Mooi toch dat al voor de eerste van de maand het geld binnen is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:42 schreef quepos het volgende:
Verschillende Transacties vandaag bij SIG, 4 projecten waar rente wordt betaald.???
Wat ik me dus afvraag. Wij krijgen geen rente, wat ik begrijp, omdat Collin na alles te hebben doorgenomen, de lening publiceerde. Dat is niet de schuld van de leningnemer. Maar zou Collin ook hun kosten volledig crediteren voor de leningnemer, nu het niet doorgaat? https://www.collincrowdfund.nl/tarieven-lenen-collin-direct/quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 11:40 schreef zeeland6 het volgende:
Onlangs heeft u geïnvesteerd in Van de Bunt Projecten B.V.
Helaas moeten wij u mededelen dat we deze financieringsaanvraag dienen te annuleren. De reden hiervoor is dat de gevraagde zekerheden niet zoals afgesproken gevestigd kunnen worden. De gelden hebben gedurende de gehele periode op de bankrekening van onze Stichting Collin Crowdfund gestaan.
Het blijkt toch niet wiens schuld het was? De omschrijving is erg neutraal. Of leid je het juist daar uit afquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:56 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Wat ik me dus afvraag. Wij krijgen geen rente, wat ik begrijp, omdat Collin na alles te hebben doorgenomen, de lening publiceerde. Dat is niet de schuld van de leningnemer. Maar zou Collin ook hun kosten volledig crediteren voor de leningnemer, nu het niet doorgaat? https://www.collincrowdfund.nl/tarieven-lenen-collin-direct/
Pffff....alsof het een niet te missen kans wasquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 16:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Schijf1a Schiedam in 10 seconden vol. De rest van de schijven in 2min
Ook ik heb wel interesse in een linkjequote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bouwgrond
https://www.collincrowdfund.nl/van-gurp-bouw/
1e hypotheek op de grond + 2e hypotheek op woonhuis.
Fijn project voor een linkje!
Ja maar dan moet het wel kloppen..... Ik zie wat raars bij Heuvelaa* 13 en bij Kempenlaa* 82-84.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mooi toch dat al voor de eerste van de maand het geld binnen is.
Lijkt mij dat de ondernemer in de basis de startfee van 950 euro moet betalen. Uiteraard kan Collin besluiten hiervan af te zien op basis van een specifieke situatie.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:56 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Wat ik me dus afvraag. Wij krijgen geen rente, wat ik begrijp, omdat Collin na alles te hebben doorgenomen, de lening publiceerde. Dat is niet de schuld van de leningnemer. Maar zou Collin ook hun kosten volledig crediteren voor de leningnemer, nu het niet doorgaat? https://www.collincrowdfund.nl/tarieven-lenen-collin-direct/
Je weet uiteraard niet waar de fout is veroorzaakt. Heeft de 1e hypotheekgever eerst toestemming gegeven en later zijn toestemming ingetrokken? Is er een vals toezeggingsdocument aan Collin verstrekt? Is er een misverstand geweest tussen ondernemer en leningnemer? Heeft iemand bij Collin zitten te slapen?quote:Indien de leningaanvraag niet volgeschreven wordt en/of indien uitboeking van de lening niet plaatsvindt (om wat voor reden dan ook), dient geldnemer de vergoeding die verschuldigd is aan Collin voor de succesfee, per bankoverschrijving, op eerste verzoek van Collin te voldoen.
Project liep niet.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Het barbecue matten project van geldvoorelkaar staat niet meer op de site
Daar zit ik allebei niet in. De betalingen die bij mij zijn bijgeschreven zijn normale rentetermijnen van een aantal projecten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 00:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja maar dan moet het wel kloppen..... Ik zie wat raars bij Heuvelaa* 13 en bij Kempenlaa* 82-84.
De interesse voor een linkje voor deze grondaankoop met twee hypotheken heb ik ook!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ook ik heb wel interesse in een linkje
Alle bedragen die hier binnenkwamen, waren gelijk aan het bedrag van de 1e week oktober.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar zit ik allebei niet in. De betalingen die bij mij zijn bijgeschreven zijn normale rentetermijnen van een aantal projecten.
ook hier zou ik wel een linkje lustenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 08:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De interesse voor een linkje voor deze grondaankoop met twee hypotheken heb ik ook!
Linkje bouwquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 09:59 schreef wilem254 het volgende:
[..]
ook hier zou ik wel een linkje lusten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:21 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Linkje bouwTop Jaco! Neem ik zeker mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag is nog even hoeveel. De zekerheid lijkt me uitstekend en de man zal best wel goed nagedacht hebben over de haalbaarheid van het project en hij kan het zelf grotendeels uitvoeren.
Dat is dan ook meteen het enig minpuntje wat ik zie: het is een eenpitter en als hem wat gebeurt tijdens het project dan zit vrouwlief met een halfgereed project in de maag.Pecunia non olet
[..]
Linkje bouwIk vind de pitch niet volledig. Het geld is voor de aankoop van de grond. Hoe wordt de bouw gefinancierd? Worden de 3 bedrijfsunits gebouwd en dan 2 verkocht? Dit is belangrijk om in te kunnen schatten of de lening wel op tijd zal worden afgelost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een budget van 40K voor bijkomende kosten, daar zal een groot deel materiaalkosten inbegrepen zijn vermoed ik. Daarnaast veel eigen uren dus die kosten niets. En wellicht nog wat eigen middelen. Het kan ook zomaar zijn dat hij een deel van de opbrengst van de eerste hal inzet om de 2e te bouwen en de opbrengst van de 2e gebruikt om zijn eigen hal (de 3e) af te maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:53 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
Ik vind de pitch niet volledig. Het geld is voor de aankoop van de grond. Hoe wordt de bouw gefinancierd? Worden de 3 bedrijfsunits gebouwd en dan 2 verkocht? Dit is belangrijk om in te kunnen schatten of de lening wel op tijd zal worden afgelost.
[..]
Linkje bouwDank voor de link.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er uit als mooie zekerheden, dus ik doe mee.
[..]
Linkje bouwHeb hem meegenomen. Wordt dit een Fok-je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
Nou.. 190k wordt wel een uitdagingquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:25 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Heb hem meegenomen. Wordt dit een Fok-je?
Bijkomende kosten zouden ook nog wel eens mede voor wijziging bestemmingsplan kunnen zijn, blijkbaar heeft het perceel momenteel bestemming kantoor https://www.tenhag.nl/bedrijf/osnabruckstraat-0ong-deventer/quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is een budget van 40K voor bijkomende kosten, daar zal een groot deel materiaalkosten inbegrepen zijn vermoed ik. Daarnaast veel eigen uren dus die kosten niets. En wellicht nog wat eigen middelen. Het kan ook zomaar zijn dat hij een deel van de opbrengst van de eerste hal inzet om de 2e te bouwen en de opbrengst van de 2e gebruikt om zijn eigen hal (de 3e) af te maken.
Zeker gezien de zekerheden, maakt het mij niet zoveel uit als het allemaal wat langer duurt, de renteteller loopt gewoon door![]()
Bedrijfsunits kunnen toch ook kantoren zijn?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:04 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bijkomende kosten zouden ook nog wel eens mede voor wijziging bestemmingsplan kunnen zijn, blijkbaar heeft het perceel momenteel bestemming kantoor https://www.tenhag.nl/bedrijf/osnabruckstraat-0ong-deventer/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |