Stel dat het uitkomt....precies op het verkeerde moment. (gasprijs etc etc).quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Weerwoord is weer genieten. LT voorspellingen worden normaliter direct in de kliko getieft, maar nu het in hun straatje valt "is het een serieuze voorspelling met meteorologische grondslag"
Waarop iemand zegt dat het niet voor niets is dat het knmi zich er niet aan brandt, omdat het fictie is naar de mond van de liefhebber en een ander er een kers op de taart doet dat hij niet kan wachten op de "kansrijke kaarten op 348 uur"
Als je het allemaal niet zo serieus neemt is het geweldig vermaak
Nou weet je puur voor de ervaring (en ik gun het de mensen die er zo naar uitkijken ook) zou ik het graag eens zien gebeuren, maar je maakt een goed punt. Ik denk dat we er helemaal niet op voorbereid zijn en dit jaar lijkt me gezien de prijzen van energie niet zo'n strak planquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Stel dat het uitkomt....precies op het verkeerde moment. (gasprijs etc etc).
Een winter als 1963 lijkt me sowieso sterk, maar je weet het maar nooit. Ik vraag me af of Nederland daar op voorbereid is.
Ik ben wel weer heel benieuwd. Winters in Nederland vallen toch altijd tegen, maar deze keer weet ik het niet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou weet je puur voor de ervaring (en ik gun het de mensen die er zo naar uitkijken ook) zou ik het graag eens zien gebeuren, maar je maakt een goed punt. Ik denk dat we er helemaal niet op voorbereid zijn en dit jaar lijkt me gezien de prijzen van energie niet zo'n strak plan
Waarbij je wel rekening moet houden met het feit dat de classificatie sowieso al gebaseerd is op de regio Berlijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:39 schreef aloa het volgende:
Nog even kijkend naar het aantal zeer koud en strenge winters.
Het zijn er echt niet veel.
De strenge zijn de 3 boven de 300....de rest zijn zeer koude winters.
[ afbeelding ]
Je moet je toch ergens aan meten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarbij je wel rekening moet houden met het feit dat de classificatie sowieso al gebaseerd is op de regio Berlijn.
Gewoon om aan te geven dat het ook 70 jaar geleden niet zo gemakkelijk was. Omgeving Berlijn is 's winters nu eenmaal wat gevoeliger voor koude dan NLquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Je moet je toch ergens aan meten.
Klopt ook niet helemaal...als je kijkt naar 1956. Dit was eigenlijk een flutwinter, totdat het februari werd en deze winter alsnog als zeer koud in de boeken ging.
Ja klopt. Ook daar worden de winters steeds minder, dat dan wel weer.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon om aan te geven dat het ook 70 jaar geleden niet zo gemakkelijk was. Omgeving Berlijn is 's winters nu eenmaal wat gevoeliger voor koude dan NL
Zomer? Temperatuur was aangenaam en het enige positieve, maar om het nou zomer te noemen gaat wat verquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:00 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is gewoon zomer buiten. Hoe kan dat nou in oktober?
Het lijkt meer op herfst.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zomer? Temperatuur was aangenaam en het enige positieve, maar om het nou zomer te noemen gaat wat ver
Niet te vergelijken met toen. Als iedereen gewoon normaal doet, dan is het gewoon te behappen. Maar het is in Nederland gewoon te vol en te druk met mensen, verkeer, ov etc etc, dus ergens gaat het dan vast niet goed. Scandinavië is goed koud, maar veel gebieden ook amper bewoondquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Stel dat het uitkomt....precies op het verkeerde moment. (gasprijs etc etc).
Een winter als 1963 lijkt me sowieso sterk, maar je weet het maar nooit. Ik vraag me af of Nederland daar op voorbereid is.
Zal een enorm probleem worden met b.v. treinen. Vroeger waren dat nog diesels, maar nu voor een groot deel elektrisch.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet te vergelijken met toen. Als iedereen gewoon normaal doet, dan is het gewoon te behappen. Maar het is in Nederland gewoon te vol en te druk met mensen, verkeer, ov etc etc, dus ergens gaat het dan vast niet goed. Scandinavië is goed koud, maar veel gebieden ook amper bewoond
Is allemaal kansberekening tussen incidentie en mogelijke gevolgen. Zie noordoost China waar er gigantische regio's bestaan die nog een stuk dichtbevolkter zijn dan Nederland. Winterse omstandigheden zijn daar meer gebruikelijk en dientengevolge is de infrastructuur daar ook naar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal een enorm probleem worden met b.v. treinen. Vroeger waren dat nog diesels, maar nu voor een groot deel elektrisch.
De kans neemt toe bedoel je toch? Elk jaar komen we weer een jaar dichter bij een elfstedenwinter.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja statistisch gezien neemt de kans elk jaar af, dus het moet er wel een keer van komen in de nabije toekomst. Zelfde gaat op voor een elfstedentocht
quote:A level 2 was issued across NW France, BENELUX and NW / N Germany mainly for damaging wind gusts and tornadoes.
quote:Potentially dangerous situation may evolve over NW Europe tomorrow evening and night with threat of damaging wind gusts and tornadoes!
www.estofex.org
Met deze temperatuur zou het in juli fris zijnquote:Op woensdag 20 oktober 2021 00:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja ondanks de regen en woei lijkt het wel juli.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |