abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201763096
Ze zijn zo leuk soms, onze kleuters O+ Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen over school, poep, plas, zwemles, speelafspraakjes en heel veel meer!

pi_201763111
Hier weer verder over poep en pies en de naderende vakantie.

Overigens heeft L voor het eerst vanochtend op z'n eigen fiets naar school gefietst! Hij deed heel erg z'n best, ging gelukkig goed.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:08:44 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201763555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:37 schreef Nazil het volgende:
Hier weer verder over poep en pies en de naderende vakantie.

Overigens heeft L voor het eerst vanochtend op z'n eigen fiets naar school gefietst! Hij deed heel erg z'n best, ging gelukkig goed.
Cool! Wij doen het ook weer sinds deze week. Het kruispunt voor school is echt door imbecielen uitgedacht en megadruk met auto's (=wegbrengers). Maar hij blijft als een eendje naast me fietsen gelukkig.

@FlyingFish we gaan lekker vliegen naar Portugal. Algarve. Even zon, zee, eten, drinken en verder niks O+
pi_201764386
Mag ik hier even komen uithuilen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Het is zóóóóó niet gezellig thuis, wordt er echt ontzettend verdrietig van.

Er is geen land te bezeilen met Simon, vanaf 's ochtends opstaan is het al gejank (en echt om de meest stompzinnige dingen, zoals een ander kleur bordje willen of dat je zijn beertje aanraakt), hij is niet voor rede vatbaar, zelfs als je flink boos wordt en hem op de gang zet, maakt dat geen indruk. Hij luistert totaal niet, wat van de week erin heeft geresulteerd dat hij bijna onder een auto kwam, omdat hij gewoon wegliep richting een drukke weg en niet luisterde toen manlief hem zei te wachten (godzijdank kon de auto nog net op tijd remmen).
Maaltijden zijn niet leuk, want alles moet op een belachelijke manier (vanmiddag bv. een boterham op zijn hoofd) en zo niet, dan schopt ie onder de tafel tegen onze knieën aan of gaat met zijn bestek op zijn bord timmeren/rammen.

We proberen zoveel mogelijk te negeren en begrip te hebben voor het wennen op school en toe zijn aan vakantie e.d, maar ons lontje wordt ook steeds korter als elke dag zo'n strijd is.

Misschien dat nu 9 dagen vrij zijn iets gaat helpen, maar tegelijk denk ik net als Lemijn, gaat een dikke week vrij (incl. weekenden) echt wat oplossen???

Ik wil gewoon mijn lieve leuke Simon terug :'( :'( :'( :'( Want het kan zo leuk zijn met hem O+
Tegelijkertijd schaam ik me, omdat we blijkbaar ons kind niet kunnen handelen :@ :@ :@ :@ :@ :@

Ik had gehoopt dat het rond de herstvakantie wel weer een beetje bij gedraaid zou zijn, maar :X
pi_201764398
Klinkt heerlijk Quoi, zeker met dat herfstweer hier. Geniet er van!

Wat goed Nazil! Hopelijk heeft hij ook nog genoeg energie voor de terugweg, zo op de vrijdagmiddag.
Wij hebben wat dat betreft de ‘pech’ dat alles te dichtbij is. Met fietsen uit de berging halen ben ik langer bezig dan wanneer we gewoon gaan lopen. Ook voor zwemles geldt dat (omdat onze berging ook te vol staat, het zwembad is nog net twee straten verder). Vanwege het gebrek aan oefening kunnen ze hier dan ook nog niet echt fietsen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201764682
@TolstoiFan ik leef met je mee hoor. :* Herkenbaar ook voor hoe het af en toe bij ons gaat.

Als ik het negeer dan wordt het sowieso erger. Logisch, want mijn peuter wil aandacht en als ik hem negeer moet hij nog harder zijn best doen voor aandacht. :+

Verder kan ik je wel allerlei tips geven maar volgens mij heb je al heel veel geprobeerd. Ik zou je dus vooral willen adviseren om hem lekker een film te laten kijken, terwijl jij wat voor jezelf doet. Of lekker samen op de bank. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201764736
@Tolstoi Ik heb geen kleuter meer, maar het is wel herkenbaar, hoor. Doorbijten, lange adem en op tijd afwisselen. Het is een faaaaaase...
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:26:24 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201765239
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:46 schreef PKM het volgende:
@:TolstoiFan ik leef met je mee hoor. :* Herkenbaar ook voor hoe het af en toe bij ons gaat.

Als ik het negeer dan wordt het sowieso erger. Logisch, want mijn peuter wil aandacht en als ik hem negeer moet hij nog harder zijn best doen voor aandacht. :+
Bij mij geldt dat vetgedrukte op het moment dus niet, gek genoeg. Hij doet het niet om de aandacht, hij doet het omdat hij zich geen raad weet. Correcties komen niet aan en lijkt hij zich ook amper te herinneren achteraf. Wat helpt is als ik veel tijd heb en veel geduld. Maar dat laatste neemt sowieso af naarmate de dag vordert en helaas heb ik ook nog een baby die soms wat wil dus veel tijd lukt ook niet altijd. Maar de momenten dat het kan gaan we dus knuffelen en boekjes lezen en heel expliciet iets samen doen waarbij hij helemaal zelf de regie heeft. Dan gaat het best. Ik kan gewoon even niks van hem vragen, blijkbaar.

Tolstoi hang in there, en het ligt echt niet aan je opvoedskills :N .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:33:49 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201765358
Oh echt, het kunnen draaaaaaaaaken zijn! Herkenbaar dus, bij vlagen.

Hier werd 2x aangebeld voor speeldates, Max kwam laat uit school, want bleef nog hangen op schoolplein, en nu ligt hij dan uitgeteld op de bank (met een flesje melk :') ). Even helemaal niks voor 'm.
pi_201765530
Net genoeg energie voor de terugweg. Hij wilde wel spelen maar moest al huilen bij de gedachte _O- dus ik heb hem overgehaald om het maar niet te doen. Wel kwam hij terug met een kapotte rugtas en aangezien ik de komende dagen geen tijd heb om een nieuwe te zoeken, heb ik even snel specifiek speurwerk gedaan (paw patrol en groot genoeg) en hoefden we alleen maar in de winkel te passen of alles er in paste en konden we binnen 10 minuten meteen blij kind terug naar huis. Een paw patrol rugtas ;(

Quoi heel veel plezier op vakantie!
pi_201765884
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Mag ik hier even komen uithuilen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Het is zóóóóó niet gezellig thuis, wordt er echt ontzettend verdrietig van.

Er is geen land te bezeilen met Simon, vanaf 's ochtends opstaan is het al gejank (en echt om de meest stompzinnige dingen, zoals een ander kleur bordje willen of dat je zijn beertje aanraakt), hij is niet voor rede vatbaar, zelfs als je flink boos wordt en hem op de gang zet, maakt dat geen indruk. Hij luistert totaal niet, wat van de week erin heeft geresulteerd dat hij bijna onder een auto kwam, omdat hij gewoon wegliep richting een drukke weg en niet luisterde toen manlief hem zei te wachten (godzijdank kon de auto nog net op tijd remmen).
Maaltijden zijn niet leuk, want alles moet op een belachelijke manier (vanmiddag bv. een boterham op zijn hoofd) en zo niet, dan schopt ie onder de tafel tegen onze knieën aan of gaat met zijn bestek op zijn bord timmeren/rammen.

We proberen zoveel mogelijk te negeren en begrip te hebben voor het wennen op school en toe zijn aan vakantie e.d, maar ons lontje wordt ook steeds korter als elke dag zo'n strijd is.

Misschien dat nu 9 dagen vrij zijn iets gaat helpen, maar tegelijk denk ik net als Lemijn, gaat een dikke week vrij (incl. weekenden) echt wat oplossen???

Ik wil gewoon mijn lieve leuke Simon terug :'( :'( :'( :'( Want het kan zo leuk zijn met hem O+
Tegelijkertijd schaam ik me, omdat we blijkbaar ons kind niet kunnen handelen :@ :@ :@ :@ :@ :@

Ik had gehoopt dat het rond de herstvakantie wel weer een beetje bij gedraaid zou zijn, maar :X
Herkenbaar hoor, op sommige dagen is hier ook niks goed, gaat alles met een hoop geschreeuw en gestampvoet en kan hij al gaan krijsen als je een deur open doet waarvan hij vind dat hij dicht moet blijven :')

Schermtijd is vaak onze redding, icm fysiek contact, hangen/knuffelen/kietelen ect. Dus hem eerst een beetje afleiden met een filmpje/spelletje en daarna fysiek weer wat toenadering zoeken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201768768
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Mag ik hier even komen uithuilen :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Het is zóóóóó niet gezellig thuis, wordt er echt ontzettend verdrietig van.

Er is geen land te bezeilen met Simon, vanaf 's ochtends opstaan is het al gejank (en echt om de meest stompzinnige dingen, zoals een ander kleur bordje willen of dat je zijn beertje aanraakt), hij is niet voor rede vatbaar, zelfs als je flink boos wordt en hem op de gang zet, maakt dat geen indruk. Hij luistert totaal niet, wat van de week erin heeft geresulteerd dat hij bijna onder een auto kwam, omdat hij gewoon wegliep richting een drukke weg en niet luisterde toen manlief hem zei te wachten (godzijdank kon de auto nog net op tijd remmen).
Maaltijden zijn niet leuk, want alles moet op een belachelijke manier (vanmiddag bv. een boterham op zijn hoofd) en zo niet, dan schopt ie onder de tafel tegen onze knieën aan of gaat met zijn bestek op zijn bord timmeren/rammen.

We proberen zoveel mogelijk te negeren en begrip te hebben voor het wennen op school en toe zijn aan vakantie e.d, maar ons lontje wordt ook steeds korter als elke dag zo'n strijd is.

Misschien dat nu 9 dagen vrij zijn iets gaat helpen, maar tegelijk denk ik net als Lemijn, gaat een dikke week vrij (incl. weekenden) echt wat oplossen???

Ik wil gewoon mijn lieve leuke Simon terug :'( :'( :'( :'( Want het kan zo leuk zijn met hem O+
Tegelijkertijd schaam ik me, omdat we blijkbaar ons kind niet kunnen handelen :@ :@ :@ :@ :@ :@

Ik had gehoopt dat het rond de herstvakantie wel weer een beetje bij gedraaid zou zijn, maar :X
For what its worth... ik herken dit. Met Sarah heb ik deze fase gehad en nu met James x6 ofzo... Soms word ik echt helemaal gek van hem, is niks goed, en kan hij drama maken om alles en ook zijn zus moet het geregeld ontgelden want boos is beuken...

Ik weet ook dat het beter gaat worden al heb je daar nu niks aan.

Tevens een :W naar jullie allemaal. Hoe is het met jullie en jullie kleuters?
S. 2014
J. 2016
pi_201770070
Een volle week vrij zorgt er wel voor dat je weinig moet, en daardoor ook leuke dingen kunt doen Tolstoj. Weinig moeten = minder strijd (in het algemeen).

Probeer een paar keer een activiteit te doen die jullie beide leuk vinden. Naar de speeltuin, pannenkoeken bakken, een verlanglijstje voor de Sint knutselen etc. Dan zie je ook weer eens dat het ook nog wel gezellig kan zijn (en hij ook…). En als hij dan alsnog niet mee wil doen dan is het jammer. En sowieso: even naar buiten is altijd goed.

Overigens was deze periode met oudste ook vooral een tv-hang periode. Dat was voor hem een manier om uit te rusten. Niks mis met wat meer schermtijd als dat even nodig is. Als het beter gaat kun je dat vanzelf weer langzaam afbouwen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:57:06 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201770372
Wij hebben ook al een lijstje gemaakt met wat we kunnen gaan doen. Jacob noemde gelijk op: elke dag in pyjama ontbijten :Y) . Hij vindt het elke schooldag stom dat dat niet mag. Dat was een wens die ik makkelijk kan vervullen natuurlijk. Ook wil hij appelmoes maken O+ en met kinderen spelen. Gaat allemaal lukken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201770550
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:57 schreef Lemijn het volgende:
Wij hebben ook al een lijstje gemaakt met wat we kunnen gaan doen. Jacob noemde gelijk op: elke dag in pyjama ontbijten :Y) . Hij vindt het elke schooldag stom dat dat niet mag. Dat was een wens die ik makkelijk kan vervullen natuurlijk. Ook wil hij appelmoes maken O+ en met kinderen spelen. Gaat allemaal lukken.
Ahw O+ pyjama's zijn hier ook echt een ding. Als hij in het weekend mag luieren in zn pyjama is hij dolgelukkig :D

Appelmoes maken is ook een schattige keuze :D zijn ze ineens toch weer heel klein he O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201771041
Hier is pyjamadag ook populair :D en in vakanties hebben we altijd een duplo/Toettoet dag, dan mag de hele woonkamer vol en mag het 2 a 3 dagen blijven liggen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201771114
@Quoi, het feestje was een succes. Vandaag het 2e feestje gehad, ook een succes O+ morgen gaan we de uitnodigingen rondbrengen voor het verjaardagsfeestje van Jewel zelf, stop de tijd :o

@TolstoiFan, dat klinkt heel heftig en ik hoop echt dat de herfstvakantie wat (structurele) rust zal geven. Hopelijk is het een korte fase die idd samenhangt met wennen op school, en zit hij weer lekkerder in zijn velletje als hij zijn draai heeft gevonden.

