abonnement Unibet Coolblue
pi_201657958
Ik ben zeker geen wappie maar een mens die beide kanten graag bekijkt. Toch vraag ik mij al een tijd af of de zogenaamde "wappies" gelijk hebben gekregen.

1. BBB oftewel Build Back Better. Ooit een complottheorie over ene Klaus Schwaub en het WEF in Davos. Ondertussen adverteren Joe Biden en Boris Johnson openlijk op social media en conferenties met een plan genaamd Build Back Better. Inhoudelijk weet ik er vrij weinig van behalve dat de infrastructuur en de sociale zekerheid in de VS erop vooruit moet en hier triljoenen voor gespendeerd moeten worden
2. Corona paspoorten/sociale krediet systeem. Al met al kan je zeggen dat het corona paspoort deels kan worden gezien als een vorm van sociale krediet. Doe je mee met de maatschappij en geef je je onafhankelijkheid op of niet? Het verbaasde mij in de zomer dat de meeste mensen in de zomer die ik sprak zich lieten vaccineren zodat ze op vakantie konden.
3. Niet medische/plastic mondkapjes. In Nederland al een tijd afgeschaft behalve in het OV en in grotendeels de rest van Europa nog verplicht. De werking ervan is op het moment nog steeds onbewezen en het kabinet Rutte zag er ook geen noodzaak in. Toch werd het mondkapje vanaf juni 2020 verplicht in het OV en later in andere binnenruimtes zoals de supermarkt.
pi_201657986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:01 schreef Derrazi het volgende:
Ik ben zeker geen wappie maar een mens die beide kanten graag bekijkt. Toch vraag ik mij al een tijd af of de zogenaamde "wappies" gelijk hebben gekregen.

1. BBB oftewel Build Back Better. Ooit een complottheorie over ene Klaus Schwaub en het WEF in Davos. Ondertussen adverteren Joe Biden en Boris Johnson openlijk op social media en conferenties met een plan genaamd Build Back Better. Inhoudelijk weet ik er vrij weinig van behalve dat de infrastructuur en de sociale zekerheid in de VS erop vooruit moet en hier triljoenen voor gespendeerd moeten worden
2. Corona paspoorten/sociale krediet systeem. Al met al kan je zeggen dat het corona paspoort deels kan worden gezien als een vorm van sociale krediet. Doe je mee met de maatschappij en geef je je onafhankelijkheid op of niet? Het verbaasde mij in de zomer dat de meeste mensen in de zomer die ik sprak zich lieten vaccineren zodat ze op vakantie konden.
3. Niet medische/plastic mondkapjes. In Nederland al een tijd afgeschaft behalve in het OV en in grotendeels de rest van Europa nog verplicht. De werking ervan is op het moment nog steeds onbewezen en het kabinet Rutte zag er ook geen noodzaak in. Toch werd het mondkapje vanaf juni 2020 verplicht in het OV en later in andere binnenruimtes zoals de supermarkt.
Ja de wappies hebben gelijk gekregen.

Was natuurlijk niet te verwachten, want wie had nou gedacht dat mensen met macht steeds meer macht willen hebben? Wanneer is dat nou eerder gebeurd in de menselijke geschiedenis? /s
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201658006
Ze hadden al gelijk maar kregen geen gelijk omdat het merendeel van de mensen angstig is en niet objectief kan nadenken. Is nu niet veranderd trouwens hoor, gaat ook niet veranderen, zelfbescherming (tegen maatschappelijk sociale druk bijvoorbeeld) is ongeveer het grootste goed van mensen ongeacht wat ze opofferen

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2021 13:07:55 ]
pi_201658163
Vind het een beetje vroeg om deze conclusie te trekken. Wappies hebben echt van alles geroepen dus als ze op 1 puntje gelijk krijgen blijven het wappies voor mij.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:25:26 #5
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201658172
Sommige voorspellingen die er gedaan zijn zijn inderdaad uitgekomen. Sommigen ook niet. Ik denk dat je het daar mee kan samenvatten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201658175
Nee.....

complot-theorieen zijn vaak vooral een mengeling van bestaande gebeurtenissen een 'complot-achtige' basis geven en beweren dat alles 'deel is van een groot Plan'...

Als het 'bewijs' dan is 'dat het gebeurt' is het een beetje de kar achter de wagen spannen, omdat het verder geen vraag is dat bv bepaalde zaken als Globalisatie, Technologische ontwikkelingen, Bedrijven die Monopolies vormen, of soms ook bepaale rampen en oorlogen gebeuren..

Ook dat het Milieu momenteel problemen heeft wegens menselijke invloed is niks nieuws en iets waartegen al vanaf de jaren zeventig gewaarschuwd werd... opwarming der aarde is zeker een feit en geen 'complot'.

dat de overheid maatregelen _moet_ nemen wegens een snel verbreidend virus dat zeer veel mensen besmet en een last op de capaciteiten van de gezondheidszorg vormt, is geen 'complot' maar een voorspelbaar feit.
En nee, de regering is helemaal niet 'blij' dat ze deze maatregelen _mag_ nemen maar zou het liefste zich met andere dingen bezighouden... de grootste en veelvuzldig gemaakte fouten zijn ook ofwel het te laat ingrijpen of te vroeg weer te heropenen, of onderschattten van de ernst en het vergeten te ontwikkelen van worst-case toekomstscenario's die langer dan drie maanden mogelijke beleidsmaatregelen voorspellen kunnen.

Ook de verbreiding van het corona-virus is geen complot maar een daadwerkelijke gebeurtenis en de maatregelen die regeringen moesten nemen waren hoognodig... eigenlijk is er echter eerder te weinig gedaan, juist door de invloed van allerhandse 'roeptoeters' die beweerden dat 'dat niet nodig was'.

Er bestaat geen 'complot' om veranderingen in de werelld op te roepen... die veranderingen gebeuren sowieso en de politiek loopt meestal eerder een stuk achter de feiten aan.

Het is zelfs een beetje een positief denklbeeld te denken dat er een klein groepje mensen zou zijn die ook in staat zou zijn ales vooruit te plannen en dat zulke mensen ons 'leiden'...
in feite worden we vooral geregeerd door mensen die zo lang mogelijk aan de macht willen blijven voordat de meesten doorhebben dat ze incompetent zijn (en bv populistische roeptoeterij, incl. het beginnen van complot-denkbeelden is een prima methode om de macht langer te pogen te behouden).


Overigens, als je denkt dat er een 'Social Credit' systeem ingevoerd wordt zoals in china, zou ik je aanraden eens goed te bestuderen wat dat in china is... dat is heus geen enkel 'technisch trucje, maar een daadwerkelijk maatschappelijke structuur, niet voor niks noemen ze het eerder 'grid'...
waarbij op micro-lokaal niveau er mensen ook een toegepaste functie hebben om te registreren of de bevolking die binnen hun deel van het #Grid' valt zich aan de regels houden, een zeer diepgravende vorm van sociale controle en eerder zeer fysiek....
eerder te vergelijken met hoe bv de Stasi-spionage via IM's in de DDR werkte:

https://en.wikipedia.org/(...)_management_in_China
en
Urban Grid Management and Police State in China: A Brief Overview
(interessant is wel dat het chinese concept gebaseerd is op Grid management concepten die initieel vooral in europa toegepast werden voor verkeerscontrole en een sturing van infrastructuur toepassingen, bv ook water management en bv electriteitssystemen... tot aan schalbare computersystemen, maar dat vervolgens in stedelijke woonomgevingen doorgevoerd en toegepast werd)

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2021 13:46:23 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 13:30:39 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201658225
Een kapotte klok geeft toch maar mooi 2x per dag de juiste tijd!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:43:35 #8
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201658355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:01 schreef Derrazi het volgende:
Ik ben zeker geen wappie maar een mens die beide kanten graag bekijkt. Toch vraag ik mij al een tijd af of de zogenaamde "wappies" gelijk hebben gekregen.

1. BBB oftewel Build Back Better. Ooit een complottheorie over ene Klaus Schwaub en het WEF in Davos. Ondertussen adverteren Joe Biden en Boris Johnson openlijk op social media en conferenties met een plan genaamd Build Back Better. Inhoudelijk weet ik er vrij weinig van behalve dat de infrastructuur en de sociale zekerheid in de VS erop vooruit moet en hier triljoenen voor gespendeerd moeten worden
2. Corona paspoorten/sociale krediet systeem. Al met al kan je zeggen dat het corona paspoort deels kan worden gezien als een vorm van sociale krediet. Doe je mee met de maatschappij en geef je je onafhankelijkheid op of niet? Het verbaasde mij in de zomer dat de meeste mensen in de zomer die ik sprak zich lieten vaccineren zodat ze op vakantie konden.
3. Niet medische/plastic mondkapjes. In Nederland al een tijd afgeschaft behalve in het OV en in grotendeels de rest van Europa nog verplicht. De werking ervan is op het moment nog steeds onbewezen en het kabinet Rutte zag er ook geen noodzaak in. Toch werd het mondkapje vanaf juni 2020 verplicht in het OV en later in andere binnenruimtes zoals de supermarkt.
Nee hoor, wappies kapen termen.

1. Build Back Better is niets meer dan slimmer opbouwen wanneer alles kapot is gemaakt. Vooral in het nieuws gekomen toen de tsunami van 2006 ernstige verwoestingen bracht en verder vastgesteld in Japan in 2015. Lees hier wat de term betekent: Bron

2. Er is geen sociaal krediet systeem en de QR code is iets tijdelijks. Geloven we dat, ik wel. Als er geen wezenlijke veranderingen komen aan hoe corona impact het op de maatschappij dan verdwijnt het binnenkort echt wel. Net zo als bijna alle maatregelen tot nu toe al.

3. Heb je zelf ooit de werking van mondkapjes geprobeerd? Het is bewezen effectief Bron. Probeer het zelf maar. Neem een stuk papier en nies er tegenaan, herhaal dat met een nieuw papier en nies er nogmaals op met een masker op. Gegarandeerd dat je verschil ziet/meet.

Er komt helemaal niets uit de wappie koker die klopt. Er zit geen chip in, je wordt er niet magnetisch van en er is geen wereldwijd compleet om de mensheid uit te roeien. Wel zijn er genoeg mensen die uit zijn op macht en geld. Maar mensen in de overheid is niet gelijk aan de overheid.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201658474
Nee. Natuurlijk niet. Als je met hagel schiet ga je altijd wel wat raken. Dus misschien hebben zie hier en daar een toevallige halve 'hit'. De voorbeelden in je OP zijn dat trouwens niet. Zie de post van Herkauwer.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 13:58:20 #10
408813 crew  trein2000
pi_201658490
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html

Ik vind het mooiste voorbeeld van hoe snel dingen kunnen schuiven. Van fakenews voor reizen naar verplicht bij de lokale sportkantine binnen een 13 maanden. De wappies hebben op punten zeker gelijk gekregen. Op heel veel andere punten niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 6 oktober 2021 @ 14:11:31 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201658667
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:24 schreef Document1 het volgende:
Vind het een beetje vroeg om deze conclusie te trekken. Wappies hebben echt van alles geroepen dus als ze op 1 puntje gelijk krijgen blijven het wappies voor mij.
Iets met een kapotte klok die ook wel eens de juiste tijd aan geeft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:18:39 #12
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201658767
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html

Ik vind het mooiste voorbeeld van hoe snel dingen kunnen schuiven. Van fakenews voor reizen naar verplicht bij de lokale sportkantine binnen een 13 maanden. De wappies hebben op punten zeker gelijk gekregen. Op heel veel andere punten niet.
Er is een heel groot verschil van mening over wat wappie is. Het artikel wat jij nu gebruikt is wat mij betreft helemaal niet wappie. Het was toentertijd ongefundeerd, maar zaken veranderen in de loop van de tijd.

Voor mij zit wappie in -> chips, magnetische, wereldorder, mindcontrol en dat soort zaken. Niet dingen die met voortschrijdend inzicht kunnen veranderen.

Maar ja, dat is met alle termen die gebruikt worden, iedereen heeft er wel een ander beeld bij.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201658768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:43 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Nee hoor, wappies kapen termen.

1. Build Back Better is niets meer dan slimmer opbouwen wanneer alles kapot is gemaakt. Vooral in het nieuws gekomen toen de tsunami van 2006 ernstige verwoestingen bracht en verder vastgesteld in Japan in 2015. Lees hier wat de term betekent: Bron

2. Er is geen sociaal krediet systeem en de QR code is iets tijdelijks. Geloven we dat, ik wel. Als er geen wezenlijke veranderingen komen aan hoe corona impact het op de maatschappij dan verdwijnt het binnenkort echt wel. Net zo als bijna alle maatregelen tot nu toe al.

3. Heb je zelf ooit de werking van mondkapjes geprobeerd? Het is bewezen effectief Bron. Probeer het zelf maar. Neem een stuk papier en nies er tegenaan, herhaal dat met een nieuw papier en nies er nogmaals op met een masker op. Gegarandeerd dat je verschil ziet/meet.

Er komt helemaal niets uit de wappie koker die klopt. Er zit geen chip in, je wordt er niet magnetisch van en er is geen wereldwijd compleet om de mensheid uit te roeien. Wel zijn er genoeg mensen die uit zijn op macht en geld. Maar mensen in de overheid is niet gelijk aan de overheid.
Leuk dat het ooit in Japan is geïntroduceerd maar dat verandert niks aan het feit dat het ondemocratische WEF een plan presenteert en wereldleiders ermee aan de slag gaan tijdens/na een pandemie.

Al zegt Joe Biden dat hij het plan gepresenteerd heeft tijdens de verkiezingen maar is de naam BBB nooit gevallen.

Verder mag je de bedoelingen van een World Economic Forum kritisch bekijken. Ik denk niet dat hier voornamelijk mensen en bedrijven zitten die het beste over hebben met de wereld maar meer macht en geld willen verdienen. Zeker als een Joe Biden de printer weer wil aanzetten terwijl inflatie de Amerikaanse samenleving verder aan het verwoesten is.

Rutger Brugman vatte het mooi samen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Reset
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:26:23 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201658844
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:18 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Leuk dat het ooit in Japan is geïntroduceerd maar dat verandert niks aan het feit dat het ondemocratische WEF een plan presenteert en wereldleiders ermee aan de slag gaan tijdens/na een pandemie.

Al zegt Joe Biden dat hij het plan gepresenteerd heeft tijdens de verkiezingen maar is de naam BBB nooit gevallen.

Verder mag je de bedoelingen van een World Economic Forum kritisch bekijken. Ik denk niet dat hier voornamelijk mensen en bedrijven zitten die het beste over hebben met de wereld maar meer macht en geld willen verdienen. Zeker als een Joe Biden de printer weer wil aanzetten terwijl inflatie de Amerikaanse samenleving verder aan het verwoesten is.

Rutger Brugman vatte het mooi samen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Reset
Altijd grappig dat mensen het WEF ondemocratisch noemen, noem eens 1 non-profitstichting die wel democratisch is?

Rutger Bregman heeft goede ideeën. En die Great Reset die je benoemt is de weg vooruit!

quote:
Doel van de plannen is om het kapitalistisch systeem te verbeteren door investeringen te doen die zijn gericht op gedeelde vooruitgang en meer aandacht voor het milieu.

De vijf belangrijkste pijlers van het voorstel zijn: economisch, maatschappelijk, geopolitiek, ecologisch en technologisch.[2]
En wat is er mis met dit?
quote:
Hun doel is dat de open blootstelling van zwakke punten binnen bestaande wereldwijde infrastructuur 'kan ons dwingen sneller te handelen door falende instellingen, processen en regels te vervangen door nieuwe die beter aansluiten op de huidige en toekomstige behoeften. ' Om het belang van deze verklaring over te brengen, stellen de auteurs dat dit alleen is 'de essentie van de grote reset '. Wat ze lijken te zoeken, is een wereldwijde transformatie waarbij systemen en de ouderdom van het algoritme voorrang krijgen op politieke instellingen. We beginnen al bewegingen te zien van grote mondiale instellingen zoals de Trilaterale Commissie World Trade Organisation en Europeese Unie naar 'hervorming'En'verjongen'zowel hun werk als lidmaatschap.
Vol gas gaan! Maar zorg er wel voor dat dit niet gedaan wordt onder het noemer van groot geld verdienen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 14:37:01 #15
408813 crew  trein2000
pi_201658936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:18 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Er is een heel groot verschil van mening over wat wappie is. Het artikel wat jij nu gebruikt is wat mij betreft helemaal niet wappie. Het was toentertijd ongefundeerd, maar zaken veranderen in de loop van de tijd.

Voor mij zit wappie in -> chips, magnetische, wereldorder, mindcontrol en dat soort zaken. Niet dingen die met voortschrijdend inzicht kunnen veranderen.

Maar ja, dat is met alle termen die gebruikt worden, iedereen heeft er wel een ander beeld bij.
Ben ik het op zich mee eens, maar je kunt er ook niet omheen dat mensen die dit soort dingen riepen ook als wappie werden weggezet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:43:26 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201659005
Nouja, deels hebben ze absoluut gelijk gekregen. Maar wat al eerder gezegd is, op een gegeven moment werd zo'n beetje iedereen voor wappie uitgemaakt, van mensen met hele radicale new world order theoriën tot mensen die misschien wat bedenkingen hadden bij zaken als een avondklok of ik noem maar wat. Dus het eigenlijk een vraag die niet echt ergens op slaat.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:45:46 #17
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201659027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ben ik het op zich mee eens, maar je kunt er ook niet omheen dat mensen die dit soort dingen riepen ook als wappie werden weggezet.
Zeker eens
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 14:48:14 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201659055
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html

Ik vind het mooiste voorbeeld van hoe snel dingen kunnen schuiven. Van fakenews voor reizen naar verplicht bij de lokale sportkantine binnen een 13 maanden. De wappies hebben op punten zeker gelijk gekregen. Op heel veel andere punten niet.
Nouja feitelijk is er niet zoveel mis met dit artikel toch? Dat een testsysteem of vaccinatiepaspoort gebruikt zou gaan worden om evenementen te kunnen organiseren was toen al best te verwachten als het niet zoals 'vroeger' kon. Dat ze daar nu een beetje in doorgeslagen zijn.. tsja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 14:52:48 #19
408813 crew  trein2000
pi_201659097
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja feitelijk is er niet zoveel mis met dit artikel toch? Dat een testsysteem of vaccinatiepaspoort gebruikt zou gaan worden om evenementen te kunnen organiseren was toen al best te verwachten als het niet zoals 'vroeger' kon. Dat ze daar nu een beetje in doorgeslagen zijn.. tsja
Met dat artikel zelf is niets mis. Maar het is een illustratie. Het was fakenews, wappie en nu is het realiteit. Dat wil ik er mee illustreren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201659238
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:24 schreef Document1 het volgende:
Vind het een beetje vroeg om deze conclusie te trekken. Wappies hebben echt van alles geroepen dus als ze op 1 puntje gelijk krijgen blijven het wappies voor mij.
De wappies hebben niet maar op 1 punt"je" gelijk gekregen. Dat het maar tot je door mag dringen.
pi_201659288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nu.nl/nucheck(...)rt-ongefundeerd.html

Ik vind het mooiste voorbeeld van hoe snel dingen kunnen schuiven. Van fakenews voor reizen naar verplicht bij de lokale sportkantine binnen een 13 maanden. De wappies hebben op punten zeker gelijk gekregen. Op heel veel andere punten niet.
Ook wat die link betreft hebben wappies (nog) geen gelijk gekregen. Er is geen Europees vaccinatiepaspoort. Ieder EU land doet z'n eigen ding met hier en daar wat samenwerking/overlap. De volgende vraag is of dit erg zou zijn of dat dit iets is waar alleen wappies bang voor zijn. Bewijs van vaccinatie/herstel/negatieve test om ergens binnen te komen is heel logisch tijdens een pandemie en no big deal.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 15:15:22 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201659304
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:09 schreef gearfour het volgende:

[..]
De wappies hebben niet maar op 1 punt"je" gelijk gekregen. Dat het maar tot je door mag dringen.
Ik vind dat in de praktijk nogal tegenvallen hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 15:15:59 #23
408813 crew  trein2000
pi_201659314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ook wat die link betreft hebben wappies (nog) geen gelijk gekregen. Er is geen Europees vaccinatiepaspoort. Ieder EU land doet z'n eigen ding met hier en daar wat samenwerking/overlap.
Dat DCC gaat gewoon van de EU uit. Ligt ook een verordening onder en zo. Ik zou dat toch wel gewoon als Europees aanmerken.
quote:
De volgende vraag is of dit erg zou zijn of dat dit iets is waar alleen wappies bang voor zijn. Bewijs van vaccinatie/herstel/negatieve test om ergens binnen te komen is heel logisch tijdens een pandemie en no big deal.
Daar denken wij anders over.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201659320
Ook ‘niet-wappies’ zagen een corona-app/pas al langer aankomen. Alleen al omdat het in zoveel andere landen in de wereld al doodnormaal is/was en het logischerwijs een manier is om de samenleving weer langzaam open te kunnen gooien.
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 15:17:09 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201659324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:
Daar denken wij anders over.
Mwah, volgens mij kan het grootste deel van Nederland wel billijken dat je voor bijvoorbeeld evenementen waar je dicht op elkaar zit een QR-code nodig hebt om te laten zien dat je gevaccineerd bent of negatief getest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 15:20:38 #26
408813 crew  trein2000
pi_201659371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah, volgens mij kan het grootste deel van Nederland wel billijken dat je voor bijvoorbeeld evenementen waar je dicht op elkaar zit een QR-code nodig hebt om te laten zien dat je gevaccineerd bent of negatief getest.
Maar dat is niet het geval. Als jij een kop koffie wil drinken bij buurtcafé de gele rakker moet je ook een QR tonen…
Daar zit nog verschil tussen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201659670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:09 schreef gearfour het volgende:

[..]
De wappies hebben niet maar op 1 punt"je" gelijk gekregen. Dat het maar tot je door mag dringen.
Nou laat maar zien dan.
pi_201659674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat DCC gaat gewoon van de EU uit. Ligt ook een verordening onder en zo. Ik zou dat toch wel gewoon als Europees aanmerken.
DCC zorgt ervoor dat er stroomlijning is tussen de verschillende coronabewijzen die er zijn per EU-land naar elkaar en naar buiten toe. Het bepaalt niet wie wel of niet naar welk land of welke locatie mag gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is niet het geval. Als jij een kop koffie wil drinken bij buurtcafé de gele rakker moet je ook een QR tonen…
Daar zit nog verschil tussen.
In een buurtcafe zit men ook dicht opelkaar in een relatief klein en gesloten ruimte. Een buurtcafe voelt misschien laagdrempeliger maar heeft in essentie dezelfde problematiek als een evenement of OV.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 15:58:22 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201659792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is niet het geval. Als jij een kop koffie wil drinken bij buurtcafé de gele rakker moet je ook een QR tonen…
Daar zit nog verschil tussen.
Tsja, is dat dan ineens 'de wappies hebben gelijk gekregen', omdat het nu ook in een buurtcafé wordt ingezet ipv bij grootschalige evenementen? Ik vind dat wel erg kort door de bocht :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:07:54 #30
408813 crew  trein2000
pi_201659923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, is dat dan ineens 'de wappies hebben gelijk gekregen', omdat het nu ook in een buurtcafé wordt ingezet ipv bij grootschalige evenementen? Ik vind dat wel erg kort door de bocht :D
Ik niet. Je bent gewoon ernstig beperkt in deelname aan het openbare leven als je geen prik hebt gehaald. Dat is toch anders dan evenementen en andere extraatjes.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201660046
Wat dacht je van deze extreme wappie dan:

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1445278625658454017

Met z'n "digitaal vaccinatiepapoort" waarmee je van allerlei maatschappelijke dingen wordt uitgesloten. Bwhahaha, belachelijk, het idee alleen al! :')

Behalve dan dat hij een jaar later gelijk bleek te hebben. Maar toch.... wApPiE! 8)7
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:28:00 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201660220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik niet. Je bent gewoon ernstig beperkt in deelname aan het openbare leven als je geen prik hebt gehaald. Dat is toch anders dan evenementen en andere extraatjes.
Je kunt je gewoon laten testen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:30:29 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660252
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik niet. Je bent gewoon ernstig beperkt in deelname aan het openbare leven als je geen prik hebt gehaald. Dat is toch anders dan evenementen en andere extraatjes.
Gewoon prik halen dus
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:35:10 #34
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201660339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gewoon prik halen dus
Laat jezelf lekker volspuiten lieverd.. en laat iedereen zijn eigen waarde :6
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:37:09 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201660356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:17 schreef Kornolio het volgende:
Wat dacht je van deze extreme wappie dan:

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1445278625658454017

Met z'n "digitaal vaccinatiepapoort" waarmee je van allerlei maatschappelijke dingen wordt uitgesloten. Bwhahaha, belachelijk, het idee alleen al! :')

Behalve dan dat hij een jaar later gelijk bleek te hebben. Maar toch.... wApPiE! 8)7
Ik denk dat hij volkomen ongelijk had. Hij zegt dat dit het plan is van de westerse leiders.

Ik denk dat het voortschrijdend inzicht is geweest dat het nodig is om de samenleving weer op te gooien. Het stukje over het vaccinatiepaspoort is toch niet zo'n gek idee geweest? Werd dit al onder de noemer wappie gegooid?

De man is knettergek, maar dat wil niet zeggen dat hij alleen maar onzin uitkraamt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:38:32 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:35 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Laat jezelf lekker volspuiten lieverd.. en laat iedereen zijn eigen waarde :6
Niet zo janken en gewoon die prik halen. Het is zo simpel ...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:39:17 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:37 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik denk dat hij volkomen ongelijk had. Hij zegt dat dit het plan is van de westerse leiders.

Ik denk dat het voortschrijdend inzicht is geweest dat het nodig is om de samenleving weer op te gooien. Het stukje over het vaccinatiepaspoort is toch niet zo'n gek idee geweest? Werd dit al onder de noemer wappie gegooid?

De man is knettergek, maar dat wil niet zeggen dat hij alleen maar onzin uitkraamt.
Een kapotte klok heeft ook twee keer per dag gelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:39:42 #38
408813 crew  trein2000
pi_201660388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt je gewoon laten testen.
Stadbewoner gespot. Dat kost je hier een kilometer of 40 aan benzine en een uur de tijd. En dan heb ik het nog niet gehad over mensen die afhankelijk zijn van het OV. Allemaal leuk die theoretische mogelijkheden maar de praktijk is anders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201660417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Stadbewoner gespot. Dat kost je hier een kilometer of 40 aan benzine en een uur de tijd. En dan heb ik het nog niet gehad over mensen die afhankelijk zijn van het OV. Allemaal leuk die theoretische mogelijkheden maar de praktijk is anders.
Principes kosten tijd en geld, toch? ;)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:43:02 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201660437
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet zo janken en gewoon die prik halen. Het is zo simpel ...
Tja, er zijn nu eenmaal mensen die daar principiële bezwaren tegen hebben.

Dat vind ik ook heel vervelend want daardoor meent onze overheid langer vast te moeten houden aan nonsens zoals een coronapas. Maar goed, wat doe ik eraan.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:43:47 #41
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201660449
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet zo janken en gewoon die prik halen. Het is zo simpel ...
Ik kan nog wel uitweiden over Wie The F denk je wel dat je bent om dat voor mij te bepalen vage lab troep te laten inspuiten... vermakelijk is het wel :*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:43:48 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Stadbewoner gespot. Dat kost je hier een kilometer of 40 aan benzine en een uur de tijd. En dan heb ik het nog niet gehad over mensen die afhankelijk zijn van het OV. Allemaal leuk die theoretische mogelijkheden maar de praktijk is anders.
Prikken dus :O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:45:27 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja, er zijn nu eenmaal mensen die daar principiële bezwaren tegen hebben.

Dat vind ik ook heel vervelend want daardoor meent onze overheid langer vast te moeten houden aan nonsens zoals een coronapas. Maar goed, wat doe ik eraan.
Ik heb geen last van die pas en vind het een prima oplossing om van de 1,5m af te komen. Kost 2 tellen bij de ingang. Laat eigenwijs Nederland nu maar bloeden voor hun acties, in plaats van iedereen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:45:36 #44
408813 crew  trein2000
pi_201660473
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Prikken dus :O
Vaccinatiedwang/drang dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:46:17 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201660480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb geen last van die pas en vind het een prima oplossing om van de 1,5m af te komen. Kost 2 tellen bij de ingang. Laat eigenwijs Nederland nu maar bloeden voor hun acties, in plaats van iedereen.
Die 1,5 meter was op de meeste plekken al lang en breed verdwenen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:46:48 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vaccinatiedwang/drang dus.
Boeie.

Dan maar even niet langs de Starbucks voor nepkoffie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:47:14 #47
408813 crew  trein2000
pi_201660501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Boeie.

Dan maar even niet langs de Starbucks voor nepkoffie.
Ah ja want daar gaat het om :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:48:00 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201660509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Boeie.

Dan maar even niet langs de Starbucks voor nepkoffie.
Dat je een vaccinatiebewijs nodig zou hebben voor het ophalen van een beker koffie zegt al genoeg over de onzin van die pas.

Overigens ben ik gewoon gevaccineerd, al sinds de zomer, en heb ik liever ook dat nog wat extra mensen die prik gaan halen zodat we kunnen stoppen met deze poppenkast.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:48:20 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah ja want daar gaat het om :')
Hoe vaak ben jij de afgelopen maanden nou langs de bios of uit eten geweest? Durf te wedden dat het op 1 hand te tellen is. Nou, poehpoeh, wat een gigantische impact heeft die check.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:50:13 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat je een vaccinatiebewijs nodig zou hebben voor het ophalen van een beker koffie zegt al genoeg over de onzin van die pas.
De onzin van hoe die is ingezet. En het is uiteindelijk vrij logisch dat ze alle horeca over een kam scheren, anders is het einde zoek.

En wat boeit het? Heel weldenkend Nederland heeft gewoon een qr code, kan overal gewoon naar binnen en mag genieten van de versoepelingen die met de pas zijn gekomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:51:13 #51
408813 crew  trein2000
pi_201660555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe vaak ben jij de afgelopen maanden nou langs de bios of uit eten geweest?
Minstens een keer per week. Maar goed daar gaat het niet om.
quote:
Durf te wedden dat het op 1 hand te tellen is. Nou, poehpoeh, wat een gigantische impact heeft die check.
Ja dat heeft hij. Voornamelijk bij groepen die zich al aan de rand van de samenleving bevinden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:54:41 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201660594
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De onzin van hoe die is ingezet. En het is uiteindelijk vrij logisch dat ze alle horeca over een kam scheren, anders is het einde zoek.

En wat boeit het? Heel weldenkend Nederland heeft gewoon een qr code, kan overal gewoon naar binnen en mag genieten van de versoepelingen die met de pas zijn gekomen.
Bij mijn voetbalclub is de pas helemaal geen versoepeling, maar weer een extra hinder voor de vrijwilligers.

Of dacht jij dat die 1,5 meter daar nog werd nageleefd voor 25 september terwijl de meesten al lang en breed gevaccineerd waren.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:56:24 #53
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201660616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bij mijn voetbalclub is de pas helemaal geen versoepeling, maar weer een extra hinder voor de vrijwilligers.

Of dacht jij dat die 1,5 meter daar nog werd nageleefd voor 25 september?
Is er dan nog een verschil? Die QR-code zullen ze dan ook niet scannen, dan is toch geen extra hinder voor de vrijwilligers?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:57:20 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201660630
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:56 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Is er dan nog een verschil? Die QR-code zullen ze dan ook niet scannen, dan is toch geen extra hinder voor de vrijwilligers?
Ja, scannen ze wel. Want vrees voor dikke boete.

Dit itt de situatie sinds het voorjaar, want op die 1,5 meter werd nergens meer gehandhaafd. In augustus en het grootste deel van september was de situatie in de kantine - zonder pas - echt niet anders dan nu met pas, qua afstand houden en drukte.

Alleen moeten ze nu dus de hele middag een mannetje met een scanner door de toko laten lopen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:09:42 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201660758
'Genieten van de versoepelingen die met de pas zijn gekomen'

Ja ik dank Hugo op mijn blote knietjes dat ik nu een medisch bewijs moet laten zien als ik een donut wil eten bij de Hema.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:12:02 #56
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201660781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:26 schreef Herkauwer het volgende:

Vol gas gaan! Maar zorg er wel voor dat dit niet gedaan wordt onder het noemer van groot geld verdienen.
Ze gaan inderdaad 'vol gas' en zijn al een tijdje onderweg.
Normale mensen zullen uiteindelijk niks meer bezitten maar zullen erg gelukkig zijn. Waar het geld allemaal is wordt niet vermeld. Heb je al eens goed gekeken wat dat WEF inhoud? Je moet er maar zin in hebben. Rutte gaat ook naar die bijeenkomsten (net als vele andere wereldleiders trouwens) En het gekke is dat het gewoon al aan het gebeuren is, je hebt niks te kiezen......het lijken leuke idealen maar er is dan een wereldmacht en totale 'controle'. Ze noemen de weg er naartoe 'de 4e revolutie'.
To BG or not to BG!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 17:17:15 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bij mijn voetbalclub is de pas helemaal geen versoepeling, maar weer een extra hinder voor de vrijwilligers.

Of dacht jij dat die 1,5 meter daar nog werd nageleefd voor 25 september terwijl de meesten al lang en breed gevaccineerd waren.
Dus omdat iedereen de regels negeerde, moet het maar zo blijven? 8)7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:18:40 #58
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201660844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus omdat iedereen de regels negeerde, moet het maar zo blijven? 8)7
Nee, daaraan zag je dat die regel nog maar weinig invloed had.
To BG or not to BG!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:20:00 #59
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_201660857
Wappies verzinnen na hun gelijk wel weer wat anders. Bodemloze put.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_201660867
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:24 schreef Document1 het volgende:
Vind het een beetje vroeg om deze conclusie te trekken. Wappies hebben echt van alles geroepen dus als ze op 1 puntje gelijk krijgen blijven het wappies voor mij.
En ze hebben veel open deuren geroepen zonder door te hebben dat het een open deur is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 17:25:06 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201660913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:18 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Nee, daaraan zag je dat die regel nog maar weinig invloed had.
En daarom is er een alternatief voor gekomen. Eentje waar niemand last van heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:28:51 #62
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201660957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En daarom is er een alternatief voor gekomen. Eentje waar niemand last van heeft.
Een regel die geen nut (meer) heeft in ruilen voor een regel die ook geen nut heeft?

En dat niemand er last van heeft is natuurlijk ook niet eens de waarheid........misschien jouw waarheid.....
To BG or not to BG!
pi_201660979
Ja sommige dingen zoals een coronapaspoort zijn keihard ontkent door veel mensen maar daarin hadden ze uiteindelijk wel gelijk.

Met terugkerende vaccins hou ik ook wel rekening.

Het probleem is alleen dat ze ook de raarste shit roepen en ook niet vies zijn van intimidatie en ander debiel gedrag.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 6 oktober 2021 @ 17:32:28 #64
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201660994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ze gaan inderdaad 'vol gas' en zijn al een tijdje onderweg.
Normale mensen zullen uiteindelijk niks meer bezitten maar zullen erg gelukkig zijn. Waar het geld allemaal is wordt niet vermeld. Heb je al eens goed gekeken wat dat WEF inhoud? Je moet er maar zin in hebben. Rutte gaat ook naar die bijeenkomsten (net als vele andere wereldleiders trouwens) En het gekke is dat het gewoon al aan het gebeuren is, je hebt niks te kiezen......het lijken leuke idealen maar er is dan een wereldmacht en totale 'controle'. Ze noemen de weg er naartoe 'de 4e revolutie'.
Je zult niets bezitten en gelukkig zijn is toch echt de schuld van consumenten. We leasen en huren alles of nemen zaken af als dienst. Als wij meer zaken kopen dan huren/leasen gaat de zakelijke kant weer meer aanbieden.

Er moet nog veel gebeuren, vooral de verdeling van geld. Daarnaast vooral inzetten op een basis inkomen, huizing, zorg, scholing en veiligheid voor iedereen. Dat kan makkelijk in deze samenleving als de deelnemers van het wef dat zouden willen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Beste debater 2022 woensdag 6 oktober 2021 @ 17:32:30 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201660995
Nee.

Next
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 17:35:58 #66
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201661032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En daarom is er een alternatief voor gekomen. Eentje waar niemand last van heeft.
We hebben deze discussie wel vaker gehad, toen is je door meerdere mensen uitgelegd dat omdat jij er geen last van hebt dat niet inhoudt dat niemand er last van heeft.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201661040
Volgens mij heeft ieder weldenkend mens zich wel bedacht, ergens in de afgelopen anderhalf jaar, dat de enige oplossing naar een soort van oude normaal een vaccinatie bewijs ging zijn. Zoals bij vele ziektes hiervoor. Dat je nu staat te steigeren over een vaccinatie bewijs zegt wel iets over je mentale capaciteiten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 17:36:41 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201661041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:28 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Een regel die geen nut (meer) heeft in ruilen voor een regel die ook geen nut heeft?

En dat niemand er last van heeft is natuurlijk ook niet eens de waarheid........misschien jouw waarheid.....
Bijna iedereen die er last van heeft, verdient mijn medelijden niet. Ze kiezen er zelf voor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201661053
quote:
16s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja sommige dingen zoals een coronapaspoort zijn keihard ontkent door veel mensen maar daarin hadden ze uiteindelijk wel gelijk.

Met terugkerende vaccins hou ik ook wel rekening.
Waarschijnlijk trek je dan uit wat andere mensen gezegd zouden uit context om tot die ontkenning te komen of ga je uit van debielen die blijkbaar niet weten dat het hartstikke gebruikelijk is om vaccinaties te registreren en daarmee toegang te krijgen tot bijvoorbeeld een land en dat het ook niets nieuws is.

Ik heb ook wel gezegd dat het heus niet zo ver komt dat je heus niet iets moet laten zien om toegang te kunnen krijgen tot basale levensbehoeften zoals de supermarkt. Met wappie-oren wordt dat al gauw verstaan als dat ik ook heb ontkend dat het voor de kroeg nodig zou zijn. :') Heb ik al vaker meegemaakt bij mensen die heel graag een bepaald stokpaardje willen berijden of andere mensen woorden in de mond willen leggen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201661078
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Stadbewoner gespot. Dat kost je hier een kilometer of 40 aan benzine en een uur de tijd. En dan heb ik het nog niet gehad over mensen die afhankelijk zijn van het OV. Allemaal leuk die theoretische mogelijkheden maar de praktijk is anders.
Buiten de stad fatsoenlijk vegetarisch eten is ook zo eenvoudig nog niet en ik heb geen auto. Maar ja, gevolg van mijn keuzes hè.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 17:44:38 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201661111
Ik denk dat bijna iedereen dit wel zag aankomen, nog voor de vaccinatiecampagne goed op stoom was gekomen. Ik was daarom ook tegen het invoeren hiervan voordat iedereen een kans heeft gehad om zich te vaccineren. Maar dat punt zijn we nu allang voorbij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201661113
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:37 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Waarschijnlijk trek je dan uit wat andere mensen gezegd zouden uit context om tot die ontkenning te komen of ga je uit van debielen die blijkbaar niet weten dat het hartstikke gebruikelijk is om vaccinaties te registreren en daarmee toegang te krijgen tot bijvoorbeeld een land en dat het ook niets nieuws is.

Ik heb ook wel gezegd dat het heus niet zo ver komt dat je heus niet iets moet laten zien om toegang te kunnen krijgen tot basale levensbehoeften zoals de supermarkt. Met wappie-oren wordt dat al gauw verstaan als dat ik ook heb ontkend dat het voor de kroeg nodig zou zijn. :') Heb ik al vaker meegemaakt bij mensen die heel graag een bepaald stokpaardje willen berijden of andere mensen woorden in de mond willen leggen.
Oke dus je gaat er voor het gemak maar even uit wat iedereen zegt op een manier dat het jou uitkomt om een punt te maken, helder en weinig relevant. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201661222
Elk weldenkend mens zag een coronapaspoort aankomen. Is ook prima. Het was kiezen tussen een scenario waarbij enkel gevaccineerden (de mensen die hun bijdragen doen om überhaupt versoepelingen mogelijk te maken) weer hun vrijheden terug te geven OF een scenario waarbij we nog jaren met zijn allen samn in de shit zouden blijven zitten.

Wappie komen echter weer met walgelijke en tevens HELE slechte vergelijkingingen met WW II etc...
pi_201661322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:16 schreef Morpheus_ het volgende:
Ook ‘niet-wappies’ zagen een corona-app/pas al langer aankomen. Alleen al omdat het in zoveel andere landen in de wereld al doodnormaal is/was en het logischerwijs een manier is om de samenleving weer langzaam open te kunnen gooien.
Covid19 muteert. Hoe denk je er vanaf te kunnen komen en het oude normaal terug te krijgen?
Vergeleken met de griep is deze politiestaat aanpak way too much!
pi_201661440
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:45 schreef Document1 het volgende:

[..]
Nou laat maar zien dan.
Ik kan tientallen voorbeelden geven maar dat heeft geen zin. Wanneer de mods direkt alles wegcensueren. Maar dit wist jij ook wel. Daarom daag je mij uit.
pi_201661475
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:17 schreef gearfour het volgende:

[..]
Ik kan tientallen voorbeelden geven maar dat heeft geen zin. Wanneer de mods direkt alles wegcensueren. Maar dit wist jij ook wel. Daarom daag je mij uit.
DM maar hoor.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 18:20:17 #77
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201661480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:41 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Buiten de stad fatsoenlijk vegetarisch eten is ook zo eenvoudig nog niet en ik heb geen auto. Maar ja, gevolg van mijn keuzes hè.
Een beetje een flauwe vergelijking, vind je ook niet? Alsof je iedere 24 uur een test moet doen op een flinke afstand om aan te tonen dat je geen vlees hebt gegeten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201661544
Die argumenten in dit topic om wappies niet gelijk te geven _O- god wat zijn er veel gebrainwashed zeg _O-

Simpele mensen kan je ze wel noemen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:55:51 #79
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201661815
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bijna iedereen die er last van heeft, verdient mijn medelijden niet. Ze kiezen er zelf voor.
Dat is wat anders.
Je zei dat niemand er last van heeft maar blijkbaar zie jij die groep mensen dus al niet meer als volwaardige mensen. Duidelijk.
To BG or not to BG!
pi_201661822
quote:
10s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:27 schreef epicbeardman het volgende:
Die argumenten in dit topic om wappies niet gelijk te geven _O- god wat zijn er veel gebrainwashed zeg _O-

Simpele mensen kan je ze wel noemen.
Jij vindt dat hilarisch. Ik vind die zombies doodeng.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:01:42 #81
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201661884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:56 schreef gearfour het volgende:

[..]
Jij vindt dat hilarisch. Ik vind die zombies doodeng.
Met deze stelling ben ik het volkomen eens
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Beste debater 2022 woensdag 6 oktober 2021 @ 19:04:24 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201661914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ze gaan inderdaad 'vol gas' en zijn al een tijdje onderweg.
Normale mensen zullen uiteindelijk niks meer bezitten maar zullen erg gelukkig zijn. Waar het geld allemaal is wordt niet vermeld. Heb je al eens goed gekeken wat dat WEF inhoud? Je moet er maar zin in hebben. Rutte gaat ook naar die bijeenkomsten (net als vele andere wereldleiders trouwens) En het gekke is dat het gewoon al aan het gebeuren is, je hebt niks te kiezen......het lijken leuke idealen maar er is dan een wereldmacht en totale 'controle'. Ze noemen de weg er naartoe 'de 4e revolutie'.
Goeiedag zeg... dit geloof je echt ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201662020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mwah, volgens mij kan het grootste deel van Nederland wel billijken dat je voor bijvoorbeeld evenementen waar je dicht op elkaar zit een QR-code nodig hebt om te laten zien dat je gevaccineerd bent of negatief getest.
Waarop is dat gebaseerd? De mensen die ik op mijn werk spreek bijvoorbeeld vinden het allemaal wat doorgeslagen, en nee ik werk niet op een sociale werkplaats. Volgens mij is het vooral dat mensen zeggen dat ze het ermee eens zijn omdat ze geen ruggengraat hebben, angst, groepsdruk etc. Het is ook niet bepaald logisch om er wel voor te zijn juist nu vrijwel iedereen ingeent is
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:31:26 #84
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201662264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goeiedag zeg... dit geloof je echt ja?
Nee dat is niet wat ik geloof, dit is wat het WEF zegt dat er gaat gebeuren en o.a. Rutte gaat naar bijeenkomsten van die club die dat pretendeert. Is een heel mooi spotje over gemaakt. En die Rutte loog er eerst over, dat hij Claus Swab kent en begon over dat het een conspiracy is, dat letterlijke woord gebruikte hij, en later gaf hij toe dat hij hem kende en sprak lovend over hem.
To BG or not to BG!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:32:11 #85
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201662281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goeiedag zeg... dit geloof je echt ja?
Die opmerking wordt altijd uit context gerukt. In 2016 is er op het WEF ter sprake gekomen dat we steeds meer huren/leasen of als dienst afnemen en steeds minder bezitten. Zoals Netflix, Spotify, anyways of cloud diensten. En zij trekken die lijn door naar de toekomst, dat we in 2030 nog meer op deze manier gaan consumeren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:35:04 #86
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201662330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:31 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Nee dat is niet wat ik geloof, dit is wat het WEF zegt dat er gaat gebeuren en o.a. Rutte gaat naar bijeenkomsten van die club die dat pretendeert. Is een heel mooi spotje over gemaakt. En die Rutte loog er eerst over, dat hij Claus Swab kent en begon over dat het een conspiracy is, dat letterlijke woord gebruikte hij, en later gaf hij toe dat hij hem kende en sprak lovend over hem.
Ook niet, de WEF zegt niet dat dit gaat gebeuren. Ze hebben voorspelt dat dit de richting is van de samenleving, dat hebben ze in 2016 gezegd als voorspelling voor 2030. Wij zijn er als consument zelf de aanjager van, ik bedoel ik koop ook nog weinig en huur/lease ook veel.

Heb je ook een bron voor dat stukje over Klaus Schwab en Rutte?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201662380
"ik ben geen wappie maar...". Dat zeggen alle wappies.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:42:28 #88
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201662467
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:35 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ook niet, de WEF zegt niet dat dit gaat gebeuren. Ze hebben voorspelt dat dit de richting is van de samenleving, dat hebben ze in 2016 gezegd als voorspelling voor 2030. Wij zijn er als consument zelf de aanjager van, ik bedoel ik koop ook nog weinig en huur/lease ook veel.

Heb je ook een bron voor dat stukje over Klaus Schwab en Rutte?
Hopenlijk krijgen ze dan niet gelijk. We zullen zien, wil mn stukje grond niet graag kwijt binnen 10 jaar.

Dat stukje van Rutte over Schwab moet makkelijk terug te vinden zijn. Was iemand in de kamer die Rutte vroeg of hij Schwab kende en Rutte ontkende en toen liet die man een brief zien van Rutte aan Schwab.
To BG or not to BG!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:48:52 #89
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201662591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hopenlijk krijgen ze dan niet gelijk. We zullen zien, wil mn stukje grond niet graag kwijt binnen 10 jaar.

Dat stukje van Rutte over Schwab moet makkelijk terug te vinden zijn. Was iemand in de kamer die Rutte vroeg of hij Schwab kende en Rutte ontkende en toen liet die man een brief zien van Rutte aan Schwab.
Lees dit artikel anders nog even: https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-wef-idUSKBN2AP2T0

quote:
Its Agenda 2030 framework outlines an aim to ensure all people have access to ownership and control over land and other forms of property.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201662600
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hopenlijk krijgen ze dan niet gelijk. We zullen zien, wil mn stukje grond niet graag kwijt binnen 10 jaar.

Dat stukje van Rutte over Schwab moet makkelijk terug te vinden zijn. Was iemand in de kamer die Rutte vroeg of hij Schwab kende en Rutte ontkende en toen liet die man een brief zien van Rutte aan Schwab.
dat was Gideon van Meijeren
pi_201662734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:55 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat is wat anders.
Je zei dat niemand er last van heeft maar blijkbaar zie jij die groep mensen dus al niet meer als volwaardige mensen. Duidelijk.
Als je vindt dat mensen de gevolgen van hun keuzes moeten dragen zijn ze geen volwaardige mensen meer? :? Wat een vreemde gedachtenkronkel. Iets met zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?

Jehova's getuigen zijn wel doordrongen van de consequenties van hun keuzes. Zo ontvangen ze per definitie geen bloed, maar ze aanvaarden de medische consequenties die dat heeft zonder morren.

NK heeft het hier heus niet over mensen die op basis van medische gronden niet gevaccineerd én niet getest kunnen worden waarvoor het oprecht geen keuze is.

Vinden dat mensen de gevolgen van hun keuzes moeten aanvaarden is overigens iets anders dan vinden dat mensen het niet oneens zouden mogen zijn met het beleid, maar dat zijn twee verschillende dingen. Voordat dat onderscheid weer vertroebeld.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 20:09:18 #92
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201662973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:14 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Waarop is dat gebaseerd? De mensen die ik op mijn werk spreek bijvoorbeeld vinden het allemaal wat doorgeslagen, en nee ik werk niet op een sociale werkplaats. Volgens mij is het vooral dat mensen zeggen dat ze het ermee eens zijn omdat ze geen ruggengraat hebben, angst, groepsdruk etc. Het is ook niet bepaald logisch om er wel voor te zijn juist nu vrijwel iedereen ingeent is
Dat gaat om de kleine horeca he, daar is volgens mij wel minder draagvlak. Voor evenementen is iedereen die een prik heeft gehad er wel positief over volgens mij.

En vrijwel iedereen valt nog best tegen, bovendien hebben we gezien dat het bij het debacle Dansen met Janssen best makkelijk misgaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:09:41 #93
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201662983
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hopenlijk krijgen ze dan niet gelijk. We zullen zien, wil mn stukje grond niet graag kwijt binnen 10 jaar.

Dat stukje van Rutte over Schwab moet makkelijk terug te vinden zijn. Was iemand in de kamer die Rutte vroeg of hij Schwab kende en Rutte ontkende en toen liet die man een brief zien van Rutte aan Schwab.
Ik heb het filmpje gekeken
maar hij zegt niet dat hij Klaus Schwab niet kent, hij zegt dat hij het boek Covid-19: The Great Reset van Klaus Schwab niet gelezen heeft. En Gideon geeft aan dat hij een bedankbrief heeft van Rutte aan Schwab waarin staat dat Rutte het een goed en hoopvol boek vind. Volgens Rutte is dat een standaardbrief, hij ontvangt vaker boeken en kan ze niet allemaal lezen. Waarbij Rutte in feite toegeeft te hebben gelogen naar Schwab.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:42:41 #94
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201663546
Nee, de wappies hebben geen gelijk gekregen. Dat waar 2 en 3 aan opgehangen worden (qr-codes en mondkapjes in het OV) kan bij wijzen van spreken volgende maand al verdwenen zijn en 1 is duidelijke "BNW-territory". Nadat zo'n beetje alle maatregelen de afgelopen maanden zijn afgebouwd begin ik te denken dat wappies erg benauwd aan het worden zijn dat straks al hun doemverhalen bij het grof vuil staan.
  Beste debater 2022 woensdag 6 oktober 2021 @ 20:44:00 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201663573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hopenlijk krijgen ze dan niet gelijk. We zullen zien, wil mn stukje grond niet graag kwijt binnen 10 jaar.

Dat stukje van Rutte over Schwab moet makkelijk terug te vinden zijn. Was iemand in de kamer die Rutte vroeg of hij Schwab kende en Rutte ontkende en toen liet die man een brief zien van Rutte aan Schwab.
Is toch frappant hoe jullie complotdenkers werkelijk altijd de boel weten te verdraaien naar iets sinisters.

Er wordt gesteld:

We willen honger uitroeien. De complotdenker: ze willen ons uithongeren.

We willen goede en betaalbare zorg voor iedereen. De complotdenker: ze willen ons vermoorden.

We willen dat eenieder recht heeft op de kans tot vergaren van eigen bezit.
De complotdenker: ze willen ons bezit afnemen.

We willen armoede uitbannen. De complotdenker: ze willen ons in de armoede storten.

We willen dat de aarde leefbaar blijft, ook voor volgende generaties. De complotdenker: ze willen de aarde vernietigen... en onze kinderen verhandelen aan pizzaboeren.

Is toch een soort gave
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201663578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:09 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik heb het filmpje gekeken
maar hij zegt niet dat hij Klaus Schwab niet kent, hij zegt dat hij het boek Covid-19: The Great Reset van Klaus Schwab niet gelezen heeft. En Gideon geeft aan dat hij een bedankbrief heeft van Rutte aan Schwab waarin staat dat Rutte het een goed en hoopvol boek vind. Volgens Rutte is dat een standaardbrief, hij ontvangt vaker boeken en kan ze niet allemaal lezen. Waarbij Rutte in feite toegeeft te hebben gelogen naar Schwab.
Als je een boek vluchtig doorneemt kun je toch zien of je het goed en hoopvol vindt?

Ik vind het een hoop ophef om niets, en de echt gekke denkbeelden (bijvoorbeeld over de jodenvervolging die te vergelijken is met het huidige beleid) zitten bij die havo-scholier (Gideon dus).
pi_201663597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En daarom is er een alternatief voor gekomen. Eentje waar niemand last van heeft.
Kijk door dit soort debiele opmerkingen valt er niet normaal te discussiëren.

Gewoon glashard zeggen dat er niemand last van heeft. Dan ben je blijkbaar niet in staat tot nadenken of een normaal gesprek voeren.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  Beste debater 2022 woensdag 6 oktober 2021 @ 20:46:42 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201663629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:45 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Kijk door dit soort debiele opmerkingen valt er niet normaal te discussiëren.

Gewoon glashard zeggen dat er niemand last van heeft. Dan ben je blijkbaar niet in staat tot nadenken of een normaal gesprek voeren.
Aha.

En hoe dient men precies normaal te discussiëren wanneer iemand, jij bijvoorbeeld, een hypothese de ether in slingert die met geen mogelijkheid te meten is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:47:15 #99
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201663639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is toch frappant hoe jullie complotdenkers werkelijk altijd de boel weten te verdraaien naar iets sinisters.

Er wordt gesteld:

We willen honger uitroeien. De complotdenker: ze willen ons uithongeren.

We willen goede en betaalbare zorg voor iedereen. De complotdenker: ze willen ons vermoorden.

We willen dat eenieder recht heeft op de kans tot vergaren van eigen bezit.
De complotdenker: ze willen ons bezit afnemen.

We willen armoede uitbannen. De complotdenker: ze willen ons in de armoede storten.

We willen dat de aarde leefbaar blijft, ook voor volgende generaties. De complotdenker: ze willen de aarde vernietigen... en onze kinderen verhandelen aan pizzaboeren.

Is toch een soort gave
Dit en veel dingen uit context halen. In dit geval gaat het niet over Klaus Schwab zelf maar over zijn boek. Dat blijkt ook telkens weer erg lastig te zijn.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201663661
quote:
16s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja sommige dingen zoals een coronapaspoort zijn keihard ontkent door veel mensen maar daarin hadden ze uiteindelijk wel gelijk.

Met terugkerende vaccins hou ik ook wel rekening.

Het probleem is alleen dat ze ook de raarste shit roepen en ook niet vies zijn van intimidatie en ander debiel gedrag.
Wat noem jij "de raarste shit".

Dat je vaccinatiepaspoort straks gekoppeld wordt met een digitaal Europees identiteitsbewijs?

Dat we straks allemaal een ECB rekening opgedrongen krijgen zodat we met virtuele digitale euro's kunnen (en iets later: moeten) betalen, die ook hiermee geïntegreerd wordt?

Dat er straks ook een social credit systeem gaat komen?

Waar leg jij de grens van wat je "rare shit" noemt, of van wat je onacceptabel zou vinden mocht het onverhoopt toch werkelijkheid worden?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201663675
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bijna iedereen die er last van heeft, verdient mijn medelijden niet. Ze kiezen er zelf voor.
Ik kies er helemaal niet voor. De overheid DWINGT mij te kiezen tussen twee opties die ik allebei niet wil. En wat bovendien ook helemaal niet nodig is.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  Beste debater 2022 woensdag 6 oktober 2021 @ 20:49:59 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201663684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:48 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Wat noem jij "de raarste shit".

Dat je vaccinatiepaspoort straks gekoppeld wordt met een digitaal Europees identiteitsbewijs?

Dat we straks allemaal een ECB rekening opgedrongen krijgen zodat we met virtuele digitale euro's kunnen (en iets later: moeten) betalen, die ook hiermee geïntegreerd wordt?

Dat er straks ook een social credit systeem gaat komen?

Waar leg jij de grens van wat je "rare shit" noemt, of van wat je onacceptabel zou vinden mocht het onverhoopt toch werkelijkheid worden?
Bijvoorbeeld je gebrabbel over hoe overheden overal ter wereld niet tegen een pandemie strijden. maar bezig zijn - allemaal - een zgn. 'NWO'-agenda er door te jassen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201663693
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:36 schreef Document1 het volgende:
Volgens mij heeft ieder weldenkend mens zich wel bedacht, ergens in de afgelopen anderhalf jaar, dat de enige oplossing naar een soort van oude normaal een vaccinatie bewijs ging zijn.
Nou nee, want in andere landen zoals Denemarken, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, en binnenkort Portugal en Spanje, zijn of worden de maatregelen losgelaten, komt er GÉÉN vaccinatiebewijs, en wonder boven wonder liggen de lijken daar toch niet opgestapeld.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201663708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:53 schreef Intint het volgende:
Elk weldenkend mens zag een coronapaspoort aankomen. Is ook prima. Het was kiezen tussen een scenario waarbij enkel gevaccineerden (de mensen die hun bijdragen doen om überhaupt versoepelingen mogelijk te maken) weer hun vrijheden terug te geven OF een scenario waarbij we nog jaren met zijn allen samn in de shit zouden blijven zitten.

Wappie komen echter weer met walgelijke en tevens HELE slechte vergelijkingingen met WW II etc...
Nee, het alternatief was gewoon de maatregelen afschaffen, zoals ze inmiddels ook in andere landen hebben gedaan en dat gaat prima.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:52:28 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_201663717
Van vaccinatie raak je onvruchtbaar, gevaccineerden zullen massaal binnen een half jaar overlijden, er zit een chip in het vaccin, vaccins werken niet, covid is een hoax, covid is een biowapen, covid is net zo dodelijk als de griep, er is geen oversterfte, je hebt een vaccinpaspoort nodig om te reizen.

HA! Zie je wel, de wappies hebben gelijk want gevaccineerden hebben makkelijker toegang tot horeca! Oh, die andere uitspraken? Laten we die even negeren totdat we weer in de eigen echokamer zitten waarbij we wel het gevoel hebben gelijk te hebben.
Géén kloon van tvlxd!
pi_201663819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aha.

En hoe dient men precies normaal te discussiëren wanneer iemand, jij bijvoorbeeld, een hypothese de ether in slingert die met geen mogelijkheid te meten is?
We zouden bijvoorbeeld over en weer argumenten kunnen aandragen waarom een bepaalde hypothese (on)waarschijnlijk is.
Of we zouden kunnen vooruitblikken: als dit en dat gebeurt, dan akkoord, dan had je achteraf gelijk, maar als het zus en zo verloopt dan bleek het gewoon gelul in de ruimte. En dan over een tijdje eens zien waar we op uitkomen.

Zoals er ook een jaar geleden al voorspellingen werden gedaan die door conformisten werden afgewimpeld als wappie conspiracy gelul, natuurlijk ging dat nooit gebeuren, enzovoort. En nu is het zover.

Ik heb niet de illusie dat het ene kamp hier nu het andere kamp zal overtuigen, maar zolang iedereen erkent dat de ander misschien ook valide punten heeft valt er best te discussiëren.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:59:25 #107
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201663821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:50 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Nou nee, want in andere landen zoals Denemarken, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, en binnenkort Portugal en Spanje, zijn of worden de maatregelen losgelaten, komt er GÉÉN vaccinatiebewijs, en wonder boven wonder liggen de lijken daar toch niet opgestapeld.
Denemarken heeft geen vaccinatiebewijs omdat de vaccinatiegraad hoger is dan bij ons. Als je dat als voorbeeld wil gebruiken ga je dan laten vaccineren.

In het VK hebben ze nog mondkapjes, geen qr code zover ik nu kan achterhalen

Noorwegen lijkt nog quarantaine plicht te hebben bij aankomst

De andere landen heb ik niet opgezocht.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:01:51 #108
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201663858
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:59 schreef Kornolio het volgende:

[..]
We zouden bijvoorbeeld over en weer argumenten kunnen aandragen waarom een bepaalde hypothese (on)waarschijnlijk is.
Of we zouden kunnen vooruitblikken: als dit en dat gebeurt, dan akkoord, dan had je achteraf gelijk, maar als het zus en zo verloopt dan bleek het gewoon gelul in de ruimte. En dan over een tijdje eens zien waar we op uitkomen.

Zoals er ook een jaar geleden al voorspellingen werden gedaan die door conformisten werden afgewimpeld als wappie conspiracy gelul, natuurlijk ging dat nooit gebeuren, enzovoort. En nu is het zover.

Ik heb niet de illusie dat het ene kamp hier nu het andere kamp zal overtuigen, maar zolang iedereen erkent dat de ander misschien ook valide punten heeft valt er best te discussiëren.
Het probleem is dat er niet 2 kampen zijn. Wat jij wappie vind, vind iemand anders niet. Het voorbeeld wat jij aandraagt vind ik normaal oorzaak/gevolg.

Er is een hele hoop grijs, lees eens wat montov schrijft want die voorbeelden zijn bijna allemaal van een andere categorie
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:02:11 #109
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_201663867
Niet gelezen en nee
:')
pi_201663880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld je gebrabbel over hoe overheden overal ter wereld niet tegen een pandemie strijden. maar bezig zijn - allemaal - een zgn. 'NWO'-agenda er door te jassen.
Ik zeg niet dat ze niet tegen een pandemie strijden.

Ik zeg wel dat ze deze pandemie met beide handen aangrijpen om allerlei andere (verregaande) maatregelen er doorheen te drukken. Maatregelen die welbeschouwd voor die pandemie eigenlijk helemaal niet nodig is, maar wel een andere agenda dient.

Bijvoorbeeld het afschaffen van contant geld. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet hard maken, dat dat nou echt helpt tegen corona. Toch wordt dat als excuus gebruikt om de War on Cash een nieuwe impuls te geven. Dat zijn gewoon smerige leugens. Contant geld is anoniem en onafhankelijk, en staat haaks op wat ze willen: macht en controle.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201663921
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:52 schreef Montov het volgende:
Van vaccinatie raak je onvruchtbaar, gevaccineerden zullen massaal binnen een half jaar overlijden, er zit een chip in het vaccin, vaccins werken niet, covid is een hoax, covid is een biowapen, covid is net zo dodelijk als de griep, er is geen oversterfte, je hebt een vaccinpaspoort nodig om te reizen.

HA! Zie je wel, de wappies hebben gelijk want gevaccineerden hebben makkelijker toegang tot horeca! Oh, die andere uitspraken? Laten we die even negeren totdat we weer in de eigen echokamer zitten waarbij we wel het gevoel hebben gelijk te hebben.
Je noemt nu wel een paar hele extreme dingen op. Sommige lijken me evident onzin (of in elk geval totaal niet te staven, dus pure speculatie of fantasie) maar bijvoorbeeld dat laatste punt is gewoon waar.
Niemand zegt "HA zie je wel, sommige dingen zijn uitgekomen DUS al dat andere moet ook waar zijn". Niemand beweert dat.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:09:31 #112
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_201663968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:59 schreef Kornolio het volgende:

Zoals er ook een jaar geleden al voorspellingen werden gedaan die door conformisten werden afgewimpeld als wappie conspiracy gelul, natuurlijk ging dat nooit gebeuren, enzovoort. En nu is het zover.
Je kan ook gewoon het wappieforum gebruiken wat er precies werd gezegd, bijvoorbeeld in 2020:
BNW / Damage Control voor de Corona hoax is begonnen #2
BNW / Lockdowns kosten miljoenen levens: TBC, kanker, zelfmoord explodeert
BNW / docu: Plandemic II

Tientallen claims, en wat is er waar van gebleken? Je bent heel snel uitgeteld. Meestal zijn het ook geen concrete claims, maar paniekzaaierij op echte berichten. Kabinet treft voorbereidingen op een spoedwet voor maatregelen, bijvoorbeeld, wat een msm bericht was en ook is uitgekomen, maar de wappies hebben het dan over de grondwet die vervalt en dat de menselijke integriteit wordt aangetast omdat mensen gedwongen worden om gevaccineerd te worden. En als blijkt dat de grondwet niet verdwijnt en dat mensen niet gedwongen gerikt worden, dan wordt het opeens afgezwakt tot 'het wordt ongevaccineerden lastig gemaakt en dat ervaar ik als dwang.' We HeBbEn GeLijK!
Géén kloon van tvlxd!
pi_201663981
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:59 schreef Herkauwer het volgende:
Denemarken heeft geen vaccinatiebewijs omdat de vaccinatiegraad hoger is dan bij ons. Als je dat als voorbeeld wil gebruiken ga je dan laten vaccineren.
Wel iets hoger maar ZO veel scheelt het ook weer niet. Ik geloof 138 versus 150 prikken per persoon.
En eerlijk gezegd geloof ik er geen reet van dat als wij dezelfde vaccinatiegraad hadden als Denemarken had toen zij alles afschaften, dat dat hier dan ook zou gebeuren.

quote:
In het VK hebben ze nog mondkapjes, geen qr code zover ik nu kan achterhalen
Wij ook, o.a. in het openbaar vervoer en allerlei openbare faciliteiten.
Maar geen coronapas, noch anderszins onderscheid tussen gevaccineerden en ongevaccineerden, dus geen vaccinatiedwang zoals hier.

quote:
Noorwegen lijkt nog quarantaine plicht te hebben bij aankomst
Ik geloof je op je woord, de details m.b.t. het land in/uit reizen weet ik niet. Maar binnenlands is daar alles weer normaal. Terwijl Noorwegen bijna dezelfde vaccinatiegraad heeft als Nederland.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201664004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:51 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Nee, het alternatief was gewoon de maatregelen afschaffen, zoals ze inmiddels ook in andere landen hebben gedaan en dat gaat prima.
Vertel eens in welke landen er helemaal geen maatregelen meer zijn?
pi_201664022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:01 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Het probleem is dat er niet 2 kampen zijn.
Er zijn altijd een hoop nuances en grijs gebied, "2 kampen" is een versimpeling, maar in deze context bedoelde ik even voor en tegen de maatregelen (of voornamelijk het ermee eens versus oneens zijn).
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201664279
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:11 schreef Intint het volgende:

[..]
Vertel eens in welke landen er helemaal geen maatregelen meer zijn?
Denemarken, en ik noemde Noorwegen maar ik begrijp dat daar nog wel wat maatregelen als je het land binnenkomt. Maar eenmaal binnen Noorwegen dus ook niet meer.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201664496
Wappies hebben geen gelijk gekregen, het probleem bij wappies is dat iedereen van alles de wereld in spuugt waardoor er altijd wel 1 gelijk krijgt en dan wordt het zo gebracht alsof alle wappies gelijk hebben.

Corona paspoorten is ook niet nieuw, we kennen al genoeg landen waarbij het verplicht was om het vaccinatieboekje te laten zien voor allerlei vaccins om erin te mogen.

Mondkapjes geneuzel is allang voorbij, wat andere landen doen zou mij een rotzorg zijn, andere leefcultuur/regels dan hier en dat is altijd al zo geweest.

De QR code in Nederland is ook maar een tijdelijke maatregel maar dat willen de wappies maar niet begrijpen net als de 1,5mtr en avondklok volgens de wappies nooit meer zou verdwijnen.

Het is overgens gewoon kansloos om uberhaupt met ze in discussie te gaan want je kan nog beter tegen een muur praten ook al kom je met feiten aanzetten ze willen het toch niet horen.

[ Bericht 20% gewijzigd door mrevil1337 op 06-10-2021 21:42:55 ]
pi_201664735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je kunt je gewoon laten testen.
Daar is niks 'gewoon' aan want je moet dit ten eerste van te voren reserveren, en ten tweede zit er een aantal uur tussen de test en de uitslag. Dus even spontaan ergens gaan koffie drinken, lunchen, uit eten of de kroeg in is er niet meer bij.

Je kunt je in theorie laten testen ja, maar dat werkt alleen voor dingen die je ruim genoeg vooruit punt plannen. In de praktijk kun je niet volhouden dat dat geen beperking of belemmering is.

En mensen die dan zeggen "vaccineren dus" erkennen daarmee dat er dus wel degelijk vaccinatiedwang is. Waarvan Hugo de Jonge expliciet heeft toegezegd dat het NOOIT zou gebeuren. "Geen dwang, ook niet indirect."
Net zoals hij ook expliciet heeft bevestigd dat hij het bedrijven zou verbieden om mensen (klanten en werknemers) naar vaccinatiebewijzen te vragen.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 22:06:11 #119
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_201664884
Bill Gates had het toch over minder mensen op de wereld door vaccinaties?

Kijk nu eens naar de menstruatieproblemen bij vrouwen na vaccinatie...

COR / 10.000 meldingen van menstruatieklachten (alleen de gemelde!!)

Nog een paar maanden verder en er komt in het nieuws dat vrouwen onvruchtbaar zijn geworden...
pi_201665790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:17 schreef Kornolio het volgende:
Wat dacht je van deze extreme wappie dan:

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1445278625658454017

Met z'n "digitaal vaccinatiepapoort" waarmee je van allerlei maatschappelijke dingen wordt uitgesloten. Bwhahaha, belachelijk, het idee alleen al! :')

Behalve dan dat hij een jaar later gelijk bleek te hebben. Maar toch.... wApPiE! 8)7
Eens, de video er even bij:

twitter


Rutger Castricum: "Zegt je omgeving niet dat je een beetje aan het doorslaan bent met je complotterige gedachten? "
pi_201665943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:50 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Nou nee, want in andere landen zoals Denemarken, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, en binnenkort Portugal en Spanje, zijn of worden de maatregelen losgelaten, komt er GÉÉN vaccinatiebewijs, en wonder boven wonder liggen de lijken daar toch niet opgestapeld.
Wat een ontzettend dom gelul.
Je noemt onder andere het VK. Als je daarheen reist, moet je je op de 2e dag na aankomst laten testen.
Voor vertrek terug naar NL moet je je wederom laten testen.
Maar blijf vooral dom roeptoeteren dat ze daar alle maatregelen hebben losgelaten, want wat boeien feiten als je een onderbuik hebt.
pi_201666013
Ze hebben wel gelijk gekregen, maar niet om de redenen dat zij denken. Hoe dan ook, gelijk is gelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201666348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:26 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Altijd grappig dat mensen het WEF ondemocratisch noemen, noem eens 1 non-profitstichting die wel democratisch is?
....dan hebben ze toch gelijk? :')
pi_201666549
Wappies hebben gelijk gekregen, dat zeg ik als niet wappie. Alleen is het meer een onbewust stapsgewijs psychologisch proces, het een leidt tot het ander etc., dan 1 grote vooropgezette samenzwering.

Wat een paar jaar geleden als extreem gezien werd: Avondklok, mondkappenfetish, echt iedereen moet gevacinneerd worden want je weet maar nooit, ook kinderen die 0 risico lopen, en de QR maatschappelijk (Haha nee we zijn toch geen China) is nu bijna doodnormaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 07-10-2021 06:35:39 ]
  donderdag 7 oktober 2021 @ 06:35:05 #125
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201666566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is toch frappant hoe jullie complotdenkers werkelijk altijd de boel weten te verdraaien naar iets sinisters.

Er wordt gesteld:

We willen honger uitroeien. De complotdenker: ze willen ons uithongeren.

We willen goede en betaalbare zorg voor iedereen. De complotdenker: ze willen ons vermoorden.

We willen dat eenieder recht heeft op de kans tot vergaren van eigen bezit.
De complotdenker: ze willen ons bezit afnemen.

We willen armoede uitbannen. De complotdenker: ze willen ons in de armoede storten.

We willen dat de aarde leefbaar blijft, ook voor volgende generaties. De complotdenker: ze willen de aarde vernietigen... en onze kinderen verhandelen aan pizzaboeren.

Is toch een soort gave
Tering wat een aannames weer.

En Rutte zegt eerst zelf over het boek dat het een conspiracy is. Dat vond ik frapant, de manier waarop hij dat zei.
To BG or not to BG!
  Beste debater 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 06:56:47 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201666647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:35 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Tering wat een aannames weer.

En Rutte zegt eerst zelf over het boek dat het een conspiracy is. Dat vond ik frapant, de manier waarop hij dat zei.
Aanname? Je hebt zelf al aangegeven dat je bang bent dat je lapje grond wordt gejat omdat het idee van 'recht op eigendom voor iedereen' kennelijk gelezen moet worden als 'alles afpakken van iedereen'. Hoe je uberhaupt tot een dergelijke waan komt op basis van wat er werkelijk staat is mij een raadsel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201666838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:50 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Nou nee, want in andere landen zoals Denemarken, Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, en binnenkort Portugal en Spanje, zijn of worden de maatregelen losgelaten, komt er GÉÉN vaccinatiebewijs, en wonder boven wonder liggen de lijken daar toch niet opgestapeld.
Ik was laatst op Gran Canaria, en daar had je voor bezoek aan de horeca een vaccinatiebewijs nodig.
Gran Canaria is onderdeel van Spanje...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201666845
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:49 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Ik kies er helemaal niet voor. De overheid DWINGT mij te kiezen tussen twee opties die ik allebei niet wil. En wat bovendien ook helemaal niet nodig is.
Niet nodig, omdat anderen wel de moeite hebben genomen om te helpen uit deze crisis te komen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201666888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ze gaan inderdaad 'vol gas' en zijn al een tijdje onderweg.
Normale mensen zullen uiteindelijk niks meer bezitten maar zullen erg gelukkig zijn. Waar het geld allemaal is wordt niet vermeld. Heb je al eens goed gekeken wat dat WEF inhoud? Je moet er maar zin in hebben. Rutte gaat ook naar die bijeenkomsten (net als vele andere wereldleiders trouwens) En het gekke is dat het gewoon al aan het gebeuren is, je hebt niks te kiezen......het lijken leuke idealen maar er is dan een wereldmacht en totale 'controle'. Ze noemen de weg er naartoe 'de 4e revolutie'.
Citeer eens waar WEF dat heeft gezegd...

De tekst 'You will own nothing and you'll be happy' is dus geen doel van het WEF tegen 2030, maar een verkorte weergave van het opiniestuk van de Deense politica Auken

https://www.knack.be/nieu(...)ead-1733599.html.amp
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:02:39 #130
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201666947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet nodig, omdat anderen wel de moeite hebben genomen om te helpen uit deze crisis te komen...
Zou dat nou echt helpen om mensen een schuldgevoel aan te praten?

Zelf weet ik nooit zo goed of ik om zerocovid moet lachen of er bang voor moet zijn. Benieuwd of dat voor de meeste ongevaccineerden (ook) het geval zal zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 08:09:36 #131
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201666976
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:26 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Denemarken, en ik noemde Noorwegen maar ik begrijp dat daar nog wel wat maatregelen als je het land binnenkomt. Maar eenmaal binnen Noorwegen dus ook niet meer.
In Denemarken zijn er geen maatregelen meer omdat ze dit systeem een tijdlang hebben gehanteerd en volgens mij ligt de vaccinatiegraad daar ook hoger?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201667058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zou dat nou echt helpen om mensen een schuldgevoel aan te praten?

Zelf weet ik nooit zo goed of ik om zerocovid moet lachen of er bang voor moet zijn. Benieuwd of dat voor de meeste ongevaccineerden (ook) het geval zal zijn.
Zerocovid is een dingetje in Australië, niet in Nederland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:36:19 #133
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201667125
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zerocovid is een dingetje in Australië, niet in Nederland.
Ik lees het hier toch?

Mensen die andere mensen (lichtjes) dwingen om het vaccin te nemen.

Blijft fascinerend hoor hoe die mensen dat niet (of anders) zien.

En ja, is dat eng of vermakelijk? Ben er nog niet helemaal uit.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201667142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik lees het hier toch?

Mensen die andere mensen (lichtjes) dwingen om het vaccin te nemen.

Blijft fascinerend hoor hoe die mensen dat niet (of anders) zien.

En ja, is dat eng of vermakelijk? Ben er nog niet helemaal uit.
Gewoon eng, verplichte vaccinatie en medische apartheid is ziek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 08:45:48 #135
5428 crew  miss_sly
pi_201667166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:06 schreef Bocaj het volgende:
Bill Gates had het toch over minder mensen op de wereld door vaccinaties?

Kijk nu eens naar de menstruatieproblemen bij vrouwen na vaccinatie...

COR / 10.000 meldingen van menstruatieklachten (alleen de gemelde!!)

Nog een paar maanden verder en er komt in het nieuws dat vrouwen onvruchtbaar zijn geworden...
Heb je in dat topic ook meegelezen, of ben je aangeslagen op de titel?

Menstruatieklachten is in 98% van de gevallen helemaal niet gelinkt aan de vruchtbaarheid. Iedere vrouw heeft minstens één periode in haar leven, maar meestal meerdere, dat de menstruatie niet conform de perfecte cyclus uit het boekje gaat. Daar zijn ontzettend veel bekende en nog veel meer onbekende factoren op van toepassing. Een vaccinatie kan er een oorzaak van zijn dat de cyclus of menstruatie tijdelijk licht ontregeld raakt. Dat geldt overigens niet alleen voor de corona-vaccinatie, maar voor iedere vaccinatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 08:48:54 #136
5428 crew  miss_sly
pi_201667179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik lees het hier toch?

Mensen die andere mensen (lichtjes) dwingen om het vaccin te nemen.

Blijft fascinerend hoor hoe die mensen dat niet (of anders) zien.

En ja, is dat eng of vermakelijk? Ben er nog niet helemaal uit.
Er zullen best individuen zijn die voor een zerocovid strategie zijn. Maar het is in NL geen beleid. Niemand dwingt een ander om gevaccineerd te worden. Er zijn wel meningen over, zowel over wel of niet vaccineren.

Dat dit gebeuren met de qr-code een lichte drang tot vaccineren in zich draagt, ben ik het wel mee eens. De vraag is of dat erg is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201667184
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:
Wappies hebben gelijk gekregen, dat zeg ik als niet wappie. Alleen is het meer een onbewust stapsgewijs psychologisch proces, het een leidt tot het ander etc., dan 1 grote vooropgezette samenzwering.

Wat een paar jaar geleden als extreem gezien werd: Avondklok, mondkappenfetish, echt iedereen moet gevacinneerd worden want je weet maar nooit, ook kinderen die 0 risico lopen, en de QR maatschappelijk (Haha nee we zijn toch geen China) is nu bijna doodnormaal.
Geloof jij het, kabinetten worden zogezegd geadviseerd door experts.. Gezondheidsraad etc.

Naja als je heilig denkt "vaccin schaadt niet"

Maar tis een hele andere route. Gaan we ook influenza prik dan maar opdringen aan de Kids? Waar stopt het?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:49:41 #138
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201667187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aanname? Je hebt zelf al aangegeven dat je bang bent dat je lapje grond wordt gejat omdat het idee van 'recht op eigendom voor iedereen' kennelijk gelezen moet worden als 'alles afpakken van iedereen'. Hoe je uberhaupt tot een dergelijke waan komt op basis van wat er werkelijk staat is mij een raadsel.
Oa door wat er laatst in het nieuws was over het mogelijk onteigenen van boeren.
Het spotje van het WEF waarin wordt uitgelegd dat niemand meer iets bezit is ofline gehaald ivm onrust. Ze brengen het nu iets anders.

En inderdaad ik vertrouw die kleine groep mensen met geld/macht niet. Ik geloof niet dat ze het beste met iedereen voor hebben. Die Bilderberger bijeenkomsten waarvan niemand mag weten wat daar besproken wordt, ik hou daar niet zo van.
To BG or not to BG!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:50:54 #139
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201667194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Citeer eens waar WEF dat heeft gezegd...

De tekst 'You will own nothing and you'll be happy' is dus geen doel van het WEF tegen 2030, maar een verkorte weergave van het opiniestuk van de Deense politica Auken

https://www.knack.be/nieu(...)ead-1733599.html.amp
Dat filmpje hebben ze offline gehaald wegens teveel onrust die dat gaf.
To BG or not to BG!
pi_201667212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zullen best individuen zijn die voor een zerocovid strategie zijn. Maar het is in NL geen beleid. Niemand dwingt een ander om gevaccineerd te worden. Er zijn wel meningen over, zowel over wel of niet vaccineren.

Dat dit gebeuren met de qr-code een lichte drang tot vaccineren in zich draagt, ben ik het wel mee eens. De vraag is of dat erg is.
Lichte dwang????

Het is forse dwang.

Of het erg is??

Als het geen of praktisch geen effect heeft op de totale cijfers wordt het onderscheid per definitie niet gemaakt op rationele gronden en is het per definitie discriminatie.

Daar zitten we. Overtreding van artikel 1 van de grondwet..

De rechter gaat mee in OMT visie dat het wel effect heeft en zinvol is. Dat zegt alles. Beheers het OMT en je beheerst de juridische opvatting of je mensen mag uitsluiten of niet. Ook al is het wetenschappelijk bewijs er niet of flinterdun of gebaseerd op wat meningen.

Volgens mij ben je dan de verkeerde kant op conservatief aan het oordelen als rechter. Leuk voor noodsituaties maar die geldt nu niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201667226
Alsof het Ebola is.

Alsof het de Spaanse griep is.

Neejoh op dit moment is corona minder schadelijk dan Influenza. Waarom rechtvaardigd corona dan extremere maatregelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 08:55:50 #142
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201667227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zullen best individuen zijn die voor een zerocovid strategie zijn. Maar het is in NL geen beleid. Niemand dwingt een ander om gevaccineerd te worden. Er zijn wel meningen over, zowel over wel of niet vaccineren.

Dat dit gebeuren met de qr-code een lichte drang tot vaccineren in zich draagt, ben ik het wel mee eens. De vraag is of dat erg is.
Nou ja, ik zie zaken als scheldwoorden ook als lichte dwang.

Dus dan vallen er plots heel wat meer mensen (hier) onder die omschrijving.

Vooral het rationaliseren ervan is heel interessant. Ach, op zich kan ik er wel mee lachen om de uitleg te lezen. Wellicht beetje sadistisch, maar niemand is helemaal perfect :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201667231
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:
Wappies hebben gelijk gekregen, dat zeg ik als niet wappie. Alleen is het meer een onbewust stapsgewijs psychologisch proces, het een leidt tot het ander etc., dan 1 grote vooropgezette samenzwering.

Wat een paar jaar geleden als extreem gezien werd: Avondklok, mondkappenfetish, echt iedereen moet gevacinneerd worden want je weet maar nooit, ook kinderen die 0 risico lopen, en de QR maatschappelijk (Haha nee we zijn toch geen China) is nu bijna doodnormaal.
Wat denk je van straks baby's vaxxen tegen corona. Nu nog ondenkbaar, over jaar doodnormaal
pi_201667233
Spaanse griep was na 18 maanden weg.

Iedereen had het wel gekregen over de hele wereld en voldoende immuniteit opgebouwd, het koste wel enorm veel mensenlevens.

Niettemin, immuniteit geïntroduceerd in de samenleving. Probleem weg.

Maar bij Covid is die nuchterheid verdwenen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 09:02:34 #145
5428 crew  miss_sly
pi_201667256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, ik zie zaken als scheldwoorden ook als lichte dwang.

Dus dan vallen er plots heel wat meer mensen (hier) onder die omschrijving.

Vooral het rationaliseren ervan is heel interessant. Ach, op zich kan ik er wel mee lachen om de uitleg te lezen. Wellicht beetje sadistisch, maar niemand is helemaal perfect :7
NIemand is perfect.
Scheldwoorden gaan óók twee kanten op. Het is niet dat in de groep mensen die zich niet laat vaccineren, er ook een aantal heel nare mensen zit dat met schelden, dreigen en geweld probeert te zorgen dat anderen zich ook niet laten vaccineren en zich conformeren aan hun mening en wereldbeeld.

Onverdraagzaamheid is helaas een veel te menselijke eigenschap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 09:04:05 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201667268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef ludovico het volgende:
Spaanse griep was na 18 maanden weg.

Iedereen had het wel gekregen over de hele wereld en voldoende immuniteit opgebouwd, het koste wel enorm veel mensenlevens.

Niettemin, immuniteit geïntroduceerd in de samenleving. Probleem weg.

Maar bij Covid is die nuchterheid verdwenen.
Jup, erg vreemd dat we liever het gecontroleerd aanpakken om zo minder doden te hebben!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201667285
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef ludovico het volgende:
Spaanse griep was na 18 maanden weg.

Iedereen had het wel gekregen over de hele wereld en voldoende immuniteit opgebouwd, het koste wel enorm veel mensenlevens.

Niettemin, immuniteit geïntroduceerd in de samenleving. Probleem weg.

Maar bij Covid is die nuchterheid verdwenen.
Maar bij de spaanse griep kwam de bevolking vaak niet verder dan hun eigen stad of dorp. Hun hele leven.

Die paar wereldreizigers konden eenvoudiger in toom gehouden worden dan de vele miljoenen wereldreizigers die we tegenwoordig hebben. Per dag.

De vergelijking met (de probleemaanpak voor) covid is dan ook een beetje kul.
pi_201667331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik lees het hier toch?

Mensen die andere mensen (lichtjes) dwingen om het vaccin te nemen.
Ik zie ook mensen die anderen (lichtjes) dwingen geen vaccinatie te nemen...

En da's nog meer bijzonder vind ik.

quote:
Blijft fascinerend hoor hoe die mensen dat niet (of anders) zien.

En ja, is dat eng of vermakelijk? Ben er nog niet helemaal uit.
Nou, dit is een discussieforum. Dus daar worden zaken wat harder gebracht dan hoe mensen er in werkelijkheid tegenover staan. Dat is vaak een stuk genuanceerder.

Vooralsnog worden maatregelen gebaseerd op cijfers, en die krijgen we alleen snel naar beneden met vaccineren. Dus ik snap die druk op vaccineren wel.

Er wordt vaak geroepen dat je als jong, gezond en fit persoon geen vaccin hoeft. Maar waar ligt die grens? Ik ken zelf wel een paar ongevaccineerden die zich binnen die groep wanen, maar volgens mij toch echt bij de kwetsbaren horen. Moeten die wel gedwongen gevaccineerd worden?
Zo nee, stel dat niemand zich liet vaccineren, hadden we dan ook bijna uit de crisis geweest, of zaten we er nog middenin?
Als je kijkt naar dansen met Jansen, dat ging steil omhoog. Dat laat onder andere zien dat zelfs onder de jongeren er weinig sprake was van natuurlijke groepsimmuniteit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201667384
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef ludovico het volgende:
Spaanse griep was na 18 maanden weg.
Nee, dat heeft 3-4 jaar geduurd..
De grootste uitbraken waren in die 18 maanden. Maar daarna nog enkele.

quote:
Iedereen had het wel gekregen over de hele wereld en voldoende immuniteit opgebouwd, het koste wel enorm veel mensenlevens.
Yup, en dat laatste accepteren we nu niet meer als samenleving.


quote:
Niettemin, immuniteit geïntroduceerd in de samenleving. Probleem weg.

Maar bij Covid is die nuchterheid verdwenen.
Nou, heb foto's gezien van mensen met mondkapjes op straat uit angst voor de griep.
Was er toen nuchterheid? Of had men gewoon niet de kennis en middelen die we nu wel hebben.
Het lijkt er in ieder geval niet op dat iedereen toen kalmpjes verder ging met het leven en de doden achteloos het ravijn inkiepte, met een kort bedankje voor de inzet naar groepsimmuniteit...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201667396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:50 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat filmpje hebben ze offline gehaald wegens teveel onrust die dat gaf.
Ja, omdat dat volledig uit verband werd gerukt om angst te zaaien.
Zie link.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201667671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Jup, erg vreemd dat we liever het gecontroleerd aanpakken om zo minder doden te hebben!
Het is nog maar zeer de vraag of deze aanpak tot minder doden zal leidden.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:57:07 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201667701
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gewoon eng, verplichte vaccinatie en medische apartheid is ziek.
En bestaat daarom ook helemaal niet in Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 09:57:08 #153
236264 crew  capricia
pi_201667702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:53 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Het is nog maar zeer de vraag of deze aanpak tot minder doden zal leidden.
Wat zou de beste aanpak dan zijn, volgens jou? Als je minder doden belangrijk vindt.
Definitely not CIA
  Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 10:18:22 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201667891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:53 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Het is nog maar zeer de vraag of deze aanpak tot minder doden zal leidden.
Met welke aanpak vergelijk je dan? Geen maatregelen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 11:09:44 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201668455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:49 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Ik kies er helemaal niet voor. De overheid DWINGT mij te kiezen tussen twee opties die ik allebei niet wil. En wat bovendien ook helemaal niet nodig is.
Nee hoor, er is nog een derde optie. En je draagt toch ook autogordels? Of zeur je daar ook over?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201668610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Jup, erg vreemd dat we liever het gecontroleerd aanpakken om zo minder doden te hebben!
Daar gaat mijn bericht niet over.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201668645
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Maar bij de spaanse griep kwam de bevolking vaak niet verder dan hun eigen stad of dorp. Hun hele leven.

Die paar wereldreizigers konden eenvoudiger in toom gehouden worden dan de vele miljoenen wereldreizigers die we tegenwoordig hebben. Per dag.

De vergelijking met (de probleemaanpak voor) covid is dan ook een beetje kul.
Hier zitten nogal wat foute aannames in. Australië had gehoopt het buiten de deur te kunnen houden maar dit lukte niet in 1918.

Wss ook omdat mensen gewoon besmet bleven raken, hoewel niet ernstig vanwege antistoffen.

Antistoffen is key.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201668672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat heeft 3-4 jaar geduurd..
De grootste uitbraken waren in die 18 maanden. Maar daarna nog enkele.
[..]
Yup, en dat laatste accepteren we nu niet meer als samenleving.
[..]
Nou, heb foto's gezien van mensen met mondkapjes op straat uit angst voor de griep.
Was er toen nuchterheid? Of had men gewoon niet de kennis en middelen die we nu wel hebben.
Het lijkt er in ieder geval niet op dat iedereen toen kalmpjes verder ging met het leven en de doden achteloos het ravijn inkiepte, met een kort bedankje voor de inzet naar groepsimmuniteit...
Je kan ook je best doen om mij totaal verkeerd te interpreteren inderdaad. Maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201668694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:57 schreef Megumi het volgende:

[..]
En bestaat daarom ook helemaal niet in Nederland.
.. Kijk maar lekker weg.

Al is de dwang niet absoluut, mensen worden vanwege de effecten van uitsluiten praktisch gedwongen.

En ja niet gevaccineerd wordt uitgesloten op medische status. Dat is gewoon een feit, kop in het zand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201668702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee hoor, er is nog een derde optie. En je draagt toch ook autogordels? Of zeur je daar ook over?
Autogordel is een klein ongemak.

Mag jij van vaccineren vinden maar van vaccinaties zijn in directe zin ernstige neveneffecten te observeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 11:45:25 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201668806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Autogordel is een klein ongemak.

Mag jij van vaccineren vinden maar van vaccinaties zijn in directe zin ernstige neveneffecten te observeren.
Als je BNW onzin gaat zitten verkondigen, ben ik snel klaar :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:57:17 #162
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201668908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Autogordel is een klein ongemak.

Mag jij van vaccineren vinden maar van vaccinaties zijn in directe zin ernstige neveneffecten te observeren.
Ben jij op zoek naar 100% veiligheid? Want dat ga je nergens krijgen. Als je al ernstige neveneffecten observeert van het vaccin dan zijn deze vele malen minder en in mindere aantallen dan de geobserveerde effecten van Corona.

Sterker nog, je doet waarschijnlijk dagelijks zaken die een hoger risico hebben dan het vaccin.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201668943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kan ook je best doen om mij totaal verkeerd te interpreteren inderdaad. Maar okay.
Je hebt het over nuchterheid, alsof men toen heel nuchter tegen de griep aankeek, dat over zich heen liet komen totdat groepsimmuniteit werd bereikt en weer overging naar de orde van de dag.

Maar dat is gewoon niet zo.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201668954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:57 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ben jij op zoek naar 100% veiligheid? Want dat ga je nergens krijgen. Als je al ernstige neveneffecten observeert van het vaccin dan zijn deze vele malen minder en in mindere aantallen dan de geobserveerde effecten van Corona.

Sterker nog, je doet waarschijnlijk dagelijks zaken die een hoger risico hebben dan het vaccin.
Ja, dat is al vele malen aangehaald, maar voor dovemansoren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201668988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hier zitten nogal wat foute aannames in. Australië had gehoopt het buiten de deur te kunnen houden maar dit lukte niet in 1918.

Wss ook omdat mensen gewoon besmet bleven raken, hoewel niet ernstig vanwege antistoffen.

Antistoffen is key.
Niet alleen antistoffen, het immuunsysteem is complexer en uitgebreider dan dat.


Maar echt nuchter was Australië dus ook niet, die deden blijkbaar in 1918 hetzelfde als nu
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201669508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Wat denk je van straks baby's vaxxen tegen corona. Nu nog ondenkbaar, over jaar doodnormaal
Zou me niets verbazen, vrij weinig verbaast me nog eigenlijk. Ik maak me er ook niet zo druk om, maar snap wel dat andere de ontwikkeling als problematisch zien.

Verwacht in de winter een verplicht QRtje als je op kantoor wilt zitten.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:54:13 #167
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201669561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Wat denk je van straks baby's vaxxen tegen corona. Nu nog ondenkbaar, over jaar doodnormaal
Dit is ook niet wappie, dit is zoals het gaat. Lees je in op https://rijksvaccinatieprogramma.nl/. Vanaf 3 maanden worden kinderen ingeënt tegen gevaarlijke ziektes.

Als blijkt dat het vaccin veilig is voor baby's en het draagt bij aan een betere samenleving dan wordt het opgenomen in het rijksvaccinatie programma. Precies zoals het ook al ging voordat Corona er was.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201670548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hier zitten nogal wat foute aannames in. Australië had gehoopt het buiten de deur te kunnen houden maar dit lukte niet in 1918.

Wat is dan precies de foute aanname die ik deed?
pi_201670953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:57 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ben jij op zoek naar 100% veiligheid? Want dat ga je nergens krijgen. Als je al ernstige neveneffecten observeert van het vaccin dan zijn deze vele malen minder en in mindere aantallen dan de geobserveerde effecten van Corona.

Sterker nog, je doet waarschijnlijk dagelijks zaken die een hoger risico hebben dan het vaccin.
En daar kies ik dan helemaal zelf voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201670962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wat is dan precies de foute aanname die ik deed?
Jezusmina. Dat die Spaanse griep is tegengehouden of wat dan ook.

Iedereen kreeg het totdat de antistoffen op pijl waren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201670984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je BNW onzin gaat zitten verkondigen, ben ik snel klaar :')
Wil je ontkennen dat er zware neveneffecten zijn dan?

Allicht niet vaak maar hey het AstraZeneca vaccin is ook niet voor niks teruggetrokken.

En Lareb heeft ook vaccin doden genoteerd toch of niet?

Is dat BNW?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 15:32:22 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201671013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wil je ontkennen dat er zware neveneffecten zijn dan?

Allicht niet vaak maar hey het AstraZeneca vaccin is ook niet voor niks teruggetrokken.

En Lareb heeft ook vaccin doden genoteerd toch of niet?

Is dat BNW?
Ja.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201671017
Betere odds met vaccin risico's dan corona risico's zou je nog ergens mee kunnen komen.

Maar die odds zijn niet zo sterk dat heel 18- naar een prik gedwongen moeten worden.

En mensen die reeds corona hebben opgelopen die beter beschermd zijn dan gemiddelde dubbele gevaccineerde. Waarom dient die een spuitje te halen precies?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201671027
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja.
Lol. Okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:27 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201671076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol. Okay.
Als je nu nog gelooft dat vaccins gevaarlijk zijn, dan kan ik mijn tijd beter nog beter besteden aan gras overtuigen om door te groeien in de winter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201671159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je nu nog gelooft dat vaccins gevaarlijk zijn, dan kan ik mijn tijd beter nog beter besteden aan gras overtuigen om door te groeien in de winter.
Wil je nou daadwerkelijk zeggen dat er geen gevaarlijke neveneffecten bestaan aan het toedienen van de huidige vaccins?

https://www.lareb.nl/news(...)ccinatie-astrazeneca

Dit is fake?

AstraZeneca vaccin is niet vanwege de bijwerkingen uit de roulatie gehaald? En versneld voor 60-?

Ik woon ergens op een andere planeet dan jij of non?


Je mag de risico's allemaal Insignificant vinden en weet ik veel wat hoor, maar ik hou jou ook niet tegen om iedere griepprik te halen, als jij dat graag wilt be my guest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 15:48:58 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201671218
Ga lekker fietsen met al je onzin man, het enige wat je hiermee bereikt is dat je jezelf diskwalificeert als discussiepartner.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201671284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jezusmina. Dat die Spaanse griep is tegengehouden of wat dan ook.

Iedereen kreeg het totdat de antistoffen op pijl waren.
En waar beweerde ik wat anders dan?

Ik zei alleen dat het vroeger makkelijker was om het virus in toom te houden omdat we toen een flink stuk minder (wereld)reizigers hadden.

Dus waar deed ik de foute aanname?
pi_201671316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:48 schreef Nattekat het volgende:
Ga lekker fietsen met al je onzin man, het enige wat je hiermee bereikt is dat je jezelf diskwalificeert als discussiepartner.
Lees is nou goed dat je de bijwerkingen van het Lareb onzin vindt?
pi_201671334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wil je nou daadwerkelijk zeggen dat er geen gevaarlijke neveneffecten bestaan aan het toedienen van de huidige vaccins?

https://www.lareb.nl/news(...)ccinatie-astrazeneca

Dit is fake?

AstraZeneca vaccin is niet vanwege de bijwerkingen uit de roulatie gehaald? En versneld voor 60-?

Ik woon ergens op een andere planeet dan jij of non?

Je mag de risico's allemaal Insignificant vinden en weet ik veel wat hoor, maar ik hou jou ook niet tegen om iedere griepprik te halen, als jij dat graag wilt be my guest.
Bijwerkingen ibuprofen, een vrij verkrijgbare pijnstiller (vergelijkbaar met paracetamol):
quote:
Zeer zelden (< 0,01%): hypertensie, vasculitis, hartfalen, palpitaties, cerebrovasculair accident. Acuut pulmonaal oedeem. Ulceratieve stomatitis, oesofagitis, pancreatitis. Leverfunctiestoornis (stijging van de transaminasewaarden, vooral bij langdurig gebruik). Verlaagd hematocriet- en Hb-waarden. Stoornissen in de menstruatiecyclus. Exacerbatie van infectiegerelateerde ontstekingen zoals necrotiserende fasciitis, ernstige huidinfecties en complicaties van weke delen tijdens een varicella. Perifeer oedeem. Nervositeit.

Verder zijn gemeld: arteriële trombose (bv. myocardinfarct, herseninfarct) vooral bij gebruik van hoge doseringen (2400 mg), verlengde bloedingstijd. Angina pectoris. Leverfalen. Paresthesie. (Hemolytische) anemie, granulocytopenie, neutropenie, agranulocytose, pancytopenie. Verlaagde calciumspiegel. Anorexie. Verergering van colitis ulcerosa of M. Crohn. Lupusachtig syndroom. Reversibele alopecia (bij vrouwen van het negroïde ras). Geneesmiddelenreactie met eosinofilie en systemische symptomen (DRESS), acute gegeneraliseerde exanthemateuze pustulose (AGEP).
https://www.farmacotherap(...)uprofen__systemisch_

En dat zijn alleen de bijwerkingen die zeer zelden voorkomen, zie de link voor de resterende bijwerkingen.

Als je dit leest, gebruik je dan (in de toekomst) ook geen ibuprofen meer?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 16:01:53 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201671381
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:56 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Lees is nou goed dat je de bijwerkingen van het Lareb onzin vindt?
Ik zeg dat zijn post onzin is. Ik ga die discussie niet eens meer aan. Als je nu nog gelooft dat vaccins schadelijk zijn, heb je een gigantische plank voor je kop en ben je niet voor rede vatbaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201671515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En waar beweerde ik wat anders dan?

Ik zei alleen dat het vroeger makkelijker was om het virus in toom te houden omdat we toen een flink stuk minder (wereld)reizigers hadden.

Dus waar deed ik de foute aanname?
Vroegah was dat niet makkelijker tis ook nog nooit gelukt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201671524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Bijwerkingen ibuprofen, een vrij verkrijgbare pijnstiller (vergelijkbaar met paracetamol):
[..]
https://www.farmacotherap(...)uprofen__systemisch_

En dat zijn alleen de bijwerkingen die zeer zelden voorkomen, zie de link voor de resterende bijwerkingen.

Als je dit leest, gebruik je dan (in de toekomst) ook geen ibuprofen meer?
Ik gebruik nooit ibuprofen als ik het niet nodig heb.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201671533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zeg dat zijn post onzin is. Ik ga die discussie niet eens meer aan. Als je nu nog gelooft dat vaccins schadelijk zijn, heb je een gigantische plank voor je kop en ben je niet voor rede vatbaar.
Als je nou een spiegeltje voor die plank hangt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201671636
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zeg dat zijn post onzin is. Ik ga die discussie niet eens meer aan. Als je nu nog gelooft dat vaccins schadelijk zijn, heb je een gigantische plank voor je kop en ben je niet voor rede vatbaar.
Er wordt gezegd dat het veilig is.

Wat als pfizer uit de handel genomen wordt vanwege de bijwerkingen? Heb ik dan nog steeds een plank voor mijn kop?
pi_201671796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vroeger was dat niet makkelijker. Het is ook nog nooit gelukt.
Je gaat er dus compleet aan voorbij dat we tegenwoordig veel meer reizigers hebben en een virus daardoor moeilijker onder controle is te houden. Het grootste nadeel wat ze vroeger hadden, was dat ze geen vaccin hadden.

Daarom gooiden ze ook complete dorpen op slot bij besmettingen in die regio. Dat is makkelijker te regelen dan een compleet land voor lange tijd op slot te gooien waar ook vele reizigers bij zijn.
pi_201671817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik gebruik nooit ibuprofen als ik het niet nodig heb.
Dus in de toekomst ook nooit, ondanks dat de huisarts je dat voorschrijft?

Of schuif je de eventuele bijwerkingen dan wel opzij?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:36:23 #188
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201671822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Je gaat er dus compleet aan voorbij dat we tegenwoordig veel meer reizigers hebben en een virus daardoor moeilijker onder controle is te houden. Het grootste nadeel wat ze vroeger hadden, was dat ze geen vaccin hadden.

Daarom gooiden ze ook complete dorpen op slot bij besmettingen in die regio. Dat is makkelijker te regelen dan een compleet land voor lange tijd op slot te gooien waar ook vele reizig te bij zijn.
Wereld populatie 1918: 1,8 miljard
Wereld populatie 2021: 7,9 miljard
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201671836
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:36 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Wereld populatie 1918: 1,8 miljard
Wereld populatie 2021: 7,9 miljard
Bingo. En van die 1,8 miljard inwoners reisden er misschien 10,000 de wereld rond.
Nu loopt dat in de vele, vele miljoenen.
pi_201672006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus in de toekomst ook nooit, ondanks dat de huisarts je dat voorschrijft?

Of schuif je de eventuele bijwerkingen dan wel opzij?
Nee dan wegen baten op tegen nadelen.

Dat is afhankelijk van welke mate je het nodig hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:14:15 #191
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201672699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:32 schreef ludovico het volgende:
En ja niet gevaccineerd wordt uitgesloten op medische status. Dat is gewoon een feit, kop in het zand.
Ook zonder een corona vaccin wordt jij tegen wellicht tegen beter weten in gewoon behandeld in een ziekenhuis als daar een medische noodzaak voor is. Vandaar de de overbelasting van de zorg. Stop met het posten van niet juiste informatie fucking bullshit .

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 07-10-2021 18:37:50 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201672731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Bingo. En van die 1,8 miljard inwoners reisden er misschien 10,000 de wereld rond.
Nu loopt dat in de vele, vele miljoenen.
De zorg was toen ook niet echt geadvanceerd en de mensen werden niet 80. :') Gewoon dood gaan was toen normaler dan nu.

Tegenwoordig moet een kind van 3 ingeënt worden, want we zijn doodsbang dat oma van 65+ met 2+boostershot anders eventueel toch nog corona kan lopen, met een zeer kleine kans op ziekenhuisopname, en een nog kleinere kans om er aan te sterven.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jed1Gam op 07-10-2021 18:26:06 ]
pi_201672799
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ook zonder een corona vaccin wordt jij tegen wellicht tegen beter weten in gewoon behandeld in een ziekenhuis als daar een medische noodzaak voor is. Stop met het posten van niet juiste informatie fuckink bullshit .
Heb ik het over het ziekenhuis?

Als je donkere mensen toelaat tot het ziekenhuis is het okay ze niet binnen te laten in je restaurant?

Zo werkt het natuurlijk niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201672917
Het gekke is dat wappies precies wisten wat er zou komen, zich daarop hadden kunnen voorbereiden door zich te laten vaccineren en toch doen ze nu verontwaardigd dat ze de horeca niet in mogen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:52:54 #195
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201673107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heb ik het over het ziekenhuis?

Als je donkere mensen toelaat tot het ziekenhuis is het okay ze niet binnen te laten in je restaurant?

Zo werkt het natuurlijk niet.
Een wat rare vergelijking? Ik was blond en heb nog steeds blauwe ogen? Maar ik vermoed dat het corona virus geen rekening houd met donkere mensen en de kleur van mijn ogen wat besmettingen aangaat. Vandaar dat ik de QR code een redelijke oplossing vindt. Samen met een vaccin enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 18:57:14 #196
5428 crew  miss_sly
pi_201673154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heb ik het over het ziekenhuis?

Als je donkere mensen toelaat tot het ziekenhuis is het okay ze niet binnen te laten in je restaurant?

Zo werkt het natuurlijk niet.
Slaat als een tang op een varken. De vergelijking met discriminatie van donkere mensen is net zo absurd als met de jodenvervolging.

En zo werkt het inderdaad niet. Ziekenhuis is geen restaurant. Ziekenhuis behoort tot de noodzakelijke dingen. Een restaurant niet bepaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201673215
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:52 schreef Megumi het volgende:

[..]
Een wat rare vergelijking? Ik was blond en heb nog steeds blauwe ogen? Maar ik vermoed dat het corona virus geen rekening houd met donkere mensen en de kleur van mijn ogen wat besmettingen aangaat. Vandaar dat ik de QR code een redelijke oplossing vindt. Samen met een vaccin enz.
Dus QR gaat verspreiding tegen... Doorrrr ongevaccineerd uit te sluiten.

Maar nu wordt gepretendeerd dat niet de uitsluiting de werkzaamheid van het QR systeem op besmettingen bevorderd maar alsof ongevaccineerden het alleen maar verspreiden. Dat laatste is een leugen.

Als het iets doet voor IC opnames is het vanwege minder ongevaccineerden in de uitgaanswereld.

Die hoepel waar ze doorheen moeten springen (test) is alleen maar om mensen te vervelen zodat ze meer thuisblijven.

En evt om met die drang mensen aan te zetten tot vaccinatie.

Zet het veel zoden aan de dijk? Mwoah 90%+ heeft al antistoffen.. Dit gaat veel te ver voor een niet crisis situatie en deze discriminatie accepteren op dit moment is gewoon vreemd voor iets wat alleen maar indirect werkt vanwege uitsluiting.

Het is uitsluiting dat de werkzame component is. Niet de kans om anderen te besmetten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201673282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Slaat als een tang op een varken. De vergelijking met discriminatie van donkere mensen is net zo absurd als met de jodenvervolging.

En zo werkt het inderdaad niet. Ziekenhuis is geen restaurant. Ziekenhuis behoort tot de noodzakelijke dingen. Een restaurant niet bepaald.
Er is geen ander principe dan uitsluiten van mensen met iets hogere kans op IC opname dat dit systeem überhaupt zou kunnen doen laten werken.

De gevaccineerden mogen elkaar allemaal besmetten en de meeste mensen raken thuis besmet. Gevaccineerden mogen anderen besmetten en ongevaccineerden niet.

En ongevaccineerden mogen pas risico lopen om besmet te raken in een uitgaansgelegenheid als ze door een paar hoepels zijn gesprongen. Enig effect qua verschil ongevaccineerd/gevacconeerd op anderen besmetten bestaat er niet of nauwelijks, gepretendeerd wordt van wel doordat ongevaccineerden zich moeten laten testen voor toegang. En gevaccineerden dus niet.

Besmet mag je raken, wel eerst door een hoepel springen. En alleen gevaccineerden hebben het recht je te besmetten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:11:15 #199
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201673339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:02 schreef ludovico het volgende:

En evt om met die drang mensen aan te zetten tot vaccinatie. om anderen te besmetten.
Ik vindt alles wel mee vallen als ik schuin naar de klassiekers kijk. Wat drang aangaat. En je kunt ook zeggen dat mensen die zich niet laten vaccineren de versoepelingen blokkeren en de vrijheden van de 80% van de Nederlandse bevolking die dat wel willen..
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201673356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik vindt alles wel mee vallen als schuin naar de klassiekers kijk. Wat drang aangaat. En je kunt ook zeggen dat mensen die zich niet laten vaccineren de versoepelingen blokkeren en de vrijheden van de 80% van de Nederlandse bevolking.
Doordat ze niet dermate ziekjes worden dat ze op de IC komen?

Het is wel fors iedereen op een grote hoop gooien als je de kinderen onder de 18 daarbij betrekt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201673380
Als 50- in gezonde toestand 5% van de IC opnames verzorgd hoe zijn zij dan verantwoordelijk voor de puinhoop? Lekker doelmatig weer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:14:35 #202
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201673382
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doordat ze niet dermate ziekjes worden dat ze op de IC komen?

Het is wel fors iedereen op een grote hoop gooien als je de kinderen onder de 18 daarbij betrekt.
? Het is een kleine hoop met een grote bek waar je het over hebt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201673424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
? Het is een kleine hoop met een grote bek waar je het over hebt.
Je houdt kinderen van 16 schuldig van IC plekjes bezetten? Kom toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:18:41 #204
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201673459
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doordat ze niet dermate ziekjes worden dat ze op de IC komen?

Het is wel fors iedereen op een grote hoop gooien als je de kinderen onder de 18 daarbij betrekt.
Waar poste ik in dit topic het getal 18? Tenzij in relatie het getal 12 met de kerk? Begrijpend lezen is niet jou punt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201673609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:14 schreef ludovico het volgende:
Als 50- in gezonde toestand 5% van de IC opnames verzorgd hoe zijn zij dan verantwoordelijk voor de puinhoop? Lekker doelmatig weer.
Dus je wil in de horeca gaan discrimineren op leeftijd ipv vaccinatiestatus?

Leeftijd kan je niets aan doen, vaccinatiestatus wel.

Lijkt me een stuk oneerlijker om op leeftijd te discrimineren.
pi_201674504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus in de toekomst ook nooit, ondanks dat de huisarts je dat voorschrijft?

Of schuif je de eventuele bijwerkingen dan wel opzij?
Als de huisarts mij gaat verplichten medicijnen te nemen gaan bij mij alarmbellen af.

Niks tegen medicatie of vaccins, wel tegen verplichting.

Net zoiets als mensen medicijnen voorschrijven tegen obesitas.

Stop met medicatie... Geef het geld wat je bespaard uit aan gratis groente fruit en gratis sportschool plus personal trainer, en het probleem is ook opgelost. Leeft die persoon meteen 13 jaar langer, plus bij toekomstige corona uitbraken zijn er geen maatregelen meer nodig.

Enig nadeel.. de farmaceutische industrie gaat failliet.
pi_201674541
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:20 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Als de huisarts mij gaat verplichten medicijnen te nemen gaan bij mij alarmbellen af.

Niks tegen medicatie of vaccins, wel tegen verplichting.

Net zoiets als mensen medicijnen voorschrijven tegen obesitas.

Stop met medicatie... Geef het geld wat je bespaard uit aan gratis groente fruit en gratis sportschool plus personal trainer, en het probleem is ook opgelost. Leeft die persoon meteen 13 jaar langer, plus bij toekomstige corona uitbraken zijn er geen maatregelen meer nodig.

Enig nadeel.. de farmaceutische industrie gaat failliet.
Leuk vooruitzicht, maar je kunt niet alle kwalen helen met wat beweging en fruit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201674724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus je wil in de horeca gaan discrimineren op leeftijd ipv vaccinatiestatus?

Leeftijd kan je niets aan doen, vaccinatiestatus wel.

Lijkt me een stuk oneerlijker om op leeftijd te discrimineren.
Discriminatie is per definitie oneerlijk daarom is t verboden.
pi_201674727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk vooruitzicht, maar je kunt niet alle kwalen helen met wat beweging en fruit.
Nope maar wel obesitas.

Maar er is geen ziekenhuis die dit doet. Reden? Wordt geen geld mee verdiend.

Vraag me af hoeveel tientallen, misschien wel honderden miljarden per jaar er hiermee bespaard kan worden gezien het aantal mensen met obesitas.

[ Bericht 11% gewijzigd door bellamy13 op 07-10-2021 20:44:20 ]
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:34:59 #210
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_201674762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is toch frappant hoe jullie complotdenkers werkelijk altijd de boel weten te verdraaien naar iets sinisters.

Er wordt gesteld:

We willen honger uitroeien. De complotdenker: ze willen ons uithongeren.

We willen goede en betaalbare zorg voor iedereen. De complotdenker: ze willen ons vermoorden.

We willen dat eenieder recht heeft op de kans tot vergaren van eigen bezit.
De complotdenker: ze willen ons bezit afnemen.

We willen armoede uitbannen. De complotdenker: ze willen ons in de armoede storten.

We willen dat de aarde leefbaar blijft, ook voor volgende generaties. De complotdenker: ze willen de aarde vernietigen... en onze kinderen verhandelen aan pizzaboeren.

Is toch een soort gave
Behalve als je een witte hetero (cis) man bent van middelbare leeftijd. :X
pi_201674850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus je wil in de horeca gaan discrimineren op leeftijd ipv vaccinatiestatus?

Leeftijd kan je niets aan doen, vaccinatiestatus wel.

Lijkt me een stuk oneerlijker om op leeftijd te discrimineren.
Je moet gewoon mensen zelf laten bepalen of ze het risico willen lopen om naar een restaurant oid te gaan of niet. Dat is helemaal niet de taak van de overheid. Sinds wanneer beschouwen we onszelf als kleutertjes waarover de overheid moet waken? Iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk en kan zijn eigen keuzes maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-10-2021 20:46:55 ]
pi_201675026
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:33 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nope maar wel obesitas.
Ook niet per se.


quote:
Maar er is geen ziekenhuis die dit doet. Reden? Wordt geen geld mee verdiend.
Onzin, tegenwoordig heb je eerstelijns diëtisten.
Verder is bij veel zorgverzekeraars fitness gratis bij een BMI van meer dan 30.


quote:
Vraag me af hoeveel tientallen, misschien wel honderden miljarden per jaar er hiermee bespaard kan worden gezien het aantal mensen met obesitas.
Iedereen weet hoe je dat oplost: Meer bewegen, minder en gezonder eten.
En ondertussen zingen we met zijn allen 'liever te dik in de kist, dan een feestje gemist'

En dan geef jij ziekenhuizen de schuld van de obesitas pandemie...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201675196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook niet per se.
[..]
Onzin, tegenwoordig heb je eerstelijns diëtisten.
Verder is bij veel zorgverzekeraars fitness gratis bij een BMI van meer dan 30.
[..]
Iedereen weet hoe je dat oplost: Meer bewegen, minder en gezonder eten.
En ondertussen zingen we met zijn allen 'liever te dik in de kist, dan een feestje gemist'

En dan geef jij ziekenhuizen de schuld van de obesitas pandemie...
Nee het beleid van de overheid en de lobby van de pharmaceutische industrie is hier de schuldige. De overheid kan ook, desnoods als test met een groep mensen bovenstaand testen.

Als het werkt, kan geen reden bedenken waarom niet, steeds grootschaliger opzetten.

Maar denk niet dst lobbisten daar blij van worden. Dus zal nooit gebeuren.

Heel ander voorbeeld: van te veel vlees eten ga je eerder dood (kanker). Plus dit is mega slecht voor het milieu. Dit zijn feiten. Vanwege lobbisme van bioindustrie wordt hier niets aan gedaan. De overheid informeerd ons hier niet over, en houdt bewust deze info achter. Vanwege lobbyisme.

Zelfde gebeurd in de zorg.
pi_201675295
Weet niet meer wie, maar iemand zei hier iets over plank voor de kop als je geloofd dat vaccins onveilig zijn.

https://news.yahoo.com/fi(...)id-19-073018651.html
pi_201675316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:03 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Nee het beleid van de overheid en de lobby van de pharmaceutische industrie is hier de schuldige. De overheid kan ook, desnoods als test met een groep mensen bovenstaand testen.

Als het werkt, kan geen reden bedenken waarom niet, steeds grootschaliger opzetten.

Maar denk niet dst lobbisten daar blij van worden. Dus zal nooit gebeuren.

Heel ander voorbeeld: van te veel vlees eten ga je eerder dood (kanker). Plus dit is mega slecht voor het milieu. Dit zijn feiten. Vanwege lobbisme van bioindustrie wordt hier niets aan gedaan. De overheid informeerd ons hier niet over, en houdt bewust deze info achter. Vanwege lobbyisme.

Zelfde gebeurd in de zorg.
Wat onzin is. Iedereen weet dat vlees slecht voor het milieu is, dat teveel vlees ongezond is, er komen steeds meer alternatieven voor vlees, minder vlees eten wordt aangemoedigd, ondertussen wordt vlees steeds duurder en verschijnen in de supermarkten steeds meer vlees met keurmerken.

Wat de zorg betrei, ik heb te maken gehad met the hoge bloeddruk, triglyceriden, suiker...
Advies: meer bewegen, gezonder eten.
En niet zoals jij suggereert dat voor mij verzwijgen en flink aan mijn tanende gezondheid verdienen.
Verder wist ik zelf ook wel dat ik met meer beweging en gezonder eten het kon oplossen.
Het is niet zo dat we allemaal domme wezels zijn die volledig afhankelijk zijn van een paternalistische overheid die ons bij het handje neemt en alles moet voorkauwen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201675350
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus je wil in de horeca gaan discrimineren op leeftijd ipv vaccinatiestatus?

Leeftijd kan je niets aan doen, vaccinatiestatus wel.

Lijkt me een stuk oneerlijker om op leeftijd te discrimineren.
Er is helemaal niks nodig. Je moet gewoon accepteren dat er weleens mensen gebruik maken van de IC.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201675373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:10 schreef bellamy13 het volgende:
Weet niet meer wie, maar iemand zei hier iets over plank voor de kop als je geloofd dat vaccins onveilig zijn.

https://news.yahoo.com/fi(...)id-19-073018651.html
Interessant bericht, maar hier geven we vooral Pfizer omdat Jansen en Astrazeneca meer bijwerkingen lijken te geven.

En wanneer is iets onveilig?
Als je kijkt naar het risico van Moderna en vergelijkt met andere risico's in het dagelijks leven, dan kun je beter in bed blijven liggen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201675527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Interessant bericht, maar hier geven we vooral Pfizer omdat Jansen en Astrazeneca meer bijwerkingen lijken te geven.

En wanneer is iets onveilig?
Als je kijkt naar het risico van Moderna en vergelijkt met andere risico's in het dagelijks leven, dan kun je beter in bed blijven liggen...
Ja maar dat geldt ook voor mij en mijn kinderen wbt corona
pi_201675638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goeiedag zeg... dit geloof je echt ja?
Dat soort mensen horen echt thuis in BNW. Ik vind het neigen naar een paranoïde persoonlijkbeidstoornis.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201675670
quote:
81s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:37 schreef Gehrman het volgende:
"ik ben geen wappie maar...". Dat zeggen alle wappies.
Daar herken je ze inderdaad meteen aan. Dat maakt het gelukkig makkelijk om ze te mijden. O+
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201675724
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:30 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ja maar dat geldt ook voor mij en mijn kinderen wbt corona
Die kans is bij corona nog altijd tientallen keren groter dan bij welk vaccin dan ook.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201675787
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:59 schreef Kornolio het volgende:

[..]
We zouden bijvoorbeeld over en weer argumenten kunnen aandragen waarom een bepaalde hypothese (on)waarschijnlijk is.
Of we zouden kunnen vooruitblikken: als dit en dat gebeurt, dan akkoord, dan had je achteraf gelijk, maar als het zus en zo verloopt dan bleek het gewoon gelul in de ruimte. En dan over een tijdje eens zien waar we op uitkomen.

Zoals er ook een jaar geleden al voorspellingen werden gedaan die door conformisten werden afgewimpeld als wappie conspiracy gelul, natuurlijk ging dat nooit gebeuren, enzovoort. En nu is het zover.

Ik heb niet de illusie dat het ene kamp hier nu het andere kamp zal overtuigen, maar zolang iedereen erkent dat de ander misschien ook valide punten heeft valt er best te discussiëren.
Wanneer jij al meteen over "comformisten" begint, vergaat mij in elk geval meteen de lust om überhaupt nog de dialoog aan te gaan. Het klinkt nogal neerbuigend. Alsof jullie alle wijsheid in pacht hebben.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201675806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die kans is bij corona nog altijd tientallen keren groter dan bij welk vaccin dan ook.
uuhm nee niet voor kinderen

https://nypost.com/2021/1(...)-those-30-and-under/

Risico hierop is groter dan de gevolgen van corona:

https://nypost.com/2021/0(...)ed-adults-and-teens/
pi_201675841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:49 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
uuhm nee niet voor kinderen
Het aantal kinderen met long covid alleen al is groter dan het aantal kinderen met ernstige bijwerkingen van het vaccin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201675856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het aantal kinderen met long covid alleen al is groter dan het aantal kinderen met ernstige bijwerkingen van het vaccin.
https://nypost.com/2021/0(...)ed-adults-and-teens/
pi_201675881
quote:
Is dat serieus jouw bewijs dat dat vaker voorkomt dan long covid? :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201675960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Is dat serieus jouw bewijs dat dat vaker voorkomt dan long covid? :')
Ze gaan niet voor niets stoppen met vaccineren als de bijwerkingen niet heftig zijn.
pi_201675994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:02 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ze gaan niet voor niets stoppen met vaccineren als de bijwerkingen niet heftig zijn.
Dan heb ik schokkende info voor jou: de kans om de bijwerking die jij noemt te krijgen is 6x groter bij een besmetting dan vanwege het vaccin. Beide zijn trouwens astronomisch klein, maar als je zo bezorgt bent om die ene bijwerking voor je kinderen dan zou ik ze morgen laten vaccineren. Dan krijgen ze gegarandeerd ook geen Moderna, want dat vaccin geven we niet aan kinderen in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201676024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:02 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ze gaan niet voor niets stoppen met vaccineren als de bijwerkingen niet heftig zijn.
Ze stoppen niet met vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201676045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het aantal kinderen met long covid alleen al is groter dan het aantal kinderen met ernstige bijwerkingen van het vaccin.
Bronnnnn
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201676071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bronnnnn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201676083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bronnnnn
Zodat jij weer gaat roepen dat de bron van dat onderzoek mensen veel te vaak long covid toedicht en juist veel te weinig iets een ernstige bijwerking noemt? Nee dank je, die discussie hebben we al een keer of 10 gehad.

Long covid bestaat niet volgens jou en kippenvel is volgens jou al een ernstige bijwerking als het door een vaccin komt. Dat weten we inmiddels.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201676147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie bron
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201676154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zodat jij weer gaat roepen dat de bron van dat onderzoek mensen veel te vaak long covid toedicht en juist veel te weinig iets een ernstige bijwerking noemt? Nee dank je, die discussie hebben we al een keer of 10 gehad.

Long covid bestaat niet volgens jou en kippenvel is volgens jou al een ernstige bijwerking als het door een vaccin komt. Dat weten we inmiddels.
Jij zegt het.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201676167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij zegt het.
Jij denkt dat de griep gevaarlijker is dan covid. Dan zijn we snel uitgepraat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201676285
Long covid is waarschijnlijk heel iets anders of psychosomatisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201676444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jij denkt dat de griep gevaarlijker is dan covid. Dan zijn we snel uitgepraat.
Voor een Covid gevaccineerde?

Voor een samenleving met 80-90% antistoffen tegen Covid?

Ja, ik denk dat de reguliere griep oplopen voor de gemiddelde Nederlander op dit moment veel gevaarlijker is dan Covid Delta.

En dat maakt die drastische maatregelen des de dystopischer. Er kijkt een heel OMT mee namelijk met adviezen en dergelijk die al hun nuchterheid verloren zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201676492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk vooruitzicht, maar je kunt niet alle kwalen helen met wat beweging en fruit.
Zeker zo, maar dat de obesitas-epidemie een aardige duit in het zakje legt is niet te ontkennen.

Is ook niet opgelost na de corona crisis. 15% en alsmaar stijgend.

Er is nog geen land in staat geweest om die stijgende lijn een halt toe te roepen. Kom maar op met die zorgdruk, vaccins werken niet.
pi_201676948
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Zeker zo, maar dat de obesitas-epidemie een aardige duit in het zakje legt is niet te ontkennen.

Is ook niet opgelost na de corona crisis. 15% en alsmaar stijgend.

Er is nog geen land in staat geweest om die stijgende lijn een halt toe te roepen. Kom maar op met die zorgdruk, vaccins werken niet.
Vaccins werken, de zorgdruk is daardoor afgenomen.

Obesitas is inderdaad een groot probleem.
Maar mensen zullen zelf de stap moeten nemen om hun levenswijze permanent te veranderen. En dat valt voor veel mensen best tegen.
Covid kun je oplossen door te vaccineren of een weekje ziek thuis te zitten, overgewicht is een strijd die je levenslang moet aangaan...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201677545
Pfizer is niet fda aproved. Ze doen er weer lekker vaag over waarom niet.

Bron: senetor in Amerika
https://www.bitchute.com/video/XkK6E2m3l0nG/
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:26:11 #241
236264 crew  capricia
pi_201677557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:23 schreef bellamy13 het volgende:
Pfizer is niet fda aproved. Ze doen er weer lekker vaag over waarom niet.

Bron: senetor in Amerika
https://www.bitchute.com/video/XkK6E2m3l0nG/
Heb je een betere bron?

Hieruit blijkt van wel.
https://www.fda.gov/news-(...)rst-covid-19-vaccine
Definitely not CIA
pi_201677568
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je een betere bron?

Hieruit blijkt van wel.
https://www.fda.gov/news-(...)rst-covid-19-vaccine
Dat hele filmpje van hem zit vol met leugens en complottheorieën.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:30:46 #243
236264 crew  capricia
pi_201677575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat hele filmpje van hem zit vol met leugens en complottheorieën.
Bitchute is dan ook niet echt een bron. :D
Definitely not CIA
pi_201679082
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:48 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wanneer jij al meteen over "comformisten" begint, vergaat mij in elk geval meteen de lust om überhaupt nog de dialoog aan te gaan. Het klinkt nogal neerbuigend. Alsof jullie alle wijsheid in pacht hebben.
Serieus, in een topic over "wappies" is dit je bezwaar?

Conformisten of schapies is gewoon de tegenhanger van wappies of complotgekkies.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201679456
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 00:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Bitchute is dan ook niet echt een bron. :D
Geeft wel mooi inzicht in hoe zijn mening tot stand is gekomen ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201679574
Als de mainstream kranten en zelfs rechters aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. En artikelen produceren die alsmaar tegen voortschrijdend inzicht ingaan. Omdat de politiek dit zo wilt. Omdat hun organisatie flink veel subsidie daarvoor ontvangt. Dan heb je als 'trigger-woord' uiteraard geen gebrek aan "officiele" bronnen om mee te schermen. Maar dan heb je nog geen automatisch gelijk.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:09:03 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201679700
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:54 schreef gearfour het volgende:
Als de mainstream kranten en zelfs rechters aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. En artikelen produceren die alsmaar tegen voortschrijdend inzicht ingaan. Omdat de politiek dit zo wilt. Omdat hun organisatie flink veel subsidie daarvoor ontvangt. Dan heb je als 'trigger-woord' uiteraard geen gebrek aan "officiele" bronnen om mee te schermen. Maar dan heb je nog geen automatisch gelijk.
De FDA geeft notabele zelf aan dat ze dat vaccin approved hebben. Dan zit een bron die het tegenovergestelde beweert er toch volledig naast.

Dat heeft niks met “de verkeerde kant van de geschiedenis” te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201680025
Drekkoning.

De Amerikaanse Food and drug administration is een organisatie niet vrij van controverse. Van toelaten van bedenkelijk levensmiddelen additieven tot het wegmoffelen van statistieken over autisme na vaccin onder zwarte kinderen tot 4 jaar. Is dat een organisatie die je blind moet vertrouwen volgens jou?
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:52:40 #249
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201680073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:44 schreef gearfour het volgende:
Drekkoning.

De Amerikaanse Food and drug administration is een organisatie niet vrij van controverse. Van toelaten van bedenkelijk levensmiddelen additieven tot het wegmoffelen van statistieken over autisme na vaccin onder zwarte kinderen tot 4 jaar. Is dat een organisatie die je blind moet vertrouwen volgens jou?
Gearfour, met diezelfde redenering kan ik jou vragen of jij iedere overheid/bedrijf/persoon wat in wiens ogen dan ook controversieel is je niet meer vertrouwt? Volgens mij blijft er dan zo goed als niets over.

De FDA zal best her en der steken hebben laten vallen, maar liegen over het goedkeuren van een vaccin zie ik niet zo snel gebeuren.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201680093
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 10:44 schreef gearfour het volgende:
Drekkoning.

De Amerikaanse Food and drug administration is een organisatie niet vrij van controverse. Van toelaten van bedenkelijk levensmiddelen additieven tot het wegmoffelen van statistieken over autisme na vaccin onder zwarte kinderen tot 4 jaar. Is dat een organisatie die je blind moet vertrouwen volgens jou?
Als de FDA zegt dat ze het middel hebben goedgekeurd, dan lijkt mij dat dat dus zo is
Los van of die goedkeuring gerechtvaardigd is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201680098
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:54 schreef gearfour het volgende:
Als de mainstream kranten en zelfs rechters aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. En artikelen produceren die alsmaar tegen voortschrijdend inzicht ingaan. Omdat de politiek dit zo wilt. Omdat hun organisatie flink veel subsidie daarvoor ontvangt. Dan heb je als 'trigger-woord' uiteraard geen gebrek aan "officiele" bronnen om mee te schermen. Maar dan heb je nog geen automatisch gelijk.
Wat is de verkeerde kant..
Hoe bepaal je dat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201680590
De term wappie is ontsproten uit een collectieve dissociatieve stoornis. Het is niet meer dan gil in het donkerte van zij die grip op hun eigen realiteitsbesef aan het verliezen zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201680633
Wappies :r :r :r

Het enige wat ik ze zie doen is jammeren d.m.v. argumenten die ze binnen hun eigen wappiecirkel als de heilige graal zien, maar die als een tang op een varken slaan. 8)7 En zodra er dan tóch een heeeeeeeeeeele kleine waarheid in zit gelijk met een vingertje wijzen "hurr, durr, zie je wel, hurr, grrrr, de politiek probeert je alle vrijheden af te pakken".

Daarnaast, hoe kun je toch zo je kop diep in je eigen reet stoppen door niet in te zien dat je gewoon nog hetzelfde mag als een ieder ander? De overheid waarop je zo af loopt te geven, maakt dat nota bene mogelijk voor je d.m.v. testen voor toegang. Datzelfde testen voor toegang wat fucking GRATIS voor je gemaakt is. Wat mij betreft mag je dadelijk ¤100 voor zo'n test gaan betalen en verketterd worden uit deze maatschappij. Sneuer volk bestaat niet.
pi_201680643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:38 schreef Complotwappie het volgende:
De term wappie is ontsproten uit een collectieve dissociatieve stoornis. Het is niet meer dan gil in het donkerte van zij die grip op hun eigen realiteitsbesef aan het verliezen zijn.
Nee, 5 minuten een gesprek voeren met een wappie en je weet meteen wat met die term wordt bedoeld...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201681070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, 5 minuten een gesprek voeren met een wappie en je weet meteen wat met die term wordt bedoeld...
Dat is de voorgehouden stroman in een poging de stoornis te ontkennen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201683923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Long covid is waarschijnlijk heel iets anders of psychosomatisch.
Zeg dat maar tegen de gedupeerden
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201683969
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:12 schreef Kornolio het volgende:

[..]
Serieus, in een topic over "wappies" is dit je bezwaar?

Conformisten of schapies is gewoon de tegenhanger van wappies of complotgekkies.
We verschillen van mening,want voor mij zijn de wappies juist de comformisten. Ze praten elkaar allemaal na en putten uit dezelfde obscure bronnen. Hoe bedoel je kuddegedrag?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201683994
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:26 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat is de voorgehouden stroman in een poging de stoornis te ontkennen.
Je kunt er allemaal dure termen tegenaan gooien, maar dat neemt niet weg dat je compleet uit je nek kletst. Je username is treffend.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201684005
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:58 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen de gedupeerden
Prima, maar ik ontken hun ervaringen helemaal niet. Als zij dat ongemakkelijk vinden is dat hun eigen issue.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:51:01 #260
5428 crew  miss_sly
pi_201684316
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 18:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Prima, maar ik ontken hun ervaringen helemaal niet. Als zij dat ongemakkelijk vinden is dat hun eigen issue.
Net als het het eigen issue is van mensen die niet gevaccineerd en getest willen worden en nu roepen dat ze uitgesloten worden? Als zij dat ongemakkelijk vinden, is dat ook hun eigen issue?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201684599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 18:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Net als het het eigen issue is van mensen die niet gevaccineerd en getest willen worden en nu roepen dat ze uitgesloten worden? Als zij dat ongemakkelijk vinden, is dat ook hun eigen issue?
Het wel of niet uitgesloten worden is totaal iets anders dan of long covid al dan niet psychosomatisch is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:19:28 #262
5428 crew  miss_sly
pi_201684677
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 19:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het wel of niet uitgesloten worden is totaal iets anders dan of long covid al dan niet psychosomatisch is.
Het is altijd totaal anders als iets jezelf wel raakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201684759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ook wat die link betreft hebben wappies (nog) geen gelijk gekregen. Er is geen Europees vaccinatiepaspoort. Ieder EU land doet z'n eigen ding met hier en daar wat samenwerking/overlap. De volgende vraag is of dit erg zou zijn of dat dit iets is waar alleen wappies bang voor zijn. Bewijs van vaccinatie/herstel/negatieve test om ergens binnen te komen is heel logisch tijdens een pandemie en no big deal.
nou logische is het niet een vaccinatie paspoort, er zijn in het verleden al veel meer pandemieën geweest zonder dat soort maatregelen, en dit paspoort werkt erg verkeerd.
iedereen in de horeca mag daar zeker 10 uur per dag werken zonder gevaccineerd te zijn, maar na werktijd wordt hij beboet ervoor ??
vind ik best raar
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_201685365
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 19:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is altijd totaal anders als iets jezelf wel raakt.
Ik heb nergens de ervaringen de ervaringen van mensen met long covid ontkent. Dat iets psychosomatisch is doet niets af aan het lijden van die mensen. De meeste interpreteren het wel zo wanneer zoiets gesteld wordt. En mbt dat laatste, daarom zeg ik dat is je eigen issue.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:13:28 #265
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201685524
Ja, als we het puur bij zaken als ernst van de pandemie, ziektelast, infectiegraad, transmissiegraad, matig werkende vaccins, bijwerkingen, het kritiekloze hersendode journaille, het opschorten van grondrechten en listige manipulatie ten behoeve van financieel gewin door de grote farmabedrijven houden. Veel valide kritiek op COVID-beleid is ondergesneeuwd onder krankzinnige meuk over Bill Gates, reptielen of aliens die de aarde in het geniep besturen, onzichtbare surveillancesondes die mee worden geïnjecteerd en depopulatieplannen. Waarschijnlijk vergeet ik nog het nodige.

Evaluaties naderhand zullen uitwijzen dat we te maken hebben gehad met een soort Q-koorts of Mexicaanse griep (lees de evaluaties daarover maar eens terug en leg het naast COVID-19), maar dat we dit keer volledig buitenproportioneel hebben gereageerd. Hopelijk komt het goed en kunnen we gauw terug naar het oude normaal.
pi_201685621
2 miljoenviespeuken in NL zijn al besmet, dus of wappies gelijk hebben gekregen kan mij verrotten, van mij mag het allemaal NOG strenger
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201687789
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:19 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
2 miljoenviespeuken in NL zijn al besmet, dus of wappies gelijk hebben gekregen kan mij verrotten, van mij mag het allemaal NOG strenger
Helemaal eens.

Ja salaris afpakken. Die mensen mogen niet meer eten. Net zoals in Amerika, Canada, Italië, Australië . Super goed idee!

Dat ze in Amerika straks 100.000 minder verplegers hebben die kei en keihard gewerkt hebben de laatste twee jaar... boeie. Fuck hun. Lekker op onbetaald verlof. Stelletje idioten. Fuck ook de vrije keuze.

Kinderen inenten, ook al hebben ze bijna geen symptonen en verspreiden ze het virus vele male minder.
Baby's inenten.
Net zoals in Australië, hier invoeren dat als je een wap bent je max 1km van je huis mag komen.
Net zoals in Frankrijk niet meer naar de grote winkels.
Demonstratieverbod zoals in Australië. Gewoon allemaal neerknallen met rubberen kogels.
Ohja zoals in Amerika peuters met mondmaskers, dat gaat alles oplossen. En dan op school, als ze willen eten, het kapje alleen af doen als ze een hap nemen. Kapje weer op tijdens het kauwen. Ja dat gebeurt serieus. Dit zijn de maattegelen die mensen over de streep gaan trekken. Hier kunnen wij alleen maar van leren.
Ohja en kinderen vaxxen zonder toestemming van ouders, dat is ook een goed idee. Gewoon lekker op school doen. Dat gebeurt ook al op sommige scholen in Amerika. Super goed idee om voer te nemen. Ouders weten niet wat goed voor hun kinderen is. Als ze wap zijn, dan mogen ze niet meer beslissen over hun kinderen.

Eigenlijk gewoon een algeheel leefverbod voor wappies. We moeten alles van ze afpakken.

Allemaal volkomen normaal.

Als je nog aanvullingen hebt, laat het weten, hoe strenger hoe beter. Dat zal ze leren.

Belangrijkste is geld afpakken, dan gaan ze vanzelf wel dood die domme wappies.

Dat er elke dag meer kinderen dood gaan van de honger vergeten we gewoon even. Fuck die mensen. Die verdienen geen aandacht, net als de wappies.

Aan de andere kant gaan (80% van de overlijdens) mensen die hun hele leven teveel gegeten hebben en gemiddeld 80+ zijn dood, en 99% hiervan kan zelf kiezen of ze zich wel of niet inenten en dus beschermen. Om die mensen te redden moeten we alle maar dan ook alle maatregelen nemen. Niemand mag meer leven als hij of zij niet vaccineerd. Dat lost alles op

[ Bericht 8% gewijzigd door bellamy13 op 08-10-2021 22:23:49 ]
  zondag 10 oktober 2021 @ 09:31:27 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201701367
Volgens de wappies zouden we op 11 augustus allemaal dood zijn gegaan. Dat is niet waar dus ze liegen.
pi_201746742
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 09:31 schreef Hexagon het volgende:
Volgens de wappies zouden we op 11 augustus allemaal dood zijn gegaan. Dat is niet waar dus ze liegen.
Wat zou er 11 augustus gebeuren?
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 22:31:12 #270
236264 crew  capricia
pi_201746803
Even afwachten op komende vrijdag, toch? Want dan gaat het gebeuren.
twitter
Definitely not CIA
  woensdag 13 oktober 2021 @ 22:38:49 #271
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201746889
Zojuist heeft Ernst Kupers iig publiekelijk aangegeven de vaccinatiegraad richting 97% te willen hebben vooraleer de maatregelen mogen worden opgeheven en ook opperde hij het idee de anderhalve meter terug te laten komen ivm de aankomende zware griepgolf. De maatregelen zouden wat hem betreft nu wel de hele winter kunnen duren......
tenzij de 97% gehaald wordt uiteraard..daar hangt alles nu op...als dat behaald wordt dan kom je iig in een andere situatie zo wist hij te vertellen.

Tevens nog even een extra blameflame richting de antivaxxers,eigenlijk zijn zij wel de as van het nieuwe kwaad te noemen.
pi_201746896
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
Even afwachten op komende vrijdag, toch? Want dan gaat het gebeuren.
Wat valt daar aan af te wachten? Dit betreft toch gewoon bekend overheidsbeleid van diverse landen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 22:40:40 #273
5428 crew  miss_sly
pi_201746912
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:31 schreef capricia het volgende:
Even afwachten op komende vrijdag, toch? Want dan gaat het gebeuren.
[ twitter ]
Ik ben benieuwd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201747728
Nee ik zag bij Nieuwsuur een arts een 39 jarige corona dode registreren echt eng ik ben blij dat die QR code er is gelukkig kan ik naar de bar gaan zonder covid op te lopen nu.
pi_201747734
quote:
15s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:38 schreef Jappie het volgende:
Zojuist heeft Ernst Kupers iig publiekelijk aangegeven de vaccinatiegraad richting 97% te willen hebben vooraleer de maatregelen mogen worden opgeheven en ook opperde hij het idee de anderhalve meter terug te laten komen ivm de aankomende zware griepgolf. De maatregelen zouden wat hem betreft nu wel de hele winter kunnen duren......
tenzij de 97% gehaald wordt uiteraard..daar hangt alles nu op...als dat behaald wordt dan kom je iig in een andere situatie zo wist hij te vertellen.

Tevens nog even een extra blameflame richting de antivaxxers,eigenlijk zijn zij wel de as van het nieuwe kwaad te noemen.
Dat laatste snap ik wel aangezien er vrijwel alleen ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 01:28:45 #276
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201747735
quote:
15s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:38 schreef Jappie het volgende:
en ook opperde hij het idee de anderhalve meter terug te laten komen ivm de aankomende zware griepgolf.
Dit is niet waar.

quote:
Tevens nog even een extra blameflame richting de antivaxxers,eigenlijk zijn zij wel de as van het nieuwe kwaad te noemen.
Daar heeft hij niet ongelijk in toch? Een 65 jarige vaccin weigeraar met overgewicht heeft nu voorrang op de IC. Terwijl daardoor een 25 jarige vrouw met baarmoederhalskanker langer moet wachten op haar operatie.

De tweedeling is aan de gang in het ziekenhuis. Niet aan de deur van het café.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201747745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 01:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dit is niet waar.
[..]
Daar heeft hij niet ongelijk in toch? Een 65 jarige vaccin weigeraar met overgewicht heeft nu voorrang op de IC. Terwijl daardoor een 25 jarige vrouw met baarmoederhalskanker langer moet wachten op haar operatie.

De tweedeling is aan de gang in het ziekenhuis. Niet aan de deur van het café.
Kan je toch beter regels invoeren mbt overgewicht???? Minder eten is verantwoordelijker voor het milieu ook en overgewicht zorgt voor structurele overbelasting van het zorgsysteem.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 02:28:54 #278
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201747773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 01:41 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Kan je toch beter regels invoeren mbt overgewicht???? Minder eten is verantwoordelijker voor het milieu ook en overgewicht zorgt voor structurele overbelasting van het zorgsysteem.
Zucht...

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201747783
quote:
9s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 02:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Zucht...

[ afbeelding ]
Ja gezien mijn punt veel beter is. Meeste mensen belanden 0 en extreem zelden 1 a 2 keer met covid in het ziekenhuis, en dan zijn ze immuun. Mensen met obesitas die neuken de zorg soms 40 jaar lang. Het vaccin werkt ook maar ~3 maanden zonder 100% garantie dat je het ziekenhuis niet in belandt. Overigens zijn de meeste mensen die met covid in het ziekenhuis belanden mensen met overgewicht.


Prikpush is minder logisch dan obesitas watching. Maar de één is ondenkbaar terwijl juist de andere amper te onderbouwen is.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 03:00:58 #280
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201747786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 02:57 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Ja gezien mijn punt veel beter is. Meeste mensen belanden 0 en extreem zelden 1 a 2 keer met covid in het ziekenhuis, en dan zijn ze immuun. Mensen met obesitas die neuken de zorg soms 40 jaar lang. Het vaccin werkt ook maar ~3 maanden zonder 100% garantie dat je het ziekenhuis niet in belandt. Overigens zijn de meeste mensen die met covid in het ziekenhuis belanden mensen met overgewicht.

Prikpush is minder logisch dan obesitas watching. Maar de één is ondenkbaar terwijl juist de andere amper te onderbouwen is.
Oke.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 14 oktober 2021 @ 08:15:57 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201748465
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:23 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat zou er 11 augustus gebeuren?
Dan zouden de 5G masten aangezet worden en ons dood stralen via het vaccin
  donderdag 14 oktober 2021 @ 09:15:13 #282
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201748910
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 01:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Dit is niet waar.
[..]
Vertel..waar heb ik hem verkeerd begrepen ?

quote:
Daar heeft hij niet ongelijk in toch? Een 65 jarige vaccin weigeraar met overgewicht heeft nu voorrang op de IC. Terwijl daardoor een 25 jarige vrouw met baarmoederhalskanker langer moet wachten op haar operatie.

De tweedeling is aan de gang in het ziekenhuis. Niet aan de deur van het café.
Nope..de 25 jarige vrouw met baarmoederhalskanker zou gewoon geholpen kunnen en moeten worden.
De maatregelen die men neemt ivm de zorg die men heeft over ongevaccineerden is nl exact dat..het is een zorg ..een worst case scenario etcetera. Die zorg of angst plus het framen zorgt voor een tweedeling in de maatschappij.

Overigens totaal gestoorde maatregelen aangezien zoals je zelf ook al aangeeft de groep welke het ziekenhuis bevolken 65plussers zijn terwijl de maatregelen zich veel meer richten op het zich laten vaccineren van jonge mensen die veelvuldig in het uitgaanscircuit te vinden zijn.

Momenteel met de huidige cijfers is er nl geen enkele reden om mensen niet te helpen aan eender welke ic opname behandeling anders dan dat er wellicht niet de juiste apparatuur en knowhow is om alle op de wachtlijst staande patienten in een keer te kunnen helpen. Een wachtlijst overigens waarvan recent nog werd beweerd dat die feitelijk wel meeviel omdat de oorspronkelijk acute benodigde zorg voor een groot deel van die wachtlijst patienten inmiddels om uiteenlopende redenen niet langer accuut was.
pi_201748989
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:15 schreef Jappie het volgende:

[..]
Vertel..waar heb ik hem verkeerd begrepen ?
[..]
Nope..de 25 jarige vrouw met baarmoederhalskanker zou gewoon geholpen kunnen en moeten worden.
De maatregelen die men neemt ivm de zorg die men heeft over ongevaccineerden is nl exact dat..het is een zorg ..een worst case scenario etcetera. Die zorg of angst plus het framen zorgt voor een tweedeling in de maatschappij.

Momenteel met de huidige cijfers is er nl geen enkele reden om mensen niet te helpen aan eender welke ic opname behandeling anders dan dat er wellicht niet de juiste apparatuur en knowhow is om alle op de wachtlijst staande patienten in een keer te kunnen helpen. Een wachtlijst overigens waarvan recent nog werd beweerd dat die feitelijk wel meeviel omdat de oorspronkelijk acute benodigde zorg voor een groot deel van die wachtlijst patienten inmiddels om uiteenlopende redenen niet langer accuut was.
De pandemie heeft meer effect op de zorg dan alleen een tekort aan bedden.
Neem bijvoorbeeld het uitstellen van behandelingen omdat de patiënt anders een te groot risico loopt als daar ook nog eens Covid bij komt.
En operaties zijn wel uitgesteld vanwege tekort aan IC capaciteit.
Acute zorg niet, maar mensen die geplande zorg nodig hebben, zoals een gecompliceerde hart operatie, die lopen wel risico als die operatie uitgesteld wordt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 14 oktober 2021 @ 09:28:36 #284
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201749067
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
De pandemie heeft meer effect op de zorg dan alleen een tekort aan bedden.
Neem bijvoorbeeld het uitstellen van behandelingen omdat de patiënt anders een te groot risico loopt als daar ook nog eens Covid bij komt.
En operaties zijn wel uitgesteld vanwege tekort aan IC capaciteit.
Acute zorg niet, maar mensen die geplande zorg nodig hebben, zoals een gecompliceerde hart operatie, die lopen wel risico als die operatie uitgesteld wordt.
Ik ontken of beweer nergens dat zorg niet is uitgesteld, ik beweer dat er momenteel capaciteit is om de achterstand weg te werken en de huidige maatregelen gebaseerd zijn op de angst dat de capaciteit zo direct weer te krap is.
pi_201749328
Wappies. :')

Triestheid
pi_201749342
Serieus in discussie gaan met een wappie. :')
Kun je nog beter tegen een boom praten.

De normale mensen doen gewoon weer dingen zoals voorheen met dank aan het vaccin. Ze kotsen wappies ook terecht uit.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 09:57:42 #287
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201749356
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:56 schreef Velgje het volgende:
Serieus in discussie gaan met een wappie. :')
Kun je nog beter tegen een boom praten.

De normale mensen doen gewoon weer normale dingen met dank aan het vaccin.
Zie hier een exemplarisch geval van ontstane tweedeling. oO<
pi_201749373
quote:
14s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:57 schreef Jappie het volgende:

[..]
Zie hier een exemplarisch geval van ontstane tweedeling. oO<
Ok wappie

Waar wil je nog over discussiëren? Alles is al lang en breed ontkracht.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 10:11:22 #289
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201749482
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:56 schreef Velgje het volgende:
De normale mensen doen gewoon weer dingen zoals voorheen met dank aan het vaccin.
Gezien de oplopende besmettingen gaat dat geen weken meer duren. Ik zou me vast schrap gaan zetten voor een nieuwe lockdown.
pi_201749584
quote:
14s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:57 schreef Jappie het volgende:

[..]
Zie hier een exemplarisch geval van ontstane tweedeling. oO<
Als resultaat van het gedrag van de gemiddelde wappie. Jammer dat het zo moet inderdaad.
pi_201749847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 10:11 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Gezien de oplopende besmettingen gaat dat geen weken meer duren. Ik zou me vast schrap gaan zetten voor een nieuwe lockdown.
Dat kun je voorkomen door je te laten vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 14 oktober 2021 @ 11:01:58 #292
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201750099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 10:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat kun je voorkomen door je te laten vaccineren.
Wellicht, wellicht ook wel niet.

Tis nog iets te vroeg om daadwerkelijk te kunnen bepalen maar het lijkt er iig sterk op dat ook nu weer een genomen maatregel niet het gewenste effect blijkt te hebben. Ongevaccineerden/wappies mogen immers uitsluitend deelnemen aan het sociale gebeuren na overhandiging van een negatieve test.

Als er dan desondanks toch meer positief getest wordt ligt de oorzaak elders, wellicht op scholen of mogelijk komt het wel omdat meer jonge mensen zich laten testen om uit te kunnen gaan en er dus logischerwijs ook meer positieve uitslagen naar boven komen die anders probleemloos verborgen zouden zijn gebleven.

Je weet het niet he....
pi_201750691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:01 schreef Jappie het volgende:

[..]
Wellicht, wellicht ook wel niet.

Tis nog iets te vroeg om daadwerkelijk te kunnen bepalen maar het lijkt er iig sterk op dat ook nu weer een genomen maatregel niet het gewenste effect blijkt te hebben. Ongevaccineerden/wappies mogen immers uitsluitend deelnemen aan het sociale gebeuren na overhandiging van een negatieve test.

Als er dan desondanks toch meer positief getest wordt ligt de oorzaak elders, wellicht op scholen of mogelijk komt het wel omdat meer jonge mensen zich laten testen om uit te kunnen gaan en er dus logischerwijs ook meer positieve uitslagen naar boven komen die anders probleemloos verborgen zouden zijn gebleven.

Je weet het niet he....
Dat is wel te achterhalen door tvt te scheiden van de andere tests.
Bij Dansen met Jansen bleek dat tvt vrijwel geen rol speelde.
Toename in besmettingscijfers zal inderdaad kunnen komen door de scholen en het verdwijnen van de 1,5 m.
Voordeel van QR is dat het dus niet uit de horeca vandaan komt.
Meeste besmettingen zijn volgens mij ook in de categorie tot 20 jaar, dat is ook de categorie waarin het vaccineren wellicht het laagst is.

En probleemloos verborgen....
Als je de ziekte in kaart wilt brengen is dat niet probleemloos. Dan krijg je geen goed beeld waardoor de zorg belasting ontstaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201750711
Wappies zeiden dat:

- de lockdown permanent zou zijn;
- de avondklok permanent zou zijn;
- de 1,5 meter samenleving permanent zou zijn;
- kroegen nooit meer open zouden mogen;
- artiesten nooit meer voor publiek mochten optreden;
- groepsvorming nooit meer zou mogen;
- teamsporten voor altijd verboden zouden zijn;
- vaccins totaal niet zouden helpen
- vaccins heel erg dodelijk zijn;
- nog veel meer onzin.

Keer op keer op keer hebben de wappies ongelijk gekregen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201750795
quote:
6s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:03 schreef Nielsch het volgende:
Wappies zeiden dat:

- de lockdown permanent zou zijn;
- de avondklok permanent zou zijn;
- de 1,5 meter samenleving permanent zou zijn;
- kroegen nooit meer open zouden mogen;
- artiesten nooit meer voor publiek mochten optreden;
- groepsvorming nooit meer zou mogen;
- teamsporten voor altijd verboden zouden zijn;
- vaccins totaal niet zouden helpen
- vaccins heel erg dodelijk zijn;
- nog veel meer onzin.

Keer op keer op keer hebben de wappies ongelijk gekregen.
Zo kan je inderdaad alles onderuit halen.

Hugo de Jonge over de QRmaatschappij...

Wettelijk onmogelijk maken. _O-

twitter
  Redactie Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 12:21:38 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201750904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:01 schreef Jappie het volgende:

[..]
Wellicht, wellicht ook wel niet.

Tis nog iets te vroeg om daadwerkelijk te kunnen bepalen maar het lijkt er iig sterk op dat ook nu weer een genomen maatregel niet het gewenste effect blijkt te hebben. Ongevaccineerden/wappies mogen immers uitsluitend deelnemen aan het sociale gebeuren na overhandiging van een negatieve test.

Als er dan desondanks toch meer positief getest wordt ligt de oorzaak elders, wellicht op scholen of mogelijk komt het wel omdat meer jonge mensen zich laten testen om uit te kunnen gaan en er dus logischerwijs ook meer positieve uitslagen naar boven komen die anders probleemloos verborgen zouden zijn gebleven.

Je weet het niet he....
Ik denk eerder dat het gewoon ligt aan dat de transmissie niet nul is. Dus als je dan transmissieverhogende besluiten neemt, is het logisch dat het aantal gemeten besmettingen omhoog gaat. Het is niet dat ongevaccineerden in volledige lockdown zitten he, en dat is de grootste testende groep nu zou ik zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:30:28 #297
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201750981
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is wel te achterhalen door tvt te scheiden van de andere tests.
Bij Dansen met Jansen bleek dat tvt vrijwel geen rol speelde.
Toename in besmettingscijfers zal inderdaad kunnen komen door de scholen en het verdwijnen van de 1,5 m.
Voordeel van QR is dat het dus niet uit de horeca vandaan komt.
Meeste besmettingen zijn volgens mij ook in de categorie tot 20 jaar, dat is ook de categorie waarin het vaccineren wellicht het laagst is.

En probleemloos verborgen....
Als je de ziekte in kaart wilt brengen is dat niet probleemloos. Dan krijg je geen goed beeld waardoor de zorg belasting ontstaat.

Probleemloos in die zin dat diezelfde mensen voorheen waarschijnlijk ook gewoon de ziekte al onder de leden hadden zonder dat dit leidde tot verhoging op ziekenhuizen en IC in het bijzonder omdat men zich minder hoefde te laten testen.

Ziekte in kaart brengen lijkt mij op zich een verfrissend idee idd, maar ik reageerde nu juist op de stelligheid waarmee je beweerde dat massaal vaccineren het probeem van de lockdown zou verhelpen.

De zorgbelasting ontstaat uiteraard niet door het gebrek aan inzicht maar door een gebrek aan capaciteit (iets wat al jaren steeds verder wordt weggesaneerd ondanks heftige protesten vanuit de zorg; dit inzicht was er immers al jaren) Je zou gekscherend zelfs kunnen stellen dat hetgeen Gommers als argument opvoerde tegen het vergroten van de capaciteit nl de leegloopuren in het offseason van griep prima door Corona (wat immers meer pieken in het jaar kent zou kunnen worden opgevangen. ;)
pi_201751145
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:30 schreef Jappie het volgende:

[..]
Probleemloos in die zin dat diezelfde mensen voorheen waarschijnlijk ook gewoon de ziekte al onder de leden hadden zonder dat dit leidde tot verhoging op ziekenhuizen en IC in het bijzonder omdat men zich minder hoefde te laten testen.
Ze zorgen er wel voor dat het virus zich blijft verspreiden en mensen bereikt die wel vatbaar zijn en in het ziekenhuis belanden.

Door goed in kaart te hebben hoe besmettingen plaatsvinden kun je daar op acteren.
Dat it geen verfrissend idee, maar waar het met testen al meer dan een jaar om draait.


quote:
Ziekte in kaart brengen lijkt mij op zich een verfrissend idee idd, maar ik reageerde nu juist op de stelligheid waarmee je beweerde dat massaal vaccineren het probeem van de lockdown zou verhelpen.

De zorgbelasting ontstaat uiteraard niet door het gebrek aan inzicht maar door een gebrek aan capaciteit (iets wat al jaren steeds verder wordt weggesaneerd ondanks heftige protesten vanuit de zorg; dit inzicht was er immers al jaren) Je zou gekscherend zelfs kunnen stellen dat hetgeen Gommers als argument opvoerde tegen het vergroten van de capaciteit nl de leegloopuren in het offseason van griep prima door Corona (wat immers meer pieken in het jaar kent zou kunnen worden opgevangen. ;)
Nee, lockdowns zien we ook in bijvoorbeeld Duitsland, bij lagere besmettingscijfers, terwijl ze veel meer capaciteit hebben.

Vaccineren voorkomt ernstig ziek worden en beperkt de verspreiding van het virus.
Dat it veel beter dan nog meer geld in de zorg pompen omdat je meer ernstig zieken accepteert.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:51:11 #299
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201751286
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het gewoon ligt aan dat de transmissie niet nul is. Dus als je dan transmissieverhogende besluiten neemt, is het logisch dat het aantal gemeten besmettingen omhoog gaat. Het is niet dat ongevaccineerden in volledige lockdown zitten he, en dat is de grootste testende groep nu zou ik zeggen.
Ben bang dat we continu twee onderdelen van de discussie omtrent Corona door elkaar heen vlechten waardoor de discussie ontzuiverd.

Het ene deel zijn de (dis)proportionele maatregelen welke continu op de bevolking zijn afgevuurd waarbij voor een groot deel wat mij betreft de logica ontbreekt. Dat is eigenlijk waar dit topic min of meer over gaat.

Het andere deel betreft het verloop van de ziekte en de mogelijke redenen waarom het het ene moment de ene kant opgaat en het andere moment de andere kant.

Wat jij transmissie verhogende besluiten noemt zijn waarschijnlijk het loslaten van de anderhalve meter en de ontplichting van de mondkap? Indien ja, dan kan ik mij daar in beginsel wel in vinden maar tegelijkertijd wil ik daar wel het voorbehoud bij plaatsen dat ik vanaf het begin van de crisis tot nu toe eigenlijk op alle plaatsen in de maatschappij alleen maar overtredingen heb gezien op dat gebied.

(mensen die in de bus met den kap ten bescherming van den kinnebak naast of vlak achter je komen zitten
idem bij supermarkten op straat op het werk op school )
Groepvorming overal tot aan drukbezochte huisfeestjes aan toe, ministers die slechte voorbeelden gaven en belangrijker dan dat die waarschijnlijk gewoon model stonden voor hoe ook het plebs grotendeels met de maatregelen omging.

Kort gezegd..de "slechterikken" deden toch altijd al wat ze deden maar daar zijn nu de "braverikken" die zich ongetwijfeld vanwege hun brave natuur ook allemaal hebben laten prikken bijgekomen. De verhoogde overdrachtskans lijkt daarmee juist naar de andere kant over te springen of zeg ik nu hele gekke dingen ?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:59:01 #300
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201751412
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, lockdowns zien we ook in bijvoorbeeld Duitsland, bij lagere besmettingscijfers, terwijl ze veel meer capaciteit hebben.

En juist daarom kun je je afvragen welk nut de "lockdowns" en andere maatregelen hebben gehad. Waren die uberhaupt wel nodig en waren er geen minder draconische maatregelen mogelijk geweest die zich meer zouden hebben gericht op het beschermen van de zwakkeren en tegelijkertijd van het zo goed mogelijk omgaan met deze ziekte.

Deze wap is er iig van overtuigd dat die mogelijkheden er wel waren en nog steeds zijn. Corona is here to stay dus het word tijd dat we er op een volwassen manier mee leren omgaan ipv steeds in een paniekstuip te schieten en elk worstkaas scenario voor realiteit aan te nemen
  Redactie Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 13:33:40 #301
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201751851
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:51 schreef Jappie het volgende:

Kort gezegd..de "slechterikken" deden toch altijd al wat ze deden maar daar zijn nu de "braverikken" die zich ongetwijfeld vanwege hun brave natuur ook allemaal hebben laten prikken bijgekomen. De verhoogde overdrachtskans lijkt daarmee juist naar de andere kant over te springen of zeg ik nu hele gekke dingen ?
Nee, hoe meer mensen contact met elkaar hebben, hoe meer transmissie er plaatsvindt. Dus eerst was de transmissie in een kleinere groep en nu is de transmissie in een grotere groep af te meten. Waarmee ik trouwens niet wil beweren dat de maatregelen maar weer teruggedraaid moeten worden.

De groep 'slechterikken' is ook kleiner dan de helft van de gehele populatie, dus qua percentage is een ruime stijging niet gek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')