abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202662560
PKM, gefeliciteerd met je kleuter! Mooie foto O+!

Zindelijkheid, oudste was dat hier van de ene op de andere dag zonder ongelukjes. ‘s Nachts deden we hem nog even een luierbroekje aan (zodat hij zelf naar de wc kon met aan- en uittrekken) maar die was steeds droog dus na een week of twee ook ‘s nachts geen luierbroekje meer aan.

Jongste gaf gisteren ineens aan op de wc te willen plassen. Dus luier uit en gaan met die banaan. Het ging 4 keer mis maar er werden ook 11 stickers geplakt voor een plas op de wc. Eerst maar eens overdag, ik gebruik daar de komende drie weken maar voor.
En dan ‘s nachts dezelfde tactiek als bij oudste, een luierbroekje aan en even kijken of dat droog blijft.
pi_202663407
Het kerstontbijt was erg leuk geweest, met liedjes zingen, adventskaarsen aansteken, ontbijt en kerstverhaal.
Grappige was wel dat onze school graag wil dat ouders de kinderen gezonde dingen meegeven (nu mocht er 1x zoetigheid meegegeven worden), dus fruit en geen koek, water en geen limonade of fristi e.d. Bij het ophalen bleek dat alle kinderen van de school een zuurstok hadden gekregen :')

Simon heeft vanmiddag zijn eerste speelafspraakje met een meisje uit de klas. Hij had er de hele week zin, maar net wilde hij eigenlijk niet gaan, omdat ie het toch wel spannend vond. Manlief is mee en blijft ook eventjes.
Ben benieuwd :)

Sinds Simon naar school gaat, hebben helaas ook de vloekwoorden hun intrede gedaan in ons huis. Gebezigde woorden zijn o.a. k*t, gvd, gatverdamme. Tevens veel (vaak ook zelfbedachte) scheldwoorden.
Hoe kun je hier nu het beste mee omgaan? We proberen het te negeren, maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik vind het echt geen porem van die vloekwoorden uit zo'n klein ventje :{
pi_202664278
Gefeliciteerd PKM! Leuke foto van hem!

Nolita, mijn meiden waren een dag nadat ze overdag zindelijk waren ook nachtzindelijk. De oudste (6,5) is nog steeds niet nachtzindelijk. Soms wel, meestal niet. Met hem gaan we deze vakantie met een plaswekker beginnen, maar veel eerder dan 6 jaar daarmee beginnen schijnt weinig nut te hebben.

Overigens heeft mijn oudste ook lange periodes van droog zijn s nachts. Op vakantie eind september had hij 1 nacht een natte luier. De afgelopen 2 weken thuis had hij 9 keer een nat bed (en dat is terwijl hij een nachtluier draagt). Hij wordt er gewoon niet wakker van (ook niet van een nat bed meestal).
pi_202665083
@TolstoiFan: wat betreft het vloeken. Vloeken doet kaptein niet maar hij komt wel eens thuis met scheldwoorden. Dan noemt ie iemand bijv een varken of een sukkel o.i.d. wat wij doen is neutraal reageren en aangeven dat dat geen "leuke grapjeswoorden" zijn en dat kinderen daar verdrietig van kunnen worden. We benoemen dat het belangrijk is om vriendelijk te zijn en geven dan alternatieven die wat ons betreft wel ok zijn. Tot nu toe werkt dat verbazingwekkend goed (had het zelf ook niet verwacht :D )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202666891
Gefeliciteerd met Banaan! *O*

Heel verschillend dus die nachtzindelijkheid heb ik het idee door jullie reacties.
Hier is ze 's nachts nooit droog. Laatst had ze gedouched en mocht ze daarna nog even naar beneden (zonder luier dus). Was ik die helemaal vergeten aan doen, kwam ze een paar uur later huilend aan.
Maar de keren dat ze bewust in onderbroek sliep werd ze er idd vaker niet dan wel wakker van. De bij uitzondering nacht dat ze doorsliep denken we stiekem dat het alweer was opgedroogd in de ochtend.. :')
Ik heb zelf besloten dat we pas weer zonder luier proberen als die een keer droog is in de ochtend. Aangezien dat nog nooit is gebeurt denk ik dat we nog even geduld moeten hebben. Laten jullie de kleuters nog plassen voordat jullie naar bed gaan? Dat hebben we een tijdje geprobeerd, maar dat ging dus een enkele keer goed tot de ochtend en soms was het toen al te laat.
pi_202667375
Ja, wij laten de oudste (degene zonder luier dus) altijd een keertje plassen als wij naar bed gaan. En dat zit er nu zo in, dat we eigenlijk nog niet geprobeerd hebben het te laten. Zou ik wel eens kunnen proberen want ik hoor hem ‘s nachts ook wel eens zelf naar de wc gaan.
pi_202667532
Nog geen kleuter, maar mbt nachtzindelijkheid:

U. was eerder nachtzindelijk dan overdagzindelijk. Sinds 2j10m is hij overdagzindelijk.
Voor het slapen gaan gaat hij plassen. Tegenwoordig poets ik zijn tanden terwijl hij plast. Zijn we meteen in 1 keer klaar. :')
‘s Ochtends bij wakker worden is het eerste wat hij doet naar de wc gaan. En als hij ‘s nachts wakker wordt en aanspreekbaar is, vragen we of hij moet plassen. Soms moet hij dan idd plassen.
Ik denk dat de ongelukjes dit jaar om het even waren. 2 weken terug was ‘ie te laat en had ‘ie op de trap geplast. :X
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 17 december 2021 @ 19:22:22 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202668281
Oh ik lees graag antwoorden Tolstoi want ik vind dat gevloek ook vreselijk. Het gebeurt hier nog niet zo vaak gelukkig.

En die zuurstok kregen ze hier ook. Zo’n kromme voor in de kerstboom. verpakt in plastic. Ik denk dan huh moest het geld van de oudercommissie op of zo.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202668821
Ja, zo'n rood/witte kromme had Simon ook :D . Dan had de oudercommissie beter iets van fruit bij het kerstontbijt kunnen regelen :)

Speelafspraakje was helemaal goed gegaan en Simon had het naar zijn zin. Manlief moest wel ook de hele tijd blijven, dus die heeft 2 uur lang met de vader van het speelafspraakje zitten kletsen :) .
  vrijdag 17 december 2021 @ 21:34:14 #235
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202671325
@TolstoiFan, leuk hè de wondere wereld van een net 4 jarige. Hier is het stopwoord van mijn dochter (wordt in maart 8) shit, zij verbasterd het tot ships. Ik zou gewoon aangeven bij Simon dat je zulke dingen niet leuk vindt om te horen, dat hebben we hier ook even volgehouden, met resultaat overigens.

Oh ja, en ik vloek ook wel eens. Zo waren we een tijdje terug onderweg naar mijn ouders en een dame voor ons maakte er een potje van qua rijgedrag. Opeens hoorde ik vanaf de achterbank: 'rij eens door stomme sufkut' :o :X (dat zei ik een tijd geleden ervoor nog zelf, dus grote oeps' :')
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202671834
_O-
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 18 december 2021 @ 21:57:03 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202692476
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 21:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:TolstoiFan, leuk hè de wondere wereld van een net 4 jarige. Hier is het stopwoord van mijn dochter (wordt in maart 8) shit, zij verbasterd het tot ships. Ik zou gewoon aangeven bij Simon dat je zulke dingen niet leuk vindt om te horen, dat hebben we hier ook even volgehouden, met resultaat overigens.

Oh ja, en ik vloek ook wel eens. Zo waren we een tijdje terug onderweg naar mijn ouders en een dame voor ons maakte er een potje van qua rijgedrag. Opeens hoorde ik vanaf de achterbank: 'rij eens door stomme sufkut' :o :X (dat zei ik een tijd geleden ervoor nog zelf, dus grote oeps' :')
Wij kibbelden eens in de (huur)auto - beetje vermoeid na een vliegreis, laat aangekomen, konden de weg niet vinden naar accommodatie - toen we ineens vanaf de achterbank hoorden: "Nou jongens, komt er nog wat van? Ik tel tot 3 en dan gaan we!"

Toen moesten we ZO lachen en vergaten we het gekibbel O+

------

Wat een dag vandaag zeg. Ik kon van weinig de lol inzien. Totaal doorgedraaid qua werk, dus moeeeeeeeeee en dan toch een kind dat om half zeven al begint met Pokémon-verhalen, non-stop |:( Dan de corona-ellende erbij en nog een stom medicijndingetje dat fout is gegaan waardoor ik vanaf morgen mijn pijnstillers voor mijn rug dus niet heb.

Lichtpuntjes waren dan toch een fijn ritje met Max naar de stad, het SS-pakket van mijn eigenste SS O+ en het moment dat Max onder de douche aldoor heel hard "Ik wil zwemmen in de Bacardi-lemon, een echte tijger is niet te temmen" brulde :D (al staand plassend, echt een vent ook). Wij draaiden dat liedje echt nooit nu wel

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 18-12-2021 22:03:12 ]
pi_202693632
Klinkt niet fijn Quoi, geen pijnstillers. Hebben ze het wel kunnen oplossen zodat dat van korte duur is?

Mijn kinderen nemen verrassend weinig slecht taalgebruik mee vanuit school, ondanks dat ze met allemaal oudere kinderen in de klas zitten. Oudste (6) had begin dit jaar één woord wat hij opeens gebruikte (maar niet helemaal goed uitsprak), maar zeggen dat ik dat niet meer wil horen werkte na een dag of 2. En ik denk dat het 'nieuwe' er ook wel vanaf was toen.

Wij hebben vandaag eigenlijk een heerlijk pyjama-dagje gehad. Lekker met de LEGO gebouwd en dat was het dan wel. En als start van de vakantie besloten we een film-avondje te houden. Vroeg en relatief snel eten, daarna vast wat voorbereiding voor naar bed en op de bank onder een dekentje en met een bakje chips een film kijken. Uiteindelijk waren we zo snel klaar met eten (en omdat ze de pyjama's al aan hadden) dat ze dezelfde tijd op bed lagen als op een baddag. Maar ze vonden het erg leuk, en dit gaan we zeker herhalen als 'vakantiestart'.

We hebben de Familie Vos gekeken, die was toevallig afgelopen week gratis op Pathé thuis. Leuke familie film die zich geheel afspeelt in de Efteling. Door het matige acteerwerk en cheesy einde moet je maar heen kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202696252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 21:57 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wij kibbelden eens in de (huur)auto - beetje vermoeid na een vliegreis, laat aangekomen, konden de weg niet vinden naar accommodatie - toen we ineens vanaf de achterbank hoorden: "Nou jongens, komt er nog wat van? Ik tel tot 3 en dan gaan we!"

Toen moesten we ZO lachen en vergaten we het gekibbel O+

------

Wat een dag vandaag zeg. Ik kon van weinig de lol inzien. Totaal doorgedraaid qua werk, dus moeeeeeeeeee en dan toch een kind dat om half zeven al begint met Pokémon-verhalen, non-stop |:( Dan de corona-ellende erbij en nog een stom medicijndingetje dat fout is gegaan waardoor ik vanaf morgen mijn pijnstillers voor mijn rug dus niet heb.

Lichtpuntjes waren dan toch een fijn ritje met Max naar de stad, het SS-pakket van mijn eigenste SS O+ en het moment dat Max onder de douche aldoor heel hard "Ik wil zwemmen in de Bacardi-lemon, een echte tijger is niet te temmen" brulde :D (al staand plassend, echt een vent ook). Wij draaiden dat liedje echt nooit nu wel
Het favoriete liedje van Kevin is feesttent van kraantje pappie. Op willekeurige momenten gaat het: “bier bestellen! Meer bestellen!”

Sterkte met alles :*

Wij hebben vandaag enorm hard geklust. Het huis wordt zo mooi! O+
  zondag 19 december 2021 @ 10:11:24 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202698196
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:39 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Het favoriete liedje van Kevin is feesttent van kraantje pappie. Op willekeurige momenten gaat het: “bier bestellen! Meer bestellen!”

Sterkte met alles :*

Wij hebben vandaag enorm hard geklust. Het huis wordt zo mooi! O+
Nieuw huis/verbouwing? En wanneer is het klaar? Goeie muzieksmaak ook bij jou thuis :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:39 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt niet fijn Quoi, geen pijnstillers. Hebben ze het wel kunnen oplossen zodat dat van korte duur is?

Mooi compliment van de kleuterjuf. Mag je trots op zijn!

En oplossen: nee. Ze zijn extreem laks met herhaalrecepten. Zware pijnmedicatie voorschrijven die je niet zomaar mag afbouwen, maar vervolgens soms 2 weken niet reageren op (herhaaldelijke) herhaalrecepten. Nu gaat het de laatste tijd best goed (mét die medicijnen en intensief fysiotraject), dus bouw ik noodgedwongen af dit weekend. Dat stond sowieso al eens in de planning, maar dan iets minder abrupt en liefst op eigen tempo. Prutsers.
  zondag 19 december 2021 @ 10:45:16 #241
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202698519
@Quoi, Mart O+
Hij komt uit de stad waar ik ben geboren. Als tie wat ouder is, is Barry Badpak ook een prima opvolger, alleen is zijn liedje Kamelenteen nou ook niet bepaald geschikt voor kinder oortjes. _O-

@Adrian4, dat liedje heb ik ooit gehoord bij een uitvaart, keuze van de overledene zelf. Eerst klapper je ff met je oren maar daarna moet je toch ook wel weer even lachen, omdat het weer een typische actie is _O_
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 19 december 2021 @ 21:35:01 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202710398
Wij moesten hier echt even plan de campagne maken voor komende week. Ik zat er een beetje doorheen, want dit zou mijn eerste rustige week in tijden worden qua werk. Ik heb alleen maar avonden en weekenden gewerkt. Verder heb ik geen vakantie, maar werk een paar weken 2 dg/wk. Dat zou deze komende week relaxed maken als je kind naar school gaat.

Tel daarbij op dat zo ongeveer een handvol ouders me suf-appt voor het plannen van speeldates. Sorry, maar ik kan er gewoon geen speeldate bij hebben :'( Max alleen is even meer dan voldoende. En mijn eigen tijd vergeet ik maar tot na de kerst. Afijn, ik heb alles afgehouden en Max kan dinsdag ergens spelen. Dat is erg fijn.

Wel besloten om ons verblijf in Friesland te verlengen en op donderdag al die kant op te gaan. Beetje wandelen in de bossen, slapen in hotel en voor ons laten koken. En even langs schoonfamilie voor de kerst :)

quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:Quoi, Mart O+
Hij komt uit de stad waar ik ben geboren. Als tie wat ouder is, is Barry Badpak ook een prima opvolger, alleen is zijn liedje Kamelenteen nou ook niet bepaald geschikt voor kinder oortjes. _O-

@:Adrian4, dat liedje heb ik ooit gehoord bij een uitvaart, keuze van de overledene zelf. Eerst klapper je ff met je oren maar daarna moet je toch ook wel weer even lachen, omdat het weer een typische actie is _O_
Een oom van mijn vriend - een fervent visser - overleed en er werd "Als ze me missen .... dan ben ik vissen!" gedraaid _O-
pi_202713097
Wel positief dat Max blijkbaar zo populair is bij zijn klasgenoten Quoi! Enne, van een middagje film kijken terwijl moeder even zit te chillen gaat ook niemand dood. Of desnoods doe je alsof het een educatieve middag is met de bobo-app of zo'n kinder-programmeer-app. Soms is even aan jezelf denken ook belangrijk. Klinkt als een goede beslissing om donderdag al weg te gaan, zeker na zo'n drukke tijd.

Adrian, wat zijn jullie aan het klussen?
pi_202713242
Wij verbouwen ons huis en zitten sinds augustus in een woonunit. Het is bijna klaar. We wilden eigenlijk voor kerst klaar zijn, maar dat halen we niet. We gaan er nu van uit dat we 7 januari gaan inruimen.
  dinsdag 21 december 2021 @ 17:33:26 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202739267
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 23:28 schreef FlyingFish het volgende:
Wel positief dat Max blijkbaar zo populair is bij zijn klasgenoten Quoi! Enne, van een middagje film kijken terwijl moeder even zit te chillen gaat ook niemand dood. Of desnoods doe je alsof het een educatieve middag is met de bobo-app of zo'n kinder-programmeer-app. Soms is even aan jezelf denken ook belangrijk. Klinkt als een goede beslissing om donderdag al weg te gaan, zeker na zo'n drukke tijd.

Adrian, wat zijn jullie aan het klussen?
Ha, schermtijd beperken heb ik allang opgegeven. Gelukkig reguleert hij dat zelf wel. Na een tijdje gaat hij weer wat anders doen. En we kochten in de zomer een Nintendo switch O-)

Vanmiddag was hij spelen bij een vriendje en ik hoor net dat hij blijft eten. Holy moly, wat heerlijk even om de handen vrij te hebben voor werk en samen eten.

Vanaf overmorgen dan echt even quality time met z'n drietjes.
pi_202765917
@Quoi, fijne vakantie!

Hier hadden we gister een 10-minutengesprek met één van de juffen via Teams. Ze hebben alles al voorbereid voor de 1e 2 weken na de Kerstvakantie online lesgeven. Hopelijk is het niet nodig....
Verder zijn we supertrots op Simon. Hij doet het echt goed op alle vlakken O+ . Bij sommige dingen kan hij zelfs al meedoen met de groep 2 opdrachten. Geen idee wat de verwachtingen zijn voor een groep 1'er, of er überhaupt verwachtingen zijn, maar het is fijn om te horen dat hij het op alle observatiepunten goed doet.
pi_202828798
Klinkt als een flinke verbouwing Adrian! Daar moet je ook maar zin in hebben met twee jonge kinderen... Jullie hebben het uitbesteed? Wij zitten er al tegenop te hikken dat we tzt de tuindeur/kozijnen moeten vervangen (schuifpui ipv de slecht sluitende deur nu) en dan waarschijnlijk ook vloerverwarming en een nieuwe vloer willen leggen. En dat is in theorie in een weekje gebeurt...

Iedereen leuke kerstdagen gehad? Hier heeft Em haar zus en broer aangestoken met waterpokken, dus woensdag begon Lala vlekjes te krijgen, en vrijdag volgde haar broer. En waar Em echt nergens last van heeft gehad (hooguit dat ze iets minder/trager at), zat Lala al af en toe te piepen dat het pijn deed, maar grote broer is een echte man die denkt dat hij dood gaat :D Hij heeft het ook wel een stuk erger te pakken (de meiden hadden 30 vlekjes verspreid over hun hele romp, O lijkt wel een puber zoveel vlekken heeft hij in zijn gezicht en ook op zijn romp heeft hij minimaal dubbel zoveel vlekken), maar alles is groot drama. Ik hoop maar dat morgen het ergste voorbij is. Kerstavond en gisteren bij familie hebben ze gelukkig nergens echt last van gehad, en vandaag waren we gewoon thuis met zijn vijven.

En onze week weg tijdens de kerstvakantie lijkt toch niet door te gaan, nu ook in België de zwembaden toch dicht gaan :( Maar we zouden wel gewoon uit eten kunnen daar... Maar nog twee weken thuis zitten terwijl je niks kan word ik ook niet blij van. En is een beetje zonde van mijn vakantie-uren ook.
pi_202927078
Tolstoi, wat fijn van het goede gesprek met de juf, dat doet je goed als moeder hè? O+

Hoe gaat het nu met de waterpokken @FlyingFish ? Hopelijk zijn ze weer opgeknapt!

Wij hadden echt hele prima kerstdagen, C was heel lief en gezellig, ze vond het alleen lastig om tijdens het kerstdiner bij opa en oma naar bed te moeten en dat was even werken om haar in slaap te krijgen, maar verder was het heel leuk allemaal. Met oud en nieuw zijn we lekker thuis en gaat ze gewoon naar bed, ik gok dat het bij ons om 00.00 net zo hard knalt als vorig jaar, toen werd ze even wakker en heeft ze 2 seconden gekeken om te concluderen dat ze terug naar bed wilde :7 Ben heel benieuwd hoe het dit jaar gaat, ze wil wel heel graag vuurwerk zien zegt ze, we steken iig nog sterretjes af.

Ik moet ook steeds vaker lachen om de uitspraken die ze doet, gisteren zaten we in de auto en had ze het er over dat ze ook een baby in haar buik wilde (haar tante is zwanger dus ik gok dat ze gefascineerd is :P ) en dat als de baby geboren was het een meisje is dat Sambal ging heten, ik moest zo hard lachen dat ik de auto bijna stil moest zetten :') Het was ook de manier waarop ze het zei _O-

Verder vind ik de lange kerstvakantie soms best pittig omdat ik maar heel beperkt tijd voor mezelf heb, en ik weet dat ik er maar 1 fulltime bij me heb maar toch heb ik wel behoefte aan soms even alleen zijn :@ Ik mag nog wel naar het werk maar omdat het click en collect is zijn het wel lange stille dagen zo dus dat werkt ook niet echt als ontspannende tijd voor mezelf, meer frustrerend omdat ik weinig kan beteken voor mijn werkgever. :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_202931174
Ze zijn er wonderbaarlijk soepel doorheen gekomen. Lala en O hebben 1 dag echt last gehad, en daarna was dat over. Ze zitten nog wel onder de plekken (O vooral), maar dat is het. Kortom, het is me enorm mee gevallen. En ik weet niet of het door het wecezin-poeder komt dat we nog hadden voor de navelstrengen ooit, maar 1,5e dag poederen was voldoende.

Leuk hè, die gesprekken soms. Em wil haar baby ook Em noemen, en Lala gaat voor de naam van het babyzusje van haar vriendin. En als het jongetjes zijn, wat eigenlijk gewoon niet kan, dan gaan ze net zoals O heten.

En ik hecht ook aan tijd voor mezelf, maar ik pak dat vooral s avonds en s ochtends. En ik doe ook regelmatig gewoon wat ik zelf wil, ik ben niet continu beschikbaar voor ze. Maar mijn kinderen kunnen juist met elkaar spelen doordat ze samen zijn. Ik denk dat 1 kind (of meerdere met een groot leeftijdsverschil) in dit geval juist een nadeel is.

Wij vieren oud&nieuw met hapjes op de bank als avond eten met misschien nog een film oid er bij. En daarna gaan ze naar bed en merken we wel of er iemand wakker wordt. Het zijn vaste slapers allemaal, dus ik verwacht een rustige avond voor ons! O gaat morgen bij oma lekker oliebollen bakken voor ons allemaal.
pi_202953765
@FlyingFish dat is wel het voordeel van meerdere kinderen ja, alleen daarvoor ga ik er niet nog een op de wereld zetten :P Gelukkig is grote zus er ook regelmatig, ondanks het leeftijdsverschil kunnen ze best leuk spelen samen O+

Fijn dat het meeviel met de waterpokken! Oh en trouwens nog bedankt voor de Sam het Schaap slaaptrainer tip, ze blijft nu tot 7.15 op haar kamer sinds een week, ik hoor d’r soms wel rommelen maar ze komt er iig niet uit en ik slaap weer wat langer *O* Ze vindt het zelf ook oprecht een leuk ding en wil ‘s avonds kijken als de oogjes dichtgaan en gaat dan zelf ook lekker liggen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')