abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_201857265
Passen de opzetplaaten voor UTP (leveranciers van UTP-kabels noemen dit inbouwdozen maar het zijn eerder "stopcontacten") op de inbouwdozen (die bekende van Attema) die je ook voor elektra gebruikt?

Zo nee, welke buis moet ik gebruiken en welke inbouwdozen moet ik inbouwen voordat ik UTP-kabels kan gaan trekken?

Als je elektra aanlegt kun je precies vinden welke buis je nodig hebt. Als je UTP-kabels wil aanleggen (ethernet) vind je veel over de kabels maar niet over de buizen waar ze in moeten.
pi_201857284
Daar kun je gelukkig hetzelfde materiaal voor gebruiken.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:56:21 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_201857350
Hou er wel rekening mee dat niet alle merken schakelmateriaal op elkaar passen, dus als je ze bijvoorbeeld onder het zelfde afdekraam wil hebben als je stopcontacten dan moet je afmontage materiaal hebben van dat specifieke merk.

Dat past dan wel weer op alle inbouwdozen dat is gelukkig gestandaardiseerd.

Zou er een 19mm buis op aansluiten, dat is makkelijker draadtrekken, en bied meer mogelijkheden mocht er wat anders in moeten worden getrokken ooit.
pi_201857354
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:48 schreef tiho1 het volgende:
Daar kun je gelukkig hetzelfde materiaal voor gebruiken.
Dit inderdaad. Jung heeft bijvoorbeeld mooie afdekplaten, ook voor UTP. Verder past een UTP-kabel (ik zou dan wel de stugge gebruiken) in een standaard pvc-buis. Ik zou wel liever zelf bochten buigen dan standaard bochtjes gebruiken, die zijn vrij krap.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')