Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten.quote:Op donderdag 4 november 2021 18:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja bizar he!
Thomas geeft het ook nog niet aan hoor (we zijn ook nog maar net 2 weekjes bezig), ik zet hem gewoon op vaste momenten op de wc en meestal plast hij binnen een paar minuten. Maar ik verwacht niet dat wanneer ik dat niet doe hij het wel aangeeft dat hij moet. Dan plast hij gewoon in de luier.. Hij vindt het ook niet erg om met een volle luier rond te lopenResultaat van vandaag is wel 4 plasjes en een paar scheetjes op de wc.
Ik wordt hier soms ook nog door verrast. En ja gewoon omhoog terwijl ze zitten inderdaad. Wij leren onze knul ook om zijn piemel naar beneden te duwen. Maar met een meid is dat net ff lastiger 🤪. Het komt bij ons toch nog voor dat we hierdoor alsnog moeten verschonen.quote:Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten.![]()
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeftquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:33 schreef Keroppi het volgende:
Ik dacht eerst dat het peuter-zijn hier redelijk mild verliep, maar het wordt elke dag toch wat duidelijker
Van voorkeur krijgen tot wat ze wel (en niet) aan wil, tot het 'zelf doen' van schoenen aantrekken enzo.
Maar nu zei ze een paar dagen geleden "<naam kindje opvang> pijn gemaakt". Navraag bij de juffen leverde niets verontrustends op, maar ze 'sloeg' dit weekend een dreumes die op kraamvisite was met een stuk karton en net mepte ze de baby (niet hard gelukkig) op haar hoofd.
Gezien de hoeveelheid insta-posts over 'how to deal with hitting' zal het er vast bijhoren, maar leuk vind ik het niet
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is.![]()
We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades![]()
Muse doet het hier inderdaad ook heel goed, favoriet is Knights of Cydonia. En op Links 2 3 4 van Rammstein gaat hij ook los.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:49 schreef PKM het volgende:
[..]
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig.
Helaas ook een nieuwe favoriet, de Dronken Zeeman maar dan de café versie.
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.quote:Op dinsdag 9 november 2021 19:24 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeft
Ik denk dat het een leeftijdsdingetje is, geloof dat onze peuters ook ongeveer dezelfde leeftijd hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:30 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.
En ze is eigenlijk vanaf het begin superlief tegen haar zusje. Wil constant knuffelen en aaien, als ik met de kleine de trap afkom dan is het "BABY!"
Maar goed, misschien komt de jaloezie vertraagd, misschien is het een fase die er sowieso aankwam... we'll see.
Maar leuk is het niet, doet af aan het onschuldige ofzo.
quote:Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thomas is al sinds de zomer van zijn middagslaapje af, hij slaapt sindsdien 's avonds en 's nachts gelukkig beter.
Maar hij drinkt ook niet meer aan de borst en hij is nog geen 2,5. Helaas dus geen tips, maar ik hoop voor jou dat het een fase is want ..pff.. zolang zulke nachten lijkt mij echt superzwaar.![]()
Oh heerlijk is dat hč, hier een groot (klein) Queen fan en zo af en toe als mama Slipknot luistert wordt ze ook helemaal wild, gelukkig verstaat ze de teksten nog nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is.![]()
We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades![]()
Op de vroege ochtend vind ik veel best, maar verven.... Voelt altijd als veel werk (voor en nadien) voor weinig vermaak.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen ..
Oh wat fijn!quote:Op donderdag 11 november 2021 12:00 schreef rena het volgende:
De eerste wenochtend op school ging super goed, afscheid nemen ging ook eigenlijk heel soepel, het was; “mama, ga je nu weg?” Hoorde van de juf dat ze totaal niet verlegen is en al heel leuk gespeeld had, dus dat geeft goede hoop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poeh, hopelijk weet hij nu dat het niet leuk is om te doen..quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |