abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:02:20 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201718282


Welkom in het topic waarin we alles bespreken rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL!

We hadden een vakantiestop in verband met corona, maar gelukkig mogen we weer wat meer buitenlandse bestemmingen bezoeken! Het was een zwaar jaar voor iedereen, maar we wilden natuurlijk wel blijven genieten van de gerechten uit onze favoriete vakantiebestemmingen. Voor zover dat mogelijk was natuurlijk. In noodgeval zou je natuurlijk voor iets dergelijks kunnen gaan:



Maar van de echte CUL hobby-kok verwacht ik natuurlijk meer. B-).

Wie gaat net als ik graag op vakantie (je bent TRV-mod of niet natuurlijk) en komt dan toch weer thuis met weer een nieuw receptenboek? Ondanks de heilige belofte aan mijn vrouw om het niet te doen, koop ik toch vaak weer een lokaal boekje boordevol lekkere recepten. Leuk toch als souvenir? Dat de kast inmiddels uitpuilt met nauwelijks geraadpleegde kookboeken doet er natuurlijk niet toe. :'). Een kleine selectie uit mijn boekenkast:

211011_61302_IMG_20211011_120839.jpg

De enige regel:
• Kook in deze maand een gerecht dat binnen het thema past. Wat is je favoriete vakantiebestemming en wat eet je daar het liefst?

Is Spanje jouw land en maak je een geweldige Valenciaanse paella, of een overrompelende Baskische Merluza a la Vasca, een Asturische Fabada misschien? Of is het Franse land jouw bestemming en deel je met ons jouw versie van de Bourgondische Boeuf Bourguignon, Coq au Vin uit de Auvergne, of een Provençaalse Bouillabaise? Of verras je ons met een Zweedse smorgasbord? Een exotische Jerk Chicken uit Jamaica? Een Engelse Pie? Iets uit de Marokkaanse Tajine? Een Ethiopische Injera?

Laat het ons weten en laat zien hoe jij het klaar maakt!

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 11-10-2021 17:13:10 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:02:57 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201718290
Als TRV mod ken je natuurlijk ook wel de favoriete bestemmingen van diverse FOK!kers, dus een onschuldig oproepje kan geen kwaad. Al kan ik er ook faliekant naast zitten met de favoriete bestemmingen. :P

@flipsen : Welk Braziliaans gerecht mogen we van jou verwachten in dit topic? B-).
Vooruit, hoe je een perfecte Argentijnse steak maakt mag natuurlijk ook.
@HenkPietKlaasWim : Appeltaart uit Madagascar?
@SEMTEX : Durf je iets aan uit de Azoren
@AlwaysHappy : Laat je zien dat Hawaii meer is dan een rare pizza?
@MaJo : Verras je ons met iets anders dan een Amerikaanse hamburger?
@bloodymary1 : Hoe maak je de perfecte Bolognaise die eigenlijk gewoon ragu heet?
@Sjeen : Geef je Figlmüller het nakijken met jouw Wiener Schnitzel?
@liesje1979 : Wat kun je ons leren van de Albanische keuken?
@Blues & @golfer : Italië? Hebben ze daar lekker eten?
@Gaoxing : Thaise curry of Dubaise meuk?
@laziness : Hoe maak jij jouw poutine? Met maple syrup?
@Fogel : Noorse zalm zeker? Of toch een interessante Japanse okonomiyaki?
@Dven : Hebben ze daar in Bulgarije nog meer dan heerlijke guvech?
@Budapestenaar : Wordt het iets anders zijn dan goulash?
@Greys : Waar gooi je die Madeira allemaal doorheen?
@LangeTabbetje & @Lenny_Leonard : Van de Filipijnse keuken weet ik niets.
@Metalfreak : Kroatië toch? Ken alleen cevapcici. Is er meer?
@ultra_ivo : Welk gerecht uit het voormalige Joegoslavië sleept jou door de fietskilometers?
@bianconeri : Nederland is ook een vakantieland hoor. Stamppot?

Mijn favoriete bestemming is natuurlijk Indonesië. Waarom zou je anders daar naar toe gaan op je huwelijksreis. Dus ik maak komend weekend een rijsttafel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:07:42 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201718331
Vergeet ik helemaal de Gentse Waterzooi van @yvonne . Of haar in Leffe gestoofde varkenswangetjes. :9~
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:08:23 #4
45833 crew  Fogel
pi_201718340
Goed initiatief!
Zalm is :r wat mij betreft.
Zal mijn receptenboek eens opentrekken als ik weer thuis ben. Als TRV mod ben ik uiteraard op reis nu :P
Poutine-gebied alhier. Best goed te eten dat spul.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Licht Ontvlambaar maandag 11 oktober 2021 @ 17:14:30 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201718398
Cool! Al maak ik eigenlijk nooit schnitzel, maar die kookboekenkast, die puilt ook wel uit inmiddels :P
Ik ga eens denken ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_201718425
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Als TRV mod ken je natuurlijk ook wel de favoriete bestemmingen van diverse FOK!kers, dus een onschuldig oproepje kan geen kwaad. Al kan ik er ook faliekant naast zitten met de favoriete bestemmingen. :P

@:flipsen : Welk Braziliaans gerecht mogen we van jou verwachten in dit topic? B-).
Vooruit, hoe je een perfecte Argentijnse steak maakt mag natuurlijk ook.
@:HenkPietKlaasWim : Appeltaart uit Madagascar?
@:SEMTEX : Durf je iets aan uit de Azoren
@:AlwaysHappy : Laat je zien dat Hawaii meer is dan een rare pizza?
@:MaJo : Verras je ons met iets anders dan een Amerikaanse hamburger?
@:bloodymary1 : Hoe maak je de perfecte Bolognaise die eigenlijk gewoon ragu heet?
@:Sjeen : Geef je Figlmüller het nakijken met jouw Wiener Schnitzel?
@:liesje1979 : Wat kun je ons leren van de Albanische keuken?
@:Blues & @:golfer : Italië? Hebben ze daar lekker eten?
@:Gaoxing : Thaise curry of Dubaise meuk?
@:laziness : Hoe maak jij jouw poutine? Met maple syrup?
@:Fogel : Noorse zalm zeker? Of toch een interessante Japanse okonomiyaki?
@:Dven : Hebben ze daar in Bulgarije nog meer dan heerlijke guvech?
@:Budapestenaar : Wordt het iets anders zijn dan goulash?
@:Greys : Waar gooi je die Madeira allemaal doorheen?
@:LangeTabbetje & @:lenny_leonard : Van de Filipijnse keuken weet ik niets.
@:Metalfreak : Kroatië toch? Ken alleen cevapcici. Is er meer?
@:ultra_ivo : Welk gerecht uit het voormalige Joegoslavië sleept jou door de fietskilometers?
@:bianconeri : Nederland is ook een vakantieland hoor. Stamppot?

Mijn favoriete bestemming is natuurlijk Indonesië. Waarom zou je anders daar naar toe gaan op je huwelijksreis. Dus ik maak komend weekend een rijsttafel.
Leuk nieuw topic, en de bestemming klopt. Heel Italië eigenlijk. Zal het recept nog posten.

Buiten dat en buiten het feit dat ik nog nooit in Indonesië ben geweest is een Indische rijsttafel toevallig wel mijn specialiteit. :9~
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:20:12 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201718461
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Als TRV mod ken je natuurlijk ook wel de favoriete bestemmingen van diverse FOK!kers, dus een onschuldig oproepje kan geen kwaad. Al kan ik er ook faliekant naast zitten met de favoriete bestemmingen. :P

@:flipsen : Welk Braziliaans gerecht mogen we van jou verwachten in dit topic? B-).
Vooruit, hoe je een perfecte Argentijnse steak maakt mag natuurlijk ook.
@:HenkPietKlaasWim : Appeltaart uit Madagascar?
@:SEMTEX : Durf je iets aan uit de Azoren
@:AlwaysHappy : Laat je zien dat Hawaii meer is dan een rare pizza?
@:MaJo : Verras je ons met iets anders dan een Amerikaanse hamburger?
@:bloodymary1 : Hoe maak je de perfecte Bolognaise die eigenlijk gewoon ragu heet?
@:Sjeen : Geef je Figlmüller het nakijken met jouw Wiener Schnitzel?
@:liesje1979 : Wat kun je ons leren van de Albanische keuken?
@:Blues & @:golfer : Italië? Hebben ze daar lekker eten?
@:Gaoxing : Thaise curry of Dubaise meuk?
@:laziness : Hoe maak jij jouw poutine? Met maple syrup?
@:Fogel : Noorse zalm zeker? Of toch een interessante Japanse okonomiyaki?
@:Dven : Hebben ze daar in Bulgarije nog meer dan heerlijke guvech?
@:Budapestenaar : Wordt het iets anders zijn dan goulash?
@:Greys : Waar gooi je die Madeira allemaal doorheen?
@:LangeTabbetje & @:lenny_leonard : Van de Filipijnse keuken weet ik niets.
@:Metalfreak : Kroatië toch? Ken alleen cevapcici. Is er meer?
@:ultra_ivo : Welk gerecht uit het voormalige Joegoslavië sleept jou door de fietskilometers?
@:bianconeri : Nederland is ook een vakantieland hoor. Stamppot?

Mijn favoriete bestemming is natuurlijk Indonesië. Waarom zou je anders daar naar toe gaan op je huwelijksreis. Dus ik maak komend weekend een rijsttafel.
Die van mij heb je goed in ieder geval :D

Alleen niet echt een fan van koken helaas :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 17:32:28 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201718578
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:08 schreef Fogel het volgende:
Goed initiatief!
Zalm is :r wat mij betreft.
Zal mijn receptenboek eens opentrekken als ik weer thuis ben. Als TRV mod ben ik uiteraard op reis nu :P
Poutine-gebied alhier. Best goed te eten dat spul.
Hier ook geen zalm-fan, maar in mijn beperkte kennis van de Noorse keuken kwam ik even niet verder dan Noorse zalm.

quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:14 schreef Sjeen het volgende:
Cool! Al maak ik eigenlijk nooit schnitzel, maar die kookboekenkast, die puilt ook wel uit inmiddels :P
Ik ga eens denken ;)
Schnitzel staat hier ook zelden op het menu. Geen idee ook of Wenen nou jouw favoriete bestemming is, maar je verwees me ooit naar Figlmüller. :9.

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk nieuw topic, en de bestemming klopt. Heel Italië eigenlijk. Zal het recept nog posten.
Wie Italiaanse keuken zegt, zegt Bologna natuurlijk. B-).
quote:
Buiten dat en buiten het feit dat ik nog nooit in Indonesië ben geweest is een Indische rijsttafel toevallig wel mijn specialiteit. :9~
Oe, een concurrent voor de rijsttafel. :D.

quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die van mij heb je goed in ieder geval :D

Alleen niet echt een fan van koken helaas :P
Het hoeft geen hoogstaande cuisine te zijn natuurlijk. Elke poging wordt gewaardeerd hier in CUL.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:20:13 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201718964
Ik kook maar weinig Bulgaarse gerechten :@ Maar zal het over een week of twee eens een poging geven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201718990
Goed topic _O_
Spoilers!
  One tough cookie maandag 11 oktober 2021 @ 18:33:28 #11
169210 liesje1979
pi_201719112
Ik eet in Albanie eigenlijk vooral Italiaans en Turks. :+
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 18:39:21 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201719166
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:20 schreef Dven het volgende:
Ik kook maar weinig Bulgaarse gerechten :@ Maar zal het over een week of twee eens een poging geven.
Er zit hier een Bulgaars restaurant en brouwerij om de hoek. Eet daar vaak guvech met bierworst. :9.

quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed topic _O_
Vreemd genoeg zie ik jou nooit in TRV, dus ik kon je niet even snel linken aan een favoriete vakantiebestemming met bijbehorend gerecht. Dus ik ben benieuwd. B-).

quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:33 schreef liesje1979 het volgende:
Ik eet in Albanie eigenlijk vooral Italiaans en Turks. :+
-O- En ik keek nog wel uit naar jouw Albanische kookkunsten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201721924
De Malagasy keuken is nou niet bepaald lekker te noemen. Of je moet natuurlijk houden van aangebakken rijst en dat je dan in de aangebakken pan thee maakt. :?

Maar, ik was vorige week dus wel in Parijs en heb daar de Chouquettes ontdekt!
Dat zijnsoesjes zonder vulling maar wel met wat parelduiken erop. Superlekker. Luchtig maar smakelijk. En eenvoudig zelf te maken (als het je tenminste lukt om soezende te maken).
Net tien minuten uit de oven zijn ze het lekkerste.
Zoals alle koekjes. 8-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:37:18 #14
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_201722268
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:
@Metalfreak : Kroatië toch? Ken alleen cevapcici. Is er meer?
Ja, nou, cevapcici was volgens de locals zelf Bosnisch, maar is niet heel speciaal. Maar ik hou gewoon van gegrilld vlees :P En truffels is echt iets voor Istrië, maar daar moet je van houden, ik kon in elk geval al niet tegen de stank die er vanaf komt :r Ajvar is volgens mij ook typisch Kroatisch, wel erg lekker, gewoon in een potje te krijgen. En Djuwetsch rijst, maar dat koop ik ook gewoon kant en klaar in blik in Duitsland.

Ik ben verder geen kok, ik eet het liever ergens in een restaurant :P
Don't let my username fool you...
pi_201724756
Zal van de week eens het recept voor adobo opzoeken. Toch 1 van de weinige gerechten die door het gehele land gegeten wordt.

Doe ik er ook een lechon baboy bij, want dat is ook superlekker.

Probleem is wel dat ik niet zo'n kok ben, ik ben meer een consumer dan een producer zeg maar. Maar ik zal mijn best doen voor een bijdrage...
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:16:16 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201725408
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Als TRV mod ken je natuurlijk ook wel de favoriete bestemmingen van diverse FOK!kers, dus een onschuldig oproepje kan geen kwaad. Al kan ik er ook faliekant naast zitten met de favoriete bestemmingen. :P

@:MaJo : Verras je ons met iets anders dan een Amerikaanse hamburger?

Ik maak wel een mean American cheesecake :9 Ik ben alleen ontzettend druk de komende weken dus ik ben bang dat bakken niet gaat lukken -O- Ik kan wel het recept delen voor wie interesse heeft?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:28:55 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_201729475
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Als TRV mod ken je natuurlijk ook wel de favoriete bestemmingen van diverse FOK!kers, dus een onschuldig oproepje kan geen kwaad. Al kan ik er ook faliekant naast zitten met de favoriete bestemmingen. :P

@:Gaoxing : Thaise curry of Dubaise meuk?

Beiden. Hoewel... echt Dubais (of Emirati in het algemeen) maar zelden. Het is zelfs hier niet echt een bekende keuken. Wel veel een combi van Iraans (Sabrina Ghayour is een favo kookboekenschrijfster) en Libanees. En als ik tijd en energie over heb ben ik erg dol op de Midden-Oosterse fusion van Ottolenghi. Bovendien vergeet je dat we ook nog in China hebben gewoond, en sinds een paar maanden ben ik daar weer meer van aan het koken. En voor China werkte ik als kok in een Franse table/chambre d'hôtes, maar daarvoor zijn de ingrediënten zo specifiek voor de regio dat ze hier minder makkelijk te vinden zijn. Voor feestjes grijp ik vaak terug op Indonesisch (uit de stokoude kookboekjes van mijn in Indië geboren schoonmoeder) en Maleis.

De enige plek waar we wel hebben gewoond, maar waar ik zelden van kook (behalve wat Filipino gerechten) is Guam. Favorieten daar waren visgerechten, en die heb ik nooit meer zo vers kunnen vinden.

Tussen chemo behandelingen en een flash-reisje naar NL volgende week gaat een uitgebreide reportage me niet lukken, maar recepten heb ik wel voor je.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:29:41 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201729484
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De Malagasy keuken is nou niet bepaald lekker te noemen. Of je moet natuurlijk houden van aangebakken rijst en dat je dan in de aangebakken pan thee maakt. :?
Is er een andere manier? :D

quote:
Maar, ik was vorige week dus wel in Parijs en heb daar de Chouquettes ontdekt!
Dat zijnsoesjes zonder vulling maar wel met wat parelduiken erop. Superlekker. Luchtig maar smakelijk. En eenvoudig zelf te maken (als het je tenminste lukt om soezende te maken).
Net tien minuten uit de oven zijn ze het lekkerste.
Zoals alle koekjes. 8-)
:o Was jij die enige TRV-er die Parijs kan waarderen?

quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:37 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, nou, cevapcici was volgens de locals zelf Bosnisch, maar is niet heel speciaal. Maar ik hou gewoon van gegrilld vlees :P En truffels is echt iets voor Istrië, maar daar moet je van houden, ik kon in elk geval al niet tegen de stank die er vanaf komt :r Ajvar is volgens mij ook typisch Kroatisch, wel erg lekker, gewoon in een potje te krijgen. En Djuwetsch rijst, maar dat koop ik ook gewoon kant en klaar in blik in Duitsland.

Ik ben verder geen kok, ik eet het liever ergens in een restaurant :P
Ik ook hoor, maar ik wil wel eens een amateuristische poging wagen. Maar is Kroatië wel jouw favoriete bestemming? Was maar een gok van mij hè.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 02:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zal van de week eens het recept voor adobo opzoeken. Toch 1 van de weinige gerechten die door het gehele land gegeten wordt.

Doe ik er ook een lechon baboy bij, want dat is ook superlekker.

Probleem is wel dat ik niet zo'n kok ben, ik ben meer een consumer dan een producer zeg maar. Maar ik zal mijn best doen voor een bijdrage...
Klinkt goed! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 08:16 schreef MaJo het volgende:
Ik maak wel een mean American cheesecake :9 Ik ben alleen ontzettend druk de komende weken dus ik ben bang dat bakken niet gaat lukken -O- Ik kan wel het recept delen voor wie interesse heeft?
Iets is beter dan niets, maar de bedoeling is natuurlijk wel meekoken met CUL. B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:33:43 #19
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201729521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:28 schreef Gaoxing het volgende:
Beiden. Hoewel... echt Dubais (of Emirati in het algemeen) maar zelden. Het is zelfs hier niet echt een bekende keuken. Wel veel een combi van Iraans (Sabrina Ghayour is een favo kookboekenschrijfster) en Libanees. En als ik tijd en energie over heb ben ik erg dol op de Midden-Oosterse fusion van Ottolenghi. Bovendien vergeet je dat we ook nog in China hebben gewoond, en sinds een paar maanden ben ik daar weer meer van aan het koken. En voor China werkte ik als kok in een Franse table/chambre d'hôtes, maar daarvoor zijn de ingrediënten zo specifiek voor de regio dat ze hier minder makkelijk te vinden zijn. Voor feestjes grijp ik vaak terug op Indonesisch (uit de stokoude kookboekjes van mijn in Indië geboren schoonmoeder) en Maleis.

De enige plek waar we wel hebben gewoond, maar waar ik zelden van kook (behalve wat Filipino gerechten) is Guam. Favorieten daar waren visgerechten, en die heb ik nooit meer zo vers kunnen vinden.

Tussen chemo behandelingen en een flash-reisje naar NL volgende week gaat een uitgebreide reportage me niet lukken, maar recepten heb ik wel voor je.
Chemo? Dat wist ik helemaal niet. Heel veel sterkte.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:42:32 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201729608
Canada is aan mij gekoppeld maar ik ben daar maar 1x geweest :D

Overigens hou ik enorm van Parijs O+
Maar ook Frankrijk in zijn geheel en Italië en de UK en Zwitserland.

Mijn heren thuis zouden weer een keer geschnetzeltes nach zürcher art wel kunnen waarderen. Of kaiserschmarrn voor de lunch. Dat mis ik wel na 2 jaar geen wintersport.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:43:11 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_201729616
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Chemo? Dat wist ik helemaal niet. Heel veel sterkte.
Tnx. We zitten al bijna twee jaar na de originele diagnose, dus ik doe het best aardig ;-) Grappig genoeg is daardoor de Chinese keuken weer meer in de picture: zoet en vet :9 Het enige echt aantrekkelijke eten in chemoweken. En m'n huidige regime maakt helaas m'n slijmvliezen ontzettend gevoelig voor pittig eten, dus dat staat op een lager pitje.
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:57:15 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201729766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:42 schreef laziness het volgende:
Canada is aan mij gekoppeld maar ik ben daar maar 1x geweest :D
Geen koppeling hoor, was gewoon iets wat mij te binnen schoot. Het is niet in steen gebeiteld.
quote:
Overigens hou ik enorm van Parijs O+
-O-
quote:
Maar ook Frankrijk in zijn geheel en Italië en de UK en Zwitserland.

Mijn heren thuis zouden weer een keer geschnetzeltes nach zürcher art wel kunnen waarderen. Of kaiserschmarrn voor de lunch. Dat mis ik wel na 2 jaar geen wintersport.
Ben benieuwd!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:02:45 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201729818
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Geen koppeling hoor, was gewoon iets wat mij te binnen schoot. Het is niet in steen gebeiteld.
[..]
-O-
[..]
Ben benieuwd!
Wat is er mis met Parijs?

Parijs heeft sfeer. In tegenstelling tot veel andere steden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:39:26 #24
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201730286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:02 schreef laziness het volgende:

[..]
Wat is er mis met Parijs?
Parijzenaars, toeristen
Eigenlijk net als met Amsterdam
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:00:25 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201730650
Oh, nou werk ik off topic door eigen toedoen in de hand. :').

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:02 schreef laziness het volgende:
Wat is er mis met Parijs?

Parijs heeft sfeer. In tegenstelling tot veel andere steden.
Niet veel hoor. Is gewoon een running gag in TRV dat je Parijs vreselijk moet vinden als echte TRV-er, terwijl het merendeel er wel eens geweest is. En het daar gewoon naar zijn/haar zin had.

Maar laten we die discussie over Parijs vooral niet verder voeden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Parijzenaars, toeristen
Eigenlijk net als met Amsterdam
En wat is jouw favoriete bestemming en welk gerecht van daar ga je ons laten zien? :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')