abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:34:07 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201776011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:31 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Uit principe wil ik niet meedoen aan die QR-maatschappij. Helaas moest ik bij een cluppie waar ik het niet verwachtte aan de deur toch de QR code laten zien. Gezwicht. ID hoefde ik niet te laten zien want ze kenden me al jaren.
So much for principes ;)

bij mij hetzelfde hoor. Ik ben enorm tegen maar ik doe mijn ding weer en gebruik dus ook die QR code wel. Moet zeggen dat hoe die pas in de praktijk werkt me alleen maar meer sterkt in mijn gevoel dat het een debiel middel is voor een raar en onduidelijk doel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201776035
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]
So much for principes ;)

bij mij hetzelfde hoor. Ik ben enorm tegen maar ik doe mijn ding weer en gebruik dus ook die QR code wel. Moet zeggen dat hoe die pas in de praktijk werkt me alleen maar meer sterkt in mijn gevoel dat het een debiel middel is voor een raar en onduidelijk doel
Ik weet het. Ik stond aan de deur. Wat doe je dan?

En ja, als ik het zo in mijn omgeving hoor, dan vraag ik me af of het wel überhaupt helpt, zo'n pas.
pi_201776056
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]
So much for principes ;)

bij mij hetzelfde hoor. Ik ben enorm tegen maar ik doe mijn ding weer en gebruik dus ook die QR code wel. Moet zeggen dat hoe die pas in de praktijk werkt me alleen maar meer sterkt in mijn gevoel dat het een debiel middel is voor een raar en onduidelijk doel
Voor ongevaccineerden is het systeem irritant maar in zekere mate voor gevaccineerden ook. Ik heb geen zin om altijd m'n telefoon bij me te hebben en dan moet je weer zorgen dat je een printje bij je hebt zodat je kan gaan en staan waar je wil. Of je staat met samengeknepen billetjes te wachten totdat het laadicoontje in de app zich transformeert tot een geldige QR-code.
I'll give you something to do
pi_201776070
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:42 schreef galantis het volgende:

[..]
Voor ongevaccineerden is het systeem irritant maar in zekere mate voor gevaccineerden ook. Ik heb geen zin om altijd m'n telefoon bij me te hebben en dan moet je weer zorgen dat je een printje bij je hebt zodat je kan gaan en staan waar je wil. Of je staat met samengeknepen billetjes te wachten totdat het laadicoontje in de app zich transformeert tot een geldige QR-code.
Jeetje.
Tap tap tap
pi_201776103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:31 schreef asco het volgende:

hans jacobs
28 minuten geleden
Hier verschiet ik echt niet van, want nu zit weer iedereen elkaar vast te pakken alsof er niets aan de hand is en de mondmaskerplicht konden we maar beter behouden!

Dirk Dufour
54 minuten geleden
Covid safe ticket overal verplichten ,nu!!!! "

:') :')
pi_201776257
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:10:30 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201776271
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
Klopt

Het is bijna lachwekkend, als het niet zo teringtriest was
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201776278
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Jeetje.
Nu valt het in NL enigszins mee maar zie hier exact de reden waarom je met knullige maatregelen blijft zitten. KlEiNe MOeItE tOCh?
I'll give you something to do
pi_201776302
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een hype, maar natuurlijk. Ouders brengen hun kinderen naar die longcovid kliniek omdat dat hip is ofzo :')
Yep, wel eens van een modeziekte gehoord?
pi_201776311
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Klopt

Het is bijna lachwekkend, als het niet zo teringtriest was
Ja verdomme zeg, het kan toch niet zo zijn dat we straks voor 400 man weer de horeca en dergelijke moeten gaan sluiten? Dat is toch compleet bizar…
pi_201776339
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:08 schreef Noek het volgende:
Tientallen poliklinieken voor kinderen met long covid.

The drama continues. Zo lagen er in Engeland opeens ook afdelingen vol met kinderen tijdens de 2e golf. Later nooit meer wat over gehoord. Ik geloof het allemaal wel, of niet.
FB nieuws
Hoe zit het eigenlijk met die mysterieuze kinderziekte, die leek op kawasaki? Zijn zeker allemaal overleden, hoor je niks meer van
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:19:11 #212
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201776345
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Jeetje.
Sterke reactie. Lig dubbel van het lachen (of zo).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201776347
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
Dat is de enige juiste conclusie.

Ook even onthouden deze uitspraak en paniekzaaierij. Rivm is normaal heel erg goed in voorspellen... Not.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201776364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
Gelukkig hebben we 1,5 jaar de tijd gehad om ons voor te bereidden, dat moet goed komen

:')
pi_201776378
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
Er wordt in Nederland nogal wat architectonisch natuursteen, chroom en glas opgetrokken om de systeemrot er achter te verbergen. Nederland bungelt heel erg ver onder aan het Europese lijstje "IC bedden per 100.000 inwoners"; het gros van de voormalige communistische dictaturen doet het veel beter dan Nederland op dat vlak. Maar hun ziekenhuizen zijn dan weer geen architectonische hoogstandjes...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:25:02 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201776406
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja verdomme zeg, het kan toch niet zo zijn dat we straks voor 400 man weer de horeca en dergelijke moeten gaan sluiten? Dat is toch compleet bizar…
Tuurlijk wel, Noeks toko dicht, scholen dicht, de bieb dicht, parken dicht. Kan allemaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:26:18 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201776420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:18 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Hoe zit het eigenlijk met die mysterieuze kinderziekte, die leek op kawasaki? Zijn zeker allemaal overleden, hoor je niks meer van
Was en is zeer zeldzaam. Paniekmodus is wel voorbij ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201776435
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, Noeks toko dicht, scholen dicht, de bieb dicht, parken dicht. Kan allemaal
En weer maandenlang thuiswerken met een torenhoge energierekening als gevolg, I don't think so.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:30:58 #219
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201776466
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
Dit artikel is echt te triest voor woorden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201776471
We leefden ooit in een land waar diverse zaken goed geregeld waren. Helaas zijn we in een jaar of 25 afgegleden naar het niveau van een corrupte narcostaat waar journalisten, rechters en politici hun leven niet meer zeker zijn en zijn zaken als de gezondheidszorg, verzorgingsstaat, onderwijs en dergelijke volledig naar de verdommenis geholpen en zijn een woning of energie schier onbetaalbaar. Daar bovenop zijn we veroordeeld tot een nietszeggende premier die er al 11 jaar zit wegens gebrek aan capabele tegenkandidaten.

Maar als je zegt geen vertrouwen meer in het systeem te hebben dan ben je een pessimist en een wappie. Het zal wel.
pi_201776581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:30 schreef popje het volgende:

[..]
Dit artikel is echt te triest voor woorden.
Ik vind de gegeven antwoorden in het artikel zelf eigenlijk stukken genuanceerder dan de kop doet vermoeden (die de lading dus niet echt dekt).
pi_201776618
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
400 Covid IC klanten, bovenop wat we normaal gesproken op de IC hebben..
Anyway, heb jij je al laten omscholen tot IC verpleegkundige?

Verder geeft het bericht gewoon aan dat er volgens het OMT geen verdere maatregelen nodig zijn, ondanks toename besmettingen.
Vorig jaar startte om deze tijd de lockdown van enkele maanden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201776626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:11 schreef galantis het volgende:

[..]
Nu valt het in NL enigszins mee maar zie hier exact de reden waarom je met knullige maatregelen blijft zitten. KlEiNe MOeItE tOCh?
Al voor Corona deed je bijna alles met je telefoon. Kaartjes voor concerten, de bioscoop, theater, de trein soms. Zelfs inchecken en boarden voor het vliegen heb ik de laatste keren voor Corona via een app gedaan. En daar wordt volgens mij veel meer informatie via de code gedeeld dan nu met de QR-check.
Je kunt prima principieel tegen zijn. Je hoeft niet alles voor zoete koek te slikken. Uitstekend zelfs. Maar gebruik dan niet van die flauwe smoesjes.
Tap tap tap
pi_201776642
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik vind de gegeven antwoorden in het artikel zelf eigenlijk stukken genuanceerder dan de kop doet vermoeden (die de lading dus niet echt dekt).
Ik ook. Normaal gesproken zijn deze stukjes best het lezen waard. Ik vind de vragen meestal goed en de antwoorden geven vaak ook nieuwe informatie. Nu komt het meer over als een soort kruisverhoor. Maar gezien de schrijver van het stukje is dat wellicht niet zo vreemd. Die Van de Klundert is echt het slechtste wat er bij de NOS rondloopt op dit moment.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:48:01 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_201776644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)den-op-overbelasting

De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden op overbelasting, want bij 400 IC-klanten op 17 miljoen inwoners krijgen we een zorginfarct. Ik heb deze zin nu 3 keer achter elkaar gelezen maar dit is toch gewoon een grof schandaal voor een westers land, ik kan er weinig anders van maken.
400 IC klanten extra, die er gemiddeld 12x zo lang op liggen als de gemiddelde andere IC klant. Wil je het dus eerlijk verwoorden, is het eerder een bezetting van 4800 extra klanten.

Edit: dat was oude ligduur, inmiddels zijn ze zo te zien wat efficienter en is het eerder 8x. Maar goed, maak er 3200 van.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 16-10-2021 09:53:04 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')