Mijn fout, wellicht kan dit topic overgeplaatst worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 12:01 schreef golfer het volgende:
Waarom vraag je het niet in het forumonderdeel dat er voor is: Planes, Trains & Automobiles
Goed puntquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 12:01 schreef golfer het volgende:
Waarom vraag je het niet in het forumonderdeel dat er voor is: Planes, Trains & Automobiles
Ik heb het idee dat dit ook aan de garages ligt. Die willen gewoon maximale onderhoudsbeurten scoren. Dat is het verdienmodel, verkoop verdienen ze niet meer op. De laatste jaren ben ik een stuk kritischer geworden met wat wel en niet te vervangen. Zolang je niet op motoronderhoud bezuinigd is de rest vervangbaar als het pas kapot is. Dit scheelt me duizenden euro's inmiddels.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 09:07 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Liever Toyota. Kia gehad, en dat was voor de portemonnee niet leuk met het onderhoud. Er was gewoon ALTIJD wat aan, meest uiteenlopende dingen. Sensor hier, sensor daar, stang hier, beugel daar, heb alle bonnen nog....
Zowel de auto als de garage ruk:quote:
Exact dat. Naast een Peugeot, heb ik ook een slechte garage gehad. Nu bij Abdullah, en die doet goed werk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:21 schreef RamboDirk het volgende:
Ik heb het idee dat dit ook aan de garages ligt. Die willen gewoon maximale onderhoudsbeurten scoren. Dat is het verdienmodel, verkoop verdienen ze niet meer op. De laatste jaren ben ik een stuk kritischer geworden met wat wel en niet te vervangen. Zolang je niet op motoronderhoud bezuinigd is de rest vervangbaar als het pas kapot is. Dit scheelt me duizenden euro's inmiddels.
Paar voorbeeldjes:
- advies radiateur vervangen, die zweet voorteken dat hij kapot gaat blabla. Niet doorgevoerd - rij al jaren met diezelfde radiateur.
- advies remmen vervangen. Niet doorgevoerd - ben inmiddels 40k verder.
- advies banden vervangen - Komen ze door de APK? Ja, niet vervangen. Ben inmiddels 40k verder.
Zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven. En overal is het hetzelfde, heb meerdere garages gehad.
En als uiterlijk van de auto er wel toe doet dan de CT200h. No brainer voor het lijstje eisen in de op.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 09:00 schreef ToT het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een Prius gekocht.
Zeer betrouwbaar, automaat, rijdt ÉRG zuinig, comfortabel, veel ruimte, maar wel een beetje saai.
Wel net 99PK geloof ik. (Tenzij je hem in de power-mode zet.)
Graag wel, heb zelf ook een Peugeot ghehe.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 20:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Zowel de auto als de garage ruk:
1) Volgens garage was de koppeling versleten, bleek de kabel te zijn die door een stelpunt losschoot. Dus koppelingskabel vervangen
2) 2x ophanging uitlaat weggerot: gevolg: uitlaat schuurt over de weg, ANWB met koperdraad vastgebonden uiteindelijk zelf 2x nieuwe ophanging. Ophanging is van staal, uitlaat RVS en zit er al 15 jaar onder. Achterlijke constructie.
3) Nu al 2x inspuiters (HDi motor) die lekken: inspuiters eruit, achterlijk koperen ringetje van ¤2 ter vervanging. 2 uur werk
4) Airco condensor doorgerot
5) Snelheidsmeterkabel laat los van de versnellingsbak.
Moet ik nog doorgaan?
6) Voorruit delamineert: nieuwe voorruit.
Die rekeningen betaal je uiteindelijk gewoon, maar je ziet ze alleen niet meer. Om daar vanaf te zijn betaal je vervolgens ook nog meer dan de kosten van die rekeningen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 10:59 schreef halfway het volgende:
Eerst berekenen! Mij kost het ¤50 meer in de maand maar dan ben ik wel van alle rekeningen en onverwachte ellende af.
Een CT200h voor het uiterlijk? Really? Wij hebben niet dezelfde smaak.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En als uiterlijk van de auto er wel toe doet dan de CT200h. No brainer voor het lijstje eisen in de op.
Maar ze zijn allemaal zo booooooring! Dan toch liever een Volvo die niet technisch superieur is.quote:
Heb me niet in die auto verdiept, maar ziet er idd een stuk beter uit!quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En als uiterlijk van de auto er wel toe doet dan de CT200h. No brainer voor het lijstje eisen in de op.
De vraag stellen, is hem beantwoorden. Een auto waarbij de distributieriem bij 90.000 knapt, is gewoon niet van deze tijd. Ik heb 'm bij 2 ton laten vervangen. Die koppelingsproblemen hoor ik vaker. Idem (zelf nog niet gehad): de turbo die onvoldoende gesmeerd wordt en vastloopt, inspuiters naar de gallemiezen en roetfilter dat volloopt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 22:19 schreef spierbal het volgende:
Wat ik tot nu toe gehad heb dat ik dacht dat is wel heel erg merkwaardig, een gesproken distributieriem op 90.000 km volgens mij. Volgens het voorschrift dient het pas vervangen te worden bij 150.000km of 10 jaar (zo uit mijn hoofd).
Beide niet van toepassing, riem volledig uitgedroogd, op sommige plekken waren paar tanden weg. Cilinders e.d op nieuw laten vlakken en alles aan laten vervangen dus hoop dat het nog wel even doorgaat.
Totaal was het 1500 euro maar daarbij heb ik ook nieuwe banden aangeschaft en erop laten zetten, in denk puur de distributieriem+alle toebehoren (kleppen stellen na 500km, waterpomp etc.) 11/1200 euro.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:58 schreef blomke het volgende:
[..]
De vraag stellen, is hem beantwoorden. Een auto waarbij de distributieriem bij 90.000 knapt, is gewoon niet van deze tijd. Ik heb 'm bij 2 ton laten vervangen. Die koppelingsproblemen hoor ik vaker. Idem (zelf nog niet gehad): de turbo die onvoldoende gesmeerd wordt en vastloopt, inspuiters naar de gallemiezen en roetfilter dat volloopt.
Weet je de rekening nog?
Slipt dat niet een beetje......?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:31 schreef monsterd. het volgende:
Ik rijd een focus, ecoboostje uit 2017. Is voor je budget ruim te verkrijgen en leuk aangekleed met opties ook
Inmiddels 90K mee gereden, beurten waren regulier onderhoud, banden op na 100k en remschijven en blokken voor laten doen. Enige “reparatie” was de achteruitwisserarm die ik zelf had afgebroken bij het wisselen van de ruitenwissers (55 euro)
Distributieriem ligt in de olie, dus oliewissel met de juiste olie is wel belangrijk. Daarentegen hoeft hij pas bij 235k vervangen te worden.
Het is geen spannende auto, maar rijdt prima en veel value for money.
Onze tweede auto is de CT200H, als je hybride wilt en betrouwbaarheid zonder dat je waarde hecht aan een grote kofferbak dan is dat serieus een hele fijne keus.
Neequote:
Grappig, je zou toch eerder aan edn ketting denkenquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nee
Hier zie je het aan bod komen:
DAcht ik ook. De Japanners die ik reed, hadden een ketting in olie. Nooit probleem, nooit vervangen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Grappig, je zou toch eerder aan edn ketting denken
Nooit eerder gezien, wel slim. Uniek?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:31 schreef monsterd. het volgende:
I
Distributieriem ligt in de olie, dus oliewissel met de juiste olie is wel belangrijk. Daarentegen hoeft hij pas bij 235k vervangen te worden.
Vergeleken met een Prius, kies jij nog steeds voor de Prius?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 01:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een CT200h voor het uiterlijk? Really? Wij hebben niet dezelfde smaak.
Dan ga ik wel met de bus.quote:Op zondag 10 oktober 2021 01:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Vergeleken met een Prius, kies jij nog steeds voor de Prius?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |