Maar wat nou als de kerk of de moskee aantoonbaar een brandhaard is?quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het niet aan de overheid is om te besluiten wie er wel en niet een kerk in mag. Dat moet je gewoon niet willen. Zijn Chinese praktijken.
Wat is de olifant?quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het mij de “kroegen een uurtje eerder dicht” van 2021.
En ook nog een weigering om de olifant in de kamer te adresseren.
Misschien een opbouw naar de volgende stap qua maatregelen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niets. Het is een halfslachtig compromis tussen wel willen uitstralen dat je wat doet, maar niet (meer) het lef hebben om opnieuw allerlei sectoren te gaan dichtgooien.
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:54 schreef Tijn het volgende:
Is toch juist alleen maar beter om niet gelijk met de botte bijl sectoren te sluiten, maar eerst te proberen of minder ingrijpende maatregelen misschien wat doen? Lijkt mij dan?
De groei is ook minder steil dan vorig jaar, wat betekent dat er tijd is om wat te proberen.
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.quote:
Er zal vast wel onderbouwing zijn van de pro en contra mondkapjes kampen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.
Als ze terugkomen dan worden ze ook gegarandeerd weer verplicht op scholen - oftewel mijn werk. Dan kan ik wel gaan weigeren, maar dan zit ik binnen de kortste keren bij mijn afdelingsleider op kantoor denk ik.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens zou ik persoonlijk gaan weigeren om weer mondkapjes te gaan dragen.
Dat aantal ongevaccineerde gereformeerden is op het totaal gezien vrij laag. 50% van Staphorst lijkt veel, maar daar wonen niet veel mensen. Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meer winst te behalen en dat zit vooral in voorlichting. De lage bereidheid daar is voor een groot deel een gevolg van wantrouwen, dus moet je ze proberen te bereiken via mensen die ze wel vertrouwen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.
Ik denk dat als je nu ineens vol de aanval opent op refo’s, de ChristenUnie dat niet zo kan waarderen. De formatie enzo. En als je het waagt om iets over moslims te zeggen, dan zit je de komende maanden in een safehouse en kan je de rest van je politieke carrière ook wel vergeten.
Idd. Net als landen die ws deze winter weer reisbeperkingen gaan invoeren om een bepaalde variant "buiten het land" te houden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.
Eens. Maar tegelijk is dat geen nieuwe informatie. Dat wantrouwen is er al langer en we wisten dat het vaccin de uitweg zou moeten vormen. En dan toch nog zo verbaasd zijn dat er op die plekken weigeraars zijn. Die campagne had je een jaar geleden mee moeten starten. Dat is ook slecht hoor.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat aantal ongevaccineerde gereformeerden is op het totaal gezien vrij laag. 50% van Staphorst lijkt veel, maar daar wonen niet veel mensen. Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meer winst te behalen en dat zit vooral in voorlichting. De lage bereidheid daar is voor een groot deel een gevolg van wantrouwen, dus moet je ze proberen te bereiken via mensen die ze wel vertrouwen.
Je kunt het wel vertragen of uitstellen. Dat is ook winst.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd. Net als landen die ws deze winter weer reisbeperkingen gaan invoeren om een bepaalde variant "buiten het land" te houden.
Totaaaaaaal zinloos. Hebben wij hier destijds niet ook een tijd de grens met de UK dicht gehouden voor de Britse variant? En vluchten uit India een poosje op non actief wegens de Delta variant?
Gelukkig hebben beide varianten daardoor helemaal nooit voet aan de grond gekregen in NL!
...
Oh wacht.
Er is een prima vaccinatiebereidheid onder christenen in het algemeen. Uit mijn kring ken ik er maar een enkeling die niet wil. Het probleem zit in de biblebelt orthodoxen. Nu is dat maar een klein gedeelte van het geheel maar bepalen helaas wel het beeld voor de hele groep.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.
Ik denk dat als je nu ineens vol de aanval opent op refo’s, de ChristenUnie dat niet zo kan waarderen. De formatie enzo. En als je het waagt om iets over moslims te zeggen, dan zit je de komende maanden in een safehouse en kan je de rest van je politieke carrière ook wel vergeten.
Het is toch wel tenenkrommend dat dat nu eens een keer geconstateerd wordt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meer
Religieuze gemeenschappen waar én veel samenkomsten zijn en de vaccinatiegraad laag is.quote:
Op het moment dat een variant uit de kiemsurveillance komt rollen, is het al lang en breed verspreid. Pure beeldvorming. Kijk ons eens daadkrachtig optreden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd. Net als landen die ws deze winter weer reisbeperkingen gaan invoeren om een bepaalde variant "buiten het land" te houden.
Totaaaaaaal zinloos. Hebben wij hier destijds niet ook een tijd de grens met de UK dicht gehouden voor de Britse variant? En vluchten uit India een poosje op non actief wegens de Delta variant?
Gelukkig hebben beide varianten daardoor helemaal nooit voet aan de grond gekregen in NL!
...
Oh wacht.
Gelukkig zitten ze er in Den Haag bovenop om kerkelijke mensen... uh...quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Religieuze gemeenschappen waar én veel samenkomsten zijn en de vaccinatiegraad laag is.
Individuen kun je een quarantaineplicht opleggen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wat nou als de kerk of de moskee aantoonbaar een brandhaard is?
Dat kan inderdaad, op dit moment niet maar met een wetswijziging wel. Van dat kulargument van Grapperhaus en goede vriend Hugo moet ik ook niets hebben.quote:Ik weet niet of dat nu zo is natuurlijk. Maar artikel 6 kan indien nodig ook tijdelijk worden ingeperkt.
Nou, ik zie de winst eerlijk gezegd niet echt meer.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het wel vertragen of uitstellen. Dat is ook winst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |