abonnement Unibet Coolblue
pi_201827621
quote:
Corona-explosie in Almeers zorgcentrum: vijftig nieuwe besmettingen

Een woonzorgcentrum in Almere is getroffen door een forse corona-uitbraak. Binnen korte tijd raakten 26 bewoners en 24 medewerkers besmet. Dat meldt Omroep Flevoland. Volgens een woordvoerder is vrijwel iedereen volledig gevaccineerd, toch gaat het bij een aantal besmette personen om ‘ernstige klachten’. Drie bewoners liggen inmiddels in het ziekenhuis.

Frederique Mensink van Zorggroep Almere wijst erop dat in zorgcentrum De Kiekendief niet alleen de oudere bewoners getroffen zijn, maar ook ‘jongere medewerkers heel serieus ziek’ zijn geworden. Vorige week zaterdag bleek dat een aantal mensen symptomen vertoonden, een dag later werd de eerste besmetting vastgesteld. Daarna ging het hard: ‘Het ging eigenlijk in een rechte lijn omhoog. Meteen hadden we erg veel besmettingen.’

De impact van de uitbraak op de personeelsbezetting is groot, nu van de 170 medewerkers er 24 ziek zijn. Zorggroep Almere denkt dat alle medewerkers volledig gevaccineerd zijn, maar kan dit niet met zekerheid zeggen omdat een werkgever hier volgens de wet niet naar mag vragen. De publieke ruimte en het restaurant zijn voorlopig gesloten, mensen moeten op hun kamer blijven. Bezoek is vooralsnog toegestaan, omdat het zorgcentrum de bewoners niet wil isoleren zoals tijdens de eerste golf gebeurde. Het RIVM onderzoekt om welke variant het gaat en hoe deze zo hard om zich heen kon grijpen binnen een gevaccineerde groep.
Bron: https://joop.bnnvara.nl/n(...)-nieuwe-besmettingen

Tragisch nieuwsbericht om te lezen om heel eerlijk te zijn. Ik ben ongevaccineerd maar pro-vaccins en besef dat dit bericht voor ons allemaal gewoon te klote voor woorden is om te lezen. Dit is het scenario waar niemand optimistisch van kan worden omdat er dus klaarblijkelijk volledig gevaccineerde ouderen alsnog gevaarlijk ziek kunnen worden van COVID.

Met andere woorden, als dit geen incident blijkt zal er een permanente druk op de zorg blijven, een permanent gevaar voor de ouderen en zwakkeren in de maatschappij.

Hopelijk dat de mensen goed herstellen en dat het allemaal relatief mee blijkt te vallen maar dit is een deprimerend bericht met het oog op de komende maanden imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike-The-Situation op 20-10-2021 08:51:26 ]
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Spellchecker woensdag 20 oktober 2021 @ 08:37:35 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201827668
Ik vind het meer bijzonder dat de QR-code gewoon groen is en blijft voor mensen die wel gevaccineerd zijn maar ook positief getest.

Ben je positief, mag je alsnog gewoon het restaurant in, vliegen etc.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_201827696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:37 schreef Chinless het volgende:
Ik vind het meer bijzonder dat de QR-code gewoon groen is en blijft voor mensen die wel gevaccineerd zijn maar ook positief getest.

Ben je positief, mag je alsnog gewoon het restaurant in, vliegen etc.
Ja, dat gegeven slaat dus helemaal nergens op. Is te complex toch aldus de overheid?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201827715
Onmogelijk volgens Biden.
pi_201827781
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ja, dat gegeven slaat dus helemaal nergens op. Is te complex toch aldus de overheid?
Niet te complex; technisch onmogelijk.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201827805
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet te complex; technisch onmogelijk.

:')
En ik maar denken dat je tegenwoordig vrij veel kunt met de techniek maar we hebben de max bereikt.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201827808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:51 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
En ik maar denken dat je tegenwoordig vrij veel kunt met de techniek maar we hebben de max bereikt.
De overheid heeft de max bereikt :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201827964
Volledig gevaccineerd maar dus niet volledig beschermd.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:11:45 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201828010
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet te complex; technisch onmogelijk.

:')
Ja hè, alsof dat groene vinkje zo in je hersenstam getatoeëerd is dat het nooit meer te verwijderen is. Prutsers.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201828045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja hè, alsof dat groene vinkje zo in je hersenstam getatoeëerd is dat het nooit meer te verwijderen is. Prutsers.
Het had iets te maken met privacy en daarom zou het niet kunnen.

Als je gevaccineerd bent en positief test hou je je groene vinkje en dan is het ineens de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie.

Schiet mij maar lek, maar waar is heel die QR app dan in godsnaam voor als die overduidelijk niet doet wat hij zou moeten doen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201828082
Als er in een zorgcentrum een uitbraak is, waarvan je kunt aannemen dat er vooral hoogrisico patienten zitten, mogen we iig blij zijn dat ze gevaccineerd zijn.

Zonder vaccinatie zou het ziekteverloop veel zwaarder zijn en zullen meer patienten opgenomen worden of zelfs komen te overlijden.


Verder lijken dit soort lokale uitbraken ook idd een teken dat bij groepen ouderen en zwakkeren idd de afname van immuniteit een grond is een opfrisinenting te geven na 6 maanden.
De meesten van dit soort mensen behoorden tot de vroegst gevaccineerde groep, maar ook tot de groep waar immuniteit sneller terugloopt.

Het enige punt waar ik vooral zorgen over zou hebben is de vraag of deze besmettingen mogelijk ook een nieuwere escape-mutant zou kunnen betreffen.
(naar ik meen was er in columbia de Mu-variant, die als escape-eigenschap-hebbend geld, maar die is tot nog toe niet wijd verbreid in andere landen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:21:08 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201828093
Prima reden voor de boostercampagne voor oudjes dus.
pi_201828114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:19 schreef RM-rf het volgende:
Als er in een zorgcentrum een uitbraak is, waarvan je kunt aannemen dat er vooral hoogrisico patienten zitten, mogen we iig blij zijn dat ze gevaccineerd zijn.

Zonder vaccinatie zou het ziekteverloop veel zwaarder zijn en zullen meer patienten opgenomen worden of zelfs komen te overlijden.

Verder lijken dit soort lokale uitbraken ook idd een teken dat bij groepen ouderen en zwakkeren idd de afname van immuniteit een grond is een opfrisinenting te geven na 6 maanden.
De meesten van dit soort mensen behoorden tot de vroegst gevaccineerde groep, maar ook tot de groep waar immuniteit sneller terugloopt
Overigens is dit niets nieuws.
Bij ons ook meegemaakt dat iemand die volledig gevaccineerd was en al een keer corona had gehad toch weer corona heeft gekregen binnen een half jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201828115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:19 schreef RM-rf het volgende:
Als er in een zorgcentrum een uitbraak is, waarvan je kunt aannemen dat er vooral hoogrisico patienten zitten, mogen we iig blij zijn dat ze gevaccineerd zijn.

Zonder vaccinatie zou het ziekteverloop veel zwaarder zijn en zullen meer patienten opgenomen worden of zelfs komen te overlijden.

Verder lijken dit soort lokale uitbraken ook idd een teken dat bij groepen ouderen en zwakkeren idd de afname van immuniteit een grond is een opfrisinenting te geven na 6 maanden.
De meesten van dit soort mensen behoorden tot de vroegst gevaccineerde groep, maar ook tot de groep waar immuniteit sneller terugloopt
Toch schrijnend om te beseffen dat COVID klaarblijkelijk voor altijd een impact blijft houden. Vind het een deprimerende gedachte TBH.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:21 schreef Hexagon het volgende:
Prima reden voor de boostercampagne voor oudjes dus.
Z.s.m. idd.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 09:25:48 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201828148
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Niet te complex; technisch onmogelijk.

:')
Waarom dat technisch onmogelijk is begrijp ik niet. Geef een groen vinkje bij vaccinatie TENZIJ negatieve test. Gewoon een extra regeltje toevoegen in de code
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201828172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:23 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Toch schrijnend om te beseffen dat COVID klaarblijkelijk voor altijd een impact blijft houden. Vind het een deprimerende gedachte TBH.
Ik zou ook graag gezien hebben dat het beleid voorheen sterker op begrenzing gericht was...
Maar ik denk dat dat nu vermoedelijk geen optie meer kan zijn, aangezien de besmetingen daarvoor gedurendevde hele zomer vééls te hoog is en de bereidheid mensen aan maatregelen zelf mee te doen steeds verder afneemt.


Maar ook een beleid erop gericht covid19 tot een endemisch virus te laten transformeren kan wel degelijk uiteindelijk tot een terugkeer naar een situatie zonder enige beperkingen opleveren.. Het duurt enkel langer en men zal heel bewust dan moeten heropenen en de risicopatienten extra bescherming bieden en oppassen voor nieuwe mutaties.


Het is een beetje de moeizamere weg dat een kort en hard nocovid-beleid.. Maar toen dat mogelijk geweest was, weigerden velen dat.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 oktober 2021 @ 09:31:00 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201828208
Vaccinaties werken dus. Dit halve huis had anders met ernstige klachten in het ziekenhuis gelegen.

Dit ga je niet tegen, dat weet iedereen hopelijk
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201828222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Vaccinaties werken dus. Dit halve huis had anders met ernstige klachten in het ziekenhuis gelegen.

Dit ga je niet tegen, dat weet iedereen hopelijk
Wat een aanvallende post. Nergens voor nodig.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828232
Het vaccin kan een ernstig verloop tegengaan. Niet de ziekte op zich of een besmetting. Dat is een bekend gegeven.

3 van de 26 mensen naar het ziekenhuis. Dat is net iets meer dan 10%. Geen idee hoe dit verliep in de eerste golven van covid onder deze leeftijdsgroep. Maar ik verwachtte persoonlijk ook niet veel meer effectiviteit van het vaccin. :M
pi_201828239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik zou ook graag gezien hebben dat het beleid voorheen sterker op begrenzing gericht was...
Maar ik denk dat dat nu vermoedelijk geen optie meer kan zijn, aangezien de besmetingen daarvoor gedurendevde hele zomer vééls te hoog is en de bereidheid mensen aan maatregelen zelf mee te doen steeds verder afneemt.

Maar ook een beleid erop gericht covid19 tot een endemisch virus te laten transformeren kan wel degelijk uiteindelijk tot een terugkeer naar een situatie zonder enige beperkingen opleveren.. Het duurt enkel langer en men zal heel bewust dan moeten heropenen en de risicopatienten extra bescherming bieden en oppassen voor nieuwe mutaties.

Het is een beetje de moeizamere weg dat een kort en hard nocovid-beleid.. Maar toen dat mogelijk geweest was, weigerden velen dat.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik zou ook graag gezien hebben dat het beleid voorheen sterker op begrenzing gericht was...
Maar ik denk dat dat nu vermoedelijk geen optie meer kan zijn, aangezien de besmetingen daarvoor gedurendevde hele zomer vééls te hoog is en de bereidheid mensen aan maatregelen zelf mee te doen steeds verder afneemt.

Maar ook een beleid erop gericht covid19 tot een endemisch virus te laten transformeren kan wel degelijk uiteindelijk tot een terugkeer naar een situatie zonder enige beperkingen opleveren.. Het duurt enkel langer en men zal heel bewust dan moeten heropenen en de risicopatienten extra bescherming bieden en oppassen voor nieuwe mutaties.

Het is een beetje de moeizamere weg dat een kort en hard nocovid-beleid.. Maar toen dat mogelijk geweest was, weigerden velen dat.
Maar is een voorwaarde van een endemische situatie niet dat het virus verzwakt? Ik heb niet echt het idee dat er hier sprake van is.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828240
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:15 schreef vosss het volgende:

[..]
Het had iets te maken met privacy en daarom zou het niet kunnen.

Als je gevaccineerd bent en positief test hou je je groene vinkje en dan is het ineens de verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie.

Schiet mij maar lek, maar waar is heel die QR app dan in godsnaam voor als die overduidelijk niet doet wat hij zou moeten doen?
Gevaccineerd betekent niet dat je een virus niet bij je draagt of kunt oplopen, de impact is minder en je kunt er minder ziek van worden.
De QR app is er om de economie weer open te breken door alleen groepen toe te laten die gevaccineerd zijn of negatief getest. De kans op besmetting is zo kleiner maar zeker niet nul.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201828248
quote:
13s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ik ben ongevaccineerd

En daarmee heb je direct het probleem bij de kop te pakken, omdat jij te achterlijk bent om te begrijpen hoe het werkt zijn er nog steeds dit soort uitbraken.
pi_201828257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:32 schreef Catatafishh het volgende:
Het vaccin kan een ernstig verloop tegengaan. Niet de ziekte op zich of een besmetting. Dat is een bekend gegeven.

3 van de 26 mensen naar het ziekenhuis. Dat is net iets meer dan 10%. Geen idee hoe dit verliep in de eerste golven van covid onder deze leeftijdsgroep. Maar ik verwachtte persoonlijk ook niet veel meer effectiviteit van het vaccin. |:)
Zeker, relatief gezien valt het mee. Echter is het wel weer als een sneltrein door het centrum heen gegaan. Iets wat wel zorgwekkend is.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En daarmee heb je direct het probleem bij de kop te pakken, omdat jij te achterlijk bent om te begrijpen hoe het werkt zijn er nog steeds dit soort uitbraken.
Wat een ongelooflijke agressie. Ik ben nog nooit besmet geweest, laat mij bij elke klacht testen en behoudt nog immer afstand.

Schrikwekkend dit.

Wat vind je dat ik nog meer kan doen? En wat zou vaccineren opleveren ten opzichte van de manier hoe ik nu leef?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:51 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
En ik maar denken dat je tegenwoordig vrij veel kunt met de techniek maar we hebben de max bereikt.
Technisch is het een peulenschil, in België bestaat het dan ook al.

Maar het probleem zit in de privacywetgeving, die in Nederland zwaarder weegt. Er is niet een centrale database waarin staat wie wel of niet is gevaccineerd en/of getest. Om die reden kan een negatieve test niet worden gepusht naar de app op jouw smartphone.
pi_201828306
https://www.politifact.co(...)y-covid-19-vaccines/

Our ruling
Biden said, "You’re not going to get COVID if you have these vaccinations."

Biden exaggerated. CDC data shows that fully vaccinated people have gotten COVID-19, but these cases are rare. But it’s important to note that vaccinated people are far more likely to avoid hospitalization or death.

We rate this statement Half True.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201828318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat een ongelooflijke agressie. Ik ben nog nooit besmet geweest, laat mij bij elke klacht testen en behoudt nog immer afstand.

Schrikwekkend dit.

Wat vind je dat ik nog meer kan doen? En wat zou vaccineren opleveren ten opzichte van de manier hoe ik nu leef?
Door de vaccinatie zorg je ervoor dat jij veel minder snel wordt besmet en dat je na een eventuele maar dus onwaarschijnlijke besmetting het virus ook veel minder doorgeeft aan anderen.

Wappies zoals jij houden de epidemie in Nederland onnodig langer in stand.
pi_201828333
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Door de vaccinatie zorg je ervoor dat jij veel minder snel wordt besmet en dat je na een eventuele maar dus onwaarschijnlijke besmetting het virus ook veel minder doorgeeft aan anderen.

Wappies zoals jij houden de epidemie in Nederland onnodig langer in stand.
Kun je ook uitleggen wat hij heeft gedaan zodat we langer in de epidemie zitten?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201828337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:35 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Zeker, relatief gezien valt het mee. Echter is het wel weer als een sneltrein door het centrum heen gegaan. Iets wat wel zorgwekkend is.
Je schrijft

quote:
Dit is het scenario waar niemand optimistisch van kan worden omdat er dus klaarblijkelijk volledig gevaccineerde ouderen alsnog gevaarlijk ziek kunnen worden van COVID.

Met andere woorden, als dit geen incident blijkt zal er een permanente druk op de zorg blijven, een permanent gevaar voor de ouderen en zwakkeren in de maatschappij.
Volledig gevaccineerden kunnen ernstig ziek worden en een bepaalde druk op de zorg zal blijven. Echter zijn die kansen een stuk lager dan zonder vaccin en de casus uit de OP bewijst dit in mijn ogen eerder dan dat het zorgelijkheid aantoont.

Dat het voor deze oudjes en familie allemaal sneu is etc staat uiteraard buiten kijf :{
pi_201828340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
[..]
Maar is een voorwaarde van een endemische situatie niet dat het virus verzwakt? Ik heb niet echt het idee dat er hier sprake van is.
Endemisch betekent vooral dat de verbreiding door een bestaande natuurlijke of deels kunstmatige immuniteit onder controle kan blijven.

Ik hecht veel waarde aan bv de analyses van Prof Dr. Drosten, de duitse corona-expert en die heeft aangegeven dat zoiets bv ook bereikt kan worden door 'durchseuching' van de bevolking.
Waarbij hij wel expliciet waarschuwt tegen een ongecontroleerde uitbreiding en aangeeft dat hierbij extra maatregelen om zwakkeren te beschermen en de uitbreiding te vertragen genomen moeten worden, ook conform de 'Great Barrington Declaration' (https://gbdeclaration.org(...)laration-nederlands/)

Als ook de niet gevaccineerden uiteindelijk op natuurlijke wijze corona krijgen, en mogelijk een deel van de gevaccineerden een milder verloop doormaken dankzij de bescherming van hun bestaande immuniteit...

Ook bij al langer bekende coronavirussen is het zo dat mensen relatief vaak ook een besmetting doormaken, uit onderzoek in 2010 bleek bv bij 50% tot 75% van de kinderen antistoffen tegen twee al langer bekende humane coronavirussen te bestaan (hcov-229E en -OC43).

Wel betekentt dat dat uiteindelijk de besmettingen eigenlijk ook omhoog moeten gaan (maar daarbij moet men wel oppassen hoeveel extra ziekenhuisopnames dat gaat opleveren)

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 20-10-2021 10:05:45 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201828344
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Door de vaccinatie zorg je ervoor dat jij veel minder snel wordt besmet en dat je na een eventuele maar dus onwaarschijnlijke besmetting het virus ook veel minder doorgeeft aan anderen.

Wappies zoals jij houden de epidemie in Nederland onnodig langer in stand.
Wappie?? Hoezo ben ik nou weer een wappie? Ik ben bang voor het vaccin én het virus. Maakt dat mij een wappie?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:42 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je schrijft
[..]
Volledig gevaccineerden kunnen ernstig ziek worden en een bepaalde druk op de zorg zal blijven. Echter zijn die kansen een stuk lager dan zonder vaccin en de casus uit de OP bewijst dit in mijn ogen eerder dan dat het zorgelijkheid aantoont.

Dat het voor deze oudjes en familie allemaal sneu is etc staat uiteraard buiten kijf :{
Helemaal eens hoor, ik ben dan ook een voorstander van vaccineren!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:53:03 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201828439
Mensen lijken het ook moeilijk te vinden om met voortschrijdend inzicht te werken en met verwachtingen. Er worden nu keuzes gemaakt op basis van wat experts nu weten en vinden.

Dit is niet volledig objectief. Daarnaast weten we ook niet wat het effect is van de vaccins op langere termijn m.b.t. de beschermingsgraad. Ook weten we niet hoe het virus zich gaat ontwikkelen.

Het maakt het allemaal lastig, maar als ik al zie hoe moeilijk collega's reageren op verwachtingen dan snap ik dat dit op globale schaal helemaal verkeerd gaat. Mensen willen absolute zekerheid en die krijgen ze niet, en denken dat ze worden voorgelogen als men verwachtingen gebruikt om te sturen.

Ik denk dat we over 10 jaar terug kijken naar een eigenlijk best soepel verlopen pandemie in Nederland.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:59:28 #36
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201828510
Las dit bericht op de Facebook pagina van de regionale omroep. Ik maakte me toen ernstig zorgen over echt een hele hoop mensen die niet snappen hoe vaccinaties werken maar het wel als reden zien om het niet nemen zo goedpraten.

"Top vaccin hoor"
"Werkt lekker dat prikken"
"Prikkies werken goed hè"

Ja inderdaad. Werkt goed anders waren ze dood misschien. Maar dat snappen die domme wijven niet.
pi_201828529
quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:59 schreef Gunner het volgende:
Las dit bericht op de Facebook pagina van de regionale omroep. Ik maakte me toen ernstig zorgen over echt een hele hoop mensen die niet snappen hoe vaccinaties werken maar het wel als reden zien om het niet nemen zo goedpraten.
Dit soort berichten zijn inderdaad koren op de molen voor alle wappies. Ik hoop dat volksmenners als Engel ooit beseffen dat letterlijk mensen sterven doordat ze de debiele hersenscheten van hem volgen. Treurig.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828541
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:36 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wat vind je dat ik nog meer kan doen? En wat zou vaccineren opleveren ten opzichte van de manier hoe ik nu leef?
Het is zo opvallend dat het ‘eigen OnDErZoEK’ nooit feiten oplevert. Ofwel, zoek het lekker zelf op. En dit keer niet via Feestboek of een echoput met Wappies.
pi_201828552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is zo opvallend dat het ‘eigen OnDErZoEK’ nooit feiten oplevert. Ofwel, zoek het lekker zelf op. En dit keer niet via Feestboek of een echoput met Wappies.
Ok, maar antwoord eens op mijn vraag? Ik doe er alles aan, meer dan jou dat weet ik zeker.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ok, maar antwoord eens op mijn vraag? Ik doe er alles aan, meer dan jou dat weet ik zeker.
Na vaccinatie is de kans op een besmetting heel klein, en wat niet besmet wordt kan ook niet gaan verspreiden. Simpeler dan dat kan ik het niet voor je maken.
pi_201828587
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Na vaccinatie is de kans op een besmetting heel klein, en wat niet besmet wordt kan ook niet gaan verspreiden. Simpeler dan dat kan ik het niet voor je maken.
Precies, en ik ben nog nooit besmet geweest, behoudt nog immer afstand, ga niet uit eten, vermijdt zoveel mogelijk sociale contacten en laat mij met elk symptoom testen. Wat doe jij om Corona tegen te gaan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:05 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Precies, en ik ben nog nooit besmet geweest, behoudt nog immer afstand, ga niet uit eten, vermijdt zoveel mogelijk sociale contacten en laat mij met elk symptoom testen. Wat doe jij om Corona tegen te gaan?
Heb je zwart op wit dat je nooit besmet bent geweest?

Ik ben gevaccineerd en leef ten volle. Heerlijk.
pi_201828622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Heb je zwart op wit dat je nooit besmet bent geweest?

Ik ben gevaccineerd en leef ten volle. Heerlijk.
In die zin dat ik verplicht vanuit mijn werk met elke klacht mij moet laten testen en er in mijn omgeving geen uitbraak of bekende besmetting is geweest. Ik denk dat het aannemelijk is van niet nee.

Ok fijn, en dat gun ik je. Maar dan moet je erkennen dat je wel mensen kunt besmetten zonder dat je er erg in hebt. Hoe vind je dat? En hoe zou je het vinden als er iemand besmet raakt met, laten we hopen van niet, ernstige gevolgen?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
In die zin dat ik verplicht vanuit mijn werk met elke klacht mij moet laten testen en er in mijn omgeving geen uitbraak of bekende besmetting is geweest. Ik denk dat het aannemelijk is van niet nee.
Ofwel, je kletst uit je nek. Je weet het niet. Doe dan niet net alsof het een feit is.

quote:
Ok fijn, en dat gun ik je. Maar dan moet je erkennen dat je wel mensen kunt besmetten zonder dat je er erg in hebt. Hoe vind je dat?
Totaal onbelangrijk. De mensen die ik mogelijk zou besmetten zijn in het algemeen niet gevaccineerd namelijk.
pi_201828661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ofwel, je kletst uit je nek. Je weet het niet. Doe dan niet net alsof het een feit is.
Wat een toon weer, waar komt deze agressie toch vandaan? Vind je het niet aannemelijk gezien het scenario dat ik schets?

quote:
Totaal onbelangrijk. De mensen die ik mogelijk zou besmetten zijn in het algemeen niet gevaccineerd namelijk.
Welnee, meer dan eens blijkt dat je iedereen kunt besmetten. Gevaccineerden kunnen immers ook gewoon drager en overbrenger zijn. Nogmaals, hoe zou je het vinden als iemand komt te overlijden door jouw onachtzaamheid? Gezien jouw stevige taal zou je dat prima of zelfs leuk vinden?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828676
Zonder vaccinatie was de helft waarschijnlijk al de pijp uit.
pi_201828686
quote:
6s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:16 schreef koffiekoekjes het volgende:
Zonder vaccinatie was de helft waarschijnlijk al de pijp uit.
Dat lijkt mij een zekerheid. En daarom moeten zoveel mogelijk mensen zich vaccineren en krijgen de ouderen hopelijk snel een boostershot!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201828704
Moet er ook een topic komen:

"Longkanker geconstateerd bij honderden niet-rokers".

Dergelijke anekdotische berichten worden met graagte gezocht en geliked.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201828722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Moet er ook een topic komen:

"Longkanker geconstateerd bij honderden niet-rokers".

Dergelijke anekdotische berichten worden met graagte gezocht en geliked.
Impliceer je dat ik dit doe om iets te downplayen? Mijn intentie is om juist mensen bewust te maken van de gevaren van COVID en om te benadrukken dat dit varkentje nog lang niet gewassen is.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 oktober 2021 @ 10:27:34 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201828823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:31 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat een aanvallende post. Nergens voor nodig.
Dat je dit 1. Aanvallend noemt en 2. Persoonlijk aantrekt zegt voor mij meer dan genoeg over wat het doel van dit topic is: bangmakerij en/of antivax propaganda verkopen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201828863
Wel apart dat jonge gezonde mensen eveneens opeens ernstige klachten hebben..

Dat zou sowieso niet echt kunnen gebeuren.
Eigenlijk laat dit perfect zien hoe het op een gegeven moment geen hol uitmaakt of je dik, oud of fit en jong bent.

Ik zou eens goed kijken naar welke variant dit betreft?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 oktober 2021 @ 10:33:36 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201828882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel apart dat jonge gezonde mensen eveneens opeens ernstige klachten hebben..

Dat zou sowieso niet echt kunnen gebeuren.
Eigenlijk laat dit perfect zien hoe het op een gegeven moment geen hol uitmaakt of je dik, oud of fit en jong bent.

Ik zou eens goed kijken naar welke variant dit betreft?
quote:
Pfizer-vaccin ook effectief tegen ziekenhuisopname onder tieners
Het vaccin van Pfizer/BioNTech is voor 93 procent effectief tegen ziekenhuisopnames onder 12- tot 18-jarigen. Dat blijkt uit onderzoek van het Centre for Disease Control, het Amerikaanse RIVM. Het onderzoek vond plaats tussen juni en september 2021, toen de besmettelijke deltavariant al dominant was.

Gekeken werd naar de gegevens van 179 jonge coronapatiënten in 19 verschillende kinderziekenhuizen in de VS en naar een controlegroep. Van de onderzochte jonge coronapatiënten was 97 procent niet gevaccineerd, blijkt uit het onderzoek. Ook was geen van de 29 kinderen gevaccineerd die beademing nodig hadden.

12- tot 18-jarigen in de VS krijgen het vaccin Pfizer/BioNTech toegediend, net als in Nederland. Eerder maakte het Europees geneesmiddelenbureau EMA bekend dat het gaat beoordelen of het Pfizer-vaccin ook geschikt is voor kinderen tussen de 5 en 11 jaar oud.
Toevallig vanochtend in het nieuws. Dat de groep met verreweg de laatste vaccinatiegraad uiteindelijk in verhouding vaker in het ziekenhuis komt is niet zo raar als je in acht neemt dat het vaccin vreemd genoeg (er lopen veel mensen rond die dit onzin vinden) ook voor jongeren effectief is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201828931
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wat een toon weer, waar komt deze agressie toch vandaan? Vind je het niet aannemelijk gezien het scenario dat ik schets?
Nee, het is complete nonsens.

quote:
Welnee, meer dan eens blijkt dat je iedereen kunt besmetten. Gevaccineerden kunnen immers ook gewoon drager en overbrenger zijn. Nogmaals, hoe zou je het vinden als iemand komt te overlijden door jouw onachtzaamheid? Gezien jouw stevige taal zou je dat prima of zelfs leuk vinden?
Ik besmet niemand van belang die er aan overlijdt. Je gebrek aan kennis is schrikbarend.
pi_201829034
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat je dit 1. Aanvallend noemt en 2. Persoonlijk aantrekt zegt voor mij meer dan genoeg over wat het doel van dit topic is: bangmakerij en/of antivax propaganda verkopen.
Nou nee, het is een zorgwekkende (feitelijke) situatie en ik ben pro-vaccineren.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201829044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Nee, het is complete nonsens.
[..]
Ik besmet niemand van belang die er aan overlijdt. Je gebrek aan kennis is schrikbarend.
Hoe weet je dat? Iemand die jij achteloos besmet kan een zwakkere broeder besmetten. Zelden een egocentrischer standpunt als dit gelezen lol.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201829050
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:32 schreef Catatafishh het volgende:
Het vaccin kan een ernstig verloop tegengaan. Niet de ziekte op zich of een besmetting. Dat is een bekend gegeven.

3 van de 26 mensen naar het ziekenhuis. Dat is net iets meer dan 10%. Geen idee hoe dit verliep in de eerste golven van covid onder deze leeftijdsgroep. Maar ik verwachtte persoonlijk ook niet veel meer effectiviteit van het vaccin. :M
En waarschijnlijk zijn de mensen in het ziekenhuis nog de ongevaccineerden ook.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 oktober 2021 @ 11:00:02 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201829177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Nou nee, het is een zorgwekkende (feitelijke) situatie en ik ben pro-vaccineren.
Bangmakerij dus. Doe maar gewoon niet. Dit halve huis had aan de beademing kunnen liggen zonder vaccinaties. Dat er nu alsnog een paar zieken zijn ligt eerder aan de slechte gezondheid in het algemeen dan aan vaccins die niet zouden werken. Vaccins zijn geen aan/uit switch, ze zorgen ervoor dat iemand ipv ademhalingsproblemen hooguit wat zit te hoesten en dat een ander ipv in een lijkkist in een ambulance met niet-kritische symptomen het huis verlaat.

En je zou niet de eerste antivaxxer zijn die claimt pro-vaccineren te zijn. Daar heb ik echt geen boodschap aan, ik kijk enkel naar wat je te zeggen hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201829198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:53 schreef Herkauwer het volgende:
Mensen lijken het ook moeilijk te vinden om met voortschrijdend inzicht te werken en met verwachtingen. Er worden nu keuzes gemaakt op basis van wat experts nu weten en vinden.

Dit is niet volledig objectief. Daarnaast weten we ook niet wat het effect is van de vaccins op langere termijn m.b.t. de beschermingsgraad. Ook weten we niet hoe het virus zich gaat ontwikkelen.

Het maakt het allemaal lastig, maar als ik al zie hoe moeilijk collega's reageren op verwachtingen dan snap ik dat dit op globale schaal helemaal verkeerd gaat. [B]Mensen willen absolute zekerheid en die krijgen ze niet, en denken dat ze worden voorgelogen als men verwachtingen gebruikt om te sturen. [/n]

Ik denk dat we over 10 jaar terug kijken naar een eigenlijk best soepel verlopen pandemie in Nederland.
En dit speelt complotwappies weer in de kaart, aangezien zij de overheid absoluut wantrouwen. En van voortschrijdend inzicht hebben ze al helemaal geen weet.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 oktober 2021 @ 11:02:43 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201829205
Het is trouwens ook echt van de pot gerukt dat mensen die met zeer kwetsbare ouderen werken niet hoeven te vaccineren. Ik heb dat met de griepprik ook al nooit begrepen :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201829556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:50 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Nou nee, het is een zorgwekkende (feitelijke) situatie en ik ben pro-vaccineren.
Mag ik vragen waarom je dan niet gevaccineerd bent?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 oktober 2021 @ 11:52:20 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201829707
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:37 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom je dan niet gevaccineerd bent?
Ik ben even in zijn pohi gedoken. Als deze persoon pro-vaccineren is, dan ben ik de Paus :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201829774
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:37 schreef Chinless het volgende:
Ik vind het meer bijzonder dat de QR-code gewoon groen is en blijft voor mensen die wel gevaccineerd zijn maar ook positief getest.

Ben je positief, mag je alsnog gewoon het restaurant in, vliegen etc.
Dat heeft toch uiteindelijk met de keus te maken wie je binnen laat. Als je geen besmette, gevaccineerde personen wil, moet je een negatieve test als bewijs vragen, geen vaccinatie qr.
.
pi_201829835
quote:
13s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Dit is het scenario waar niemand optimistisch van kan worden omdat er dus klaarblijkelijk volledig gevaccineerde ouderen alsnog gevaarlijk ziek kunnen worden van COVID.
Bescherming is en was ook maar tijdelijk met een vaccin... Zie griep en jaarlijkse griepprik en ook Israel.
Besmet en de mate van complicaties is veel belangrijker.... (druk op de zorg)
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:21:57 #64
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201830075
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:37 schreef Chinless het volgende:
Ik vind het meer bijzonder dat de QR-code gewoon groen is en blijft voor mensen die wel gevaccineerd zijn maar ook positief getest.

Ben je positief, mag je alsnog gewoon het restaurant in, vliegen etc.
Maar wel blijven wijzen naar de ongevaccineerden!
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201830102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wel apart dat jonge gezonde mensen eveneens opeens ernstige klachten hebben..

Dat zou sowieso niet echt kunnen gebeuren.
Eigenlijk laat dit perfect zien hoe het op een gegeven moment geen hol uitmaakt of je dik, oud of fit en jong bent.

Ik zou eens goed kijken naar welke variant dit betreft?
Waar haal je deze informatie vandaan?
Het maakt wel degelijk uit of je dik of dun bent. Kijk naar de cijfers van de IC's. Gemiddel 30.5 (obesitas) dus flink ongezond.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201830127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:25 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Waar haal je deze informatie vandaan?
Het maakt wel degelijk uit of je dik of dun bent. Kijk naar de cijfers van de IC's. Gemiddel 30.5 (obesitas) dus flink ongezond.
Bij de alpha variant was dit het geval dat klopt, hoewel dat nu blijkt, niet aan het dik zijn ligt op zichzelf.
Maar aan een ernstig tekort aan bepaalde voedingsstoffen (en een combinatie van veelal een slecht werkend immuunsysteem.. hoe hangt dit samen met dik worden of dik zijn? Interessant voor toekomstige onderzoek), maw dit ligt ingewikkelder dan dik zijn of niet.

De delta variant liet al een heel ander plaatje zien.

Maar nu heb je nog meer van die rare varianten en als je het bericht hebt gelezen zie je daar dat ook gezonde jonge medewerkers ernstig ziek zijn.
Ik kan dat niet zo simplistisch verklaren met “zullen wel dik zijn”, want er komt dus gewoon veel meer blij kijken.
pi_201830252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:21 schreef Hexagon het volgende:
Prima reden voor de boostercampagne voor oudjes dus.
Jep. De effectiviteit neemt sterk af na 6 maanden. Dus zsm een booster voor de ouderen.
pi_201830255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Bij de alpha variant was dit het geval dat klopt, hoewel dat nu blijkt, niet aan het dik zijn ligt op zichzelf.
Maar aan een ernstig tekort aan bepaalde voedingsstoffen (en een combinatie van veelal een slecht werkend immuunsysteem.. hoe hangt dit samen met dik worden of dik zijn? Interessant voor toekomstige onderzoek), maw dit ligt ingewikkelder dan dik zijn of niet.

De delta variant liet al een heel ander plaatje zien.

Maar nu heb je nog meer van die rare varianten en als je het bericht hebt gelezen zie je daar dat ook gezonde jonge medewerkers ernstig ziek zijn.
Ik kan dat niet zo simplistisch verklaren met “zullen wel dik zijn”, want er komt dus gewoon veel meer blij kijken.
Als dit zou kloppen dan moet dat ook reflecteren op de IC bezetting. Het omgedraaide gebeurd juist, de BMI gaat juist omhoog...
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201830282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:38 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Als dit zou kloppen dan moet dat ook reflecteren op de IC bezetting. Het omgedraaide gebeurd juist, de BMI gaat juist omhoog...
Er zijn inmiddels onderzoeken uit China, Duitsland, Engeland en ik meen Frankrijk.
Bij 7 op de 10 dikke mensen die overleden zagen ze allemaal hetzelfde plaatje.
Een chronisch en ernstig tekort aan selenium en zink (mede ook vitamine D, waar ook positieve verhalen over bestaan), daarnaast vaak een slecht werkend immuunsysteem.

Dat is toch op zijn minst opvallend te noemen.
pi_201830312
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Er zijn inmiddels onderzoeken uit China, Duitsland, Engeland en ik meen Frankrijk.
Bij 7 op de 10 dikke mensen die overleden zagen ze allemaal hetzelfde plaatje.
Een chronisch en ernstig tekort aan selenium en zink (mede ook vitamine D, waar ook positieve verhalen over bestaan), daarnaast vaak een slecht werkend immuunsysteem.

Dat is toch op zijn minst opvallend te noemen.
Onderzoek hebt op facebook gestaan zeker? :')
Klinkt meer als oorzaak-gevolg. Persoon is dik dus slecht werkend immuunsysteem dus slechte weerstand
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201830331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:43 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Onderzoek hebt op facebook gestaan zeker? :')
Klinkt meer als oorzaak-gevolg. Persoon is dik dus slecht werkend immuunsysteem dus slechte weerstand
Nee, ik bedoel serieus onderzoek, het kwam een tijd / week of twee geleden langs.
Zal even kijken of ik een link voor je heb, zal dit straks editten en heb al jaren geen fecesboek account meer dus daar kom ik letterlijk nooit.

https://www.ad.nl/gezond/(...)van-corona~adcd294a/
pi_201830389
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel serieus onderzoek, het kwam een tijd / week of twee geleden langs.
Zal even kijken of ik een link voor je heb, zal dit straks editten en heb al jaren geen fecesboek account meer dus daar kom ik letterlijk nooit.

https://www.ad.nl/gezond/(...)van-corona~adcd294a/
Dit is een nieuwsartikel geen onderzoek of statistiek op de website van RIVM of iets dergelijks..
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201830444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bangmakerij dus. Doe maar gewoon niet. Dit halve huis had aan de beademing kunnen liggen zonder vaccinaties. Dat er nu alsnog een paar zieken zijn ligt eerder aan de slechte gezondheid in het algemeen dan aan vaccins die niet zouden werken. Vaccins zijn geen aan/uit switch, ze zorgen ervoor dat iemand ipv ademhalingsproblemen hooguit wat zit te hoesten en dat een ander ipv in een lijkkist in een ambulance met niet-kritische symptomen het huis verlaat.

En je zou niet de eerste antivaxxer zijn die claimt pro-vaccineren te zijn. Daar heb ik echt geen boodschap aan, ik kijk enkel naar wat je te zeggen hebt.
Precies, zoveel mogelijk vaccineren want dat werkt. Zo simpel is het. En ik ben geen anti-vaxxer maar een ongevaccineerde, dat is nogal een verschil en ik zou het op prijs stellen als je mans genoeg bent om jouw mening bij te stellen. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201830559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:48 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dit is een nieuwsartikel geen onderzoek of statistiek op de website van RIVM of iets dergelijks..
Ja dat zijn wel meer dingen niet.. of gaan we nu beweren dat als de overheid het niet zegt, de informatie per definitie niet bestaat of foutief is?

Want dat is wel heel erg extreem.
Diezelfde rivm zei februari 2020 nog dat Corona wel mee zou vallen in Nederland hè.
pi_201830790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja dat zijn wel meer dingen niet.. of gaan we nu beweren dat als de overheid het niet zegt, de informatie per definitie niet bestaat of foutief is?

Want dat is wel heel erg extreem.
Diezelfde rivm zei februari 2020 nog dat Corona wel mee zou vallen in Nederland hè.
Omdat je zegt dat je een onderzoek hebt maar je stuurt een nieuwsbericht... Ik ga liever in op onderzoek/statistiek dan een sensationeel nieuwsbericht
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')