Dankje voor de informatie!quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:54 schreef Wiedanwel het volgende:
Het viel me al op dat je alleen maar omzet voor je portikosten hebt staan. De inkoop van je post- en pakketzegels mag je zeker als inkoop rekenen.
Als het goed is heb je wel orderbevestigingen van postnl gekregen waarop staat wat je hebt gekocht en hoeveel je daarvoor betaald hebt. Die kun je in je administratie opnemen, al dan niet vergezeld van een bankafschrift waar de betaling op staat.
Voor de toekomst is het wel beter om een zakelijk postnl account aan te maken zodat je facturen krijgt https://www.postnl.nl/kla(...)turen/details/kopie/
Helaas mag ik geen ordernummer invoeren.quote:Op zondag 7 november 2021 13:59 schreef Serinde het volgende:
Dan vul je toch een order nummer in… het is jouw boekhouding dus dat bepaal je zelf
Kosten zijn kosten.quote:Op maandag 8 november 2021 00:45 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Helaas mag ik geen ordernummer invoeren.
Ik heb het elders gevraagd en het moet in de rubriek afschriften/bonnetjes
quote:Op maandag 8 november 2021 00:45 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Helaas mag ik geen ordernummer invoeren.
Ik heb het elders gevraagd en het moet in de rubriek afschriften/bonnetjes
Een ordernummer is geen factuurnummerquote:Op dinsdag 9 november 2021 01:26 schreef Serinde het volgende:
[..]
Mag niet? Nogmaals: het is toch jouw administratie! Andere rubriek, bedoelen ze dan een ander dagboek? (Ik heb echt een broertje dood aan software leveranciers die hun eigen termen gaan gebruiken om het “makkelijk te maken”, wat vaker tot verwarring leidt als je vragen gaat stellen aan mensen die kunnen boekhouden)
Ik ontvang het niet contact, alles word naar mijn bankrekening overgemaakt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 17:44 schreef bami_haar het volgende:
Alleen als je dat geld ook contant ontvangt. Anders boeken op 'bank'
Niet via vaste activa boeken maar direct in de winst en verlies rekening.quote:Op zaterdag 27 november 2021 17:47 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb inmiddels weer een vraag.
Ik heb een 3D printer die meer dan 450 euro excl BTW is.
Deze zou ik in 5 jaar mogen afschrijven.
Ik heb dit bij mijn vaste activa ingevuld.
Echter heb ik ook een machine waarmee de objecten uitgehard worden.
Dit apparaat kost 98,14 incl BTW.
Er staat dat ik dit in 1x mag afschrijven, maar waar kan ik nergens vinden.
Ik heb dit ook bij mijn inventarissen - vaste activa ingevuld.
Echter zie ik geen optie om het gehele bedrag in 1x af te schrijven.
Iemand die het weet?
Het bedrag is hoger dan 450 euro, dan moet dat toch juist in de vaste activa?quote:Op zondag 28 november 2021 22:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet via vaste activa boeken maar direct in de winst en verlies rekening.
Je vraagt toch wat je met die tweede aankoop moet. Wat sanger zegt.quote:Op zondag 28 november 2021 23:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Het bedrag is hoger dan 450 euro, dan moet dat toch juist in de vaste activa?
Ahhh, de bekende '450-euro regel dus activeren moet' komt weer eens om de hoek kijken.quote:Op zondag 28 november 2021 23:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Het bedrag is hoger dan 450 euro, dan moet dat toch juist in de vaste activa?
In dit geval het bedrag van privé storten op de bedrijfsrekening. Deze mag bij de fiscale winstberekening buiten beschouwing worden gelaten.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:35 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb inmiddels weer een vraag.
Momenteel heb ik een nieuwe leverancier gevonden.
Bij die leverancier wil ik een grote order plaatsen.
Het 'probleem' is dat mijn bedrag op de zakelijke rekening van de webshop te laag is.
Mag ik de inkoopprijs ook van mijn prive rekening halen?
Het probleem is dat ik het afgelopen jaar alles vanaf een prive rekening heb betaald omdat ik pas sinds vorige maand officieel ZZP'er ben en een zakelijke rekening heb.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:29 schreef jesseax het volgende:
[..]
In dit geval het bedrag van privé storten op de bedrijfsrekening. Deze mag bij de fiscale winstberekening buiten beschouwing worden gelaten.
Maar aangezien het een grote order betreft, heb je niet de mogelijkheid om een aanbetaling te doen?
Lijkt mij voor je cashflow ( zowel privé als zakelijk) beter om altijd gebruik de maken van een aanbetaling.quote:Op donderdag 9 december 2021 13:34 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het afgelopen jaar alles vanaf een prive rekening heb betaald omdat ik pas sinds vorige maand officieel ZZP'er ben en een zakelijke rekening heb.
Aanbetaling is niet nodig, want het bedrag heb ik ruimschoots op mijn prive rekening.
Dat zou ik wel doen. Dan kun je straks per einde jaar makkelijk je betalingen naast je facturen leggen om te zien of je wat mist.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:04 schreef 0108daniel het volgende:
Ah oke, dan laat ik het zoals het is.
Zojuist een factuur van mijn webwinkelkeurmerk ontvangen.
Het beste kan ik dus nu het te betalen bedrag van mijn prive rekening overboeken naar mijn zakelijke rekening en via de zakelijke rekening de factuur betalen?
Dan zal ik dat voor komend jaar doen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 14:28 schreef jesseax het volgende:
[..]
Dat zou ik wel doen. Dan kun je straks per einde jaar makkelijk je betalingen naast je facturen leggen om te zien of je wat mist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |