:52 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Nog niet echt. Vanaf april(2jaar) gaat ie 3x pw naar peuterspeelzaal. Voornamelijk hier in de straat bij de kinderen spelen nu.Die zijn om de haverklap ziek. Hij wil maar niet![]()
Hoop maar dat ie vanavond wel wil slapen dan
Normaal slaapt Aapie 2 uur/2,5 uur met een uitschieter naar 3 (soms ook minder) dus dit is een absoluut record! Hij had vanavond ook weer koorts dus hij had het blijkbaar hard nodig.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:46 schreef PKM het volgende:
@:Emmerdeur mijn oudste werd ook nooit ziek. Daar kwam abrupt een einde aan toen we voor het eerst bij de peuterspeelzaal gingen kijken.![]()
@:MaJo Poffertje slaapt nooit langer dan drie uur achter elkaar. In principe wil ik haar na 16:00 ook niet meer slapend hebben. In de praktijk hoef ik me daar eigenlijk ook niet druk om te maken.
Aapie is een slaapkoppie, dat heeft ie van z'n moeder. Ik slaap ook gerust 3 uur tijdens een middagtukquote:Op zaterdag 11 december 2021 20:09 schreef Nolita het volgende:
L gaat 5 uur na wakker worden naar bed (meestal tussen 12:00-13:00) en slaapt dan 45 minuten/max 1 uur. Heel soms een uitschieter naar 1,5 uur. Oudste sliep altijd maar max 45 minuten, dus dit is al vooruitgang. Maar als ik idd hoor over uren aan een stuk slapen, dat kunnen mijn kinderen schijnbaar niet overdag.
Hoe laat wordt hij wakker? Aapie krijg ik pas na een uur of 3 /4wakker weer in bed. Dat is vaak rond half 12 en als hij dan 3 uur slaapt dan wordt hij pas om half 3 wakker en zitten we een beetje met een probleem want dan is het tot zijn avondslaap (rond half 8/8 uur) weer te lang. Idealiter slaapt hij dan 2 uur, dan om een uur of 4 nog een uurtje en dan rond 8 uur naar bed. Het blijft enorm wisselen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:08 schreef Hilmo het volgende:
Wij houden ons aan wakker tijd: nu net 16 maanden, sochtends een half uur Max het liefst (9.00-9.30) en smiddags 13.00-14.30 dus max 1,5 uur. Nu we dat consequent doen, hebben we ineens drie doorslaap nachten gehad. Bij ziek zijn kan het natuurlijk totaal los gelaten worden.
Droog plekje op gezicht hebben wij ook, echt ruwe wang al weken lang.
Zelf eten, is wel een punt. Ik zorg wel voor eten op de lepel/vork en leg deze neer en dan moet hij die zelf pakken. Soms hapje voeren. Ik plet wel want losse groente eet hij niet eigenlijk. Top die rapley.
Hier ook beide kinderen die zwaar onder gemiddeld slaap als ik alles zo lees en hoor.. Hier slapen ze ook alleen zo lang als ze ziek zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:09 schreef Nolita het volgende:
Het gaat.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:25 schreef PKM het volgende:
[..]
Haha dit ziet er in ins geval beter uit dan het is. Drie uur aaneengesloten is volgens mij alleen als ze ziek is.
Gisteren hadden we een uitschieter van twee uur (10 tot 12) maar deed ze daarna geen tweede dutje meer.
Vandaag lukte het ochtendslaapje niet en sliep ze 1 uur op de middag. Soms is dat ook maar een half uur.
Als ze wel twee dutjes doet is het meestal 2x45 minuten.
Haar gemiddelde aantal uur per dag is 13,5 . Vorige week zelfs nog een uurtje minder.
Hoe gaat het bij jullie eigenlijk @:NicolasJoy?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kom even binnen vallen met deze staartjes.Protège moi de mes désirs.
Hoe gaat het nu?quote:Op zondag 12 december 2021 10:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hier ook beide kinderen die zwaar onder gemiddeld slaap als ik alles zo lees en hoor.. Hier slapen ze ook alleen zo lang als ze ziek zijn.
[..]
Het gaat.De waterpokken zijn uit haar gezicht weggebleven, verder zitten/zaten ze wel echt overal en in overvloede. Maar ze zijn op hun retour lijkt het! Alleen dat slapen... Pff. Vannacht tot een uur of 3-4 bezig geweest vooral ze in slaap viel. Nu slaapt ze nog steeds, laten haar ook maar liggen, want ze heeft de slaap nodig, maar de peuter was wel om 6u wakker.
Standje overleven.
![]()
Ze is (1 op 1) wel heel vrolijk, blij en goed te vermaken, dus ik knijp nog in m'n handen hoe ze het doorkomt!
quote:Op woensdag 15 december 2021 21:26 schreef arvensis het volgende:
Wat is het toch een schatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik kom even binnen vallen met deze staartjes.En veel haar! Bij Aapie begint het nu in zijn nek te groeien, het lijkt net een oud mannetje
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik maak goud nooit wakker eigenlijk. Maar die gaat ook wel wat vroeger naar bed, meestal rond tien uur al, en dan slaapt ie meestal tussen de 2,5 en 4,5 uurquote:Op zaterdag 11 december 2021 15:12 schreef MaJo het volgende:
Wat is de max dat jullie je kind laten slapen? Aapie ligt al ruim drie uur te tukken en twijfel om hem wakker te maken. Daar wordt hij meestal nogal chagrijnig van
Nou zegquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:13 schreef SQ het volgende:
Wij waren eergisteren bij het CB en daar vond de vpk het opvallend dat hij nog geen woordjes maakt. Het is echt alleen nog maar babababa hier. Nu moeten we 'm in de gaten gaan houden en als ie over 3 maanden nog niets zegt, terug komen.
Het voelt een beetje overtrokken allemaal want hij is gewoon nog een grote baby en baby's zeggen babababa, maar vooruit
Bonus: de kerstkaart van het kdv![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |