quote:Op woensdag 27 oktober 2021 19:04 schreef Framblij89 het volgende:
@:Nicolasjoy
Ik heb helaas geen tips voor je maar wil wel even zeggen dat je me altijd (ja echt) mag appen als je wat kwijt wíl en kan. Tis een rot (zacht uitgedrukt) situatie.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 23:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Zijn er hier mensen die met hun peuter al te maken hebben gehad met (ernstig) zieke familie?
Onze peuter heeft het idee dat ze Oma afgelopen weekend wel 'beter heeft gemaakt' toen ze met dokterstas in het ziekenhuis langs is geweest. Dat gevoel zou ik heel graag vast willen houden, maar de ontwikkelingen zijn helaas echt niet goed.
Nu alleen heel erg in dubio hoe hier mee om te gaan. Ik wil niet liegen, kan niet zeggen dat Oma 'een beetje ziek' is. Maar vind haar ook wel echt jong (3 jaar, 2 maanden) om haar er erg in mee te nemen.
Klein beetje toelichting:Wat een nare situatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Natuurlijk is je dochter nog jong, maar met 3 jaar begrijpen ze al best veel. Ik was zelf 3 toen mijn oma overleed en ben toen bijna overal buiten gehouden. En juist dát kan ik me nog goed herinneren. Het was voor mijn zus een reden om mijn destijds 3-jarige nichtje wel te betrekken bij de ziekte en overlijden van onze eigen vader. En ook zij heeft daar nog herinneringen aan (ze is nu 25). Hij lag heel lang op de IC aan allerlei toeters en bellen, maar dat vond ze niet eng.
Mijn eigen zoontje was 1 jaar en 8 maanden toen mijn moeder overleed. Zij had COPD, dus heel ander ziektebeeld. Ze zat continu aan het zuurstof en het was voor hem heel normaal, dat oma aan slangetjes zat. We hebben hem later verteld dat oma heel ziek was en dat de dokter haar niet meer beter kon maken. Gelijk toegevoegd dat dokters heel veel mensen wél beter kunnen maken, maar heel soms lukt dat niet.
Het lijkt me in dit geval wel heel moeilijk dat ze niet op bezoek kan vanwege een verlaagde weerstand. Fijn dat beeldbellen wel lukt, dan voelt ze zich hopelijk minder buitengesloten. Heel veel sterkte, hopelijk slaat de chemo aan.Venus in pocketformaat
© loveli
De peuterspeelzaal hier laat al kindjes toe vanaf 2 jaar, wellicht eens een peuterspeelzaal in de buurt kijken wat er mogelijk is? En anders kan dat al vanaf 2j3m. Mijn dochter vond de peuterspeelzaal ook echt fantastisch leuk toenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:09 schreef taxibabe het volgende:
Gelukkig hebben wij zoiets nog niet meegemaakt met Thomas, zijn ene oma is al in 2018 overleden en met zijn andere oma hebben we geen contact. Dan hebben we nog zijn opa stiefoma, hopelijk hoeven we het voorlopig nog niet mee te maken, zij zijn op dit moment nog kerngezond.
Volgens mij is Thomas wel toe aan de peuterspeelzaal. Hij was intens verdrietig vanmiddag. We waren ff naar het 'centrum', daar is een marktplein met een soort kunstwerk/verhoging waar je op kan zitten/hangen met een trapje. Daar was hij op aan het spelen toen er 2 leidsters van een kinderopvang kwamen met 8 kinderen van zijn leeftijd en iets ouder. Eerst heeft hij 10 minuten flabbergasted naar de kindjes staan kijken tot er 1 hoi zei. Toen ging hij helemaal los en ging hij meespelen.Maar toen moesten we echt naar huis, ik moest hem echt opbeuren want hij wilde niet mee. Helemaal in tranen zwaaide hij over mijn schouders naar de kindjes. Echt zooo sneu.. mijn moederhart brak zowat..
![]()
Dat is wel een idee! Hij is al aangemeld voor de peuterspeelzaal, maar de subsidie van gemeente is pas vanaf 2,5 jaar. Dat betekent dat we de eerste maanden volledig zelf moeten betalen, eens informeren hoeveel dat kost en of we dat dan kunnen betalen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De peuterspeelzaal laat al kindjes toe vanaf 2 jaar, wellicht eens een peuterspeelzaal in de buurt kijken wat er mogelijk is? En anders kan dat al vanaf 2j3m. Mijn dochter vond de peuterspeelzaal ook echt fantastisch leuk toen![]()
Jullie ook nog gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:32 schreef 1inamelon het volgende:
Gefeliciteerd aapieannie!
Mijn peuter is vorig weekend 3 geworden. Hij is echt walgelijk verwendIs het normaal dat je 3 cadeaus geeft i.p.v. 1 op een kinderverjaardag? Heb ik die memo gemist? Mijn beste vriendin kwam met 3 cadeaus voor de peuter en 4 voor de bijna eenjarige baby. Mijn ouders hadden een Albert Heijn tas vol. Niet normaal.
Veel plezier! Ik mis de tijd dat Bas alles at. Tegenwoordig zit hij in z’n eten te pierken WAT IS DIT? Om vervolgens alles walgend naast z’n bord te leggen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:20 schreef taxibabe het volgende:
Gefeliciteerd aapieannie en 1inamelon!!
Wij gaan morgen voor het eerst met Thomas uit eten, mijn vader is gisteren 75 jaar geworden en heeft ons uitgenodigd om bij het wokrestaurant te gaan eten!Ik ben benieuwd wat Thomas allemaal wil eten, tot nu toe is het een lekkerbek
(zelfs haring, mossels, makreel en olijven..
)
En kijk anders even naar andere activiteiten. Peuter gym, muziek op schoot, peuterzwemles. Is nu ook leukquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is wel een idee! Hij is al aangemeld voor de peuterspeelzaal, maar de subsidie van gemeente is pas vanaf 2,5 jaar. Dat betekent dat we de eerste maanden volledig zelf moeten betalen, eens informeren hoeveel dat kost en of we dat dan kunnen betalen.
Spruit gaat volgende maand naar de peuterspeelzaal bij N. Ik vind het best spannend want bij "vreemde" mensen kijkt hij altijd boosquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:09 schreef taxibabe het volgende:
Gelukkig hebben wij zoiets nog niet meegemaakt met Thomas, zijn ene oma is al in 2018 overleden en met zijn andere oma hebben we geen contact. Dan hebben we nog zijn opa stiefoma, hopelijk hoeven we het voorlopig nog niet mee te maken, zij zijn op dit moment nog kerngezond.
Volgens mij is Thomas wel toe aan de peuterspeelzaal. Hij was intens verdrietig vanmiddag. We waren ff naar het 'centrum', daar is een marktplein met een soort kunstwerk/verhoging waar je op kan zitten/hangen met een trapje. Daar was hij op aan het spelen toen er 2 leidsters van een kinderopvang kwamen met 8 kinderen van zijn leeftijd en iets ouder. Eerst heeft hij 10 minuten flabbergasted naar de kindjes staan kijken tot er 1 hoi zei. Toen ging hij helemaal los en ging hij meespelen.Maar toen moesten we echt naar huis, ik moest hem echt opbeuren want hij wilde niet mee. Helemaal in tranen zwaaide hij over mijn schouders naar de kindjes. Echt zooo sneu.. mijn moederhart brak zowat..
![]()
Jaa daar zat ik ook al naar te kijken, peutergym lijkt me ook supertof!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 18:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En kijk anders even naar andere activiteiten. Peuter gym, muziek op schoot, peuterzwemles. Is nu ook leuk
Oeh spannend! Misschien scheelt het dat N. erbij is, dan zijn het niet allemaal vreemden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 20:25 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Spruit gaat volgende maand naar de peuterspeelzaal bij N. Ik vind het best spannend want bij "vreemde" mensen kijkt hij altijd boos
Hier ook al weer bijna 4, ik weet nog dat we toen samen uitgerekend waren; wat gaat de tijd toch snel hèquote:Op maandag 1 november 2021 20:31 schreef twist02 het volgende:
Kwam me hier voor de vorm toch nog maar even melden, aangezien ik hier over een maand gewoon al niet meer hoor, want dan is-ie 4(!)
Wendagen op school staan al ingepland en hij is niet meer te houden (lees: is dagelijks boos "omdat het allemaal Zó. Lang. Duurt!"), dus ben echt heel benieuwd hoe dat straks gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |