Gaat niet naar WK indoor vanwege deze (hamstring)blessure.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:17 schreef chufi het volgende:
Nadine Visser loopt een blessure op in de 60m horden finale ...
quote:Het Nationale Team dat naar Belgrado, Servië, afreist voor de Wereld Kampioenschappen Indoor Atletiek telt 22 atleten. Technisch Directeur Ad Roskam heeft vandaag de ploeg bekend gemaakt: 9 vrouwen en 13 mannen gaan strijden in oranje.
De Wereld Kampioenschappen Indoor Atletiek in Belgrado starten op vrijdag 18 maart, met als eerste onderdeel voor Nederland de 60 meter sprint (vrouwen), en duren tot en met zondag 20 maart, met als slotstuk de 4x400 meter estafettes voor mannen en vrouwen.
Vrouwen
Atleet Club Onderdeel
N'Ketia Seedo U-Track 60m
Zoë Sedney Rotterdam Atletiek 60mh
Maayke Tjin-A-Lim AV Zaanland 60mh
Lieke Klaver SAV 400m, 4x400m
Femke Bol Altis 400m, 4x400m
Jessica Schilder AV Hera kogelstoten
Lisanne de Witte AV Trias 4x400m estafette
Eveline Saalberg GVAC 4x400m estafette
Andrea Bouma De Spartaan 4x400m estafette
Mannen
Atleet Club Onderdeel
Joris van Gool AV Spiridon 60m
Koen Smet Phanos 60mh
Liam van der Schaaf Phanos 60mh
Liemarvin Bonevacia Rotterdam Atletiek 400m, 4x400m
Isayah Boers Phanos 400m, 4x400m
Tony van Diepen Haag Atletiek 800m, 4x400m
Samuel Chapple AV Olympus '70 800m
Tim Verbaandert Eindhoven Atletiek 3000m
Menno Vloon AV Lycurgus polsstokhoogspringen
Nick Smidt AAC '61 4x400m estafette
Taymir Burnet Rotterdam Atletiek 4x400m estafette
Terrence Agard Haag Atletiek 4x400m estafette
Jochem Dobber AV Suomi 4x400m estafette
Goddank.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 10:33 schreef franklop het volgende:
Gemengde 4x400m estafette moet voortaan in vaste volgorde; m/v/m/v
quote:Zevenvoudig olympisch kampioene Allyson Felix kondigt afscheid aan
Zevenvoudig olympisch kampioene Allyson Felix neemt na dit seizoen afscheid van de atletiek. Dat maakte de 36-jarige Amerikaanse sprintster woensdag bekend.
Felix is de meest gelauwerde atlete in de geschiedenis. Op vijf Olympische Spelen verzamelde ze elf medailles: goud op de 200 meter in 2012, de 4x100 in 2012 en 2016 en de 4x400 in 2008, 2012, 2016 en 2020, zilver op de 200 meter in 2004 en 2008 en de 400 meter in 2016 en brons op de 400 meter in 2020. Veertien keer werd ze wereldkampioene, drie keer vicewereldkampioene.
“Nooit had ik van zo’n carrière durven dromen”, postte Felix op haar Instagram account. “Ik ben de sport die mijn leven veranderde heel erg dankbaar. Ik heb altijd alles gegeven voor de sport en voor het eerst in mijn leven ben ik niet zeker of ik wel nog iets te geven heb. Ik wil afscheid nemen op de enige manier die ik ken: met nog één laatste sprint. Dit seizoen zal er niet om draaien een snelle tijd neer te zetten, ik wil ervan genieten, samen met de mensen die me gevormd hebben en belangrijk voor me zijn. Dit seizoen loop ik voor vrouwen, voor een betere toekomst voor mijn dochter. Ik hoop dat ik mijn steentje kan bijdragen om van de wereld een betere plaats te maken voor vrouwen. Maar meer details over wat ik van plan ben, volgen later.”
Sinds de Spelen van 2020, die in 2021 in Tokio plaatsvonden, kwam Felix niet meer in actie. Ze herneemt de competitie op 30 april op de Penn Relays, waar ze een 300 meter loopt. Hoofddoel moet het WK in juli in Eugene (Oregon) worden. De Amerikaanse trials daarvoor vinden eind juni plaats.
quote:Veel pijnlijker wordt het niet: olympische legende Mo Farah verliest bij terugkeer zowaar van een amateur
Geen overwinning in de Vitality London 10,000 voor Mo Farah. De viervoudige olympische kampioen verloor zowaar van een amateur.
De intussen 39-jarige Farah liep zijn eerste competitieve wedstrijd sinds hij zich niet kon plaatsen voor de Olympische Spelen van Tokio. Maar niemand die had verwacht dat het atletiekicoon, tweevoudig olympisch kampioen op de 5km én 10km, niet als eerste over de streep zou komen in de Britse hoofdstad.
Farah moest het over tien kilometer echter afleggen tegen Ellis Cross, een amateur die twee seconden sneller liep dan zijn idool.
“Een bittere pil om te slikken”, aldus Farah na afloop bij de BBC. “Je lichaam moet klaar zijn om te wedijveren met dit soort gasten. Ik had een moeilijke dag en Ellis deed er alles aan om mij te verslaan. Je moet altijd kijken waar je staat, wel dit is mijn niveau nu. Ik bekijk het race per race, maar ik ben niet meer de jongste natuurlijk.”
Farah heeft altijd gezegd dat hij nog één keer zijn land wil vertegenwoordigen op de Olympische Spelen. Dat zal dan in 2024 moeten gebeuren in Parijs, op 41-jarige leeftijd.
Froome en Farah gun je wel zo'n treurig einde van hun carrière inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2022 20:09 schreef DeeBee het volgende:
Erg mooi dat de altijd dove en de deurbel niet horende doperende klootzak Mo F. er niks meer van kan, tot nooit meer ziens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |