abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel woensdag 24 november 2021 @ 20:10:09 #226
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202324172
quote:
17s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik wil er tzt een hier laten maken, zij werkt alleen vanuit haar atelier/op afspraak en doet geloof ik ook maatwerk ;)

https://www.mimmie.nl
Goede tip, ligt echt in de lijn wat ik zoek. Thanks D-E!
Chick on a mission
pi_202328629
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 15:51 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er moeders van wie de baby's beter gingen slapen na de overstap op kv? Ik kan echt niet meer veel langer vijf+ keer per nacht voeden..

Of misschien beter geformuleerd: hoe beslis je dat het genoeg is? Ik ben echt op, aan het einde van m'n Latijn... Mijn baby slaapt heel slecht en ik geniet overdag enorm van het voeden, maar moet een keertje slapen om te voorkomen dat ik binnenkort omkiep. ⁸
Ik denk dat het dikgedrukte eigenlijk alles al zegt. Ik heb nog een tijd lang de combinatie tussen kv en bv gegeven. Merkte net als SQ dat een fles kv meer verzadigde, maar een nachtbraker draak nooit geweest. Ook niet met bv alleen. Een blije mama is ook heel wat waard, maar hormonen maken je echt gek. Vriendin van mij zat in exact hetzelfde vaarwater en heeft nu spijt dat ze toch niet eerder gestopt is. Bij haar werden de nachten niet meteen veel beter, maar ze kon het nu in elk geval afwisselen met man.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:01:59 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202329999
Txs voor de ervaringen allemaal. Heb er ook een goed gesprek met manlief over gehad en de conclusie is: elke week is er eentje, we kijken wel hoe het loopt. Ik heb nog 4 weken kolfrecht en ga sowieso maar eens met mijn baas overleggen hoe we het daarna vorm gaan geven. Zolang ik volledig thuiswerk, win ik zoveel reistijd dat ik best in eigen tijd kan voeden/kolven. En misschien dat spruitje nu ook wel wat minder melk nodig gaat hebben. Hij laat op de opvang inmiddels regelmatig wat over van de eerste fles (dan krijgt hij ook een flinke portie fruit), dus ik zou die wat kleiner kunnen maken...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202418795
J begint af en toe een beetje door te slapen en ik heb meteen een borst verstopping te pakken na een nacht weinig drinken

Hoe bouwden jullie uiteindelijk de BV af?
  woensdag 1 december 2021 @ 13:49:57 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202418831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:47 schreef _Lily_ het volgende:
J begint af en toe een beetje door te slapen en ik heb meteen een borst verstopping te pakken na een nacht weinig drinken

Prul liet er 's nachts zdlf steeds meer tijd tussen. En uiteindelijk vroeg ze ook 's ochtends niet meer om, maar vroeg ze zelf om brood. En die voor het slapen heb ik zelf eraf gedaan toen ik zwanger raakte en medicatie moest gaan gebruiken die niet samen ging met bv.

Ik heb overlegd met mijn baas en zo lang het werkt afkomt, mag ik gewoon blijven kolven en zelf m'n tijd inplannen. Heeeeel fijn dat ze zo flexibel is.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2021 @ 15:00:18 #231
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202419619
quote:

Ik doe het heel 'actief' in de zin dat ik aan het omschakelen ben van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik gebruik daar weer het schema van La leche league van en dat bevalt goed. Maar weet niet of dat was wat je zelf voor ogen had ;)

Ik denk dat mijn productie altijd in de categorie 'net genoeg' viel en daardoor tot nu toe (afkloppen!) geen hinder ondervinden van het weglaten van voedingen.
Chick on a mission
pi_202421652
quote:

Wil je stoppen met bv geven of ben je op zoek naar tips hoe je om kunt gaan met weinig drinken/lang ertussen laten in de nacht?
pi_202423250
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Wil je stoppen met bv geven of ben je op zoek naar tips hoe je om kunt gaan met weinig drinken/lang ertussen laten in de nacht?
Dat tweede ja. Ik ga nog ff door
pi_202429046
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Bij ging het toen redelijk vanzelf. Ik geloof 2 nachten stuwing en lekken, maar daarna was het ook weer over.
Shine bright like a diamond.
pi_202430552
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Bij mij is het nog steeds niet ideaal 's nachts. F. drinkt dan vaak zo'n 7 a 8 uur niet, dus allebei m'n borsten staan nog steeds op klappen. Een beetje kolven voordat ik zelf ga slapen werkt ook niet echt, omdat ik zelf ook vroeg naar bed ga. Voor ons werkt het nu het beste om de druk eraf te kolven.
pi_202432724
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Bij mij is het nog steeds niet ideaal 's nachts. F. drinkt dan vaak zo'n 7 a 8 uur niet, dus allebei m'n borsten staan nog steeds op klappen. Een beetje kolven voordat ik zelf ga slapen werkt ook niet echt, omdat ik zelf ook vroeg naar bed ga. Voor ons werkt het nu het beste om de druk eraf te kolven.
Dat ga ik ook maar doen. Werd vannacht wakker in een plasje melk :')

Maar heb wel het idee dat mijn productie terugloopt. In mijn geval is dat een goed iets haha (of J drinkt meer dat ik niet merk dat het naar buiten komt)
pi_202432754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:00 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik doe het heel 'actief' in de zin dat ik aan het omschakelen ben van borstvoeding naar kunstvoeding. Ik gebruik daar weer het schema van La leche league van en dat bevalt goed. Maar weet niet of dat was wat je zelf voor ogen had ;)

Ik denk dat mijn productie altijd in de categorie 'net genoeg' viel en daardoor tot nu toe (afkloppen!) geen hinder ondervinden van het weglaten van voedingen.
Ik ga dat schema ook eens bekijken. Ik denk dat ik over een maand of 6 wel helemaal ga stoppen
pi_202440533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:23 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]
Via welke weg doneer jij, via de moedermelkbank of op een andere manier?

Ik heb dit topic doorgelezen, ik ben niet van het fulltime kolven maar heb de kolf er wel vaak aan hangen. Het valt mij op dat iedereen hier zo lang kolft (of kolfde)! Bij 5 minuten per kant zijn die van mij wel leeg.
Voor wie mij nog niet kent zie spoiler

Lokquote erbij :P

Ik doneer nu via een FB groep. Moedermelkbank kon nog niet vanwege mijn medicatie, mijn bloeddruk is nu zonder medicatie stabiel en ben even in overleg met huisarts of ik zo zonder door kan. Als dat zo is, dan is moedermelkbank of via het moedermelknetwerk voor mij ook een serieuze optie.
Ik kan mijn melk momenteel namelijk amper kwijt, er is in die groep vooral vraag naar melk van ongevaccineerde moeders. Kindje waar ik voor doneerde is inmiddels zelf voorzien, heb nu een ander kindje maar die heeft maximaal een liter per week nodig en ik zit nu nog op 3 liter overschot per week.
  donderdag 2 december 2021 @ 22:38:10 #239
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202442688
Melk van ongevaccineerde moeders, serieus? Willen ze ook geen melk van vrouwen die een coronabesmetting hebben gehad dan? :') :') |:(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_202442710
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:38 schreef Mariposas het volgende:
Melk van ongevaccineerde moeders, serieus? Willen ze ook geen melk van vrouwen die een coronabesmetting hebben gehad dan? :') :') |:(
Nee, daar gaat dan iedereen weer bovenop als Gouden Melk in de BlackFridaySupersale.
pi_202444244
quote:
Bizar hč. Je zou verwachten juist melk van gevaccineerde moeders haha, krijgen die baby’s nog wat Corona antistoffen mee
pi_202444255
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik doneer nu via een FB groep. Moedermelkbank kon nog niet vanwege mijn medicatie, mijn bloeddruk is nu zonder medicatie stabiel en ben even in overleg met huisarts of ik zo zonder door kan. Als dat zo is, dan is moedermelkbank of via het moedermelknetwerk voor mij ook een serieuze optie.
Ik kan mijn melk momenteel namelijk amper kwijt, er is in die groep vooral vraag naar melk van ongevaccineerde moeders. Kindje waar ik voor doneerde is inmiddels zelf voorzien, heb nu een ander kindje maar die heeft maximaal een liter per week nodig en ik zit nu nog op 3 liter overschot per week.
Oef als ik jou her en der lees denk ik telkens: wat VEEL overschot, hoe doe je dat. Maar zelf kom ik behoorlijk in de buurt. Ik zit op circa 550-600 ml overschot per dag. Dat was eerst een liter dus t gaat goed. Maar pff…. Telkens als ik het kolven wat afbouw meteen zoveel stuwing en lekkages.

Stug volhouden maar. Ik wil de hoop niet verliezen dat er een dag komt dat de productie mooi is afgestemd op wat J drinkt. Dat lijkt me heerlijk, kunnen aanleggen zonder angst voor verslikken, overvoeren en alles wat de hele tijd door m’n hoofd gaat. Ik durf J bijvoorbeeld niet (half) slapend te voeden
  vrijdag 3 december 2021 @ 20:54:12 #243
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_202455789
quote:
17s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

O wauw, dat is ook en van de redenen dat ik het niet via FB wil doen (deed ik bij mijn zoontje wel). Ik wil niet dat mensen het mij vragen of ik gevaccineerd ben. Een tijdje terug kwam ik op instagram een post tegen waar een moeder is overleden aan kanker toen haar baby heel klein was (geloof een week!) en vroeg om melk, ongevaccineerde melk.
De derde prik is voor mij juist een reden om door te gaan met bv te geven, zo krijgt A nog meer antistoffen
pi_202504389
Ik ben op zoek naar een fijne Voedingsbh. Vorige keer vond ik het zonde om er veel geld aan uit te geven maar heb toen uiteindelijk 16 maanden gevoed. Dus nu besloten dat ik er wel geld aan uit wil geven. Zeker gezien het feit dat de Voedingsbh’s die ik heb nu echt niet lekker zitten (met en zonder beugel van noppies).

Tips gezocht dus voor een fijne bh! En zijn er ook fysieke winkels die voedingsbh’s op voorraad hebben? De lincherie en Hunkemöller verkopen online meerdere modellen maar lijken in de winkels niets te hebben.
  FOK!fossiel dinsdag 7 december 2021 @ 02:59:58 #245
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202506026
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:13 schreef Takkie88 het volgende:
Ik ben op zoek naar een fijne Voedingsbh. Vorige keer vond ik het zonde om er veel geld aan uit te geven maar heb toen uiteindelijk 16 maanden gevoed. Dus nu besloten dat ik er wel geld aan uit wil geven. Zeker gezien het feit dat de Voedingsbh’s die ik heb nu echt niet lekker zitten (met en zonder beugel van noppies).

Tips gezocht dus voor een fijne bh! En zijn er ook fysieke winkels die voedingsbh’s op voorraad hebben? De lincherie en Hunkemöller verkopen online meerdere modellen maar lijken in de winkels niets te hebben.
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam of Utrecht woont, maar ik hoor heel goede verhalen over de Superbra winkel qua 'fitting'. En ik dacht gelezen te hebben dat ze bh's tot voedingsbh kunnen verbouwen.

https://www.superbra.nl/collections/voedingsbh
Chick on a mission
pi_202506145
Na een paar dagen doorbijten nu eindelijk het punt bereikt dat J s nachts aan de borst kan drinken zonder dat hij eerst afgekolfd moet worden om te ontlasten. En zonder dat de andere kant een complete voeding lekt qua hoeveelheid.

Langzamerhand komen we er wel!
Nu wachten op het moment dat de melkstroom een beetje te managen is voor J…. Arm kind
Er zit ook nog steeds zoveel melk in die borst dat het bij lange na niet leeg komt. Het lukt J alleen om de boel slechts te ontlasten dat het vol te houden is tot de volgende voeding. En hij komt absoluut niet toe aan de andere kant, dan zit hij al vol.

Maar geen verstoppingen meer en als ik voorzichtig doe (langzaam voeden, J op tijd laten pauzeren), dan geeft J weinig melk terug en lijkt niet al teveel krampjes te hebben
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:24:14 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202506641
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:13 schreef Takkie88 het volgende:

Weet niet waar je woont, maar Naron in Breda kan hun halve assortiment verbouwen tot voedingsbh. Moet je wel een redelijke maat hebben, het is een grotematenwinkel vanaf DD tot M ofzo.

Ik ga ook maar een nieuwe kopen. Mijn freya pure sculpt in 75J heeft inmiddels een te grote omvang en een te kleine cup. Dat wordt dus een 70K of L... Ik ga maar gewoon bij lace-lingerie een hele zooi bestellen en thuis passen.
pi_202507150
quote:
Wat quotes van mensen over borstvoeding icm het vaccin:

“Ik heb op VAERS gelezen dat er al een aantal babies overleden zijn na het krijgen van borstvoeding van gevaccineerde mama's”

“lees op het borstvoedingsforum veel verhalen van gevaxxte moeders waarbij de baby klachten krijgt of de productie stopt....”

“Er zijn verschillende meldingen binnen gekomen. O.a. uitslag over het gehele lichaam bij de baby, productie dip, sterfgevallen, maar in mijn omgeving ook een moeder waarbij er niets aan de hand was.
Tja... het blijft een grote gok. Je weet niet of er iets gebeurd en wat er gebeurd.”

Als je het lang genoeg blijft herhalen, worden er genoeg mensen bang.
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:21:07 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_202507174
Ja, zwangere / net bevallen moeders zijn hier ook zo extreem vatbaar voor. Ik schrik ook echt van het enorme percentage zwangeren dat zich niet laat vaccineren eigenlijk. Maar goed, als dit soort boodschappen rondwaren in kersversemoederland snap ik het ook ergens wel.

Blij dat ik naast FOK helemaal niet aan social media meer doe. Hier kunnen mensen tenminste nog een beetje relativeren :') O+
disclaimer
  Manager PR/Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:29:30 #250
269689 crew  Viv
pi_202507238
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:18 schreef arvensis het volgende:

[..]
Wat quotes van mensen over borstvoeding icm het vaccin:

“Ik heb op VAERS gelezen dat er al een aantal babies overleden zijn na het krijgen van borstvoeding van gevaccineerde mama's”
:'( VAERS is dan ook geen leesvoer voor mensen die zulke data niet in de juiste context kunnen plaatsen. :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')