Exact de reden dat ik oversla.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:
Tegen Union Berlin zal wel weer een orgie van geweld worden gevolgd door wedstrijden zonder publiek..
Alsof de UEFA ooit een club heeft uitgesloten voor rotzooi buiten het stadion.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:
Tegen Union Berlin zal wel weer een orgie van geweld worden gevolgd door wedstrijden zonder publiek..
Ik snap wel wat je zegt, absoluut. Alleen ik heb ooit wel eens iets op een hele nette manier gezegd tegen iemand die voordrong in een gigantische rij voor de poort (kwam zeg maar "invoegen" op dat punt waar de kassa staat, terwijl de rij doorliep tot aan de eetkraampjes achterop het stadionplein) en toen was ik gelijk een kankerjood en wilde hij gaan vechten enzo. Ik wil ook nog gewoon thuiskomen na de wedstrijd, dus als ik tegenwoordig iemand achterlijke spreekkoren hoor aanheffen, vuurwerk zie afsteken of wat dan ook zeg ik maar niks, omdat de kans dat ik een klap voor m'n bek krijg gewoon vele en vele malen groter is dan de kans dat zo iemand zegt "sorry, je hebt gelijk, zal het niet meer doen". Ik weet dat het triest gesteld is dat ik zo moet redeneren, maar zo is het wel.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 13:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De Kuip is lang geleden.
Maar ik bedoel het ook niet letterlijk hè. Je kunt niet in het stadion met zijn alle die kant op sjokken. Je kunt wel met zijn allen een statement maken buiten het stadion. Trouwens, ook in het stadion kun je als 'echte' supportersvereniging een keer een groot spandoek maken waarin je oproept tot normaal doen. Waarin je het bedreigen van medewerkers van de club afkeurt. Desnoods maak je een mooi liedje wat je met die 98% zingt. Maar doe iets, laat je horen en zorg ervoor dat mensen buiten de club Feyenoord niet alleen associëren met gesloopte steden en bedreigingen.
Moet je maar hopen dat ze dat lukt dan.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof de UEFA ooit een club heeft uitgesloten voor rotzooi buiten het stadion.
Voor alles is een eerste keer.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof de UEFA ooit een club heeft uitgesloten voor rotzooi buiten het stadion.
quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Voor alles is een eerste keer.
Voor altijd de eerste!!!
Ik zou dat alleen doen als je lekker in Dubai woont of zo, anders staan ze bij de eerste de beste beslissing die de tokkiesupporters niet aanstaat in je tuin.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Komt wel weer een nieuwe investeerder toch.
Of veilig ergens in de binnenstad van Amsterdam, daar komen die lui ook nietquote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik zou dat alleen doen als je lekker in Dubai woont of zo, anders staan ze bij de eerste de beste beslissing die de tokkiesupporters niet aanstaat in je tuin.
Dan krijg je weer gezeik van de andere kant. In het buitenland of Friesland (sorry @maxi-mus) is de enige oplossing.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of veilig ergens in de binnenstad van Amsterdam, daar komen die lui ook niet
Ow, dat herken ik sowieso wel vanuit de samenleving. Daarom moet je het ook niet in je eentje op gaan willen lossen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je zegt, absoluut. Alleen ik heb ooit wel eens iets op een hele nette manier gezegd tegen iemand die voordrong in een gigantische rij voor de poort (kwam zeg maar "invoegen" op dat punt waar de kassa staat, terwijl de rij doorliep tot aan de eetkraampjes achterop het stadionplein) en toen was ik gelijk een kankerjood en wilde hij gaan vechten enzo. Ik wil ook nog gewoon thuiskomen na de wedstrijd, dus als ik tegenwoordig iemand achterlijke spreekkoren hoor aanheffen, vuurwerk zie afsteken of wat dan ook zeg ik maar niks, omdat de kans dat ik een klap voor m'n bek krijg gewoon vele en vele malen groter is dan de kans dat zo iemand zegt "sorry, je hebt gelijk, zal het niet meer doen". Ik weet dat het triest gesteld is dat ik zo moet redeneren, maar zo is het wel.
Maar als jij je uitspreekt, en je bent bv gezicht van de andere 98%, staan er straks ook van dit soort figuren in jouw voortuin.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow, dat herken ik sowieso wel vanuit de samenleving. Daarom moet je het ook niet in je eentje op gaan willen lossen.
Maar nogmaals, als de verhouding 2 idioten op 100 supporters is, dan mag je van die 98% een duidelijk tegengeluid verwachten. Dat dat niet gebeurt zegt mij dat die percentages heel anders liggen, of er in elk geval een grote groep is die sympathie heeft voor die 2%.
Probleem is dat er niet echt een oplossing voor handen is..quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:16 schreef TLC het volgende:
Sneu als je crimineel paupertuig het beleid van je club laat bepalen.
Ik zou zeggen, draag eens wat oplossingen voor. Powerpointje erbij. Slappe koffie. Dikke prima.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:16 schreef TLC het volgende:
Sneu als je crimineel paupertuig het beleid van je club laat bepalen.
Dit is niet alleen bij Feyenoord trouwens. Wat dat betreft hebben de users die aanhalen dat het een maatschappelijk probleem is een punt. Ik denk ook dat dat zo is gegroeid: steeds minder mensen geven tegengas en grenzen aan en dan verschuift het idee van wat kan en normaal is steeds verder.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je zegt, absoluut. Alleen ik heb ooit wel eens iets op een hele nette manier gezegd tegen iemand die voordrong in een gigantische rij voor de poort (kwam zeg maar "invoegen" op dat punt waar de kassa staat, terwijl de rij doorliep tot aan de eetkraampjes achterop het stadionplein) en toen was ik gelijk een kankerjood en wilde hij gaan vechten enzo. Ik wil ook nog gewoon thuiskomen na de wedstrijd, dus als ik tegenwoordig iemand achterlijke spreekkoren hoor aanheffen, vuurwerk zie afsteken of wat dan ook zeg ik maar niks, omdat de kans dat ik een klap voor m'n bek krijg gewoon vele en vele malen groter is dan de kans dat zo iemand zegt "sorry, je hebt gelijk, zal het niet meer doen". Ik weet dat het triest gesteld is dat ik zo moet redeneren, maar zo is het wel.
Het grootste probleem is vaak dat die 98 supporters een baan hebben, familie waar ze van houden en vooral ook gewoon wat fatsoen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow, dat herken ik sowieso wel vanuit de samenleving. Daarom moet je het ook niet in je eentje op gaan willen lossen.
Maar nogmaals, als de verhouding 2 idioten op 100 supporters is, dan mag je van die 98% een duidelijk tegengeluid verwachten. Dat dat niet gebeurt zegt mij dat die percentages heel anders liggen, of er in elk geval een grote groep is die sympathie heeft voor die 2%.
Dat is ook het probleem. Handhaving buiten het stadion is wegbezuinigd, beveiliging vanuit de club onbetaalbaar, niet realistisch (en zou zelfs bij succes alleen de 5% oplossen die in het stadion plaatsvindt) en het stadium waarbij de groep zichzelf corrigeert is al een halve eeuw uit zicht.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:23 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, draag eens wat oplossingen voor. Powerpointje erbij. Slappe koffie. Dikke prima.
De vijver van rijke Friezen is heel klein.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:28 schreef fetX het volgende:
[..]
Dan krijg je weer gezeik van de andere kant. In het buitenland of Friesland (sorry @:maxi-mus) is de enige oplossing.
Die hebben wel echt het verkeerde seizoen uitgekozen ja.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:36 schreef De_Kraam het volgende:
Is die cameraploeg van Disney er nog? We hebben al genoeg materiaal voor nog drie seizoenen.
In het stadion zijn dan ook nauwelijks problemen, buiten heb je als club bijna geen grip. Zeker niet als de politiek niet meewerkt. Je kan ze wel een stadion verbod geven (heeft een groot gedeelte waarschijnlijk al) maar wat doe je tegen figuren die snachts voor je huis staan of je bedreigen?quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem. Handhaving buiten het stadion is wegbezuinigd, beveiliging vanuit de club onbetaalbaar, niet realistisch (en zou zelfs bij succes alleen de 5% oplossen die in het stadion plaatsvindt) en het stadium waarbij de groep zichzelf corrigeert is al een halve eeuw uit zicht.
Dit dus. En dat probleem is veel groter dan alleen Karel en zijn clubje misfits.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 15:28 schreef Qarrad het volgende:
Laat ik het zo zeggen: als je een substantiele groep aan mensen hebt waarvan er eentje zegt: "Hee ik wil dat nieuwe kutstadion niet, kom we rammen de ruiten in van Koevermans." en de rest zegt iets anders dan: "Hee Karel, ga jij maar naar huis slapen, gek." dan is er best een structureel probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |