abonnement Unibet Coolblue
pi_201891975
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:19 schreef Lange_Lans het volgende:
PSV verloren. 5-0. Ik denk dat het komt omdat ik niet heb gekeken. Oprechte excuses dus. 🙌🏿🙌🏿🙌🏿
Lief dagboek
pi_201892274
5-0 verliezen van een Ajax dat niet op volle toeren speelde geen afgang noemen vind ik nogal de kop in het zand steken
  zondag 24 oktober 2021 @ 22:32:43 #53
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201892335
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201892758
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:30 schreef Cupfighter het volgende:
5-0 verliezen van een Ajax dat niet op volle toeren speelde geen afgang noemen vind ik nogal de kop in het zand steken
Underdog/gezapige provincieclub wanneer het uitkomt he.
pi_201893562
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:42 schreef GGMM het volgende:
5-0 geen afgang noemen

Met zulke standaarden blijf je klein.
Bij 4-0 in eigen huis afgedroogd worden was het bij ajax maar een oefenwedstrijdje, dus als je zo gaat beginnen…
pi_201893572
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:17 schreef 7Eleven het volgende:

[..]
Schmidt is dan ook oprecht een prutser, met dit materiaal moet je toch kunnen winnen van oa de nummer 11(?) van Frankrijk en niet met de hakken over de sloot tegen de nummer laatst vorige speelronde.
Dat ben ik met je eens.

Deze 5-0 vind ik echter gelet op de omstandigheden allerminst bijzonder.

Ik vond vorig jaar al dat Schmidt op moest bokken.

Misschien dat Koeman met Luuk uit Barcelona kan overkomen. ;)
  Forum Admin maandag 25 oktober 2021 @ 00:00:34 #57
35723 crew  GGMM
pi_201893595
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 23:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij 4-0 in eigen huis afgedroogd worden was het bij ajax maar een oefenwedstrijdje, dus als je zo gaat beginnen…
Ik kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201893692
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Eerste helft kom je prima mee, tweede helft wordt het wat ongelukkig 2-0 en zakt het totaal in elkaar.
Dit is dus precies het soort gelul wat van Bommel altijd hield en wat Schmidt ook doet. Het heeft allemaal een hoog "We kwamen pas in de problemen toen de tegenstander scoorde, ja, dan wordt het natuurlijk moeilijk, als ze gaan scoren."-gehalte.

Dat het bij 2-0 compleet in elkaar zakt zegt alles over de verhoudingen. Een wedstrijd waarin je "prima mee doet" is bij een 2-0 stand namelijk nog niet gespeeld.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201894159
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 00:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dit is dus precies het soort gelul wat van Bommel altijd hield en wat Schmidt ook doet. Het heeft allemaal een hoog "We kwamen pas in de problemen toen de tegenstander scoorde, ja, dan wordt het natuurlijk moeilijk, als ze gaan scoren."-gehalte.

Dat het bij 2-0 compleet in elkaar zakt zegt alles over de verhoudingen. Een wedstrijd waarin je "prima mee doet" is bij een 2-0 stand namelijk nog niet gespeeld.
Als je niet selectief had gequote, dan kun je zien dat ik exact hetzelfde zeg als jij.
pi_201894215
Toch ben ik altijd wel dubbel in dit soort situaties. Het is een feit dat er op dit moment veel te weinig uit de selectie gehaald wordt, mits iedereen fit is kan PSV prima voetbal spelen bleek ook uit de eerste wedstrijden dit seizoen. Schmidt heeft ook bewezen een team goed te kunnen laten voetballen en een visie te hebben. Je kunt dus stellen dat de ingrediënten aanwezig zijn voor succes.

Echter blijft het succes uit. Verre van op dit moment zelfs. Dit lijkt voor mij, als buitenstaander, toch ook wel veel te maken te hebben met de manier van coachen. De situatie van Malen en Dumfries vond ik al erg vreemd, tuurlijk gun je ze een transfer maar de manier waarop dit ging en het feit dat het zo lang duurde met vooral Dumfries wekte bij mij de indruk dat er een noodzaak was om te verkopen, iets wat ook wel bleek uit de rode cijfers deze maand. Mede hierdoor krijg je ineens Mwene die eerste rechtsback is (zo'n speler moet denk ik juist knokken met een ander om een hoog niveau aan te tikken) en Zahavi die ook verzekerd is van zijn plek terwijl ik bij hem vorig seizoen ook een bepaald venijn zag tijdens het samenspelen met Malen. Een beetje een haantjesstrijd die positief uitpakte doordat ze beide die hoofdrol wilden pakken.

Daarnaast de fitheid. Iemand hier of elders gaf al aan dat het verschil met Ajax en de fitheid zo groot is en dat klopt. Ik sta versteld van het feit dat spelers die de complete voorbereiding hebben meegemaakt niet fit genoeg zijn om een wedstrijd te spelen. Als je al gaat rouleren lijkt het mij dat je het om de wedstrijd doet, tegen Ajax de beste 11, tegen Cambuur een mix van de beste spelers en de mindere goden. Echter blijft het maar kwakkelen en blijft het maar wisselen, niet zelden met onnavolgbare wissels zoals tegen Feyenoord.

Dan blijft het laatste punt voor mij nog over, namelijk het feit dat Schmidt volgens mij in een flinke impasse zit qua wat hij nou denkt dat hij moet denken en denkt dat hij moet uitstralen. Wederom even objectief, wat is er mis mee met benoemen dat het matig tot slecht is als er matig tot slecht is gespeeld? Welk beoogd effect denk je te behalen door te benoemen na een 0-4 tegen Feyenoord dat het relatief goed was? Spelers geloven je niet, de media brand je af en supporters voelen zich in de maling genomen.

Ik begrijp het wel, het is een stukje bescherming van de spelers maar je neemt ze ook niet serieus. Terwijl er niks mis is met een stukje gezonde zelfkritiek en ook kritiek naar een groep. Individuele spelers pak je persoonlijk maar aan maar het team mag je best terecht wijzen, net als benoemen dat je zelf foute keuzes hebt gemaakt als dat aan de orde is.

Voor nu denk ik, ondanks dat de voetbalwereld niet zo werkt en ik een Ajacied ben, dat je gewoon Schmidt moet laten zitten. Wat is er nou werkelijk aan de hand? Even alle hysterie daargelaten? Je staat 2e en gaat dit ook worden. Het seizoen is 10 wedstrijden oud en is er ooit een seizoen geweest dat Ajax zo door blijft gaan? Er staat een prima selectie waar nog rek en groei in zit en continuïteit is altijd beter dan wéér opnieuw beginnen. Want Schmidt heeft een visie maar heeft dit nog niet overgebracht. Het alternatief kan vele malen erger zijn, dat kan Cocu, de Boer of Bommel zijn...
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 25 oktober 2021 @ 07:50:27 #61
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_201894224
Ik vind ook dat we hem moeten laten zitten. Zodra plek 2 in gevaar komt is er ruimte voor opportunisme en slechte beslissingen. Mocht dat gebeuren is hopelijk Koeman vrij.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 25 oktober 2021 @ 08:14:28 #62
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201894295
Niks van gezien gisteren, scheelt een hoop gevloek en getier.
  maandag 25 oktober 2021 @ 08:43:19 #63
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201894402
quote:
99s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:50 schreef XL het volgende:
Ik vind ook dat we hem moeten laten zitten.
Ik ook.
pi_201894578
Alleen als de spelers niet meer voor ‘m willen rennen zou ik ‘m wegsturen. Lijkt me nu totaal niet aan de orde.
Dit, dus.
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:14:16 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201894587
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:13 schreef Buitendam het volgende:
Alleen als de spelers niet meer voor ‘m willen rennen zou ik ‘m wegsturen. Lijkt me nu totaal niet aan de orde.
Zijn er uberhaupt jongens in selectie die tegen hem in durven te gaan?
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:23:18 #66
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_201894648
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zijn er uberhaupt jongens in selectie die tegen hem in durven te gaan?
Van Ginkel, Propper o.a.

Mag toch hopen dat spelers als Ramalho, Max, Gotze en Zahavi dat ook gewoon kunnen doen, wellicht niet per se vragen om ontslag, maar dat ze gewoon 1 op 1 kunnen praten met Schmidt. Ondanks dat ze op voorspraak van hem gehaald zijn.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:30:30 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201894716
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:13 schreef Buitendam het volgende:
Alleen als de spelers niet meer voor ‘m willen rennen zou ik ‘m wegsturen. Lijkt me nu totaal niet aan de orde.
dat rennen gaat ook wel, het voetballen wat minder
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:41:50 #68
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_201894814
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 23:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij 4-0 in eigen huis afgedroogd worden was het bij ajax maar een oefenwedstrijdje, dus als je zo gaat beginnen…
Nou ja, dat Ajax die JHCS het liefst wint moet voorop staan. Dus die 0-4 was absoluut even een vervelend momentje. Maar neemt niet weg dat Ajax die wedstrijden vaak gebruikt om weer in het seizoen te groeien. Helemaal in het begin van een seizoen staat Ajax vaak nog niet helemaal goed. Meegenomen dat PSV gewoon een goede wedstrijd speelde kan een 0-4 uitslag best voorkomen. Niet fijn, maar ook geen ramp in de JHC. Het is een extra oefenduel die net even wat serieuzer is dan de andere oefenwedstrijden omdat er nog een prijs op het spel staat. Net zoals Ajax vroeger altijd het Amsterdam-Tournament speelde. Daar kan je die schaal een beetje mee vergelijken.
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:47:11 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201894862
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:41 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Nou ja, dat Ajax die JHCS het liefst wint moet voorop staan. Dus die 0-4 was absoluut even een vervelend momentje. Maar neemt niet weg dat Ajax die wedstrijden vaak gebruikt om weer in het seizoen te groeien. Helemaal in het begin van een seizoen staat Ajax vaak nog niet helemaal goed. Meegenomen dat PSV gewoon een goede wedstrijd speelde kan een 0-4 uitslag best voorkomen. Niet fijn, maar ook geen ramp in de JHC. Het is een extra oefenduel die net even wat serieuzer is dan de andere oefenwedstrijden omdat er nog een prijs op het spel staat. Net zoals Ajax vroeger altijd het Amsterdam-Tournament speelde. Daar kan je die schaal een beetje mee vergelijken.
Maakt verder niet uit hoe je het noemt maar die 0-4 was wel een afgang maar begrijp wel dat je niet de hele voorbereiding in de war gaat schoppen om zo'n "prijs" te winnen, op dat moment was PSV gewoon verder conditioneel en qua wedstrijdritme.
pi_201894873
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zijn er uberhaupt jongens in selectie die tegen hem in durven te gaan?
Ginkel was na Feyenoord oprecht boos. Denk dat die wel gepraat hebben.
Dit, dus.
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:12:12 #71
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_201895081
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maakt verder niet uit hoe je het noemt maar die 0-4 was wel een afgang maar begrijp wel dat je niet de hele voorbereiding in de war gaat schoppen om zo'n "prijs" te winnen, op dat moment was PSV gewoon verder conditioneel en qua wedstrijdritme.
Ja, helemaal mee eens. Blijft een afgang voor Ajax. Alleen niet eentje waar Ajax heel lang mee in de maag heeft gezeten. Ze wisten dat het topniveau er weer aan zat te komen.
pi_201895119
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Dan blijft het laatste punt voor mij nog over, namelijk het feit dat Schmidt volgens mij in een flinke impasse zit qua wat hij nou denkt dat hij moet denken en denkt dat hij moet uitstralen. Wederom even objectief, wat is er mis mee met benoemen dat het matig tot slecht is als er matig tot slecht is gespeeld? Welk beoogd effect denk je te behalen door te benoemen na een 0-4 tegen Feyenoord dat het relatief goed was? Spelers geloven je niet, de media brand je af en supporters voelen zich in de maling genomen.

Ik begrijp het wel, het is een stukje bescherming van de spelers maar je neemt ze ook niet serieus. Terwijl er niks mis is met een stukje gezonde zelfkritiek en ook kritiek naar een groep. Individuele spelers pak je persoonlijk maar aan maar het team mag je best terecht wijzen, net als benoemen dat je zelf foute keuzes hebt gemaakt als dat aan de orde is.

Ik kan dus ook heel slecht tegen dat vergoeilijken en excuses zoeken. Je mag (en moet) best soms je spelers in bescherming nemen maar als je dat altijd doet kweek je een klimaat waarin slechte prestaties dus de maat der dingen worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201895352
Het enige wat je ze kwalijk kan nemen is dat PSV zich vrijwillig liet slachten na de 2-0.. ik zag Gotze bijv met Alvarez knuffelen toen ajax in de aanval was vooraf aan de 3-0 :')

Dan heb ik liever een Van Bommel of Guardado die Alvarez doormidden trapt, bij wijze van spreken.

Slappe hap allemaal.
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:52:32 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201895364
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik kan dus ook heel slecht tegen dat vergoeilijken en excuses zoeken. Je mag (en moet) best soms je spelers in bescherming nemen maar als je dat altijd doet kweek je een klimaat waarin slechte prestaties dus de maat der dingen worden.
Op zich maakt het niet zoveel uit wat een trainer in de pers roept totdat het echt totale onzin begint te worden maar het gaat er vooral om hoe je je ploeg laat voetballen en dat is gewoon ondermaats met de selectie die PSV heeft en dan heb ik het niet over gisteren hoor maar in het algemeen.
pi_201895431
Brainfart Aidshoven, was dat een idee van de F-Side eigenlijk? Is dat tegenwoordig een vak gevuld met middelbare scholieren? De droevenis...
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')