Eigen schuld dikke bultquote:Op dinsdag 5 oktober 2021 23:34 schreef trotse_wappie het volgende:
Ja maar Orange Man Bad hurr durr derp. Kijk waar de wereld nu mee opgescheept zit
![]()
Terechte klacht
Het is een seniele oude gek.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 02:48 schreef Also-von-Oder het volgende:
Leg het eens precies uit, hoe Biden de economie sloopt? En dan ook even punt voor punt, hoe groot Biden's invloed hier op is.
Amerikanen zetten druk op Duitsland om geen Russisch gas te importeren via Nord Stream 2quote:Op woensdag 6 oktober 2021 02:48 schreef Also-von-Oder het volgende:
Leg het eens precies uit, hoe Biden de economie sloopt? En dan ook even punt voor punt, hoe groot Biden's invloed hier op is.
Duitsers en gas is dan natuurlijk wel weer een dingetje.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 15:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Amerikanen zetten druk op Duitsland om geen Russisch gas te importeren via Nord Stream 2
Nu gaan de prijzen omhoog
Joh! Met deze seniele reactie zal je de handen op elkaar krijgen!quote:Op woensdag 6 oktober 2021 15:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is een seniele oude gek.
Ach manneke, dat heeft Biden al een paar weken geleden los gelaten.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 15:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Amerikanen zetten druk op Duitsland om geen Russisch gas te importeren via Nord Stream 2
Nu gaan de prijzen omhoog
quote:Op woensdag 6 oktober 2021 18:05 schreef Velgje het volgende:
Dom goedkope Trumpfan.
Nog steeds boos dat Biden met een grote meerderheid gewonnen heeft zeker.![]()
Zelfs dat achterlijke Arizona gejank heeft hard gebackfired.
Ik hoop dan wel dat de democraten niet eerst in hun handen schijten.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 02:17 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Joh! Met deze seniele reactie zal je de handen op elkaar krijgen!
En wat denk je wat dan met de prijs van electriciteit gebeurt?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 07:58 schreef Ferdii het volgende:
Lekker die prijs hoog houden, hoe sneller we met zn alle electrisch rijden
En wat is daar de winst mee, milieutechnisch gezien?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 07:58 schreef Ferdii het volgende:
Lekker die prijs hoog houden, hoe sneller we met zn alle electrisch rijden
Met deze prijzen heb je binnen 6 maanden een nieuwe wereldoorlog. Het is maar wat je leuk vind.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 07:58 schreef Ferdii het volgende:
Lekker die prijs hoog houden, hoe sneller we met zn alle electrisch rijden
Waarom zou een auto met 150.000 van de weg verdwijnen, tenzij je hem om een boom krult?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:04 schreef very het volgende:
[..]
En wat is daar de winst mee, milieutechnisch gezien?
Een auto moet juist zo lang mogelijk mee gaan om de carbon stempel te verlagen. Als jij je auto bij 150.000 km al inruilt voor een electrische en die oude van de weg verdwijnt, dan heb je juist een slechte daad verricht jegens de natuur
De enige reden dat het langzaam gaat met elektrisch rijden is dat fabrikanten de vraag niet aankunnen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 07:58 schreef Ferdii het volgende:
Lekker die prijs hoog houden, hoe sneller we met zn alle electrisch rijden
Omdat straks de mensen die tweedehands auto's kopen ook geen benzine meer kunnen betalen of omdat het een inruilactie is waarbij auto's soms gesloopt worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zou een auto met 150.000 van de weg verdwijnen, tenzij je hem om een boom krult?
De prijs van benzine heeft weinig met het energetisch verhaal of de CO2-uitstoot te maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:15 schreef very het volgende:
[..]
Omdat straks de mensen die tweedehands auto's kopen ook geen benzine meer kunnen betalen of omdat het een inruilactie is waarbij auto's soms gesloopt worden.
Welk geval?quote:En daarbij blijft mijn vraag nog steeds overeind: wat is de winst voor het milieu in dat geval?
yup, daarbij de intentie van vele auto bouwers om na 2030 alleen nog maar elektrisch af te leveren lijkt het alsof er een kantelpunt aan zit te komenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De enige reden dat het langzaam gaat met elektrisch rijden is dat fabrikanten de vraag niet aankunnen.
Tesla, VAG, Stellantis, GM, Ford zitten allemaal aan hun maximale productiecapaciteit voor EV's en hebben wachtlijsten tot in 2022 of zelfs 2023. De chiptekorten helpen ook niet echt mee, al heeft Tesla daar prima omheen gewerkt en ook in Q3 weer een recordproductie.
Voor Tesla komt er nog wat vooruitgang, de 2 nieuwe Gigafactories bij Berlijn en Austin gaan dit jaar nog open en dan zouden ze volgend jaar in totaal zo'n 1,5 tot 1,8 miljoen EV's kunnen produceren (wat bijna een verdubbeling is t.o.v. dit jaar).
BYD en NIO groeien ook hard. Rivian en Lucid staan nog aan het begin, Canoo begint eind volgend jaar pas met productie.
2026 wordt een interessant jaar, dan verwacht ik dat het aantal verkochte nieuwe EV's in Europa net zo hoog is als het aantal ICE's, we zitten dan ongeveer halverwege de S-curve.
Ik vermoed zelfs dat er voor 2030 al geen ICE meer geproduceerd wordt voor de EU markt.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
yup, daarbij de intentie van vele auto bouwers om na 2030 alleen nog maar elektrisch af te leveren lijkt het alsof er een kantelpunt aan zit te komen
daar bestaat nog een leuk filmpje van uit 1995 oid met mobiele telefoonsquote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard reageert er dan altijd iemand "nou, ik rij in 2040 nog gewoon een ICE" maar dat is hetzelfde slag mensen dat in 1910 zei dat ze in 1925 nog een paard zouden hebben
Geef eens antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 15:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is een seniele oude gek.
Maar wel met de motivatie voor mensen om wel of niet een (2e hands) benzine auto te kopen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De prijs van benzine heeft weinig met het energetisch verhaal of de CO2-uitstoot te maken.
Ik ook niet, maar logica is niet altijd toepasbaar.quote:En ik zou niet weten waarom je een auto met 150.000km op de teller al zou slopen, tenzij het een Seicento is.
In het geval van een prima benzineauto inruilen voor een electrische auto omdat de benzine prijs zo hoog is.quote:Welk geval?
Vast. En daarom denk ik ook dat er straks een enorme berg benzine- en dieselwagens zijn die nog prima werken maar niet meer gebruikt worden, want te duur of niet meer toegestaan.quote:Je zal een transitie zien naar EV's de komende 10 jaar, over 10 jaar koopt (in Europa) niemand nog een nieuwe ICE en de bestaande zullen langzaamaan te oud en te duur worden.
Klopt, onderschat nooit de S-curve.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:58 schreef Ferdii het volgende:
[..]
daar bestaat nog een leuk filmpje van uit 1995 oid met mobiele telefoons
Des te verstandiger om daar nu iig niet meer in te "investeren" danquote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:22 schreef very het volgende:
Vast. En daarom denk ik ook dat er straks een enorme berg benzine- en dieselwagens zijn die nog prima werken maar niet meer gebruikt worden, want te duur of niet meer toegestaan.
Als autobouwers niet nee, en dat gaat ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Des te verstandiger om daar nu iig niet meer in te "investeren" dan
thanks brothaquote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:25 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
terechte klacht, mattie
Je vergeet dat de electrocapaciteit het allemaal niet kan bijbenen. Zowel de aanleg als de capaciteit niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De enige reden dat het langzaam gaat met elektrisch rijden is dat fabrikanten de vraag niet aankunnen.
Tesla, VAG, Stellantis, GM, Ford zitten allemaal aan hun maximale productiecapaciteit voor EV's en hebben wachtlijsten tot in 2022 of zelfs 2023. De chiptekorten helpen ook niet echt mee, al heeft Tesla daar prima omheen gewerkt en ook in Q3 weer een recordproductie.
Voor Tesla komt er nog wat vooruitgang, de 2 nieuwe Gigafactories bij Berlijn en Austin gaan dit jaar nog open en dan zouden ze volgend jaar in totaal zo'n 1,5 tot 1,8 miljoen EV's kunnen produceren (wat bijna een verdubbeling is t.o.v. dit jaar).
BYD en NIO groeien ook hard. Rivian en Lucid staan nog aan het begin, Canoo begint eind volgend jaar pas met productie.
2026 wordt een interessant jaar, dan verwacht ik dat het aantal verkochte nieuwe EV's in Europa net zo hoog is als het aantal ICE's, we zitten dan ongeveer halverwege de S-curve.
Zullen we die niet eerst eens opgebruiken?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Des te verstandiger om daar nu iig niet meer in te "investeren" dan
Welke vraag? Of hij een seniele ouwe gek is? Ja, dat is hij.quote:
Geef eens antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Welke vraag? Of hij een seniele ouwe gek is? Ja, dat is hij.
Dat is niet eens een vraag meer, gewoon een feit.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 12:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Welke vraag? Of hij een seniele ouwe gek is? Ja, dat is hij.
Ën omdat het voor de consument nog niet te betalen is. Als je kijkt naar het CBS rapport zie je dat er grof gezegd 50x zoveel auto's verkocht worden als een subsidiepot wordt opengedraaid. De rest van het jaar is het maar minimaal en zelfs dan met name voor de zaak. (Lease)quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De enige reden dat het langzaam gaat met elektrisch rijden is dat fabrikanten de vraag niet aankunnen.
Typisch gevalletje van zelfprojectie lees ik hier zoquote:Op woensdag 6 oktober 2021 15:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is een seniele oude gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |