Zouden er redenen zijn voor jullie die het voordelig maken om voor of na 1 januari de overdracht te hebben?
Zouden er redenen zijn voor de verkopers die het voordelig maken om voor of na 1 januari de overdracht te hebben?
Want ik gok dat daarom voor die korte termijn is gekozen. Qua tijdspad zit je klote met de kerstdagen, voorbehoud van fin pak je meestal 6 tot 8 wkn voor. Zij gaan dus voor de 6 (en een beetje). Je kan er vanuit gaan dat notarissen ook een a twee weken vrij nemen rond de kerstdagen, dus ik zou maandag gaan bellen of googlen voor goedkope notarissen in de regio. Als het goed is weet je op die datum in december al wel hoe laat het is qua financiering, en of je ervanaf moet zien.
Daarme kan je dan een datum mid-eind dec kiezen voor de overdracht, of anders gaat het al rap januari worden. Dan pas moet het echt rond zijn met je hypotheekverstrekker ook. Dat is ook pas het punt dat je de notaris echt nodig hebt. Al het andere teken je gewoon zelf.
Voor het tekenen kan je gewoon aangeven dat je de notaris later doorgeeft, je kan zelfs in het contract zeggen dat je dat voor datum X doet oid om de verkopende partij zekerheid te geven als ze daar naar op zoek zijn.
Financiering rond krijgen voor dec gaat vooral van jullie zelf af hangen en hoe snel je kan schakelen. Zorg dat je alle papieren klaar hebt liggen voor het gesprek met je adviseur.
* werkgeversverklaringen, vraag de werkgever(s) het NHG template in te vullen. Kan je simpel googlen.
* kopie laatste loonstrook
* overzicht van alle schulden/lease/meuk die je op afbetaling hebt indien van toepassing
* duidelijke foto van paspoort van alle kopers (nodig voor digitaal ondertekenen, nodig voor digitaal advies gesprek)
* pensioenoverzicht van alle kopers (mijnpensioenoverzicht.nl)
Mocht je nog geen digid hebben om een of andere vage reden, dan zou ik dat gisteren nog aanvragen

Regel ook maandag al een taxatie als die er nog niet is. Kan ook via je adviseur, maar dat scheelde hier ook 200e als ik er zelf eentje regelde .. aldus geschiedde