Ik heb nooit een brief van duo gezien van hoe of wat en ik kan niet in mijn duo digid volgens mij.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:05 schreef Raw85 het volgende:
Word je inmiddels niet gezocht door incassobureaus dan? Denk niet dat dat helpt bij een hypotheekaanvraag
Jij kiest er zelf voor om niet/slecht bereikbaar te zijn. Je betaalplicht vervalt niet door jouw keuze om te wachten met betalen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb nooit een brief van duo gezien van hoe of wat en ik kan niet in mijn duo digid volgens mij.
Ze hebben me ook niet gebeld.
Ik had ooit wat mailtjes voorbij zien komen maar die belandden in de spamfolder en ook daar stond weinig duidelijks in.
Onzin, ik sta gewoon geregistreerd voor kiezen in het buitenland en heb zelfs een registratie niet-ingezetene in het GBA.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 18:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Jij kiest er zelf voor om niet/slecht bereikbaar te zijn. Je betaalplicht vervalt niet door jouw keuze om te wachten met betalen.
In jouw geval hoop ik dat er iets van boeterente bestaat en dat die absurd hoog is want je bent gewoon dom bezig en dat valt zelfs met de beste wil ter wereld niet goed te praten.
Het is wel jouw schuld dat je een schuld hebtquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 18:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Onzin, ik sta gewoon geregistreerd voor kiezen in het buitenland en heb zelfs een registratie niet-ingezetene in het GBA.
Daarvoor heb ik mijn huidige adres opgegeven, wat blijkt? Staat er op die RNI niet eens mijn juiste adres. De brief kwam wél gewoon aan bij mij thuis maar het staat dus niet in het GBA
Het is niet mijn schuld dat de administratie in Nederland een zooitje is geworden ivm de 'ruttedoctrine'.
Ik heb niet op rutte gestemd
Studeren is een keuze en geld lenen ook. Gewoon alles netjes terugbetalen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:55 schreef sirdanilot het volgende:
onaliteit.
Toch belachelijk. Bij DUO blijf je betalingsplichtig voor je studieschuld (hoger onderwijs hoort gewoon gratis te zijn zoals in scandinavie), zelfs als ik de ierse nationaliteit zou aannemen waar ik al in aanmerking voor kom.
Ik ben dan toch helemaal geen Nederlander meer wat heb ik dan nog met hen te maken, en hoe gaan ze me ooit opsporen
Klacht: betalingsplichtig blijven aan DUO voor de rest van mijn leven voor iets dat gewoon gratis hoort te worden aangeboden.
Ik werk gewoon fulltimequote:Op vrijdag 15 oktober 2021 19:39 schreef knoopie het volgende:
Als je nu al die tijd die je aan je repeterende kuttopics besteedt gewoon hard had gewerkt, dan had je nu je studieschuld al voor de helft afgelost.
Ik ben benieuwd bij welke studie zulke patronen geleerd worden. Die zouden per direct gesloten moeten worden, en de leerlingen hun geld terug moeten betalen. Dan heeft deze user ook geen schuld meer.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 23:52 schreef Repentless het volgende:
Je gaat zelf een schuld aan in Nederland en vindt het dan belachelijk dat je die moet terugbetalen omdat je je Nederlanderschap opgeeft. En daarnaast vind je het raar dat je moet betalen, omdat het volgens jou gratis hoort te zijn.
Wat een denkpatroon, niet te geloven.
Domme onterechte klacht. Een schuld is niet verbonden aan een nationaliteit. Je wist ook van te voren waar je aan begon. Je had ook de keuze kunnen maken om niet te studeren. Niet achteraf gaan janken danquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 11:55 schreef sirdanilot het volgende:
onaliteit.
Toch belachelijk. Bij DUO blijf je betalingsplichtig voor je studieschuld (hoger onderwijs hoort gewoon gratis te zijn zoals in scandinavie), zelfs als ik de ierse nationaliteit zou aannemen waar ik al in aanmerking voor kom.
Ik ben dan toch helemaal geen Nederlander meer wat heb ik dan nog met hen te maken, en hoe gaan ze me ooit opsporen
Klacht: betalingsplichtig blijven aan DUO voor de rest van mijn leven voor iets dat gewoon gratis hoort te worden aangeboden.
In Nederland gaat je dat iig niet meer lukken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:00 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gewerkt hoor en relatief weinig geleend ook nog.
En ik doe zeker wat met die slechte keuze (volgens jou dan. ik vind het geen slechte keuze want ik heb plezier gehad). Namelijk: het niet terugbetalen. Zit lekker in het buitenland. En zodra ik eindelijk een koophuis heb zal ik beginnen met het terug te betalen.
[..]
Oh maar ik ga álles terugbetalen hoor. Zodra ik een koophuis heb. Tot die tijd krijgen ze van mij geen cent.
[..]
Dit ga ik zéker doen.
Zodra ik een huis heb gekocht.
Er is nog hoop! Volgens DUO kan de schuld worden kwijtgescholden in de volgende situaties: Ts kan niet meer voor zichzelf zorgen door ziekte. Ts zit al jaren in een gesticht. Ts ligt in een coma. Ts is dood. Wederom genoeg keuzes om het niet terug hoeven te betalen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd bij welke studie zulke patronen geleerd worden. Die zouden per direct gesloten moeten worden, en de leerlingen hun geld terug moeten betalen. Dan heeft deze user ook geen schuld meer.
Maar een 17 jarige die gaat studeren heeft doorgaans geen IQ van 90quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Een 17-jarige die gaat studeren is nog minderjarig.
Laatst bij het boodschappen doen ben ik gewoon zonder te betalen de winkel uitgelopen. Komen ze achter mij aan zo van: “je moet nog betalen” Waarom?!? Ik ben toch niet meer in de winkel?!?quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 10:38 schreef TornadoDK het volgende:
Helemaal mee eens. Ik heb gvd mijn huis verkocht maar alsnog willen die ratten van de bank dat ik mijn hypotheek betaal, terwijl ik allang in aanmerking kom voor een huurhuis.
Oh dat wist ik niet. Goed om te weten zoek ik een huisje in Ierlandquote:Op zaterdag 16 oktober 2021 09:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In Nederland gaat je dat iig niet meer lukken.
https://archive.is/0ErSL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |