Gozer,quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:13 schreef Id_do_her het volgende:
Ik sta er eerder van te kijken dat mensen schijnbaar zo weinig interesse hebben dat ze dit soort basisdingen niet eens weten.
Het is wel de start van een carrière en een goede indruk achterlaten komt later altijd van pas.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:28 schreef spierbal het volgende:
[..]
Gozer,
Het is een supermarkt.
Die pik moest waarschijnlijk artikelen in een vak stoppen.
Zo boeiend is dat niet.
Nee, maar als zo'n freddy fanatico dat verlangt is het wel handig om te weten en was deze klacht niet nodig geweest.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:28 schreef spierbal het volgende:
[..]
Gozer,
Het is een supermarkt.
Die pik moest waarschijnlijk artikelen in een vak stoppen.
Zo boeiend is dat niet.
Okquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Het is wel de start van een carrière
Het is een bijbaantje. Mijn bijbaantjes staan niet eens op mijn cv.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Het is wel de start van een carrière en een goede indruk achterlaten komt later altijd van pas.
Diegene is nu waarschijnlijk filiaalmanager van de lokale Appie, ooit begonnen als vakkenvuller.quote:
En het jaarverslag heb je zeker ook niet doorgenomen? Luiwammesquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:45 schreef dikkedaniel het volgende:
je gaat toch niet inlezen voor stom bijbaantje bij de lokale supermarkt
Ik? Nee. Ik ben wel manager maar niet van een supermarktquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:50 schreef spierbal het volgende:
[..]
Diegene is nu waarschijnlijk filiaalmanager van de lokale Appie, ooit begonnen als vakkenvuller.
Vies veel respect.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:39 schreef halfway het volgende:
[..]
Het is wel de start van een carrière en een goede indruk achterlaten komt later altijd van pas.
boeit niemandt bij een bijbaantje.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:26 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb nog een goede tip voor als je gaat solliciteren. Gebruik je enter op je toetsenbord zodat je sollicitatie beetje normaal te lezen is
Natuurlijk wel. Ook die mensen willen het normaal kunnen lezen. Maar nee je baan zal er niet vanaf hangen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:36 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
boeit niemandt bij een bijbaantje.
Niemandt?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:36 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Hallo
Ik ging een paar dagen terug solliciteren voor een bijbaantje in de supermarkt
Had gezegdquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Hij vroeg wat ik afwist van de desbetreffende supermarkt en of ik de historie kende van de supermarkt. Ik zei dat ik die niet kende. De man keek me verbaasd aan en zei:"hmm, dat is niet zo handig dat als je ergens gaat solliciteren de geschiedenis van het bedrijf niet kent, dit is een tip voor de volgende keer wanneer je ergens solliciteert!"
De sfeer zat er voor mij dus al weer lekker in.![]()
![]()
![]()
Hoe ben jij begonnen? 'ik ben werkman en ik zoek grof zwaar werk'?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:35 schreef Werkman het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
Ik ga niet zo'n lap tekst lezen voor zoiets onbenulligs als een supermarktbaantje.
Ik ben ook in een supermarkt begonnen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe ben jij begonnen? 'ik ben werkman en ik zoek grof zwaar werk'?
jaquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Had gezegd
"Nee, maar de geschiedenis van je vrouw ken ik wel en die ken jij weer niet anders was je er niets mee begonnen."
En dan opstaan en glimlachend weg lopen.
zo moeten er ook zijnquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 08:51 schreef Chai het volgende:
Ik hoefde letterlijk alleen op te dagen voor dat gesprek jaren terug. Het is vakkenvullen, geen chirurgie.
Maarja voor zo'n mbo 2 gastje het toppunt van carriere, teamleider
Bij deze voorspel ik je alvast dat jij er niet gaat komen in het werkleven.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:45 schreef dikkedaniel het volgende:
je gaat toch niet inlezen voor stom bijbaantje bij de lokale supermarkt
Dat slaat echt nergens op. Solliciteren is gewoonweg een vaardigheid die je moet leren.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:46 schreef HansCojona het volgende:
Als je eerste sollicitatie al faalt wordt het later helemaal niets en ik kan het weten.
Ik heb er om die reden al zat mensen afgewezen. Als je te dom bent om gewoon normaal enigszins begrijpend Nederlands te kunnen schrijven, dan ga je maar gewoon bij de Belastingdienst werken ofzo.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:36 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Ben jij supermarktmanagerquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb er om die reden al zat mensen afgewezen. Als je te dom bent om gewoon normaal enigszins begrijpend Nederlands te kunnen schrijven, dan ga je maar gewoon bij de Belastingdienst werken ofzo.
quote:Vi er et særligt supermarked med stærk kundeloyalitet. Et supermarked, hvor medarbejderne, produkterne og stemningen i butikkerne gør forskellen hver dag. Men hvad gør os så specielle, og hvorfor skal du handle hos os hver dag? Det tror vi på, at ingen bedre kan sætte ord på end vores egne kunder og kollegaer fra butikkerne og fra hovedkontoret. Så vi spurgte dem bare. Kunder og medarbejdere diskuterede indgående, hvad der gør os så specielle, og hvordan vi som supermarked gør en forskel. Og gæt hvad? Kunder og medarbejdere føler sig altid hjemme hos os. Den 'hjemmefølelse' er blevet omsat til vores slogan, som vi hurtigt får dig til at føle dig fortrolig med.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:48 schreef Homijn het volgende:
Ik heb me ook een keer ingelezen voor een sollicitatie bij een supermarkt, maar ik snapte er niks van:
[..]
Bleek het de Deen te zijn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Had gezegd
"Nee, maar de geschiedenis van je vrouw ken ik wel
Hangt er vanaf hoe de beste man de vraag brengt. Maar zo te lezen gaat hij er nogal serieus op in. Natuurlijk wil je weten wat voor 'slim' personeel je in dienst neemt...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Hallo
Ik ging een paar dagen terug solliciteren voor een bijbaantje in de supermarkt hier in de buurt. Vervolgens werd ik uitgenodigd voor een gesprek. De beste man opende het gesprekje, hierna kwam het gezeik.
Hij vroeg wat ik afwist van de desbetreffende supermarkt en of ik de historie kende van de supermarkt. Ik zei dat ik die niet kende. De man keek me verbaasd aan en zei:"hmm, dat is niet zo handig dat als je ergens gaat solliciteren de geschiedenis van het bedrijf niet kent, dit is een tip voor de volgende keer wanneer je ergens solliciteert!"
De sfeer zat er voor mij dus al weer lekker in.
Vervolgens begon hij uit te leggen dat de supermarkt ooit gestart was als familiebedrijf door broer Jan en broer Piet. Langzamerhand opende ze overal vestigingen in het land. Ze hadden een eigen veeboerderij maar al snel werd dit te klein en gingen ze hun vlees importeren. Onderhand had de supermarkt keten zoveel duizend vestigingen voornamelijk in Noord-Holland, met het oog op heel Nederland binnen enkelen jaren.
Maar dit is toch vreemd? Ik snap dat wanneer je als werkzoekende een sollicitatie hebt voor een 'echte' baan waar je een opleiding voor nodig hebt je je van tevoren moet inlezen. Je gaat wanneer je aangenomen word waarschijnlijk jarenlang werken voor dit bedrijf en ze willen weten dat ze te maken hebben met iemand die van aanpakken weet en dingen serieus neemt. Hiervoor begrijp ik dus dat ze iemand willen die zich perfect heeft voorbereid op het gesprek. Maar dit doe je toch niet bij iets als vakkenvullen voor een paar uur in de week? Ik vraag me af of meer mensen iets dergelijks hebben meegemaakt.
Een dag later heb ik een beter vakantiebaantje gevonden als archiefmedewerker in het ziekenhuis waar ze me helemaal geen dergelijke dingen vroegen. Waarschijnlijk hangt het gewoon van de persoon af waar ik bij de supermarkt mee sprak maar ik vind het toch stom, ook omdat je bij zo'n supermarkt maar een paar euro verdient en ik niet vind dat ze dan dit soort dingen van je mogen verwachten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar wat als er een nerd toch de geschiedenis weet?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:11 schreef Raw85 het volgende:
Ze vonden je bij de supermarkt waarschijnlijk gewoon een kneus en om jou subtiel af te kunnen wijzen, ipv keihard, stellen ze je dan gewoon wat vragen waarvan ze weten dat jij het antwoord toch niet weet.
Dus al met al win-win. Jij hebt een leukere werkgever en zij waarschijnlijk een leukere werknemer.
De meeste managers zijn acteurs. Net als die drill-instructors in het Amerikaanse leger.quote:Op maandag 1 november 2021 10:11 schreef LanaMyst het volgende:
Haha inderdaad, voor een echte baan is dat inderdaad logisch en ook een stukje interesse tonen. Maar managers die dit van een vakkenvuller vragen hebben het wel hoog in de bol ja.
Je hebt daar zeker ook een afgeronde opleiding bedrijfseconomie nodig om achter de kassa te mogen zitten?
Als je een beetje gelikt bent zeg je gewoon dat je meer toekomstgericht bent en dat je wil kijken wat jij en dat bedrijf op dat gebied voor elkaar kunnen betekenen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Als je de hele geschiedenis van de supermarkt had opgedreund hadden ze je ook niet aangenomen want je moet wel verstandelijk beperkt zijn als je die moeite in een aanstelling voor vakkenvuller steekt.
Werkmanpaint in de bedrijfsbrochure.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:43 schreef Werkman het volgende:
[..]
Als je een beetje gelikt bent zeg je gewoon dat je meer toekomstgericht bent en dat je wil kijken wat jij en dat bedrijf op dat gebied voor elkaar kunnen betekenen.
Toen ik midden jaren 90 bij de betoncentrale kwam solliciteren werd mij dezelfde vraag gesteld en zei ik zogenaamd heel erg enthousiast: ''Nee, heeft uw een videoband die ik thuis kan bekijken?'' (Tegenwoordig kijk je naar Youtube of de website)
In ieder geval schoffel je ze dan gewoon onderuit zodat ze op dat vlak niet te lang blijven hangen en kan je verder met de belangrijke zaken.
Ondertussen ben ik hier nu zelf een stuk geschiedenis.
Dus jij zet tippelen achter het station er niet op? Juist wel doen, dan zal 1 of andere manager je wel aannemen als als slet van de firma. Manager aanklagen en je bent binnen!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
Het is een bijbaantje. Mijn bijbaantjes staan niet eens op mijn cv.
Dat was dus een supermarktmanager die zichzelf heel serieus nam. Maar geloof het of niet: ik heb een supermarktmanager meegemaakt die ervan hield om vooral nieuwe medewerkers de geschiedenis van het bedrijf bij te brengen als ze daar niet van op de hoogte waren...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Hallo
Ik ging een paar dagen terug solliciteren voor een bijbaantje in de supermarkt hier in de buurt. Vervolgens werd ik uitgenodigd voor een gesprek. De beste man opende het gesprekje, hierna kwam het gezeik.
De sfeer zat er voor mij dus al weer lekker in.
Vervolgens begon hij uit te leggen dat de supermarkt ooit gestart was als familiebedrijf door broer Jan en broer Piet. Langzamerhand opende ze overal vestigingen in het land. Ze hadden een eigen veeboerderij maar al snel werd dit te klein en gingen ze hun vlees importeren. Onderhand had de supermarkt keten zoveel duizend vestigingen voornamelijk in Noord-Holland, met het oog op heel Nederland binnen enkelen jaren.
Maar dit is toch vreemd? Ik snap dat wanneer je als werkzoekende een sollicitatie hebt voor een 'echte' baan waar je een opleiding voor nodig hebt je je van tevoren moet inlezen. Je gaat wanneer je aangenomen word waarschijnlijk jarenlang werken voor dit bedrijf en ze willen weten dat ze te maken hebben met iemand die van aanpakken weet en dingen serieus neemt. Hiervoor begrijp ik dus dat ze iemand willen die zich perfect heeft voorbereid op het gesprek. Maar dit doe je toch niet bij iets als vakkenvullen voor een paar uur in de week? Ik vraag me af of meer mensen iets dergelijks hebben meegemaakt.
Een dag later heb ik een beter vakantiebaantje gevonden als archiefmedewerker in het ziekenhuis waar ze me helemaal geen dergelijke dingen vroegen. Waarschijnlijk hangt het gewoon van de persoon af waar ik bij de supermarkt mee sprak maar ik vind het toch stom, ook omdat je bij zo'n supermarkt maar een paar euro verdient en ik niet vind dat ze dan dit soort dingen van je mogen verwachten.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat was gewoon een eikel die nooit verder zal komen dan chef bij een supermarkt en die wil ff gewichtig en belangrijk doen omdat ie dat ergens anders nooit zal kunnen.quote:Op donderdag 24 april 2025 00:42 schreef stokj het volgende:
[..]
Dat was dus een supermarktmanager die zichzelf heel serieus nam. Maar geloof het of niet: ik heb een supermarktmanager meegemaakt die ervan hield om vooral nieuwe medewerkers de geschiedenis van het bedrijf bij te brengen als ze daar niet van op de hoogte waren...
Ja goede kick hequote:
Inderdaad. En dat zijn dan van die mensen die een jonge puber even de les wilt lezen over hoe solliciteren werkt. Terwijl dat men op die leeftijd helemaal niet interesseert.quote:Op donderdag 24 april 2025 08:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat was gewoon een eikel die nooit verder zal komen dan chef bij een supermarkt en die wil ff gewichtig en belangrijk doen omdat ie dat ergens anders nooit zal kunnen.
Of dat de gemiddelde klant en de onderbetaalde vakkenvuller ook maar één reetveeg kan boeien.
Je haalt er gewoon je boodschappen en je schijtminimumloontje en klaar.
"Jullie zitten gewoon het meest dichtbij"quote:Op donderdag 24 april 2025 13:39 schreef stokj het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat zijn dan van die mensen die een jonge puber even de les wilt lezen over hoe solliciteren werkt. Terwijl dat men op die leeftijd helemaal niet interesseert.
Vooral de vraag "Waarom wil je bij de AH werken en niet bij de Lidl of de Vomar of de Jumbo of de Deen".... man man man
Toen ik in de bijbaantijd begon kreeg ik ook die vraag. En toen gaf ik dat antwoord. Lekker dicht bij huis. De supermarktmanager vond dat allemaal prima.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
"Jullie zitten gewoon het meest dichtbij"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |