Wat is jouw anekdotisch bewijs?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:44 schreef de_jager30 het volgende:
Toch valt mij op dat de meesten van deze mensen vaak ongelukkiger zijn dan mannen die wel kinderen of relatie hebben. Hoe denken jullie hierover?
Waar heb je deze wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:44 schreef de_jager30 het volgende:
dat de meesten van deze mensen vaak ongelukkiger zijn dan mannen die wel kinderen of relatie hebben.
Wat voor primitieve cultuur is dat?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:44 schreef de_jager30 het volgende:
Vanuit mijn cultuur wordt hier een beetje vreemd tegenaan gekeken, alsof je als man gefaald hebt.
Waarschijnlijk een cultuur die flink bijdraagt aan de hoeveelheid domme mensen op de aardequote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat voor primitieve cultuur is dat?
Dit is overdreven. Er wordt inderdaad meer gescheiden, maar dat betekent niet dat je doodongelukkig bent. In veel gevallen is het beter om uit elkaar te gaan als de relatie niet meer lekker loopt, maar dat is tegenwoordig niet meer het einde van de wereld.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is jouw anekdotisch bewijs?Het aantal scheidingen groeit met het jaar, vechtscheidingen zijn bijkans een norm, vreemdgaan gebeurt enorm veel binnen huwelijken, een gigantisch hoog aantal zelfmoorden bij gescheiden mensen want doodongelukkig na een compleet verneukt huwelijk dat het ooit zo mooie leven echt totaal naar de tyfus geholpen heeft maar... De singles en bewust kindlozen zijn ongelukkig
![]()
Wat voor groep is dat dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:30 schreef Cupfighter het volgende:
Tja, ik behoor tot die groep, ik vind niet dat ik gefaald heb, ben soms wel ongelukkig maar dat zullen getrouwde stellen met kinderen ook wel eens hebben, denk dat alles zijn voor en nadelen heeft, ik kan gaan staan waar ik wil en hoef nergens rekening mee te houden
Het voor jezelf zo aangenaam mogelijk maken en een beetje lol hebben is het belangrijkste levensdoel, als daar voor iemand kinderen bij horen prima. Als daar voor iemand anders geen kinderen bij horen ook dikke prima en geen enkele reden om dan op die laatste groep neer te kijken. Me dunkt.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:49 schreef Aadil het volgende:
Jezelf voortplanten is het belangrijkste levensdoel, begrijpelijk dat mensen wat vreemd opkijken van een kinderloze man.
Ik heb er heel bewust over nagedacht. Geen hont zit te wachten op kinderen van mij. De aarde is overbevolkt en de toekomst ziet er slecht uit voor deze wereld.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Single 40+ mannen zonder kinderen
Ik heb er niet bewust voor gekozen, het is zo gelopen, maar nu achteraf bekeken ben ik er niet rouwig om dat ik geen kinderen heb in deze klote maatschappijquote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb er heel bewust over nagedacht. Geen hont zit te wachten op kinderen van mij. De aarde is overbevolkt en de toekomst ziet er slecht uit voor deze wereld.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb er niet bewust voor gekozen, het is zo gelopen, maar nu achteraf bekeken ben ik er niet rouwig om dat ik geen kinderen heb in deze klote maatschappij
Ja leuk, het percentage zelfdodingen onder mannen die van hun vrouw gescheiden zijn is viermaal zo hoog als bij singles. Er is een hele beroepssector die zich focust op depressie na echtscheidingen. Maar het is allemaal rozengeur en maneschijn hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:37 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Dit is overdreven. Er wordt inderdaad meer gescheiden, maar dat betekent niet dat je doodongelukkig bent. In veel gevallen is het beter om uit elkaar te gaan als de relatie niet meer lekker loopt, maar dat is tegenwoordig niet meer het einde van de wereld.
Dat zijn dus alleenstaande mannen, wat dat betreft ondersteunen die cijfers het idee dat alleenstaande mannen (over het algemeen) ongelukkiger zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja leuk, het percentage zelfdodingen onder mannen die van hun vrouw gescheiden zijn is viermaal zo hoog als bij singles. Er is een hele beroepssector die zich focust op depressie na echtscheidingen. Maar het is allemaal rozengeur en maneschijn hoor
Je stopte je lul er toch zelf inquote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb er niet bewust voor gekozen, het is zo gelopen, maar nu achteraf bekeken ben ik er niet rouwig om dat ik geen kinderen heb in deze klote maatschappij
Ja zo kan je een hoepel nog recht lullen. Succes ermee.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:01 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Dat zijn dus alleenstaande mannen, wat dat betreft ondersteunen die cijfers het idee dat alleenstaande mannen (over het algemeen) ongelukkiger zijn.
Hij zegt dat hij geen kinderen heeft.quote:
Volgens mij hebben de meeste singles ooit wel eens een relatie gehad, daarmee zijn ze toch niet ineens minder single na die breuk/scheiding?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja zo kan je een hoepel nog recht lullen. Succes ermee.
Beetje veel bias en confounders in die studie dan, want veel alleenstaande mannen hebben daarnaast ook geen (vaste) sexpartner.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:01 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Dat zijn dus alleenstaande mannen, wat dat betreft ondersteunen die cijfers het idee dat alleenstaande mannen (over het algemeen) ongelukkiger zijn.
Nou, bijvoorbeeld in mijn cultuur (blank, rijk, hoogopgeleid, seculier).quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wat voor primitieve cultuur is dat?
Ik denk dat een vrouw vaker hinder ondervindt van het feit dat ze kinderen heeft, dan een man, in de datingwereld.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:03 schreef de_jager30 het volgende:
Cultuur maakt geen drol uit. Ik denk dat ook in Nederland je wel een beetje een buitenbeentje bent als je 50+ bent, zonder kinderen en (ex) partner. Merendeel dat gescheiden is of single heeft wel kinderen, dat maakt het denk ik voor deze mannen moeilijker om nog aan een partner te komen. De meeste vrouwen zijn al bezet of hebben al kinderen.
Waarom het dan benoemen in de OP als het niks uitmaakt?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:03 schreef de_jager30 het volgende:
Cultuur maakt geen drol uit. Ik denk dat ook in Nederland je wel een beetje een buitenbeentje bent als je 50+ bent, zonder kinderen en (ex) partner. Merendeel dat gescheiden is of single heeft wel kinderen, dat maakt het denk ik voor deze mannen moeilijker om nog aan een partner te komen. De meeste vrouwen zijn al bezet of hebben al kinderen.
Cultuur maakt ineens niets uit? En het zijn nu al 50+ers EN nu zijn het mannen met kinderen die volgens jou nog moeilijker aan de vrouw raken omdat die vrouwen al kinderen hebben (dus die kinderen willen ze er niet bij omdat die van hun al genoeg zijn- dus eigenlijk willen ze een kinderloos 25 jarig hertje)?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 20:03 schreef de_jager30 het volgende:
En dat gaat dan bepalen wat normaal is en wat niet.quote:Op zondag 10 oktober 2021 15:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Cultuur maakt ineens niets uit? En het zijn nu al 50+ers EN nu zijn het mannen met kinderen die volgens jou nog moeilijker aan de vrouw raken omdat die vrouwen al kinderen hebben (dus die kinderen willen ze er niet bij omdat die van hun al genoeg zijn- dus eigenlijk willen ze een kinderloos 25 jarig hertje)?
De hele OP is dus veranderd
Moet je nagaan als je geen kinderen hadquote:Op zondag 10 oktober 2021 14:25 schreef vipergts het volgende:
Ik ben als vrijgezel onder kinderen gewoon gelukkig hoor.
Het is toch maar wat je zelf wil? De ene heeft begin 20 al een sterke kinderwens. Bij de ander begint dat pas te komen na het 40e jaar. En bij weer een ander komt die wens helemaal nooit, wat ook helemaal prima is.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:38 schreef HansCojona het volgende:
Die worden in het Westen gezien als bazen die nooit de fout hebben gemaakt te vroeg te binden.
Dat voorplanten het belangrijkste levensdoel is is louter jouw mening.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:49 schreef Aadil het volgende:
Jezelf voortplanten is het belangrijkste levensdoel, begrijpelijk dat mensen wat vreemd opkijken van een kinderloze man.
Elk mens is anders. Er zijn ook genoeg mensen die geen kinderen willen, zoals ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:49 schreef Aadil het volgende:
Nee. Overleven is het belangrijkste levensdoel.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:49 schreef Aadil het volgende:
Jezelf voortplanten is het belangrijkste levensdoel
Het jaar 0 belde en wil haar mening terug.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:49 schreef Aadil het volgende:
Zeg dat tegen iemand die er geen zin meer in heeft.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 23:35 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Nee. Overleven is het belangrijkste levensdoel.
Je bent helemaal geen kneus! Mooi verwoord zo.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 14:33 schreef Watuntrik het volgende:
Ik ben zo'n kneus van 40+ die geen kinderen heeft en op het moment ook geen relatie... Hoe er tegen mij aangekeken wordt interesseert me geen reet... Cultuur is leuk zolang je het binnen je eigen grenzen houd wat aankijken betreft... Mijn cultuur is een klein kringetje goede vrienden die weten hoe en waarom en het accepteren.
Ik ben 100% hetero op de eerste plaats, kan me voorstellen dat het barst van de 40+ homo's die daarom kinderloos zijn. Maar dat is het dus niet.
ik had dus wel graag kinderen gehad, maar door omstandigheden nooit de vrouw tegen gekomen bij wie ik zeker genoeg van mijn zaak was om haar kinderen te schenken. Tot nog toe een zegen, want geen relatie heeft tot nog toe stand gehouden, dus waren er kinderen van gekomen dan waren het nu kinderen van gescheiden ouders. Dat is dus iets waar ik voor pas, in een relatie ben ik zo trouw als een Steenarend en waren er kinderen uit voortgekomen dan was ik dat ook voor hun en dan was scheiden zolang het nog kinderen zijn voor mij sowieso geen optie. Je zet geen kinderen op aarde om ze gescheiden op te voeden met alle mogelijke sores van dien.
In mijn laatste relatie had ik een vrouw de zelf geen kinderen wou... En geen voorbehoedsmiddelen nam... Ik heb toen eens een testje laten doen en de uitslag was dat ik zo vruchtbaar blijk te zijn als een baksteen.![]()
Wat een opluchting! Geen geleuter met condooms...
![]()
Nu 40+ ook geen behoefte meer om nog aan kinderen te beginnen... Althans zou ik een leuk jong vrouwtje aan de haak kunnen slaanheel misschien. Maar niet met een leeftijdsgenoot, gewoon te oud om er nog wat van te kunnen maken. Eigenlijk ben ik alweer zolang alleen dat het me eigenlijk wel bevalt. Samenwonen lijkt me sowieso meer een last dan een lust... Doe mij maar living apart together als het moet. Maar zeg nooit nooit...
kent vele wegen.
Ik voel niet dat ik hierin gefaald heb, ik ben de jongste van 6 kinderen... Dus wanneer ik kinderen om me heen wil dan barst het van de neefjes, nichtjes en achterneefjes en nichtjes, die dezelfde naam dragen en om mee te spelen die ik dan weer kan inleveren als ze te lastig worden.![]()
![]()
Jaren bij een ROC gewerkt waar jongeren terecht komen die daar voor de allerlaatste keer een 2e kans krijgen. Dus de een beetje aan lager wal geraakte jongeren met de nodige bagage die ergens anders en ook daar maar moeilijk kunnen aarden. Een van mijn beste vrienden is daar Schoolmaatschappelijk medewerker, dus ken de verhalen over ellende wel die hij dagelijks op zijn bord krijgt uit eerste persoon. En dat zijn er helaas te veel en mijns inziens hebben de ouders van die jongeren faliekant gefaald en waren het niet waardig zich voort te planten.![]()
Kijk niet naar kinderloze mensen, die zijn irrelevant... Veeg voor je eigen deur. Kijk naar jezelf en je eigen kinderen en maak er wat moois van.
Dankjewel...quote:Op woensdag 13 oktober 2021 14:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent helemaal geen kneus! Mooi verwoord zo.
Je bent tevreden met je leven en daar gaat het toch om?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |