abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 maart 2023 @ 15:27:25 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_208289796
Ik vind het eigenlijk best goed staan.

Edit: okay als je de hele gevel beziet is het wel een paar maatjes te groot. Maar nog steeds wel leuk speels.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208290181
Nee, dit kan niet _O-

Zeker niet als ik gisteren dit bericht zie: https://www.rtvutrecht.nl(...)-adem-en-veel-kosten
pi_208291372
ik vind het tragisch. en ik hou best van kust.
dat hele gebouw wordt mishandeld. en dat was dan een van de weinig echt mooie grote gebouwen van de stad. iedereen moet er wat mee, meeliften op. pleur toch op mensen. weg met dat graflelijke kutding aan de gevel.
  woensdag 8 maart 2023 @ 18:30:50 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_208291657
Wat ik nooit begrijp. Enorm moeilijk doen over de bestemming van het oude postkantoor en de invulling ervan qua verbouwingen, maar dan wel de artistieke vrijheid geven voor zo’n kunstwerk dat veel ingrijpender is voor het uiterlijk van een dergelijk gebouw
pi_208291814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 18:30 schreef Blik het volgende:
Wat ik nooit begrijp. Enorm moeilijk doen over de bestemming van het oude postkantoor en de invulling ervan qua verbouwingen, maar dan wel de artistieke vrijheid geven voor zo’n kunstwerk dat veel ingrijpender is voor het uiterlijk van een dergelijk gebouw
gewoon een of andere debiel die hierover gaat, die een bepaald idee van moderne kunst en architectuur heeft.
zo van; kunst moet emoties losmaken. en dat doet dit, dus het is geslaagd.
en van; t gebouw is nu mooi en af (stuk van het originele gebouw afgebroken, rare glasgevel neergezet met commercie erin, hele neiuwe ingangen erin gebeiteld, het hele oude postkantoor interieur eruit gesloopt.. )
en dus moet er ook nog een toonaangevend kunstwerk op.
dat is een formule, dat zie je in allerlei grote steden. en dan soms wel mooi en geslaagd..

en van binnen hetzelfde. prachtige zaal, een van de mooiste van het land kan je zelfs zeggen. maar daar MOET dan een moderne kroonluchter in komen te hangen. dat MOET gewoon, kennelijk.
gewoon zielige geldingsdrag.
  maandag 13 maart 2023 @ 10:58:01 #206
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_208355400
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_208356362
quote:
Misschien ben ik de enige maar ik vindt meer dan terecht dat stukken openbare ruimte niet meer zomaar jaar na jaar aan dezelfde ondernemer worden gegeven zonder andere ondernemers een kans te bieden.
Als je als ondernemer die zekerheid wilt, dan koop je maar een pand.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208356931
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 12:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Misschien ben ik de enige maar ik vindt meer dan terecht dat stukken openbare ruimte niet meer zomaar jaar na jaar aan dezelfde ondernemer worden gegeven zonder andere ondernemers een kans te bieden.
Als je als ondernemer die zekerheid wilt, dan koop je maar een pand.
Ik ben het met je eens. Verloot die plekken maar gewoon eens in de zoveel jaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2023 13:05:13 ]
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:17:39 #209
12621 tcr
*nix 4ever
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:20:28 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_208424898
Ben er nooit geweest want den haag is te ver weg, en tevens den haag, maar hoor er inderdaad veel goede verhalen over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208463565
Nog een maandje en dan ga ik naar Utrecht verhuizen *O*
pi_208464746
quote:
^O^
Hele leuke plek dat
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208493810
honden dat het zijn. Hoop dat ze allemaal de pijp uit gaan

Kringloopwinkels vrezen voortbestaan
https://www.rtvutrecht.nl(...)e-wel-kunnen-sluiten

Venezia gaat weg (broodje ben mogelijk ook)
https://www.duic.nl/algem(...)k-aan-de-oudegracht/

https://denuk.nl/utrechts(...)est-en-kan-oprotten/
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:07:27 #214
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_208494075
pi_208494114
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:20 schreef speknek het volgende:
Ben er nooit geweest want den haag is te ver weg, en tevens den haag, maar hoor er inderdaad veel goede verhalen over.
Den Haag is best leuk. Als ik niet in Utrecht zou wonen zou ik daar gaan wonen.
pi_208494147
quote:
Mooie manier om nog meer leerkrachten uit Houten, Bunnik, Zeist, Nieuwegein en Maarssen de Utrechtse scholen uit te jagen. Lerarentekort? Nog nooooooooit van gehoord aldus GroenLinks.
pi_208494254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:46 schreef Viesdik het volgende:
honden dat het zijn. Hoop dat ze allemaal de pijp uit gaan

Kringloopwinkels vrezen voortbestaan
https://www.rtvutrecht.nl(...)e-wel-kunnen-sluiten

Venezia gaat weg (broodje ben mogelijk ook)
https://www.duic.nl/algem(...)k-aan-de-oudegracht/

https://denuk.nl/utrechts(...)est-en-kan-oprotten/
quote:
Venezia kent een lange geschiedenis in Utrecht. Het begon in 1928 met Guido De Lorenzo, die vanuit de Italiaanse bergen in Utrecht arriveerde. Hij startte onder de naam Venezia de eerste echte ‘ijssalon’ in Nederland. Sindsdien zijn de familie De Lorenzo, Venezia en hun ijs aan Utrecht verbonden. Van 1933 tot 1942 zat Venezia aan Janskerkhof 21 en vanaf 1942 tot 2011 was Venezia gevestigd aan de Voorstraat 8. Ook kwam er vanaf 1971 tot 2002 een locatie bij aan de Oudegracht 105. Vervolgens ging de familie verder met de ijskiosk op de Jansbrug aan de Oudegracht. In 2021 werd de ijssalon van Venezia, zoals die er in de jaren 60 uitzag, nagebouwd in het Nederlands Openluchtmuseum. Nu komt er mogelijk een einde aan Venezia in Utrecht.
Ik heb nooit begrepen waarom de kleindochter van Guido nooit de zaak aan de Voorstraat heeft overgenomen van haar opa. Die ijskar van haar is maar een slap aftreksel van de originele winkel. Overigens is ijssalon Roberto Gelato ook nog van deze familie, is van de andere kleindochter van Guido.

Overigens snap ik wel dat die twee specifieke plekken verdwijnen. Er komen er ook weer 2 voor terug op 't Vredenburg. Waarom zou Venezia daar niet kunnen staan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2023 14:27:43 ]
pi_208494491
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Mooie manier om nog meer leerkrachten uit Houten, Bunnik, Zeist, Nieuwegein en Maarssen de Utrechtse scholen uit te jagen. Lerarentekort? Nog nooooooooit van gehoord aldus GroenLinks.
Allemaal plekken waar je met de fiets vandaan kan. Of de elektrische fiets. Hoe minder auto's hoe beter.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_208494561
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:45 schreef Norrage het volgende:

[..]
Allemaal plekken waar je met de fiets vandaan kan. Of de elektrische fiets. Hoe minder auto's hoe beter.
kan, of ze gaan op een andere school werken omdat je daar wel gratis kan parkeren...

Hoe minder leraren, hoe beter?
pi_208495257
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:25 schreef Nielsch het volgende:

Overigens snap ik wel dat die twee specifieke plekken verdwijnen. Er komen er ook weer 2 voor terug op 't Vredenburg. Waarom zou Venezia daar niet kunnen staan?
dit ja. dan ga je toch op het vredenburg staan. wordt het daar misschien ook een keer gezellig.

het gaat dus om de veiligheid van die plekken. prima reden om ze op te heffen.
pi_208495377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dit ja. dan ga je toch op het vredenburg staan. wordt het daar misschien ook een keer gezellig.

het gaat dus om de veiligheid van die plekken. prima reden om ze op te heffen.
Ik zou het wel tof vinden als het Vredenburg een soort van foodtruckplein gaat worden op de dagen dat er geen markt is. Wat dat betreft vind ik 2 plekken nog wel erg weinig.
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:58:55 #222
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_208495417
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik zou het wel tof vinden als het Vredenburg een soort van foodtruckplein gaat worden op de dagen dat er geen markt is. Wat dat betreft vind ik 2 plekken nog wel erg weinig.
Ik werk 40 meter van het Vredenburgplein af en die markt is ook niet zo vullend meer hoor. Als er wel markt is kunnen er nog makkelijk foodtrucks staan :P lekker in mijn pauze het vreetplein op O+
pi_208495688
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
ja op zondag doen ze dat vaak, geloof ik. is erg leuk.
pi_208496795
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Hoezo te verjagen; als één beroepsgroep het wel kan betalen zijn het de leraren:

Gemiddelde beloning leraren
Gemiddeld verdienen leraren in het basisonderwijs en leraren in het speciaal (basis- en voortgezet) onderwijs zo’n ¤ 5.100 per maand. In die berekening is rekening gehouden met de schalen en tredes van alle leraren (gewogen gemiddelde) in loondienst. Dit is gemiddeld ruim anderhalf keer het modale inkomen.

Bron: rijksoverheid.nl
pi_208497489
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
kan, of ze gaan op een andere school werken omdat je daar wel gratis kan parkeren...

Hoe minder leraren, hoe beter?
Van zo iemand zou ik toch geen les willen hebben ;) en lerarentekort in de stad valt geloof ik ook wel mee.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')