Ik denk dat het een utopie is om de komende winter aan (een vorm van) maatregelen te ontkomen. Daarmee schaar ik ook het afschalen van zorg onder een maatregel. Dat is wat mij betreft ook één van de redenen dat het onlogisch is om maatregelen puur en alleen voor ongevaccineerden in te stellen. We zijn uit de acute fase van de pandemie, maar we zitten nu in de acute situatie dat de zorg aan het instorten is. Maatregelen instellen voor ongevaccineerden kan daarin iets verlichting geven, maar het gaat je niet de winter door helpen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 15:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat er te weinig bedden zijn lijkt me inderdaad wel duidelijk. Dat daar de prioriteit zou moeten liggen ook. Maar we hebben nou eenmaal de bedden die we nu hebben; en dan zie ik toch liever enkel maatregelen voor een bepaalde groep dan dat de gehele maatschappij weer geraakt wordt. En je de vaccinatiebereidheid voor eventuele boosters ook een klap toe dient, want vaccineren helpt dan toch niet om aan maatregelen te ontkomen.
Nope, can't do. Dan moeten we allemaal thuis gaan zitten. Samen lijden is beter maar uiteindelijk hebben de jongeren het toch gedaan.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is al gedurende de hele pandemie zo, onder de 50 is de kans ontzettend klein dat iemand aan covid overlijd. Gevaccineerd of niet. De maatregel die ze in Moskou hebben ingesteld (maatregel/oproep) dat ongevaccineerde 60+ers de komende maanden binnen moeten blijven is wat mij betreft dan ook een goede, want dat is waar je het verschil kunt maken voor de ziekenhuizen.
Vooral al die schoolgaande ongevaccineerde kinderenquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Nope, can't do. Dan moeten we allemaal thuis gaan zitten. Samen lijden is beter maar uiteindelijk hebben de jongeren het toch gedaan.Iedereen weer boos op al die kut jongeren die massaal de zorg overbelasten..
Oh nee, wacht..
Jepquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wow, dat is heftig. Wat telt dan als overgewicht? Een BMI boven 25 of zo?
Of mensen zien de bui al hangen en denken: Ik ga nog even snel een middagje het bos in, voor Rutte en de Jonge me weer thuis laten blijvenquote:
Besmettingen onder jongeren leiden ook tot opnames van oudere familieleden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Nope, can't do. Dan moeten we allemaal thuis gaan zitten. Samen lijden is beter maar uiteindelijk hebben de jongeren het toch gedaan.Iedereen weer boos op al die kut jongeren die massaal de zorg overbelasten..
Oh nee, wacht..
Klopt, mensen die zo lopen te miepen over het percentage op de IC met overgewicht hebben volgens mij ook niet helemaal een helder beeld van de mate van overgewicht onder ouderen. Van de mensen van boven de 65 heeft ruim 60% overgewicht. Ook ergens natuurlijk wel verklaarbaar om vele redenen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen mensen in Nederland die boven 50 jaar de zijn.
Maar het afschalen van zorg is kennelijk iets wat standaard gebeurt in griepseizoenen, waarom zouden we dat middel nu moeten schuwen? (afgezien van de inhaalzorg, waar je ook nog andere oplossingen voor hebt)quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het een utopie is om de komende winter aan (een vorm van) maatregelen te ontkomen. Daarmee schaar ik ook het afschalen van zorg onder een maatregel. Dat is wat mij betreft ook één van de redenen dat het onlogisch is om maatregelen puur en alleen voor ongevaccineerden in te stellen. We zijn uit de acute fase van de pandemie, maar we zitten nu in de acute situatie dat de zorg aan het instorten is. Maatregelen instellen voor ongevaccineerden kan daarin iets verlichting geven, maar het gaat je niet de winter door helpen.
De zorg piept en kraakt met minder dan 200 coronapatiënten op de IC. Als we aannemen dat er ook in het meest gunstige geval zo'n 100 blijven liggen gaan er de komende winter ook een hoop grieppatiënten bij komen. In een gemiddeld griepseizoen zijn dat er ook meer dan 100, dus er is geen reden aan te nemen dat dat nu niet zo is.
Precies, zoals Noek al schreef dus. Kutjongeren hebben het gedaan!quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Besmettingen onder jongeren leiden ook tot opnames van oudere familieleden.
Want daar zit ook echt het gevaar natuurlijk. In de buitenlucht. Krijgen we die discussies weerquote:Op zondag 24 oktober 2021 15:50 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht dat we dit kansloze gezeik achter ons hadden gelaten begin 2021...
Ja precies, hun schuld dus.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En boven de 18 jaar dus al meer dan 50 % (volgens Momo hiervoor). Dat vindt ik nog zorgwekkender eigenlijk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, mensen die zo lopen te miepen over het percentage op de IC met overgewicht hebben volgens mij ook niet helemaal een helder beeld van de mate van overgewicht onder ouderen. Van de mensen van boven de 65 heeft ruim 60% overgewicht. Ook ergens natuurlijk wel verklaarbaar om vele redenen.
Maar er liggen toch doorgaans niet zoveel grieppatiënten op de IC als er nu met covid liggen, of wel?quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het afschalen van zorg is kennelijk iets wat standaard gebeurt in griepseizoenen
Omdat dat nu heilig is. Gommers hield een pleidooi dat het personeel het niet meer aan kan en "we de zorg niet weer af willen schalen". Afspraken die afgezegd worden komen op 't moment groot in de krant, etc.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar het afschalen van zorg is kennelijk iets wat standaard gebeurt in griepseizoenen, waarom zouden we dat middel nu moeten schuwen? (afgezien van de inhaalzorg, waar je ook nog andere oplossingen voor hebt)
Of begrijp ik je verkeerd, dat kan ook natuurlijk.
Wat dacht jij dan, dat Nederland uit allemaal topsporters bestaat ofzo?quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En boven de 18 jaar dus al meer dan 50 % (volgens Momo hiervoor). Dat vindt ik nog zorgwekkender eigenlijk.
Ik denk dat het per jaar verschilt. Dit was 2018:quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar er liggen toch doorgaans niet zoveel grieppatiënten op de IC als er nu met covid liggen, of wel?
En 2016:quote:In het Sint Antonius in Utrecht en Nieuwegein zijn 70 mensen opgenomen met complicaties als gevolg van de griep. Ongeveer 1 op de 15 bedden is nu voor mensen met griep. Het ziekenhuis heeft bedden bijgeplaatst om iedereen kwijt te kunnen. ,,Niet alleen bij ons. Overal in Nederland worstelen ziekenhuizen met de beddencapaciteit en is het passen en meten. Soms is het zo druk dat mensen een extra nacht op de spoedeisende hulp moeten blijven omdat er geen bed vrij is op de verpleegafdeling'', zegt Jeanne Marie Douven van het Sint Antonius.
quote:In het Erasmus MC in Rotterdam, waar Gommers ook arts is, zijn twee operaties uitgesteld, vanwege de volle ic. Gemiddeld liggen op deze afdeling nu wekelijks drie tot vijf grieppatiënten in kritieke toestand, die 10 dagen tot een maand moeten blijven. Op de ic van het Sophia Kinderziekenhuis liggen ook kinderen aan de hartlongmachine
Om een BMI onder 25 te hebben hoef je echt geen topsporter te zijn hoor. Ik schrik er wel van dat er zoveel mensen te dik zijn ja. Maar inderdaad, als ik in mijn omgeving kijk zie ik er wel veel, jong en oud.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan, dat Nederland uit allemaal topsporters bestaat ofzo?
Dat gaat in alle gevallen wel om veel kleinere aantallen dan we nu zien, toch?quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het per jaar verschilt. Dit was 2018:
[..]
En 2016:
[..]
Klopt, maar dat wordt natuurlijk ook weer deels veroorzaakt door die ouderen. In de categorie 18-34 valt het nog wel mee, daarboven gaat het hard:quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En boven de 18 jaar dus al meer dan 50 % (volgens Momo hiervoor). Dat vindt ik nog zorgwekkender eigenlijk.
quote:Ook verpleegkundigen en artsen krijgen griep en vallen uit. Bij absentie van zorgverleners stellen ziekenhuizen hun zorgcapaciteit bij en gaan zij soms noodgedwongen over tot sluiting van de Spoedeisende Hulp en reductie van het aantal opnamebedden in een periode waarin de behoefte daaraan juist het hoogst is (zie info ‘Overbelasting: cijfers uit Leiden’). Het doorverwijzen van patiënten naar andere ziekenhuizen verhoogt bovendien de druk op het regionale netwerk
Morgen beginnen de scholen weer in het midden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In het begin van de pandemie kwam uit het UMCG dat rapport over overgewicht en het receptoren-verhaal.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan, dat Nederland uit allemaal topsporters bestaat ofzo?
Als er een paar morbide obesen (bmi >40) tussen zitten, dan trek je zo'n gemiddelde wel enorm omhoog natuurlijk. Ik keek het even na en dat is zelfs 13% van de Nederlanders. Like wtfquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef Noek het volgende:
Gemiddelde BMI van 30.6 was het, toch. Dat is geen overgewicht. Dat is ernstig overgewicht. Dat is wel een verschil.
In het geval van Sint Antonius ging het over 70 bedden op een totaal van (momenteel) 575 bedden. Ze hebben het erover dat 1 op de 15 bedden voor een grieppatiënt is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaat in alle gevallen wel om veel kleinere aantallen dan we nu zien, toch?
quote:Het verschil blijkt uit de cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie: tijdens de epidemie in 2018 lagen er op het hoogtepunt 350 patiënten met ademhalingsproblemen op de Nederlandse ic’s.
Het is een nieuwe pandemie aan het worden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als er een paar morbide obesen (bmi >40) tussen zitten, dan trek je zo'n gemiddelde wel enorm omhoog natuurlijk. Ik keek het even na en dat is zelfs 13% van de Nederlanders. Like wtf
Ik heb overgewicht (ook niet goed, wel vooral kont/benen te dik, taille normaal), maar op een terras mensen kijken geeft me meestal wel een opluchtend gevoelquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:35 schreef Noek het volgende:
In het begin van de pandemie kwam uit het UMCG dat rapport over overgewicht en het receptoren-verhaal.
Toen zat ik in de auto bij de Appie op de parkeerplaats en zag zoveel overgewicht en ik dacht:"ooooh zielig! Y'all gonna die!" maar dat viel gelukkig reuze mee maar als je goed oplet dan is overgewicht het nieuwe normaal.
Een vriend van me is kledingmaker, die noemt het altijd 'welstand'. Iemand heeft veel of weinig last van welstand.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:35 schreef Noek het volgende:
[..]
In het begin van de pandemie kwam uit het UMCG dat rapport over overgewicht en het receptoren-verhaal.
Toen zat ik in de auto bij de Appie op de parkeerplaats en zag zoveel overgewicht en ik dacht:"ooooh zielig! Y'all gonna die!" maar dat viel gelukkig reuze mee maar als je goed oplet dan is overgewicht het nieuwe normaal.
Ik kreeg uitnodiging voor volgende week (oktober) voor de griepprik. Meestal kan de grieprik pas de 1e week of 2e week van november ophalen (wat vrij laat is)quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:34 schreef Isabeau het volgende:
De griepvaccinaties zijn ook best laat dit jaar, vind ik. Afgelopen jaren in oktober, nu in november. En ik ken al heel veel mensen die al flink ziek zijn geweest van de griep
quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb overgewicht (ook niet goed, wel vooral kont/benen te dik, taille normaal), maar op een terras mensen kijken geeft me meestal wel een opluchtend gevoelZo-veel mensen die te zwaar zijn.
Dat is hier aan het zwembad goed te merken trouwens. Die zijn gisteren allemaal weer vertrokken gelukkigquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Morgen beginnen de scholen weer in het midden.
Maar als je dan kijkt op basisscholen of middelbare scholen dan weet je dat we straks een ander zorgprobleem hebben. Kinderen zijn echt doomed en dat is echt ruk.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb overgewicht (ook niet goed, wel vooral kont/benen te dik, taille normaal), maar op een terras mensen kijken geeft me meestal wel een opluchtend gevoelZo-veel mensen die te zwaar zijn.
Dat is tegenwoordig toch een modebeeld? Ik zie in de stad wel 's vrouwen voorbij lopen waarvan je denkt dat ze een corset dragen om hun middel, maar een aanwezig achterwerk hebbenquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet echt moeite doen om mijn BMI zo rond de 20 te houden en niet daaronder.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet nog wel als 25 jaar geleden of zo Amerikaanse collega's op het werk kwamen we allemaal riepen van ohhhh wat zijn die mensen dik! En nu zijn we hier ook zo ver gekomen.
Ik word er eigenlijk steeds blijer van zo! (50 + en BMI 22), ik ga een stukje taart pakken en daarna een glas wijn! Yolo!
Ja dat is echt zeker waar. Ik denk ook als je als kind al dik bent, dat het nooit meer goed komt. Een vriendin van mij maakte zich laatst zorgen dat haar zoontje (11 jaar) zo mager was. Ik keek en vind het heel normaal, zoals wij vroeger allemaal waren, zeker als je in de groei bent.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar als je dan kijkt op basisscholen of middelbare scholen dan weet je dat we straks een ander zorgprobleem hebben. Kinderen zijn echt doomed en dat is echt ruk.
Je mag wel beetje van mij lenen hoor. Zit gelukkig wel goedquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet echt moeite doen om mijn BMI zo rond de 20 te houden en niet daaronder.
Kan ik je lintworm een weekje lenen? Ik moet echt mn best doen om niet boven de ~23 te komen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet echt moeite doen om mijn BMI zo rond de 20 te houden en niet daaronder.
Blijf hier alsjeblieft mee doorgaan. Goed om de context van cijfers te (blijven) begrijpenquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:07 schreef _serial_ het volgende:
Er staan zoals gebruikelijk sinds 15:45 nieuwe grafieken op :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Ik post deze niet meer standaard op het forum, maar ze worden wel automatisch bijgewerkt.
Duiding :
- DPL slechts 100 hoger dan gisteren
- Datavertraging 5-10 dagen is met 200 toegenomen, van de vandaag gemelde meldingen zijn er bijna 1100 ouder dan 5 dagen (idealiter is 200 een mooi aantal)
- Datavertraging ouder dan 10 dagen is ook opgelopen tot bijna 200 meldingen
- Piekdag ligt net als gisteren op 18-10
- Gek genoeg wordt er op vrijdag altijd minder getest dan overige door de weekse dagen, over 2 dagen weten we de weekend testcijfers, percentage positief was vrijdag 16.89%
- De groep 20-29 gevolgd door de groep 30-39 en daarna 10-19 zijn deze week voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de meldingen, niet geheel toevallig zijn dit ook de groepen die niet erg goed gevaccineerd zijn.
Jaquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:40 schreef Noek het volgende:
Maar als je dan kijkt op basisscholen of middelbare scholen dan weet je dat we straks een ander zorgprobleem hebben. Kinderen zijn echt doomed en dat is echt ruk.
Ja precies, leer ze vooral niet te overeten want dat is het begin van alle ellende.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat is echt zeker waar. Ik denk ook als je als kind al dik bent, dat het nooit meer goed komt. Een vriendin van mij maakte zich laatst zorgen dat haar zoontje (11 jaar) zo mager was. Ik keek en vind het heel normaal, zoals wij vroeger allemaal waren, zeker als je in de groei bent.
Huisdieren zijn trouwens tegenwoordig ook vaak veel te dik. Dikke honden, dikke katten, dikke cavia's, dikke alpaca's.
Dit zijn wij over 10 jaar:quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaIk keek in de VS mijn ogen uit want dat was blijkbaar een vooroordeel wat echt was. Zoveel waggelende mensen. Mensen in scootmobiels. Maar we gaan hier ook helaas hard die kant op. En het is zo ongezond voor je. Je vernielt je knieën en dan kan je nog minder bewegen = vicieuze cirkel. En nu heb je ook nog eens het risico veel erger ziek te worden van het coronavirus.
Dat was wel een super mooie filmquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:
Dit zijn wij over 10 jaar:
[ afbeelding ]
Welke film was dat ook al weer?quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zijn wij over 10 jaar:
[ afbeelding ]
Wall-Equote:
En waarschijnlijk niet heel effectief want moeite te gokken welke varianten dominant gaan worden door alle maatregelen en gedoe en zulksquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:34 schreef Isabeau het volgende:
De griepvaccinaties zijn ook best laat dit jaar, vind ik. Afgelopen jaren in oktober, nu in november. En ik ken al heel veel mensen die al flink ziek zijn geweest van de griep
Oh, ook dat nog. Dus daar komen ook veel ouderen mee in het ziekenhuis. Kon er ook nog wel bijquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
En waarschijnlijk niet heel effectief want moeite te gokken welke varianten dominant gaan worden door alle maatregelen en gedoe en zulks
Ik kan een type 1 diabetes aanraden. Had me opgekrabbeld naar een BMI van 22, maar toen plots 15 kilo kwijt waarvan ik er inmiddels weer 10 terug heb. Maar ja dan moet je vervolgens ook je snelle koolhydraten en verzadigde vetten plannen / matigen dus dan wordt veel gewicht verzamelen sowieso al lastig.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan ik je lintworm een weekje lenen? Ik moet echt mn best doen om niet boven de ~23 te komen.
Dat gaat van jongs af aan al fout. Vitamine D voor een baby is bijna niet te krijgen zonder een (zoete) sinaasappelsmaak. Op het kinderdagverblijf van mn dochter gaven ze heel lang alle kinderen limonade, dan dronk iedereen hetzelfde, etc.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja precies, leer ze vooral niet te overeten want dat is het begin van alle ellende.
En kwaliteit van eten.
Iets wat eigenlijk een hele andere discussie is, is de grondslag van deze crisis.
Notenquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:48 schreef Monolith het volgende:
Ik kan een type 1 diabetes aanraden. Had me opgekrabbeld naar een BMI van 22, maar toen plots 15 kilo kwijt waarvan ik er inmiddels weer 10 terug heb. Maar ja dan moet je vervolgens ook je snelle koolhydraten en verzadigde vetten plannen / matigen dus dan wordt veel gewicht verzamelen sowieso al lastig.
De leeftijdsgroep die de meeste geraffineerde suikers eet zijn de jonge kinderenquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
Dat gaat van jongs af aan al fout. Vitamine D pilletjes voor een baby zijn bijna niet te krijgen zonder een (zoete) sinaasappelsmaak. Op het kinderdagverblijf van mn dochter gaven ze heel lang alle kinderen limonade, dan dronk iedereen hetzelfde, etc.
Nu met mn zoontje ook. 3 weken oud, moet Infacol nemen. Mierzoet, want dan gaat het makkelijker naar binnen.
Mja, weet je... Heel sneu en rot en alles. Maar het is wat het is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ook dat nog. Dus daar komen ook veel ouderen mee in het ziekenhuis. Kon er ook nog wel bij
Kost geld. Ook een keuze die je kan maken. Of niet.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:52 schreef Molo het volgende:
Mja, weet je... Heel sneu en rot en alles. Maar het is wat het is.
Griep is klote maar als je gevaccineerd bent en dat werkt ook niet afdoende dan is het gewoon je tijd.
Qua zorgdruk, tsja, dit was te voorzien allemaal natuurlijk
Zat slimme oplossingen bij elkaar die iets kunnen helpen en samen hoop opleveren
Als men wil
Het is ook echt niet makkelijk. Wij hebben vrijwel nooit snoep in huis, maar als je ziet hoeveel er naar binnen getild wordt vanuit de opvang, opa/oma etc.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De leeftijdsgroep die de meeste geraffineerde suikers eet zijn de jonge kinderen![]()
Altijd maar snoep snoep snoep en limonade.
Iemand in de Dieetclub had moeite met van al het snoep in huis afblijven. Dus ik merkte op dat je dat dan niet in huis moet halen. Maar dat kón niet als je kinderen had. Dan MOEST je snoep in huis hebben. Eh?! Ik kan dara niets mee met die gedachtenkronkel.
Ja ik eet ook rustig 150g noten per dag hoor, maar de aanleg is er ook gewoon niet.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
NotenGaat als een speer qua kcal
Ik ken iemand met Marfan. Die kan geen vet opslaan. Altijd bezig om toch de 50 kg te halen, vaak er onder (is 1m85). Vreet zich een ongeluk in lasagna, pizza, patat, chips en cola. Heb wel eens gezegd 'dat je er niet dik van wordt vetekent nog niet dat je bloedvaten niet dichtslibben'
Oh boy, zulke discussiesquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De leeftijdsgroep die de meeste geraffineerde suikers eet zijn de jonge kinderen![]()
Altijd maar snoep snoep snoep en limonade.
Iemand in de Dieetclub had moeite met van al het snoep in huis afblijven. Dus ik merkte op dat je dat dan niet in huis moet halen. Maar dat kón niet als je kinderen had. Dan MOEST je snoep in huis hebben. Eh?! Ik kan daar niets mee met die gedachtenkronkel.
Nou, gelukkig vindt ze gezonde snacks wel lekkerquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
Het is ook echt niet makkelijk. Wij hebben vrijwel nooit snoep in huis, maar als je ziet hoeveel er naar binnen getild wordt vanuit de opvang, opa/oma etc.
Mn dochter eet gelukkig liever tomaten en aardbeien dan snoep of chips, dat scheelt voor ons ook wel.
Geld, verantwoordelijkheid, politieke consequenties, tegen bestaande stromen in gaanquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kost geld. Ook een keuze die je kan maken. Of niet.
Ik was als kind ook al te dikquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:54 schreef Molo het volgende:
Oh boy, zulke discussies![]()
Mijn kind zit op gezond gewicht, uit zichzelf, en ik ben daar zo blij mee.
Ik was op peuterleeftijd al véél en veel te dik.
Hoop dat haar te besparen, wat op kinderleeftijd al zo mis gaat, komt vrijwel nooit meer goed
Wel een punt ja terwijl ik ook 50+ blij mag zijn met een BMI van 20.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat is echt zeker waar. Ik denk ook als je als kind al dik bent, dat het nooit meer goed komt. Een vriendin van mij maakte zich laatst zorgen dat haar zoontje (11 jaar) zo mager was. Ik keek en vind het heel normaal, zoals wij vroeger allemaal waren, zeker als je in de groei bent.
Huisdieren zijn trouwens tegenwoordig ook vaak veel te dik. Dikke honden, dikke katten, dikke cavia's, dikke alpaca's.
Hahahaha ja die papjes, brrrr. Zelfde staat in mijn groene boekje jaquote:Op zondag 24 oktober 2021 16:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was als kind ook al te dikMaar we kregen thuis zelden snoep en ik bewoog een heleboel. Maar ja, ik mocht wel gerust twee volle borden avondeten, want dat was gezond.
En ik heb in mijn babyboek gezien wat het consultatiebureau aangaf als voeding als ik van de borst af kwam. Een papje van witte bloem met suiker. Really?! (niet dat ik daar per se dik van ben geworden, maar ik zie niets gezonds, alleen maar kcal)
Mijn dochter is te licht (heeft een BMI van ~14, is ongeveer 2 en half). Bij het consultatiebureau wilden ze haar ook een pretdieet geven. Veel (extra) suiker, koekjes, hapje slagroom mag wel door de melk, etc.quote:Op zondag 24 oktober 2021 16:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was als kind ook al te dikMaar we kregen thuis zelden snoep en ik bewoog een heleboel. Maar ja, ik mocht wel gerust twee volle borden avondeten, want dat was gezond.
En ik heb in mijn babyboek gezien wat het consultatiebureau aangaf als voeding als ik van de borst af kwam. Een papje van witte bloem met suiker. Really?! (niet dat ik daar per se dik van ben geworden, maar ik zie niets gezonds, alleen maar kcal)
Ik ben ook voor aanpakken bij de bronquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:01 schreef Molo het volgende:
Hahahaha ja die papjes, brrrr. Zelfde staat in mijn groene boekje ja
Ik bewoog amper (lekker makkelijk en rustig), at heel weinig net als mijn dochter, maar werd gedwongen alles op te eten en door te eten terwijl ik genoeg had. Inclusief extra jus of appelmoes erop zodat ik het door at. Da fuk
Maar goed, dat structureel aanpakken bij de bron (ouders, opvoeders, opvang, school, winkels, sporten/bewegen, samen komen, reclamerichtlijnen etc) gaat er toch voorlopig niet komen. Veel teveel belangen en angst en dingen die dat tegenhouden. Ten koste van de maatschappij
Stiekem ben ik best veel linkser en socialer dan ik dacht
Ik zie geen probleem als ze gezond eet, dus waarom daar dan extra koekjes in gaan stoppen is me een raadsel.quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:02 schreef chratnox het volgende:
Mijn dochter is te licht (heeft een BMI van ~14, is ongeveer 2 en half). Bij het consultatiebureau wilden ze haar ook een pretdieet geven. Veel (extra) suiker, koekjes, hapje slagroom mag wel door de melk, etc.
Ik heb heel erg 't gevoel dat het met dat soort dingen altijd denken op de korte termijn is. Ze eet 4 boterhammen, fruit, groente en eet avondeten volledig mee. Ze zal er wel niet veel aanleg voor hebben.
Kijk, al die ouders die hun kinderen overvoeren met pizza en milkshakes willen hun nageslacht ook alleen maar gelukkig zienquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:02 schreef Noek het volgende:
De oudste honT is wel wat te dik maar hij wordt zo gelukkig van vreten dat ik daar ook weer gelukkig van word.
Dus ja, lastig. Ik beloof dat ik hem niet naar de IC breng als zn hart stopt.
Nee, maar als het gewichtlijntje buiten de groene onzekerheidsmarge op de groeicurve komt gaat het helemaal misquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem als ze gezond eet, dus waarom daar dan extra koekjes in gaan stoppen is me een raadsel.
BMI is toch geen toepasbare maat bij kinderen?
Idealistquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook voor aanpakken bij de bronOnderwijs etc. Maar ja, belangen
Het zal de zorg op lange termijn een stuk goedkoper kunnen maken en daar hebben we toch allemaal baat bij?
Paniekkkkkkquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar als het gewichtlijntje buiten de groene onzekerheidsmarge op de groeicurve komt gaat het helemaal mis
Hier gisteren de laatste hand gelegd aan de Lego 42115 Lamborghini Sian.quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:17 schreef Molo het volgende:
Wij hebben de Ghostbusters Playmobil auto met sirene net in elkaar gezet.
Koffie in huis, Kroatische kaas, diepvriesgroenten. Laat die lockdown maar komen!
Oh god wat een gedrocht.quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hier gisteren de laatste hand gelegd aan de Lego 42115 Lamborghini Sian.
quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:23 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Alvast aan het oefenen voor de nieuwe lockdown?
Hebben de Bugatti Chiron (42083) vorig jaar in elkaar gezet. Nou ja “we” ik 99% mijn zoon de velgen en wielen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh god wat een gedrocht.
Zal m maar niet aan mijn man laten zien, zijn werkkamer staat al vol met al die zut![]()
.gif van je teckelquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]sjaal voor mijn Teckel, zal vanavond wel af zijn
![]()
Niet te lastig beginnen natuurlijk
Hij 99% mental support voor jou natuurlijk welquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hebben de Bugatti Chiron (42083) vorig jaar in elkaar gezet. Nou ja “we” ik 99% mijn zoon de velgen en wielen.
Vet!quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]sjaal voor mijn Teckel, zal vanavond wel af zijn
![]()
Niet te lastig beginnen natuurlijk
We moeten juist steekproef gewijs asymptomatische gevaccineerden gaan testen om een beeld te blijven houden van besmettingen onder de radar.quote:Op zondag 24 oktober 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Misschien moeten we net als zweden ook eens overwegen de gevaccineerden niet langer te testen, tenzij je een risicovol ongevaccineerd BCO contact gehad hebt die ook positief getest is.
Jawel, doet ie goed.quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij 99% mental support voor jou natuurlijk wel
Heb geen gifje maar om ontopic te blijven een foto van haar met mondkapjequote:Op zondag 24 oktober 2021 17:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
.gif van je teckel![]()
Geweldige honten zijn dat.
Hugo heeft familytime met zijn gezin in Madrid, volgens Instagram.quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze journaliste duidt het goed. Waar is Hugo?
Awwwwquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb geen gifje maar om ontopic te blijven een foto van haar met mondkapje
[ link | afbeelding ]
Hontkapje.quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb geen gifje maar om ontopic te blijven een foto van haar met mondkapje
[ link | afbeelding ]
Nou, dat zal ze redden hoor.quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:01 schreef bloodymary1 het volgende:
In België mondkapjes in winkels waarschijnlijk weer verplicht (morgen definitief meer over bekend). De minister is voor en roept op om er alvast mee te beginnen. Zucht...
Ik heb de Lego Cat buldozer afgelopen weekend binnen gekregen, hoop er binnenkort tijd voor te hebben. Die lijkt me wel tofquote:Op zondag 24 oktober 2021 17:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hier gisteren de laatste hand gelegd aan de Lego 42115 Lamborghini Sian.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |