SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Favorieten
De te kloppen man is uiteraard Primoz Roglic. Onze Sloveense vriend van Jumbo-Visma is al tijden flink op de brommer en liet in Emilië en Milaan - Turijn nog maar even zien dat ook de turbo nog aanwezig is, moedergods. Concurrentie komt er mogelijk uit eigen land van Tourwinnaar Tadej Pogacar, al is de absolute hoogvorm sinds de Tour niet meer aanwezig. Grotere concurrentie komt er dan waarschijnlijk uit het blok van QuickStep met de wereldkampioen Julian Alaphilippe en het olijke duo Remco Evenepoel en Joao Almeida. Wie oh wie? Remco toch zeker om de cirkel rond te maken?
Outsiders genoeg. Adam Yates voor Ineos was ijzersterk in Milaan - Turijn, hij zal alleen net als alle anderen toch van Roglic af moeten geraken. Andere namen zijn Dylan Teuns (wanneer komt Dielon nou eens in de bonus), Alexander Vlasov, Michael Woods, Dan Martin, Nairo Quintana, Simon Yates, Romain Bardet, Bauke Mollema. En dan tenslotte mogen de oudjes Alejandro Valverde en Vincenzo Nibali niet ontbreken. Ze staan er toch maar weer, erg mooi. Zeker Nibali is gezien de Ronde van Sicilië en zijn doorgaans goede benen in Lombardije absoluut niet uit te sluiten.
TV & Weer
Voor de beelden moeten we morgen bij Eurosport zijn. Op tv of de PLAYER. Eurosport 1 is er de hele dag bij, vanaf 10.15 uur tot circa 17.00 uur. Aansluitend zelfs de Ronde van de Vendée, wat wil een mens nog meer? De finish wordt iets voor 17.00 uur verwacht. De weersverachting is prima. Het blijft droog en de zon krijgen we ook nog wel te zien. Wel zal het bij de start wat frisjes zijn, ten tijde van de finish in Bergamo zal het zo'n 15 graden moeten zijn.
Even een blitzkrieg op Polen geplaatst?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Net als Kroon heb ook ik mijn sportieve plicht van de dag al achter de rug.
Wat een vernieuwing bij RCS. Misschien kunnen we volgend jaar de eerste slag in de Strade zien.quote:
Polen is vanochtend recht uit de wielen geknald én ik ben al in de gym geweest!quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Even een blitzkrieg op Polen geplaatst?
De strade lijkt me integraal veel interessanter dan MSR. Lombardije gaan we vandaag zien of het de moeite is het integraal uit te zenden.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:24 schreef Aguero het volgende:
[..]
Wat een vernieuwing bij RCS. Misschien kunnen we volgend jaar de eerste slag in de Strade zien.
Ik vind het wel een mooi parcours. De relatief eenvoudige finale dwingt de top toch om op zijn laatst op 40 kilometer van de streep er aan te beginnen, maar de finale zal vast al wel geopend worden op 80 kilometer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De strade lijkt me integraal veel interessanter dan MSR. Lombardije gaan we vandaag zien of het de moeite is het integraal uit te zenden.
Wat vinden we van dit parcours? Nog meer voor de pure klimmer ten opzichte van het parcours van de afgelopen 5 jaar?
Vind het ook leuk dat ze om de 5 jaar het rondje omdraaien. Hoewel de muro de sormano altijd genottelijke beelden oplevert die we dit jaar missen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooi parcours. De relatief eenvoudige finale dwingt de top toch om op zijn laatst op 40 kilometer van de streep er aan te beginnen, maar de finale zal vast al wel geopend worden op 80 kilometer.
Bij wie wel?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Het tarief van Karsten staat ook niet op de site.
https://ridemeister.cc/ridemeisters/karsten-kroon/
20/21. Ik kon niet meer op Chaves komen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:23 schreef Zwansen het volgende:
https://sporza.be/nl/2021(...)s-200~1633687499944/
19/21.
21/21quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:23 schreef Zwansen het volgende:
19/21.
21/21, wonderbaarlijk genoeg op alle Italianen kunnen komen. Meestal breekt dat me op bij dit soort lijstjes. Met name als ze ook de jaren '90 willen weten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:23 schreef Zwansen het volgende:
19/21.
Als ze een jaartje verder terug waren gegaan was ik niet op Celestino gekomen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 14:43 schreef Aguero het volgende:
[..]
21/21, wonderbaarlijk genoeg op alle Italianen kunnen komen. Meestal breekt dat me op bij dit soort lijstjes. Met name als ze ook de jaren '90 willen weten.
Voor Almeida?quote:
Gewoon vooraan zitten en het op een lint trekken. Eventuele scheuren of valpartijen zijn mooi meegenomen en anders verspil je achterin ook meer energie.quote:
En?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:42 schreef Bugno3 het volgende:
Hahahaha, Hij is niet zo goed.
@:Koffieplanter
Emmengodenquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Remco is de Michel van Oostrum van het wielrennen. Helemaal top in de eerste divisie destijds, maar op het hoogste niveau net niet goed genoeg.
De Jack Tuyp van het wielrennen. Remco Tuyp. Of, Robert Mühren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Remco is de Michel van Oostrum van het wielrennen. Helemaal top in de eerste divisie destijds, maar op het hoogste niveau net niet goed genoeg.
De Mohamed Ihattaren van het wielrennen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Doctor Iñigoquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:56 schreef Mani89 het volgende:
Pogaicar moet echt een wetenschappelijk afgemeten bloeddopingpgrogramma hebben.
Moet je niet juist Vingegaard lossen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ze allemaal meedraaien in vallei kan het nog
Dat was niet handig van Flip neequote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Moet je niet juist Vingegaard lossen.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:05 schreef wimderon het volgende:
Fausto heeft wel een stel wonderbenen.
Pogacar was dinsdag de sterkste in koers (maar reed lek). En was woensdag best redelijk als je zijn lange raid in hondenweer van de dag ervoor in ogenschouw neemt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 15:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niet op afspraak. Pogacar dan weer uit het niets
John Gadret zag dat het goed was.quote:
Die wordt liever zelf 2e dan dat ze worden teruggepakt en Alaflip voor plek 1 kan gaan waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fausto mag niet rijden en is nu boos, wat een figuur.
Exact. Geen teamplayer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die wordt liever zelf 2e dan dat ze worden teruggepakt en Alaflip voor plek 1 kan gaan waarschijnlijk
Het zou laffer zijn om gewoon mee te draaien.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:21 schreef heywoodu het volgende:
Hopelijk wint Pogacar wel gewoon als Masnada zo lafjes blijft rijden.
Ik denk dat Pogacar het wel prima vindt als ze met twee over de top gaan.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:28 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik heb nog weinig spullen over om mee te gooien na het lossen van Hij, mag dus hopen dat Pog nog even uithaalt op dat klimmetje.
Hij zat ook compleet niet op te letten, maar zat vrijwel direct weer in het wiel.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:33 schreef H.Vviv het volgende:
Pogacar zonder uit het zadel te komen reageren op Masnada
Wel een totale ander parcours.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:35 schreef Szura het volgende:
Apart wel dat het drie dagen later dan over is voor Roglic
Dat is altijd zo, viel me ook op tijdens het WKquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:37 schreef franklop het volgende:
Had het idee dat het heli shot achter liep
Dat is heel vaak inderdaad als ze overschakelenquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:37 schreef franklop het volgende:
Had het idee dat het heli shot achter liep
2 monumenten, de Tour en Olumpisch brons. Lijkt me geen discussie.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:38 schreef Szura het volgende:
Dé renner van 2021, denk dat er nog wel een paar voor in aanmerking komen
Niemand komt wat erelijst betreft ook maar een beetje in de buurt dit jaar.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:38 schreef Szura het volgende:
Precies, Evenepoel bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:38 schreef Szura het volgende:
We hebben dankzij deze zege van Pogacar nu drie renners dit jaar met 13 zeges.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:39 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Niemand komt wat erelijst betreft ook maar een beetje in de buurt dit jaar.
Pogacar lijkt als enige op alle momenten dat hij echt op de afspraak wilde zijn top te zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We hebben dankzij deze zege van Pogacar nu drie renners dit jaar met 13 zeges.
Waarbij je kwalitatief gezien inderdaad Pogacar bovenaan moet zetten.
Davide Rebellin staat boven Djos, TDG, Tusveld, Sebas, Swift, Rolland, Gallopin etc etcquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
3656 punten voor Pogacar op de legendarische CQranking, een dik record.
In Imola was het ook niet zo heel bijzonder vorig jaar andersquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:23 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Tour, Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Lombardije. Fatsoenlijk parcours a-la-Imola i.p.v. dat gepruts in Leuven, en hij was WK.
Merckxiaans!
In 1972 deed Merckx er de giro, milaan - san remo, de waalse pijl, de tropheo barracchi en nog een serie kleinere wedstrijden bij. Pogi zit op ongeveer de helft van de punten die Merckx in dat jaar haalde.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:23 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Tour, Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Lombardije. Fatsoenlijk parcours a-la-Imola i.p.v. dat gepruts in Leuven, en hij was WK.
Merckxiaans!
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In Imola was het ook niet zo heel bijzonder vorig jaar anders
Dit was een ietwat slechte poging van mijn kant om de Vlaamse superlatieven die we normaliter kunnen vinden op Sporza na te doen..quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In 1972 deed Merckx er de giro, milaan - san remo, de waalse pijl, de tropheo barracchi en nog een serie kleinere wedstrijden bij. Pogi zit op ongeveer de helft van de punten die Merckx in dat jaar haalde.
Geeft niet, slechte pogingen zijn bij jou de norm.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:51 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
[..]
Dit was een ietwat slechte poging van mijn kant om de Vlaamse superlatieven die we normaliter kunnen vinden op Sporza na te doen..
Morele winnaarquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Remco had vijf minuten slechte benen, verder was hij de beste in koers.
Wat een mazzel heeft Pogacar toch dat de Rem 5 off-minuten had.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik voel me ook alsof ik er weer een solo uitgeperst heb in een Coppa Bernocchi. Spijtig.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Geeft niet, slechte pogingen zijn bij jou de norm.
Dacht dat het een geintje was, maar dat 1e zei hij dus echtquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toen was er al wel gekoerst bij de vrouwenquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 21:07 schreef TommyL0204 het volgende:
Wat een verschil qua aantal topics met Roubaix.. toen waren we al 3 topics verder voordat er ook maar 1 meter was gefietst. Het was vandaag dan ook vrij mat qua koers. Ach, het kan niet elke week zo episch zijn
Nee, hij zei wel dat hij 5 minuten slechte benen had, maar in het interview dat ik hoorde zei hij zeker niet dat hij de beste in koers was.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 19:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dacht dat het een geintje was, maar dat 1e zei hij dus echt
Ja, vandaar "dat 1e" uit de post van R_Rquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 22:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, hij zei wel dat hij 5 minuten slechte benen had, maar in het interview dat ik hoorde zei hij zeker niet dat hij de beste in koers was.
Als je ziet hoe vroeg hij loste en waar hij uiteindelijk nog uit is gekomen kan er wel een kern van waarheid in zitten, of het nou een hongerklopje was of wat anders.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, vandaar "dat 1e" uit de post van R_R
Ook dat is wel een bijzondere uitspraak als je zo kansloos gelost wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |