abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201993046
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Toch mooi dat je het einde van de lockdown aankondigt op het moment dat je de hoogste besmetting aantal cijfers ooit hebt.

Ik volg de Nieuw Zeelandse media niet zo, maar ik mag toch hopen dat ze de bevolking wat voorbereid hebben op wat komen gaat, want hoewel het seizoen in het voordeel is voor de Kiwi's, simpelweg minder mensen vatbaar, is er natuurlijk wel een hele grote broze groep die wel degelijk besmet kan worden en in het ziekenhuis zal belanden.
Waar heb je het over?
Welke lockdown bedoel je?
pi_201993929
twitter
  dinsdag 2 november 2021 @ 19:53:24 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_202003771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 00:19 schreef dodoria het volgende:

[..]
Waar heb je het over?
Welke lockdown bedoel je?
Nee in Auckland is iedereen vrij om te doen en laten.

Ik snap dat je helemaal achter het beleid in Nieuw Zeeland staat, prima, maar ga natuurlijk niet keihard zitten liegen dat er geen zwaar beperkende maatregelen weken / maanden in Auckland zijn.

Want dat is waar het om gaat, zware maatregelen, en dan met het hoogste aantal besmettingen ook ga je uit lockdown onder mom van de vaccinatiegraad is bereikt, natuurlijk dat is zo, dat zal zeker invloed hebben, maar die golf gaat er nu echt komen natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202008419
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:12 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Groot gelijk dat ze de persconferentie ergens anders voortzet. De man die stond te roepen had zich vals voorgedaan als journalist en zat haar samen met een andere vrouw al de hele persconferentie te irriteren met hun gekwaak. Hij had daar niets te zoeken en stond alleen maar haar tijd en die van de rest van de media te verspillen. Heeft niks met 'pre-approved' vragen te maken.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 3 november 2021 @ 06:11:30 #36
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_202008965
Een bijzonder hoge vaccinatiegraad van 83%, maar wel verplicht spyware op je telefoon moeten installeren voordat je de Blokker in mag. :')

Een niet-medisch mondkapje moeten dragen die bewezen niets uit haalt. :')

Dit beleid rammelt aan alle kanten. En dan vinden ze het veemd dat mensen achterdochtig worden? De logica is toch compleet zoek? :?
pi_202008971
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:55 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Groot gelijk dat ze de persconferentie ergens anders voortzet. De man die stond te roepen had zich vals voorgedaan als journalist en zat haar samen met een andere vrouw al de hele persconferentie te irriteren met hun gekwaak. Hij had daar niets te zoeken en stond alleen maar haar tijd en die van de rest van de media te verspillen. Heeft niks met 'pre-approved' vragen te maken.
Idd iedereen de mond snoeren als je t er niet mee eens bent 😙
  woensdag 3 november 2021 @ 06:15:16 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202008973
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:11 schreef Scooteraar het volgende:
Een bijzonder hoge vaccinatiegraad van 83%, maar wel verplicht spyware op je telefoon moeten installeren voordat je de Blokker in mag. :')

Een niet-medisch mondkapje moeten dragen die bewezen niets uit haalt. :')

Dit beleid rammelt aan alle kanten. En dan vinden ze het veemd dat mensen achterdochtig worden? De logica is toch compleet zoek? :?
Een Blokker in Australië?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 november 2021 @ 06:16:46 #39
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_202008977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 06:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Een Blokker in Australië?
Oeps, verkeerde topic. Excuus. :')
  woensdag 3 november 2021 @ 19:11:03 #40
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_202017847
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:55 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Hoezo had deze zich vals voorgedaan als journalist, deze beste man heeft namelijk in tegenstelling tot de geaccrediteerde media, geen document ondertekent dat hij geen vragen buiten 'de scope' zou stellen.

Maar zijn vragen zijn wel degelijk terecht, want de media in Nieuw Zeeland mag dus niet de olifant in de kamer benoemen dat de aantallen besmettingen ondanks de vaccinatiegraad en daardoor ook de onvermijdelijke ziekenhuisopnames en doden zullen stijgen.
En nu ben ik niet voor de lockdown, en is dit volkomen logisch, weet de regering dit ook wel, maar komen die vragen niet zo goed uit omdat men uit de strenge lockdown wil maar dat dus niet kan gaan doen zonder 'slachtoffers' maar als dit nu al naar buiten komt dan krijg je stromingen die niet willen dat men uit de lockdown gaat, of juist stromingen die zich niet meer aan de huidige beperkingen willen gaan houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202018412
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Hoezo had deze zich vals voorgedaan als journalist, deze beste man heeft namelijk in tegenstelling tot de geaccrediteerde media, geen document ondertekent dat hij geen vragen buiten 'de scope' zou stellen.

Maar zijn vragen zijn wel degelijk terecht, want de media in Nieuw Zeeland mag dus niet de olifant in de kamer benoemen dat de aantallen besmettingen ondanks de vaccinatiegraad en daardoor ook de onvermijdelijke ziekenhuisopnames en doden zullen stijgen.
En nu ben ik niet voor de lockdown, en is dit volkomen logisch, weet de regering dit ook wel, maar komen die vragen niet zo goed uit omdat men uit de strenge lockdown wil maar dat dus niet kan gaan doen zonder 'slachtoffers' maar als dit nu al naar buiten komt dan krijg je stromingen die niet willen dat men uit de lockdown gaat, of juist stromingen die zich niet meer aan de huidige beperkingen willen gaan houden.
Helemaal geen olifant in de kamer, ik denk dat de gemiddelde kiwi niet onder de illusie is dat dat nooit kan gebeuren. Vandaar de push voor vaccinatie die hopelijk kan voorkomen dat het uit de hand loopt. Slechts enkele regio's zitten nog in een (beperkte vorm van) lockdown, en het virus is inmiddels al enkele keren de grens van die gebieden over gegaan zonder dat het meteen uit de hand is gelopen, waarschijnlijk dankzij het dat de vaccinatiegraad in die gebieden hoog is (veelal hoger dan in NL al zelfs).

Er is genoeg mainstream media die hier openlijk over schrijft. Een geitenwollen-zolderkamer-'journalist' met een duidelijke eigen agenda die de PM onuitgenodigd vragen gaat stellen over Israel helpt echt niemand.
pi_202023389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Nee in Auckland is iedereen vrij om te doen en laten.

Ik snap dat je helemaal achter het beleid in Nieuw Zeeland staat, prima, maar ga natuurlijk niet keihard zitten liegen dat er geen zwaar beperkende maatregelen weken / maanden in Auckland zijn.

Want dat is waar het om gaat, zware maatregelen, en dan met het hoogste aantal besmettingen ook ga je uit lockdown onder mom van de vaccinatiegraad is bereikt, natuurlijk dat is zo, dat zal zeker invloed hebben, maar die golf gaat er nu echt komen natuurlijk.
Ik ontken niets, maar Auckland zit nog steeds in lockdown. Je had het over het aankondigen van het einde van een lockdown. Ik vroeg alleen over welke lockdown je het had, want het lijkt totaal niets van doen te hebben met wat er in NZ gebeurt.
pi_202041695
twitter

gaat een beetje ver, niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door FLATTTENtheCURVE op 05-11-2021 13:54:03 ]
Plaats hier uw advertentie
pi_202051245
quote:
Wel vreemd dat je helemaal niet mag werken zonder vaccinatie. Ook niet in beroepen waarbij je geen contact hebt met anderen? Vind ik wel vreemd!
pi_202051672
quote:
Gaat inderdaad nogal ver zoals hij het schetst.
Vind het ook raar dat kennelijk voldoende oppositie van het beleid thuis zit, waardoor de regering dictatoriale macht heeft en daarvan gebruik maakt.
Dan zet je toch als oppositie je principes opzij en laat je je vaccineren, zodat je het volk dat je vertegenwoordigd beschermd tegen de dictatuur, ipv ze carte blanche geven omdat je op je eigen principes staat...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202052583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 07:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gaat inderdaad nogal ver zoals hij het schetst.
Vind het ook raar dat kennelijk voldoende oppositie van het beleid thuis zit, waardoor de regering dictatoriale macht heeft en daarvan gebruik maakt.
Dan zet je toch als oppositie je principes opzij en laat je je vaccineren, zodat je het volk dat je vertegenwoordigd beschermd tegen de dictatuur, ipv ze carte blanche geven omdat je op je eigen principes staat...
Met andere woorden jij keurt deze gang van zaken goed?
Plaats hier uw advertentie
pi_202052648
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 09:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Met andere woorden jij keurt deze gang van zaken goed?
Ik vind dat wel een heel bijzondere conclusie van je.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202066016
Auckland bereikt morgen 90% eerste vaccinaties. En morgenmiddag is er weer kabinet vergadering. Ik ben benieuwd wat er van gaat komen: gaan ze naar level 3 stap 2 zoals aangekondigd, of gaan ze misschien wel verder naar beneden? Ik denk met het uitblijven van een explosief aantal gevallen dat er misschien wel kans is op meer. Ik hoop het voor de mensen in Auckland.
pi_202103698
twitter
pi_202103737
Gisteren het eerste grootschalig protest tegen het COVID vaccin mandaat in NZ. Covid aantallen zijn stabiel (ze dalen licht), en de restricties worden verder versoepeld.
Helaas waren onder de protesten veel motor gangs, tv-kerkpredikers, trump-supporters en white supremacy en Maori onafhankelijkheids vlaggen. Waardoor men ze een stuk minder serieus neemt. Jammer voor de ‘gewone’ mensen die een oprecht protest tegen beperking van keuzevrijheid wilden voeren.
Het overgrote gedeelte van de bevolking dat wel all een vaccinatie heeft gehad (90%) is vooral geïrriteerd over de ‘dwarsliggers’.
pi_202103953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:02 schreef dodoria het volgende:
Gisteren het eerste grootschalig protest tegen het COVID vaccin mandaat in NZ. Covid aantallen zijn stabiel (ze dalen licht), en de restricties worden verder versoepeld.
Helaas waren onder de protesten veel motor gangs, tv-kerkpredikers, trump-supporters en white supremacy en Maori onafhankelijkheids vlaggen. Waardoor men ze een stuk minder serieus neemt. Jammer voor de ‘gewone’ mensen die een oprecht protest tegen beperking van keuzevrijheid wilden voeren.
Het overgrote gedeelte van de bevolking dat wel all een vaccinatie heeft gehad (90%) is vooral geïrriteerd over de ‘dwarsliggers’.
Of iedereen in de samenleving zijn die maatregelen van de overheid zat en in de media wordt het geframed zoals jij het verteld?
pi_202104908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Of iedereen in de samenleving zijn die maatregelen van de overheid zat en in de media wordt het geframed zoals jij het verteld?
Dat is niet mijn ervaring.

Ik begrijp dat dat een mogelijkheid zou zijn als iemand hun informatie alleen tweedehands via anderen of media verkrijgt.

[ Bericht 10% gewijzigd door dodoria op 09-11-2021 22:49:37 ]
pi_202105124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Daar begint het wel steeds meer op te lijken. De tegenstand tegen Jacinda neemt toe. Maar het is een lastige situatie. Ook al hadden ze alle deuren opengegooid dan er was een protest geweest dat alles op slot hadden moeten worden gegooid.

Vandaag gaan de winkels weer open, en dan zal je zien dat de covid cases weer exponentieel omhooggaan.
pi_202105181
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:34 schreef dodoria het volgende:

[..]
Dat is niet mijn ervaring.
Inderdaad, ik zag ze de hele dag langs komen lopen met hun Trump en Nazi vlaggen, en ik ben nog niemand tegen gekomen die niet met de ogen moest rollen bij die aanblik. Zoveel tegenstrijdige meningen bij elkaar.. ik vraag me af of mensen met Trump-vlaggen beseffen hoeveel geld Trump in de research voor het vinden van een vaccine heeft gepompt :') Of mensen die de regering beschuldigen van het verspreiden van leugens om vervolgens zelf met pamfletjes vol met misinformatie en links naar vage Youtube-kanaaltjes te komen.
Achja, goed dat ze hun hart even hebben kunnen luchten en het heeft de middenstand in de stad goed gedaan met zoveel bezoekers vanuit het hele land.
pi_202105201
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:52 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Daar begint het wel steeds meer op te lijken. De tegenstand tegen Jacinda neemt toe. Maar het is een lastige situatie. Ook al hadden ze alle deuren opengegooid dan er was een protest geweest dat alles op slot hadden moeten worden gegooid.

Vandaag gaan de winkels weer open, en dan zal je zien dat de covid cases weer exponentieel omhooggaan.
Met die tegenstand valt het wel mee, het is vooral een luide minderheid, en minderheid is een understatement.
pi_202105518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:56 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Met die tegenstand valt het wel mee, het is vooral een luide minderheid, en minderheid is een understatement.
Laat ik het zo zeggen, het is moeilijk te pijlen. Ik luister niet naar de meningen in de media, maar vooral naar de mensen in mijn omgeving. Ik denk dat ze buiten Auckland en Waikato er sowieso niet zoveel van merken, dus niet tegen de regering zijn. Maar mensen die een bedrijf runnen in Auckland, of mensen die hun werk niet kunnen uitoefenen door de lockdown zijn uiteraard niet blij, dus niet blij met de regering.
pi_202105635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 23:30 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen, het is moeilijk te pijlen. Ik luister niet naar de meningen in de media, maar vooral naar de mensen in mijn omgeving. Ik denk dat ze buiten Auckland en Waikato er sowieso niet zoveel van merken, dus niet tegen de regering zijn. Maar mensen die een bedrijf runnen in Auckland, of mensen die hun werk niet kunnen uitoefenen door de lockdown zijn uiteraard niet blij, dus niet blij met de regering.
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad. Het is eigenlijk een lastige situatie voor de regering om in te zitten want het is onmogelijk om een uitweg te vinden die voor iedereen werkt en tegelijk iedereen safe houdt. Damned if they do, damned if they don't. Uiteindelijk heeft niemand om deze pandemie gevraagd en is het logisch dat tijdens zo'n event ergens slachtoffers vallen, dus ja dan moeten keuzes gemaakt worden die ergens pijn gaan doen.

Uiteindelijk ben ik blij dat er primair gekozen is voor de gezondheid van de burgers in plaats van economische voorspoed of 'onbeperkte vrijheid', en ik ben het eens dat we nu in een situatie zijn gekomen waarbij die grens moet verschuiven zodat het land langzaam weer open kan. Het lijkt mij persoonlijk bijvoorbeeld ook achterhaald om in deze fase nog MIQ facilities aan de grens te hebben terwijl de kans om COVID te kijrgen in het land groter is dan dat het vanuit het buitenland komt.

Het is natuurlijk puur hypothetisch, maar ik wil me ook niet inbeelden in wat voor situatie we gezeten zouden hebben als een Collins of Seymour aan het roer hadden gestaan.
pi_202105683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 23:46 schreef Drebbelman het volgende:

[..]
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad. Het is eigenlijk een lastige situatie voor de regering om in te zitten want het is onmogelijk om een uitweg te vinden die voor iedereen werkt en tegelijk iedereen safe houdt. Damned if they do, damned if they don't. Uiteindelijk heeft niemand om deze pandemie gevraagd en is het logisch dat tijdens zo'n event ergens slachtoffers vallen, dus ja dan moeten keuzes gemaakt worden die ergens pijn gaan doen.

Uiteindelijk ben ik blij dat er primair gekozen is voor de gezondheid van de burgers in plaats van economische voorspoed of 'onbeperkte vrijheid', en ik ben het eens dat we nu in een situatie zijn gekomen waarbij die grens moet verschuiven zodat het land langzaam weer open kan. Het lijkt mij persoonlijk bijvoorbeeld ook achterhaald om in deze fase nog MIQ facilities aan de grens te hebben terwijl de kans om COVID te kijrgen in het land groter is dan dat het vanuit het buitenland komt.

Het is natuurlijk puur hypothetisch, maar ik wil me ook niet inbeelden in wat voor situatie we gezeten zouden hebben als een Collins of Seymour aan het roer hadden gestaan.
Zo zie ik het ook. Ik ben het ook helemaal eens met je dat Collins en Seymour er zooitje van zouden hebben gemaakt. Ik denk dat Collins alle grenzen had opengegooid en uiteindelijk zelf aan Covid zou zijn overleden. Maar goed dat zullen we nooit weten :)
pi_202106016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:52 schreef EarlyBird het volgende:

[..]

Waar zie jij dat het er op lijkt dat de meerderheid van de samenleving de maatregelen zat zijn?
We zitten natuurlijk allemaal in onze eigen omgeving, maar wat ik zie is dat vooral mensen van wie hun inkomen afhangt van meer vrijheden: deze mensen zijn voor vaccinatie eisen, zodat de economie weer open kan.
Dus mensen tegen de lockdowns zijn voor het vaccinatie mandaat, en vice versa.

Deze protesten lijken eerder een anti-overheid ingrijpen protest te zijn dan een anti covid-regels te zijn.
pi_202106032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 01:43 schreef dodoria het volgende:

[..]
Waar zie jij dat het er op lijkt dat de meerderheid van de samenleving de maatregelen zat zijn?
We zitten natuurlijk allemaal in onze eigen omgeving, maar wat ik zie is dat vooral mensen van wie hun inkomen afhangt van meer vrijheden: deze mensen zijn voor vaccinatie eisen, zodat de economie weer open kan.
Dus mensen tegen de lockdowns zijn voor het vaccinatie mandaat, en vice versa.

Deze protesten lijken eerder een anti-overheid ingrijpen protest te zijn dan een anti covid-regels te zijn.
Ik had al een beetje onderbouwd toen ik op Drebbelman reageerde. Maar voornamelijk in mijn vriendenkring en collega's. Op twitter en Linkedin lees ik ook regelmatig berichten die op Jacinda zijn gericht dat ze het niet eens zijn met haar beleid. John Key had laatst ook veel kritiek op haar beleid, dat ze geen plan heeft. Hij had wel een aantal punten waar ik het mee eens ben.

Ik heb trouwens op Jacinda gestemd.
pi_202106041
Ik stel me zo voor dat ze wel een plan had, maar dat Delta aardig wat roet in het eten heeft gegooid. Zonder Delta hadden we nu waarschijnlijk al een ruim voldoende vaccinatie-graad gehad om het land weer open te kunnen gooien. Dat geeft wmb ook aan hoe onvoorspelbaar de situatie is en hoe moeilijk het is om daar een beleid op af te stemmen dat altijd werkt.
pi_202106271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 01:53 schreef EarlyBird het volgende:

[..]
Ik had al een beetje onderbouwd toen ik op Drebbelman reageerde. Maar voornamelijk in mijn vriendenkring en collega's. Op twitter en Linkedin lees ik ook regelmatig berichten die op Jacinda zijn gericht dat ze het niet eens zijn met haar beleid. John Key had laatst ook veel kritiek op haar beleid, dat ze geen plan heeft. Hij had wel een aantal punten waar ik het mee eens ben.

Ik heb trouwens op Jacinda gestemd.
Dat snap ik. Ik heb trouwens niet op Jacinda gestemd.
Ik heb het idee dat er een significant anti-jacinda gevoel rondwaart, met dingen als 3 waters, groundswell, waterkwaliteits beleid, belastingverhoging voor huisbazen, het grensbeleid en MIQ enzo. Wat ik zie is dat dat breder is in de zin van dat het tegen een overheid is die zich (te) veel met de bewoners bemoeit. Ik heb niet het idee dat het zozeer op het vaccinatie mandaat zelf gericht is, maar meer een algehele onvrede.
De meeste bedrijfs-bezitters in mijn kring zijn in grote mate voor vaccinatie, omdat meer vaccinatie het opengooien van de economie versnelt. Ik hoop inderdaad dat we zo snel mogelijk open gaan, maar ik ben blij dat Jacinda probeert te voorkomen dat de ziekenhuizen overspoelt worden door die 10% die weigert zich in te laten enten. Want daar lijden ook de gevaccineerden onder die dan niet de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben.

Voorbeeldje: in de provincie waar ik en Drebbelman wonen is welgeteld maar 1 IC bed. Het dichtstbijzijnde tweede IC bed is meer dan 3 uur rijden bij mij vandaan. Als ik een auto-ongeluk krijg heb ik graag een functionerend ziekenhuis in de buurt, geen veldhospitaal omdat de zorg overspoelt is met de antivax wappies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')