HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:10 |
![]() ![]() Circuit of The Americas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:10 |
Lewis en Max zijn al aan het oefenen voor zondag stupid idiot ![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:10 |
Max gaf hem de vinger ![]() | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:11 |
En wat denken we? Max weer op het podium dit weekend? | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:11 |
Wat vindt @potjecreme hiervan? | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:11 |
Beetje moeilijk te zien wie daar nou "the idiot" was. Kwam Lewis gewoon even inhalen terwijl Max aan een snel rondje wilde beginnen? | |
Johannes788 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:12 |
Hamilton. Sukkel | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:12 |
Net een uur in de auto gezeten en nu zit er iets wat ze met gereedschap weg moeten halen? | |
Nattekat | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:13 |
RB heeft de zandzakken geloosd. | |
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:14 |
#44 neemt wel eens wat te veel ruimte voor een vrije ronde, waardoor hij mensen daarachter onnodig ophoudt | |
potjecreme | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:15 |
gemist ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:15 |
tsk ![]() | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:15 |
#44 vindt dan ook dat hij recht heeft op meer ruimte en tijd dan zijn onderdanen | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:15 |
Podium zeer zeker. Alleen vrees ik dat er twee andere heren voor hem eindigen.... Verwacht echter wel dat het plan met de inzakkende achterkant niet door de beugel kan. De reactie van Mercedes is wel heel laconiek; "We hebben het niet met opzet gedaan, onze auto presteert op deze manier gewoon het beste" | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:16 |
Weet niet goed wat de afmetingen van zijn auto zijn | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:18 |
Het is een beetje te hopen dat Max de quali goed doet morgen. pole zou mooi zijn | |
DombohetOlifantje1 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:18 |
GP van Qatar in de Ziggo Dome. Ik had toch een andere GP uitgezocht. | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:19 |
Polonaise met van Gameren ![]() | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:21 |
Probleem is dat je er nergens iets over leest. RB moet even een media offensief beginnen om dit groot uit te spelen anders gaat er weer niks gebeuren (zoals met de voorvleugels). | |
Zorro | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:23 |
Bizar weer die beweging in de voorvleugel bij Bottas | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:23 |
30 tot 35 euro voor een kaartje? Uitmelken tot het maximum. | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:23 |
Dat is nou net wat red bull altijd nalaat. Veel gedoe met losse dingen en helmen deze fps? | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:24 |
Stront in zijn ogen ![]() | |
Tijn | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:24 |
De halve auto van Mercedes flext inmiddels wtf ![]() | |
Zorro | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:24 |
Transformers zijn er niks bij | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:25 |
Lewis track limits ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:25 |
gelukkig zijn er nog tracklimits | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:25 |
Treklimits | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:26 |
En als Jack het even niet meer weet...Jacklimits | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:27 |
Wat een domme tracklimit. Leg hem gewoon bij de curb en niet 1,5 meter verder ![]() | |
Mestreech1990 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:27 |
Ik ben een neutrale kijker, maar die voorvleugel van Bottas had inderdaad wel een flinke mate van flexing. Dat was zeer duidelijk te zien toen hij ging aan remmen voor de bocht. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:28 |
Nee, maar die achtervleugel van RB kon echt niet. | |
RichardHammond | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:30 |
Lekkere flex in de voorvleugel bij Merces, doen ze toch altijd weer goed daar. | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:31 |
Duidelijk is wel dat Mercedes alle zeilen moet bijzetten. Motor op (of zelfs over) de max, suspension wat echt niet op orde is .... Zeiken over die paar cm flex van een achtervleugel dat door alle testen van de FIA kwam, maar ondertussen een suspension hebben wat de hoogte van de gehele auto laat veranderen ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:32 |
Max is viesmad | |
#ANONIEM | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:32 |
Mad Max | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:33 |
Hij heeft wel een punt. Lekker de baan op sturen voor een snelle ronde met 15 anderen op de baan. Ik vind het wel mooi hoe rustig zijn engineer altijd blijft. | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:33 |
Niet zo janken Max...iedereen heeft er last van ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:33 |
Max is lekker mad, terwijl hij net de ruimte had | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:34 |
Tot ie werd in ingehaald in de laatste bocht | |
Blik | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:34 |
Geen snelle ronde meer voor Max dus | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:35 |
Nog tijd zat lijkt mij | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:36 |
Hij gaf zelf aan daar geen nut in te zien en te willen gaan voor de longrun. | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:36 |
Mazepin ook viesmad | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:37 |
Was dat weer Lewis? Edit: Nope Bottas. | |
Zorro | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:37 |
Mercedes ![]() In de weg rijden als je de pit uitkomt, stelletje achterlijken. | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:37 |
Hey, maar als je zegt dat Mercedes vaak wegkomt met dat soort dingen worden sommige users boos ![]() | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:38 |
Oke Dat is zijn eigen keuze Het heeft sowieso weinig zin in de training..beter hou je iets achter de hand | |
Mestreech1990 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:39 |
Max klinkt goed gefrustreerd. | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:40 |
Team #sportief | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:40 |
Lekker belangrijk of je nu een topronde kan rijden. | |
Remco2021 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:41 |
Hoeft hij niet te zijn want 3e word hij wel minimaal. En als hamilton op de baan blijft dan wint Hamilton gewoon. | |
Sjeunie | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:42 |
Het gejank hier is echt absurd Ham zn auto dit zn auto dat, doe toch ff normaal... | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:43 |
![]() | |
Evenstar | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:44 |
Alleen Williams heeft meer tijd verloren t.o.v. de Mercedes ![]() RB prutsers. | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:44 |
Ben je bekend met het fenomeen "regels"? | |
Starflyer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:49 |
Lijkt legaal te zijn volgens Gary Anderson. https://the-race.com/form(...)es-suspension-trick/ | |
potjecreme | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:50 |
Nikkie de Jager is toch niet flexibel? | |
Zorro | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:54 |
Alsjeblieft, houd dat geval hier buiten. | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:54 |
Ze mogen van mij die trainingen wel wat opleuken ![]() | |
Nattekat | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:55 |
Niemand dwingt je om te kijken ![]() | |
damsco | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:55 |
Max de kampsjaak, heerlijke tokkie is het toch ook. | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:55 |
Ach je moet wat ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:56 |
Grindhappen Alonso | |
potjecreme | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:57 |
Sprintrace een optie? | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:58 |
ipv een training dan | |
ootjekatootje | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:58 |
Het is een training geen race.. | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:59 |
![]() | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:01 |
Morgen 23 uur pas....ok | |
Mestreech1990 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:01 |
Perez WDC confirmed | |
nils7 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:03 |
Long run lijkt voor RB wel oké | |
daNpy | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:04 |
Ik zat er na de fp1 nog aan te denken hoe vaak dat zou gebeuren ![]() | |
HiDiHo | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:06 |
En door met F1 café | |
Nattekat | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:09 |
Kwalificatierun ook wel. Iedereen die conclusies trok uit VT1 mag weer opgelucht ademhalen ![]() | |
Mestreech1990 | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:15 |
Exact wat ik na FP1 zei. Prachtig om te zien hoe mensen compleet los gaan na een vrije training. | |
SiGNe | vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:19 |
Ricciardo heeft z'n baard aangepast aan het circuit ![]() | |
Kickinalfa | zaterdag 23 oktober 2021 @ 01:21 |
Wel weer een geniale vondst van Mercedes als het waar is. | |
ootjekatootje | zaterdag 23 oktober 2021 @ 01:46 |
Is dus niet waar, ze rijden er het hele seizoen al mee. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:06 |
Het is toch al vanaf de intro van de w11 bekend dat de achterkant van de Mercedes bijzonder is? Dat ze door de plaatsing van de wishbone (extreem ver naar achteren) veel meer downforce creëeren als de snelheid omhoog gaat) Dat las ik vorig jaar juli al zo'n beetje. Lijkt me weinig illegaal aan, eerlijk gezegd. Hogere snelheid zorgt voor meer downforce, en dus drukt de achterkant naar beneden. En meer extreem dan de concurrentie door een aerodynamische vondst. | |
Kickinalfa | zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:46 |
Volgens mij pas vanaf Silverstone? En het is niet eerder zo in het nieuws geweest | |
Blik | zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:04 |
De vraag is dus ook of ze niet wat hebben aangepast waardoor het effect en daarmee ook de winst extremer wordt | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:15 |
Ja, dat is dus de Silverstone update geweest. Die zorgt ervoor dat er nog meer downforce komt bij hoge snelheid waardoor het effect groter is. | |
ootjekatootje | zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:19 |
Werd gisteren besproken door Doornebos inclusief video’s van van het systeem aan het begin van het seizoen. | |
Fer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:35 |
Lijkt mij niet illegaal. Redbull doet al jaren hetzelfde met hun high rake ontwerp en de effecten als de auto plat gedrukt wordt op snelheid. Mercedes heeft het nu werkbaar gemaakt met hun low rake ontwerp. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:53 |
geniaal ? gewoon zwaar illegaal bedoel je.....dit kan toch niet toegestaan zijn als flexibele achtervleugels ( laten weover flexibele voorvleugels maar niet beginnen ) en snelle pitstops midden in het seizoen al aangepast moeten worden......en dit is toegestaan ? en dan speelt er ook nog de koeling van de MB motoren en bottas die aan zijn 6de motor toe is en de vreemde beslissingen van de FIA wat betreft straffen, track limits etc. het begint aardig naar stront te ruiken. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:17 |
Dan moet het wel gevoelig zijn voor DRS en de werking minder zijn bij een DRS inhaal actie lijkt me? Dat is nog niet zeker. Zolang het niet actief aangestuurd wordt zal het waarschijnlijk binnen de letters van de regels vallen. Heb je hier een video van? Het is mij nog nooit opgevallen of langsgekomen dat ik weet. | |
mikieu | zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:22 |
Vonken vallen wel op, dat ding zakt zeker ver door. Dit bij Mercedes lijkt op kantelblokken bij de veerpoten. Zo simpel is het vast niet, maar zoiets lijkt t. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:37 |
[quote]![]() [..] Dan moet het wel gevoelig zijn voor DRS en de werking minder zijn bij een DRS inhaal actie lijkt me? [..] Dat is nog niet zeker. Zolang het niet actief aangestuurd wordt zal het waarschijnlijk binnen de letters van de regels vallen. [..] net zoals de flexwings en de pitstops bedoel je ? ![]() de FIA maakt zichzelf compleet belachelijk dit jaar en het lijkt wel of er andere belangen meespelen. die track limits in het begin van het seizoen waren ook 1 grote grap natuurlijk....... en de minimale straf van HAM in Silverstone. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:41 |
Ja, dat deel ben ik wel met je eens. Elk scheetje van Mercedes leid tot een regelwijziging (flexiwings, pitstops) maar MB zelf mag een seizoen afmaken met hun techniek (DAS) als het "tussen de regels" valt. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:51 |
tussen de regels mag een heel seizoen ( DAS en net zoals dit systeem van mercedes waarschijnlijk ) binnen de regels moest binnen een paar races aangepast worden en alleen voor onderdelen die bepaalde teams gebruikten die toevallig de concurrent van MB zijn dit jaar. ik begrijp de FIA niet tenzij er gewoon andere belangen meespelen. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:53 |
3.15.1 ? | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:57 |
Die 3.15.1. was waar ze RB op hebben gepakt natuurlijk. Denk dat ze die niet kunnen gebruiken voor wat Mercedes nu doet, want het is niet echt een deel van bodywork dat flexed. Hele wagen flexed bij Mercedes ![]() Verder wel met je eens. Aanpassingen n.a.v. gezeik van Mercedes over pitstops, achtervleugel etc .... maar over voorvleugel hoor je niks over. DAS mochten ze ook gewoon een jaar gebruiken. Dit mag waarschijnlijk ook gewoon weer, omdat het niet duidelijk genoeg is. | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:00 |
Component flexibility, is de hele wagen een component? | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:04 |
Enige wat ik kan bedenken qua belangen is dat F1 en Liberty Media teams zoals Mercedes en Ferrari niet kwijt willen, dus af en toe een oogje dichtknijpen en overdreven veel naar ze luisteren. Als RB vertrekt zal het F1 relatief weinig pijn doen, terwijl een Mercedes of Ferrari toch echt veel meer een merk is waar F1 zelf ook wat uit kan halen. | |
