Ben daar idd erg bekend mee, voor Diablo is denk ik het lastigst om de spelergegevens schaalbaar op te slaan. Voor het genereren van levels, rollen van items en bepalen van acties van monsters is er denk ik weinig behoefte aan een centrale database.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 11:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, legacy software de cloud in hijsen maakt het niet opeens schaalbaar helaas. Zit nu ook in een enorm legacy-naar-de-cloud-migratie-traject en als we dat op de 'lift-and-shift' wijze hadden gedaan (lees: gewoon in de cloud zetten) dan had je alle bottlenecks gewoon gehouden. Je had wellicht wat makkelijker verticaal kunnen schalen door er veel zwaardere hardware voor te gebruiken, maar dat is vaak ook niet een proces dat binnen minuten of zelfs seconden schaalt.
De echte winst haal je met een cloud-native implementatie die optimaal gebruik maakt van de mogelijkheid tot horizontale schaling, maar als je bijvoorbeeld leunt op een centraal georganiseerde relationele database, dan blijft dat een bottleneck.
Gezien het soort issues dat we zien lijkt het er ook wel op dat dergelijke systemen bestaan. Op game niveau kun je een vorm van strong consistency tussen de spelers introduceren met een tijdelijke storage / cache, terwijl de daadwerkelijke voortgang van spelers uiteindelijk belandt in centrale servers die eventually consistent zijn. De centrale storage kan volgens mij makkelijk in een efficiënte store die min of meer key-value achtig werkt.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 11:43 schreef Perrin het volgende:
Enigszins offtopic maar ik zou dat bijv opdelen in basisservers die als functie hebben de centrale repo te zijn en een flexibele schil van live servers er omheen die ieder hun eigen 'kudde' aan ingelogde users hebben, zodat je als ingelogde user met een specifieke server uit die flexibele schil praat. Hoe meer ingelogde users hoe meer je die flexibele schil uitbreidt.
En dan met uitloggen syncen je accountgegevens pas met de een basisserver, of misschien ook wat vaker tussendoor voor de zekerheid zolang de load op de basisservers dat toelaat.
Dat is zo...alleen werkt het niet altijd. Soms raak je daardoor je party kwijt. Gister party gevonden voor act 2...error...weg groepje...daarna nog een keer. Pas bij de derde keer lukte het me om door act 2 te komen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 10:45 schreef babylon het volgende:
[..]
Als ik die krijg, klik ik gewoon een paar keer extra. Even naar Create Game lijkt het dan te versnellen.
Echt down down heb ik pas één keer mee gemaakt.
De truc is ook altijd om even te kijken hoe lang de game up en running is. Als dat meer dan 10 minuten is, dan kun je de game sowieso wel overslaan als het een run game is.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:35 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Dat is zo...alleen werkt het niet altijd. Soms raak je daardoor je party kwijt. Gister party gevonden voor act 2...error...weg groepje...daarna nog een keer. Pas bij de derde keer lukte het me om door act 2 te komen.
Zelfde als je een goed Baalrun groepje hebt gevonden. Vele die ik aan klik zijn niet actief. Vind je een actieve groep, doe je 2x mee...error...daarna groep weg of groep vol.
Diablo op de console, heiden!quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:55 schreef Marsenal het volgende:
Spelen jullie allemaal pc?
Op de xbox zijn er ook wel wat probleempjes maar omdat ik alleen maar met dezelfde mensen speel ontwijk ik volgens mij ook wel gezeur.
SP werkt op de PC ook prima.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nu toch wel blij dat het op xbox is,hier doet ie het gewoon
Diablo 3 in local co-op werkt geniaal, sowieso qua controller-support.quote:
Ja echt he. Dat local coop was hoe ik m'n vrienden verslaafd kreeg in het studentenhuisquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Diablo 3 in local co-op werkt geniaal, sowieso qua controller-support.
Zo jammer dat dat niet kan met D2(R)...
Haha, ja het werkt gewoon lekker en eenvoudig. Ik wil d2r ook nog aanschaffen voor de console (want spelen op 77 inch ) maar dat je dan niet samen (lokaal) kan is wel een groot gemisquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja echt he. Dat local coop was hoe ik m'n vrienden verslaafd kreeg in het studentenhuis
Ja daar kijk ik idd wel naar. Ook naar het aantal spelers die er in zitten. Als het 1 iemand is, is het niet altijd de beste optie. Vaak zat helaas ondanks dit nog steeds geen goede party. Ach ja vandaag hopen op wat hulp bij de verplichte quests in Act 3 hell zodat ik daarna zelf Memmie kan farmenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
De truc is ook altijd om even te kijken hoe lang de game up en running is. Als dat meer dan 10 minuten is, dan kun je de game sowieso wel overslaan als het een run game is.
Hoog tijd voor Hell iigquote:Op donderdag 14 oktober 2021 18:46 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Klopt het dat Baalruns vanaf lvl 78 niet zo veel nut meer hebben op Nightmare? Wat XP betreft dan
Heb nu 47M nodig voor volgende lvl...en baal.run NM is denk ik 4-5M
quote:
Zorgen dat je goed positioneert. Als je het goed doet kun je in 4/5 gevallen zonder council-gedoe Meph doden. In de overige 20% van de gevallen kun je proberen alsnog Meph te snel killen door bijv ongeveer goed te gaan staan en dan even door een town portal te stappen om aggro te verliezen van de council of Meph te 'moat tricken' achter een hoekje aan zijn eigen kant van de moat. Of gewoon 'save and exit' en een nieuwe game.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 20:56 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Iemand een tip voor meph hell? Ik ken de tricks...alleen gooien de councils van die fire dragons op me en ga ik alsnog dood...ben nu 2x bij meph geweest maar twee keer die councils...heb ik precies pech...of doe ik iets fout
Het lukte net om de council niet te triggeren....alleen kost het me 5-6 keer dood gaan voordat ik naar meph kan...teleporten lukt niet geheel omdat ik nog echt heel.squishy ben heb ik het idee...ook ben ik geen ster in teleportenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zorgen dat je goed positioneert. Als je het goed doet kun je in 4/5 gevallen zonder council-gedoe Meph doden. In de overige 20% van de gevallen kun je proberen alsnog Meph te snel killen door bijv ongeveer goed te gaan staan en dan even door een town portal te stappen om aggro te verliezen van de council of Meph te 'moat tricken' achter een hoekje aan zijn eigen kant van de moat. Of gewoon 'save and exit' en een nieuwe game.
Het snelst is denk ik gewoon nieuwr games beginnen als je de exit naar Meph niet vindt of als de council lastig gepositioneerd staat.
Met naar Meph teleporten kun je al zien waar de council staat en hoe je het best kunt positioneren voor Meph.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |