abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:32:14 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204736306
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Om te :r :r
Hier kan je toch echt niets mee? Kom op, ik vind het prima om Rutte en of Bergkamp af te zeiken maar dan wel op basis van feiten en niet op een fragmentje waar je niets hoort
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 19:47:19 #127
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_204736463
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:37 schreef laforest het volgende:

[..]
Nou, gewoon een maidenspeech.
Heb je het gevolgd ?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204737881
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zijn het echt instructies of is het gewoon even babbelen met elkaar?
Ik neem aan dat als je iets gaat doen wat het daglicht niet kan verdragen je dat niet zo openlijk doet.
Vind je de lichaamstaal eruit zien als een sociaal babbeltje? Misschien geen instructies maar zeker wat opmerkingen.

quote:
Nieuwe bestuurscultuur _O_
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:33:14 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204738468
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Beste Tim
Maak in godsnaam een aflevering over dit schandaal

Nog veel groter dan the Voice

Al moe ik op mijn knieën smeken, doe het _O_ _O_
Rutte actie dit.
Kom nog steeds niet op een andere theorie.

Fucking lul.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:52:19 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204739254
https://www.hartvannederl(...)n-problemen-die-zich

Kijk en luister en probeer niet te :r :r
pi_204740396
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]


Om te :r :r
tja, alleen al door de naam van het twitter account zet ik bij die bewering al dikke vraagtekens.. :')
  zaterdag 14 mei 2022 @ 08:28:03 #132
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204740485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 20:49 schreef Andromache het volgende:

Talloze voorbeelden van: als jij op Twitter gaat, krijg je je kind niet meer terug. Ja, natuurlijk, het wordt met een zalvende toon gebracht onder het mom van 'belang van het kind staat voorop en ouder handelt niet conform'. Chantage. Je staat als getroffen ouder altijd 1-0 achter bij de macht van jeugdzorg. En jeugdzorg heeft volgens hen altijd gelijk en het feit dat ze handelen is voor hen bewijs dat ze het goed voor hebben met het kind, en niemand is effectief in staat die macht te breken of dat ter discussie stellen. Persoonlijke opvattingen over een veilig opvoedklimaat van jeugdzorgmedewerkers doen er niet toe.

Hoe terecht en nodig uithuisplaatsingen ook zijn in veel situaties, er lopen kinderen daadwerkelijk gevaar in gezinnen. Maar zo veel ouders en kinderen, ook buiten de toeslagenaffaire, worden de nek omgedraaid met het bizar hoge aantal uithuisplaatsingen. Het systeem is verschrikkelijk verkeerd.
Een ongezonde portie onbewust eigenbelang acht ik ook niet uitgesloten. Jeugdzorg met honderdduizenden “klanten” is veel interessanter en belangrijker dan een jeugdzorg met tienduizenden “klanten “. Dat vergt extra bestuurslagen met bijbehorende financiering en carrièremogelijkheden. Het bedrijfje en ondernemertje spelen wat veel overheden doen werkt dergelijke mechanismen ongewild in de hand. De organisatie die het doel en niet het middel is geworden
  zaterdag 14 mei 2022 @ 09:08:18 #133
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_204740704
Ik schat in dat een grondig onderzoek naar waarom we hier zo veel meer uithuisplaatsingen doen, twee dingen zou kunnen aantonen:

1. Nederland is in een diepe systeemcrisis na de afbraak van de verzorgingsstaat en uithuisplaatsingen zijn het ultieme gevolg
2. Nederlanders zijn betuttelaars, vooral vrouwen onderling, en dat zie je terug in de overmatige bemoeienis van Nederlandse jeugdzorgers.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 15 mei 2022 @ 16:58:13 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204762418
twitter


En wat zijn we slim hè :r :r
  woensdag 18 mei 2022 @ 12:55:25 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204788159
Uitgaven herstel Toeslagenaffaire door het dak

De Rekenkamer becijferde overigens dat vorig jaar de totale verwachte kosten van de hersteloperatie van de Toeslagenaffaire voor de periode 2020 tot en met 2025 meer dan vertienvoudigd is. Van 537 miljoen euro naar liefst 5.500 miljoen euro. Dat gaat gepaard met een waarschuwing of dat de diensten die dat geld moeten uitkeren dat wel kunnen, omdat het zo'n grote operatie is:
quote:
,,We constateren dat de uitvoerbaarheid van de hersteloperatie als geheel weinig tot geen aandacht kreeg van kabinet en parlement.”
https://www.ad.nl/politie(...)ljard-euro~aa68a50a/

Maar volgens Rutte werkt het echt wel hoor :') :|W
  woensdag 25 mei 2022 @ 00:48:24 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204855317
Advocaten toeslagenaffaire klagen over meewerking Belastingdienst: dossiers onvolledig waardoor compensatie nog langer duurt

De afhandeling van het kinderopvangtoeslag-schandaal verloopt nog steeds stroef. Advocaten die gedupeerden bijstaan trekken aan de bel: ze hebben te maken met onvolledige dossiers, waardoor de affaire nog jaren dreigt te duren.

De toeslagenaffaire kent zo'n 56.000 gedupeerden. Allemaal hebben ze een advocaat die hen bijstaat in hun zaak tegen de Belastingdienst, waarbij ze vragen om compensatie voor de schade en het leed dat ze hebben. Maar de afhandeling daarvan loopt vast, omdat de Belastingdienst veel te traag met informatie komt. Daardoor is het moeilijk voor advocaten om de gedupeerden bij te staan.

Onvolledige dossiers

De cliënten hebben onterecht jarenlang hun kinderopvangtoeslag terugbetaald. Maar hoeveel hebben ze terugbetaald en welke andere kosten zijn er gemaakt? Het zijn vragen waar de advocaten een dossier voor nodig hebben, maar dat krijgen ze maar heel zelden van de belastingdienst.

Advocaat Touria Khidous kan erover meepraten. Samen met haar kantoorgenoten staat ze ongeveer 100 gedupeerden bij. "Ik krijg onvolledige dossiers. De Belastingdienst heeft informatie die ik niet heb, waardoor ik niet kan beoordelen of hun berekening wel klopt. Dan maak je als advocaat maar bezwaar, in de hoop dat je dan wel stukken krijgt", vertelt ze.

Koerier voor de deur

Khidous is niet de enige met deze klacht. Dat weet ze omdat ze in een Whatsappgroep zit met zestig andere advocaten. Samen staan zij duizend gedupeerden bij. "We moeten iedere keer opnieuw bewijzen dat we optreden namens een gedupeerde als we de Belastingdienst bellen. Dat kost veel tijd", zegt advocaat Suzanne Arakelyan. "Het is verschrikkelijk. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen aan mijn cliënten."

"Ik ben maanden bezig geweest om een dossier op te vragen. Wat ik ook deed, het lukte niet", vertelt ze. "Op een dag voor mijn vakantie staat er een koerier met een enorm dossier. Of ik even binnen twee weken wil reageren. Ik heb uitstel aangevraagd vanwege mijn vakantie, maar daar krijg je dan geen bevestiging van."

Te weinig mensen

"De Belastingdienst heeft ook te weinig mensen in dienst voor zoveel dossiers", zegt Khidous. "Zo kan het wel jaren gaan duren. We gaan nu naar de rechter om te zorgen dat het sneller gaat, maar veel cliënten moeten dan zelf de rechtszaak betalen."

"Het is frustrerend voor hen", vervolgt ze. "Ze hebben het idee dat ze nu weer op dezelfde manier behandeld worden. Ze hebben al zo ontzettend veel meegemaakt."

'Niet altijd eenvoudig'

Staatssecretaris Aukje de Vries van Toeslagen en Douane wil graag in gesprek gaan over de kritiekpunten. "Ik neem de kritiek ter harte. Ik denk dat het realistisch is om te kijken naar die kritiekpunten en hoe we die kunnen oplossen."

"Er zijn niet altijd eenvoudige oplossingen, daar moeten we eerlijk in zijn", voegt ze toe. "Ook vanwege de grote aantallen en de complexiteit van de zaak. We moeten niet alleen kijken naar financieel herstel, maar ook naar de emotionele kant."

https://eenvandaag.avrotr(...)ie-nog-langer-duurt/

:( :( Ze worden doelbewust kapot gemaakt omdat de puinhoop te groot is
Het is gewoon wachten op eigenrichting en slachtoffers aan de kant van de overheid :')
  woensdag 25 mei 2022 @ 19:34:56 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204862740
twitter


:( :r
  woensdag 25 mei 2022 @ 19:36:13 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204862752
twitter


:o

Beerput weer verder open en stank inmiddels dodelijk })
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:11:52 #139
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_204863176
Volgens mij wisten we dit al en is dit de formalisatie van de erkenning. Ik denk dat institutioneel racisme verankerd zit in onze samenleving, en dat gaat niet zomaar weg.

Overigens zie ik wel weer een onuitvoerbare regeling verschijnen in het kader van schadevergoeding. Ik heb wel zo'n vermoeden hoe dat af gaat lopen. Een land krijgt de overheid die ze verdient en dit land is moraal gezien wel stuk.
Zu hause ist alles besser
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:18:35 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204863274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:11 schreef kaputwiehund het volgende:
Volgens mij wisten we dit al en is dit de formalisatie van de erkenning. Ik denk dat institutioneel racisme verankerd zit in onze samenleving, en dat gaat niet zomaar weg.
…...
:N
Is onderdeel van beleid van Rutte, stuk stront dat het er is })


Rechtbank: Rutte zette aan tot discriminatie

VVD-leider Mark Rutte heeft als staatssecretaris van Sociale Zaken gemeenten aangezet tot rassendiscriminatie. Dit oordeel heeft de rechtbank van Haarlem geveld over een oproep van Rutte.

Hij vroeg begin 2003 aan gemeenten om inwoners van Somalische afkomst extra te controleren op fraude met bijstand. Een woordvoerder van het ministerie van Sociale Zaken heeft zaterdag een bericht hierover in de GPD-kranten bevestigd.

In 2003 was Rutte staatssecretaris op dat departement. Hij adviseerde toen de gemeenten om de ongeveer 25.000 Somalische inwoners te traceren en op eventuele fraude te controleren. Aanleiding waren enkele fraudegevallen waarin Somaliërs die in het Verenigd Koninkrijk werk hadden gevonden ten onrechte in Nederland nog een bijstandsuitkering ontvingen.

Volgens de rechtbank in Haarlem was het verzoek van Rutte aan de gemeenten discriminatoir en in strijd met de grondwet. De rechtbank spreekt van "discriminatie naar ras, omdat het hier een groep mensen van Somalische afkomst betreft, ongeacht de nationaliteit van de betrokkenen".

In een brief adviseerde toenmalig staatssecretaris Rutte hoe gemeenten inwoners van Somalische afkomst konden achterhalen door te zoeken op de geboorteplaats van hun inwoners. Zaten deze mensen ook nog eens in de bijstand, dan werd de gemeente geadviseerd hen extra te controleren.

https://www.nu.nl/algemee(...)t-discriminatie.html

Rutte is ookhier het probleem en hoort al lang in de gevangenis te zitten })
pi_204915744
https://www.rtlnieuws.nl/(...)huldig-heeft-gemaakt

“Tot nu toe is nog niemand ontslagen, wel zijn er stevige gesprekken gevoerd.“

Het is toch godverdomme van de ratten besnuffeld. Keihard de wet overtreden, mensen tot zelfmoord gebracht, 1600+ kinderen gekidnapt, huwelijken gesloopt en levens verwoest. Maar nee hoor, geen verantwoordelijke is voor het gerecht gesleept niet eens ontslagen maar er zijn wel stevige gesprekken gevoerd hoor. Dat telt ook…
  maandag 30 mei 2022 @ 18:02:35 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204915855
Wopke hoort al lang kaalgeplukt in de gevangenis te zitten })
  maandag 30 mei 2022 @ 18:02:40 #143
80382 manny
30 is best veel
pi_204915857
Kinderen gekidnapt ook….

Man man man
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204915870
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)huldig-heeft-gemaakt

“Tot nu toe is nog niemand ontslagen, wel zijn er stevige gesprekken gevoerd.“

Het is toch godverdomme van de ratten besnuffeld. Keihard de wet overtreden, mensen tot zelfmoord gebracht, 1600+ kinderen gekidnapt, huwelijken gesloopt en levens verwoest. Maar nee hoor, geen verantwoordelijke is voor het gerecht gesleept niet eens ontslagen maar er zijn wel stevige gesprekken gevoerd hoor. Dat telt ook…
Ja maar van Rij vindt het heel errug!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 mei 2022 @ 18:04:34 #145
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_204915873
Als we nou afspreken ons allemaal braaf aan de regels te houden scheelt dat een boel ambtenaren en racisme.
Zu hause ist alles besser
pi_204916110
quote:
9s.gif Op maandag 30 mei 2022 18:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja maar van Rij vindt het heel errug!
Als hij dat daadwerkelijk vond dan had hij al lang en breed geregeld met zijn collega bij Justitie dat het OM de Belastingdienst onderzocht. Let maar op, niemand wordt hierom veroordeeld. Voor de camera zeggen ze hoe erg ze het vinden, hoe geschokt ze zijn enzovoort, zodra de camera uit gaat heffen ze het glas op wederom een succesvolle regeerperiode.
pi_204916705
Dus omdat er in de risicomodellen rekening is gehouden met nationaliteiten was er sprake van racisme? Sinds wanneer zijn Bulgaren, Marokkanen en Turken rassen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 8 juni 2022 @ 00:33:39 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204990073
En weer traineren om eronder uit te komen :( :r

Thomas van Groningen en Farid Azarkan over het toeslagenschandaal

Een deel van de toeslagenouders moet nog jaren wachten op duidelijkheid over hun zaak. Dat blijkt uit een interne planning van de Belastingdienst die politiek verslaggever Thomas van Groningen in handen heeft. Hij schuift samen met DENK-leider Farid Azarkan aan bij Op1.

https://op1npo.nl/2022/06(...)-toeslagenschandaal/

2026 wordt nu al genoemd :') :|W
pi_204990376
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:31 schreef Nielsch het volgende:
Dus omdat er in de risicomodellen rekening is gehouden met nationaliteiten was er sprake van racisme? Sinds wanneer zijn Bulgaren, Marokkanen en Turken rassen?
discriminatie kan ook prima op nationaliteit
pi_204990528
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 06:15 schreef mschol het volgende:

[..]
discriminatie kan ook prima op nationaliteit
Discriminatie wel ja, maar racisme? Ik wist niet dat Bulgaren een ras waren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')