Blij om te horen dat het bij jou goed ging. Vannacht moest ik er om 5:00 uur aan geloven, weer een uurtje later dan de nacht ervoor. Even kijken of ik het vannacht aandurf. F. drinkt sowieso maar 7 a 8 keer per etmaal, dus het is ook geen baby die heel vaak om voeding vraagt. 's Nachts laat ze er dus vaak al lang tussen. Gisteren had ik om 20:15 uur voor het laatst gevoed en dan komt ze pas weer om 4:30 uur.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:56 schreef Rebubbled het volgende:
Vannacht gewoon niet gekolfd. Had er geen zin in. Om 4u de ene borst gegeven en om 7u de kolfborst. Dat was echt kanonskogel, zo hard en groot. Elvie was driftig met haar hele gezicht over mijn borst aan het wrijven, opzoek naar de tepel, maar dat werd hem niet. Gelukkig kreeg ik alleen daarvan al een TSR en kon ik handmatig wat weg laten lopen in een doek. Toen kon ze wel aanhappen. Ze heeft om 9u en om 11u ook gevoed, maar beide borsten zijn verre van leeg nu. Naja, paar dagen volhouden. Was wel heel fijn om liggend te voeden om 4u en daarna lekker weer verder te slapen, ipv dat kolfgedoe en dan niet meer in slaap kunnen komen.
Hoe dan! Ik kolf echt per keer met moeite 80 ml (beide borsten). Ik begin echt te denken dat mijn kolfapparaat niet krachtig genoeg is. Welke gebruik jij?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 09:14 schreef douche-eendje het volgende:
Ik kolfde vanmorgen 440 ml in 20 minuten, dat was ook bijna fantastisch.
Dat ligt meestal niet aan de kracht van je kolf he. Het is niet zo dat hoe harder je pompt, hoe meer er uit komtquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:46 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hoe dan! Ik kolf echt per keer met moeite 80 ml (beide borsten). Ik begin echt te denken dat mijn kolfapparaat niet krachtig genoeg is. Welke gebruik jij?
Het ligt er hier denk ik eerder aan dat ik Bas lang gevoed heb en mijn productie zo snel op gang kwam. Ik kolf met een freestyle en begin op stand 1 of 2, wat echt amper zuigkracht is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:46 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hoe dan! Ik kolf echt per keer met moeite 80 ml (beide borsten). Ik begin echt te denken dat mijn kolfapparaat niet krachtig genoeg is. Welke gebruik jij?
Past je kolf wel goed? Die schilden moeten wel goed op je borst aansluiten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:46 schreef Mahra het volgende:
[..]
Mijn baby is morgen 3 weken oud en gedraagt zich als een pasgeboren baby. Hij heeft nog geen duidelijk dag-nacht ritme, hij komt circa om de 3-4 uur per dag, overdag en s nachts.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 12:20 schreef Rebubbled het volgende:
Overdag is Elvie een rupsje nooit genoeg, maar ik denk niet dat we over de 9 voedingen heen gaan per etmaal. Ze clustert vanaf 19u, valt om 21/22u in slaap en slaapt tot 4/5u. Daarna tot 7/8u en rond 9u wordt ze echt wakker voor langere tijd. Daar ben ik wel blij mee. Kan me van Lily niet herinneren dat die al zo vroeg zo lang sliep 's nachts. Maar ik weet ook van haar dat niks lang blijft zoals het is, dus ik probeer me er niet te veel aan te hechten.
Komkommer, volgens mij is de grens twee weken, tenzij de baby er last van heeft. Elvie poept elke dag, meestal meerdere keren. En elke keer heeft ze er last van. Ik zou graag ruilen..
Ik heb de medela freestyle flex, die heb jij ook toch? Ik kolf daarmee in 15 min 250 ml (in totaal van beide borsten). Ik heb de kolf daarbij op stand 3 of 4 staan (dus die druppeltjes), afhankelijk van hoe pijnlijk m’n tieten zijn. Dus lage standquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:46 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, ik heb de juiste maat. Ik merk wel dat ik nu iets meer melk heb sinds ik de nachten ook kolf. Ik kolf gemiddeld om de 3,5 a 4 uur. Misschien moet ik nog vaker kolven?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Past je kolf wel goed? Die schilden moeten wel goed op je borst aansluiten.
Ja, die heb ik ook aangeschaft. Om de hoeveel uur kolf je?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:07 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb de medela freestyle flex, die heb jij ook toch? Ik kolf daarmee in 15 min 250 ml (in totaal van beide borsten). Ik heb de kolf daarbij op stand 3 of 4 staan (dus die druppeltjes), afhankelijk van hoe pijnlijk m’n tieten zijn. Dus lage stand
Ik denk dat het aan de borst ligt hoeveel er gekolfd wordt, niet zozeer aan het apparaat
Jaaa, ik weet het! Voor nu heb ik gelukkig steeds net genoeg en kan ik doorgaan met moedermelk aanbieden, maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik heb geen reserves en dat betekent dat ik dan moet bijvoegen met kastvoeding... iets wat ik niet wil.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 14:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat ligt meestal niet aan de kracht van je kolf he. Het is niet zo dat hoe harder je pompt, hoe meer er uit komt
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij staat deze op L9.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het ligt er hier denk ik eerder aan dat ik Bas lang gevoed heb en mijn productie zo snel op gang kwam. Ik kolf met een freestyle en begin op stand 1 of 2, wat echt amper zuigkracht is.
Passen je schilden goed? En laat je de TSR-opwekstand lang genoeg doorlopen, als in tot je een goede tsr hebt?quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:28 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij staat deze op L9.
Vaker kolven zorgt in ieder geval voor stimulans van je productie, dus zeker het overwegen waard!quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:25 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, ik heb de juiste maat. Ik merk wel dat ik nu iets meer melk heb sinds ik de nachten ook kolf. Ik kolf gemiddeld om de 3,5 a 4 uur. Misschien moet ik nog vaker kolven?
2 jaar sowieso, tenzij Elvie eerder stopt. En langer als ze besluit daar behoefte aan te hebben. De eerste keer was mijn streven tot ik terug ging naar werk. Maar met 4 maanden was het eigenlijk zo gemakkelijk geworden dat ik al die flesjes wassen met KV juist als grotere last zag. Dus toen dacht ik 6, als ze gaat eten. Maar toen namen de voedingen af en werd het nog makkelijker. Ook bleek de borst echt de kuur voor elk huiltje en dat was toch ook wel een mooi voordeel..quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hoelang gaan jullie door met de borstvoeding? Wie doet langer dan 6 maanden?
Uiteraard. Het minimale doel is 2 jaar, maar het echte doel is zolang het voor beiden fijn is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 19:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik dacht bij voorbaat dat ik zou willen stoppen als ik weer zou gaan werken (na 4,5 maand), maar ze doet het goed nu en ik vind het ook wel fijn om te voeden, ook al neemt het nu nog best veel tijd in beslag. Dat zal ook minder worden. Ik wil in ieder geval doorgaan zolang het voor ons prettig is, maar ik heb nu wel als 'doel' zes maanden en hopelijk lukt het ook wat langer.quote:[b]Op zaterdag 30 oktober 2021 19:05 schreef _Lily_ het
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |