abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202426028
Bas ligt in een eenpersoonsbed. Ideaal, laatst was het zo'n drama snachts dat ik om 05:00 mijn man slapend met Bas in zijn armen in Bas zijn kamer aantrof. Te schattig O+
  woensdag 1 december 2021 @ 21:57:29 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202426908
Prul ligt al sinds ze net twee is in een eenpersoonsbed. Haar bedje schoof door naar de baby en ik vond het duur en onnodig om eerst naar een tussenmaat te gaan. Werkt prima, ze komt er alleen 's ochtends (als haar slaaptrainer groen is) zelf uit. Als er 's avonds of 's nachts iets is, roept ze.

Ze heeft pas een paar maanden een dekbed, maar daar wel meteen een kussen bij gekregen. Ze slaapt op haar zij en ligt zo rechter met haar nek zegmaar.

Overigens schopt ze nu alweer een paar weken s nachts haar dekbed af om dan wakker te worden van de kou, dus heeft ze toch weer een slaapzak aan. Peuters...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202427537
Hier liggen de mannen in een peuterbed, met een persoons dekbed en een simpel kussen van ikea. In het begin was het even wennen voor ze maar nu blijven ze er over het algemeen wel onder liggen. Vincent gooit af en toe zn kussen uit bed in zn slaap maar dat is niet erg.

We hebben juist voor peuterbedjes gekozen omdat we als ze wat groter zijn een stapelbed voor ze willen ivm de ruimte in de kamer. Dan houden ze nog lekker veel ruimte over om te spelen. Vincent is trouwens met enige regelmaat te vinden in de hoogslaper van grote zus, maar ik vind ze echt nog te klein om al zo hoog te slapen.
  FOK!fotograaf woensdag 1 december 2021 @ 22:44:37 #254
148247 taxibabe
pi_202427668
Hmm.. als ik dit zo lees slapen de meeste tussen 2-2,5 jaar al wel met een kussentje dus.
Mijn man vindt het nog niet nodig, want hij slaapt nog goed zo zonder kussen, hij vraagt er ook niet om. Daar heeft mijn man ook wel een punt. Stomme dingen om daar zo ineens over na te denken... :')
pi_202427747
Hier hebben ze inderdaad sinds 2.5 een kussen. Ze vroegen er zelf om omdat ze dat in ons bed zo fijn vonden. Anders had ik ook nog wel gewacht. Grote zus kreeg met 3.5 pas haar eerste kussen!
pi_202427932
Welpje (3) ligt nog in een ledikant :')
pi_202428100
Hier ook nog in een ledikant. Sinds vorig weekend wel in een maatje groter. Maar onze woeler zou zo uit een gewoon bed vallen. Vaak eindigt hij met zijn hoofd aan het voeteind. Daarom ook nog geen kussen of een dekbed, gewoon nog in een slaapzak.
Als hij bij ons in bed ligt, wil hij ook mee op het kussen liggen. Liefst in het midden ervan :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 december 2021 @ 07:46:11 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202429087
Ledikant check, slaapzak check, soms een dunne deken, geen kussen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel donderdag 2 december 2021 @ 08:25:57 #259
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202429339
Hier doet ze met ruim 2 jaar (nog) geen pogingen om eruit te klauteren, dus wat mij betreft ligt ze prima nog in zo'n ledikant :)
Chick on a mission
pi_202429416
Die van mij moest alvast een beetje plaats maken voor zijn zusje. Zusje slaapt voorlopig nog bij ons in de co-sleeper, maar doet nu al zo af en toe een dutje in het ledikant als ik nog boven bezig ben.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 08:49:43 #261
447051 crew  Peejtur
pi_202429493
Hier een ledikant maar wel 1 zijkant vanaf gehaald zodat ze er zelf in en uit kan. Zonder kussen en met deken.
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 08:50:47 #262
148247 taxibabe
pi_202429503
De voornaamste reden dat we over willen naar het peuterbed is omdat hij gewoon te groot wordt voor het ledikant. Hij slaapt er op zich nog goed in, hij klautert er niet uit. Maar als hij languit op zijn rug ligt dan is er niet veel ruimte meer. Ook wordt hij vrij zwaar om hem er in- en uit te tillen.. :')
Het liefst laat ik hem er nog langer in liggen, ik heb ook geen idee wat hij gaat doen als hij zelf uit het bedje kan komen.
pi_202429885
Juul is toen ze 2 werd overgegaan op een peuterbed met dekbed en kinderkussen van de Ikea. Ze vindt het kussen erg fijn iig. Oh en 100 knuffels in haar bed.

Eten gaat hier ook wisselend, maar dat had B ook altijd. Overdag eet ze wel veel overigens, maar het avondeten kan of een drama zijn of een soort vuilnisbak die door blijft bunkeren.
Net als haar broer is het een duur kind, ze is stapelgek op sushi en biefstuk. Friet motten ze niet.

Wat zo mooi is om het verschil te zien tussen B en Juul. B is bang in het donker en durft niet alleen naar beneden. Nu met schoen zetten, haalt Juul hem 's ochtends en gaan ze samen naar beneden om te kijken of er iets in hun schoen zit. Die grote kerel van bijna 8 die met zijn zusje van 3 wel naar beneden durft.
  donderdag 2 december 2021 @ 09:48:46 #264
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202430175
Koert slaapt in een peuterbed in een slaapzak. Hij slaapt heerlijk en we willen dat vooral zo houden, maar de twijfels over een kussen/deken herken ik wel. Hij blijft wel altijd in z'n bed, komt er tot nu toe niet zelf uit. Terwijl hij op een gegeven moment wel uit z'n ledikant begon te klimmen.
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 09:57:48 #265
148247 taxibabe
pi_202430285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Juul is toen ze 2 werd overgegaan op een peuterbed met dekbed en kinderkussen van de Ikea. Ze vindt het kussen erg fijn iig. Oh en 100 knuffels in haar bed.

Eten gaat hier ook wisselend, maar dat had B ook altijd. Overdag eet ze wel veel overigens, maar het avondeten kan of een drama zijn of een soort vuilnisbak die door blijft bunkeren.
Net als haar broer is het een duur kind, ze is stapelgek op sushi en biefstuk. Friet motten ze niet.

Wat zo mooi is om het verschil te zien tussen B en Juul. B is bang in het donker en durft niet alleen naar beneden. Nu met schoen zetten, haalt Juul hem 's ochtends en gaan ze samen naar beneden om te kijken of er iets in hun schoen zit. Die grote kerel van bijna 8 die met zijn zusje van 3 wel naar beneden durft.
Thomas eet de raarste dingen voor zijn leeftijd, olijven, haring, makreel. Biefstuk heeft hij moeite mee qua kauwen, verder gaat bijna alles er wel in, maar frietjes is hij ook niet dol op.
pi_202430301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Thomas eet de raarste dingen voor zijn leeftijd, olijven, haring, makreel. Biefstuk heeft hij moeite mee qua kauwen, verder gaat bijna alles er wel in, maar frietjes is hij ook niet dol op.
Haha, echt kinderen.....
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 10:10:14 #267
148247 taxibabe
pi_202430427
Ja bijzonder af en toe _O-
Haring eten 'doet hij net als ons' _O- . Stukje haring aan de vork, hoofd omhoog en dan haring van het vorkje afhappen _O_
pi_202431977
Gefeliciteerd met jullie mooie kleuters Twist en Rena, wat een feest!

Eten gaat hier moeizaam als het avondeten is. En ze groeit al niet bepaald hard :') Ze zit nu met 3,5 op zo'n 93 cm en past nog steeds dezelfde winterkleding als vorig jaar. Mijn oudste groeide overal elk jaar uit dus dit is echt nieuw voor mij :')

Slapen met een hoofdkussen, hier sinds ze ongeveer 1,5 is. Ze ging met 11 maanden al over naar een peuterbed. Want de cosleeper was lava, het ledikant was lava, de box was lava, het campingbedje was lava. Alleen slapen op mama was goed }:| Dat vond mijn lijf na 11 maanden niet meer okay en toen bedacht vrouwlief dat ze misschien wel zou slapen in een peuterbed nu ze dat ook bij grote zus zag. Sindsdien sliep ze goed. Gek kind.

Hier is gisteren het pietenfeest van de opvang afgezegd wegens ziekte, Vlokje was helemaal teleurgesteld maar vooral omdat ze haar pietenpakje daardoor niet aankon naar het feestje. Vandaag toog ze dus heel trots alsnog in haar pietenpakje naar de opvang, kind weer gelukkig ^O^
pi_202433577
Mijn schuchtere peuter deed gewoon vrolijk alles wat ze vroegen bij het CB :o
En lekker kletsen O+

Over zijn eten en lage gewicht werd amper iets gezegd. Het hoort gewoon bij hem en hij groeit volgens zijn curve. Prima dan.

Huilende baby's vindt hij alleen niet zo tof. Dat belooft voor volgend jaar :D
pi_202434366
Schanu dat is ook verdrietig dat het niet doorging. Maar fijn dat ze wel in haar pak is gegaan!

Bottoms wat lekker dat hij daar gewoon deed wat er werd verwacht. En ook wel eens fijn dat er geen commentaar kwam!

Peuters en eten blijft een bijzonder iets. Ik hoef hier ook niet met friet of pannenkoeken aan te komen, dat eten ze gewoon niet. Pizza staat dan wel weer hoog op de favorieten lijst!

En oh ik ben zo blij, gister was Jeremy zijn nieuwe bril klaar en tegen alle verwachtingen in houd hij hem op! Het aanmeten en uitzoeken van montuur is echt een heel groot gevecht geweest namelijk. De negatiefe assosiatie is gelukkig weer weg. Het eerste waar hij vanmorgen om vroeg was zijn bril O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202435095
Wat een leuke bril aapie, staat hem goed!

Overigens bliefen mijn kinderen alleen sushi van de afhaal in het dorp. Die zijn ook wel erg goed en goedkoper dan de bezorgopties. Maar ze zijn dicht op zondag en dat is nou net een dag dat wij graag makkelijk doen.
Op donderdag eten wij standaard brood (en soep en rauwkost) als avondeten omdat B snel naar zwemles moet na het eten. Vandaag dus niet, want zwembad is dicht. Ben benieuwd hoe ze reageren als er vanavond nasi op tafel staat.

Een haring is wel echt next level taxi, dat zie ik ze hier weer niet zo snel eten. Lust verloofde overigens ook niet.
pi_202436052
Exode ja leuk he! Blij met het gekozen modelletje. Was een hele grote gok want hij heeft hem 2 seconden opgehad in de winkel.

Zijn jullie al helemaal klaar voor sinterklaas? Ik ga morgen even gebruik maken van het feit dat ze allemaal op de opvang zijn en dus ruimte maken in de kast zonder dar er gehuild word om speelgoed wat weggaat. Ik begreep alweer van mn moeder dat ze zich moeilijk aan de afspraak kon houden (2 kado's per kind) en papa hier heeft ook misbruik gemaakt van zn 13e maand.. the joy
pi_202441419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:50 schreef taxibabe het volgende:
De voornaamste reden dat we over willen naar het peuterbed is omdat hij gewoon te groot wordt voor het ledikant. Hij slaapt er op zich nog goed in, hij klautert er niet uit. Maar als hij languit op zijn rug ligt dan is er niet veel ruimte meer. Ook wordt hij vrij zwaar om hem er in- en uit te tillen.. :')
Het liefst laat ik hem er nog langer in liggen, ik heb ook geen idee wat hij gaat doen als hij zelf uit het bedje kan komen.
18 kg is ook een flink gewicht zeg :o hier gaf de weegschaal laatst met kleding aan 14 kg.

Opsom: ledikant, zonder kussen, met dekbedje (sinds kort). Na Sinterklaas met pyjama zonder slaapzak, want een roodgeruite pyjama is één van de cadeaus.
Het mooie peuterbed wat al van allemaal neefjes is geweest staat in de schuur maar mag nog een likje verf. Ik denk dat we wel over gaan voordat hij drie is, alhoewel de noodzaak er nog niet direct is.
pi_202441553
Laten we ook een Sinterklaascadeaus-opsom doen:

- geruite flanellen pyjama
- tekenbord/whiteboard van de ikea + toebehoren
- Magnatiles

Van mijn ouders, die het met ons komen vieren, krijgt hij:
- een trui (door mijn moeder gebreid O+)
- een sjaal (same)
- vier op een rij
- een dokterssetje (heeft hij al :') )

En verder heeft hij als schoencadeautje twee potjes Play Doh gehad en liggen er nog van die grote klemmen/knijpers van de ikea klaar waar je goed dekens aan meubels kunt klemmen oftewel tenten bouwen.
pi_202441631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Hahaha dit ja, culinaire snob. Risotto met truffel. Blauwschimmelkaas. Olijven. Lepelt pure mosterd naar binnen :') .

En omdat ik er al dagen niks meer over gepost heb: hij ging weer met koorts zijn bed in vandaag na een hele dag zonder koorts. Manmanmanman. Leuk zwangerschapsverlof zo hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')