abonnement Unibet Coolblue
pi_201918709
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:17 schreef fathank het volgende:
Gewoon Qr-code checken voordat je opgenomen kan worden op de IC.

Geen QR-code = geen IC.
En als je wil en QR hebt meteen het zieltjes uit gooien. Je maakt minder kans op besmetting maar je bent alsnog besmet dus je hebt je niet aan de andere regels gehouden. Weg ermee.
pi_201918754
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:30 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Prima ik heb toch een QR.
Maar gaan we dan ook checken op longen roken is geen IC had je maar jezelf niet de kanker in moeten roken?
Nee, want dat is heel wat anders en niet relevant voor de huidige pandemie.
Conscience do cost.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:01:53 #103
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201918773
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:00 schreef ems. het volgende:

[..]
Nee, want dat is heel wat anders en niet relevant voor de huidige pandemie.
Oh nee als we jaren wat gezonder hadden geleefd kwamen de mensen met een bmi van boven de 40 nu niet op de IC.
En hadden die rokers geen slechte longen want funest is voor een longvirus.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201918815
Eten en roken zijn een verslaving. Geen prikje halen is a-sociaal.
pi_201919080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Oh nee als we jaren wat gezonder hadden geleefd kwamen de mensen met een bmi van boven de 40 nu niet op de IC.
En hadden die rokers geen slechte longen want funest is voor een longvirus.
Maak er een topic over zou ik zeggen! De vergelijking gaat nog steeds krom, bovendien is die veel te eenvoudig geredeneerd.
Conscience do cost.
pi_201919093
Zie hier exact wat men wil, verdeeldheid zaaien zodat we straks niet als 1 groep kunnen protesteren als ze de App gebruiken voor je CO2 paspoort.

Ik hoor het Rutte al zeggen: Ja maar luister nu, u begrijpt het verkeerd, dit zijn zaken die je niet los van elkaar zien, u denkt veel te eenvoudig over dit probleem, en ratelt vervolgens weer snel verder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 27 oktober 2021 @ 14:35:33 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201919837
Is er al wat uitgelekt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 27 oktober 2021 @ 16:21:01 #108
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201921232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:30 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Prima ik heb toch een QR.
Maar gaan we dan ook checken op longen roken is geen IC had je maar jezelf niet de kanker in moeten roken?
Weet je hoeveel accijns een roker betaalt?

In tegenstelling tot werkloos wappietuig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 27 oktober 2021 @ 16:24:01 #109
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201921280
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:21 schreef fathank het volgende:

[..]
Weet je hoeveel accijns een roker betaalt?

In tegenstelling tot werkloos wappietuig.
Ja want iedereen die zich niet heeft laten prikken is werkloos wappie tuig?
Ken genoeg werkenden die misschien nog wel meer belasting betalen dan jij die zich niet hebben laten prikken.
Omdat ze 't bijvoorbeeld al gehad hebben en het niks meer was dan een paar dagen hoesten snotteren.

Wappie is 't nieuwe racist het is waardeloos en het woord is niks meer waard.

Maar goed stel degene die ik ken die 2x modaal verdiend dus genoeg belasting betaald niet rookt komt bij een tweede besmettingen (verwacht het niet) maar stel toch in het ziekenhuis dan niet behandelen?
Terwijl die vermoedelijk meer belasting betaald dan die rokende tokkies.

Daarbij is accijns de enige reden dat de overheid het niet definitief verbied omdat ze er aan verdienen net als dat ze het gokken in stand houden ondanks de gokverslavingen want dat is lekker kassa voor onze zorgzame overheid waar volksgezondheid op één staat :') :') :') naïeveling
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 16:36:46 #110
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201921477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Oh nee als we jaren wat gezonder hadden geleefd kwamen de mensen met een bmi van boven de 40 nu niet op de IC.
En hadden die rokers geen slechte longen want funest is voor een longvirus.
Het is niet alsof ze even een knop kunnen omzetten waardoor ze van de ene op de andere week een gezonde BMI hebben, of gezonde longen. Een prikje kun je zo halen, en daarna loop je daadwerkelijk minder risico op besmetting, verspreiding en ziekenhuisopname. Kleine moeite, grote impact op een crisis die zich nu voordoet.
pi_201921491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:24 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ja want iedereen die zich niet heeft laten prikken is werkloos wappie tuig?
Nee.
quote:
Ken genoeg werkenden die misschien nog wel meer belasting betalen dan jij die zich niet hebben laten prikken.
Omdat ze 't bijvoorbeeld al gehad hebben en het niks meer was dan een paar dagen hoesten snotteren.
Dat is aandoenlijk maar natuurlijk een slechte motivatie om dan maar niet te prikken. "Ik vertrouw de veiligheid van de prik niet en dus neem ik het liever niet" vind ik dan nog sterker.
quote:
Wappie is 't nieuwe racist het is waardeloos en het woord is niks meer waard.
Zeker wel. Er zijn nogal wat wappies namelijk. Dat zijn vanzelfsprekend niet automatisch alle mensen die geen vaccin hebben genomen. Het zijn wel de mensen die allerlei complotten en zieligheden bedenken om maar te kunnen huilen over de overheid en hoe ze het op hun voorzien hebben.
quote:
Maar goed stel degene die ik ken die 2x modaal verdiend dus genoeg belasting betaald niet rookt komt bij een tweede besmettingen (verwacht het niet) maar stel toch in het ziekenhuis dan niet behandelen?
Terwijl die vermoedelijk meer belasting betaald dan die rokende tokkies.
De vergelijking met roken is ongepast en irrelevant. Dat zou net zoiets zijn als dat ik zou ageren dat degene die "jij kent" zijn geld verdient achter de computer en dus het gros van de dag op z'n reet zit terwijl hij frikandelbroodjes naar binnen werkt in tegenstelling tot de roker die zijn lagere loon binnen sleept door de hele dag op z'n benen te staan en hard fysiek werk te doen.
quote:
Daarbij is accijns de enige reden dat de overheid het niet definitief verbied omdat ze er aan verdienen net als dat ze het gokken in stand houden ondanks de gokverslavingen want dat is lekker kassa voor onze zorgzame overheid waar volksgezondheid op één staat :') :') :') naïeveling
Jij bent van mening dat de overheid alles wat ook maar enigszins slecht voor de gezondheid is moet verbieden? Wat is nou precies je punt? Hoe dan met alcohol? Hoe dan met chips? Hoe dan met bureaustoel-werk?

Uiteindelijk moet er een soort balans zijn. Je kan wel blijven huilen over de overheid maar wat is jouw voorstel waardoor we eindelijk in utopia belanden?
Conscience do cost.
  Vis een optie? woensdag 27 oktober 2021 @ 16:53:14 #112
70532 loveli
N
pi_201921744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Oh nee als we jaren wat gezonder hadden geleefd kwamen de mensen met een bmi van boven de 40 nu niet op de IC.
En hadden die rokers geen slechte longen want funest is voor een longvirus.
https://www.gezondheidenw(...)egen-het-coronavirus
Win some, lose some.
crap in = crap out
  woensdag 27 oktober 2021 @ 17:02:01 #113
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201921835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:37 schreef ems. het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Dat is aandoenlijk maar natuurlijk een slechte motivatie om dan maar niet te prikken. "Ik vertrouw de veiligheid van de prik niet en dus neem ik het liever niet" vind ik dan nog sterker.
[..]
Zeker wel. Er zijn nogal wat wappies namelijk. Dat zijn vanzelfsprekend niet automatisch alle mensen die geen vaccin hebben genomen. Het zijn wel de mensen die allerlei complotten en zieligheden bedenken om maar te kunnen huilen over de overheid en hoe ze het op hun voorzien hebben.
[..]
De vergelijking met roken is ongepast en irrelevant. Dat zou net zoiets zijn als dat ik zou ageren dat degene die "jij kent" zijn geld verdient achter de computer en dus het gros van de dag op z'n reet zit terwijl hij frikandelbroodjes naar binnen werkt in tegenstelling tot de roker die zijn lagere loon binnen sleept door de hele dag op z'n benen te staan en hard fysiek werk te doen.
[..]
Jij bent van mening dat de overheid alles wat ook maar enigszins slecht voor de gezondheid is moet verbieden? Wat is nou precies je punt? Hoe dan met alcohol? Hoe dan met chips? Hoe dan met bureaustoel-werk?

Uiteindelijk moet er een soort balans zijn. Je kan wel blijven huilen over de overheid maar wat is jouw voorstel waardoor we eindelijk in utopia belanden?
Ik ben helemaal niet voor verbieden wat mij betreft halen ze die achterlijke plaatjes weg bij roken.
Als je wilt roken doe je dit toch wel.

Vrijheid blijheid ook of je wel of niet een prik haalt.

Wel kan de huisarts mensen benaderen de huisarts weet dondersgoed of zijn patiënt onderliggende kwalen heeft en of veel te zwaar is.
De huisarts kan deze mensen benaderen proberen te overtuigen.

Kijk mensen die roepen over 5g en Bill Gates zijn inderdaad niet goed bij hun hoofd.

Maar de vaccinatiegraad is onder 12-18 jarige ook laag maar wat maakt t uit de kans dat ze in t ziekenhuis komen is bijna 0.

Dus ja er is nog wel wat te winnen qua prikken maar het is marginaal.

En iedereen heeft t over de biblebelt niet prikken vanwege God.
Ja klopt maar grootste opnames zitten nog altijd in Den Haag, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam veelal ongezonde allochtonen maar dat mag niet gezegd worden dus als we regionale lockdowns doen begin ook met die vier steden.

In Israël krijgt iedereen zijn derde prik want mensen met twee zijn binnenkort niet meer volledig gevaccineerd.
Dat gaat hier ook gebeuren dat heeft niks met BNW te maken gewoon wereldwijd patroon volgen.
In de UK stijgt t ook weer hard ook worden daar steeds meer gevaccineerde opgenomen die lopen een paar weken op ons voor zijn eerder begonnen met prikken Hugo zat nog in zijn winterslaap


Het begint er dus ook steeds meer op te lijken dat de kracht van het vaccin verdwijnt na een paar maanden.
Niet vreemd de kwetsbaren en of die dat willen moeten ook elk jaar een griepprik halen.

Daarbij is meer dan 85% gevaccineerd geen slecht cijfer dan nog mensen die het natuurlijk gehad hebben en e zit zo over de 90%. Waarvan een groot gedeelte tussen de 12 en 18 nog bij de ongevaccineerden zit wat geen probleem zou moeten zijn.

Vorig jaar was de heilige graal met 60% groepsimuniteit nou we zijn er ruim voorbij en nog niet.

Corona is here to stay.

Nu ongeveer 2 patiënten op de IC per ziekenhuis en blinde paniek daar zit het probleem en nee dat los je niet in een maand op.
Maar nu 20 maanden verder is er ook nog 0 pogingen gedaan tot want ja volgens ons vaccin verkoper Hugo was dat de enige uitweg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nicksanders op 27-10-2021 17:08:44 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 17:47:05 #114
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201922310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:24 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ja want iedereen die zich niet heeft laten prikken is werkloos wappie tuig?
Ken genoeg werkenden die misschien nog wel meer belasting betalen dan jij die zich niet hebben laten prikken.
Omdat ze 't bijvoorbeeld al gehad hebben en het niks meer was dan een paar dagen hoesten snotteren.

Wappie is 't nieuwe racist het is waardeloos en het woord is niks meer waard.

Maar goed stel degene die ik ken die 2x modaal verdiend dus genoeg belasting betaald niet rookt komt bij een tweede besmettingen (verwacht het niet) maar stel toch in het ziekenhuis dan niet behandelen?
Terwijl die vermoedelijk meer belasting betaald dan die rokende tokkies.

Daarbij is accijns de enige reden dat de overheid het niet definitief verbied omdat ze er aan verdienen net als dat ze het gokken in stand houden ondanks de gokverslavingen want dat is lekker kassa voor onze zorgzame overheid waar volksgezondheid op één staat :') :') :') naïeveling
Wie is hier nou de naïeveling :D

Hoe oud ben je met je kleuterklasredeneringen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201922787
Heerlijk die verdeeldheid. Van ongevaccineerd, roken, bmi, drinken tot co2, werkloze, belastingbetaler passeert de revue.
pi_201922822
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:27 schreef Cherni het volgende:
Heerlijk die verdeeldheid. Van ongevaccineerd, roken, bmi, drinken tot co2, werkloze, belastingbetaler passeert de revue.
Gelukkig komt de wajjonger niet in het verdeeldheid lijstje voor. :Y)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_201922827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:30 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Gelukkig komt de wajjonger niet in het verdeeldheid lijstje voor. :Y)
:)
pi_201923574
Is er al gelekt wat er gaat gebeuren?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201927637
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:28 schreef raptorix het volgende:
Is er al gelekt wat er gaat gebeuren?
Zes miljard voor het openen van nieuwe psychiatrische inrichtingen waar viruswappies in bescherming worden genomen tegen zichzelf (... hoop ik tegen beter weten in ...)
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 08:32:25 #120
8781 crew  Frutsel
pi_201927878
quote:
OPLOPENDE BESMETTINGEN: OMT KOMT VERVROEGD MET STRENGER ADVIES

Heel Nederland kleurt vandaag rood op de Europese Coronakaart: het op één na hoogste waarschuwingsniveau. Het Outbreak Management Team (OMT) komt daarom vandaag met een vervroegd advies over het stijgende aantal besmettingen. 'Waarschijnlijk raden ze weer strengere coronamaatregelen aan', zegt viroloog Bert Niesters van de Rijksuniversiteit Groningen.

Niesters denkt dat de mondkapjesplicht en de anderhalve metermaatregel weer terugkomt, samen met een iets strengere controle op de QR-code. 'Dat is eigenlijk het minste dat je kan doen. We moeten ons ook realiseren dat dit de zogenaamde A-ziekte is, dus dan is de overheid wettelijk verplicht de burgers te beschermen daartegen.'

Over of het kabinet deze maatregelen zomaar opnieuw kan invoeren zegt Niesters: 'De aantallen nemen gewoon dramatisch toe. Het alternatief is dat je niets doet, dan wordt het alleen maar vervelender. Als we dadelijk het influenzaseizoen krijgen, wat iedereen wel een beetje verwacht, dan wordt het eigenlijk twee keer zo erg. Dus we moeten wel onze eigen verantwoordelijkheid nemen', zegt Niesters.

Onderscheid
In het begin bestonden de ziekenhuisopnames vooral uit mensen die niet gevaccineerd zijn, maar nu blijken er ook mensen te liggen die wel gevaccineerd zijn, maar waarbij het vaccin niet effectief werkt. 'Dat is toch een niet te onderschatten aantal personen', zegt Niesters. 'Wat je wil is hen dus zeker beschermen.' Op het moment dat een vaccin onder een deel van de bevolking niet goed genoeg werkt, is de overheid volgens Niesters verplicht om deze burgers te beschermen. 'Als je dan zegt: ik wil wat onorthodoxe maatregelen nemen, dan zal je toch iets meer actief moeten zijn om de niet gevaccineerde beweging te laten vaccineren. Er zijn natuurlijk ook nog wijken waar de vaccinatiegraad laag is, maar we zien ook dat het aantal vaccinaties nu niet zwaar toeneemt met de oplopende besmettingen. Dat is wel teleurstellend', aldus Niesters.
pi_201927898
Zogenaamde A-ziekte. :')

Groningen heeft 77 positieve tests, 0 opnames, 0 dode.

https://coronadashboard.r(...)4/vaccinaties?menu=1

859 in het ziekenhuis op 17,5 miljoen.
pi_201927915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Oh nee als we jaren wat gezonder hadden geleefd kwamen de mensen met een bmi van boven de 40 nu niet op de IC.
En hadden die rokers geen slechte longen want funest is voor een longvirus.
Ik heb rokers vurig horen bepleiten dat je kansen als roker om corona te overleven vele malen beter zijn dan als niet roker
pi_201928006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:30 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Gelukkig komt de wajjonger niet in het verdeeldheid lijstje voor. :Y)
Nee die zijn de vorige rondes al aan de beurt geweest...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201928117
Alweer 2 koeien en een halve paardenkop op onze IC en het valt al om, goed geregeld weer van onze zorgminister.

Ondertussen 2 jaar verder, uitstroom IC verpleegkundigen is een feit en nul uitbreiding.
pi_201928196
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:35 schreef Nober het volgende:
Zogenaamde A-ziekte. :')

Groningen heeft 77 positieve tests, 0 opnames, 0 dode.

https://coronadashboard.r(...)4/vaccinaties?menu=1

859 in het ziekenhuis op 17,5 miljoen.
Het begint een beetje lachwekkend te worden inderdaad. Of dat was het al 1.5 jaar.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201928257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Deze meneer Niesters moet zich ook realiseren dat het vaccin voor sommige mensen volgend jaar ook niet zal werken. Dus dan ook nog maar met mondlapjes en sectoren die ieder moment gesloten kunnen worden te maken hebben? Deze clown show duurt al bijna 2 jaar en ik ben er ontzettend klaar mee. Ik zal mij dus ook niet conformeren aan de regels, want ik ben beschermd. Als het nu niet kan dan kan het nooit.

Leer leven met corona, het gaat niet weg. Daarom alle maatregelen van tafel en accepteer dat er mensen ziek worden en doodgaan, net zoals met andere ziektes en aandoeningen. De kosten wegen niet meer op tegen de baten.

Oh ja en schroef die zorgcapaciteit eens omhoog, ze hebben al 2 jaar de tijd gehad.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201928407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:06 schreef HPoi het volgende:
Alweer 2 koeien en een halve paardenkop op onze IC en het valt al om, goed geregeld weer van onze zorgminister.

Ondertussen 2 jaar verder, uitstroom IC verpleegkundigen is een feit en nul uitbreiding.
Waarom zou je dat ook willen als je zonder bonnetje 5 miljard kunt weggeven aan je vriendjes?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201928540
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:21 schreef fathank het volgende:

[..]
Weet je hoeveel accijns een roker betaalt?

In tegenstelling tot werkloos wappietuig.
Precies, de veel te dure niet-rokende ondernemers vervelen rokers.
pi_201928765
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Deze meneer Niesters moet zich ook realiseren dat het vaccin voor sommige mensen volgend jaar ook niet zal werken. Dus dan ook nog maar met mondlapjes en sectoren die ieder moment gesloten kunnen worden te maken hebben? Deze clown show duurt al bijna 2 jaar en ik ben er ontzettend klaar mee. Ik zal mij dus ook niet conformeren aan de regels, want ik ben beschermd. Als het nu niet kan dan kan het nooit.

Ik denk dat niet iedereen meer mondkapjes gaat dragen, mensen denken: ongevaccinneerden mogen dat doen. Geldt ook voor anderhalve meter. Mensen worden recalcitranter.

Ik zou ervoor pleiten om coronapatienten niet langer voorrang te geven en een vast aantal bedden voor corona en een vast aantal bedden voor andere patienten te hebben. Voor beide heb je dan een wachtlijst maar het is wel eerlijker.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mondkapje op 28-10-2021 10:29:30 ]
pi_201928872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:21 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk dat niet iedereen meer mondkapjes gaat dragen, mensen denken: ongevaccinneerden mogen dat doen. Geldt ook voor anderhalve meter. Mensen worden recalcitranter.

Ik zou ervoor pleiten om coronapatienten niet langer voorrang te geven en een vast aantal bedden voor corona en een vast aantal bedden voor andere patienten te hebben. Voor beide heb je dan een wachtlijst maar het is wel eerlijker.
Wat mij ook een goed idee lijkt: ben je nu nog niet gevaccineerd en kom je in het ziekenhuis terecht? Alle kosten voor eigen risico.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 10:37:13 #131
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201928924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Wat mij ook een goed idee lijkt: ben je nu nog niet gevaccineerd en kom je in het ziekenhuis terecht? Alle kosten voor eigen risico.
Zo werkt het niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201929030
Boodschap aan de politiek: wees niet weer het politiek-correct braafste jongetje van Europa, kijk hoe andere landen dit aanpakken.
pi_201929076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:21 schreef Mondkapje het volgende:

Ik zou ervoor pleiten om coronapatienten niet langer voorrang te geven en een vast aantal bedden voor corona en een vast aantal bedden voor andere patienten te hebben. Voor beide heb je dan een wachtlijst maar het is wel eerlijker.
Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Maar dat gaat dan wel betekenen dat er mensen dood gaan die anders gered hadden kunnen worden. Zouden politici dat verhaal durven te verkopen?
pi_201929098
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Maar dat gaat dan wel betekenen dat er mensen dood gaan die anders gered hadden kunnen worden. Zouden politici dat verhaal durven te verkopen?
Als je geen vaccin neemt, ga je soms dood, als je voor een vrachtwagen springt, ga je soms dood.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 10:53:17 #135
8781 crew  Frutsel
pi_201929105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Wat mij ook een goed idee lijkt: ben je nu nog niet gevaccineerd en kom je in het ziekenhuis terecht? Alle kosten voor eigen risico.
Dat zou een prima regel kunnen zijn inderdaad.

Al ben ik nog steeds tegen verplicht vaccineren, moet een vrije keuze blijven.
pi_201929115
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:21 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk dat niet iedereen meer mondkapjes gaat dragen, mensen denken: ongevaccinneerden mogen dat doen. Geldt ook voor anderhalve meter. Mensen worden recalcitranter.

Ik zou ervoor pleiten om coronapatienten niet langer voorrang te geven en een vast aantal bedden voor corona en een vast aantal bedden voor andere patienten te hebben. Voor beide heb je dan een wachtlijst maar het is wel eerlijker.
Ongevaccineerden met minder prio behandelen
pi_201929119
Misschien willen veel mensen wel dood en hopen ze dat ze corona krijgen.
Of ze willen het wel eens meemaken om opgenomen te worden in een ziekenhuis.
Maar daar kun je al die mensen die ook hulp nodig hebben om andere redenen, niet voor opofferen.

Een ander optie is een paar plekken in Europa waar ongevacinneerde coronapatienten opgenomen kunnen worden, andere ziekenhuizen gewone zorg. Als je hier dan corona krijgt moet je het voor lief nemen dat je in Duitsland verpleegd wordt in een coronacentrum.
Daarmee worden verpleegkundigen hier gespaard want die gaan uitvallen als je ze nog langer opzadelt met ongevaccineerde coronapatienten en dat kunnen we ons niet permitteren.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 10:56:00 #138
8781 crew  Frutsel
pi_201929133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:54 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ongevaccineerden met minder prio behandelen
Iedereen heeft evenveel recht op zorg, de rokers, de dikkerds, de bejaarden en dus ook de ongevaccineerden.
Je kan wel de consequenties aan die zorg aanpakken bijv. in de vergoeding
pi_201929184
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Iedereen heeft evenveel recht op zorg, de rokers, de dikkerds, de bejaarden en dus ook de ongevaccineerden.
Je kan wel de consequenties aan die zorg aanpakken bijv. in de vergoeding
Het heeft niet met geld te maken, een verpleegkundige put je uit door steeds ongevaccineerde patienten te moeten verzorgen, terwijl ze weten: met 1 prikje had dit voorkomen moeten worden. Dat zorgt voor burn-out.
pi_201929192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Iedereen heeft evenveel recht op zorg, de rokers, de dikkerds, de bejaarden en dus ook de ongevaccineerden.
Je kan wel de consequenties aan die zorg aanpakken bijv. in de vergoeding
Nee niet in crisis tijd. Nu is er een duidelijke keuze en die moet consequenties hebben
pi_201929225
Ik denk dat het heel wijs is als de politiek de ic-verpleegkundigen betrekt bij hun overleggen. Zij zijn een belangrijke schakel.

Als ik me verplaats in een verpleegkundige, zou ik het beter te behappen vinden om te kiezen tussen een coronacentrum met alleen coronapatienten, en een plek waar de andere patienten verpleegd worden.
Dat het door elkaar loopt, dat is juist funest. Verpleegkundigen kennen ook mensen die een hartoperatie nodig hebben en als je dan steeds ongevaccinneerden met corona binnenkrijgt, dat werkt heel slopend. Haal je dat uit elkaar, dan weet je: ik behandel ongevaccinneerde coronapatienten en ik ga er voor en kies ervoor, óf je weet: hier komen ze niet en kan ik ervan uitgaan dat ze niet alles verstoren.
pi_201929258
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:21 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk dat niet iedereen meer mondkapjes gaat dragen, mensen denken: ongevaccinneerden mogen dat doen. Geldt ook voor anderhalve meter. Mensen worden recalcitranter.

Ik zou ervoor pleiten om coronapatienten niet langer voorrang te geven en een vast aantal bedden voor corona en een vast aantal bedden voor andere patienten te hebben. Voor beide heb je dan een wachtlijst maar het is wel eerlijker.
Corona patienten hebben geen voorrang. Zolang er IC capaciteit is komen daar patienten te liggen die op deze afdeling opgenomen moeten worden. Dat geldt voor corona als non-corona patienten. En ook is er geen onderscheid in gevaccineerden of ongevaccineerden. Iedere patient wordt gelijk behandeld, en terecht!

Het wordt anders als de IC capaciteit niet meer voldoende is en er keuze gemaakt moet worden, code zwart. Dan nog hebben medici daar richtlijnen voor, m.b.t. voorrang.

https://www.demedischspec(...)_COVID19pandemie.pdf

Rest de vraag, in 2017 hadden we nog 2056 IC bedden.

https://www.volksgezondhe(...)id-cijfers-ic-bedden

Nu, als basis, nog maar 925. Waar is die IC capaciteit gebleven? En waarom?

https://www.venvn.nl/medi(...)winter-2021-2022.pdf
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 11:07:59 #143
8781 crew  Frutsel
pi_201929263
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:00 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het heeft niet met geld te maken, een verpleegkundige put je uit door steeds ongevaccineerde patiënten te moeten verzorgen, terwijl ze weten: met 1 prikje had dit voorkomen moeten worden. Dat zorgt voor burn-out.
Ik snap je punt en het is ook valide, maar bepaalde zaken in de zorg had misschien ook voorkomen kunnen worden door een andere leefstijl, rijstijl, drinkstijl etc etc. De bezuinigingen in de zorg in de laatste 10-20 jaar hielpen ook niet mee.
We zijn altijd een verzorgingsstaat geweest en de zorg was er voor iedereen. Dat kun je in mijn ogen niet zomaar overboord gooien, ook niet in crisistijd.

Daarnaast vind ik het nog steeds niet kunnen dat je mensen gaat verplichten om iets in hun eigen lijf te stoppen terwijl ze daar niet zelf om vragen.
pi_201929268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:07 schreef Montagui het volgende:

[..]
Corona patienten hebben geen voorrang. Zolang er IC capaciteit is komen daar patienten te liggen die op deze afdeling opgenomen moeten worden. Dat geldt voor corona als non-corona patienten. En ook is er geen onderscheid in gevaccineerden of ongevaccineerden. Iedere patient wordt gelijk behandeld, en terecht!

Het wordt anders als de IC capaciteit niet meer voldoende is en er keuze gemaakt moet worden, code zwart. Dan nog hebben medici daar richtlijnen voor, m.b.t. voorrang.

https://www.demedischspec(...)_COVID19pandemie.pdf

Rest de vraag, in 2017 hadden we nog 2056 IC bedden.

https://www.volksgezondhe(...)id-cijfers-ic-bedden

Nu, als basis, nog maar 925. Waar is die IC capaciteit gebleven? En waarom?

https://www.venvn.nl/medi(...)winter-2021-2022.pdf
Er zijn momenteel geen IC-vepleegkundigen genoeg. Wil jij? Het is geen kwestie van een zak geld open maken.
pi_201929274
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:08 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Er zijn momenteel geen IC-vepleegkundigen genoeg. Wil jij?
Te makkelijk, waar een wil is is een weg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201929282
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:09 schreef Montagui het volgende:

[..]
Te makkelijk, waar een wil is is een weg.
De wil is er blijkbaar niet. Ze lopen bij bosjes weg.
pi_201929293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:07 schreef Montagui het volgende:

[..]
Corona patienten hebben geen voorrang. Zolang er IC capaciteit is komen daar patienten te liggen die op deze afdeling opgenomen moeten worden. Dat geldt voor corona als non-corona patienten. En ook is er geen onderscheid in gevaccineerden of ongevaccineerden. Iedere patient wordt gelijk behandeld, en terecht!


Corona patiënten hebben geen voorrang, maar acute patiënten gaan wel voor op niet-acute patiënten.

En dus krijgt de acute coronapatient in de praktijk voorrang op de niet-acute hartpatient.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 11:11:38 #148
8781 crew  Frutsel
pi_201929299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
De wil is er blijkbaar niet. Ze lopen bij bosjes weg.
De Horeca zoekt nog mensen, levert vast hetzelfde salaris op ;)
pi_201929304
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
De wil is er blijkbaar niet. Ze lopen bij bosjes weg.
Fijn, en dan wil een groot deel van de Nederlanders daar de ongevaccineerden voor laten opdraaien? Lijkt me niet dat zij schuldig zijn aan de leegloop en afschaling.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201929321
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Corona patiënten hebben geen voorrang, maar acute patiënten gaan wel voor op niet-acute patiënten.

En dus krijgt de acute coronapatient in de praktijk voorrang op de niet-acute hartpatient.
Beiden worden dus gelijkwaardig behandeld, acuut gaat voor niet-accuut, puik systeem. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')