Tarado | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:06 |
Denk dat het wel meevalt, het zijn bij Mercedes ook geen koekenbakkers hè, die hebben hun technische zaakjes gewoon heel goed op orde. | |
heywoodu | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:07 |
Mercedes is gewoon beter in het precíes tussen de regeltjes door werken en ontwikkelen. Dat is zeker in de F1 een kwaliteit die je gewoon moet hebben. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:08 |
't Is maar hoe je het bekijkt. Met Max in de F1 gebeurt er tenminste weer eens wat itt de 20jarige optocht daarvoor. Red Bull spreekt toch mensen aan met hun deelname aan extreme sporten enz. Mercedes is een automerk voor ouwe lullen en Ferrari's zijn onbetaalbaar. Maar als Mercedes vertrekt hebben veel teams een motorprobleempje ![]() | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:08 |
Dat sowieso, dat kon je ook merken met de Ferrari deal. Wat was het F1 kampioenschap nog geweest zonder Ferrari? Een team met zo’n historie en aanhang hoort in de F1 thuis. Dat ze de deal krijgen is schrijnend maar aan de andere kant begrijpelijk. | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:09 |
Nee, tuurlijk niet. Grenzen opzoeken hoort gewoon bij F1 en ik zal het een team niet snel kwalijk nemen dat ze dat doen. Net als Ferrari met een fuelsensor een paar jaar terug. Het is aan FIA om consequent te straffen en de regels voor iedereen gelijk te houden en dat doen ze in mijn ogen niet. Er zijn zoveel voorbeelden de afgelopen paar jaar waar de straffen niet kloppen, bepaalde teams voorgetrokken worden, lasting advantages niet worden bestraft etc. etc. etc. Meestal pakt het ook nog eens uit in het voordeel van Mercedes en Lewis. Het is dus niet gek dat men op een gegeven moment maar in allerlei complotjes gaat geloven. | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:09 |
Dat deed RB ook met de flexwing, maar werd op de vingers getikt. Sterker nog na de undercut van Max in Frankrijk besloten ze de pitstops aan te pakken. Compleet ridicuul. | |
opreis | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:10 |
Dat is alleen op het moment dat Max niet de snelste auto heeft. Op het moment dat hij ook maar een beetje snellere autol heeft krijg je "saaie" races. Zie ook 2x Oostenrijk. Max maakt het vooral leuk omdat hij Mercedes hun fouten aanpakt. | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:11 |
Precies. Als ze RB niet hadden aangepakt met hun achtervleugel en ook de pitstops zo hadden gehouden voor heel seizoen 2021 had niemand een punt om te zeiken. Nu is het volkomen willekeurig wanneer regels worden aangepast en wanneer niet ... Nou ja, eigenlijk is het niet willekeurig, want ze worden vooral aangepast als Mercedes erover zeikt. Feit dat ze zoveel teams motoren leveren helpt natuurlijk ook mee, want die teams krijgen ze dan snel mee. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:16 |
RB ook met hun achtervleugels en pitstops die gewoon binnen de regels vielen.... | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:16 |
Of het is wat minder conspiracy en is Mercedes innovatief en volgen zij de regels. Want we kunnen wel denken dat er elke keer een oogje dichtgeknepen wordt zodra het Mercedes betreft, dat maakt 8 teams die verliezen. Die acht teama accepteren blijkbaar dat zij moeten strijden met een team dat meer mag dan de rest. De acht teams accepteren dat ze door één team en de bond geflikkerd worden met als gevolg dat er tientallenmiljoenen minder verdient wordt. Iedereen vindt het geweldig behalve de fans van RBR Kan. Kan zeker. Maar lijkt mij onwaarschijnlijk | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:16 |
Trouwens tijdens FP mag je dus gewoon auto's buiten de baan drukken zonder straf? Ik vind het raar dat daar helemaal niet over gepraat wordt. Het gaat alleen maar om de middelvinger van Max, maar niet over de belachelijke actie van Lewis. | |
byah | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:16 |
Het is sowieso raar dat de regels aangepast worden gedurende een seizoen, ik kan me geen enkele sport bedenken waar dat ook gebeurd | |
heywoodu | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:17 |
Dan heeft RB het gewoon net wat minder goed op orde wat betreft precies op de 'goede' manier de dingen aanpakken. Het is natuurlijk een megadun lijntje, daar moet je gigantisch gehaaid in zijn. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:18 |
gelul natuurlijk als andere teams WEL hun wagen midden in het seizoen moeten aanpassen die gewoon binnen de regels vallen en MB niet met het huidige systeem, hun voorvleugels, DAS etc etc. en dan nog de vermoedens van de koeling van de motor die de FIA niet in detail wilt onderzoeken. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:18 |
En heeft Honda ook eindelijk een partymode wordt dat qua regelgeving afgeschaft Ow wacht dat was voor Mercedes vervelend | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:19 |
als de FIA besluit bepaalde regels aan te passen midden in het seizoen zelf maakt dat allemaal niet meer uit. kunnen ze verzinnen wat ze willen....de FIA kan vanalles besluiten ook al is het 100% legaal, dat hebben we dit jaar al gezien. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:20 |
Ik dacht dat het aan mij lag want ik kon er gisteren helemaal niks over vinden | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:21 |
Dat zou kunnen, maar daar lijkt het niet op. Waarom zijn midden in een seizoen, echt uit het niets, de regels omtrent pitstops veranderd? Iets waar RB iedere race weer 0.5-1.0s wist te winnen op Mercedes? Waarom zijn midden in een seizoen, na gezeik van Mercedes, de testen omtrent achtervleugels dusdanig aangepast dat de RB achtervleugels opeens illegaal waren? Waarom is dit vorig jaar niet gebeurd met DAS bijvoorbeeld? Waarom mocht Mercedes 29x buiten de lijntjes kleuren, terwijl toen RB het deed het niet meer mocht? Questions questions .... Kan allemaal toeval zijn, kan, maar kan ook dat ze gewoon net meer mogen dan de andere teams door hun status en het aantal teams met klatenmotoren van Mercedes. | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:21 |
Het gedurende het lopende seizoen aanpassen van de meetmethodiek heeft geen ruk te maken met slim of niet slim aanpakken. Wat had RedBull anders kunnen doen in de gevallen van flexwinggate en pitstopgate? | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:22 |
waar rook is is vuur, kan allemaal geen toeval meer zijn. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:23 |
en dan hebben we ook nog de aanpassing van de achterbanden wat weer "toevallig" in het voordeel van MB was puzzelstukjes vallen aardig op hun plek zo | |
Tarado | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:23 |
achterbanden gewijzigd, dit was ook in het voordeel van Mercedes | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:23 |
Hier zie je de RBR zakken op het rechte stuk op Zandvoort. [ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 23-10-2021 11:35:50 ] | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:24 |
ja maar niet zo plotseling als de MB..... | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:28 |
Pitstop geen idee. Dat riekt, ben ik met iedereen eens. Regel rondom de achtervleugel is onveranderd. De testmethode is veranderd zodat die beter aansloot bij de bestaande regels. DAS is geloof ik ook simpel, dat paste toen in de regelgeving alleen was onwenselijk. Dus na het seizoen is er in de regelgeving iets aangepast. Precies zoals iedereen wil Die 29 keer buiten de witte lijn was een Mercedes die wel opletten bij de donderdag briefing. De 'jury' heeft alleen de fout gemaakt door pas in te grijpen toen RBR het ook ging doen. Ze hadden de rest van de wedstrijd het ook moeten accepteren. Maakt verder weinig uit want of ze wel of niet ingegrepen hadden, vanaf ronde 31 was het speelveld al gelijk. Edit: de achterbanden worden genoemd. Dat riekt, ben ik mee eens. Gelukkig niet zo erg als met de pitstop. Daar is het zogenaamde voordeel wat Mercedes zou hebben behaald niet te kwantificeren dus marginaal? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 11:32:41 ] | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:38 |
Het ergste nog is dat het geen complotten zijn....zie de geheime Ferrari deal en geen straf. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:43 |
Veiligheid. Mercedes toonde aan dat met de toen geldende regels de monteur al op de knop kon drukken terwijl de band nog niet goed vast zat. Dus is dat aangepast. Niet dat er bij RBR ooit problemen mee waren ![]() De auto voldeed aan de toen geldende meetmethode. Waarom aanpassen? Meerdere teams moesten daardoor hun achtervleugel aanpassen. Eens Achterbanden was vanwege de klapbanden in Baku, waardoor ze de constructie steviger hebben gemaakt, zodat de kans op een klapband kleiner is. Zie niet wat hier het voordeel van Mercedes is. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:48 |
Bij de FIA wisten ze het wel, maar konden het niet aantonen, voor zover ik weet. Vandaar de 'schikking'. Ferrari heeft aangegeven wat ze gedaan hebben zodat de FIA daar op kon controleren en met nieuwe TDs kon komen om dat in de toekomst te voorkomen. Vandaar ook dat Ferrari niet wil dat die deal openbaar wordt, want daar staan dus die details in over de motor. | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:50 |
Nooit een probleem totdat Verstappen die win pakte in Frankrijk door die snelle inlap, outlap en pitstop. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:56 |
dus het DAS systeem ( grijs gebied in de regels ) van MB mocht het hele seizoen gebruikt worden vorig jaar terwijl de meetmethodes voor achtervleugels, pitstops EN achterbanden ( 100% legaal volgens de regels ) in het seizoen zelf aangepast zijn en moesten worden, en nu blijkt dat de hele wagen van MB plotseling flexed ( grijs gebied ) op het rechte stuk en dat is ook allemaal toegestaan. ja dat is ook allemaal erg consistent en eerlijk van de FIA natuurlijk kortom, er klopt echt helemaal niks van, net zoals de track limits begin van het seizoen, 31 ronden mag MB het doen met 2 wagens, RB doet het en ze grijpen in en laten we het dan niet over die inhaalactie hebben want max was er al voorbij voor hij de track limit gebruikte. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:58 |
Ik vind het - in deze video- eigenlijk helemaal niet duidelijk. In de eerste bochten lijkt het of je wat ziet, maar als je vervolgens het rechte stuk aan het einde ziet zie je geen beweging meer en staat de auto vrij hoog. Wat je ziet lijkt ook "logisch" met snelheid mee te gaan. Bij Lewis zie je, terwijl hij rechtuit op het rechte stuk rijdt, vanaf een bepaalde snelheid ineens de auto (snel) inzakken. Dat is ook waarom ik het zo vreemd vind. | |
polderturk | zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:59 |
Is dit een goede racebaan voor onze Max? | |
Kickinalfa | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:04 |
DAS was al in de design fase meerdere malen bij de fia getoetst. De regels stonden het toe. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:08 |
Omdat de regels niet gevolgd werden en de regels zijn leidend. De meetmethode is niet leidend. Zou de meetmethode leidend zijn dan zou bijvoorbeeld de motor van Ferrari dat seizoen "niet-illegaal" zijn geweest | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:11 |
Ik vind vooral in het begin van het filmpje, dat je juist de ophanging ziet doen waarvoor die dient (inveren in de bochten). En dus niet de gehele wagen laten zakken. Dit kun je echt niet vergelijken met het zakken wat de Merc doet op het rechte stuk. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:17 |
Op het rechte stuk zie ik hem wel degelijk iets inzakken. Niet zo extreem als de Mercedes, maar wel iets. Al kan dat natuurlijk ook gewoon de compressie van de vering zijn door de downforce. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:17 |
Wat werd er niet gevolgd dan? Het is imho alleen niet volgens de regels als er bewust een device is ingebouwd waardoor de vleugels buigen. En daar lijkt geen sprake van zijn te geweest. Sowieso hadden andere teams er ook last van. En waarom geldt dat dan niet ook voor de voorvleugels? | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:19 |
Ferrari saboteerde de meting. Hoe is dat legaal dan? | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:20 |
En dat is nou net het verschil. De Mercedes zakt plotseling en extreem in in een niet lineaire mate met de snelheidsverhoging. Het gaat om de heave spring blijkbaar: ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:20 |
DAS was volkomen legaal. Man wat ben jij een slechte verliezer ![]() | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:21 |
Daarom hebben alle teams het nu.... oh nee. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:22 |
net zoals de pitstops en de achtervleugels dit jaar bedoel je ? ![]() ![]() | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:24 |
de achtervleugels en de pitstops waren ook volkomen legaal....maar moesten midden in het seizoen aangepast worden. terwijl DAS het hele jaar gebruikt mocht worden terwijl de FIA wist dat het voor de andere teams veel teveel tijd en geld zou kosten. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:24 |
De vleugels zijn precies zo geconstrueerd dat ze aan de (statische) testen voldeden, maar op de auto op snelheid meer doorbogen. Precies het soort engineering waarvoor Mercedes geroemd wordt, en anderen bestraft danwel regelwijzigingen tijdens het seizoen worden doorgevoerd. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:25 |
Omdat de regels aangepast zijn zodat dat niet meer mag. Het was wel legaal volgens de regels van vorig jaar. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:25 |
[ Bericht 100% gewijzigd door R-woud93 op 23-10-2021 13:26:45 (Doe even normaal) ] | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:25 |
Juist, compressie door downforce, bij de Merc zie je hem inzakken op een manier die niet overeenkomt met de snelheid en de daarmee oplopende downforce. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:26 |
Maar waarom zijn de regels aangepast dan? Was het DAS systeem dan toch niet "in de geest van de regels", net als de achtervleugels? | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:26 |
Ik zag het ja. En volledig legaal omdat door de FIA en teams is overeengekomen dat dit systeem mag. En de andere teams gebruiken dit systeem ook volgens deze thread. Blijkbaar heeft Mercedes het tot in het extreme doorgevoerd. [ Bericht 2% gewijzigd door Starflyer op 23-10-2021 12:35:59 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:27 |
Mercedesgoden. Lekker de stieren te slim af, alweer ![]() | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:27 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:27 |
Er is een nieuwe meetmethode en er is qua regelgeving niks veranderd. Als daarop de achtervleugel aangepast moest worden, dan was er blijkbaar iets mis met de vleugel. De zogenaamde illegaliteit van de Mercedes voorvleugel is een maanden oude succesvolle fram van RBR. Of de FIA bevoordeeld bewust Mercedes, dat kan ook | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:30 |
Dus het vals spel werd niet geconstateerd, right? Als ik dezelfde redenering aanhoudt als met die achtervleugel van o.a. RBR was dat van Ferrari dus legaal want niet gedetecteerd. | |
opreis | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:30 |
https://streamja.com/LV96A Incident tussen Lulu en Max van onboard Lulu | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:34 |
Ik zie nog steeds mogelijkheden om het actief aan te sturen ![]() Zeker omdat met DRS open er minder downforce is. En het terugspringen alleen onder remmen zou moeten gebeuren, wat tot een instabiele auto in het begin van de remzone zou moeten leiden, met alle gevolgen van dien. Ik heb nog weinig auto's echt zomaar een zwieper zien maken bij het aanremmen, iets wat toch wel één keer voor zou moeten komen als je dit systeem ingebouwd hebt en aan het verstellen bent. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:37 |
Uhm nee, want de RBR vleugel voldeed aan de statische test. De Ferrari meting gaf verstoorde of geen waarden door. Bovendien ging dat niet om statische testen, maar om de continue fuelflow tijdens het draaien van de motor. De regel stelt beperkingen aan de fuelflow, en als je die meting verstoort, kun je de flow dus verhogen. Als je dit wil vergelijken heeft het testhuis (want teams doen niet alle testen zelf) dus de data verstoort op het moment dat de vleugel verder boog zonder dat de minimale kracht behaald was. En bij statische testen is dat meteen een ongeldig resultaat. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:42 |
tering wat ben jij een mongool trol | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:49 |
Interessant. Ook voor andere sporten. Al jaren worden in diverse sporten jaren oude urine en bloedstalen hertest met de nieuwste technologie met gevolgen voor de toen frauderende sporter. Blijkbaar ben jij het daar mee oneens want de technologie kon het toen niet opsporen dus was het gebruik van verboden middelen legaal [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 12:50:27 ] | |
KillerBee4ever | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:55 |
Wauw, wat een hoop bullshit in één post... over appels en peren gesproken, alleen om maar jouw kinderachtige punt duidelijk te maken, een punt trouwens, die er niet is. Drugs is nou niet bepaald te vergelijken met techniek, het laatste is óf goed zichtbaar, óf -indien niet- goed uit te zoeken / te controleren. Maar kom maar met meer van dit soort belachelijke vergelijkingen hoor, kan iedereen hier even mee lachen ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:56 |
![]() | |
MoreDakka | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:56 |
Gaan we het ook nog over de Grand Prix zelf hebben dit weekend? ![]() Als Hamilton geen fouten maakt moet dit een vrij simpele overwinning voor hem worden zou je zeggen. | |
XL | zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:59 |
Waarom? Bottas en Perez lijken sneller. Daarmee kun je ook zeggen de pace van Max en Lewis hebben we nog niet gezien. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:00 |
Selectief quoten en dan met een vaag irrelevant verhaal aankomen. Maar wat is nu je punt, behalve dat je weer iemand anders woorden in zijn mond probeert te leggen ![]() Ik heb je al eerder gevraagd daarmee op te houden en gewoon met argumenten te komen in plaats van "Jij vind dus dit" met (wederom) een irrelevant vergelijk ![]() | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:00 |
Frauderen dmv middelen die op de dopinglijst staan is nooit toegestaan. Iedere sporter weet dat die zich op glad ijs begeeft wanneer die iets slikt/spuit wat z’n prestaties beïnvloed. Dat diegene de deksel na jaren alsnog op de neus kan krijgen is alleen maar goed. RedBull (of beter gezegd Newey) ontwierp een auto die voldeed en niet illegaal was. Vervolgens wordt gedurende het seizoen (na protest van Mercedes) de meetmethodiek aangepast met alle gevolgen van dien. Dat is gewoon niet recht te praten. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:04 |
zou hetzelfde zijn als de UCI opeens het percentage rode bloed lichamen wat je zou mogen hebben zou aanpassen midden in de tour, gewoon not done dus. terwijl een DAS systeem WEL gewoon het hele seizoen gebruikt mocht worden....en dit flexen van de hele auto eigenlijk ook niet mag als je het vergelijkt met de achtervleugels. | |
ootjekatootje | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:05 |
Interessant, daar zat ik op te wachten. Waarom waarschuwde hij wel voor lecleck en Mazapin maar niet voor Max? | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:06 |
Dit systeem flext niet, het is deel van de ophanging. Dat is toch technisch wel een stuk anders. Blijkbaar hebben de andere teams het ook als je de tweets mag geloven. Of ze weten ervan en passen het niet toe... dat is dan ook wel eigen schuld. | |
ootjekatootje | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:07 |
Mercedes kan alleen winnen door vuil spel, wat ze meteen de grootste verliezers van het veld maakt. Maar de strategieën lopen niet zo lekker bij Mercedes dus we gaan weer lekker genieten. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:08 |
gewoon weer een kut streek van prinses lewis natuurlijk, en dan ook nog de apex missen in de eerste bocht. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:09 |
hopelijk ploft er gewoon een keer een motor of een ander soort karma.....of beiden ! moet je dan eens kijken wat er voor een bullshit in de media gaat komen van prinses lewis en queen toto | |
Zwoerd | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:12 |
7 jaar achter elkaar driver's constructor's championship gewonnen. Wat een verliezers zeg. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:18 |
Leek me eerder Max, die niet wilde dat Lewis hem voorbijging terwijl hij inhield voor Gasly. | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:22 |
7 Jaar heel hard roepen dat je meer strijd wilt met andere teams, vervolgens krijg je die en worden de reglementen na jouw protest aangepast. Dan ben je misschien wel 7-voudig kampioen, maar je gedraagt je als een loser. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:23 |
Valt wel mee, denk ik. Hamilton was in de long runs maar 0,2s sneller dan Perez, terwijl Max en Bottas daar weer 0,1s achter zaten. Zit dus dicht bij elkaar. https://www.reddit.com/r/(...)2_race_pace_analysis | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:23 |
Andere teams? Max is de enige concurrent voor Mercedes. McLaren, Ferrari, Perez, niemand komt ook maar in de buurt. | |
MoreDakka | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:24 |
Ik heb FP2 gemist, misschien heb je gelijk. Maar van wat ik heb gezien is Mercedes gewoon veel sneller hier, net als Turkije. Bottas speelt natuurlijk geen rol. Ik voorzie best een grote kans dat het kampioenschap als een nachtkaars uitgaat met Hamilton die alle resterende races wint. Ik hoop het niet natuurlijk. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:24 |
FP2 was wel degelijk anders dan FP1 ![]() En Perez was P1 dus de auto is nog 0,4s sneller. | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:27 |
En zelfs dan al loopt het Mercedes dun langs de benen. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:29 |
Dus er heeft een wijziging in het reglement plaatsgevonden? | |
ChevyCaprice | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:30 |
Even nog het "incidentje" Verstappen-Hamilton bekeken. Verstappen haalde daarvoor al Hamilton in en wilde vervolgens niet die positie opgeven. Is gewoon lachen man, goed voor de show. Maar damn, hij eens even hoe close het was ![]() ![]() ![]() | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:35 |
Zeg ik dat? Een methodiek van meten heeft gewoonweg gevolgen. Een bolide voldeed in eerste instantie keurig volgens het reglement. Als er geen protest was geweest, was de manier van doormeten toch ook niet aangepast? RedBull deed niets wat volgens de letter van het reglement niet mocht. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:36 |
Het andere ging over Ferrari en dus een ander onderwerp. Dus dat wilde ik scheiden en daar heb je best een punt. Dat is geen selectief quoten want twee onderwerpen en het gaat over RBR en de achtervleugel. Het is precies dezelfde redenering. De redenering: Het systeem detecteert een overtreding van de regel niet en is dus 100% legaal. Een vriend zei nadat zijn team een verkeerde beslissing had gemaakt bij een groot bouwproject. Vervelend voor nieuwe bouwprojecten, die hadden graag hetzelfde gewild maar consistentie mag niet het argument zijn om nogmaals dezelfde fout te maken [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 13:40:37 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:37 |
Ik stel volgens mij een vraag want ik begrijp het blijkbaar niet. Zonder protest was er inderdaad niks veranderd. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:38 |
Ik zie het: Degene die er irrelevante zaken bij haalt ben jij en als dan het verschil uitgelegd wordt ben jij degene die het wil scheiden. Duidelijk. | |
opreis | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:46 |
Ik heb inmiddels 3 verschillende pace analysis gezien en ze hebben alle 3 verschillende resultaten. Die mensen die die analyses maken doen ook maar wat omdat ze anders geen artikelen hebben om te plaatsen. | |
ootjekatootje | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:47 |
Ja en dat komt nu tot een einde, later zullen ze niet als de grote winnaars gezien worden maar als de grootste verliezers. Vals spel is altijd smerig en van dat stigma kom je niet snel af. | |
ootjekatootje | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:49 |
Dit, gisteren zeiden ze tegen Bottas dat die de snelste pace had, komt er een paar minuten later een tabel in beeld dat Verstappen de snelste pace had, Norris twee, Hamilton drie. Bottas zat niet bij de beste vijf. We gaan het zien morgen. | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:51 |
Die actie van Hamilton Kan ik wel van genieten. Lekker wat plaagstootjes uitdelen, past helemaal in deze spannende strijd. ![]() | |
THEFXR | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:51 |
Bottas motor nr 6 | |
ChevyCaprice | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:53 |
Max en Lewis allebei in de 1:41 racepace, dikke prima | |
Zwoerd | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:53 |
De meesten zien Mercedes niet als valspelers. Mercedes gaat de geschiedenis in als 1 van de meest dominante auto's ooit en Lewis als 1 van de beste coureurs. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:54 |
Klopt. Daar maakte ik een fout. Je hebt daar een punt want Ferrari speelde daar inderdaad bewust vals en dat is hij deze achtervleugel absoluut niet het geval (geen sarcasme, niet cynisch, dat meen ik). Je hebt gewoon gelijk. Ik dacht een argument te hebben dat het bij de metingen niet gesignaleerd werd, maar dat had bij beide zaken een totaal andere oorzaak. Excuses voor die link en ik begrijp dat hiermee de controverse rondom de RBR achtervleugel ook meteen afgehandeld is [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 14:13:40 ] | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:01 |
ze hadden al 4 jaar voorsprong op de rest omdat ze al bezig waren met die technologie en ze zijn gaan lobbyen bij de FIA om die richting op te gaan. Tja.....vind het het dan logisch dat je dan 7 jaar een ( zeer ) dominante motor hebt ? en nu Honda er wel erg dichtbij komt gaan ze lopen janken over alles en nog wat en de FIA gaat er in mee. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:03 |
maar als het andersom is loopt de prinses te janken | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:14 |
wel een kampioenschap wat totaal niet verdiend is en zwaar beïnvloed door de FIA........maar het prinsesje zal dat wel als een debiel gaan vieren | |
Blik | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:23 |
Ach, was ook een beetje kinderachtig van Max. Beiden net zoveel schuld wat mij betreft | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:34 |
Net als Max nu zeg maar. Mooi man joh | |
Zorro | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:46 |
Wel grappig dat in de hele discussie over regelwijzigingen er totaal niet wordt gesproken over het enige wat aantoonbaar voor gevaar heeft gezorgd (terwijl pitstops zijn aangepast omdat het gevaarlijk zou KUNNEN zijn maar dat nog nooit gebeurd is): De "magic"button. De herstart in Baku had heel anders kunnen aflopen als de Mercedes tegen andere auto's was aangeknald en de monteur die omver gereden werd had ook een ernstiger afloop kunnen hebben. Maar daar hoor je dan niemand over. | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:53 |
De pitstops zijn alleen maar aangepast omdat RB gewoon veel te snel was en MB er gewoon nadeel van ondervond, dat is nogal simpel. | |
Zorro | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:55 |
Klopt, maar wat ik zeg is de redenering die ze naar buiten toe geven. En als je dat als reden geeft dan kan die magic button dus ook niet, | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:59 |
DAS kon eigenlijk ook niet wat veiligheid betreft maarja.....volgens mij hebben ze er zelfs een keer problemen mee gehad tijdens een race, het word steeds duidelijker dat er willekeur is..... [ Bericht 4% gewijzigd door Predator40 op 23-10-2021 15:12:15 ] | |
SiGNe | zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:12 |
Is het niet zo dat alle teams "brake magic" hebben? Carbon remschijven werken op lager temperaturen niet, die moeten altijd opgewarmd worden. Hamilton had er alleen in die opwarmronde wel heel erg veel gebruik van gemaakt, scheelde weinig of z'n remmen waren in de fik gevlogen. En bij Hamilton lag het ook vooral aan de plek waar hij zijn magic button had zitten, aan de achterkant van het stuur. En Hamilton heeft ook altijd bij de start zijn stuur raar vast met z'n linkerhand, mogelijk om die magic button makkelijker te kunnen gebruiken maar dit keer raakte ie 'm verkeerd aan of had ie het niet uitgezet. Was natuurlijk wel een enorme fout van Lewis | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:20 |
is het niet zo de iedereen zijn rembalans gewoon kan aanpassen ? als je dat net iets te heftig doet of verkeerd zou dat altijd gevaarlijk kunnen zijn. maar het is Formule1.....geen kleuterkarten | |
SiGNe | zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:23 |
Ja, rembalans passen ze constant aan tijdens de race. Maar de magic button is wel een heel agressieve stand die ook alleen bij de opwarmronde gebruikt wordt. En hoe warmer de remmen, hoe later je kan remmen voor de bocht. [ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 23-10-2021 16:15:37 ] | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:40 |
of niet kan remmen ......zou hij een extra straf hebben gekregen als hij iemand eruit had gebeukt ? | |
SiGNe | zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:17 |
Vast niet, want Mercedes... Mercedes zou dan zeggen dat het een technisch mankement was en dat ze er niks aan konden doen. | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:55 |
Dat is geen reden om niet te straffen. Hooguit niet als beide partijen evenveel schuld hebben, maar dat is hier dan niet het geval. | |
DX11 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:24 |
Eindelijk een weekend waarop ik alles live kan kijken, heerlijk deze tijden! | |
Kleffe_Dop | zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:31 |
Mijn vroegere studenten-ik zou behoorlijk teleurgesteld zijn dat ik tegenwoordig bij het zien van 23.00u denk "dat is laat". | |
ootjekatootje | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:03 |
Eens, ik vind het een heerlijk tijd. Straks de kids naar bed en verder is er toch niets op tv. | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:05 |
Zaterdag is sowieso een dag waar ik tussen 18:00 en 04:00 sport aan het kijken ben ![]() | |
Tjacka | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:12 |
1. Hamilton 2. Verstappen 3. Bottas | |
Rianne84 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:15 |
Dit. Bij de nabeschouwing zal ik wel in slaap vallen. En morgen hopelijk geen rode vlaggen, anders kan het wel eens laat worden. | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:29 |
Hebben we geen W-series, F2 of F3 vanavond? | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:31 |
De W Series is er dit weekend wel bij | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:33 |
Hoe laat vanavond en morgen? | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:37 |
Race 1 om 00.25 uur en race 2 volgens mij om 18.05 uur | |
Zorro | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:40 |
En de kwalificatie wordt nu afgevlagd. | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:41 |
Nachtbraken ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:47 |
lekker met een biertje erbij kijken ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:47 |
En nootjes ![]() @vosss | |
vosss | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:02 |
![]() | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:33 |
nog brak van gister met een Havana-Cola en pepernoten Glory en F1 kijken, heerlijk | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:37 |
Wat is er aan het reglement veranderd? De oude en nieuwe versies van de Technical Regulations staan online dus ik ben reuze benieuwd welke tekst aangepast of toegevoegd is aan een of meerdere artikelen. Hier een recente versie https://www.fia.com/sites(...)ons_-_2019-10-31.pdf Of staat het in een van de andere documenten? | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:54 |
Godver ![]() Kun je lezen? Ik zeg toch dat het reglement niet is aangepast maar dat de meetmethodiek is aangepast? | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:56 |
Jaaaaaaaaaaaa ![]() | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:57 |
meet methodieken aanpassen midden in het seizoen.......hoe kan het vraag je je af.... er spelen echt andere belangen mee, dit is gewoon niet meer goed te praten door de FIA | |
ZaZoe | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:57 |
Ik ga zwemmen... ![]() | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:58 |
johoooooo ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:01 |
![]() | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:04 |
Even plofje dans doen. Plofje plofje plofje plofje ![]() ![]() | |
Kickinalfa | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:05 |
Ik gok dat hij het wel wist. Verder bestrijden ze elkaar op elk punt, en als de een in het hoofd van de ander kan komen doen ze dat | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:05 |
![]() ![]() ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:05 |
Russell heeft iets vrouwelijks | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:05 |
hey gayyy | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:06 |
Lekker in bad kijken ![]() | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:06 |
Het is vooral kut als je denkt een auto te ontwerpen die volgens het reglement is, vervolgens gaan ze de achtervleugel op een andere manier belasten waardoor die vleugel niet meer voldoet. Ontwikkeling kost knaken en nu dus twee keer knaken. | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:06 |
als de motor van #44 tijdens de race ploft is het nog iets beter ![]() | |
Starflyer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:06 |
Mercedes zou gisteren geoefend hebben om lucht voor de kleppen aan de motor toe te voegen tijdens een pitstop. Dat schijnt ook een probleemgebied te zijn. Russell voel daardoor uit in Oostenrijk. | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:06 |
1 man op de baan ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07 |
Pics? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07 |
Dus je zegt. RBR voldeed aan reglementen En daarna voldeed RBR niet aan de reglementen En er is niks veranderd aan de reglementen de meetmethode checkt toch gewoon of voldaan wordt aan de regels? Of hoe moet ik jouw post #158 wel lezen? | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07 |
Topshow ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07 |
Niet nu al ![]() | |
Nattekat | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:07 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:08 |
Gruwelijk steil. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 20:10:11 ] | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:08 |
die dingen komen nu pas aan het ligt omdat ze door Honda gedwongen zijn de motor zwaarder te belasten dan voorheen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:09 |
Steil ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:09 |
Ouch ![]() | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:11 |
de manier waarop de flex werd gemeten is aangepast .....zo moeilijk is het niet te begrijpen toch ? | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:13 |
De manier dat de achtervleugel werd belast is toch anders? Als er eerst 10 kg. aan kwam te hangen en hij boog niet te ver door dan voldeed hij toch aan het reglement? Als na protest ze er vervolgens 70 kg. aanhangen en hij toen wel te ver door boog dan voldeed die vleugel daarna niet meer aan het reglement. Conclusie, reglement niet aangepast vleugel voldoet niet meer. Deze hoeveelheden zijn aannames en puur als voorbeeld. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:13 |
Volgens een aantal fokkers is het reglement veranderd, op verzoek van mercedes om RBR te naaien. Dat had je ondertussen toch al een stuk of 100 keer kunnen lezen. | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:14 |
Die suspension is toch echt debiel aan het flexen hoor. Het is niet eens flexen, het zakt echt gewoon in. | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:14 |
Toen ik zei dat het reglement was aangepast, doelde ik op de pitstops. | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:15 |
Inderdaad, viel mij ook op | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:16 |
is dus al het hele jaar zo | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:18 |
Ja, en nee. Ja, de flex zit er al langer. De Red Bull heeft dit zelfs ook. Nee, nooit was het dusdanig extreem als dat het nu is. Bij de RB is de flex evenredig met de snelheid en gebeurt het geleidelijk. Bij de Mercedes is het echt niet geleidelijk te noemen. Het zakt gewoon pats boem in. | |
Blik | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:18 |
Snap dan nooit helemaal waarom, als je zo’n matige eerste 2 trainingen hebt gehad met kansen op snelle rondes, je de 3de training na 20 min nog niet aan het rijden bent. | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:19 |
gisteren beeldengezien van de eerste race van dit seizoen waarbij het dus al zo was | |
Predator40 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:19 |
FIA: gewoon legaal .... ![]() complete BS natuurlijk | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:20 |
Echt op zelfde manier? Ben ik wel heel benieuwd, want ben dit eigenlijk nooit dusdanig duidelijk tegengekomen. Heb je een linkje? | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:20 |
Motoren/banden sparen, genoeg data verzameld enz. | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:21 |
was bij F1 cafe ![]() ![]() ![]() | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:21 |
Zal zo wel even terugzoeken dan na FP3. Bedankt ![]() | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:22 |
![]() | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:22 |
Perez zit er hele weekend al goed bij. Hopelijk nu ook een keer tijdens de kwalificatie. Kan heel belangrijk zijn morgen nu Lewis geen rugdekking van Bottas heeft. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:23 |
Ah ik zit teug te lezen. Ik was in de veronderstelling dat ook jij ageerde tegen mijn "alleen de meetmethode is aangepast" post. Maar jij reageerde op mijn vergelijking met het hertesten van dopingstalen | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:23 |
ah ja, track limits | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:23 |
Zou inderdaad mooi zijn | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:24 |
![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:24 |
P1 ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:24 |
Bam | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:24 |
![]() | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:25 |
lekker maar het kan sneller | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:25 |
![]() Het lek is boven ![]() | |
Nattekat | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:25 |
RB veel te sterk, kampioenschap gaat als een nachtkaars uit. | |
Rianne84 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:25 |
Gisteren reden ze in de 34 toch? Kan dus harder. | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:25 |
Kampioen! ![]() | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:25 |
Eerste keer dit weekend dat de RB er strak uitziet in de bochten. | |
daNpy | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:25 |
Wat zei ik? 4 tienden ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
Eens keer wat anders dan Mercedes kampioen ![]() | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
![]() ![]() ![]() | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
Gaat ook nog wel gebeuren, baan wordt steeds sneller | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
0,001 verschil ![]() | |
Skwish | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
![]() | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
Alleen in F1 ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
Perez is goed bezig ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
WE worden kampioen. | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:26 |
+0.001 ![]() Afvlaggen, kwalificatie aflasten. | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27 |
en toch is het al eens nog closer geweest, namelijk 3 man in dezelfde tijd in een kwali | |
greysbones | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27 |
Bottas is aan het choken | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27 |
Bottas ![]() | |
ZaZoe | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27 |
Frottas door de bocht | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27 |
![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:27 |
Of sandbaggen | |
tja77 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:28 |
Ik onderschreef juist dat het alleen de meetmethode was, ik weet alleen niet de exacte waardes en manier waarop gemeten werd. Dat ding boog door, dat kon iedereen zien en je dus ook Mercedes. | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:30 |
Ook Sjors kan de auto niet recht houden | |
SiGNe | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:30 |
Als zou blijken dat ie transsexueel is dan zou ik 't geloven ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:30 |
Russell is al aan het oefenen voor volgend jaar voor de rol van Bottas | |
Peterselieman | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:31 |
Hoppa | |
R-woud93 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:31 |
![]() ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:31 |
![]() ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:31 |
Weer P1 ![]() ![]() | |
Nattekat | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:31 |
RB zo snel in S1 geeft de burger moed | |
Evenstar | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:32 |
Blijf ook van mening dat je het dan gewoon maar moet toelaten voor een seizoen. Wat ze vorig jaar met DAS deden was eigenlijk hoe het hoort te zijn. Mercedes zoekt de grenzen op, komt met een geniaal idee en voert dit uit. FIA is daar dan misschien niett blij mee, maar het viel binnen de regels en ze lieten het terecht gaan. Niks mis mee. Wat ze dit jaar hebben gedaan met de pitstops en met de achtervleugels is gewoon fout. Achtervleugels waren binnen de regels ontworpen en konden de geldende testen doorstaan. Na een paar races de testen aanpassen zodat ze er niet meer meer doorkomen is gewoon lam. De regels omtrent pitstops zijn helemaal kansloos, want sindsdien onstaat er iedere race wel een issue bij een team. | |
ESF1Gamer | zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:32 |
![]() of Mercedes heeft weer zandzakken in hun wagens gedaan |