abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 oktober 2021 @ 00:55:57 #1
53151 T42
Pinball Wizard
pi_201893808
ik heb een show auto staan TDI nu wil ik de uitlaat door de motorkap recht omhoog laten gaan.
bj is 1982
nu kom ik er niet uit bij de apk regels wat mag of niet mag.
voorbeeld:

turbo blijft onder de motorkap alleen de uitlaat wil ik laten uitsteken.
pi_201893879
Zal waarschijnlijk uitkomen op belemmering van het zicht.

En ik hoop dat er een demper tussen zit.

Misschien als je hem op een aanhanger van en naar een eigen terrein vervoert. Om daar aan een show mee te doen.

[ Bericht 22% gewijzigd door marc0871 op 25-10-2021 01:40:21 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201893996
Ik dacht dat de uitlaat over de volledige lengte gasdicht moest zijm tot minimaal achter de cabine/passagiersruimte.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 25 oktober 2021 @ 08:36:22 #4
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_201894371
Of je er mee door de APK komt of niet, dikke kans dat de eerste de beste agent die je tegen komt een WOK uitschrijft..
Life's like music, get the rhythm..
pi_201895069
Wat al is aangehaald, op grond van artikel 5.2.42 lid 2 Regeling Voertuigen mag het uitzicht van de bestuurder niet worden belemmerd door onnodige voorwerpen die geplaatst zijn voor of op de voorruit. Kun je dit tijdens controle niet per direct verhelpen door het weg te nemen dan wordt je van de weg gehaald. Ook al aangehaald is geluid, dit moet qua dB voldoen aan de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde. Met zo'n kort en dik uitlaatje gaat je dat zeker ook al niet redden. Dus inderdaad, zoals ook al aangehaald, trek je hem via via alsnog door de APK keuring dan zal oom agent je van de weg trekken omdat het wettelijk niet mag.

Wel maffe Volvo 265 model... Ziet er uit alsof er een Hemi V8 in gebouwd is. Ook voor zo'n ombouw zou je hier al naar de RDW moeten voor keuring en nieuw kenteken.

Blijft er weinig anders over dan de auto te schorsen en op aanhanger te vervoeren naar de show.

[ Bericht 8% gewijzigd door Watuntrik op 25-10-2021 10:20:31 ]
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:39:18 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_201901244
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 01:31 schreef marc0871 het volgende:
Zal waarschijnlijk uitkomen op belemmering van het zicht.

En ik hoop dat er een demper tussen zit.

Misschien als je hem op een aanhanger van en naar een eigen terrein vervoert. Om daar aan een show mee te doen.
Neuh, gewoon het niet voldoen aan de typegoedkeuring.. kenteken inleveren en herkeuren.

quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:36 schreef NoComment het volgende:
Of je er mee door de APK komt of niet, dikke kans dat de eerste de beste agent die je tegen komt een WOK uitschrijft..
Dat dus.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:42:45 #7
53151 T42
Pinball Wizard
pi_201942317
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 05:27 schreef Ridocar het volgende:
Ik dacht dat de uitlaat over de volledige lengte gasdicht moest zijm tot minimaal achter de cabine/passagiersruimte.
Kijk daar hebben we wat aan tnx
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:44:26 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_201942328
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 01:31 schreef marc0871 het volgende:
Zal waarschijnlijk uitkomen op belemmering van het zicht.

En ik hoop dat er een demper tussen zit.

Misschien als je hem op een aanhanger van en naar een eigen terrein vervoert. Om daar aan een show mee te doen.
Heb al motor diesel met 70cm uitlaat geluid valt mee. Die heeft rdw al goedgekeurd. Maar daar ligt motor achterin.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:46:52 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_201942349
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:09 schreef Watuntrik het volgende:
Wat al is aangehaald, op grond van artikel 5.2.42 lid 2 Regeling Voertuigen mag het uitzicht van de bestuurder niet worden belemmerd door onnodige voorwerpen die geplaatst zijn voor of op de voorruit. Kun je dit tijdens controle niet per direct verhelpen door het weg te nemen dan wordt je van de weg gehaald. Ook al aangehaald is geluid, dit moet qua dB voldoen aan de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde. Met zo'n kort en dik uitlaatje gaat je dat zeker ook al niet redden. Dus inderdaad, zoals ook al aangehaald, trek je hem via via alsnog door de APK keuring dan zal oom agent je van de weg trekken omdat het wettelijk niet mag.

Wel maffe Volvo 265 model... Ziet er uit alsof er een Hemi V8 in gebouwd is. Ook voor zo'n ombouw zou je hier al naar de RDW moeten voor keuring en nieuw kenteken.

Blijft er weinig anders over dan de auto te schorsen en op aanhanger te vervoeren naar de show.
En uitlaat net achter voorwiel uit plaatwerk? Geluid staat niet geregistreerd. Is nu nog benzine wagen. Diesel maakt minder geluid.
pi_201942868
Een technische oplossing zou zijn om achter die turbo een kort stuk te maken dat naar een gewone uitlaat gaat.
Bij de show haal je dat dan weg en zet je je eigen korte pijp er op.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201942961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:46 schreef T42 het volgende:
Geluid staat niet geregistreerd.
Zover als ik weet wel bij type goedkeuring... APK zou het over het hoofd kunnen zien, zoals zoveel, omdat het niets met type goedkeuring maar met veiligheid te doen heeft. Maar ga je ermee naar de RDW dan staat dB bij stationair en dB bij bepaald toerental geregistreerd en daar zal het aan moeten voldoen. En dat zullen ze meten wanneer ze een niet origineel aangepast uitlaattraject zien. :)

quote:
Als je besluit om je uitlaat door een after market model te vervangen dan is het belangrijk dat je op de hoogte bent van de geldende wet- en regelgeving. Om te beginnen moet je uitlaat deugdelijk bevestigd zijn, hij moet over de gehele lengte gasdicht zijn behalve voor de afwateringsgaatjes en de uitlaat mag niet meer dan 2db geluid produceren dan de waarde die is genoemd in het voertuigreglement. Deze meting wordt bij elk nieuw type auto door de overheid uitgevoerd. Hierna wordt dit niet meer gecontroleerd, ook niet bij de APK keuring.
https://rdw-kenteken.nl/alles-wat-je-moet-weten-over-je-uitlaat/

Wordt je gecontrolleerd onderweg door justitie en die vinden het te luid dan mag je naar de RDW en daar val je door de mand. ^O^

[ Bericht 36% gewijzigd door Watuntrik op 29-10-2021 15:44:34 ]
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:42:49 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_201947645
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:37 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Zover als ik weet wel bij type goedkeuring... APK zou het over het hoofd kunnen zien, zoals zoveel, omdat het niets met type goedkeuring maar met veiligheid te doen heeft. Maar ga je ermee naar de RDW dan staat dB bij stationair en dB bij bepaald toerental geregistreerd en daar zal het aan moeten voldoen. En dat zullen ze meten wanneer ze een niet origineel aangepast uitlaattraject zien. :)
[..]
https://rdw-kenteken.nl/alles-wat-je-moet-weten-over-je-uitlaat/

Wordt je gecontrolleerd onderweg door justitie en die vinden het te luid dan mag je naar de RDW en daar val je door de mand. ^O^
andere auto had ik een klepje werkte goed ;) algemene controle met rdw was geen probleem. maar die maakte takke herrie dat gaat deze niet doen. motor maakt meer geluid zelf dan de uitlaat
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:43:24 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_201947654
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:29 schreef jeroen25 het volgende:
Een technische oplossing zou zijn om achter die turbo een kort stuk te maken dat naar een gewone uitlaat gaat.
Bij de show haal je dat dan weg en zet je je eigen korte pijp er op.
idd een idee
pi_201951039
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:42 schreef T42 het volgende:

[..]
andere auto had ik een klepje werkte goed ;) algemene controle met rdw was geen probleem. maar die maakte takke herrie dat gaat deze niet doen. motor maakt meer geluid zelf dan de uitlaat
Ik denk sowieso dat wat deze regelgeving betreft vaak koffiedik kijken is en het mee of tegen kan vallen na gelang welke keurmeester je tegenkomt... :)

Ik zelf rijd al lang oldtimers zo kwam ik eens ergens bij de APK bij een keurmeester die al begon te kakken dat hij mijn auto maar een ouwe bak vond... En hij keurde het af op 4 punten, ik dat gefikst en terug zegt ie ook nog ben je er weer met je ouwe bak? En keurde het toen weer af op andere punten zoals pluisjes op de veiligheidsriem, was zijns inziens beschadigt en niet meer deugdelijk. Heb ik 'm dikke vinger gegeven naar ander keurstation en daar werdt alles goedgekeurd. Die lullo had denk ik een afkeer aan oldtimers die niet in concourstaat zijn.

Zal bij de RDW ook wel gelden dat er tussen de keurmeesters coulante en mierenneukers zitten. Enzo veel eigenbouw op goed geluk door kan komen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:16:53 #15
53151 T42
Pinball Wizard
pi_201955020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 02:15 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Ik denk sowieso dat wat deze regelgeving betreft vaak koffiedik kijken is en het mee of tegen kan vallen na gelang welke keurmeester je tegenkomt... :)

Ik zelf rijd al lang oldtimers zo kwam ik eens ergens bij de APK bij een keurmeester die al begon te kakken dat hij mijn auto maar een ouwe bak vond... En hij keurde het af op 4 punten, ik dat gefikst en terug zegt ie ook nog ben je er weer met je ouwe bak? En keurde het toen weer af op andere punten zoals pluisjes op de veiligheidsriem, was zijns inziens beschadigt en niet meer deugdelijk. Heb ik 'm dikke vinger gegeven naar ander keurstation en daar werdt alles goedgekeurd. Die lullo had denk ik een afkeer aan oldtimers die niet in concourstaat zijn.

Zal bij de RDW ook wel gelden dat er tussen de keurmeesters coulante en mierenneukers zitten. Enzo veel eigenbouw op goed geluk door kan komen.
je kunt bij zo'n lullo gewoon steekproef eisen hé done that hij puntje minder.
pi_201955272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:16 schreef T42 het volgende:

[..]
je kunt bij zo'n lullo gewoon steekproef eisen hé done that hij puntje minder.
Klopt, maar had ik geen zin in dat gezeik... :) Snel weg bij zulke zure mensen die zijn toch niet te helpen.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:42:47 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_202025172
Nee cleetus mcfarland, dit mag niet
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 6 november 2021 @ 00:33:22 #18
53151 T42
Pinball Wizard
pi_202051031
quote:
15s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef junkiesietze het volgende:
Nee cleetus mcfarland, dit mag niet
uitleg waarom dan niet? rest ook gelezen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')