abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 22:30:29 #126
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202036801
Daar zou ik ook best boos over worden ja. Hopelijk kan de mevrouw er idd snel achteraan.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 22:36:19 #127
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202036999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:41 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Ja bizar he!
Thomas geeft het ook nog niet aan hoor (we zijn ook nog maar net 2 weekjes bezig), ik zet hem gewoon op vaste momenten op de wc en meestal plast hij binnen een paar minuten. Maar ik verwacht niet dat wanneer ik dat niet doe hij het wel aangeeft dat hij moet. Dan plast hij gewoon in de luier.. Hij vindt het ook niet erg om met een volle luier rond te lopen :') Resultaat van vandaag is wel 4 plasjes en een paar scheetjes op de wc.
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten. :@ :')
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_202039202
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:36 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Maar ook gewoon naar boven. Dacht dat meisjes altijd naar beneden plasten. :@ :')
Ik wordt hier soms ook nog door verrast. En ja gewoon omhoog terwijl ze zitten inderdaad. Wij leren onze knul ook om zijn piemel naar beneden te duwen. Maar met een meid is dat net ff lastiger 🤪. Het komt bij ons toch nog voor dat we hierdoor alsnog moeten verschonen.
pi_202040066
Wat balen Luna! Hopelijk is welpje nu wel snel aan de beurt :*

Plassen door de bril heen, dat doet B van 7 nog steeds wel eens. 'PIEMEL NAAR BENEDEN!' Oh ja krijg je dan terug.

ToT, Juul had echt totaal geen interesse in iets wat met zindelijkheid te maken had. 0 interesse. Ineens viel er een kwartje bij haar, geen training niets, ineens was het er. Ze was al ruim 3 jaar toen dat gebeurde.
pi_202048476
Zindelijkheid, hier gebeurde het gewoon. Bij de oudste waren we vanaf 1,5 aan het trainen (want net bevallen van de jongste en het zou zo fijn zijn om er 1 uit de luiers te hebben :')) en ze was vlak na haar 2e verjaardag zindelijk. Bij Vlokje gekozen om het aan haar over te laten, het niet te trainen maar gewoon te wachten tot zij er klaar voor was. Vlak voor haar 3e verjaardag was dat moment er opeens en het koste geen greintje energie, binnen 2 dagen was ze overdag zindelijk zonder ongelukjes.
Nu is Vlokje wel van het soort dat het pas doet als ze het meteen kan zeg maar ;) Maar het heeft mij wel geleerd dat als een kind er klaar voor is, het vanzelf kan komen. Als een kind 0 interesse heeft, zou ik dan ook gewoon even afwachten tot de interesse er wel is. En dan zou het zomaar opeens heel snel kunnen gaan!

Luna, wat erg dat de hulp voor Welpje nu zo op zich laat wachten door fouten aan de kant van de organisatie :{ heb je enig idee hoe lang het nog zou kunnen duren of is het allemaal nog helemaal onzeker?

Jewel, onze oudste, werd vandaag 5 en kreeg van de buren een mooie barbiepop met glitterjurkjes. En Vlokje was helemaal beduusd, riep tot 5 keer uit: maar Jewel, die barbie stond eigenlijk op MIJN verlanglijstje! Arm kind nog net niet in tranen en mocht s middags bij gods gratie 10 minuten met de barbie spelen :') nu hebben we een stickervel voor het in eigen bed slapen en die is morgen vol als vannacht goed gaat. Ik ben dus ter overcompensatie meteen naar de winkel gereden om als beloningscadeautje voor haar ook een (zij het andere) barbie te kopen. Ik ben erg, I know :X 8)7
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:34 #131
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202096070
Ik dacht eerst dat het peuter-zijn hier redelijk mild verliep, maar het wordt elke dag toch wat duidelijker ;)

Van voorkeur krijgen tot wat ze wel (en niet) aan wil, tot het 'zelf doen' van schoenen aantrekken enzo.

Maar nu zei ze een paar dagen geleden "<naam kindje opvang> pijn gemaakt". Navraag bij de juffen leverde niets verontrustends op, maar ze 'sloeg' dit weekend een dreumes die op kraamvisite was met een stuk karton en net mepte ze de baby (niet hard gelukkig) op haar hoofd.

Gezien de hoeveelheid insta-posts over 'how to deal with hitting' zal het er vast bijhoren, maar leuk vind ik het niet :{
Chick on a mission
  FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 11:03:12 #132
148247 taxibabe
pi_202096453
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is. :*

We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades _O_ B-)
  dinsdag 9 november 2021 @ 19:24:08 #133
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202102249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:33 schreef Keroppi het volgende:
Ik dacht eerst dat het peuter-zijn hier redelijk mild verliep, maar het wordt elke dag toch wat duidelijker ;)

Van voorkeur krijgen tot wat ze wel (en niet) aan wil, tot het 'zelf doen' van schoenen aantrekken enzo.

Maar nu zei ze een paar dagen geleden "<naam kindje opvang> pijn gemaakt". Navraag bij de juffen leverde niets verontrustends op, maar ze 'sloeg' dit weekend een dreumes die op kraamvisite was met een stuk karton en net mepte ze de baby (niet hard gelukkig) op haar hoofd.

Gezien de hoeveelheid insta-posts over 'how to deal with hitting' zal het er vast bijhoren, maar leuk vind ik het niet :{
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeft O+
pi_202103562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:
Oef heftig Keroppi, dat soort fases wil je liever overslaan..Hopen dat het snel voorbij is. :*

We wisten dat Thomas dol is op (stevige) muziek, maar we kunnen nu ook Motörhead aan het rijtje toevoegen, hij ging net he-le-maal los op Ace of Spades _O_ B-)
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig. O+

Helaas ook een nieuwe favoriet, de Dronken Zeeman maar dan de café versie. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 20:59:41 #135
148247 taxibabe
pi_202103703
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:49 schreef PKM het volgende:

[..]
Leuk! Banaan rende pas naar de speaker om Muse harder te zetten. Zijn liefde als baby voor Imagine Dragons is ook nog steeds aanwezig. O+

Helaas ook een nieuwe favoriet, de Dronken Zeeman maar dan de café versie. ;(
Muse doet het hier inderdaad ook heel goed, favoriet is Knights of Cydonia. En op Links 2 3 4 van Rammstein gaat hij ook los.
Maar rustige nummer vind hij prachtig, zo reageerde hij vorig jaar bij de Top2000 op Leonard Cohen met Take this waltz en een paar weken terug was Lippy Kids van Elbow op de radio en stopte acuut met spelen om te gaan dansen (leek wel ballet wat hij deed) O+
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2021 @ 21:30:13 #136
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202104084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:24 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Dat doet Koert ook, die is nu 2,5. Maar hij is wel wat zorgzamer geworden sinds hij een pop heeft O+
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.

En ze is eigenlijk vanaf het begin superlief tegen haar zusje. Wil constant knuffelen en aaien, als ik met de kleine de trap afkom dan is het "BABY!"

Maar goed, misschien komt de jaloezie vertraagd, misschien is het een fase die er sowieso aankwam... we'll see.

Maar leuk is het niet, doet af aan het onschuldige ofzo.
Chick on a mission
  dinsdag 9 november 2021 @ 23:10:29 #137
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202105351
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:30 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ze is sinds de geboorte van haar zusje (en vlak daarvoor) ook superzorgzaam met haar pop. Die heeft ze al tijden maar daar keek ze voorheen niet naar om.

En ze is eigenlijk vanaf het begin superlief tegen haar zusje. Wil constant knuffelen en aaien, als ik met de kleine de trap afkom dan is het "BABY!"

Maar goed, misschien komt de jaloezie vertraagd, misschien is het een fase die er sowieso aankwam... we'll see.

Maar leuk is het niet, doet af aan het onschuldige ofzo.
Ik denk dat het een leeftijdsdingetje is, geloof dat onze peuters ook ongeveer dezelfde leeftijd hebben.
Soms slaat hij de kat, gewoon om te zien wat er gebeurt. Maar leuk is anders, inderdaad. Daarom zijn we daar wel streng in, er is gewoon bepaald kindergedrag wat niemand leuk vindt :@
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 08:09:40 #138
148247 taxibabe
pi_202120212
7.00: Wakker
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
Meneer wil knutselen .. :O
pi_202121063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
7.45: Thomas komt met zijn knutselschort aanzetten en wijst naar de plakkaatverf....
_O- Lekker zo op de vroege ochtend!
pi_202122053
Haha taxibabe, lekker energiek zo vroeg in de ochtend! Wel herkenbaar :P

Pfff, M slaapt de laatste tijd zo slecht. Middagdutje is inmiddels al een tijdje verleden tijd, maar ook in de avond valt ze lastig in slaap. Ze slaapt rond 19 uur (dan gaat ze naar bed) en wordt rond 22 uur weer wakker en vraagt om mamamelk. En wil daarna niet meer in haar eigen bed slapen, blijft ontroostbaar huilen, totdat ze mee mag naar mijn bed.

En vraagt daarna om de haverklap om mamamelk. Soms drinkt ze niet eens, maar wil blijven hangen aan de borst. Heel vermoeiend allemaal. Gelukkig bestaat er koffie.

Weet iemand of dit een fase is en of het hoort bij de ontwikkeling van een 2,5 jarige?

Sinds de eerste zwangerschap, zo'n 3 jaar geleden, heb ik maar 2 a 3x mogen doorslapen :') Ik voel me inmiddels zo oud en moe en vraag me af of ik ooit nog een hele nacht kan doorslapen.
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 10:33:26 #141
148247 taxibabe
pi_202122266
Om half 9 zag hij er zo uit..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thomas is al sinds de zomer van zijn middagslaapje af, hij slaapt sindsdien 's avonds en 's nachts gelukkig beter.
Maar hij drinkt ook niet meer aan de borst en hij is nog geen 2,5. Helaas dus geen tips, maar ik hoop voor jou dat het een fase is want ..pff.. zolang zulke nachten lijkt mij echt superzwaar. :*
pi_202123942
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:03 schreef taxibabe het volgende:

Oh heerlijk is dat hč, hier een groot (klein) Queen fan en zo af en toe als mama Slipknot luistert wordt ze ook helemaal wild, gelukkig verstaat ze de teksten nog niet _O- Haar nieuwe favoriete kerstnummer is We all stand together van Paul McCartney O+

PKM, de dronken zeeman _O- Het zoontje (3) van een vriendin van me zingt dat hij wil zwemmen in Bacardi Lemon :D :’( :D Een of andere smartlap ook geloof ik :+

De eerste wenochtend op school ging super goed, afscheid nemen ging ook eigenlijk heel soepel, het was; “mama, ga je nu weg :{w ?” Hoorde van de juf dat ze totaal niet verlegen is en al heel leuk gespeeld had, dus dat geeft goede hoop :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  FOK!fossiel donderdag 11 november 2021 @ 12:13:23 #143
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202124151
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:09 schreef taxibabe het volgende:
Op de vroege ochtend vind ik veel best, maar verven.... Voelt altijd als veel werk (voor en nadien) voor weinig vermaak.

Hier had mijn vriend een keer bedacht om met haar koekjes te gaan bakken, hij had zelfs bij de Hema een schortje voor haar gekocht :D Dat was echt heel geslaagd, ze vond het echt heel leuk om te doen.
Chick on a mission
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 12:38:18 #144
148247 taxibabe
pi_202124533
Koekjes bakken is ook een leuk idee om een keer te doen!
Dat verven is idd veel werk, haha, maar volgens mij vermaakt hij zich prima met dat geklieder. Veel volgekliederde velletjes belanden wel in de prullenbak. Daarom heb ik hem vorige week plankjes laten beschilderen.
Deze heb ik later in de blanke lak gezet en een pindakaasvogelhuisje van gemaakt. Dat was ook leuk om te doen.
pi_202125507
Heerlijk Taxi, ik heb ook een fanatieke knutselaar. Kleuren, schilderen, plakken: hij vind het allemaal leuk. Ik wil binnenkort ook langzaam de scharen gaan introduceren. Stickers plakken is ook een hit, die giet ik inmiddels ook in een thema. Even het rastertje om de stickers heen eraf trekken en hij is zo een half uur zoet. We maken hier vooral knutsels die bij het seizoen en tijd van het jaar passen :s) Lang leve pinterest. Ik heb dan inmiddels ook een flinke voorraad aan knutselspullen. En waterverf gaat beter dan plakkaat bij ons.

Vanmorgen hebben we samen potjes beplakt met vliegerpapier. Vanavond gaat er een waxinelichtje op batterijen in om buiten te zetten voor Sint Maarten. Een van ons gaat lopen met Bas en de andere heeft deur&baby-dienst :D

CaVaBien, wij hebben ook wat moeite met Bas zijn slaapritme. Er is iedere keer wel wat. Moet plassen. Slokje water. Knuffelen. Kletsen. We hebben nu zijn middagslaapje ingekort naar anderhalf, maximaal 2 uur per middag en even iets meer educatieve schermtijd als rustmomenten als hij toch wat moe blijkt. Ik vind het wel lastig hoor, vooral ook in combinatie met gebroken nachten door nu zowel baby als peuter en alle voedingen en rompslomp er omheen :O . Ik probeer maar gewoon een beetje de dagelijkse routine aan te houden verder en zelf leef ik op koffie.

Koekjes bakken is ook leuk ja! Ik maak altijd minstens een dubbele portie deeg, want deeg kan je prima invriezen om later nog een keer koekjes mee te bakken. Er ligt as we speak voor nog 7x kruidnootjes bakken in de vriezer. https://www.ah.nl/allerha(...)ruidnoten-pepernoten dit recept dubbel gemaakt, verdeeld in 8 porties. Deegballetjes in vershoudfolie in de vriezer, van het weekend gaan we weer een lading rollen en bakken.
pi_202125625
Koekjes bakken is ook leuk. O+

@rena Wij luisteren dit normaal gesproken nooit maar de tekst stond in een boek. Alle gewone versies heeft hij afgekeurd. :{w

@douche-eendje wij begonnen met een Play Doh schaar, misschien is dat wat om mee te starten. :)
  FOK!fotograaf donderdag 11 november 2021 @ 14:35:20 #147
148247 taxibabe
pi_202126087
Pepernoten bakken! Dat gaan we doen!! :9
Stickers plakken is hier ook 1 van de favorieten. Als hij een stickervelletje ziet trekt hij zijn stoel naar de tafel en wil hij plakken :D
2 weken geleden hebben we herfstbladeren geplakt, dat vond hij ook leuk. Nadeel is dat hij elke dag nu bladeren aan het rapen is en aan mij geeft... :')

En het plankjes schilderen gaan we ook vaker doen, misschien ook in voorjaar nog nestkastje maken of zo.
pi_202133158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:00 schreef rena het volgende:

De eerste wenochtend op school ging super goed, afscheid nemen ging ook eigenlijk heel soepel, het was; “mama, ga je nu weg :{w ?” Hoorde van de juf dat ze totaal niet verlegen is en al heel leuk gespeeld had, dus dat geeft goede hoop :)
Oh wat fijn! O+
Zat er net aan te denken dat ze ook ergens deze week ging starten ja!

Pitbull mag morgen voor het eerst, ben zó benieuwd! :D Vooral omdat-ie er ook echt zo aan toe is.

Ben al bezig aan z'n traktatie voor over 2 weken. Voorverpakt, dus dan kun je op tijd beginnen :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202141983
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen. }:|
  FOK!fotograaf vrijdag 12 november 2021 @ 16:31:36 #150
148247 taxibabe
pi_202143782
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen. }:|
Poeh, hopelijk weet hij nu dat het niet leuk is om te doen..

Ik heb vandaag het fotoboek binnengekregen van Thomas zijn eerste jaar.. O+ Oh wat zijn de afgelopen 2 jaar toch hard gegaan en wat mis ik soms die babytijd van hem. Stop ff met groeien a.u.b.. :{w
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')