abonnement Unibet Coolblue
pi_201816917
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:32 schreef DW457 het volgende:

[..]
Heeft NRC voor me al uitgezocht in dit artikel. Daar staat o.a. in:

Statushouders zijn niet de oorzaak van de lange wachttijden. Corporaties hebben de voorbije tien jaar honderdduizend sociale huurwoningen overgeheveld naar de vrije sector of verkocht. Dat is volgens hen vooral een gevolg van de ‘verhuurderheffing’: een belasting over de waarde van de huurwoningen die ze sinds 2013 aan de staat moeten betalen. De maatregel is ingevoerd door het kabinet-Rutte II, vooral om de schatkist te vullen. Het kostte de corporaties volgens koepelorganisatie Aedes tot nu toe 11,7 miljard euro: dat bedrag was goed geweest voor de bouw van 55.000 nieuwe huurwoningen. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken komen corporaties in 2035 24 miljard euro te kort om hun maatschappelijke taak te vervullen.

„Er zit een ideologie achter: eerst woningnood creëren en dan de schuld geven aan asielzoekers”, zegt Maarten Wiedemeijer van de Woonbond. „Stel dat er in een jaar nul statushouders zijn. Iemand die nu tien jaar moet wachten op een sociale huurwoning moet dan misschien negen jaar en negen maanden wachten. Dus dat zou niet ineens een enorm verschil maken.”

En weer geen berekening van wat het effect nou echt is, met zijn "misschien". Natuurlijk is er vele meer aan de hand, maar als bij de bakker in de rij staat en kruipt aldoor een cultuurverrijker voor dan is het brood ook droog als je aan de beurt bent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201817008


Kijk een krakende asielzoeker krijgt gewoon een huis in Amsterdam + alle inboedel GRATIS EN VOOR NIKS.

Mooie voor Khalid is, is dat hij geen werk heeft. Dus extra veel tijd om ervan te genieten.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:00:13 #103
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201817017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Ja de VVD vindt het allemaal wel prima helaas, zoals met zoveel dingen.

Ik wil het liefst een politiek stelsel waarin op strenge maar rechtvaardige manier de belangen van dit land en de burgers behartigd worden.

Dat vereist ook een genuanceerdere kijk want sommige situatie zijn gewoon niet heel zwart/wit links/rechs.
Je kan bv streng asielbeleid willen, pro klimaat, minder EU, minder marktwerking in de zorg.

Maar waar stem je dan op? In de huidige politiek word je een worst voorgehouden en vervolgens kloten ze maar 4 jaar wat aan om weer hetzelfde te doen. Altijd het zelfde liedje. Je ziet de consequenties van dat ruggengraatloze visieloze beleid tot uiting komen en je staat praktisch machteloos.
Het lijkt er net op of er maar twee smaken zijn. Er is inderdaad geen enkele nuance en het begint hier meer en meer te lijken op het Amerikaanse tweepartijenstelsel, waar men zich vooral afzet tegen de ander om zich te profileren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:06:14 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201836111
Statushouders moeten gewoon terug gaan naar waar ze vandaan komen, er zijn hier geen woningen , we hebben al zo weinig groen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201840214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
Statushouders moeten gewoon terug gaan naar waar ze vandaan komen, er zijn hier geen woningen , we hebben al zo weinig groen
Statushouders hebben evenveel rechten als jij en voorrang op woningen.
Dat is hoe het gaat en er komen er steeds meer bij.
Als je als jongere nu klem zit en een sociale huurwoning wil. Ga op de gevangenis/verslaafd/blijf van me lijf/dakloos route.
Snelste manier richting een urgentieverklaring in dit achterlijke land.
pi_201840513
Vandaag ook weer in Nieuwsuur.... Gebed zonder einde...

twitter
pi_201840637
Of we moeten Nederlanders verplichten hun woning open te stellen voor statushouders en asielgezinnen. Dan leef je maar met 1 of meerdere gezinnen onder een dak.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201843466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 00:15 schreef HSG het volgende:
Of we moeten Nederlanders verplichten hun woning open te stellen voor statushouders en asielgezinnen. Dan leef je maar met 1 of meerdere gezinnen onder een dak.
De enorme paleizen van de leden van het koningshuis staan de meeste tijd leeg.
pi_201843493
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
Statushouders moeten gewoon terug gaan naar waar ze vandaan komen, er zijn hier geen woningen , we hebben al zo weinig groen
Not gonna happen. Fatima en hassan en hun 5 kinderen krijgen voorrang op huizen.
pi_201843520
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 00:15 schreef HSG het volgende:
Of we moeten Nederlanders verplichten hun woning open te stellen voor statushouders en asielgezinnen. Dan leef je maar met 1 of meerdere gezinnen onder een dak.
Dit debiele idee zie ik eerder gebeuren dan dat ze het licht zien en de kraan dicht draaien.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 10:53:03 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201843641
Tja, ik zag het in mijn vorige gebouw ook gebeuren. Laatste paar jaar werden daar ineens ook meerdere statushouders geplaatst. Gelukkig viel het qua overlast allemaal wel mee, maar ik had verder niet de indruk dat die mensen veel om handen hadden of zo qua werk.

Wel blij dat ik intussen uit het huursegment weg ben.
pi_201843778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, ik zag het in mijn vorige gebouw ook gebeuren. Laatste paar jaar werden daar ineens ook meerdere statushouders geplaatst. Gelukkig viel het qua overlast allemaal wel mee, maar ik had verder niet de indruk dat die mensen veel om handen hadden of zo qua werk.

Wel blij dat ik intussen uit het huursegment weg ben.
Klopt, in 2015 was mijn nieuwe onderbuurman een Eritreaan. Hij kreeg echt hele nieuwe inboedel. Een of andere hulp organisatie vol blonde 20+ meisjes coördineerde alles. Ik heb nooit echt last van hen gehad behalve als hij met vrienden aan het drinken was en een aantal dingen die ze gewoon niet snappen qua etiquette.

Ik zat toen in de bijstand een half jaar maar heb hem of de andere Eritreanen nooit gezien. Waren alleen mensen die al hier woonden/werkten.

Uiteindelijk in de 3 jaar daarna kwamen zijn vrouw en kinderen over, waarna ze nog 2x zwanger was. Al die tijd heeft hij nooit een baan gehad of iets en ook geen Nederlands geleerd op een paar woordjes na. Ik snap ook niet echt hoe ze dan rondkomen. Denk bijstand maar zonder verplichtingen?
Sowieso lijken er volop zaken gratis beschikbaar voor ze. Dat moet bergen met geld kosten, wie financieert dat allemaal?

In de straat van me ouders (sociale huur) zie je ook dat bijna elk huis wat leeg komt naar Syriëers of Eritreanen gaat.
Al bij al zie je hele wijken zo voor je ogen veranderen.
Vroeger in de jaren 90 waren het Nederlanders,suri's/anti's en de gastarbeiders en hun kinderen in de sociale huur.
Nu zijn het echt oudere Nederlanders die er nog zitten, arbeidsmigranten uit Polen en Roemenië tegenwoordig ook en de migranten uit Syrië, Eritrea, andere landen en in de toekomst de Afghanen erbij.
Je hebt er niet veel aan als land.

Ik verwacht dat de leegstaande winkels binnenkort ook omgebouwd gaan worden naar woningen voor statushouders of asielzoekers.

Woon inmiddels ook niet meer in een huurwoning maar het lijkt me niet prettig wonen. Weet zeker dat Kaag, Grapperhaus en Knol er 0,0 last van hebben zelf.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 12:06:09 #113
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201844472
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Woon inmiddels ook niet meer in een huurwoning maar het lijkt me niet prettig wonen.
Anderhalf jaar naast een Somaliër gewoon, Weet niet wie gestoorder was, hij of de schizofrene blanke junk aan de andere kant. Gelukkig sliepen ze allebei overdags, dus ik had er alleen s'nachts last van. Prettig tijd wel :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 21-10-2021 12:25:50 ]
pi_201844496
Mooi. Hopelijk volgen er meer. :)
pi_201844537
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:59 schreef Duiveltja het volgende:


Kijk een krakende asielzoeker krijgt gewoon een huis in Amsterdam + alle inboedel GRATIS EN VOOR NIKS.

Mooie voor Khalid is, is dat hij geen werk heeft. Dus extra veel tijd om ervan te genieten.
Khalid is dan ook een strijder. Khalid was dag in dat uit aan het kraken terwijl dat niet mocht. Khalid is het schoonvoorbeeld van een ongehoorzame burger en mensen die dag in dag uit klagen over geen huizen, vluchtelingen en elke 4 jaar VVD stemmen kunnen veel van deze man leren. :)

Maar goed mensen met een witte privilege denken dat als ze genoeg klagen dat het dan vanzelf uit de lucht komt vallen.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 12:12:03 #116
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201844561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:10 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Khalid is dan ook een strijder. Khalid was dag in dat uit aan het kraken terwijl dat niet mocht. Khalid is het schoonvoorbeeld van een ongehoorzame burger en mensen die dag in dag uit klagen over geen huizen, vluchtelingen en elke 4 jaar VVD stemmen kunnen veel van deze man leren. :)

Maar goed mensen met een witte privilege denken dat als ze genoeg klagen dat het dan vanzelf uit de lucht komt vallen.
Geregistreerd op zondag 19 september 2021 @ 06:30

pi_201844680
quote:
6s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Geregistreerd op zondag 19 september 2021 @ 06:30

[ afbeelding ]
Louter feiten mijn beste
pi_201844920
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:10 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Khalid is dan ook een strijder. Khalid was dag in dat uit aan het kraken terwijl dat niet mocht. Khalid is het schoonvoorbeeld van een ongehoorzame burger en mensen die dag in dag uit klagen over geen huizen, vluchtelingen en elke 4 jaar VVD stemmen kunnen veel van deze man leren. :)

Maar goed mensen met een witte privilege denken dat als ze genoeg klagen dat het dan vanzelf uit de lucht komt vallen.
En dit zorgt voor de aanzuigende werking. Als je ergens in een shit hole zit in Afrika of een islamitisch land, dan is de pampering van vluchtelingen hier een droom. Je krijgt alles gratis + uitkering. Je hoeft hier niks te doen om te overleven. Die kans zou ik ook aanpakken.

Het wordt op termijn gewoon onbetaalbaar. Je haalt op grote schaal alleen maar problemen binnen. De meeste mensen komen uit een cultuur dat niks op de Westerse lijkt met dito geloof. Dat is het importeren van mensen die hier niet horen..

Natuurlijk zijn er hier en daar wat asielzoekers die er wel wat van maken, maar het overgrote deel leeft jaren na binnenkomst nog steeds van een uitkering.
pi_201845086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:35 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
En dit zorgt voor de aanzuigende werking. Als je ergens in een shit hole zit in Afrika of een islamitisch land, dan is de pampering van vluchtelingen hier een droom. Je krijgt alles gratis + uitkering. Je hoeft hier niks te doen om te overleven. Die kans zou ik ook aanpakken.

Het wordt op termijn gewoon onbetaalbaar. Je haalt op grote schaal alleen maar problemen binnen. De meeste mensen komen uit een cultuur dat niks op de Westerse lijkt met dito geloof. Dat is het importeren van mensen die hier niet horen..

Natuurlijk zijn er hier en daar wat asielzoekers die er wel wat van maken, maar het overgrote deel leeft jaren na binnenkomst nog steeds van een uitkering.
Nee je krijgt niks gratis. Mensen die dat zeggen zijn te dom om uit te zoeken waar ze over praten.

Heb naast een AZC gewoond. Meeste wonen in een studio voor vier man. Krijgen 50 euro p/w van de gemeente. Als ze willen werken moeten ze eerst een status hebben wat met het geval van de IND jaren kan duren. Want waarom zou de VVD dit probleem oplossen of beter nog niet verergeren als ze neoliberaal/fascistisch rechts kunnen lokken met identity policies "en zie je wel".

Heb je eindelijk een status? Mooi dan betaal je huur aan het COA, verzekering betaal je zelf, inburgeringscursus mag je geld voor lenen bij het DUO, etc.

Je hebt ook sommige die ervoor kiezen om zwart te gaan werken in de bouw of horeca voor een paar centen maar de meeste zijn aangewezen op de overheid, wachten op de IND en krijgen geen kans om zich aan te passen in de maatschappij.
pi_201845239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:48 schreef Derrazi het volgende:
Nee je krijgt niks gratis. Mensen die dat zeggen zijn te dom om uit te zoeken waar ze over praten.

Heb naast een AZC gewoond. Meeste wonen in een studio voor vier man. Krijgen 50 euro p/w van de gemeente. Als ze willen werken moeten ze eerst een status hebben wat met het geval van de IND jaren kan duren. Want waarom zou de VVD dit probleem oplossen of beter nog niet verergeren als ze neoliberaal/fascistisch rechts kunnen lokken met identity policies "en zie je wel".

Heb je eindelijk een status? Mooi dan betaal je huur aan het COA, verzekering betaal je zelf, inburgeringscursus mag je geld voor lenen bij het DUO, etc.

Je hebt ook sommige die ervoor kiezen om zwart te gaan werken in de bouw of horeca voor een paar centen maar de meeste zijn aangewezen op de overheid, wachten op de IND en krijgen geen kans om zich aan te passen in de maatschappij.
Nou nou wat een ellende voor mensen uit een shit hole. Dat zouden ze met beide handen moet aangrijpen en zsm moeten integreren. Ze hebben tijd zat.

Probleem is dat er massaal getraumatiseerde afrikanen worden geimporteerd. Kijk naar de cijfers. 80% Somaliers zit in de bijstand. Alles wat uit die richting komt is geen verrijking voor dit land. Dat is gewoon zo.

Ik zou zeggen zorg eerst goed voor wat hier al zit en zorg ervoor dat die gaan participeren en kijk dan naar wat je kan opvangen. Wat we nu doen is sowieso dweilen met de kraan open met een massale instroom van mensen die hier niet in de samenleving passen...
pi_201845346
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef Duiveltja het volgende:
Dat zouden ze met beide handen moet aangrijpen en zsm moeten integreren.
Volgens mij heb je mijn reactie niet goed gelezen. Zonder status is integratie nagenoeg onmogelijk. Werken, studeren is dan niet mogelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef Duiveltja het volgende:
80% Somaliers zit in de bijstand.
En daar komen dan nog Eritreeërs bij. Geen idee of je cijfers overigens kloppen. Maar als dat zo is dan ligt het aan de overheid die mensen geen kans geeft om te werken, te studeren of in te burgeren. Meeste inburgeringsbedrijven zijn dan ook meestal malafide typische VVD bedrijfjes.

Er is werk genoeg. Zo moeilijk is het niet om vanaf dag 1 tegen een asielzoeker te zeggen. Hier begin je morgen in de horeca of bouw, in afwachting van je status, dit verdien je. Nee het is veel winstgevender om allemaal adviesbureau's in te huren 100 euro p/u te betalen om dan met een of andere kut idee te komen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef Duiveltja het volgende:
Ik zou zeggen zorg eerst goed voor wat hier al zit
Met dit kabinet mag je dat vergeten. Dat dient alleen de multinationals (Hoekstra en Kaag hebben een verleden bij Shell, Rutte bij Unilever). En dat valt toch echt niet de vluchtelingen aan te rekenen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef Duiveltja het volgende:
zorg ervoor dat die gaan participeren
Die mensen kunnen gewoon werken en hun eigen leven onderhouden. Dat recht hebben ze.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:58 schreef Duiveltja het volgende:
mensen die hier niet in de samenleving passen...
Dat is jouw mening. Ik heb naar mijn mening liever een pool of Turk die in de bouw werkt dan een of andere reaguurder op het internet of social media die 24/7 klaagt en thuis zit met een uitkering.

Open FOK! NWS om 12 uur bij de gemiddelde vluchtelingen topic en je kan ze allemaal vinden.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:26:20 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201845552
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Klopt, in 2015 was mijn nieuwe onderbuurman een Eritreaan. Hij kreeg echt hele nieuwe inboedel. Een of andere hulp organisatie vol blonde 20+ meisjes coördineerde alles. Ik heb nooit echt last van hen gehad behalve als hij met vrienden aan het drinken was en een aantal dingen die ze gewoon niet snappen qua etiquette.

Ik zat toen in de bijstand een half jaar maar heb hem of de andere Eritreanen nooit gezien. Waren alleen mensen die al hier woonden/werkten.

Uiteindelijk in de 3 jaar daarna kwamen zijn vrouw en kinderen over, waarna ze nog 2x zwanger was. Al die tijd heeft hij nooit een baan gehad of iets en ook geen Nederlands geleerd op een paar woordjes na. Ik snap ook niet echt hoe ze dan rondkomen. Denk bijstand maar zonder verplichtingen?
Sowieso lijken er volop zaken gratis beschikbaar voor ze. Dat moet bergen met geld kosten, wie financieert dat allemaal?

In de straat van me ouders (sociale huur) zie je ook dat bijna elk huis wat leeg komt naar Syriëers of Eritreanen gaat.
Al bij al zie je hele wijken zo voor je ogen veranderen.
Vroeger in de jaren 90 waren het Nederlanders,suri's/anti's en de gastarbeiders en hun kinderen in de sociale huur.
Nu zijn het echt oudere Nederlanders die er nog zitten, arbeidsmigranten uit Polen en Roemenië tegenwoordig ook en de migranten uit Syrië, Eritrea, andere landen en in de toekomst de Afghanen erbij.
Je hebt er niet veel aan als land.

Ik verwacht dat de leegstaande winkels binnenkort ook omgebouwd gaan worden naar woningen voor statushouders of asielzoekers.

Woon inmiddels ook niet meer in een huurwoning maar het lijkt me niet prettig wonen. Weet zeker dat Kaag, Grapperhaus en Knol er 0,0 last van hebben zelf.
Je merkt gewoon dat de sociale cohesie in die buurten verdwijnt. Veel van die statushouders zie je ook nooit op buurtbijeenkomsten of vergaderingen van de wijkraad, terwijl dat juist momenten zijn die je kunnen helpen bij je integratie.
pi_201845591
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Tja, ik zag het in mijn vorige gebouw ook gebeuren. Laatste paar jaar werden daar ineens ook meerdere statushouders geplaatst. Gelukkig viel het qua overlast allemaal wel mee, maar ik had verder niet de indruk dat die mensen veel om handen hadden of zo qua werk.

Wel blij dat ik intussen uit het huursegment weg ben.
Je creeert zo ghetto's met meer en meer van dat volk want ze gaan nooit succesvol zijn.
pi_201845638
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je merkt gewoon dat de sociale cohesie in die buurten verdwijnt. Veel van die statushouders zie je ook nooit op buurtbijeenkomsten of vergaderingen van de wijkraad, terwijl dat juist momenten zijn die je kunnen helpen bij je integratie.
Klopt, ze blijven in hun eigen voornamelijk islamitische groep, ze trouwen zelfs binnen de familie (trouwen met een directe neef/nicht komt is vrij normaal). :') Dat zorgt er met name voor dat ze nooit integreren als groep in de Nederlandse samenleving.

Kijk maar naar de Turken. De groep die in NL wonen zijn een groep die eigenlijk tot de laagbegaafde groep hoorde in Turkije. Die zijn in die jaren geen steek verder gekomen en bezetten met zijn allen de stad in Rotterdam als er politiek daar wat gebeurd. 8)7

Wij hebben kortgezegde Erdogan fanboys hier in NL zitten. Vaak zijn ze hier nog conservatiever dan in Turkije zelf.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:37:25 #125
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201845680
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:48 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Nee je krijgt niks gratis. Mensen die dat zeggen zijn te dom om uit te zoeken waar ze over praten.

Heb naast een AZC gewoond. Meeste wonen in een studio voor vier man. Krijgen 50 euro p/w van de gemeente. Als ze willen werken moeten ze eerst een status hebben wat met het geval van de IND jaren kan duren. Want waarom zou de VVD dit probleem oplossen of beter nog niet verergeren als ze neoliberaal/fascistisch rechts kunnen lokken met identity policies "en zie je wel".

Heb je eindelijk een status? Mooi dan betaal je huur aan het COA, verzekering betaal je zelf, inburgeringscursus mag je geld voor lenen bij het DUO, etc.

Je hebt ook sommige die ervoor kiezen om zwart te gaan werken in de bouw of horeca voor een paar centen maar de meeste zijn aangewezen op de overheid, wachten op de IND en krijgen geen kans om zich aan te passen in de maatschappij.
Je ontkracht je stelling in je eigen post. Ook knap. ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201845731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je ontkracht je stelling in je eigen post. Ook knap. ^O^
Kan best. Weet alleen niet zeker of het een lening is of een gift waar de gemeentes aan doen. Ik ken die wetgeving niet.

Maar dat ze alles gratis krijgen is ontkracht. Huur, zorgverzekering en inburgering betalen ze gewoon uit eigen zak
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:43:29 #127
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201845751
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:41 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Kan best. Weet alleen niet zeker of het een lening is of een gift waar de gemeentes aan doen. Ik ken die wetgeving niet.

Maar dat ze alles gratis krijgen is ontkracht. Huur, zorgverzekering en inburgering betalen ze gewoon uit eigen zak
Dus...

Ze mogen niet werken, maar hebben op de een of andere manier geld dat niet van de overheid komt. Interessant.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201845818
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus...

Ze mogen niet werken, maar hebben op de een of andere manier geld dat niet van de overheid komt. Interessant.
Voor een inburgeringscursus mogen ze geld lenen.

Tot ze een status hebben mogen ze niet werken of studeren maar betalen ze wel huur en zorgverzekering. Hoe de gemeente dit oplost door middel van een gift of een lening weet ik verder niet. Zou ook kunnen dat dit per gemeente verschil en dat een gemeente zoals Utrecht er totaal anders mee omgaat dan een gemeente Schubbekutteveen.
pi_201846794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
Statushouders moeten gewoon terug gaan naar waar ze vandaan komen, er zijn hier geen woningen , we hebben al zo weinig groen
Er staan een half miljoen woningen leeg (Bron: FTM)

De reden dat woningen onbetaalbaar zijn geworden heet de ECB. Die printte pre corona 100 miljard per maand bij (Bron: Arno Wellens).
  zondag 24 oktober 2021 @ 19:59:29 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201888751
https://www.telegraaf.nl/(...)goes-49-besmettingen

Statushouders hebben corona in de zeelandhallen in Goes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201888829
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:59 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)goes-49-besmettingen

Statushouders hebben corona in de zeelandhallen in Goes
Ja, lachen.

Aan de ene kant proberen de hele bevolking te vaccineren, aan de andere kant ongevaccineerden met scheepsladingen tegelijk naar Nederland halen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 20:25:49 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201889128
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:05 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ja, lachen.

Aan de ene kant proberen de hele bevolking te vaccineren, aan de andere kant ongevaccineerden met scheepsladingen tegelijk naar Nederland halen.
vliegtuig;ladingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201889365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:48 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Voor een inburgeringscursus mogen ze geld lenen.

Tot ze een status hebben mogen ze niet werken of studeren maar betalen ze wel huur en zorgverzekering. Hoe de gemeente dit oplost door middel van een gift of een lening weet ik verder niet. Zou ook kunnen dat dit per gemeente verschil en dat een gemeente zoals Utrecht er totaal anders mee omgaat dan een gemeente Schubbekutteveen.
Waarom zouden ze huur moeten betalen? En waarvoor?

Als ze nog geen status hebben dan zitten ze nog in het AZC meestal en daar hoeven ze geen huur te betalen. En zorgverzekering ook niet.
pi_201889547
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:40 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Waarom zouden ze huur moeten betalen? En waarvoor?

Als ze nog geen status hebben dan zitten ze nog in het AZC meestal en daar hoeven ze geen huur te betalen. En zorgverzekering ook niet.
Zou best kunnen. Daarom zou de IND zo snel mogelijk een status wel of niet moeten toekennen.
  zondag 7 november 2021 @ 21:16:25 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202077777
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-zitten-ze-er-nog
Ze gana niet meer weg , Bed, Bad , Brood en Zakgeld regeling
quote:
Bij juiste uitzetting was roep om plekken onnodig
Weigermigrant houdt schaars bed bezet: 'Na afloop 28 dagen zitten ze er nog'
Door VALENTIJN BARTELS

in BINNENLAND
DEN HAAG - In de propvolle asielopvang worden bijna 1400 plekken bezet gehouden door migranten die Nederland eigenlijk al hadden moeten verlaten.

Dat zijn er meer dan de 1200 bedden waar demissionair staatssecretaris Broekers-Knol (Asiel) onlangs om moest smeken bij de provincies om de grote asielnood te verlichten.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')