abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:20:06 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201872060
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:02 schreef jjfrmgreece het volgende:
[ afbeelding ] lol

https://www.sciencedirect(...)ii/S0014299920308438

Ik heb het hier vaak over als ik pre-vaccinatie papers zeg. Ik heb geen fotografisch geheugen maar deze afbeelding maakte een uitzondering in m’n brein. “Plant based vaccine” ook nog als optie XD.

Ook echt bij “without vaccine” een heel doemscenario met ADE en Cykotine Storm bij infectie lol XD
Mooi plaatje dat vooral sterk simplificeert door het accent te leggen dat vaccins gevolgen zouden voorkomen en de oorzaak die juist leidt tot (IC) gevolgen, gemakshalve maar weglaat.
Wat hier ook bemoeilijkt zijn aantallen, die wij ons niet goed kunnen indenken. Dat plaatje per geïnfecteerde is met een paar honderd miljard of miljoen virusdeeltjes, te vermenigvuldigen. Met wat dan overschiet aan "gemist" virus, is ruimschoots voldoende alsnog tot gevolgen te kunnen komen.

Dat mensen gevolgen ondervinden is primair omdat ze al niet gezond/weerbaar waren en (vaak miskend als tekortkoming) worstelen met de zuurstofvoorziening van hun organen.

Verder voorkomen vaccins geen infectie en zorgen door hun aanwezigheid puur voor minder verspreiding. In het beste geval zal een flink deel van de SpikeEiwitten (ca 100-50 per virusdeeltje) door preventief veroorzaakte antilichamen worden ingekapseld. Het eindresultaat is dat de kans dat een infectie zich ongeremd kan doorzetten, sterk wordt verminderd.

De patiënt kan zo de (normaal) ontoereikende en resterend afweercapaciteit, inzetten op wat dan nog overblijft aan infectie om die af te weren. Kortom iemand was al ziek/zwak te noemen en zal door het vaccinwerking meer kans hebben om niet behandeld te hoeven worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201872062
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:18 schreef Noek het volgende:
De Spaanse griep was gedaan na 2 golven. Komen wij aan met tienduizend maatregelen én vaccins. Of er wel of geen maatregelen komen, we zitten nog steeds te kutten met dat kut virus.

Als je voor vaccinatieplicht bent. Weet je dan eigenlijk wel wat je zegt? Gedwongen mensen injecteren vinden mensen dus no prob. Hoe dan?! Ergens ook niet heel gek natuurlijk. We knipperen al niet als ons vreten gruwelijk wordt mishandeld. De mensheid zelf is het allerergste virus.
Spaanse griep (17-100 miljoen doden) en Covid19 (4,25 miljoen doden) met elkaar vergelijken.
pi_201872067
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hoezo? Ik heb nog geen enkele keer gestemd op de grootste partij. En de grootste partij heeft het voor het kiezen en die kiest tevens vrijwel standaard voor een formatie waar ik niet achter sta. Hoe moet mij dat blijven motiveren om te stemmen dan, als dat keer op keer toch gebeurt, leg maar uit.
We leven in een samenleving.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:23:11 #279
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201872082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:09 schreef Wantie het volgende:
ziet ook wel dat een partij als de VVD meer naar links of rechts wordt getrokken, afhankelijk van in welke richting het electoraat beweegt. Zo heeft een VVD of FVD of Groen Links wel invloed op het regeringsbeleid.
Dat lijkt me dus een redelijk werkende democratie. Persoonlijk vind ik het soms jammer dat er geen rechtse liberale partij meer is. Maar goed, dan stem ik liever aan de kant van het midden die me het meeste aanspreekt dan uit protest of welke rancuneuze reden dan ook op een rand partij als het FvD of PVV.

De PVV is ook zo'n prachtpartij, ik zou graag zien dat zij allochtone Nederlanders gewoon als volledige NLders accepteren en de best mogelijke kansen geven tot zelfontplooien, maar tegelijkertijd een stricter immigratiebeleid bepleiten, zegge met het Denemarkse model als voorbeeld. Wat deze partij in de praktijk doet zijn dergelijke uitlatingen dat je die grote groep mensen wegzet, een soort tweedeling creeert. Dat is ongewenst, tenzij deze mensen ongevaccineerd zijn, dan is het natuurlijk wel toegestaan en zelfs toe te juichen. (on-topic :D)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201872087
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:51 schreef Bliksem92 het volgende:
Toch wel bijzonder, de redenatie dat stemmen geen zin heeft omdat de uitslag van de verkiezingen niet bevalt :D.
Het is een soort paradox. Een pluraliteit van het electoraat zit muurvast omdat men (terecht of onterecht) geen geloofwaardige alternatieven ziet. Degenen die wel vinden dat er radicale verandering moet komen, dat zijn degenen die zinloosheid ervaren. Die haken af of stemmen op een protestpartij die toch niet uitgenodigd wordt. De versnippering valt in het voordeel van de grootste.

Er valt ook weinig aan te doen omdat we hier ook niet heel sterke polarisatie of discussie hebben. Zeker in coronatijd wordt het hele verkiezingsdebat via de televisie top-down naar de mensen ingestraald. De meesten gaan toch niet in discussie met de VVD-stemmende oom. Of als ze het al doen, dan zegt hij: "Ja maar Rutte heeft het toch goed gedaan, wie moet het anders doen?"

Het is jammer dat Omtzigt eerst voor het CDA de verkiezingen in is gegaan en daarna opgebrand heeft thuisgezeten. Dat is nog een ander probleem. De 'goeden' laten zich wegpesten en zitten ziek thuis, de 'kwaden' zitten vol energie en gaan het liefst nog 10 jaar door. Dat heeft ook effect. Je gaat natuurlijk niet op een loser stemmen.
pi_201872093
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:20 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Spaanse griep (17-100 miljoen doden) en Covid19 (4,25 miljoen doden) met elkaar vergelijken.
Mag ook al niet, nee?
Zet het maar in mn notes. :G
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:24:51 #282
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201872098
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:21 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
We leven in een samenleving.
Ok. Bedankt voor je one-liner. Ik zal hem goed bewaren in mijn speciale one-liner vitrinekast op zolder.
pi_201872158
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ok. Bedankt voor je one-liner. Ik zal hem goed bewaren in mijn speciale one-liner vitrinekast op zolder.
Nee ik meen het serieus. Parlementaire democratie is een zoutloos compromis by design omdat er zo veel verschillende opvattingen en meningen zijn in een samenleving als de onze. Jouw ene stem lijkt zinloos maar dat is de paradox van de grote getallen. Het is vergelijkbaar met vaccinatie. Één persoon die vaccinatie niet nodig vindt voor zichzelf is geen ramp, totdat zoveel mensen dat vinden dat er van hen een groot gedeelte ziekenhuisbedden bezet houden.

Bovendien zijn er gewoon mensen die op de grote partijen stemmen omdat ze het met hen eens zijn over veel standpunten. Als je dat je niet kunt voorstellen ligt het probleem bij jou :).
pi_201872159
Het hele nare aan de huidige situatie is naar mijn idee dat we maatregelen verslaafd zijn geworden, het is erg makkelijk om terug te grijpen of te roepen naar maatregelen, het nadeel is alleen dat maatregelen steeds minder effectief worden naarmate ze langer en vaker toegepast worden.

De besmettingen zijn niet zozeer een probleem geworden, de roep om maatregelen zijn een probleem geworden, net zoals de veel te krappe gezondheidszorg, was dat laatste beter georganiseerd geweest, hadden we echt geen roep gehad om maatregelen.

Maar ik weet wel dat voor mij, ik weet niet hoe het met jullie zit, wel een beetje klaar is, ik heb voldaan aan mijn "plicht" om een vaccinatie te halen, ik heb 20 maanden een groot gedeelte van mijn leven opgegeven, maar daar stopt het wel. Ik zou het stiekem wel een beetje belachelijke shitshow gaan vinden als we nu weer mondkapjes moeten gaan dragen voor de buhne, en de kroeg een uurtje eerder dichtgooien, want daarmee geef je een signaal dat 1) vaccineren niet de uitkomst uit je crisis blijkt te zijn, dus een goede vaccinatiegraad met een eventuele 3e prik kan je op je buik schrijven, tenzij je (BNW) vinkjes gaat intrekken, 2) en dat je daar nog 3 jaar minimaal aan maatregelen bij optelt, en het waarschijnlijk steeds weer niet genoeg blijkt te zijn door de verminderde naleving van maatregelen, dus daar komt de avondklok etc weer (BNW)

Heeft niets meer te maken met gezondsheidscrisis in elk geval.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:37:36 #285
5428 crew  miss_sly
pi_201872203
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Van Dissel is ook niet bepaald in paniek.

De enigen die in de media krokodillentranen lopen te huilen zijn Gommers en Kuipers en die twee verdenk ik er eerlijk gezegd van de pandemie uit te buiten om te lobbyen om meer belastinggeld voor de zorg vrij te spelen.
Dat zou je dan van Gommers en Kuipers moeten waarderen, want de kaalslag en de bezuinigingen zijn je een doorn in het oog, is met enige regelmaat te lezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201872210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:23 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het is een soort paradox. Een pluraliteit van het electoraat zit muurvast omdat men (terecht of onterecht) geen geloofwaardige alternatieven ziet. Degenen die wel vinden dat er radicale verandering moet komen, dat zijn degenen die zinloosheid ervaren. Die haken af of stemmen op een protestpartij die toch niet uitgenodigd wordt. De versnippering valt in het voordeel van de grootste.

Er valt ook weinig aan te doen omdat we hier ook niet heel sterke polarisatie of discussie hebben. Zeker in coronatijd wordt het hele verkiezingsdebat via de televisie top-down naar de mensen ingestraald. De meesten gaan toch niet in discussie met de VVD-stemmende oom. Of als ze het al doen, dan zegt hij: "Ja maar Rutte heeft het toch goed gedaan, wie moet het anders doen?"

Het is jammer dat Omtzigt eerst voor het CDA de verkiezingen in is gegaan en daarna opgebrand heeft thuisgezeten. Dat is nog een ander probleem. De 'goeden' laten zich wegpesten en zitten ziek thuis, de 'kwaden' zitten vol energie en gaan het liefst nog 10 jaar door. Dat heeft ook effect. Je gaat natuurlijk niet op een loser stemmen.
Er is gewoon een heel groot gedeelte van de bevolking dat al die schandalen zoals de toeslagenaffaire, Groningen en dergelijke geen reet kan interesseren. Zolang de hypotheekrenteaftrek blijft zoals het is en je een beetje kan klooien met pandjes in box 3, vinden ze het wel gezegend. Die zitten helemaal niet op verandering te wachten en zo blijft de status quo in stand.
pi_201872224
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is gewoon een heel groot gedeelte van de bevolking dat al die schandalen zoals de toeslagenaffaire, Groningen en dergelijke geen reet kan interesseren. Zolang de hypotheekrenteaftrek blijft zoals het is en je een beetje kan klooien met pandjes in box 3, vinden ze het wel gezegend. Die zitten helemaal niet op verandering te wachten en zo blijft de status quo in stand.
Of die vinden andere dingen belangrijker dan de zaken die jij noemt. Waarom zo veroordelend spreken? Heeft geen zin.
pi_201872291
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:40 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Of die vinden andere dingen belangrijker dan de zaken die jij noemt. Waarom zo veroordelend spreken? Heeft geen zin.
Ik stem zelf centrumrechts. Maar dat een kabinet wat is afgetreden vanwege zo’n groot schandaal in ongewijzigde samenstelling verder gaat, komt het vertrouwen in de politiek niet ten goede. Of denk jij daar anders over?
pi_201872307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik stem zelf centrumrechts. Maar dat een kabinet wat is afgetreden vanwege zo’n groot schandaal in ongewijzigde samenstelling verder gaat, komt het vertrouwen in de politiek niet ten goede. Of denk jij daar anders over?
De bevolking heeft natuurlijk ook verzuimd de boel hard af te straffen bij de verkiezingen, veelal omdat het ze toch niet raakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201872315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik stem zelf centrumrechts. Maar dat een kabinet wat is afgetreden vanwege zo’n groot schandaal in ongewijzigde samenstelling verder gaat, komt het vertrouwen in de politiek niet ten goede. Of denk jij daar anders over?
Zou best kunnen. Maar dat hoort ook bij een parlementaire democratie, de uitslag moet gerespecteerd worden. Misschien denkt het gros van de stemmers er juist heel anders over dan jij denkt. Bovendien zijn ze al maanden bezig om te proberen iets anders te vinden.
pi_201872319
Tijd voor de cijfers :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201872383
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De bevolking heeft natuurlijk ook verzuimd de boel hard af te straffen bij de verkiezingen, veelal omdat het ze toch niet raakt.
Je kan natuurlijk de vraag stellen of het slim was om parlementsverkiezingen te houden tijdens een lockdown. Er is amper een campagne geweest en alles draaide om corona.

Daarnaast is er sindsdien wel het nodige veranderd, waardoor ik nieuwe verkiezingen best te billijken had gevonden in dit geval.
pi_201872392
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 703 (stijging van 5)

Kliniek : 524
IC : 179 (stijging van 5)

Instroom:
Kliniek : 101 (gisteren:118)
IC : 15 (gisteren:21)

Uitstroom:
Kliniek : 101 (gisteren:90)
IC : 10 (gisteren:11)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201872393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk de vraag stellen of het slim was om parlementsverkiezingen te houden tijdens een lockdown. Er is amper een campagne geweest en alles draaide om corona.

Daarnaast is er sindsdien wel het nodige veranderd, waardoor ik nieuwe verkiezingen best te billijken had gevonden in dit geval.
Ik vind er ook het nodige van dat er perse verkiezingen moesten komen op een hoogtepunt van de crisis terwijl vaccinaties echt net gestart waren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201872397
Volgens mij gingen de verkiezingen juist nauwelijks over corona zelf. Verkiezingen zonder goede reden uitstellen lijkt me ook geen optie. Het kon allemaal prima.
pi_201872399
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis : 703 (stijging van 5)

Kliniek : 524
IC : 179 (stijging van 5)

Instroom:
Kliniek : 101 (gisteren:118)
IC : 15 (gisteren:21)

Uitstroom:
Kliniek : 101 (gisteren:90)
IC : 10 (gisteren:11)
Gelukkig ook een hogere uitstroom.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201872411
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:03 schreef Bliksem92 het volgende:
Volgens mij gingen de verkiezingen juist nauwelijks over corona zelf. Verkiezingen zonder goede reden uitstellen lijkt me ook geen optie. Het kon allemaal prima.
Wij gaan het niet eens worden. Maar laten we weer on-topic gaan.
pi_201872430
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:03 schreef Bliksem92 het volgende:
Volgens mij gingen de verkiezingen juist nauwelijks over corona zelf. Verkiezingen zonder goede reden uitstellen lijkt me ook geen optie. Het kon allemaal prima.
Als het uitgesteld was stonden we er per saldo hetzelfde voor: nog steeds geen formatie. :')
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201872436
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij gaan het niet eens worden. Maar laten we weer on-topic gaan.
We hoeven het ook niet eens te worden, de feiten spreken wat dat betreft wel voor zich: https://nos.nl/collectie/(...)na-in-het-stemgedrag

Corona en het beleid had zeker invloed, maar was absoluut niet de enige factor. Alleen bij de FvD-wappies schijnbaar :P. Bovendien bleven bij het uitstellen van de verkiezingen ook sowieso de huidige machthebbers aan het roer hé. Dat zou een stap zijn geweest zonder precedent.
pi_201872445
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')