abonnement Unibet Coolblue
pi_201864615
Dit is een rapport van stichting NICE:

https://stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf

Hier staan erg interessante cijfers in en dan met name die van de BMI van mensen die met Corona in het ziekenhuis belanden. Over het afgelopen anderhalf jaar hadden 80% van deze mensen overgewicht. En sinds nov-dec 2020 begint dit zelfs te stijgen en nu zitten we op bijna 84% (!). Het gemiddelde BMI is gestegen van 28,7 naar 30,5. Dit is pagina 14 van dit rapport:



Dit is de BMI-verdeling van de NLse bevolking:


https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81565NED?dl=35805

En hier nog een grafiek over overgewicht in NL:


https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

De cijfers gecombineerd

De BMI cijfers van de NLse bevolking gaan tot 2019. De cijfers van Corona-opnames zijn van begin 2020 tot nu. Als we deze cijfers gebruiken dan krijgen we dit:

Mensen met ondergewicht vertegenwoordigden 0,74% van alle Corona-gevallen in het ziekenhuis, terwijl ze 2,5% van de NLse bevolking vertegenwoordigen.

Mensen met normaal gewicht vertegenwoordigen 19,7% van alle Corona-gevallen in het ziekenhuis, terwijl ze 53,4% van de NLse bevolking vertegenwoordigen.

Mensen met overgewicht vertegenwoordigen afgerond 80% van alle Corona-gevallen in het ziekenhuis, terwijl ze 44,1% van de NLse bevolking vertegenwoordigen.


En nog even een grafiek van overlevers en overledenen naar leeftijd:



Ik wist dat een groot gedeelte van de mensen die ziek worden van Corona en in het ziekenhuis belanden, overgewicht hebben. Maar dat het er zoveel zijn, daar schrik ik wel een beetje van. Moeten we niet met zijn allen veel meer aandacht gaan besteden aan dit probleem? Want overgewicht verhoogt de kans op een heleboel ziektes.

Ook wel opvallend is dat de mensen met ondergewicht verreweg het minste last hebben van Corona. Uiteraard betekent dit niet dat we dan maar anorexia moeten gaan promoten. Maar het populaire onderwerp om via vasten je gezondheid te verbeteren, misschien zit daar veel meer in dan tot nu toe werd gedacht?

[ Bericht 2% gewijzigd door Probably_on_pcp op 22-10-2021 19:50:23 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201864711
En daarom dus iedereen vaccineren.
pi_201864719
Typisch dat in het nieuws altijd wordt vermeld hoeveel procent van de opnames gevaccineerd is, maar nooit geven ze de gemiddelde leeftijd of BMI.
pi_201864726
G ondergewicht zo laag is doordat mensen in die groep relatief zelden boven de 40 jaar is
pi_201864770
BMI's zakken niet magisch, daarom vaccineren.

Verder niet echt nieuws in de OP.
pi_201864798
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
En daarom dus iedereen vaccineren.
Want we moeten de oudere mensen met een gemiddeld BMI van 30 beschermen!

Wat denken al die egoïstische kinderen en hun ouders wel niet?

Teenage boys more at risk from vaccines than Covid

Young males are six times more likely to suffer from heart problems after being jabbed than be hospitalised from coronavirus, study finds

Telegraph
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:47:32 #7
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201864802
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
BMI's zakken niet magisch, daarom vaccineren.

Verder niet echt nieuws in de OP.
BMI's zakken niet magisch, daarom inzetten op leefstijlinterventies en gezondheid binnen een ecosysteem bezien. Kost wat tijd, maar levert op langere termijn meer op dan vaccineren met een vaccin dat voor gezonde mensen geen enkele gezondheidswinst oplevert.
pi_201864854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:47 schreef Smegma. het volgende:

[..]
BMI's zakken niet magisch, daarom inzetten op leefstijlinterventies en gezondheid binnen een ecosysteem bezien. Kost wat tijd, maar levert op langere termijn meer op dan vaccineren met een vaccin dat voor gezonde mensen geen enkele gezondheidswinst oplevert.
Mensen hebben nu eenmaal een leefstijl, mensen met overgewicht weten heus wel dat ze het hebben.
Interventies zijn niet zomaar mogelijk, en dat is maar goed ook. De overheid heeft niets achter iemands voordeur te zoeken.

Je kan het promoten, je kan de hulp bieden als het geaccepteerd wordt, dat is het.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:51:30 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201864857
Nu heb ik zin in smegma -O-
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201864869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
BMI's zakken niet magisch, daarom vaccineren.

Verder niet echt nieuws in de OP.
Jij wordt altijd zo defensief wanneer het gaat om BMI. Je hebt zelfs een keertje een vage foto van jezelf op dit forum gepost om te "bewijzen" dat je gezond bent.

Wees eerlijk, jij hebt een te hoog BMI of niet?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201864893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Jij wordt altijd zo defensief wanneer het gaat om BMI. Je hebt zelfs een keertje een vage foto van jezelf op dit forum gepost om te "bewijzen" dat je gezond bent.

Wees eerlijk, jij hebt een te hoog BMI of niet?
Ik heb nog nooit een foto van mezelf gepost op dit forum. Waar haal je die onzin vandaan.

En nee, ik ben een wandelende bonenstaak.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-10-2021 20:01:53 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:54:18 #12
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201864898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Mensen hebben nu eenmaal een leefstijl, mensen met overgewicht weten heus wel dat ze het hebben.
Interventies zijn niet zomaar mogelijk, en dat is maar goed ook. De overheid heeft niets achter iemands voordeur te zoeken.

Je kan het promoten, je kan de hulp bieden als het geaccepteerd wordt, dat is het.
Eens, maar dikke mensen moeten dan accepteren dat ze meer gevaar lopen bij allerlei ziektes. En als we de coronalijn doortrekken: slanke mensen maar voorrang geven als het om ziekenhuisbedden gaat?
pi_201864911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:54 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Eens, maar dikke mensen moeten dan accepteren dat ze meer gevaar lopen voor allerlei ziektes. En als we de coronalijn doortrekken: slanke mensen maar voorrang geven als het om ziekenhuisbedden gaat?
Als het om corona gaat, is vaccineren dus heel nuttig aangezien je niet in een paar jaar alle BMI's in Nederland richting het gemiddelde gaat trekken.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:56:06 #14
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201864929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het om corona gaat, is vaccineren dus heel nuttig aangezien je niet in een paar jaar alle BMI's in Nederland richting het gemiddelde gaat trekken.
Voor gezonde mensen? Nee

COR / Studie: Herstelde COVID-patiënten hebben geen baat bij vaccin
pi_201864977
quote:
"Herstelde patiënten geen baat bij virus".

Je begrijpt dat je eerst besmet (en mogelijk ziek) moet worden om te herstellen? Wat een onzintopic was dat ook weer.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:00:06 #16
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201865002
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Herstelde patiënten geen baat bij virus".

Je begrijpt dat je eerst besmet (en mogelijk ziek) moet worden om te herstellen? Wat een onzintopic was dat ook weer.
Ja, nadat je hersteld bent, ben je gezond, dat begrijp je?

Onzintopic? TS verwijst keurig naar medisch-wetenschappelijke artikelen.
pi_201865013
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit een foto van mezelf gepost op dit forum. Waar haal je die onzin vandaan.

En nee, ik ben een wandelende bonenstaak.

edit: hooguit een foto met 1 van m'n fretten waar mss een arm of een been op te vinden is :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je postte een foto van je camera en een deel van je lichaam en verder een hele reeks natuurfoto's om te bewijzen dat je veel buitenkomt.

Ik ben blij dat je veel buitenkomt, maar niet te veel chips eten he?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201865017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:00 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Ja, nadat je hersteld bent, ben je gezond, dat begrijp je?

Ja, als je hersteld bent, ben je gezond. Wat een open deur.

En als je niet hersteld bent, heb je long covid of ben je dood.

Joh, echt, wat een geniaal topic was dat.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:01:34 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201865024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Je postte een foto van je camera en een deel van je lichaam en verder een hele reeks natuurfoto's om te bewijzen dat je veel buitenkomt.

Ik ben blij dat je veel buitenkomt, maar niet te veel chips eten he?
Ga lekker in de dm verder met elkaar.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:03:45 #20
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201865067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, als je hersteld bent, ben je gezond. Wat een open deur.

En als je niet herstel bent, heb je long covid of ben je dood.

Joh, echt, wat een geniaal topic was dat.
We weten dat veruit de meeste mensen herstellen en dat de mensen die niet herstellen, in het ziekenhuis komen te liggen of komen te overlijden aan COVID-19, voor meer dan 90% mensen zijn met onderliggende ziekten.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:03:46 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201865068
Trouwens dit rapport was ook al besproken in het algemene topic eerder deze week, je hoef niet voor elk iets een nieuw topic aan te maken he?
pi_201865070
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Ga lekker in de dm verder met elkaar.
PCP en ik kunnen niet door één deur en het komt iig niet omdat IK te dik ben.
pi_201865072
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het om corona gaat, is vaccineren dus heel nuttig aangezien je niet in een paar jaar alle BMI's in Nederland richting het gemiddelde gaat trekken.
In sommige landen konden ze in supermarkten hele gangen afsluiten omdat de producten daar niet essentieel waren. In Nederland mocht je geen alcohol meer kopen na 8 uur en hebben we zelfs een avondklok gehad en nu moet je in het cafe bewijzen dat je "gezond" bent voordat je naar binnen mag.

Waarom grijpt de overheid dan niet in om het ECHTE probleem aan te pakken, nl. ongezonde mensen met overgewicht? In bijna 2 jaar tijd hadden we het BMI van NL aanzienlijk omlaag kunnen brengen.

Ik krijg het idee dat je vooral smoesjes verzint en het echte probleem niet onder ogen wilt zien, nl. dat ongezonde mensen degenen zijn die druk uitoefenen op de gezondheidszorg.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:05:03 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201865087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Je postte een foto van je camera en een deel van je lichaam en verder een hele reeks natuurfoto's om te bewijzen dat je veel buitenkomt.
waar je al niet mee bezig bent zeg.
Zoek een hobby!
Tot nooit .......
pi_201865109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
In sommige landen konden ze in supermarkten hele gangen afsluiten omdat de producten daar niet essentieel waren. In Nederland mocht je geen alcohol meer kopen na 8 uur en hebben we zelfs een avondklok gehad en nu moet je in het cafe bewijzen dat je "gezond" bent voordat je naar binnen mag.

Waarom grijpt de overheid dan niet in om het ECHTE probleem aan te pakken, nl. ongezonde mensen met overgewicht? In bijna 2 jaar tijd hadden we het BMI van NL aanzienlijk omlaag kunnen brengen.

Ik krijg het idee dat je vooral smoesjes verzint en het echte probleem niet onder ogen wilt zien, nl. dat ongezonde mensen degenen zijn die druk uitoefenen op de gezondheidszorg.
Ik heb er niets op tegen als mensen gestimuleerd worden om gezond te leven.

Maar je kan ook niemand dwingen, hooguit stimuleren en hulp aanbieden.

Of wil je alle suiker, chips, patat en frikandellen uit de schappen?
Aan broodjes kaas kan je je ook vast wel dik eten.

Je gaat hoe dan ook de gemiddelde BMI niet "even" naar beneden krijgen.

Daarom is vaccineren een prima oplossing om dit virus te lijf te gaan.
pi_201865118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik wist dat een groot gedeelte van de mensen die ziek worden van Corona en in het ziekenhuis belanden, overgewicht hebben. Maar dat het er zoveel zijn, daar schrik ik wel een beetje van.
Dit was al minstens sinds maart 2020 bekend, een kleine maand nadat we hier een officiële besmetting hadden. En waarschijnlijk nog veel eerder in China.

quote:
Moeten we niet met zijn allen veel meer aandacht gaan besteden aan dit probleem?
Ook dat werd begin april aangekaart. Is er iets mee gedaan? Ik heb niks meegekregen in ieder geval.
pi_201865139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Herstelde patiënten geen baat bij virus".

Je begrijpt dat je eerst besmet (en mogelijk ziek) moet worden om te herstellen? Wat een onzintopic was dat ook weer.
Haha, natuurlijke immuniteit is onzin om over te praten! De meeste mensen ondervinden nauwelijks last van Corona als ze gezond en jong(er) zijn:





Wat jij heel veel hebt gedaan het afgelopen anderhalf jaar is mensen bang maken met anekdotes van de ongelukkigen die jong en gezond waren en die wel in het ziekenhuis zijn beland. Maar dit is zo'n ontzettend kleine minderheid.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:07:50 #28
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201865145
quote:
Ik heb er niets op tegen als mensen gestimuleerd worden om gezond te leven.

Maar je kan ook niemand dwingen, hooguit stimuleren en hulp aanbieden.
Geldt dit wat jou betreft ook voor het vaccin? Of ben je voor vaccinatieplicht?

quote:
Of wil je alle suiker, chips, patat en frikandellen uit de schappen?
Aan broodjes kaas kan je je ook vast wel dik eten.

Je gaat hoe dan ook de gemiddelde BMI niet "even" naar beneden krijgen.

Daarom is vaccineren een prima oplossing om dit virus te lijf te gaan.
Daarom volgt op geen enkele manier uit de rest van je post.
pi_201865162
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:03 schreef Momo het volgende:
Trouwens dit rapport was ook al besproken in het algemene topic eerder deze week, je hoef niet voor elk iets een nieuw topic aan te maken he?
Ik kende dit rapport niet en vind het belangrijk dat dit duidelijk naar voren komt.

Ik zal de komende tijd geen topics meer openen aangezien ik wel even een break kan gebruiken ;)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201865164
2 goede vriendinnen van me strijden al jaren tegen overgewicht.
1 heeft al een gastric bypass gekregen en daar kom je niet zomaar voor in aanmerking, gaat een heel traject aan vooraf en het is niet zonder risico's en nadelen.

Als afvallen zo simpel was...
pi_201865182
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:06 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dit was al minstens sinds maart 2020 bekend, een kleine maand nadat we hier een officiële besmetting hadden. En waarschijnlijk nog veel eerder in China.
[..]
Ook dat werd begin april aangekaart. Is er iets mee gedaan? Ik heb niks meegekregen in ieder geval.
Natturlijk wordt dat niet aangekaart, in deze tijd is er voor alles wel een woordje om je terug je hok in te krijgen, zoals in dit geval fatshaming.
pi_201865202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb er niets op tegen als mensen gestimuleerd worden om gezond te leven.

Maar je kan ook niemand dwingen, hooguit stimuleren en hulp aanbieden.

Of wil je alle suiker, chips, patat en frikandellen uit de schappen?
Aan broodjes kaas kan je je ook vast wel dik eten.

Je gaat hoe dan ook de gemiddelde BMI niet "even" naar beneden krijgen.

Daarom is vaccineren een prima oplossing om dit virus te lijf te gaan.
Als je suiker uit je dieet haalt, dan kun je binnen een paar maanden echt gigantisch afvallen. En suiker zit overal in tegenwoordig, dus het gaat niet alleen om de schepjes suiker in de koffie.

Mensen die bewust gaan leven met hun voeding kunnen met het wegnamen van suiker uit hun dieet echt een hele snelle grote stap nemen richting een veel gezonder leven.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201865204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:07 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Geldt dit wat jou betreft ook voor het vaccin? Of ben je voor vaccinatieplicht?

Nee, ik ben niet voor plicht.

Je bent vrij om wel of niet te vaccineren.

Keuzevrijheid betekent echter niet dat het zonder gevolgen is.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:11:31 #34
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201865223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Keuzevrijheid betekent echter niet dat het zonder gevolgen is.
Geldt dit ook voor dikke mensen? Of rokers?
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:11:49 #35
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201865230
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
2 goede vriendinnen van me strijden al jaren tegen overgewicht.
1 heeft al een gastric bypass gekregen en daar kom je niet zomaar voor in aanmerking, gaat een heel traject aan vooraf en het is niet zonder risico's en nadelen.

Als afvallen zo simpel was...
Gemiddelde BMI stijgt ook maar alleen over tijd. Was niet realistisch te verwachten dat covid ineens veel zou veranderen daar aan.
pi_201865257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Als je suiker uit je dieet haalt, dan kun je binnen een paar maanden echt gigantisch afvallen. En suiker zit overal in tegenwoordig, dus het gaat niet alleen om de schepjes suiker in de koffie.

Mensen die bewust gaan leven met hun voeding kunnen met het wegnamen van suiker uit hun dieet echt een hele snelle grote stap nemen richting een veel gezonder leven.
Ik denk dat anno 2021 iedereen wel weet hoe je moet afvallen.
Eten is voor velen een verslaving, een troost, ik heb van dichtbij het traject meegemaakt, van de groepsgesprekken tot de operatie.

Ik weet ook dat mijn aanrecht altijd vol staat met afwas omdat ik te beroerd ben om de vaat er uit te halen als hij klaar is. Maar zelfs om dat soort simpele dingen in je leven om te gooien is soms al lastig.

Zelf hou ik ook wel van een snackje maar er komt geen grammetje aan, ik ben gezegend met een 2-koppige lintworm :+

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-10-2021 20:21:31 ]
pi_201865273
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Gemiddelde BMI stijgt ook maar alleen over tijd. Was niet realistisch te verwachten dat covid ineens veel zou veranderen daar aan.
Misschien toch een klein nadeel van de lockdowns en het thuiswerken ;)
Uitgezonderd de mensen die nu een hond hebben :+
pi_201865313
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201865323
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Haha, natuurlijke immuniteit is onzin om over te praten!
Je ontwikkelt enige vorm van immuniteit pas als je een keer besmet (en wss ziek) bent geweest.
Je kan nu eenmaal niet de gok nemen om iedereen eerst ziek te laten worden, dat is het hele idee achter de lockdowns, handen wassen, mondkapjes en gelukkig nu de vaccins.

Immuniteit ontwikkelen met behulp van vaccins is een stuk veiliger.
pi_201865407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je ontwikkelt enige vorm van immuniteit pas als je een keer besmet (en wss ziek) bent geweest.
Je kan nu eenmaal niet de gok nemen om iedereen eerst ziek te laten worden, dat is het hele idee achter de lockdowns, handen wassen, mondkapjes en gelukkig nu de vaccins.
Dat was wel het idee achter de oude bestaande pandemie-plannen:

COR / Waarom heeft men de bestaande pandemie plannen aangepast?

Maar die werden zonder duidelijke reden ineens niet opgevolgd en het land dat wel de bestaande plannen gebruikte, Zweden, werd zwart gemaakt.

quote:
Immuniteit ontwikkelen met behulp van vaccins is een stuk veiliger.
Vind je? Bij natuurlijke immuniteit ben je 6 tot 7 keer beter beschermd en mogelijk ook langduriger.

En wat is hier "veiliger" aan:

Teenage boys more at risk from vaccines than Covid

Young males are six times more likely to suffer from heart problems after being jabbed than be hospitalised from coronavirus, study finds

Telegraph
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201865476
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dat was wel het idee achter de oude bestaande pandemie-plannen:

COR / Waarom heeft men de bestaande pandemie plannen aangepast?

Maar die werden zonder duidelijke reden ineens niet opgevolgd en het land dat wel de bestaande plannen gebruikte, Zweden, werd zwart gemaakt.
[..]
Vind je? Bij natuurlijke immuniteit ben je 6 tot 7 keer beter beschermd en mogelijk ook langduriger.
Nogmaals, voor de 23e keer: natuurlijke immuniteit bouw je alleen maar op als je besmet wordt, mogelijk ziek wordt en herstelt. Het probleem met corona is dat niet iedereen herstelt.

Daarom vaccineren, dan is het ziekteverloop in 95% van de gevallen milder en je bent minder besmettelijk naar anderen.

quote:
En wat is hier "veiliger" aan:
Heel selectief groepje selecteren waar nooit iemand ziek wordt, ja, dan kan het inderdaad zijn dat bijwerkingen vaker voorkomen dan de ziekte.
Echter... ook als die groep zelf niet ziek wordt, kunnen ze wel anderen besmetten.
Met vaccineren beperk je de periode waarin je besmettelijk bent en de virusload.

Dus ja, iedereen vaccineren.

Het recyclen van al je nieuwslinkjes, grafieken en achterhaalde argumenten in ieder topic dat je opent is nu wel een keer leuk geweest, toch? Laat je vaccineren.
pi_201865914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals, voor de 23e keer: natuurlijke immuniteit bouw je alleen maar op als je besmet wordt, mogelijk ziek wordt en herstelt. Het probleem met corona is dat niet iedereen herstelt.

Daarom vaccineren, dan is het ziekteverloop in 95% van de gevallen milder en je bent minder besmettelijk naar anderen.
[..]
Heel selectief groepje selecteren waar nooit iemand ziek wordt, ja, dan kan het inderdaad zijn dat bijwerkingen vaker voorkomen dan de ziekte.
Echter... ook als die groep zelf niet ziek wordt, kunnen ze wel anderen besmetten.
Met vaccineren beperk je de periode waarin je besmettelijk bent en de virusload.

Dus ja, iedereen vaccineren.

Het recyclen van al je nieuwslinkjes, grafieken en achterhaalde argumenten in ieder topic dat je opent is nu wel een keer leuk geweest, toch? Laat je vaccineren.
Gebruikte jij maar wat meer linkjes om je standpunt te onderbouwen. Je benoemt hierboven zaken die achterhaald zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201865979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Gebruikte jij maar wat meer linkjes om je standpunt te onderbouwen. Je benoemt hierboven zaken die achterhaald zijn.
Verre van.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:17:52 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201866375
Niet zo gek dat het gemiddelde BMI omhoog gaat van de ziekenhuisopnames. Vooral tokkies zijn niet gevaccineerd en vooral tokkies hebben een hoge BMI. Geen hogere wiskunde.
pi_201866641
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:47 schreef Smegma. het volgende:

[..]
BMI's zakken niet magisch, daarom inzetten op leefstijlinterventies en gezondheid binnen een ecosysteem bezien. Kost wat tijd, maar levert op langere termijn meer op dan vaccineren met een vaccin dat voor gezonde mensen geen enkele gezondheidswinst oplevert.
Waarom niet gewoon allebei. Vaccineren voor korte termijn en een gezonde levensstijl promoten voor langer termijn.

De vraag is alleen, hoe zorg je ervoor dat mensen gaan afvallen. Volgens mij wordt er al vanuit scholen gepromoot dat kinderen alleen gezonde lunches mee mogen nemen. En er zullen vast bedrijven zijn die geen snacks meer verkopen. Maar dat alleen helpt niet. Dus dan zul je ook fastfoodketens moeten verbieden. Geen eten meer met veel suikers in de supermarkt. En ook chips, chocola, fris en alcohol uit de supermarkt. Misschien dat de gemiddelde BMI dan wel omlaag gaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201866659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien toch een klein nadeel van de lockdowns en het thuiswerken ;)
Uitgezonderd de mensen die nu een hond hebben :+
Eerder een voordeel. Geen reistijd meer, dus meer tijd om te sporten, wandelen en koken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201866817
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:11 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Geldt dit ook voor dikke mensen? Of rokers?
idd dan kan je dat voor elke groep wel gaan invoeren. doen we ook niet. gewoon normaal doen nu.
Plaats hier uw advertentie
pi_201866949
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon allebei. Vaccineren voor korte termijn en een gezonde levensstijl promoten voor langer termijn.

De vraag is alleen, hoe zorg je ervoor dat mensen gaan afvallen. Volgens mij wordt er al vanuit scholen gepromoot dat kinderen alleen gezonde lunches mee mogen nemen. En er zullen vast bedrijven zijn die geen snacks meer verkopen. Maar dat alleen helpt niet. Dus dan zul je ook fastfoodketens moeten verbieden. Geen eten meer met veel suikers in de supermarkt. En ook chips, chocola, fris en alcohol uit de supermarkt. Misschien dat de gemiddelde BMI dan wel omlaag gaat.
Dan mogen ze de prijzen ook wel aanpakken. Belasting verhogen op dikmakers en suikerbom hapjes/drankjes en belasting minder op groente en fruit. Een vette hap is 9 van de 10 keer goedkoper dan groente en/of fruit.
pi_201867745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:11 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Geldt dit ook voor dikke mensen? Of rokers?
Jazeker, dan betaal je volgens mij meer voor een overlijdensrisicoverzekering.
pi_201869704
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

Als afvallen zo simpel was...
Minder vreten en meer bewegen, hoe moeilijk kan het zijn
pi_201870361
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:08 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Minder vreten en meer bewegen, hoe moeilijk kan het zijn
Als sommige al problemen hebben om adviezen zoals mondkapjes te gebruiken tijdens een pandemie. Hoe denk je dat het dan is om een levensstijl aanpassing door te voeten?
pi_201874011
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:11 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Als sommige al problemen hebben om adviezen zoals mondkapjes te gebruiken tijdens een pandemie. Hoe denk je dat het dan is om een levensstijl aanpassing door te voeten?
Rolfieo hoort duidelijk bij de heflt van de te dikke volwassenen.

En in plaats van iets te doen aan je gezondheid kom je haat en verdeling zaaien zodat je je eigen falen niet onder ogen hoeft te zien.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201874022
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:17 schreef Zwansen het volgende:
Niet zo gek dat het gemiddelde BMI omhoog gaat van de ziekenhuisopnames. Vooral tokkies zijn niet gevaccineerd en vooral tokkies hebben een hoge BMI. Geen hogere wiskunde.
Zo groot zijn die verschillen nou ook weer niet:

BMI en opleiding:
https://www.volksgezondhe(...)wicht-naar-opleiding

BMI en inkomen
https://www.volksgezondhe(...)gewicht-naar-inkomen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201874116
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

dat ongezonde mensen degenen zijn die druk uitoefenen op de gezondheidszorg.
Een epifanie voor de meeste mensen vrees ik. Ongezonde mensen hebben vaker zorg nodig?
pi_201874701
Als ik dit soort berichten lees dan snap ik vooral niet dat er geen collectieve verontwaardiging is dat we serieus overwegen om kleuters in te enten en gezonde mensen een derde prik te geven terwijl met name de (ongevaccineerde) papzakken een probleem lijken te zijn.
pi_201874783
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:08 schreef GS-Raw het volgende:
Als ik dit soort berichten lees dan snap ik vooral niet dat er geen collectieve verontwaardiging is dat we serieus overwegen om kleuters in te enten en gezonde mensen een derde prik te geven terwijl met name de (ongevaccineerde) papzakken een probleem lijken te zijn.
Aangezien de helft van de NLers overgewicht heeft, willen de helft van de NLers de waarheid niet onder ogen zien.

Ook hier op dit forum zijn de meest hatelijke mensen, mensen met overgewicht (zoals Starhoffer).

Deze mensen willen hun verantwoordelijk niet nemen en zien hun kans schoon om de schuld af te wenden op anderen en dat wordt aangemoedigd door overheden en de media.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:20:40 #57
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201874838
Niet gevaccineerde vetzakken lopen de grootste risico’s. Tjonge dat wisten we nog niet.

Niet gevaccineerden kennen inmiddels een dertig keer overbezetting tov gevaccineerden in de ziekenhuizen. Das pas een statistiek
pi_201874874
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:
Niet gevaccineerde vetzakken lopen de grootste risico’s. Tjonge dat wisten we nog niet.

Niet gevaccineerden kennen inmiddels een dertig keer overbezetting tov gevaccineerden in de ziekenhuizen. Das pas een statistiek
Maar die ‘olifant in de kamer’ mag haast niet benoemt worden, stel je voor dat we het beestje bij de naam noemen…
pi_201875050
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Aangezien de helft van de NLers overgewicht heeft, willen de helft van de NLers de waarheid niet onder ogen zien.

Ook hier op dit forum zijn de meest hatelijke mensen, mensen met overgewicht (zoals Starhoffer).

Deze mensen willen hun verantwoordelijk niet nemen en zien hun kans schoon om de schuld af te wenden op anderen en dat wordt aangemoedigd door overheden en de media.
Vrijwel iedereen beaamt dat mensen met overgewicht oververtegenwoordigd zijn in ziekenhuisopnames. Geef jij even een manier waarop Nederland binnen een maand geen mensen meer met overgewicht heeft.

Het zou je sieren als je iets minder selectief bent in je statistieken en voor statistieken die je wat minder goed uitkomen je kop niet in het zand zou steken. Want het aantal ongevaccineerde volwassenen tot een absoluut minimum reduceren is wel heel simpel en snel te realiseren. Het is een kwestie van willen.
pi_201875088
Nog een reden om te vaccineren dus!
Definitely not CIA
pi_201875105
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:40 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Vrijwel iedereen beaamt dat mensen met overgewicht oververtegenwoordigd zijn in ziekenhuisopnames. Geef jij even een manier waarop Nederland binnen een maand geen mensen meer met overgewicht heeft.

Het zou je sieren als je iets minder selectief bent in je statistieken en voor statistieken die je wat minder goed uitkomen je kop niet in het zand zou steken. Want het aantal ongevaccineerde volwassenen tot een absoluut minimum reduceren is wel heel simpel en snel te realiseren. Het is een kwestie van willen.
We hebben anderhalf jaar gehad en de meeste dikkertjes hadden allang wat kunnen doen aan hun BMI. Maar goed, daar horen we Mark, Hugo en het OMT nauwelijks over. Met je "vrijwel iedereen beaamt".

En ik moet een spuit in m'n lichaam zetten met een experimentele behandelmethode omdat mijn medeburgers niet normaal voor zichzelf kunnen zorgen? Ik geef bakken met geld uit aan gezond eten en besteed veel tijd aan sport, maar dan moet ik risico gaan lopen zodat anderen hun bek lekker kunnen blijven volstouwen met Big Macs?

:')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201875174
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Mensen hebben nu eenmaal een leefstijl, mensen met overgewicht weten heus wel dat ze het hebben.
Interventies zijn niet zomaar mogelijk, en dat is maar goed ook. De overheid heeft niets achter iemands voordeur te zoeken.

Je kan het promoten, je kan de hulp bieden als het geaccepteerd wordt, dat is het.
Mensen hebben nou eenmaal een leefstijl..


Mensen willen zich nou eenmaal niet laten vaccineren.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_201875219
Gemiddeld 55 jaar en ongevaccineerd op de IC. Merendeel zonder comorbiditeiten.

De snelste route uit die IC ellende?
Vaccinatie.
Definitely not CIA
pi_201875252
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:50 schreef capricia het volgende:
Gemiddeld 55 jaar en ongevaccineerd op de IC. Merendeel zonder comorbiditeiten.

De snelste route uit die IC ellende?
Vaccinatie.
Bron?
pi_201875316
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En ik moet een spuit in m'n lichaam zetten met een experimentele behandelmethode
Zolang je deze bullshit uit je toetsenbord braakt is je mening niet relevant.
pi_201875376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:52 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Bron?
Zelfde rapport uit de OP:
Gemiddelde leeftijd staat op pag. 13.
De comorbiditeiten op pag. 7.

De vaccinatiegraad (of eigenlijk het gebrek daaraan) op de IC was ook recentelijk in het nieuws.
Definitely not CIA
pi_201875379
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Zolang je deze bullshit uit je toetsenbord braakt is je mening niet relevant.
Waarom is dit bullshit? Ik heb zelf mijn prikken gewoon gehad hoor maar het is toch niet volledig wereldvreemd wat deze user zegt?
pi_201875619
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Zolang je deze bullshit uit je toetsenbord braakt is je mening niet relevant.
Haha!



https://www.nytimes.com/i(...)vaccine-tracker.html
https://archive.md/dRtwG
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201875631
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:56 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Zolang je deze bullshit uit je toetsenbord braakt is je mening niet relevant.
Iemand zoals jij die zich laat vaccineren om vervolgens met het vliegtuig in Europa op vakantie te gaan, is ook niet serieus te nemen. Virusverspreider!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:38:00 #70
8369 speknek
Another day another slay
pi_201875925
60% van de 65+ers heeft overgewicht.

Dat is overigens niet per se ongezond

quote:
Dit cohortonderzoek toont aan dat vrouwelijke zeventigplussers met overgewicht (BMI tussen 25 en 29,9) een lager risico hebben van vroegtijdig overlijden dan hun leeftijdsgenoten met een normaal gewicht (BMI tussen 18 en 24,9). De resultaten zijn bevestigd door andere cohort-onderzoeken met meer personen. Het is momenteel nog onduidelijk welk beleid we bij ouderen met een verhoogde BMI moeten voeren.
http://www.minerva-ebm.be/nl/article/292

Je hebt dus een 40% grotere kans om met overgewicht in het ziekenhuis te komen.

90% van 65+ is gevaccineerd, maar 80% van de mensen op de IC zijn ongevaccineerd. Dus je hebt een 800% grotere kans op de IC te belanden door ongevaccineerd te zijn.

(Er rammelt van alles aan deze berekening, maar dit is ongeveer het maximale aan aandacht die ik het wil geven)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201875987
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:38 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dit onderbouwt je gewauwel niet echt.
Dat ligt aan jou. De vaccin zitten nog in de trial fase. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:50:12 #73
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201876113
Zo sneu, die mensen die denken dat ze ergens “verstand” van hebben.

Knul je hoeft geen vaccinatie, echt niet. Maar als je een echte kerel bent ga je dan ook geen zorg eisen, mocht je toch ziek worden.
pi_201876562
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:54 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Eens, maar dikke mensen moeten dan accepteren dat ze meer gevaar lopen bij allerlei ziektes. En als we de coronalijn doortrekken: slanke mensen maar voorrang geven als het om ziekenhuisbedden gaat?
Slank zegt ook niet alles. Je hebt slanke mensen die alles eten wat los en vast zit, maar erna overgeven om slank te blijven. Is net zo ongezond als overgewicht.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201876752
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:18 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Slank zegt ook niet alles. Je hebt slanke mensen die alles eten wat los en vast zit, maar erna overgeven om slank te blijven. Is net zo ongezond als overgewicht.
Je weet dondersgoed dat Smegma met zijn opmerking niet sprak over mensen met anorexia.

Verdedig je eigen overgewicht maar GwanGwaa |:(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201877160
Stop met de QR code.
De media doet overkomen of iedereen corona kan krijgen en dat iedereen grote kans maakt om de zorg te overbelasten. Dit klopt niet.

Minder dan 140 mensen in twee jaar tijd overleden aan corona onder de 50 jaar

Gezonde tieners en twintigers overbelasten de zorg niet. In de leeftijdsgroep 20 tot 24 jaar NUL mensen overleden aan corona. 0.00000000 mensen. Onder de 20 jaar DRIE kinderen overleden MET corona, niet aan corona (lees:waren al ernstig ziek).

Na vaccinatie ben je nog steeds besmettelijk voor andere mensen en kan je nog ateeds corona krijgen.

Stel we vaxxen iedereen onder de 30 dat maakt niets uit voor de overbelasting van de zorg, want die mensen hebben een aandeel van 1% van de ziekenhuisopnames. Niemand weet dit! Want dit soort dingen halen de media niet en moet je zelf uitzoeken. Dat is MEDIAMANIPULATIE. Ze doen het overkomen alsof mensen onder de 30 een risico lopen te overlijden of een grote kans maken in het ziekenhuis te belanden. Dat is ontzettelijk kwalijk!!!!!
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:58:18 #77
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201877380
Goh? Geef eens een voorbeeld van zo’n berichtje dan?

Overigens ben ik het met je eens hoor. Stoppen met maatregelen gecombineerd met het stoppen met zorg verlenen aan ongevaccineerden. Simpele oplossing
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:59:58 #78
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201877408
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
In sommige landen konden ze in supermarkten hele gangen afsluiten omdat de producten daar niet essentieel waren. In Nederland mocht je geen alcohol meer kopen na 8 uur en hebben we zelfs een avondklok gehad en nu moet je in het cafe bewijzen dat je "gezond" bent voordat je naar binnen mag.

Waarom grijpt de overheid dan niet in om het ECHTE probleem aan te pakken, nl. ongezonde mensen met overgewicht? In bijna 2 jaar tijd hadden we het BMI van NL aanzienlijk omlaag kunnen brengen.

Ik krijg het idee dat je vooral smoesjes verzint en het echte probleem niet onder ogen wilt zien, nl. dat ongezonde mensen degenen zijn die druk uitoefenen op de gezondheidszorg.
Waarom vind je het het ECHTE probleem dat 80% van de mensen in het ziekenhuis dikzakken zijn en moeten we daar iets aan doen maar is het niet het ECHTE probleem dat 80% van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd zijn? Daar iets aan doen mag dan weer niet.

Niet alleen een beetje selectief, maar ook nog eens mokerdom. Het is immers niet vóór de verwachte piek in januari/februari haalbaar om bij veel mensen het BMI naar een gezond niveau te krijgen maar wel haalbaar om dan iedereen geprikt te hebben.

Mensen die ongevaccineerd zijn, zijn even dom en slecht bezig als mensen die viesdik zijn
Laffe huichelaar
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:03:09 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201877469
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:48 schreef bellamy13 het volgende:
Stop met de QR code.
De media doet overkomen of iedereen corona kan krijgen en dat iedereen grote kans maakt om de zorg te overbelasten. Dit klopt niet.

Minder dan 140 mensen in twee jaar tijd overleden aan corona onder de 50 jaar

Gezonde tieners en twintigers overbelasten de zorg niet. In de leeftijdsgroep 20 tot 24 jaar NUL mensen overleden aan corona. 0.00000000 mensen. Onder de 20 jaar DRIE kinderen overleden MET corona, niet aan corona (lees:waren al ernstig ziek).

Na vaccinatie ben je nog steeds besmettelijk voor andere mensen en kan je nog ateeds corona krijgen.

Stel we vaxxen iedereen onder de 30 dat maakt niets uit voor de overbelasting van de zorg, want die mensen hebben een aandeel van 1% van de ziekenhuisopnames. Niemand weet dit! Want dit soort dingen halen de media niet en moet je zelf uitzoeken. Dat is MEDIAMANIPULATIE. Ze doen het overkomen alsof mensen onder de 30 een risico lopen te overlijden of een grote kans maken in het ziekenhuis te belanden. Dat is ontzettelijk kwalijk!!!!!
Uhm, ik weet niet of je wel eens een krant openslaat of actualiteitenprogramma's krijgt, maar zo'n beetje iedereen en zijn moeder weet dat mensen onder de 30 nauwelijks in het ziekenhuis komen en nauwelijks overlijden.

Desondanks is het zo dat ook zij minder makkelijk corona krijgen als ze gevaccineerd zijn en daarmee risicogroepen als in de OP minder vaak besmetten.
Laffe huichelaar
pi_201881102
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Uhm, ik weet niet of je wel eens een krant openslaat of actualiteitenprogramma's krijgt, maar zo'n beetje iedereen en zijn moeder weet dat mensen onder de 30 nauwelijks in het ziekenhuis komen en nauwelijks overlijden.

Desondanks is het zo dat ook zij minder makkelijk corona krijgen als ze gevaccineerd zijn en daarmee risicogroepen als in de OP minder vaak besmetten.
Dat klopt niet helemaal

Ze kunnen zich inenten, maar zijn naar paar maanden nog zeer besmettelijk.
https://www.volkskrant.nl(...)-onderzoek~b7eb2e94/
pi_201881159
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Maar als je een echte kerel bent ga je dan ook geen zorg eisen, mocht je toch ziek worden.
Ik vind dat geen probleem zolang ik geen zorgpremie meer hoef te betalen dan.
pi_201881185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom vind je het het ECHTE probleem dat 80% van de mensen in het ziekenhuis dikzakken zijn en moeten we daar iets aan doen maar is het niet het ECHTE probleem dat 80% van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd zijn? Daar iets aan doen mag dan weer niet.

Niet alleen een beetje selectief, maar ook nog eens mokerdom. Het is immers niet vóór de verwachte piek in januari/februari haalbaar om bij veel mensen het BMI naar een gezond niveau te krijgen maar wel haalbaar om dan iedereen geprikt te hebben.

Mensen die ongevaccineerd zijn, zijn even dom en slecht bezig als mensen die viesdik zijn
Nee ik ben het met je eens.vind antivaxxers ook dom, als ze boven de 50 zijn of tot de risicogroep behoren. Helemaal mee eens en irriteer me daar ook aan! Super stom.

Begrijp alleen de vaccinatiedwang, en qr code gebeuren niet.
Om mensen die kerngezond zijn en bijv tieners verplichten in te enten vind ik absurt.

Ze verspreiden nog steeds het virus. Na paar maanden zijn ze weer bijna net zo besmettelijk als voor vaccineren. https://www.volkskrant.nl(...)-onderzoek~b7eb2e94/

Ze overbelasten de zorg niet en lopen geen risico.

Welke reden kan er dan zijn ze te verplichten? Van 20-24 jaar 0 coronadoden in die groep. Dan ga je ze toch niet verplichten in te enten?

[ Bericht 2% gewijzigd door bellamy13 op 24-10-2021 09:47:23 ]
pi_201881324
Snap ook niet hoe je iemand van 22 even dom kan noemen. Er is nog niemand in zijn leeftijdscategorie overleden, kans op ziekenhuisopname is nihil.

Na paar maanden kan deze persoon andere weer besmetten met corona.

Hoezo is deze persoon even dom?
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:30:51 #84
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201881452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Mensen die ongevaccineerd zijn, zijn even dom en slecht bezig als mensen die viesdik zijn
Wat een kwats sla jij uit zeg.
Ongevaccineerd zonder overgewicht en jonger dan 50 jaar en je komt 99% NIET in het ziekenhuis terecht na een covid besmetting.

Terwijl een kwart (dat is 25%) van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd is.

https://www.trouw.nl/zorg(...)s-belanden~b69d250a/

Dikkerdjes komen dus na vaccinatie dus nog steeds in het ziekenhuis terecht (dan wel door Covid, dan wel door andere problemen), terwijl ongevaccineerden zonder overgewicht in 99% niet in het ziekenhuis terecht komen.

Daarnaast mensen die zich om wat voor reden niet kunnen/willen laten vaccineren dom noemen.
Hoe oud ben je? :')
pi_201881614
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat een kwats sla jij uit zeg.
Ongevaccineerd zonder overgewicht en jonger dan 50 jaar en je komt 99% NIET in het ziekenhuis terecht na een covid besmetting.

Terwijl een kwart (dat is 25%) van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd is.

https://www.trouw.nl/zorg(...)s-belanden~b69d250a/

Dikkerdjes komen dus na vaccinatie dus nog steeds in het ziekenhuis terecht (dan wel door Covid, dan wel door andere problemen), terwijl ongevaccineerden zonder overgewicht in 99% niet in het ziekenhuis terecht komen.

Daarnaast mensen die zich om wat voor reden niet kunnen/willen laten vaccineren dom noemen.
Hoe oud ben je? :')
Het kabinet kwam eerst nog wel weg met bangmakerij van de jonge mensen. Benieuwd wie straks nog mee gaan doen wanneer er weer achterlijke regels worden bedacht.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 09:50:31 #86
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201881631
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 08:37 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nee ik ben het met je eens.vind antivaxxers ook dom, als ze boven de 50 zijn of tot de risicogroep behoren. Helemaal mee eens en irriteer me daar ook aan! Super stom.

Begrijp alleen de vaccinatiedwang, en qr code gebeuren niet.
Om mensen die kerngezond zijn en bijv tieners verplichten in te enten vind ik absurt.

Ze verspreiden nog steeds het virus. Na paar maanden zijn ze weer bijna net zo besmettelijk als voor vaccineren. https://www.volkskrant.nl(...)-onderzoek~b7eb2e94/

Ze overbelasten de zorg niet en lopen geen risico.

Welke reden kan er dan zijn ze te verplichten? Van 20-24 jaar 0 coronadoden in die groep. Dan ga je ze toch niet verplichten in te enten?
Als ik naar het RIVM rapport kijk zijn er 6 mensen overleden in de groep 20-24 jaar, niet 0. Nog steeds weinig maar niet geen.
pi_201881940
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Als ik naar het RIVM rapport kijk zijn er 6 mensen overleden in de groep 20-24 jaar, niet 0. Nog steeds weinig maar niet geen.
Ze hebben in ieder geval niet de IC overbelast.

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
pi_201882156
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat een kwats sla jij uit zeg.
Ongevaccineerd zonder overgewicht en jonger dan 50 jaar en je komt 99% NIET in het ziekenhuis terecht na een covid besmetting.

Daarnaast mensen die zich om wat voor reden niet kunnen/willen laten vaccineren dom noemen.
Hoe oud ben je? :')
Het is juist slim om als non-risicogroep niet te vaccineren 😎
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:13:47 #89
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201882294
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:00 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Het is juist slim om als non-risicogroep niet te vaccineren 😎
Ergens wel ja, ongevaccineerd neem je vaak nog wel de verantwoordelijkheid om jezelf te laten testen bij klachten. Daarnaast merk je ongevaccineerd wel dat je besmet bent omdat de symptomen feller zijn. Je kunt daarop anticiperen door thuis te blijven. Met je groene vinkje kun je ongestoord Covid verspreiden in Horeca en het daar ook oppikken.
Dat hele QR gezemel is er om de vaccinatiegraad op te krikken, niks meer en niks minder.
pi_201882426
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:30 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ze hebben in ieder geval niet de IC overbelast.

https://nlcovid-19-esrinl(...)ichting-nice/explore
Maar wel belast... maar gelukkig was er ruimte op de IC.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:28:36 #91
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201882444
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 08:04 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Dat klopt niet helemaal

Ze kunnen zich inenten, maar zijn naar paar maanden nog zeer besmettelijk.
https://www.volkskrant.nl(...)-onderzoek~b7eb2e94/
Wat jij zegt sluit niet aan bij wat ik zeg.

Ik heb het niet over hoe besmettelijk ze zijn. Ook jeugd krijgt minder snel corona als ze gevaccineerd zijn. We weten allemaal dat je nog wel besmet kan raken als je gevaccineerd bent, maar dat het grote voordeel is dat je er minder ziek van wordt.

Maar de kans dat je corona krijgt is ook, al is ie er wel, gewoon veel kleiner als je gevaccineerd bent en ondanks dat jeugd veel minder vaak heel ernstig ziek raken, is het toch winst als ze het minder hebben en dus minder mensen besmetten. Als je het eenmaal hebt, wilde geloven dst je nog altijd even besmettelijk bent, hoewel je daar ook nog wel eens andere verhalen van hoort (minder symptomen is minder kans op besmetting als je je aan de basisregels houdt).
Laffe huichelaar
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:31:13 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201882481
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wat een kwats sla jij uit zeg.
Ongevaccineerd zonder overgewicht en jonger dan 50 jaar en je komt 99% NIET in het ziekenhuis terecht na een covid besmetting.

Terwijl een kwart (dat is 25%) van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd is.

https://www.trouw.nl/zorg(...)s-belanden~b69d250a/

Dikkerdjes komen dus na vaccinatie dus nog steeds in het ziekenhuis terecht (dan wel door Covid, dan wel door andere problemen), terwijl ongevaccineerden zonder overgewicht in 99% niet in het ziekenhuis terecht komen.

Daarnaast mensen die zich om wat voor reden niet kunnen/willen laten vaccineren dom noemen.
Hoe oud ben je? :')
Natuurlijk is dat onzin. Het is een op een de parallel doortrekken. TS zegt dat over dikke mensen, om dezelfde cijfers als die over ongevaccineerden te overleggen zijn.

Door die vergelijking hoop ik TS ervan te doordringen hoe enorm dom het wel niet is om mensen omdat ze dik zijn aan te vallen.
Laffe huichelaar
pi_201882521
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:30 schreef tja77 het volgende:
Wat een kwats sla jij uit zeg.
Ongevaccineerd zonder overgewicht en jonger dan 50 jaar en je komt 99% NIET in het ziekenhuis terecht na een covid besmetting.
zeker wel, maar de kans is kleiner.

Maar ik ben ook nooit in het ziekenhuis geweest, maar ben na 1.5 jaar er nog steeds mee bezig. Traplopen kan nog steeds een flinke sport sessie zijn, cognitieve vaardigheden zijn nog steeds niet op het oude niveau. Welkom bij long covid.


quote:
Terwijl een kwart (dat is 25%) van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd is.
vaccin werkt helaas niet bij iedereen heel goed

quote:
https://www.trouw.nl/zorg(...)s-belanden~b69d250a/

Dikkerdjes komen dus na vaccinatie dus nog steeds in het ziekenhuis terecht (dan wel door Covid, dan wel door andere problemen), terwijl ongevaccineerden zonder overgewicht in 99% niet in het ziekenhuis terecht komen.
andere problemen veroorzaken geen zorg over belasting.

quote:
Daarnaast mensen die zich om wat voor reden niet kunnen/willen laten vaccineren dom noemen.
Hoe oud ben je? :')
ik denk inderdaad dat ze niet zo slim zijn.
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:48:39 #94
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201883354
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
zeker wel, maar de kans is kleiner.

Maar ik ben ook nooit in het ziekenhuis geweest, maar ben na 1.5 jaar er nog steeds mee bezig. Traplopen kan nog steeds een flinke sport sessie zijn, cognitieve vaardigheden zijn nog steeds niet op het oude niveau. Welkom bij long covid.
[..]
vaccin werkt helaas niet bij iedereen heel goed
[..]
andere problemen veroorzaken geen zorg over belasting.
[..]
ik denk inderdaad dat ze niet zo slim zijn.
Hoeveel besmettingen hebben we in Nederland gehad? 2 miljoen geregistreerde en pak’m beet 1 miljoen niet geregistreerd? De groep 50 jaar en jonger is wat? 60% van dat geheel? Dat zijn 1,5 miljoen besmette mensen van jonger dan 50 jaar? Daarvan zijn er 1.800 op de IC terecht gekomen waarvan 80% overgewicht had? Dat zijn dus 300-400 gezonde mensen jonger dan 50 jaar op de IC in een tijdspanne van 1,5 jaar.
Nee, ongevaccineerden < 50 jaar zonder overgewicht zorgen niet voor een overbelaste zorg. Andere cijfers? Be my guest.

Dikkerdjes zijn dom, en al helemaal al ze zich niet laten vaccineren. Voor gezonde 50 minners is er gewoon amper reden om je te laten vaccineren. Dan kun jij die mensen dom vinden, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat daadwerkelijk ook zijn.

Dikkerdjes zorgen WEL voor overlast bij de zorg. Je weet hoeveel IC bedden er zijn in Nederland en dat er op dit moment om en nabij de 180 bezet zijn door met Covid besmette personen?
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:50:34 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_201883367
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hoeveel besmettingen hebben we in Nederland gehad? 2 miljoen geregistreerde en pak’m beet 1 miljoen niet geregistreerd? De groep 50 jaar en jonger is wat? 60% van dat geheel? Dat zijn 1,5 miljoen besmette mensen van jonger dan 50 jaar? Daarvan zijn er 1.800 op de IC terecht gekomen waarvan 80% overgewicht had? Dat zijn dus 300-400 gezonde mensen jonger dan 50 jaar op de IC in een tijdspanne van 1,5 jaar.
Nee, ongevaccineerden < 50 jaar zonder overgewicht zorgen niet voor een overbelaste zorg. Andere cijfers? Be my guest.

Dikkerdjes zijn dom, en al helemaal al ze zich niet laten vaccineren. Voor gezonde 50 minners is er gewoon amper reden om je te laten vaccineren. Dan kun jij die mensen dom vinden, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat daadwerkelijk ook zijn.

Dikkerdjes zorgen WEL voor overlast bij de zorg. Je weet hoeveel IC bedden er zijn in Nederland en dat er op dit moment om en nabij de 180 bezet zijn door met Covid besmette personen?
Maar vind je dat ook van mazelen, de bof, rode hond, meningitis, hepatitis?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:51:33 #96
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201883378
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:50 schreef speknek het volgende:

[..]
Maar vind je dat ook van mazelen, de bof, rode hond, meningitis, hepatitis?
Vind ik wat?
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:24:59 #97
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201883765
Vooral grappig dat onze anti-vaxxers blijkbaar wel vertrouwen in de medische sector hebben zodra ze alsnog ziek worden…. Anti-vax prima, maar laat je dan ook niet door de reguliere zorg behandelen mocht je alsnog Corona krijgen. Dat is billijk en eerlijk.

Zodra onze anti-vax vrienden dat met ons afspreken, dan wel dat opgelegd krijgen, kan alles gewoon weer open. Ze lopen blijkbaar toch geen risico, dus ik zie het probleem niet. Kun je niet gevaccineerd worden vanwege andere issues dan ben je geen anti-vaxxer natuurlijk.

Ik stel een aangepaste Corona app voor:
- gevaccineerd of getest, mag overal aan meedoen
- anti-vax, gaat geen Corona zorg vragen, mag overal aan meedoen
- anti-vax, wil eventueel wel zorg, mag niet meedoen

Vrije keuze en Iedereen blij
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:29:16 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_201883811
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Vind ik wat?
Dat het geen nut heeft die vaccinaties te nemen voor jezelf omdat er maar maximaal 1800 jonge mensen van op de IC per jaar zouden komen te liggen? (Niet eens trouwens)
Want dit is een puur antivax argument wat je nu geeft waardoor we een te lage BMR graad hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201883836
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat het geen nut heeft die vaccinaties te nemen voor jezelf omdat er maar maximaal 1800 jonge mensen van op de IC per jaar zouden komen te liggen? (Niet eens trouwens)
Want dit is een puur antivax argument wat je nu geeft waardoor we een te lage BMR graad hebben.
Er zijn in 2 jaar tijd 100 mensen onder de 25 op de ic belandt. Wat bedoel je met 1800?
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:34:31 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_201883847
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:32 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Er zijn in 2 jaar tijd 100 mensen onder de 25 op de ic belandt. Wat bedoel je met 1800?
Anders lees je het topic.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201883869
Iemand onder de 24 is niet gek of een wappie als hij zich niet wil vaccineren. Hij loopt bijna geen risico en overbelast de zorg niet. En na paar maanden is die persoon weer besmettelijk voor andere mensen.

De maatregelen gaan veel te ver voor jongeren, en draagt aan het probleem (zorg overbelasting) niet bij. Er wordt door de media een beeld geschetst dat deze antivaxxers ( ze zijn niet anti maar vinden het voor henzelf niet nodig) de schuld zijn van alle problemen omtrent corona
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:44:20 #102
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201883930
Die media waar je het eerder ook over had?

Heb je nou nog een voorbeeld van zo’n berichtje? Je weet wel die MEDIAMANIPULATIE waar je eerder over aan het schreeuwen was?
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:46:02 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_201883948
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:36 schreef bellamy13 het volgende:
Iemand onder de 24 is niet gek of een wappie als hij zich niet wil vaccineren. Hij loopt bijna geen risico en overbelast de zorg niet. En na paar maanden is die persoon weer besmettelijk voor andere mensen.

De maatregelen gaan veel te ver voor jongeren, en draagt aan het probleem (zorg overbelasting) niet bij. Er wordt door de media een beeld geschetst dat deze antivaxxers ( ze zijn niet anti maar vinden het voor henzelf niet nodig) de schuld zijn van alle problemen omtrent corona
Voor gezonde mensen is mazelen geen probleem, kinderen kunnen het maar net zo goed doormaken, geen rommel in mijn kinderen!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201883996
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:36 schreef bellamy13 het volgende:
Iemand onder de 24 is niet gek of een wappie als hij zich niet wil vaccineren. Hij loopt bijna geen risico en overbelast de zorg niet. En na paar maanden is die persoon weer besmettelijk voor andere mensen.

De maatregelen gaan veel te ver voor jongeren, en draagt aan het probleem (zorg overbelasting) niet bij. Er wordt door de media een beeld geschetst dat deze antivaxxers ( ze zijn niet anti maar vinden het voor henzelf niet nodig) de schuld zijn van alle problemen omtrent corona
Totdat ze bij hun ouders langs gaan, opschool met docenten praten, in de kroeg naast iemand staan die medisch zwak is.....
pi_201884038
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hoeveel besmettingen hebben we in Nederland gehad? 2 miljoen geregistreerde en pak’m beet 1 miljoen niet geregistreerd? De groep 50 jaar en jonger is wat? 60% van dat geheel? Dat zijn 1,5 miljoen besmette mensen van jonger dan 50 jaar? Daarvan zijn er 1.800 op de IC terecht gekomen waarvan 80% overgewicht had? Dat zijn dus 300-400 gezonde mensen jonger dan 50 jaar op de IC in een tijdspanne van 1,5 jaar.
Nee, ongevaccineerden < 50 jaar zonder overgewicht zorgen niet voor een overbelaste zorg. Andere cijfers? Be my guest.

Dikkerdjes zijn dom, en al helemaal al ze zich niet laten vaccineren. Voor gezonde 50 minners is er gewoon amper reden om je te laten vaccineren. Dan kun jij die mensen dom vinden, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat daadwerkelijk ook zijn.

Dikkerdjes zorgen WEL voor overlast bij de zorg. Je weet hoeveel IC bedden er zijn in Nederland en dat er op dit moment om en nabij de 180 bezet zijn door met Covid besmette personen?
Door maatregelen viel het relatief mee, nu hebben we vaccins en QR. En waar zien we de opnames voornamelijk komen? Ongevaccineerde....

En er is meer dan opnames,long covid bijvoorbeeld.
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:17:53 #106
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201884258
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:29 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat het geen nut heeft die vaccinaties te nemen voor jezelf omdat er maar maximaal 1800 jonge mensen van op de IC per jaar zouden komen te liggen? (Niet eens trouwens)
Want dit is een puur antivax argument wat je nu geeft waardoor we een te lage BMR graad hebben.
Die ziektes die jij opnoemt zijn een graadje erger.
Voor Covid zijn het er 1.800 in ruim 1.5 jaar tijd.
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:21:06 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201884293
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:53 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Door maatregelen viel het relatief mee, nu hebben we vaccins en QR. En waar zien we de opnames voornamelijk komen? Ongevaccineerde....

En er is meer dan opnames,long covid bijvoorbeeld.
Ook voor vaccinatie viel het mee voor jonge mensen (jonger dan 50 zonder onderliggend lijden).
En waar zien we opnames voornamelijk komen? Ouderen en mensen met overgewicht.
pi_201884386
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ook voor vaccinatie viel het mee voor jonge mensen (jonger dan 50 zonder onderliggend lijden).
En waar zien we opnames voornamelijk komen? Ouderen en mensen met overgewicht.
We zien juist dat het steeds jonger wordt.

De opnames komen voornamelijk voor.... bij ongevaccineerde.
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:42:38 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201884531
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:29 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
We zien juist dat het steeds jonger wordt.

De opnames komen voornamelijk voor.... bij ongevaccineerde.
De opnames komen voornamelijk voor….bij

https://www.trouw.nl/zorg(...)s-belanden~b69d250a/

quote:
Wie als gevaccineerde corona krijgt, belandt zelden in het ziekenhuis. Met dat vaak herhaalde refrein in het achterhoofd wekt het wellicht verbazing dat een kwart van de opgenomen coronapatiënten in september twee keer geprikt was
25% Gevaccineerd, 75% dus niet gevaccineerd


quote:
Zo'n 78% van de coronapatiënten op de IC heeft overgewicht (BMI van 25 of meer).
quote:
Vanaf het begin van de pandemie klinken al berichten dat op de ic’s vooral Nederlanders met overgewicht liggen. Sinds die tijd is de gemiddelde BMI, waarmee overgewicht wordt gemeten, alleen maar gestegen.
Dus meer dan 78% heeft overgewicht.
Dit zijn gewoon harde cijfers.
pi_201885559
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:42 schreef tja77 het volgende:

[..]
De opnames komen voornamelijk voor….bij

https://www.trouw.nl/zorg(...)s-belanden~b69d250a/
[..]
25% Gevaccineerd, 75% dus niet gevaccineerd
[..]
[..]
Dus meer dan 78% heeft overgewicht.
Dit zijn gewoon harde cijfers.
Niet iedereen komt in het ziekenhuis, long covid bijvoorbeeld meestal niet.

Belangrijkste feit is iedere keer gevaccineerde hebben veel minder risico op een opname of ic
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:27:53 #111
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201885765
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:42 schreef tja77 het volgende:

[..]
25% Gevaccineerd, 75% dus niet gevaccineerd.
Wiskunde is lastig voor anti-vaxxers. Begrijp ik best hoor. Zal ik het nog 1 keer uitleggen?

80% van volwassen Nederland is gevaccineerd. 20% dus niet. 25% gevaccineerd en 75% ongevaccineerd opgenomen betekent dus een maar liefst twintig keer hogere kans om in het ziekenhuis terecht te komen als ongevaccineerde.

En ja oud, te zwaar en ongevaccineerd is de overtreffende trap van stom.

En voor de zoveelste keer, laat je vooral niet vaccineren wanneer je daar geen vertrouwen in hebt, helemaal prima, maar val dan met Corona gerelateerde klachten niet de reguliere zorg lastig. Los dat ook lekker zelf op.
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:39:22 #112
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201885896
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wiskunde is lastig voor anti-vaxxers. Begrijp ik best hoor. Zal ik het nog 1 keer uitleggen?

80% van volwassen Nederland is gevaccineerd. 20% dus niet. 25% gevaccineerd en 75% ongevaccineerd opgenomen betekent dus een maar liefst twintig keer hogere kans om in het ziekenhuis terecht te komen als ongevaccineerde.

En ja oud, te zwaar en ongevaccineerd is de overtreffende trap van stom.

En voor de zoveelste keer, laat je vooral niet vaccineren wanneer je daar geen vertrouwen in hebt, helemaal prima, maar val dan met Corona gerelateerde klachten niet de reguliere zorg lastig. Los dat ook lekker zelf op.
Ah wiskunde is lastig voor antivaxxers.
Maar jij gaat voorbij aan het feit dat mensen die gevaccineerd zijn minder kans hebben het virus op te lopen. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat ongevaccineerden 20 keer meer risico hebben om in het ziekenhuis te belanden na besmetting als de kans op besmetting veel kleiner is of beschermd het vaccin niet tegen besmetting?
pi_201886056
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:39 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ah wiskunde is lastig voor antivaxxers.
Maar jij gaat voorbij aan het feit dat mensen die gevaccineerd zijn minder kans hebben het virus op te lopen. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat ongevaccineerden 20 keer meer risico hebben om in het ziekenhuis te belanden na besmetting als de kans op besmetting veel kleiner is of beschermd het vaccin niet tegen besmetting?
Serieus? :o
Met deze logica kun je beter ver van cijfers blijven volgens mij.
pi_201886233
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wiskunde is lastig voor anti-vaxxers. Begrijp ik best hoor. Zal ik het nog 1 keer uitleggen?

80% van volwassen Nederland is gevaccineerd. 20% dus niet. 25% gevaccineerd en 75% ongevaccineerd opgenomen betekent dus een maar liefst twintig keer hogere kans om in het ziekenhuis terecht te komen als ongevaccineerde.

En ja oud, te zwaar en ongevaccineerd is de overtreffende trap van stom.

En voor de zoveelste keer, laat je vooral niet vaccineren wanneer je daar geen vertrouwen in hebt, helemaal prima, maar val dan met Corona gerelateerde klachten niet de reguliere zorg lastig. Los dat ook lekker zelf op.
Je mag straks zonder vaccinatie niet meer behandeld worden voor andere gezondheidsproblemen. In andere landen is dit al het geval. Sterf je aan kanker maar heb je coronadeeltjes in je neus. Gooien ze je op de hoop van 'gestorven aan corona'. Spelen met wiskunde.
  zondag 24 oktober 2021 @ 17:11:27 #115
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201886363
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:50 schreef hangtime het volgende:

[..]
Serieus? :o
Met deze logica kun je beter ver van cijfers blijven volgens mij.
Omdat?
Waar heb ik ongelijk dan?
  zondag 24 oktober 2021 @ 17:48:43 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201886878
Het valt me op hoe gevoelig het bij sommigen ligt als het onderwerp overgewicht ter sprake komt. TS heeft natuurlijk een prima punt, overgewicht en Covid is een gevaarlijk combinatie zoals al langer bekend was. Mensen die dan ook overgewicht hebben en zich niet laten vaccineren nemen een erg groot risico.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201886931
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:03 schreef gearfour het volgende:

[..]
Je mag straks zonder vaccinatie niet meer behandeld worden voor andere gezondheidsproblemen. In andere landen is dit al het geval. Sterf je aan kanker maar heb je coronadeeltjes in je neus. Gooien ze je op de hoop van 'gestorven aan corona'. Spelen met wiskunde.
Ik welke landen precies?

Of een bron van je kanker corona sterfte?
pi_201887037
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:21 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ook voor vaccinatie viel het mee voor jonge mensen (jonger dan 50 zonder onderliggend lijden).
En waar zien we opnames voornamelijk komen? Ouderen en mensen met overgewicht.
Delta raakt ook jongeren veel meer.
IC opname leeftijd was ook gedaald.

Maar ongevaccineerde zijn het zorg probleem. Ongeacht de leeftijd.
  zondag 24 oktober 2021 @ 18:03:04 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201887102
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:59 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Delta raakt ook jongeren veel meer.
IC opname leeftijd was ook gedaald.

Maar ongevaccineerde zijn het zorg probleem. Ongeacht de leeftijd.
Bullshit,

https://i.ibb.co/TKzDLMz/2020.jpg

Welk probleem?
Kijk naar de opnames onder jongeren.
Dit kan onze zorg niet aan?

_O-
pi_201887194
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:03 schreef tja77 het volgende:

[..]
Bullshit,

https://i.ibb.co/TKzDLMz/2020.jpg

Welk probleem?
Kijk naar de opnames onder jongeren.
Dit kan onze zorg niet aan?

_O-
Je begrijpt nog steeds na 18 maanden niet hoe covid nu eigen werkt op de zorg?
Hoe besmettelijk covid is voor niet gevaccineerden?

Maar er zijn in dit forum al meerdere keren plaatjes van de ic opname leeftijd voor bij gekomen. Leeftijd gaat naar beneden.
  zondag 24 oktober 2021 @ 18:16:05 #121
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201887302
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:09 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Je begrijpt nog steeds na 18 maanden niet hoe covid nu eigen werkt op de zorg?
Hoe besmettelijk covid is voor niet gevaccineerden?

Maar er zijn in dit forum al meerdere keren plaatjes van de ic opname leeftijd voor bij gekomen. Leeftijd gaat naar beneden.
Ja, en bmi gaat omhoog op de ic.
  zondag 24 oktober 2021 @ 19:31:54 #122
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201888459
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ja, en bmi gaat omhoog op de ic.
20% van de bevolking zorgt voor 75% van de Corona opnames. En ja onder die opnames zit een grote oververtegenwoordiging zwaargewichten. Dus nogmaals te zwaar en niet vaccineren is ronduit stom. 40+ en niet vaccineren is ronduit stom. Te zwaar, 40+ en niet vaccineren is de overtreffende trap van stom.

Daarom dus heel simpel. Terug naar normaal, alle maatregelen opheffen en daarbij niet gevaccineerden, zeker de eerder genoemde stommelingen, geen Corona zorg geven wanneer het niet past. En zeker geen andere zorg daarvoor uitstellen of zorg bijschakelen. Er is een keuze, er zijn consequenties.

En nee meer aan zorg uitgeven is echt bullshit. Bijna 100 miljard, 1,4 miljoen mensen, das echt al extreem veel.
pi_201891512
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Totdat ze bij hun ouders langs gaan, opschool met docenten praten, in de kroeg naast iemand staan die medisch zwak is.....
Er is weinig verschil wbt besmettelijkheid voor een gevaccineerde tov niet gevaccineerd. Alleen de eerste maanden na het vaccin, daarna ben je net zo besmettelijk.

https://forum-fok.digidip(...)c%2F2624899%2F2%2F50
  zondag 24 oktober 2021 @ 22:31:23 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_201892298
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:00 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Er is weinig verschil wbt besmettelijkheid voor een gevaccineerde tov niet gevaccineerd. Alleen de eerste maanden na het vaccin, daarna ben je net zo besmettelijk.

https://forum-fok.digidip(...)c%2F2624899%2F2%2F50
Wat begrijp je niet aan het woordje "soms"?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201893513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:41 schreef Islamofoob het volgende:
Typisch dat in het nieuws altijd wordt vermeld hoeveel procent van de opnames gevaccineerd is, maar nooit geven ze de gemiddelde leeftijd of BMI.
Ik ken niemand die niet weet dat iemand met obesitas kwetsbaar is voor Covid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201893544
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:03 schreef gearfour het volgende:

[..]
Je mag straks zonder vaccinatie niet meer behandeld worden voor andere gezondheidsproblemen. In andere landen is dit al het geval. Sterf je aan kanker maar heb je coronadeeltjes in je neus. Gooien ze je op de hoop van 'gestorven aan corona'. Spelen met wiskunde.
Bekend sentiment, maar in werkelijkheid is het aantal Covid-19 slachtoffers hoger dan wat officieel is geregistreerd..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201893812
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 23:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bekend sentiment, maar in werkelijkheid is het aantal Covid-19 slachtoffers hoger dan wat officieel is geregistreerd..
Is dat zo? Aan het begin wel. Daarna registreerde ze vermoeden van covid bij alle ouderen die doodvielen door instorten zorg
pi_201893825
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 00:58 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Is dat zo? Aan het begin wel. Daarna registreerde ze vermoeden van covid bij alle ouderen die doodvielen door instorten zorg
Nope, en dat blijkt in Nederland door het verschil tussen de geregistreerde gevallen van de GGD en RIVM en de statistieken van het CBS.
CBS spreekt van 20.000 slachtoffers in 2020, terwijl geregistreerd bij RIVM rond de 10.000 zit.

Verder is de zorg niet ingestort.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201893829
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 01:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, en dat blijkt in Nederland door het verschil tussen de geregistreerde gevallen van de GGD en RIVM en de statistieken van het CBS.
CBS spreekt van 20.000 slachtoffers in 2020, terwijl geregistreerd bij RIVM rond de 10.000 zit.

Verder is de zorg niet ingestort.
Er waren 150k operaties “verdampt” lol
pi_201894322
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 01:09 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Er waren 150k operaties “verdampt” lol
Nope.
Je verzint er van alles bij, zoals bejaarden die dood neer vielen doordat de zorg was ingestort...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201895689
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
Je verzint er van alles bij, zoals bejaarden die dood neer vielen doordat de zorg was ingestort...
https://www.volkskrant.nl(...)s-verdampt~b4e1282b/

@Wantie @Probably_on_pcp @flattenthecurve 😴🥱🥱🥱
pi_201896424
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:30 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
https://www.volkskrant.nl(...)s-verdampt~b4e1282b/

@:wantie @:Probably_on_pcp @:flattenthecurve 😴🥱🥱🥱
Paywall, dus kan hem niet inzien.
Maar ik vermoed dat dit oud nieuws is.
De cijfers over uitgestelde zorg is eigenlijk verwachte uitgestelde zorg.
De werkelijke zorg die ingehaald moet worden is lager.
Dat komt oa doordat er bijvoorbeeld minder letsel gevallen door de lockdowns etc, en doordat aandoeningen die normaliter geopereerd zouden worden op een andere manier zijn opgelost.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:01:13 #133
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201897338
'alleen ik heb recht op leven, want ik doe het zogenaamd helemaal goed en doe nooit iets wat niet mag of ongezond is, de rest zijn untermenschen' .
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201898059
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 00:58 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Is dat zo? Aan het begin wel. Daarna registreerde ze vermoeden van covid bij alle ouderen die doodvielen door instorten zorg
Toevallig gisteren de artikelen over Rusland gezien? Dikke undercount. Idem voor India en vele 3de wereld landen.

Of heb je toevallig een bron van dat alle ouderen die doodvallen covid registratie was? Covid heeft namelijk best een herkenbaar patroon, je hijgt zwaar naar adem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')