abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201819009
Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Ben vast niet de enige'

Gevaccineerd tegen het coronavirus en toch besmet? Dan houdt niks je tegen om alsnog overal naar binnen te gaan. "Zijn dit de privileges die je hebt als je een QR-code krijgt voor de vaccinatie die je hebt gehad? Of is dit onverantwoord dat dit mogelijk blijft?" vraagt een met corona besmette man zich af die zijn ervaringen deelt met Hart van Nederland.

Nadat hij en zijn vrouw afgelopen vrijdag een coronabesmetting opliepen vroegen ze zich af of ze nog wel overal naar binnen mochten. "We belden met de GGD en toen bleek dat allemaal onduidelijk en kregen wij de bevestiging dat onze QR-code gewoon geldig zou blijven vanwege onze vaccinaties."

En dus kon het stel een dag na hun positieve test gewoon naar een etentje, zijn ze zondag naar het Amsterdam Dance Event gegaan en zitten ze maandag op het vliegtuig naar de zon. "Omdat wij niet ziek genoeg waren van corona om binnen te hoeven blijven en onze QR-code’s gewoon geldig bleven zijn wij naar al onze geplande uitstapjes gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die na een vaccinatie toch besmet wordt en zijn QR-code behoudt om overal toegang te blijven houden."

Technische onmogelijkheid

Dat een QR-code geldig blijft ondanks een positieve coronatest is bekend bij de overheid. Afgelopen maand liet het ministerie van Volksgezondheid als weten dat "het is wat het is". "We hebben de mogelijkheden bekeken om dat aan te passen, maar dat bleek technisch niet haalbaar", vertelde de woordvoerder eerder.

De met corona besmette man zet daar zijn vraagtekens bij. "Dan is mijn vraag nog steeds eigenlijk aan de GGD, kan de QR-code niet uitgezet worden." Het ministerie benadrukte bij invoering al dat mensen hier een eigen verantwoordelijkheid in hebben. "Je wordt geacht je te laten testen als je klachten hebt en als je positief test in quarantaine te blijven", aldus de woordvoerder destijds. Hij voegt eraan toe dat er "altijd risico's blijven".

https://www.hartvannederl(...)liegtuig-cafe-horeca

Is deze man nu een pro-vax wappie omdat hij zich niet aan de regels houdt of is hij gewoon normaal bezig omdat je met het vaccin beschermd bent en iedereen de kans heeft gehad zich te vaccineren?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:10:22 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201819037
Weer een incapabele ICT club gekozen zo te horen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201819055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
" Het ministerie benadrukte bij invoering al dat mensen hier een eigen verantwoordelijkheid in hebben. "Je wordt geacht je te laten testen als je klachten hebt en als je positief test in quarantaine te blijven"
Daar heb je het antwoord.
pi_201819067
Wat een hufter.
pi_201819183
Eigenlijk kaarten ze niks nieuws aan, maar zijn dus wel bewust gaan feesten en vliegen om te bewijzen dat ze niks nieuws bewijzen.

Maar goed dat dit soort mensen er zijn zeg, en er nu waarschijnlijk weer tig besmettingen bij komen.

Dom kutvolk.
pi_201819232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Daar heb je het antwoord.
Ik heb van vele experts op dit forum, waaronder jij, toch duidelijk te horen gekregen dat mensen zonder vaccin de wappies zijn en dat mensen die het vaccin nemen keurige mensen zijn die bijdragen aan een oplossing.

Blijkt dat toch even niet het geval te zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201819240
Wat een strijder _O_

Man heeft gewoon gelijk. Vroeger als je een griepje had dan ging je gewoon naar buiten. En de meeste mensen weten allemaal dat covid meer epidemisch is dan een echte pandemie met wereldwijd een zeer lage dodenaantal vergelijkbaar met de griep. Op de doorgedraaide stop elke maand maar een naald in mijn reet pro-vaxxers na
pi_201819280
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik heb van vele experts op dit forum, waaronder jij, toch duidelijk te horen gekregen dat mensen zonder vaccin de wappies zijn en dat mensen die het vaccin nemen keurige mensen zijn die bijdragen aan een oplossing.

Blijkt dat toch even niet het geval te zijn.
Nou je hebt er na een half jaar 1 gevonden. Chapeau!

Zou het meteen delen in alle facebookgroepen.
pi_201819303
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Derrazi het volgende:
Wat een strijder _O_

Man heeft gewoon gelijk. Vroeger als je een griepje had dan ging je gewoon naar buiten. En de meeste mensen weten allemaal dat covid meer epidemisch is dan een echte pandemie met wereldwijd een zeer lage dodenaantal vergelijkbaar met de griep. Op de doorgedraaide stop elke maand maar een naald in mijn reet pro-vaxxers na
"Gevaccineerd"
pi_201819342
Pussy's die tegenwoordig binnen blijven met een kuchje.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:42:50 #11
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_201819357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Daar heb je het antwoord.
Als je gevaccineerd bent dan krijg je toch veel minder klachten en is je ziekteverloop toch minder.. Zou kunnen verklaren waarom de gevaccineerde zich niet meer laten testen als ze geen klachten hebben.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:45:37 #12
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201819379
De real WTF dat ze zich uberhaupt nog lieten testen, dát doen veel gevaccineerden niet, immers weinig last van, vast geen corona en dóór. Er zullen weinig mensen zijn als deze die expres nog even een feestje bezoeken met een bevestigde besmetting, maar velen zullen het niet eens (willen) weten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201819422
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Derrazi het volgende:
Wat een strijder _O_

Man heeft gewoon gelijk. Vroeger als je een griepje had dan ging je gewoon naar buiten. En de meeste mensen weten allemaal dat covid meer epidemisch is dan een echte pandemie met wereldwijd een zeer lage dodenaantal vergelijkbaar met de griep. Op de doorgedraaide stop elke maand maar een naald in mijn reet pro-vaxxers na
Strijder? Die man is gewoon een hufter. Dit is hetzelfde als met een flinke stoot drank achter het stuur gaan zitten.
pi_201819496
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:51 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Strijder? Die man is gewoon een hufter. Dit is hetzelfde als met een flinke stoot drank achter het stuur gaan zitten.
jij laat je elke dag testen?
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:01:11 #15
186611 Haags
pi_201819509
Ik hoest nu ook, ben gevaccineerd dus geen zin om te testen. Ga ook weer gewoon de deur uit. Ik zie het probleem niet zo.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:02:56 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201819529
en dan maandag naar de zon. ...


Is het erg als ik mezelf de pleuris lag als ie woensdag eenzaam op een ic in spanje ligt?
Tot nooit .......
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:07:40 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201819575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:02 schreef Speekselklier het volgende:
en dan maandag naar de zon. ...


Is het erg als ik mezelf de pleuris lag als ie woensdag eenzaam op een ic in spanje ligt?
Licht
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201819579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Ben vast niet de enige'

https://www.hartvannederl(...)liegtuig-cafe-horeca
Eigen verantwoordelijkheid nemen is deze persoon vreemd?
De GGD zegt dat het mag en dus brengt hij bewust andere mensen mogelijk in gevaar omdat hij niet in staat is om zelf een beslissing te nemen.
pi_201819580
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:10 schreef Tyr80 het volgende:
Weer een incapabele ICT club gekozen zo te horen.
Dat valt mee, vanwege privacy zorgen was de opzet om zo min mogelijk risico te hebben op datalekken, daarnaast kan je ook een QR-code printen die lang geldig is. Wil je dat "dynamisch" maken dan is er meer communicatie en identificatie nodig en loop je ook meer risico's op datalekken en schaden van privacy.

You can't have your cake and eat it too.
pi_201819581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
Ik hoest nu ook, ben gevaccineerd dus geen zin om te testen. Ga ook weer gewoon de deur uit. Ik zie het probleem niet zo.
MaAr door dE ongevaCIneerde kOmenn we noOit vAn Het viRus af.
pi_201819594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Ben vast niet de enige'

Gevaccineerd tegen het coronavirus en toch besmet? Dan houdt niks je tegen om alsnog overal naar binnen te gaan. "Zijn dit de privileges die je hebt als je een QR-code krijgt voor de vaccinatie die je hebt gehad? Of is dit onverantwoord dat dit mogelijk blijft?" vraagt een met corona besmette man zich af die zijn ervaringen deelt met Hart van Nederland.

Nadat hij en zijn vrouw afgelopen vrijdag een coronabesmetting opliepen vroegen ze zich af of ze nog wel overal naar binnen mochten. "We belden met de GGD en toen bleek dat allemaal onduidelijk en kregen wij de bevestiging dat onze QR-code gewoon geldig zou blijven vanwege onze vaccinaties."

En dus kon het stel een dag na hun positieve test gewoon naar een etentje, zijn ze zondag naar het Amsterdam Dance Event gegaan en zitten ze maandag op het vliegtuig naar de zon. "Omdat wij niet ziek genoeg waren van corona om binnen te hoeven blijven en onze QR-code’s gewoon geldig bleven zijn wij naar al onze geplande uitstapjes gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die na een vaccinatie toch besmet wordt en zijn QR-code behoudt om overal toegang te blijven houden."

Technische onmogelijkheid

Dat een QR-code geldig blijft ondanks een positieve coronatest is bekend bij de overheid. Afgelopen maand liet het ministerie van Volksgezondheid als weten dat "het is wat het is". "We hebben de mogelijkheden bekeken om dat aan te passen, maar dat bleek technisch niet haalbaar", vertelde de woordvoerder eerder.

De met corona besmette man zet daar zijn vraagtekens bij. "Dan is mijn vraag nog steeds eigenlijk aan de GGD, kan de QR-code niet uitgezet worden." Het ministerie benadrukte bij invoering al dat mensen hier een eigen verantwoordelijkheid in hebben. "Je wordt geacht je te laten testen als je klachten hebt en als je positief test in quarantaine te blijven", aldus de woordvoerder destijds. Hij voegt eraan toe dat er "altijd risico's blijven".

https://www.hartvannederl(...)liegtuig-cafe-horeca

Is deze man nu een pro-vax wappie omdat hij zich niet aan de regels houdt of is hij gewoon normaal bezig omdat je met het vaccin beschermd bent en iedereen de kans heeft gehad zich te vaccineren?
Waarom vergelijk je 2 dingen met elkaar die niets met elkaar te maken hebben?

Je bent gevaccineerd en krijgt een QR code, dat staat toch geheel los of je corona hebt en binnen moet blijven?
pi_201819596
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:08 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
MaAr door dE ongevaCIneerde kOmenn we noOit vAn Het viRus af.
Het zijn iig vooral de ongevaccineerden die er het meest last van hebben en dat is prima, daar kiezen ze voor.
pi_201819639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik heb van vele experts op dit forum, waaronder jij, toch duidelijk te horen gekregen dat mensen zonder vaccin de wappies zijn en dat mensen die het vaccin nemen keurige mensen zijn die bijdragen aan een oplossing.

Blijkt dat toch even niet het geval te zijn.
Iets genuanceerder. Wappies noem ik mensen die niet willen laten vaccineren en te beroerd zijn om regelmatig te laten testen.

En inderdaad ook iedereen die willens en wetens anderen in gevaar brengen. Deze lui horen zonder meer tot die categorie en ze mogen wat mij betreft daar een boete voor krijgen.

Zelf ben ik gevaccineerd maar hoorde dat ik dit weekend bij een besmet persoon in de buurt ben geweest, niet lang en niet dicht bij. Toch heb ik net een zelftest gedaan om die reden. Je wilt gewoon niet het risico lopen dat je anderen besmet als je een beetje een normaal mens bent.
pi_201819674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:59 schreef Derrazi het volgende:

[..]
jij laat je elke dag testen?
Nee, maar ik ga met opzet niet uit en nooit meer uit eten.
En als je weet dat je het hebt, vind ik het buitengewoon asociaal als je je dan onder mensen begeeft. En dan kun je zeggen, het is maar een griepje, maar dan ben je oerdom.
pi_201819685
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:02 schreef Speekselklier het volgende:
en dan maandag naar de zon. ...

Is het erg als ik mezelf de pleuris lag als ie woensdag eenzaam op een ic in spanje ligt?
nee ik zou geestelijke hulp zoeken
pi_201819700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zijn iig vooral de ongevaccineerden die er het meest last van hebben en dat is prima, daar kiezen ze voor.
binnenkort een nieuwe lockdown, ook jij kiest daar voor.
pi_201819708
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:16 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee, maar ik ga met opzet niet uit en nooit meer uit eten.
En als je weet dat je het hebt, vind ik het buitengewoon asociaal als je je dan onder mensen begeeft. En dan kun je zeggen, het is maar een griepje, maar dan ben je oerdom.
En hoe doe jij je boodschappen?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:20:23 #28
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201819712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zijn iig vooral de ongevaccineerden die er het meest last van hebben en dat is prima, daar kiezen ze voor.
Beetje jammer dat mensen die wel een gezond verstand hebben door het ziekenhuis worden opgebeld dat ze nog even niet geholpen kunnen worden omdat het ziekenhuis vol met pannenkoeken ligt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201819740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat een hufter.
Helemaal mee eens. Blijf gewoon thuis sls je positief getest bent.

Al kan ik me nog wel een topic herinneren waarin werd vastgesteld dat een natuurlijke besmetting beter voor het immuunsysteem. Dus deze man is eigenlijk goed bezig door zoveel mogelijk mensen te besmetten. |:)
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:23:41 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201819742
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:20 schreef mazaru het volgende:

[..]
Beetje jammer dat mensen die wel een gezond verstand hebben door het ziekenhuis worden opgebeld dat ze nog even niet geholpen kunnen worden omdat het ziekenhuis vol met pannenkoeken ligt.
Alsof een wappie daar rekening mee gaat houden :D wappies zijn het meest egoïstische asociale voetvolk wat er rondloopt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:24:12 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201819747
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Blijf gewoon thuis sls je positief getest bent.

Al kan ik me nog wel een topic herinneren waarin werd vastgesteld dat een natuurlijke besmetting beter voor het immuunsysteem. Dus deze man is eigenlijk goed bezig door zoveel mogelijk mensen te besmetten. |:)
Ondertussen neemt hij gelijk een zooi van die wappies mee.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201819893
Ik zie het probleem niet zo, als iemand die niet gevaccineerd is en besmet raakt, is dat eigen risico. Raakt een gevaccineerd iemand alsnog ernstig ziek, is dat pech.
.
pi_201820013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:19 schreef Derrazi het volgende:

[..]
En hoe doe jij je boodschappen?
Ik laat het al jaren bezorgen.
pi_201820056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is deze man nu een pro-vax wappie omdat hij zich niet aan de regels houdt of is hij gewoon normaal bezig omdat je met het vaccin beschermd bent en iedereen de kans heeft gehad zich te vaccineren?
Ik vind hem wel een wappie. Maar niet pro-vax. Tenslotte is hij niet de godganse dag aan het zeiken over hoe vaccinaties de wereld gaan redden en dat mensen die zich niet vaccineren alles kapot maken, met lijsten van 'bewijzen' van vage websites die hun gegevens alleen maar van andere vage website kopieeren.

Ik zou hem eerder gewoon een onverantwoordelijke dwaze man noemen.

Hij brengt mensen in gevaar, ondanks dat er van hem verwacht wordt om in quarantaine te gaan, en toch zijn Coronahoest zit te verspreiden "omdat het mag".

"Omdat het mag"... Je kan net zo goed zeggen: "Omdat ik amper bewustzijn heb".

Maar goed. Hij is niet zo'n groot risico voor mij en andere gevaccineerden. Wel voor antivaxxers, maar die hebben er zelf voor gekozen.
pi_201820088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik heb van vele experts op dit forum, waaronder jij, toch duidelijk te horen gekregen dat mensen zonder vaccin de wappies zijn en dat mensen die het vaccin nemen keurige mensen zijn die bijdragen aan een oplossing.
Sja, dat krijg je dan als je alleen in zwart en wit kan denken en alles op de spits moet drijven omdat je anders niet met de realiteit om kan gaan.

Mensen die anti-vaccin zijn, zijn de wappies. Niet de mensen zonder vaccin.

En mensen die het vaccin nemen zijn geen keurige mensen.

Ze dragen wel bij aan een oplossing. Want hoe dan ook hebben ze een veel lagere kans om besmet te raken en ook een veel lagere kans om hun besmetting over te dragen aan een ander.

Er zijn nog veel meer aspecten die jij schijnbaar niet begrijpt, maar echt, ik ben het inmiddels echt te moe te worden om mensen met een IQ van 90 er van te overtuigen dat hun IQ geen 140 is, dat ze niet zo'n stellige mening moeten uitdragen, en dat ze alle beschikbare gegevens nog eens twee of drie keer opnieuw moeten nalezen op inhoud en betrouwbaarheid, om hopelijk dan wel tot een volledig geïnformeerde mening te komen en het beste te doen voor henzelf en de samenleving..
pi_201820177
Ik ken veel mensen die zich helemaal niet meer laten testen. Verkouden? "Ach, ben gewoon verkouden" en gaan de deur uit. Als je nu nog denkt corona te kunnen controleren dan heb je het echt mis. Mensen vinden het wel prima. Kwestie van uitzingen dit, moeten maar accepteren dat het nou eenmaal zo gaat als het gaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201820289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
Verkouden? "Ach, ben gewoon verkouden" en gaan de deur uit.
Ja, het heerst... :')
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:30:48 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_201820291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Ben vast niet de enige'

Gevaccineerd tegen het coronavirus en toch besmet? Dan houdt niks je tegen om alsnog overal naar binnen te gaan. "Zijn dit de privileges die je hebt als je een QR-code krijgt voor de vaccinatie die je hebt gehad? Of is dit onverantwoord dat dit mogelijk blijft?" vraagt een met corona besmette man zich af die zijn ervaringen deelt met Hart van Nederland.

Nadat hij en zijn vrouw afgelopen vrijdag een coronabesmetting opliepen vroegen ze zich af of ze nog wel overal naar binnen mochten. "We belden met de GGD en toen bleek dat allemaal onduidelijk en kregen wij de bevestiging dat onze QR-code gewoon geldig zou blijven vanwege onze vaccinaties."

En dus kon het stel een dag na hun positieve test gewoon naar een etentje, zijn ze zondag naar het Amsterdam Dance Event gegaan en zitten ze maandag op het vliegtuig naar de zon. "Omdat wij niet ziek genoeg waren van corona om binnen te hoeven blijven en onze QR-code’s gewoon geldig bleven zijn wij naar al onze geplande uitstapjes gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die na een vaccinatie toch besmet wordt en zijn QR-code behoudt om overal toegang te blijven houden."

Technische onmogelijkheid

Dat een QR-code geldig blijft ondanks een positieve coronatest is bekend bij de overheid. Afgelopen maand liet het ministerie van Volksgezondheid als weten dat "het is wat het is". "We hebben de mogelijkheden bekeken om dat aan te passen, maar dat bleek technisch niet haalbaar", vertelde de woordvoerder eerder.

De met corona besmette man zet daar zijn vraagtekens bij. "Dan is mijn vraag nog steeds eigenlijk aan de GGD, kan de QR-code niet uitgezet worden." Het ministerie benadrukte bij invoering al dat mensen hier een eigen verantwoordelijkheid in hebben. "Je wordt geacht je te laten testen als je klachten hebt en als je positief test in quarantaine te blijven", aldus de woordvoerder destijds. Hij voegt eraan toe dat er "altijd risico's blijven".

https://www.hartvannederl(...)liegtuig-cafe-horeca

Is deze man nu een pro-vax wappie omdat hij zich niet aan de regels houdt of is hij gewoon normaal bezig omdat je met het vaccin beschermd bent en iedereen de kans heeft gehad zich te vaccineren?
Je gaat dan de GGD bellen om raad? Wat dacht je van je gezonde verstand even aanzetten? Deze mensen zijn echt niert goed wijs.
pi_201820773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:01 schreef Haags het volgende:
Ik hoest nu ook, ben gevaccineerd dus geen zin om te testen. Ga ook weer gewoon de deur uit. Ik zie het probleem niet zo.
Jij bent dan ook enorm stoer.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:38:56 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201821200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

...Het ministerie benadrukte bij invoering al dat mensen hier een eigen verantwoordelijkheid in hebben. "Je wordt geacht je te laten testen als je klachten hebt en als je positief test in quarantaine te blijven", aldus de woordvoerder destijds. ...
Werkelijk waar, hoe moeilijk kan het zijn?
"Huurrrr durrrr mijn code doet het nog dus wat moet ik nu doeeen?"
pi_201821225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:19 schreef Derrazi het volgende:

[..]
binnenkort een nieuwe lockdown, ook jij kiest daar voor.
:?

Ik kies nergens voor.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:54:46 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201821429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:17 schreef Derrazi het volgende:

[..]
nee ik zou geestelijke hulp zoeken
ah joh, misschien is het een 50+'er
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Spellchecker dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:58:25 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201821503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat een hufter.
Een stel hufters. En zo gaan we naar de kloten.
pi_201821531
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik heb van vele experts op dit forum, waaronder jij, toch duidelijk te horen gekregen dat mensen zonder vaccin de wappies zijn en dat mensen die het vaccin nemen keurige mensen zijn die bijdragen aan een oplossing.

Blijkt dat toch even niet het geval te zijn.
Natuurlijk jongen. :')

Wappie
pi_201821680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
:?

Ik kies nergens voor.
Volgens jouw beredenering kies je voor een nieuwe lockdown omdat je je niet laat testen (geen test=geen quarantine=meer besmettingen). Of werkt je beredenering alleen via jouw bias?

Hugo mag dan een simpele leraar zijn. Samen met zijn team en collega's heeft hij de pro wappies gehersenspoeld in het idee dat ze immuun zouden zijn.
  Spellchecker dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:07:36 #47
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201821707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
ah joh, misschien is het een 50+'er
Scherp. Ik meende trouwens niet wat ik zeg. Ik genoot van de collectieve verontwaardiging toen het narratief veranderde van ongevaccineerden geen hulp bieden naar 50+'ers
pi_201821957
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:06 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Volgens jouw beredenering kies je voor een nieuwe lockdown omdat je je niet laat testen (geen test=geen quarantine=meer besmettingen). Of werkt je beredenering alleen via jouw bias?

Hugo mag dan een simpele leraar zijn. Samen met zijn team en collega's heeft hij de pro wappies gehersenspoeld in het idee dat ze immuun zouden zijn.
Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Helaas zie je dat nu nog niet in en zal ook zeker niemand je daar nu van kunnen overtuigen.
pi_201822527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Helaas zie je dat nu nog niet in en zal ook zeker niemand je daar nu van kunnen overtuigen.
Vies mad :)
pi_201823332
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zijn iig vooral de ongevaccineerden die er het meest last van hebben en dat is prima, daar kiezen ze voor.
Tot nu toe wel, ik wacht het eventjes af een half jaartje, dan wil ik de cijfers opnieuw zien.
  Spellchecker dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:23:40 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201823349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:22 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Tot nu toe wel, ik wacht het eventjes af een half jaartje, dan wil ik de cijfers opnieuw zien.
Ik hoop dat ik voorlopig niet voor een ingreep in het ziekenhuis moet zijn ......
pi_201823865
Dit is gewoon een kwaadaardig plan van de Staat om gevaccineerden niet voor het hoofd te stoten, zodat mensen zich blijven laten vaccineren. Natuurlijk is het technisch wel mogelijk om dit uit te zetten.
pi_201823890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:44 schreef Confetti het volgende:
Dit is gewoon een kwaadaardig plan van de Staat om gevaccineerden niet voor het hoofd te stoten, zodat mensen zich blijven laten vaccineren. Natuurlijk is het technisch wel mogelijk om dit uit te zetten.
Heb jij dan 1 of ander magisch middel waardoor mijn geprinte QR-code zichzelf in de brand steekt of verscheurt dan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201827386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:22 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Tot nu toe wel, ik wacht het eventjes af een half jaartje, dan wil ik de cijfers opnieuw zien.
mañana mañana.
pi_201827710
Lekker man. Ik houd wel van dit soort berichten.
pi_201827717
Het stel zou komende maandag gaan vliegen toch? Althans, zo lijkt het er te staan, aangezien het artikel van gisteren dateert en er over "maandag" gesproken wordt.

Het is nog maar afwachten of ze daadwerkelijk het vliegtuig inkomen. Straks bij het online inchecken krijg je vanzelf de gezondheidsverklaring die ingevuld dient te worden, met vragen als "bent u recent positief getest?" En dergelijke.
Tja, dan kun je liegen en valsheid in geschrifte plegen, of je vult in dat je inderdaad positief getest bent.
In dat geval wordt de online incheckprocedure afgebroken neem ik aan.
Je mag gewoon niet vliegen als je positief getest bent. Helaas pindakaas.

Verder heb je natuurlijk nog de DLPF's die eveneens ingevuld dienen te worden voor het land van bestemming.

Ook hier weer: bewust foutief invullen komt neer op valsheid in geschrifte en is strafbaar.

Veel succes met vliegen. Al denk ik niet dat vliegmaatschappij, medepassagiers, de mensen in het land van bestemming en de gasten en personeelsleden van het hotel waar ze wellicht verblijven zo happig zijn dat ze komen.

Ben wel benieuwd hoe het afloopt. Dus als iemand even de nieuwsberichten in de gaten houdt... :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_201828332
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:20 schreef mazaru het volgende:

[..]
Beetje jammer dat mensen die wel een gezond verstand hebben door het ziekenhuis worden opgebeld dat ze nog even niet geholpen kunnen worden omdat het ziekenhuis vol met pannenkoeken ligt.
Dat lijkt mij onzin. Ze gaan echt niet de bedden vol leggen met pannenkoeken om dan zieke mensen af te bellen. Die pannenkoeken kunnen ze ook best in een koelkast kwijt ofzo.
pi_201828392
Dalijk bepalen zij wanneee de qr-code werkt. Teveel co2 verbruikt? QR op inactief.
pi_201828592
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken veel mensen die zich helemaal niet meer laten testen. Verkouden? "Ach, ben gewoon verkouden" en gaan de deur uit. Als je nu nog denkt corona te kunnen controleren dan heb je het echt mis. Mensen vinden het wel prima. Kwestie van uitzingen dit, moeten maar accepteren dat het nou eenmaal zo gaat als het gaat.
afgezien de mensen die straks hun geplande zorg afspraken ge annuleert zien worden.

Of de mensen in de zorg die weer extra morgen werken.
pi_201828607
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:10 schreef Tyr80 het volgende:
Weer een incapabele ICT club gekozen zo te horen.
Of je verdiept je eerst ergens in voordat de hele domme opmerkingen gaat maken?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:14:56 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201828659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik heb van vele experts op dit forum, waaronder jij, toch duidelijk te horen gekregen dat mensen zonder vaccin de wappies zijn en dat mensen die het vaccin nemen keurige mensen zijn die bijdragen aan een oplossing.

Blijkt dat toch even niet het geval te zijn.
Als ik besmet zou zijn? Dan zou ik net doen alsof ik een wappie was en een grote demonstratie bezoeken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:55:47 #63
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201829112
Dat je als gevaccineerde niet om de haverklap naar de teststraat rent is één ding, maar als je wéét dat je positief bent doe je toch een beetje voorzichtig aan en vermijd je toch maar even die Dance Events en dergelijke? Dat lijkt me wel zo prettig voor de gemoedsrust...
pi_201829147
De persoon uit de OP is een lul.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:11:43 #65
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201829280
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:42 schreef rickez3 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij onzin. Ze gaan echt niet de bedden vol leggen met pannenkoeken om dan zieke mensen af te bellen. Die pannenkoeken kunnen ze ook best in een koelkast kwijt ofzo.
Mislukte pannenkoeken horen eigenlijk gewoon de afvalbak in te gaan
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:12:00 #66
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201829287
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Heb jij dan 1 of ander magisch middel waardoor mijn geprinte QR-code zichzelf in de brand steekt of verscheurt dan?
Of ze zorgen ervoor dat die specifieke qr code op rood komt te staan als je die scant...

Denk in oplossingen, niet in problemen.
pi_201829465
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken veel mensen die zich helemaal niet meer laten testen. Verkouden? "Ach, ben gewoon verkouden" en gaan de deur uit. Als je nu nog denkt corona te kunnen controleren dan heb je het echt mis. Mensen vinden het wel prima. Kwestie van uitzingen dit, moeten maar accepteren dat het nou eenmaal zo gaat als het gaat.
Iedereen heeft een brief gehad waarmee hij 2 self-tests gratis kon krijgen.

Als je verkouden bent, dan kun je prima een self-test doen. Als je die test verprutst, is er niks verloren ten opzichte van helemaal geen test doen en doorgaan zoals normaal. Als je die test wel goed doet, weet je of je Corona hebt. En dan blijf je 10 dagen thuis.

Zo simpel is het.

Als je symptomen van COVID hebt, snotteren, hoesten, slijm, koorts, geen smaak, maar je wil toch nog steeds naar je werk gaan, dan is er echt iets mis met je. Dan gedraag je je als een slaaf van je baas.

Ik weet dat er mensen zijn die zich goed voelen als ze een slaaf van iemand zijn. Maar persoonlijk vind ik dat je dan een psychische stoornis hebt waar je iets aan moet doen. En als het niet lukt om van je slaafsheid af te komen, maak jezelf dan een slaaf van je partner en niet van je baas. Dat is beter voor iedereen, inclusief jezelf.
pi_201829549
Als je het vaccin als oplossing verkoopt moet je niet raar opkijken dat gehorigen er ook zo mee omgaan.

Eindstand maakt het geen hol uit. Je kunt de ziekte alsnog krijgen, overbrengen en er aan overlijden. Waarom deze mensen een groen vinkje krijgen is simpelweg marketing: een cadeautje van de overheid aan farmaceuten.

Het huidige beleid heeft niets met bestrijding van een gevaarlijke pandemie te maken.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_201829651
quote:
En dus kon het stel een dag na hun positieve test gewoon naar een etentje, zijn ze zondag naar het Amsterdam Dance Event gegaan en zitten ze maandag op het vliegtuig naar de zon. "Omdat wij niet ziek genoeg waren van corona om binnen te hoeven blijven en onze QR-code’s gewoon geldig bleven zijn wij naar al onze geplande uitstapjes gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die na een vaccinatie toch besmet wordt en zijn QR-code behoudt om overal toegang te blijven houden."
Wat een waardeloos immoreel stuk stront.
pi_201829737
Personen zoals uit de OP zouden veel harder aangepakt moeten worden.

Gewoon 5000 euro boete invoeren hierop, dan leren ze het wel af
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:04:07 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201829850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:54 schreef GeneralRadek het volgende:
Personen zoals uit de OP zouden veel harder aangepakt moeten worden.

Gewoon 5000 euro boete invoeren hierop, dan leren ze het wel af
Op zich zijn deze mensen geen gevaar voor anderen die gevaccineerd zijn. Dus zie het probleem niet zo. Eerder ben je dom bezig om als niet gevaccineerde naar een restaurant of evenement te gaan en dergelijke. En daar staat geen boete op?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201830066
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:28 schreef RetepV het volgende:

[..]
Iedereen heeft een brief gehad waarmee hij 2 self-tests gratis kon krijgen.

Als je verkouden bent, dan kun je prima een self-test doen. Als je die test verprutst, is er niks verloren ten opzichte van helemaal geen test doen en doorgaan zoals normaal. Als je die test wel goed doet, weet je of je Corona hebt. En dan blijf je 10 dagen thuis.

Zo simpel is het.

Als je symptomen van COVID hebt, snotteren, hoesten, slijm, koorts, geen smaak, maar je wil toch nog steeds naar je werk gaan, dan is er echt iets mis met je. Dan gedraag je je als een slaaf van je baas.

Ik weet dat er mensen zijn die zich goed voelen als ze een slaaf van iemand zijn. Maar persoonlijk vind ik dat je dan een psychische stoornis hebt waar je iets aan moet doen. En als het niet lukt om van je slaafsheid af te komen, maak jezelf dan een slaaf van je partner en niet van je baas. Dat is beter voor iedereen, inclusief jezelf.
Tja, je kan er van vinden wat je wil, maar het gebeurt gewoon. Al helemaal omdat die onzin zo verschrikkelijk lang duurt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201831423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:04 schreef Megumi het volgende:
Op zich zijn deze mensen geen gevaar voor anderen die gevaccineerd zijn.
Dat zijn ze dus wel. Met vaccinatie is de kans op besmetting wel veel kleiner en je wordt er ook minder ziek van maar het is natuurlijk niet zo dat het helemaal geen punt is als je flink ziek wordt zonder naar het ziekenhuis te moeten. Niemand wil thuis een paar weken ziek op bed liggen.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 14:16:33 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201831542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat zijn ze dus wel. Met vaccinatie is de kans op besmetting wel veel kleiner en je wordt er ook minder ziek van maar het is natuurlijk niet zo dat het helemaal geen punt is als je flink ziek wordt zonder naar het ziekenhuis te moeten. Niemand wil thuis een paar weken ziek op bed liggen.
Maar dan belast je de zorg in elk geval niet. Zelf zou ik als ik me al laat testen en positief zou zijn me wel aan de regels houden. Maar het is ook een ICT probleem gewoon een rode QR code moet toch geen probleem zijn denk ik zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201831636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:16 schreef Megumi het volgende:

Maar het is ook een ICT probleem gewoon een rode QR code moet toch geen probleem zijn denk ik zo.
Dat is eerder in deze draad uitgelegd. Men wilde niet achteraf de zaak kunnen wijzigen om privacy redenen. Bovendien kan je de code ook schriftelijk krijgen, dat is sowieso iet in te trekken. Daarom is er voor gekozen dat een code hoe dan ook een jaar geldig is.

Dat kan je niet aan de IT wijten, hooguit aan de opdrachtgever maar persoonlijk vind ik deze oplossing wel OK. Mensen mogen ook eigen verantwoording nemen en de meesten doen dat dan ook, alleen de OP lui niet en TS zeer zeker niet want die wil zo veel mogelijk dwarsliggen in de coronabestrijding.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 14:28:45 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201831691
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat is eerder in deze draad uitgelegd. Men wilde niet achteraf de zaak kunnen wijzigen om privacy redenen. Bovendien kan je de code ook schriftelijk krijgen, dat is sowieso iet in te trekken. Daarom is er voor gekozen dat een code hoe dan ook een jaar geldig is.

Dat kan je niet aan de IT wijten, hooguit aan de opdrachtgever maar persoonlijk vind ik deze oplossing wel OK. Mensen mogen ook eigen verantwoording nemen en de meesten doen dat dan ook, alleen de OP lui niet en TS zeer zeker niet want die wil zo veel mogelijk dwarsliggen in de coronabestrijding.
Als je mensen met een vinkje wel op groen kan zetten maar niet op rood raar is dat. En wat ICT aangaat is de overheid niet sterk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201831789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:28 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als je mensen met een vinkje wel op groen kan zetten maar niet op rood raar is dat. En wat ICT aangaat is de overheid niet sterk.
De app maakt alleen op verzoek van de gebruiker contact met de database. Die database bevat alleen vaccinatie gegevens en niet de testresultaten. Privacy en je wilt niet dat daar fouten mee gemaakt worden.

Gezien het ontwerp is het dus wel veilige ict maar dat heeft soms ook wat nadelen. Ik vind het geen probleem, die geprinte code is ook een jaar geldig, vergelijkbaar.
pi_201854496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Ben vast niet de enige'

Gevaccineerd tegen het coronavirus en toch besmet? Dan houdt niks je tegen om alsnog overal naar binnen te gaan. "Zijn dit de privileges die je hebt als je een QR-code krijgt voor de vaccinatie die je hebt gehad? Of is dit onverantwoord dat dit mogelijk blijft?" vraagt een met corona besmette man zich af die zijn ervaringen deelt met Hart van Nederland.

Nadat hij en zijn vrouw afgelopen vrijdag een coronabesmetting opliepen vroegen ze zich af of ze nog wel overal naar binnen mochten. "We belden met de GGD en toen bleek dat allemaal onduidelijk en kregen wij de bevestiging dat onze QR-code gewoon geldig zou blijven vanwege onze vaccinaties."

En dus kon het stel een dag na hun positieve test gewoon naar een etentje, zijn ze zondag naar het Amsterdam Dance Event gegaan en zitten ze maandag op het vliegtuig naar de zon. "Omdat wij niet ziek genoeg waren van corona om binnen te hoeven blijven en onze QR-code’s gewoon geldig bleven zijn wij naar al onze geplande uitstapjes gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die na een vaccinatie toch besmet wordt en zijn QR-code behoudt om overal toegang te blijven houden."

Technische onmogelijkheid

Dat een QR-code geldig blijft ondanks een positieve coronatest is bekend bij de overheid. Afgelopen maand liet het ministerie van Volksgezondheid als weten dat "het is wat het is". "We hebben de mogelijkheden bekeken om dat aan te passen, maar dat bleek technisch niet haalbaar", vertelde de woordvoerder eerder.

De met corona besmette man zet daar zijn vraagtekens bij. "Dan is mijn vraag nog steeds eigenlijk aan de GGD, kan de QR-code niet uitgezet worden." Het ministerie benadrukte bij invoering al dat mensen hier een eigen verantwoordelijkheid in hebben. "Je wordt geacht je te laten testen als je klachten hebt en als je positief test in quarantaine te blijven", aldus de woordvoerder destijds. Hij voegt eraan toe dat er "altijd risico's blijven".

https://www.hartvannederl(...)liegtuig-cafe-horeca

Is deze man nu een pro-vax wappie omdat hij zich niet aan de regels houdt of is hij gewoon normaal bezig omdat je met het vaccin beschermd bent en iedereen de kans heeft gehad zich te vaccineren?
Heel eng deze falende overheid app!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:32:31 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201854545
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:43 schreef Salina het volgende:
Het stel zou komende maandag gaan vliegen toch? Althans, zo lijkt het er te staan, aangezien het artikel van gisteren dateert en er over "maandag" gesproken wordt.

Het is nog maar afwachten of ze daadwerkelijk het vliegtuig inkomen. Straks bij het online inchecken krijg je vanzelf de gezondheidsverklaring die ingevuld dient te worden, met vragen als "bent u recent positief getest?" En dergelijke.
Tja, dan kun je liegen en valsheid in geschrifte plegen, of je vult in dat je inderdaad positief getest bent.
In dat geval wordt de online incheckprocedure afgebroken neem ik aan.

Je mag gewoon niet vliegen als je positief getest bent. Helaas pindakaas.

Verder heb je natuurlijk nog de DLPF's die eveneens ingevuld dienen te worden voor het land van bestemming.

Ook hier weer: bewust foutief invullen komt neer op valsheid in geschrifte en is strafbaar.

Veel succes met vliegen. Al denk ik niet dat vliegmaatschappij, medepassagiers, de mensen in het land van bestemming en de gasten en personeelsleden van het hotel waar ze wellicht verblijven zo happig zijn dat ze komen.

Ben wel benieuwd hoe het afloopt. Dus als iemand even de nieuwsberichten in de gaten houdt... :@
Think again. Mijn wappie-ex is zonder vaccinaties en testen en dus met een onjuist ingevulde verklaring inmiddels meerdere malen via Schiphol het land in en uit gekomen. De kans dat je gepakt wordt is kleiner dan dat je per ongeluk getroffen wordt door een vallende piano vol hondsdolle fretten.
pi_201854716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:45 schreef GemMagic het volgende:
De real WTF dat ze zich uberhaupt nog lieten testen, dát doen veel gevaccineerden niet, immers weinig last van, vast geen corona en dóór. Er zullen weinig mensen zijn als deze die expres nog even een feestje bezoeken met een bevestigde besmetting, maar velen zullen het niet eens (willen) weten.
Dus die toename die we nu zie in de besmettingscijfers, dat zijn allemaal ongevaccineerden...

Ik snap dan wel waarom ongevaccineerden steeds meer geweerd worden.

15% van de bevolking is ongevaccineerd, en die groep is dus verantwoordelijk voor 4000 besmettingen per dag..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201854724
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Think again. Mijn wappie-ex is zonder vaccinaties en testen en dus met een onjuist ingevulde verklaring inmiddels meerdere malen via Schiphol het land in en uit gekomen. De kans dat je gepakt wordt is kleiner dan dat je per ongeluk getroffen wordt door een vallende piano vol hondsdolle fretten.
Heeft ze mazzel, wij kwamen zonder QR code Spanje niet in of uit...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201854726
Dan weten we meteen waarom die besmettings-cijfers zo stijgen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201854791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:51 schreef tesssssssss het volgende:
Dan weten we meteen waarom die besmettings-cijfers zo stijgen.
Ja, je houdt na bijna 2 jaar nog steeds mensen die Covid niet serieus nemen en de maatregelen aan hun laars lappen...

Met als gevolg dat we binnenkort allemaal weer te maken krijgen met meer maatregelen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201854828
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, je houdt na bijna 2 jaar nog steeds mensen die Covid niet serieus nemen en de maatregelen aan hun laars lappen...

Met als gevolg dat we binnenkort allemaal weer te maken krijgen met meer maatregelen...
Ja, en dan snappen ze het nog niet. Tien lockdowns later snappen ze het nog steeds niet. |:(
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201855002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik heb van vele experts op dit forum, waaronder jij, toch duidelijk te horen gekregen dat mensen zonder vaccin de wappies zijn en dat mensen die het vaccin nemen keurige mensen zijn die bijdragen aan een oplossing.

Blijkt dat toch even niet het geval te zijn.
Lol, idd.

Al die hoge besmettingscijfers van nu kunnen niet van de “wappies” komen, want die komen zonder testbewijs nergens in. En als ze wel ergens binnenkomen dan betekend dat dat ze negatief getest zijn.
pi_201855022
"Man rijdt zonder gordel in auto".

Conclusie van TS "gordels hebben geen nut, het is niet een waterdicht systeem"
pi_201855034
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:34 schreef 111210 het volgende:

[..]
Lol, idd.

Al die hoge besmettingscijfers van nu kunnen niet van de “wappies” komen, want die komen zonder testbewijs nergens in. En als ze wel ergens binnenkomen dan betekend dat dat ze negatief getest zijn.
"Komen nergens in"

Alleen de horeca kom je niet in, wappies staan nog steeds elk weekend hutjemutje te demonstreren met elkaar. Waar tegen weten ze zelf inmiddels ook niet meer. Verder mogen wappies ook nog gewoon winkelen of andere dingen doen waar veel mensen bij elkaar komen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 00:40:11 ]
pi_201855058
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:39 schreef PS. het volgende:

[..]
"Komen nergens in"

Alleen de horeca kom je niet in, wappies staan nog steeds elk weekend hutjemutje te demonstreren met elkaar. Waar tegen weten ze zelf inmiddels ook niet meer. Verder mogen wappies ook nog gewoon winkelen of andere dingen doen waar veel mensen bij elkaar komen
Is de man uit de OP een wappie? Of is hij een half-wappie? Hoe pas je deze kwalificatie precies toe?

Als iemand zich laat vaccineren maar niet in klimaatsverandering gelooft, is hij dan een goed mens maar ook weer niet?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201855074
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:39 schreef PS. het volgende:

[..]
"Komen nergens in"

Alleen de horeca kom je niet in, wappies staan nog steeds elk weekend hutjemutje te demonstreren met elkaar. Waar tegen weten ze zelf inmiddels ook niet meer. Verder mogen wappies ook nog gewoon winkelen of andere dingen doen waar veel mensen bij elkaar komen
Die demonstranten zijn een klein groepje idioten. De niet gevaccineerden zijn een veel grotere groep (waaronder ikzelf) en ik moet me voor werk, bios, horeca, beurzen allemaal laten testen. Prima verder, want dat zijn de plekken waar je dicht op elkaar staat, niet in een winkel.

Dat kleine groepje demonstranten is echt niet verantwoordelijk voor de stijging hoor

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Man rijdt zonder gordel in auto".

Conclusie van TS "gordels hebben geen nut, het is niet een waterdicht systeem"
Ah krijg je deze ook weer :`)
pi_201855081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Is de man uit de OP een wappie? Of is hij een half-wappie? Hoe pas je deze kwalificatie precies toe?

Als iemand zich laat vaccineren maar niet in klimaatsverandering gelooft, is hij dan een goed mens maar ook weer niet?
Dit vind ik gewoon een wappie, ook al is hij gevaccineerd.
Lekker tegen het systeem inschoppen en schijt hebben aan corona, dat is overduidelijk een wappie.

Ik vind ook dat iemand die zich zorgen maakt om bijvoorbeeld zwangerschap, of ernstig angst heeft en zich niet laat vaccineren geen wappie is.
pi_201855153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Is de man uit de OP een wappie? Of is hij een half-wappie? Hoe pas je deze kwalificatie precies toe?

Als iemand zich laat vaccineren maar niet in klimaatsverandering gelooft, is hij dan een goed mens maar ook weer niet?
De wereld is niet zwart-wit hé 😉.
Iemand kan een uitstekende vader zijn, maar tegelijkertijd een hufter in het verkeer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 05:33:18 #92
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201855846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus die toename die we nu zie in de besmettingscijfers, dat zijn allemaal ongevaccineerden...

Ik snap dan wel waarom ongevaccineerden steeds meer geweerd worden.

15% van de bevolking is ongevaccineerd, en die groep is dus verantwoordelijk voor 4000 besmettingen per dag..
Ik ben wel benieuwd naar die verdeling, al was het maar tussen testen voor QR en testen voor jezelf.
Vast niet alle besmettingen die worden vastgesteld zijn bij ongevaccineerden, maar de test aandrang zal bij gevaccineerden lager zijn.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201856754
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 05:33 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar die verdeling, al was het maar tussen testen voor QR en testen voor jezelf.
Vast niet alle besmettingen die worden vastgesteld zijn bij ongevaccineerden, maar de test aandrang zal bij gevaccineerden lager zijn.
Denk dat er over de hele linie er wat de klad in zit bij mensen.
Laatst zei een collega van me dat veel mensen om haar heen verkouden zijn. Het heerst weer momenteel zei ze. Toen ik vroeg of die zich hebben laten testen keek ze me vreemd aan. Je test toch niet als je verkouden bent?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:20:05 #94
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201857627
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:39 schreef PS. het volgende:

[..]
"Komen nergens in"

Alleen de horeca kom je niet in, wappies staan nog steeds elk weekend hutjemutje te demonstreren met elkaar. Waar tegen weten ze zelf inmiddels ook niet meer. Verder mogen wappies ook nog gewoon winkelen of andere dingen doen waar veel mensen bij elkaar komen
Hoe jonger, hoe lager de vaccinatiegraad. Kunnen we een plek bedenken waar jonge mensen geregeld samenkomen, waar ze dicht op elkaar zitten en waar geen QR-code voor geldt? En waar we eigenlijk veel meer geld in moeten pompen om iets minder kutte burgers af te leveren aan de maatschappij? Waar de kans ligt om mensen feiten van fake news te onderscheiden en om logisch te leren nadenken, waar laten we zeggen een stevig fundament van onze kennismaatschappij zou moeten liggen?

Ik kom er niet op, ben denk ik dement aan het worden door het vaccin.
pi_201857804
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:34 schreef 111210 het volgende:

[..]
Lol, idd.

Al die hoge besmettingscijfers van nu kunnen niet van de “wappies” komen, want die komen zonder testbewijs nergens in. En als ze wel ergens binnenkomen dan betekend dat dat ze negatief getest zijn.
Want alleen in de horeca vinden besmettingen plaats?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201857841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe jonger, hoe lager de vaccinatiegraad. Kunnen we een plek bedenken waar jonge mensen geregeld samenkomen, waar ze dicht op elkaar zitten en waar geen QR-code voor geldt?
De zuipkeet.
Jongeren op het platteland gaan daar naartoe.
Of gezellig op elkaar kruipen bij iemand thuis.

Maar dat bedoel je vast niet ;)


quote:
En waar we eigenlijk veel meer geld in moeten pompen om iets minder kutte burgers af te leveren aan de maatschappij? Waar de kans ligt om mensen feiten van fake news te onderscheiden en om logisch te leren nadenken, waar laten we zeggen een stevig fundament van onze kennismaatschappij zou moeten liggen?

Ik kom er niet op, ben denk ik dement aan het worden door het vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201858773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want alleen in de horeca vinden besmettingen plaats?
Schreef toch dat op de plekken waar veel mensen bijeen komen waaronder horeca, uitgaan, bios enz de meeste kans is op besmetting.

En op die plekken moeten ongevaccineerden een testbewijs hebben.
pi_201858875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Schreef toch dat op de plekken waar veel mensen bijeen komen waaronder horeca, uitgaan, bios enz de meeste kans is op besmetting.

En op die plekken moeten ongevaccineerden een testbewijs hebben.
Dat moet maximaal 24 uur van tevoren die test he? Dat is ook niet waterdicht.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201859050
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Schreef toch dat op de plekken waar veel mensen bijeen komen waaronder horeca, uitgaan, bios enz de meeste kans is op besmetting.

En op die plekken moeten ongevaccineerden een testbewijs hebben.
En hoe zit het met werk,school, thuisfeestjes, zuipketen, overvolle winkels....

Daar vinden ook besmettingen plaats.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:19:56 #100
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201859077
De man is een aso en ik geloof er niks van dat de GGD het zogenaamd ook allemaal niet weet.
Positief=thuisblijven. Dat is gewoon bekend of op te zoeken. Kun je wel alsnog overal heengaan met je QR code maar het is wel duidelijk dat dat niet de bedoeling is.

We kunnen ook allemaal door rood rijden, kan gewoon. Zijn we ook aso.
We kunnen ook liegen tegen de baas dat we verkouden zijn maar negatief getest zijn terwijl we niet getest hebben. Kan ook.
Kan ook spullen meenemen uit een winkel zonder te betalen. 'Als de Kruidvat weet dat wij dit gewoon uit een schap kunnen pakken en de winkel uit kunnen lopen, waarom laten ze dit dan toe?'.
Wat een poeperd.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:30:37 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201859172
Niet bepaald chique, maar als het systeem dit toelaat dan weet je dat er altijd mensen zijn die er misbruik van maken.
pi_201859649
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet bepaald chique, maar als het systeem dit toelaat dan weet je dat er altijd mensen zijn die er misbruik van maken.
En als het systeem waterdicht moet zijn gaan we met zn allen (terecht) janken over privacy.
pi_201859943
Ik begrijp zulke mensen niet.
Waarom laat je je überhaupt testen als je toch niks doet met de uitslag... dan had hij zich ook niet hoeven laten testen, had hij het niet geweten.
Maar ook dat vind ik asociaal.

Dat iets kan, betekent niet dat je het dan ook maar moet doen...

Volgens mij is het nog steeds bij klachten testen en als je positief test, blijf je thuis. Ingewikkelder is het niet toch?
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:41:27 #104
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201860251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet bepaald chique, maar als het systeem dit toelaat dan weet je dat er altijd mensen zijn die er misbruik van maken.
Het probleem is dat het nooit goed is. Zet de overheid geld opzij alvast voor die booster-shots, loopt men te gillen dat we nooooit van die vaccinaties afkomen en zie je wel big pharma. Leggen ze geen geld opzij, hebben ze niet vooruitgezien. Mag je je laten prikken, willen mensen dit niet. Komen daar te veel besmettingen uit voort en moeten er beperkingen blijven gelden dan moet er meer drang/dwang komen. Moet je je laten prikken, dan is dit een inbreuk op je lichamelijke integriteit. Wil je je laten prikken dan ben je een schaap. Mag je naar binnen met een test, dan willen mensen dat niet. Mag je niet naar binnen zonder test dan wordt er een tweedeling gecreëerd in de samenleving. Laat je je testen en bevalt de uitslag je niet, dan doe je gewoon alsof je een broodmongool bent en zwaai je met je QR-code en gaat toch doen waar je zin in had.
pi_201860639
Broodmongool _O-
Tap tap tap
pi_201860685
Boeit toch ook niet zoveel als je naar buiten gaat met COVID , alleen ongevaccineerde hebben hier last van, maar die moeten sowieso oppassen en afstand houden.
pi_201861664
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:43 schreef Salina het volgende:
Het stel zou komende maandag gaan vliegen toch? Althans, zo lijkt het er te staan, aangezien het artikel van gisteren dateert en er over "maandag" gesproken wordt.

Het is nog maar afwachten of ze daadwerkelijk het vliegtuig inkomen. Straks bij het online inchecken krijg je vanzelf de gezondheidsverklaring die ingevuld dient te worden, met vragen als "bent u recent positief getest?" En dergelijke.
Tja, dan kun je liegen en valsheid in geschrifte plegen, of je vult in dat je inderdaad positief getest bent.
In dat geval wordt de online incheckprocedure afgebroken neem ik aan.
Je mag gewoon niet vliegen als je positief getest bent. Helaas pindakaas.

Verder heb je natuurlijk nog de DLPF's die eveneens ingevuld dienen te worden voor het land van bestemming.

Ook hier weer: bewust foutief invullen komt neer op valsheid in geschrifte en is strafbaar.

Veel succes met vliegen. Al denk ik niet dat vliegmaatschappij, medepassagiers, de mensen in het land van bestemming en de gasten en personeelsleden van het hotel waar ze wellicht verblijven zo happig zijn dat ze komen.

Ben wel benieuwd hoe het afloopt. Dus als iemand even de nieuwsberichten in de gaten houdt... :@
Je kunt vrij makkelijk wegkomen met dat leugentje in dit geval. Het is niet alsof de luchthaven of de luchtvaartmaatschappij toegang heeft tot de gegevens van de GGD of zo. Lijkt me maar goed ook. Even los van dat dit lang niet bij alle vluchten gecontroleerd wordt bij het inchecken, en dat er ook niet veel gecontroleerd wordt op de gezondheidsverklaring.

Je zou hooguit tegen de lamp kunnen lopen als je naar een land gaat wat temperatuurchecks en/of steekproefsgewijs sneltesten doet bij aankomst bij X% van de reizigers. En dan nog kun je gewoon je leugen volhouden, het is ook niet alsof het personeel op Antalya inzage heeft in de gegevens van de GGD, of Spoedtest, of wie dan ook. En ook wat dat betreft zou ik zeggen dat dat vervelend is in dit soort situaties, maar nog altijd te prefereren boven het alternatief (wereldwijde registratie van coronatesten die met allerlei bedrijven gedeeld wordt).

'Valsheid in geschrifte' klinkt in dit verband heel gewichtig, maar dat geldt dan ook voor iedereen die zich maandenlang op een vakantie verheugd heeft, en op de dag van vertrek toch een beetje keelpijn voelt, wat strikt genomen een reden zou zijn om niet te mogen vliegen, en dan toch 'nee' invullen en gaan. Maar die gaan daar, net als deze man, natuurlijk niet echt mee voor het hekje komen. Denk niet dat je hier ooit nog iets over in het nieuws gaat teruglezen.

Ik vind het op zich wel asociaal wat hij doet maar het verbaast me ook niet. Dit komt natuurlijk ook na maandenlange berichtgeving in de trant van: "Dit is een technische beperking, we willen echt geen voordeeltjes verbinden aan gevaccineerd zijn, maarrrrrrr..." (vette knipoog). Je kunt niet als maatschappij enerzijds zeggen dat gevaccineerden gewoon weer vrij de wereld rond moeten kunnen vliegen (zelfs naar code oranje), en daar anderzijds weer allerlei mitsen en maren aan verbinden, en dan boos worden dat gevaccineerden daarnaar gaan handelen. Je hebt mensen die sinds het begin van corona nog niet naar het buitenland op vakantie zijn geweest, die er nu tijd voor hebben vrijgemaakt, en die zich er niet van laten weerhouden door een kuchje en positieve test. Ja dat is heel vervelend en asociaal, maar het zou ook niemand moeten verbazen.
pi_201862864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:08 schreef Vasilevski het volgende:
Je kunt vrij makkelijk wegkomen met dat leugentje in dit geval. Het is niet alsof de luchthaven of de luchtvaartmaatschappij toegang heeft tot de gegevens van de GGD of zo.
Maar als je eerst de krant haalt met dat verhaal en het dan alsnog flikt dan komt het toch wel heel erg uit en ga je echt voor de bijl lijkt mij.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:27:00 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_201862992
Mag ik dit een asociale lamzak noemen @DonDruiper, of ben ik dan zeer eng bezig en de tweedeling in de samenleving tussen coronapositieven en coronanegatieven aan het vergroten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')