abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:48:34 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751252
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:45 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Ben ik persoonlijk hier in de omgeving nog niet tegen gekomen. En dan heb ik het over een aantal restaurants/cafe's en voetbalstadion.
Hartstikke prima

Zeker voor jongeren. Laat die lekker gewoon hun leven weer kunnen oppakken

Als ik jong was zonder risicogroep te zijn nu had ik het er ook op gegokt. De groeten met hun kutsysteem
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201751264
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:48 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Hoeveel daarvan zijn eigenlijk positief? Ik heb me aan een tiental x laten testen maar steeds negatief.
Laatste cijfers waren 0.1/0,2%.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:50:30 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Aan de andere kant, maak het jezelf dan niet zo moeilijk en zet gewoon die spuit er in.

Van het weekend mijn schoonzusje nog geholpen. Niet gevaccineerd (yogawappie), en ging vijf dagen naar Valencia. Geholpen met EUform, QR, 'savonds laat nog wat komen printen, en tot 00.30 snachts paniek omdat toen de testuitslag pas binnen kwam. Vertrokken de volgende dag om 07.00. Ik help ze graag, maar moet dan stiekem toch wel lachen, vooral lekker moeilijk doen.
De reden je te laten vaccineren moet m.i. altijd zijn omdat je dat vaccin wilt hebben.
Voor jezelf.
Alle andere redenen zijn voor corona bijzaak en zouden m.i. niet leidend moeten zijn

Toegangsbeperkingen overal zijn politieke keuzes en hebben vrij weinig met gezondheid te maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:50:49 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201751280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:48 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Hoeveel daarvan zijn eigenlijk positief? Ik heb me aan een tiental x laten testen maar steeds negatief.
Bij het meest recente statistiekje dat ik ervan zag was het ongeveer 1 op de 1000, maar dat was een paar weken geleden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201751283
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ben tig keer gecheckt ondertussen en iedere keer ID moeten laten zien

Daarnaast zal het me aan mijn reet roesten of ze frauderen ermee. Ik vind heel die QR code inzetten in Nederland dikke onzin en kwalijk :s)
Fluctueert miss erg per regio. Hier interesseert het de meeste uitbaters echt geen reet. Als je maar een groen vinkje hebt, zal hun echt een rotzorg zijn of mensen dezelfde QR gebruiken...als het voor het oog maar klopt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201751315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Laatste cijfers waren 0.1/0,2%.
Is dat hele TvT het wel waard dan financieel gezien? Er is toch een heel bureaucratisch verdienmodel opgetuigd om 1 of 2 positieve mensen op de 1000 eruit te plukken...
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201751322
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:50 schreef Molo het volgende:

[..]
De reden je te laten vaccineren moet m.i. altijd zijn omdat je dat vaccin wilt hebben.
Voor jezelf.
Alle andere redenen zijn voor corona bijzaak en zouden m.i. niet leidend moeten zijn

Toegangsbeperkingen overal zijn politieke keuzes en hebben vrij weinig met gezondheid te maken
Als het makkelijker is, is ook een reden voor jezelf.

Zelf heb ik het gedaan omdat ik zag dat het helpt. Om alles weer normaal te krijgen.

Maar nu de QRcode als dwangmaatregel wordt gezien, gooien de mensen die om onduidelijke redenen niet willen nog meer de kont tegen de kribbe. Dan wordt het een principekwestie. Wat dat betreft hebben ze dat compleet verkeerd aangepakt. Ze hadden beter alles nog eens duidelijk uit kunnen leggen met cijfers over blijvende klachten na vaccinaties (want daar zijn ze bang voor), verdeling in het ziekenhuis etc.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:54:12 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751335
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:52 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Is dat hele TvT het wel waard dan financieel gezien? Er is toch een heel bureaucratisch verdienmodel opgetuigd om 1 of 2 positieve mensen op de 1000 eruit te plukken...
Dat is helemaal niet de reden dat het is opgetuigd joh :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:55:06 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201751350
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:52 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Is dat hele TvT het wel waard dan financieel gezien? Er is toch een heel bureaucratisch verdienmodel opgetuigd om 1 of 2 positieve mensen op de 1000 eruit te plukken...
Nee, dat is het niet. Dan kun je twee dingen doen: ermee ophouden of de gebruiker laten betalen. Ik neem aan dat we binnen nu en een paar weken overgaan op het tweede. We besluiten namelijk eerst (beluister de experts maar in de media) dat we dit tot de lente willen laten doorlopen en dáárna duiken de berichten op dat dit toch wel erg veel geld kost. Geld dat door de netjes gevaccineerde medemens moet worden opgehoest zodat een aantal ongevaccineerden naar de kroeg en het voetbalstadion kunnen.

Althans, een dergelijke toonzetting verwacht ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:56:19 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751365
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als het makkelijker is, is ook een reden voor jezelf.

Zelf heb ik het gedaan omdat ik zag dat het helpt. Om alles weer normaal te krijgen.

Maar nu de QRcode als dwangmaatregel wordt gezien, gooien de mensen die om onduidelijke redenen niet willen nog meer de kont tegen de kribbe. Dan wordt het een principekwestie. Wat dat betreft hebben ze dat compleet verkeerd aangepakt. Ze hadden beter alles nog eens duidelijk uit kunnen leggen met cijfers over blijvende klachten na vaccinaties (want daar zijn ze bang voor), verdeling in het ziekenhuis etc.
Er zijn verschillende redenen waarom mensen zich niet laten vaccineren

Drang in toenemende mate en dwang gaan daarbij bij veel mensen niet meehelpen om alsnog te laten vaccineren.

'Als het makkelijker is voor jezelf is dat ook een reden voor jezelf' is natuurlijk wel een wat gekke redenatie. Zo kun je alles ombuigen naar dat je er zelf baat bij hebt, als je de alternatieven op persoonsniveau maar naar genoeg maakt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201751369
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:50 schreef Molo het volgende:

[..]
De reden je te laten vaccineren moet m.i. altijd zijn omdat je dat vaccin wilt hebben.
Voor jezelf.
Alle andere redenen zijn voor corona bijzaak en zouden m.i. niet leidend moeten zijn

Toegangsbeperkingen overal zijn politieke keuzes en hebben vrij weinig met gezondheid te maken
Mwah. Denk dat het voor de meesten een mix aan argumenten is:
-voor jezelf (wie heeft en nou zin om ziek te worden met onbekende uitkomst?)
-ten bescherming van anderen
-zodat de maatschappij weer open kan
-zodat je weer normaal op vakantie kunt
-zodat je leven weer normaal is
Definitely not CIA
pi_201751377
Ik ben wel benieuwd hoeveel er al zijn gesnoept van die 1,8 miljoen ongevaccineerden van een paar weken geleden, ik heb het idee dat er daar toch wel een paar honderdduizend vanaf zijn ondertussen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:57:14 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Dan kun je twee dingen doen: ermee ophouden of de gebruiker laten betalen. Ik neem aan dat we binnen nu en een paar weken overgaan op het tweede. We besluiten namelijk eerst (beluister de experts maar in de media) dat we dit tot de lente willen laten doorlopen en dáárna duiken de berichten op dat dit toch wel erg veel geld kost. Geld dat door de netjes gevaccineerde medemens moet worden opgehoest zodat een aantal ongevaccineerden naar de kroeg en het voetbalstadion kunnen.

Althans, een dergelijke toonzetting verwacht ik.
Eens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 12:57:27 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201751385
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Dan kun je twee dingen doen: ermee ophouden of de gebruiker laten betalen. Ik neem aan dat we binnen nu en een paar weken overgaan op het tweede. We besluiten namelijk eerst (beluister de experts maar in de media) dat we dit tot de lente willen laten doorlopen en dáárna duiken de berichten op dat dit toch wel erg veel geld kost. Geld dat door de netjes gevaccineerde medemens moet worden opgehoest zodat een aantal ongevaccineerden naar de kroeg en het voetbalstadion kunnen.

Althans, een dergelijke toonzetting verwacht ik.
Vraag me wel af hoe dat gebruiker laten betalen gaat werken. Als je alle kosten doorberekend aan de gebruiker ga je richting ¤ 100,- per test, aangezien je de hele bedrijfsvoering van de commerciële aanbieders mee moet nemen.

Als het echt ¤ 7,50 wordt is het dus eigenlijk niet meer dan een symbolische 'gebruiker betaald'.

Dat is overigens geen pleidooi om gebruikers maar te laten betalen, maar meer een pleidooi dat 'gebruiker betaald' kolder is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:59:11 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751415
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Mwah. Denk dat het voor de meesten een mix aan argumenten is:
-voor jezelf (wie heeft en nou zin om ziek te worden met onbekende uitkomst?)
-ten bescherming van anderen
-zodat de maatschappij weer open kan
-zodat je weer normaal op vakantie kunt
-zodat je leven weer normaal is
En dat is prima, iedereen die wil moet dat vooral nemen. Ik ben erg pro vaccineren.

Maar dat moet dan weer niet de reden zijn dat mensen móeten vaccineren en worden belemmerd in van alles en nog wat tot ze 'geheel vrijwillig' :') die stap gaan zetten omdat het leven anders gewoon dik kut wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 oktober 2021 @ 13:00:33 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel er al zijn gesnoept van die 1,8 miljoen ongevaccineerden van een paar weken geleden, ik heb het idee dat er daar toch wel een paar honderdduizend vanaf zijn ondertussen.
Vanwege oplopende besmettingen? Die zijn er ook veel onder volledig gevaccineerden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 oktober 2021 @ 13:02:56 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201751465
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vraag me wel af hoe dat gebruiker laten betalen gaat werken. Als je alle kosten doorberekend aan de gebruiker ga je richting ¤ 100,- per test, aangezien je de hele bedrijfsvoering van de commerciële aanbieders mee moet nemen.

Als het echt ¤ 7,50 wordt is het dus eigenlijk niet meer dan een symbolische 'gebruiker betaald'.

Dat is overigens geen pleidooi om gebruikers maar te laten betalen, maar meer een pleidooi dat 'gebruiker betaald' kolder is.
Tenzij je dus echt de werkelijke kosten aan de gebruiker gaat doorberekenen. Ik zie het nog wel gebeuren ook, als je maar verontwaardiging genoeg creëert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 14 oktober 2021 @ 13:03:59 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201751472
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:50 schreef Molo het volgende:
De reden je te laten vaccineren moet m.i. altijd zijn omdat je dat vaccin wilt hebben.
Voor jezelf.
Ik denk dat dit het eerste vaccin is waar ik zelf over kon beslissen, al die andere was ik of te jong of ik had geen keuze als ik naar land x zou gaan en nee dat was niet voor vakantie.
pi_201751482
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je pakt een definitie die in jou straatje past. Dit lees ik bij de Van Dale:
lockdown (noodmaatregel waarbij een gebouw of gebied om veiligheidsredenen niet mag worden betreden of verlaten), totale afsluiting.
Dus jij mocht je huis niet uit en dergelijke.
Mijn pand was gesloten. En nu?
Of zat ik dan wel in een lockdown en jij niet?

Lastig zeg, moeilijk moeilijk. :')
Go hard or go home
pi_201751484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tenzij je dus echt de werkelijke kosten aan de gebruiker gaat doorberekenen. Ik zie het nog wel gebeuren ook, als je maar verontwaardiging genoeg creëert.
Niemand gaat natuurlijk ¤100 per test betalen. En ¤7,50 betalen terwijl het eigenlijk ~¤100 per test is natuurlijk ook belachelijk. Dan voer je het dus alleen in om nog een extra drempel op te werpen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 13:05:27 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751498
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tenzij je dus echt de werkelijke kosten aan de gebruiker gaat doorberekenen. Ik zie het nog wel gebeuren ook, als je maar verontwaardiging genoeg creëert.
En dan gaan we dat oplossen door zelftests te koppelen aan een videoupload of livestream naar je coronacheckapp :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 14 oktober 2021 @ 13:06:51 #272
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201751520
Limburg lekker rood, en komt er ook nog een Oktoberfeest en Carnavalsfeest aan.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 13:07:31 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201751533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik denk dat dit het eerste vaccin is waar ik zelf over kon beslissen, al die andere was ik of te jong of ik had geen keuze als ik naar land x zou gaan en nee dat was niet voor vakantie.
Dat kan natuurlijk, ik heb zat keuzes gehad erin. Voor werk en privé. Maak ik altijd voor mijzelf afgewogen keuzes in.
Hepatitis B vaccinatie, prima, Mexicaanse griepprik had ik toen geen zin in en geen behoefte aan.
Bijvoorbeeld.

Sturen op risicogroepen en verder moet het lekker klaar zijn hiermee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201751551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:06 schreef KingRadler het volgende:
Limburg lekker rood, en komt er ook nog een Oktoberfeest en Carnavalsfeest aan.
Word die status nog steeds bepaald door het aantal besmettingen of zijn ze inmiddels zo snugger dat het om aantal ziekenhuis opnames per 1000 gaat?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 13:10:12 #275
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201751568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:08 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Word die status nog steeds bepaald door het aantal besmettingen of zijn ze inmiddels zo snugger dat het om aantal ziekenhuis opnames per 1000 gaat?
maakt niks uit, genoeg Limburgse vrouwen die dan tijdens de feesten een andere spuit krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')