abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201834685
Hoi all,

Ik wist niet zeker of ik deze onder relaties zou plaatsen, toch maar onder WGR geplaatst omdat het belangrijke context is dat dit "zakelijke" Tikkies betreft en dus een iets tactischere aanpak vereist is.

Het zit zo.
Ik regel op kantoor de cadeau's bij afscheid of verjaardagen. Dit heb ik bij vorige werkgevers vaker gedaan, ik vind het helemaal geen probleem om geld voor te schieten en vertrouw er altijd wel op dat ik het terugkrijg.
Nu hebben we in korte tijd meerdere jarigen gehad en heb ik dus meerdere betaalverzoekjes gestuurd. De meesten betalen dit gewoon direct zodra ze hem binnenkrijgen. Helaas is er ook 1 collega bij die nu in 1,5 week tijd al 2x niet betaald heeft, en cadeau 3 ga ik morgen bestellen en dat Tikkie heeft ze ook nog niet betaald. Ik heb haar afgelopen maandag (1 week na betaalverzoek) eraan herinnerd maar geen reactie en geen betaling. Het kan best dat je het druk hebt, maar dat hebben we allemaal.

Ik word er onderhand een beetje kriegel van en ben dan niet zo tactvol. Heb eigenlijk gewoon de neiging om dan een goedkoper cadeau uit te zoeken omdat er iemand niet meebetaalt. Ze reageert ook gewoon helemaal niet, zelfs niet met een goedkoop excuus.

Hoe pak ik dit tactisch aan zodat de sfeer goed blijft maar ik wel gewoon mijn geld krijg? :)
pi_201834740
Misschien is dat vrij besteedbaar inkomen van die persoon minimaal? Ik zou de reminder sturen als de salaris betaald is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_201834750
Midden op de afdeling een stoel pakken en erop gaan staan. Telefoon bij de hand en even roepen om aandacht. Vervolgens de namen noemen van de personen welk nog niet betaald hebben.
pi_201834761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:44 schreef Chinless het volgende:
Misschien is dat vrij besteedbaar inkomen van die persoon minimaal? Ik zou de reminder sturen als de salaris betaald is.
Niet dat ik dat een reden vind (en ook dan, dan geef je dat aan bij diegene die geld voor je voorschiet), maar het gaat om een jurist, dus ik denk dat dat wel meevalt.
pi_201834773
Is diegene wel akkoord gegaan met deze regeling?
pi_201834780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:46 schreef GerryDV het volgende:
Is diegene wel akkoord gegaan met deze regeling?
Uiteraard.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 18:48:48 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201834801
"Hey, ik had je Tikkies gestuurd maar daar heb je niet op gereageerd, is er een probleem of zo?"
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201834826
Opbellen en gewoon aan herinneren?
Heb je iig wel een reactie.
Do what you love, love what you do!
pi_201834886
Als men na een reminder zo'n klein bedrag nog niet betaalt, dan is tact niet perse meer nodig. Zet het op de agenda voor het teamoverleg.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201834901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:45 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Niet dat ik dat een reden vind (en ook dan, dan geef je dat aan bij diegene die geld voor je voorschiet), maar het gaat om een jurist, dus ik denk dat dat wel meevalt.
Dat zegt mogelijk iets over z'n salaris, maar niet per definitie iets over z'n vrij besteedbare geld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201834931
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:56 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat zegt mogelijk iets over z'n salaris, maar niet per definitie iets over z'n vrij besteedbare geld.
Als je 5 euro per Tikkie al niet kan betalen moet je dat anders oplossen dan het negeren en hopen dat diegene het niet merkt :?
pi_201834942
Misschien weet ze niet hoe het moet. Al die moderne techniek.. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201834955
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:58 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Als je 5 euro per Tikkie al niet kan betalen moet je dat anders oplossen dan het negeren en hopen dat diegene het niet merkt :?
Ik zeg niet dat ik het een goede reden vind. Ik reageerde op de suggestie dat mensen met baan X nooit krap bij kas kunnen zitten vanwege hun functie.
pi_201835015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:59 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ik het een goede reden vind. Ik reageerde op de suggestie dat mensen met baan X nooit krap bij kas kunnen zitten vanwege hun functie.
Dat suggereer ik niet hoor, ik vind alleen niet dat je met zo'n salaris moeilijk kunt doen over een bijdrage van 5 euro die overigens ook nog eens lang en breed voordat ik hier kwam was afgesproken. Daarnaast verdien ik ook nog eens een heel stuk minder en dat weet zij.
pi_201835102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:04 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Dat suggereer ik niet hoor, ik vind alleen niet dat je met zo'n salaris moeilijk kunt doen over een bijdrage van 5 euro die overigens ook nog eens lang en breed voordat ik hier kwam was afgesproken. Daarnaast verdien ik ook nog eens een heel stuk minder en dat weet zij.
Oke, ik interpreteerde 'lijkt me niet' als zodanig. Spijt me zeer.
pi_201835105
Kan je niet beter een lief-en-leed potje maken? Dat is één keer per jaar zeuren en daarna kan je alles uit de pot betalen.
pi_201835113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:10 schreef baskick het volgende:

[..]
Oke, ik interpreteerde 'lijkt me niet' als zodanig. Spijt me zeer.
Is je direct vergeven :D
pi_201835134
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:10 schreef Heph844 het volgende:
Kan je niet beter een lief-en-leed potje maken? Dat is één keer per jaar zeuren en daarna kan je alles uit de pot betalen.
Kan uiteraard, maar dan moet ook dat Tikkie wel betaald worden :D
pi_201835160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:45 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
Nogmaals vrij besteedbaar inkomen! Dat je geld hebt wilt niet zeggen dat je het vrij kan opmaken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_201835315
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:14 schreef Chinless het volgende:

[..]
Nogmaals vrij besteedbaar inkomen! Dat je geld hebt wilt niet zeggen dat je het vrij kan opmaken.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:58 schreef Geenidee.nl het volgende:

[..]
pi_201835335
Loop even haar kantoor binnen en roep iets in de trant van:”Ik wilde even vragen of de tikkies die ik je gestuurd heb zijn aangekomen omdat ik er nog geen reactie op heb gehad en ik moet er binnenkort weer een sturen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_201835367
Je kunt niet bij een ander in de portemonnee kijken. Misschien schaamt die persoon zich wel.

Ik vind dat hele laten we elkaar cadeautjes op kantoor uit een gezamenlijke pot geven omdat <insert reden> sowieso een hoog kneuterig gehalte hebben. Maargoed
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201835374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:58 schreef Bart2002 het volgende:
Misschien weet ze niet hoe het moet. Al die moderne techniek.. :)
Ik gebruik het ook niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201835389
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:30 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik gebruik het ook niet.
Krijg ze ook weleens. Maar betaal ook nooit. Voorlopig kom ik ermee weg. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201835415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Krijg ze ook weleens. Maar betaal ook nooit. Voorlopig kom ik ermee weg. :)
Anders gewoon weer storneren Bartje.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')