Hier ook elke dag strijd en we hebben ondertussen de voorlopige diagnose add te pakken. Waarschijnlijk gecombineerd met autisme maar dat wordt verder onderzocht of het niveau 1 of niveau 2 is. Er komt o.a. een psycholoog met ons meekijken want we weten gewoon niet meer wat we met de buien aan moeten. Moedeloos word ik er soms (vaak eigenlijk) van.

Op dit moment werkt het hier het beste om haar uit de ruimte (/situatie) te halen maar wel erbij te blijven en stil te blijven. Alles wat je zegt en doet triggert op zo'n moment enkel boosheid en we dringen dan gewoonweg niet meer tot haar door. Net zo lang wachten en ruimte geven voor de emotie die op dat moment overheerst tot ze er voldoende uit is om weer contact te kunnen maken. En dan is het knuffelen en voor zover mogelijk praten over wat er gebeurde.
Schermtijd was ook onze redding maar blijkt in geval van Jewel juist teveel prikkels te geven. Nooit bij stil gestaan, op zo'n moment is ze immers rustig maar daarna komen die prikkels er alsnog uit. Daar gaat onze digitale oppas :')

Onze vakantieplannen zijn zonder kinderen :o :+ de meiden gaan bij opa en oma slapen, 3 hele nachten, en vrouwlief en ik gaan voor de 1e keer sinds 6 jaar weer samen op vakantie naar de zee (gewoon Nederland). Wat kijk ik daar intens naar uit O+
pi_201772688
Wij hebben nog even tot we over kunnen naar dit topic, maar wat een verademing om te lezen dat we niet alleen zijn. Ik lees zoveel herkenning.

U. zit niet lekker in z’n vel sinds de vakantie. Ik denk dat het een combinatie is geweest van lang een ander ritme hebben en bij terugkomst gingen al z’n vriendjes een voor een naar de BSO en bleef hij (bijna) alleen achter op het kdv met veel jongere kindjes.
De hele dag is het huilen, schreeuwen, slaan, zelfs z’n zusje duwen op momenten dat wij niet kijken.
We proberen geduldig te zijn en hem te begrijpen, maar we zijn op. Vooral door de combi met slechte nachten.

Ik mis mijn lieve U ook. :'( Gelukkig werkt het trucje “wil jij misschien een kus of knuffel van mama?” nog om hem uit een bui te halen, maar als ik zelf ook boos ben, vergeet ik dat. Gelukkig hebben we ook goede momenten. Vaak zijn deze buien op de opvangdagen.
Hoop dat het wat beter gaat wanneer hij in maart wordt herenigd met z’n vriendjes.
Protège moi de mes désirs.
pi_201810995
Fijn, al die herkenning (al gun ik jullie dit gedrag niet). Stelt me ook een beetje gerust over onze opvoedskills. Zondag was weer een zeer "gezellige" dag :X Was wel een beetje blij dat ik vandaag naar kantoor kon :@ .

Laten we hopen op een korte fase (alhoewel hij al een aantal weken duurt en de laatste week, anderhalf week erger is geworden) en dat we het weer leuk kunnen hebben ipv als politieagent bezig te zijn.
pi_201820065
De kapitein ging vandaag voor t eerst ooit met een touringcar en zn bso vriendjes (en zonder ons :'( ) naar een binnenspeeltuin.

Kregen we hem met een grote bult en een blauw oog terug. En ik vond het loslaten al zo'n ding _O-

Mja kan gebeuren :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201822135
Oef LDG, hopelijk komen niet alle kinderen op die manier thuis. :X
Had hij het wel leuk gehad?
pi_201822898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:29 schreef Nolita het volgende:
Oef LDG, hopelijk komen niet alle kinderen op die manier thuis. :X
Had hij het wel leuk gehad?
Nadat hij bekomen was heeft ie weer lekker verder gespeeld. Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201825877
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
For what its worth... ik herken dit. Met Sarah heb ik deze fase gehad en nu met James x6 ofzo... Soms word ik echt helemaal gek van hem, is niks goed, en kan hij drama maken om alles en ook zijn zus moet het geregeld ontgelden want boos is beuken...

Ik weet ook dat het beter gaat worden al heb je daar nu niks aan.

Tevens een :W naar jullie allemaal. Hoe is het met jullie en jullie kleuters?
:W

En Kevin is de laatste maanden niet het makkelijkste kind geweest en het was zeker niet altijd tof hier, maar er is iets veranderd. Ik geniet echt zo van hem momenteel O+

En ik heb een 5 jarige Willem in bed gelegd net en morgen komt er een 6 jarige weer uit :o
Officieel geen kleuter meer geloof ik, maar hij zit in groep 2 dus ik vind het nog wel eventjes een kleuter.
pi_201838627
Gefeliciteerd Adrian4 en Willem *O* Dat is wel mazzel, in de herfstvakantie jarig zijn! Wel lekker vrij zijn, maar toch snel na je verjaardag kunnen trakteren en je feestje geven. Hopelijk heeft hij ondanks het baggerweer een mooie dag gehad en voelde hij zich heel jarig!

Verder een dure, maar hier in ieder geval erg welkome tip: Paw Patrol komt naar het theater. https://www.ntk.nl/voorstelling/paw-patrol-live-de-grote-race
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:28:56 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201854494
Gefeliciteerd nog @Adrian4 met Willem! Blijf nog maar even hier hoor. Had hij een fijne verjaardag?

Wij zijn sinds gisteravond terug uit Portugal. Ik kan geen negatief woord bedenken voor onze vakantie en de accommodatie. Max had na 5 minuten al een vriendje, dus heeft heerlijk gespeeld. En dat weer! 8-) O+
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:00:01 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201856058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 21:58 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Adrian4 en Willem *O* Dat is wel mazzel, in de herfstvakantie jarig zijn! Wel lekker vrij zijn, maar toch snel na je verjaardag kunnen trakteren en je feestje geven. Hopelijk heeft hij ondanks het baggerweer een mooie dag gehad en voelde hij zich heel jarig!

Verder een dure, maar hier in ieder geval erg welkome tip: Paw Patrol komt naar het theater. https://www.ntk.nl/voorstelling/paw-patrol-live-de-grote-race
De vorige paw patrol theatershow kon je goedkoop kaartjes voor scoren via ticketveiling, misschien komt het nu ook wel weer daarop.
KuikenGuppy
  zondag 24 oktober 2021 @ 22:18:10 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201891978
Tip! --> Dino's op de zuidpool in het Omniversum. Serieus, een prachtige film, dat scherm en ook nog eens impliciet een lesje over klimaatverandering. Erna nog maar eens het Museon ingegaan (ook zo leuk, echt een museum voor kinderen geworden). Dat was Den Haag op een zaterdagmiddag. Morgenochtend weer aan de bak!
pi_201893722
Wij waren vorig jaar in het museon, maar ik vond het toen voor kleuters nog niet heel veel te bieden hebben. En het museon is ook echt een museum voor kinderen, alle scholen in Den Haag gingen daar jaarlijks 1 a 2 keer naartoe voor lessen. Ik ben er ook tig keer geweest met school. Maar dat is wel vanaf groep 4 ofzo.

De omniversum-film ga ik onthouden! Maar we willen eigenlijk eerst nog naar de Paw Patrol-film. Ooit.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:03:29 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201895033
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 00:31 schreef FlyingFish het volgende:
Wij waren vorig jaar in het museon, maar ik vond het toen voor kleuters nog niet heel veel te bieden hebben. En het museon is ook echt een museum voor kinderen, alle scholen in Den Haag gingen daar jaarlijks 1 a 2 keer naartoe voor lessen. Ik ben er ook tig keer geweest met school. Maar dat is wel vanaf groep 4 ofzo.

De omniversum-film ga ik onthouden! Maar we willen eigenlijk eerst nog naar de Paw Patrol-film. Ooit.
Er is een tentoonstelling over muziek met allerlei manieren van muziek beleven. Veeeeeeeel te doen, juist voor kleuters (en ouders die graag zingen en dansen) dus ;)
pi_201895650
Dat klinkt wel leuk voor kleuters idd! Toen wij er waren hadden ze een tentoonstelling over otzi de ijsman en iets met foto’s van afval. Dat was voor onze kinderen nog te lastig grotendeels, al hebben ze wel een paar spelletjes gespeeld. En de vaste collectie boven was voor het grootste deel ook nog te ingewikkeld, zeker voor de meiden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201895694
Onze kleuter is trouwens een draaaaak tijdens deze vakantie :'( mijn god wat een drama. Gisteren gingen we naar een natuurspeeltuin, wilde hij niet, hij wilde thuis tv kijken. Wij toch doorgezet, laarzen aan, in autostoeltje.. die heeft dus echt gewoon twee uur lang lopen gillen dat hij echt niet wilde en naar huis wilde, in de auto, op de parkeerplaats, op het pad ernaartoe. Toen zag hij de kabelbaan en toen was het over en vond hij het allemaal tof :')

Denk dat iedereen die ons zag dacht dat wij hem aan het ontvoeren waren ofzo :D . Gelukkig lukte het wel goed om gewoon rustig en in "gesprek" te blijven met hem. Hij wist gewoon even niet wat hij met zichzelf aan moest ofzo. " Ik kan geen keeueheeeuze maken maaahaamaaaa :'( "
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201904559
Gelukkig maar dat het uiteindelijk toch leuk was en dat hij er niet ter plaatse ook nog in is blijven hangen en je er voor niets naar toe bent geweest. Maar een beetje jammer van de start.

Ik vind dat ook altijd een beetje frustrerend, dat gebrek aan animo voor dingen die ze heel leuk vinden. Vooral mijn 6-jarige moet ik soms een schop onder zijn kont geven om (mee) naar buiten te gaan, en daarna blijft hij wel het liefst de hele dag buiten. Maar zijn vader is net zo, behalve dat die nog wel een stapje verder kan nadenken en zich wel zelf over de tegenzin heen kan zetten en niet stampvoetend mee gaat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201917082
Adrian, nog gefeliciteerd met Willem!

Ik lees over het Paw Patrol theater, daar zijn wij niet geweest maar wel naar de film. Jewel vond het fantastisch en zat op het puntje van haar stoel, zo zoet O+

En oef ja herkenbaar, kleuter er amper toe kunnen laten zetten om mee te gaan als je wat leuks gaat doen. Dan kan er drama geschopt worden om niks en achteraf was het dan 'toch wel heel leuk' 8)7

Hier een zieke kleuter, die vandaag gelukkig alweer praatjes heeft en morgen hopelijk weer naar school kan. Ze ligt as we speak op de bank naar Pets United te kijken, een film op Netflix die ze denk ik al 6 keer heeft gezien de afgelopen dagen want verder dan bankhangen komt ze nog niet echt. Over and over and over and over again dezelfde film, je moet kennelijk een kleuter zijn om dat leuk te vinden :')
pi_201919573
Even uitzwaaien hoor... want ik hoor hier niet meer :W Gister werd A eindelijk 6 (ik zeg "eindelijk", want ze vindt al een half jaar dat ze 6 is) ;)

Ze heeft een top feestje gehad met familie. Wel rustig gehouden want ze kon de nacht voor haar verjaardag niet slapen door de zenuwen (en ik dus ook niet :O O+ ). Over anderhalve week haar kinderfeestje met klasgenootjes van school :)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:32:19 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201924611
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:13 schreef MorganLeFay het volgende:
Even uitzwaaien hoor... want ik hoor hier niet meer :W Gister werd A eindelijk 6 (ik zeg "eindelijk", want ze vindt al een half jaar dat ze 6 is) ;)

Ze heeft een top feestje gehad met familie. Wel rustig gehouden want ze kon de nacht voor haar verjaardag niet slapen door de zenuwen (en ik dus ook niet :O O+ ). Over anderhalve week haar kinderfeestje met klasgenootjes van school :)
Doehoeeeeeei :W Gek hoor. En heel veel plezier met het feestje!
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:43:33 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201924803
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:29 schreef Schanu het volgende:
Adrian, nog gefeliciteerd met Willem!

Ik lees over het Paw Patrol theater, daar zijn wij niet geweest maar wel naar de film. Jewel vond het fantastisch en zat op het puntje van haar stoel, zo zoet O+

En oef ja herkenbaar, kleuter er amper toe kunnen laten zetten om mee te gaan als je wat leuks gaat doen. Dan kan er drama geschopt worden om niks en achteraf was het dan 'toch wel heel leuk' 8)7

Hier een zieke kleuter, die vandaag gelukkig alweer praatjes heeft en morgen hopelijk weer naar school kan. Ze ligt as we speak op de bank naar Pets United te kijken, een film op Netflix die ze denk ik al 6 keer heeft gezien de afgelopen dagen want verder dan bankhangen komt ze nog niet echt. Over and over and over and over again dezelfde film, je moet kennelijk een kleuter zijn om dat leuk te vinden :')
Herhaling is the key :') Hier worden de Ninjago-episodes bijna letterlijk meegespeeld, zovaak zijn ze bekeken.

Ik werd vanmorgen gebeld door de juf. Max had buikpijn en pijn in zijn billen. Maar opgehaald, beetje rust kon ook geen kwaad. Hij ging alleen naar de wc, ik verschoonde een broek en hij was meer dan OK. "Zo, gaan we nog voetballen?" Ik kom om in het werk, dus het was aardig frustrerend. Uiteindelijk maar losgelaten en de hele dag samen gechilled en einde middag alsnog naar voetbaltraining geweest (met succes).

Voor die buikpijn maar wel eens naar de huisarts.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201926917
Heb je al een eetdagboek bij gehouden Quoi? Gewoon alles opschrijven wat er in gaat voor een paar weken en hoeveel laat er elke dag is en wat voor last. Ik vermoed dat dat ook een van de eerste dingen is waar de huisarts naar gaat vragen. Dan kom je iig goed voorbereid aan tafel. Wel heel vervelend voor hem, en frustrerend voor jou zo.

De Paw Patrol-film willen wij ook nog heen, maar het komt er maar niet van. Fijn dat het iig beter met haar gaat! De herhaling van films is ook herkenbaar. Zo hebben wij een Peter Pan-fase gehad, en daarna een Dombo-fase gevolgd door een Frozen-fase. Nu willen ze geen films meer kijken want die duren te lang, en is het vooral Paw Patrol (lang leve de nieuwe afleveringen!) en Dino Dana.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:00:12 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201928550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 23:46 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je al een eetdagboek bij gehouden Quoi? Gewoon alles opschrijven wat er in gaat voor een paar weken en hoeveel laat er elke dag is en wat voor last. Ik vermoed dat dat ook een van de eerste dingen is waar de huisarts naar gaat vragen. Dan kom je iig goed voorbereid aan tafel. Wel heel vervelend voor hem, en frustrerend voor jou zo.

De Paw Patrol-film willen wij ook nog heen, maar het komt er maar niet van. Fijn dat het iig beter met haar gaat! De herhaling van films is ook herkenbaar. Zo hebben wij een Peter Pan-fase gehad, en daarna een Dombo-fase gevolgd door een Frozen-fase. Nu willen ze geen films meer kijken want die duren te lang, en is het vooral Paw Patrol (lang leve de nieuwe afleveringen!) en Dino Dana.
Ja, hebben we. Ik heb eerst alles gedaan wat ik mezelf zou aanraden :s) Maar het blijft maar terugkomen.
pi_201948435
Quoi lastig, ik zou ook even aankloppen bij de huisarts. Ik moet zeggen dat de kinderuroloog bij ons niet heel denderend veel heeft geholpen, ik heb het traject afgesloten omdat ik genoeg had van ELK gesprek het zelfde praatje en vragen. En in schoolweken gaat het best prima, in vakanties niet. Nou prima, weten we dat, komt vanzelf. Maar alleen slijm klinkt niet heel goed.

Hoe gaan jullie kleuters met de klok om? Als ik zeg dat iets om 3 uur mag, weet hij sowieso op de digitale (12-uurs notatie) klok precies wanneer het mag, maar ik vermoed op de analoge ook. Hij kan vanaf de bank op beide kijken en kijkt snel van de ene naar de andere klok. Hij snapt het principe van een digitale (12-uurs) klok precies, 60 minuten, daarna nieuw uur, 30 minuten is een half uur en hij weet hoeveel minuten er nog moeten komen voordat het uur voorbij is. Hij heeft een wekker op zn kamer (eigen eis) en om 7:15 mag hij bij ons komen, daar houdt hij zich precies op de minuut aan.

En ik google nu hoe ik hem aan ga leren dat 19:00, zeven uur is. Hij snapt dat het bestaat, alleen zelf uitrekenen is lastig. Waarom hij dan wel weet dat als het 7:25 is en het dan nog 35 minuten duurt voordat het 8 uur is, weet ik ook niet. Is volgens mij lastiger rekenen maar goed.

Terug naar mijn punt: in mijn googlen kwam ik tegen dat ze de digitale klok pas eind groep 5 hoeven te kennen… ik snap met mijn kleuter niet helemaal waarom en waarom dat blijkbaar zo lastig is, dus hoe gaan jullie kleuters om met de klok?
pi_201948983
T snapt op een analoge klok de hele en halve uren. Op een digitale weet hij dat het eerste cijfer voor het uur staat. Wel maar tot 12 denk ik
pi_201950513
Zit er zoveel verschil tussen digitaal en analoog dan? Mijn zoon leerde in groep 1 al de basis van analoog klokkijken (hele en halve uren, en basis uitleg van kwartieren, was huiswerk in lockdown-tijd). En dat lijkt me ook lastiger dan digitaal eigenlijk.

Mijn kinderen geven niets om tijden, en we gebruiken dat ook nooit. Het schaap doet zijn ogen om 7:35 open, dus dat is ook niet iets waar ze makkelijk rekening mee kunnen houden. Geen idee dus in hoeverre ze al een beetje klok kunnen kijken. Ik vind het ook wel fijn dat ze dat nog niet kunnen, dat geeft ons wat flexibiliteit met bedtijden en opstaan.

Maar ik zou me trouwens ook niet verkijken op wat ze op school wanneer moeten kunnen. Eind groep 2 moeten ze zes letters kunnen herkennen als zijnde letters oid. Die eisen liggen voor veel kinderen echt heel laag, de meeste kinderen zullen die dingen al veel eerder kunnen. Het is volgens mij vooral een signaal als ze dat op dat eikmoment nog niet kunnen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 05:29:34 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201951282
Jullie schaap doet zijn ogen open om 7:35?? Wow. Steek ons even de ogen uit zeg :D . Onze wordt geel om 6:35 en dat zien we de meeste ochtenden samen gebeuren omdat hij dan allang bij mij is wegens wakker en bang alleen.

Eens dat het flexibiliteit geeft als ze niet klokkijken maar toch komt het hier wel vaak van pas dat hij de cijfers kent. En er is nog lang geen echt besef van de snelheid van tijd en zo dus ik kan rustig vandaag zeggen we gaan naar boven want het is half zeven en morgen we gaan naar boven want het is kwart voor zeven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201952689
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 23:55 schreef FlyingFish het volgende:
Zit er zoveel verschil tussen digitaal en analoog dan? Mijn zoon leerde in groep 1 al de basis van analoog klokkijken (hele en halve uren, en basis uitleg van kwartieren, was huiswerk in lockdown-tijd). En dat lijkt me ook lastiger dan digitaal eigenlijk.
Ja digitaal leek mij dus ook makkelijker. Ik vond het zo vreemd dat ze dat pas zo laat hoefden te kennen, maar gelukkig begrijpen meer kleuters het al.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:12:26 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201952808
Dat schaap daar wil ik helemaal niks over horen :{ ;)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:02:05 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201961955
En analoog klokkijken was er eerder bij, al best snel en onverwachts. We hebben zelfs een klok zonder cijfers. Absurd. Ik kan 'm dus bijna niks meer wijsmaken thuis (ik zit te denken wat, maar kom er niet op).

Max ligt net een half uurtje, want we liepen een optocht door de wijk vanwege Halloween. Paar vriendjes en hun ouders erbij. Gezellig :B

En nu ben ik zo moe dat ik zelf ook maar alvast op bed ben gaan liggen. Vriend loopt vannacht de droomtijdloop (wedstrijd om 02:00 uur, de enige tijd waarop je een halve marathon in een uur kunt lopen - als normale sterveling ;) ).
pi_201962279
Het schaap :r wordt hier gewoon niet gedoogd, want meneertje wil zelf bepalen wanneer hij eruit mag en "niet met het stoplicht :( " . Zodra we de stekker in het stopcontact steken wordt ie woest :')


Het is zo'n lekker meegaand typ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201962322
Wij hadden het vandaag ook over een klok/horloge voor de kaptein. Vriend suggereerde dat je een digitale ook gewoon op am/pm kunt zetten zolang ze de gewone notering nog niet begrijpen. Was ik zelf nog niet op gekomen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201964323
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 05:29 schreef Lemijn het volgende:
Jullie schaap doet zijn ogen open om 7:35?? Wow. Steek ons even de ogen uit zeg :D . Onze wordt geel om 6:35 en dat zien we de meeste ochtenden samen gebeuren omdat hij dan allang bij mij is wegens wakker en bang alleen.

Eens dat het flexibiliteit geeft als ze niet klokkijken maar toch komt het hier wel vaak van pas dat hij de cijfers kent. En er is nog lang geen echt besef van de snelheid van tijd en zo dus ik kan rustig vandaag zeggen we gaan naar boven want het is half zeven en morgen we gaan naar boven want het is kwart voor zeven.
Dat is het schaap van de oudste van 6. De meiden trekken de stekker van hun schaap er regelmatig uit, en dan moet het schaap voor straf weer een tijdje in de kast. Maar hun broer fungeert ook prima als slaapwekker, ze mogen er dan pas uit als ze horen dat hij er ook uit is, maar meestal maakt hij ze wakker.

Maar ogen open om 7:35 wil bij ons zeggen dat ze dan hun kamer uit mogen (door de weeks is dat moeten). Bij oranje mogen ze uit bed, maar moeten ze rustig in hun kamer spelen dan. Als hij nog uit staat alleen om te plassen of iets anders dringends.
en wij hebben inderdaad meestal lange slapers, voor 7 uur zijn ze zelden wakker, tenzij het vakantie is :(. Voor school moeten we ze meerdere keren per week wakker maken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201965163
Ik heb dan geen kleuter, maar mijn oudste had in groep 4 echt nog moeite met de klok. Niet met hele en halve uren, maar verder wel en digitaal vond ze nog lastiger. En ze is verder niet dom ofzo, tijd boeide haar niet zo.
pi_201966650
Onze vroege vogel sliep vandaag tot 7:30 (wintertijd :o ) ik had me voorbereid op 5:00.

Kennelijk heeft het dagje zwembad gisteren goed zn werk gedaan :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')