abonnement Unibet Coolblue
pi_201643945
Mijn vriendin heeft gisteren na jaren van ergernis op niet al te gewone manier ontslag genomen.
Ik leg dat nog wel eens verder uit op KLB maar de samenvatting voor hier is dat ze haar collega's stuk voor stuk heeft aangesproken op wie ze wel en niet mag en waarom, Haar leidinggevende een veeg uit de pan gegeven en per direct een half uur na binnenkomst opgestapt.

Nu ken ik verder nog meer verhalen van mensen, bij een schoonmaakster die onderbetaald en te weinig uren kreeg barste de bom toen er savonds in een pand een briefje klaar lag dat ze voortaan ook de afwas moest doen
Ze stampte alle servies en kopjes en bestek in de wc-pot van de directie, sloot af met de sleutels door de brievenbus en stuurde gelijk een mailtje met foto dat ze opstapte en ze konden opzouten.

Een collegabouwvakker van mij ging met een tray Schultebrau de keet van de uitvoerder binnen en terwijl ie onder werktijd een blik stond leeg te zuipen vertelde ie dat ie hem een zak vond en ergens anders ging werken om daarna afscheid van collega's te nemen.

Een docent die ik kende schreef een niet zo vriendelijk afscheid op het schoolbord voor leerlingen en directie die het de volgende dag konden lezen terwijl hij niet op kwam dagen.

Soortgelijke ervaringen en voorbeelden? 🤗

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 05-10-2021 11:19:10 ]
pi_201643975
Ik kreeg een keer geen dag vrij die ik nodig had (bruiloft). Nou, toen heb ik m’n tas gepakt en gezegd: vaarwel! Ik werkte via een uitzendbureau als boekhouder en de volgende dag had ik alweer een andere job.
Werd wel een hele rel daar. De manager die geen vrij gaf kreeg een zeer zwaar gesprek waarbij ik ook was uitgenodigd. Of ik weer terug wilde komen. No way.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:18:36 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201643984
Hoe kan je zomaar ontslag nemen? Meestal heb je een contract en opzegtermijn etc?
pi_201643993
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:18 schreef Gunner het volgende:
Hoe kan je zomaar ontslag nemen? Meestal heb je een contract en opzegtermijn etc?
Toen niet. Uitzendbureau…
Was een klotemanager.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:21:09 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201644020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:19 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Toen niet. Uitzendbureau…
Was een klotemanager.
Snap ik maar de voorbeelden die TS noemt, voor zelf ontslag op staande voet nemen heb je wel meer nodig dan je collega's niet leuk vinden.
pi_201644024
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:18 schreef Gunner het volgende:
Hoe kan je zomaar ontslag nemen? Meestal heb je een contract en opzegtermijn etc?
Kan wel.
Op de staande voet vanwege ernstige omstandigheden. (Veiligheid, sexuele intimidatie, pesten, etc...)
Als je het gewoon een kutbaan vond en je stapt zomaar op heb je geen recht op WW en kun je dat beter en alleen doen als je de volgende baan al op papier hebt.
pi_201644029
Waren ideale tijden. Als je kunt boekhouden en je riep dat in een uitzendbureau werd je met de rode loper binnengehaald.
pi_201644065
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:21 schreef Gunner het volgende:

[..]
Snap ik maar de voorbeelden die TS noemt, voor zelf ontslag op staande voet nemen heb je wel meer nodig dan je collega's niet leuk vinden.
Op papier mischien.
In de praktijk komt het er op neer dat een werkgever er niet al te veel problemen van maakt als iemand opstapt die duidelijk niet meer gemotiveerd is en steekt liever zijn energie in het zoeken naar iemand anders dan een in een juridische molen.

Ontslag uitlokken door express klanten te beledigen of er met de pet naar te gooien helpt ook.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:31:48 #9
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201644119
Ene @kdaalder heeft ooit op spectaculaire wijze afscheid genomen van zijn fok account
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201644162
Het klinkt allemaal nogal kinderachtig eigenlijk.
pi_201644166
Dan hoop ik wel dat er een nieuwe baan in het verschiet ligt of een flinke pot met fuck you money...
En referentie is ook wel een dingetje...

[ Bericht 9% gewijzigd door Laila1 op 05-10-2021 11:46:46 ]
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:37:21 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_201644206
Heb een "Sorry for your loss" kaartje op het bureau van m'n manager gezet.
pi_201644275
Ik heb wel een aantal keer ontslag genomen maar heb dat altijd op nette manier gedaan. Je moet je ex-werkgever en ex-collega's nog in de ogen kunnen kijken, best kans dat je ze in de toekomst nog een keer nodig hebt. Dus ook al was ik helemaal schijtziek van de baan, de baas of de collega's (of alledrie), ben altijd toch wel professioneel gebleven en niet de schepen achter me verbrand met wraakacties of "mensen eens goed de waarheid zeggen" ofzo. Je moet niet op het bord gaan zitten schijten waar je lange tijd van hebt gegeten.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:49:47 #14
414785 sirdanilot
pi_201644383
Ik was compleet schijtziek van mijn vorige manager, wat een kutwijf.

Maar ik heb gewoon op een normale nette manier ontslag genomen. Dat doen de meeste nette mensen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:52:30 #15
74056 crew  ToT
pi_201644411
Took a shit on Debra's desk.
pi_201644417
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:13 schreef Werkman het volgende:
haar collega's stuk voor stuk heeft aangesproken op wie ze wel en niet mag en waarom, Haar leidinggevende een veeg uit de pan gegeven en per direct een half uur na binnenkomst opgestapt.
Heeft ze haar frustraties kwijtgeraakt door iedereen te zeggen wat haar ergert, en vervolgens haar leidinggevende geslagen? Of is haar leidinggevende opgestapt?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:56:45 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201644455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:34 schreef Laila1 het volgende:
Dan hoop ik wel dat er een nieuwe baan in het verschiet ligt of een flinke pot met fuck you money...
En referentie is ook wel een dingetje...
Referenties, doen mensen dat nog?
pi_201644484
Ik neem op een normale manier ontslag. Maar bij 1 werkgever ben ik direct opgestapt; was een horecabedrijf met een heks van een leidinggevende, dochter van de eigenaar. Kon haar gewoon niet aanstaan hoe ze commandeerde en zelf niks deed met haar dikke lijf omdat ze de dochter is van... Ik mocht geen pauze houden en mocht ook niet van het terrein af om peuken te halen en dat was voor mij een excuus genoeg om per direct weg te gaan. Sfeer tussen collega's en leidinggevende is heel belangrijk voor mij.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201644501
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:56 schreef Nobu het volgende:

[..]
Referenties, doen mensen dat nog?
Yep zo ben ik aan mijn vorige baan gekomen. Mijn ex-leidinggevende was toevallig een hele bekende bij mijn manager.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201644548
Ik werd eens verdacht gemaakt van diefstal. klopte niet.

Dat was ik op een gegeven moment zo beu dat ik in de ochtend belde dat ik niet meer kwam en ontslag nam.
Toen kreeg ik idd te horen: je hebt een opzeg termijn.

Daarop antwoorde ik: steek die maar in je **** ik heb een nul uren contract en als jullie morgen zeggen dat er geen werk meer is zit ik ook thuis.

2 dagen later had ik nieuw werk waar ik nu al jaren met plezier werk.

Grappige was wel dat de werkelijke dief maanden later gepakt werd en ontslagen. Leidinggevende die mij verdacht maakte. De eigenaar vroeg toen nog of ik terug wou komen. Nee natuurlijk niet!
Ich hock in meinem Bonker
pi_201644617
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:21 schreef Werkman het volgende:

[..]
Kan wel.
Op de staande voet vanwege ernstige omstandigheden. (Veiligheid, sexuele intimidatie, pesten, etc...)
Als je het gewoon een kutbaan vond en je stapt zomaar op heb je geen recht op WW en kun je dat beter en alleen doen als je de volgende baan al op papier hebt.
Klopt, maar ik verwachtte ook geen WW. Ik wist dat ik direct weer ergens anders aan de slag kon. Was jaren 90.
En dit was niet het enige akkefietje, Ik werkte daar drie maanden en het ging totaal niet tussen de manager en mij. Die vrije dag die ik niet kreeg was de druppel. Er heerste ook een angstcultuur daar. Het was pure onderdrukking. Ik had het helemaal gehad. Dan houdt het op.

Advies: leer boekhouden, doe HBO-BE met informatica erbij, en je zit nooit zonder werk.
pi_201644915
[quote]0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Klopt, maar ik verwachtte ook geen WW. Ik wist dat ik direct weer ergens anders aan de slag kon. Was jaren 90.
En dit was niet het enige akkefietje, Ik werkte daar drie maanden en het ging totaal niet tussen de manager en mij. Die vrije dag die ik niet kreeg was de druppel. Er heerste ook een angstcultuur daar. Het was pure onderdrukking. Ik had het helemaal gehad. Dan houdt het op.

Advies: leer boekhouden, doe HBO-BE met informatica erbij, en je zit nooit zonder werk.
[/quote]


Bedankt voor de tip, ben al langer een carrière switch aan het overwegen. Wellicht een goede optie om te overwegen ^O^
pi_201644999
Een verkoper die door een directeur niet juist behandelt werd. Komt de directeur binnen staat hij te praten met wat mensen op de gang. Komt die verkoper eraan lopen geeft die zomaar de directeur een zoen op zijn mond. Zegt hij hardop waar genaaid wordt moet gekust worden. _O-

Daarna loopt deze verkoper weg en heb ik hem nooit meer gezien.
pi_201645786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:34 schreef Laila1 het volgende:
Dan hoop ik wel dat er een nieuwe baan in het verschiet ligt of een flinke pot met fuck you money...
En referentie is ook wel een dingetje...
Dat scheelt natuurlijk een hoop.

Jaren geleden heb ik besloten om in ieder geval een paar jaar te stoppen met werken, omdat ik toen een grote prijs in de Staatsloterij gewonnen had. En ook omdat ik het helemaal gehad had met dat bedrijf en vooral met mijn toenmalige manager. Ben daar naartoe gegaan, op z'n bureau geklommen, broek omlaag gedaan en een dikke drol op z'n bureau gedraaid. Ik zei: 'ik heb een miljoen gewonnen in de Staatsloterij, ik neem ontslag!'

Dat verhaal is natuurlijk het hele bedrijf rond gegaan. Tijd later was er een (inmiddels ex-)collega die hetzelfde geprobeerd heeft. Had toen ook een prijs gewonnen in de loterij en is op dezelfde manier naar z'n manager gegaan: op z'n bureau geklommen, broek omlaag gedaan en een dikke drol op z'n bureau gedraaid. Hij zei: 'ik heb een half miljoen gewonnen in de Staatsloterij, ik wil halve dagen gaan werken!'
pi_201645838
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:13 schreef Werkman het volgende:
Mijn vriendin heeft gisteren na jaren van ergernis op niet al te gewone manier ontslag genomen.
Ik leg dat nog wel eens verder uit op KLB maar de samenvatting voor hier is dat ze haar collega's stuk voor stuk heeft aangesproken op wie ze wel en niet mag en waarom, Haar leidinggevende een veeg uit de pan gegeven en per direct een half uur na binnenkomst opgestapt.
Fijn voor haar, dat ze na jaren zichzelf kwellen eindelijk maar eens ontslag genomen heeft. Had ze misschien eerder moeten doen als het zo diep zit. Maar goed, iemand die haar leidinggevende een veeg uit de pan geeft en met meerdere collega's dusdanig veel moeite heeft mag zelf natuurlijk ook wel even in de spiegel kijken. Kwestie van tijd voordat dit bij een nieuwe werkgever weer opnieuw begint.
pi_201646027
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:13 schreef Werkman het volgende:
Mijn vriendin heeft gisteren na jaren van ergernis op niet al te gewone manier ontslag genomen.
Ik leg dat nog wel eens verder uit op KLB maar de samenvatting voor hier is dat ze haar collega's stuk voor stuk heeft aangesproken op wie ze wel en niet mag en waarom, Haar leidinggevende een veeg uit de pan gegeven en per direct een half uur na binnenkomst opgestapt.

Wat een kinderachtige vriendin heb je zeg. Als je problemen hebt met iemand waar je mee zit, dan zeg je dat direct zodat er rekening mee gehouden kan worden de resterende tijd dat jullie samen moeten werken. Dit achteraf doen is erg flauw en getuigd dat je sociaal een waardeloos figuur bent
pi_201646180
Ooit als vakkenvuller bij de AH moest een collega weg, die het daar niet mee eens was. Die pakte op zaterdagmiddag een telefoon, drukte de code om toegang te krijgen tot het PA systeem, vertelde even wat hij van de assistent bedrijfsleider in kwestie vond, en liep de keet uit.

Nou was die assistent bedrijfsleider ook wel een aardige lambal, dus een aantal dingen waren feitelijk wel juist ook.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:07:39 #28
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201646207
Er was al een tijd wat wrijving met mijn leidinggevende, volgende een opleiding die boven zijn niveau was en kon dat niet verkroppen. Ik vond een andere baan en heb netjes opgezegd maar toen escaleerde de zaak volledig. Heeft hem later nog de kop gekost er kwam zoveel naar boven dat hij niet te handhaven was.
pi_201646402
Mooi die (soms wel wat kinderachtige) verhalen 8-)

Gelukkig nooit weg gegaan bij een baan waar ik het niet naar mijn zin had. Er waren altijd andere redenen om op te stappen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201652273
Eén keer op een wat achterbakse huftermanier. Ik had al een tijdje het plan om voor mezelf te beginnen maar ik liep telkens tegen mijn concurrentiebeding aan. Op een gegeven moment zat ik bij een overheid gedetacheerd en daar heb ik me bewust in de voorbereiding van een Europese aanbesteding laten 'zuigen' waarvan ik wist dat mijn werkgever heel graag er op in zou willen schrijven.

Vervolgens heb ik na de vooraankondiging van de tender een gesprek gehad in de trant van: "Oh, willen wij daar ook op inschrijven? Dat wist ik niet. Ik heb aan de aanbestedingsstukken meegeschreven, dus wij mogen niet inschrijven. Oepsie!" Maar gelukkig was ik zo vriendelijk om per direct ontslag te nemen, mits mijn concurentiebeding zou vervallen. Mijn oude werkgever is mij nog steeds dankbaar voor mijn Samaritaanse daad _O-
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201653069
Als ik ooit een drol in het toetsenbord van de directeur prak dan hoor je van me in dit topic. Ik betwijfel echter of dat bij mijn huidige bedrijf zal zijn, alleen maar toffe lui hier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:24 schreef stavromulabeta het volgende:
Eén keer op een wat achterbakse huftermanier. Ik had al een tijdje het plan om voor mezelf te beginnen maar ik liep telkens tegen mijn concurrentiebeding aan. Op een gegeven moment zat ik bij een overheid gedetacheerd en daar heb ik me bewust in de voorbereiding van een Europese aanbesteding laten 'zuigen' waarvan ik wist dat mijn werkgever heel graag er op in zou willen schrijven.

Vervolgens heb ik na de vooraankondiging van de tender een gesprek gehad in de trant van: "Oh, willen wij daar ook op inschrijven? Dat wist ik niet. Ik heb aan de aanbestedingsstukken meegeschreven, dus wij mogen niet inschrijven. Oepsie!" Maar gelukkig was ik zo vriendelijk om per direct ontslag te nemen, mits mijn concurentiebeding zou vervallen. Mijn oude werkgever is mij nog steeds dankbaar voor mijn Samaritaanse daad _O-
Well played :D
pi_201654787
Ik heb ooit 1000 euro netto erbij geeist wetend dat ik dat niet zou krijgen. Het was een uitzendbaan in een magazijn. Ik had al salaris ingeleverd tov mijn vorige baan. En ik had bij het uitzendbureau en tijdens het gesprek specifiek aangegeven geen zin in chauffeurs werk te hebben. Allemaal leuke beloftes die niet nagekomen werden ik kon dus de auto op. Toen er op een ochtend een spoedje klaarlag heb ik eerst even gebeld dat we even opnieuw moesten praten over een salaris als ik chauffeurswerk ging doen. Hele rel want het was een hele belangrijke klant waar het echt geld kost als het stilligt. Maar ik kreeg mijn geld niet en kon gaan. Iedereen boos omdat zij niet eerlijk waren geweest in de gesprekken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201654804
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik was compleet schijtziek van mijn vorige manager, wat een kutwijf.

Maar ik heb gewoon op een normale nette manier ontslag genomen. Dat doen de meeste nette mensen.
Dan nog had ik op de laatste dag nog wel even gemeld dat het een verschrikkelijk wijf was
  woensdag 6 oktober 2021 @ 09:01:09 #34
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201655509
Ik ben eigenlijk heel saai wat dat betreft. Een keer toen ik nog scholier was had ik een zomerbaantje bij een expedititebedrijf, en dat was gewoon ronduit kut. De mensen waren dom, ik kreeg te horen dat ik niet met het meisje dat naast me zat mocht praten want 'je kan niet praten en werken tegelijk' (ik moest van die plastic ringetjes waar de kledingmaat opstaat aan kleerhangers waar jassen aan hingen schuiven... nou nou poe poe wat moeilijk he), je mocht niet naar de wc, alleen in de pauze. Er stond de hele dag kutmuziek op en je merkte aan alles dat de mensen die daar vast werkten het ook verschrikkelijk vonden en eigenlijk lol haalden uit elkaar en anderen het leven zuur maken. Daar ben ik gewoon weggelopen nadat ik toch naar de wc gegaan was en er buiten 3 of 4 mensen me stonden op te wachten die meteen in mijn gezicht begonnen te schreeuwen toen ik van het toilet af kwam. Ik ben gewoon rechtstreeks doorgelopen naar mijn fiets zonder ook nog maar iets te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door herverwijderd op 06-10-2021 09:07:38 ]
  woensdag 6 oktober 2021 @ 10:11:13 #35
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201656315
Tig jaar geleden toen ik in een magazijn werkte, werkte daar ook een jongen van in de 20 die ervan overtuigd was dat hij miljonair zou worden. Hij ging iets doen in de IT ofzo, weet het niet precies.

Op zijn dag van ontslag kwam hij aanzetten in strak pak en ging het hele magazijn af. Wantja hij wou graag vertellen dat hij het ging maken.

Paar jaar later in mijn studentenhuis hoorde ik mijn huisgenoot met iemand praten, was zo'n abonnements verkoper voor boeken of iets. Bleek hij dat te zijn :')

Paar jaar daar weer na kwam ik hem tegen in de kroeg. Hij herkende me nog wel en ik hem zeker haha. Toen wel gezegd dat ik hem heel raar vond qua zijn vertrek en alles. Volgens mij vond ie dat zelf ook wel, maar weet het niet meer helemaal want ik was een beetje dronken. Heb nu wel ergens een foto van ons samen :+
pi_201656414
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:56 schreef Nobu het volgende:

[..]
Referenties, doen mensen dat nog?
Zonder ga je voor bepaalde functies niet aangenomen worden.
pi_201656556
Ik zeg altijd dat ik een vervelende mededeling voor het bedrijf heb omdat ik weg ga.
Daarna krijg ik altijd gek genoeg felicitaties.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:27:11 #38
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201656977
Ik moet nu denken aan een collega die ik ooit had. Het was echt een dead end kutbaantje, hij was ergens in de vijftig. Vervelende gast, vond zichzelf heel wat, altijd aan het opscheppen over zijn prachtige carriere in het Duitse financiële wereldje (wat doe je dan hier als je zoveel connecties en werkervaring hebt), en was meestal te druk met klagen en zeuren om een beetje werk te doen. Niemand was verbaasd dat zijn contract niet verlengd werd, behalve hij kennelijk. Heeft hij vlak voor hij voor de laatste keer weg ging een out of office ingesteld met een hele tirade tegen het management en het bedrijf en hoe slecht hij wel niet behandeld was en weet ik het wat allemaal. Het was echt :')______ en zodra men er achter was wat hij gedaan had (wat heel snel was want hij had tegen een paar collega's gezegd dat ze hem moesten mailen op zijn werkadres om te zien wat er zou gebeuren) was het ook snel gedaan met de out of office.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:03:39 #39
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_201659864
Toen ik 15 was had ik een schoonmaakbaantje in een ziekenhuis.
5 dagen per week na school van 17.00-19.00 uur. Maar de leidinggevende was er om de dag maar dat was een bitch eerste klas. Ik was er al snel uitgekeken want niks was goed.

Een vriend van mij werkte op dezelfde tijden als schoonmaker bij een metaalbedrijf dat ook nog iets dichterbij huis was. Ze hadden personeel nodig en ik kon daar dag meelopen en meteen beginnen.

Ik vond het prima. Ik tegen die bitch telefonisch gemeld dat ik niet meer kwam. Zij helemaal over de zeik want dat kon niet zomaar. Nouja had er schijt aan zei dat ik een andere baan had en morgen al kon beginnen. Dikke doei dus. Hoorn opgehangen.

Ik hoefde me niet aan te melden voor die job waar die maat van me werkte. Kon meekomen en dag meedraaien regelden ze daar wel de papieren als het nodig was. ( er was nog niks digitaals )
Nou ik met die maat van me ernaartoe. WTF zit diezelfde bitch daar als leidinggevende. Dus nu wist ik waar ze die andere dagen van de week uithing. Dit was wel erg ongemakkelijk. Uiteindelijk na een dom gesprek kon ik gewoon daar werken en heb ik dat nog het hele schooljaar uitgehouden. Het scheelde ze was 3 dagen op dat ziekenhuis en 2 dagen bij dat ander bedrijf :)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:06:29 #40
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201659900
Spectaculair weet ik niet. Ben op m'n tweede dag bij een nieuwe baan als software developer tijdens de lunch de parkeerplaats afgereden en nooit meer teruggekomen. Echt niets was geregeld daar, en had al een andere functie achter de hand, doeiii.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201661000
Ik kan me 2 situaties herinneren.De 1e:
Toen ik 14 was begon ik met een weekend/vakantiebaantje bij een auto-antiroestbedrijf. Heel toepassend werkte ik daar zwart, er stond niks op papier.Dagen dat ik werkte was van 07.00 tot ergens 's avonds want het was bijzonder druk, jaren achter elkaar.Ik heb daar echt een geweldige tijd gehad, ook omdat ze mij hebben leren autorijden en ik met mijn 14 jaar gewoon met een auto de stad in mocht om friet en eierballen te halen voor iedereen.Ook mocht ik altijd wel een auto mee om tussen de middag thuis te eten wat mijn moeder echt verschrikkelijk vond want een 14-jarige hoort geen auto te rijden. :+Na mijn schooltijd, inmiddels volwassen (qua leeftijd :P ), wou ik meer zekerheid en vroeg ik om een contract aan de bazen die maar 1x per week op die vestiging kwamen.Maar mèn wat deden ze moeilijk!Eerst wilden ze geen contract geven maar gewoon zwart blijven betalen en daar ging ik niet mee akkoord.Toen stelden ze voor om het via een uitzendbureau te doen maar ook dat wilde ik niet, daarvoor heb ik me niet jarenlang het schompes gewerkt.Na enorm veel gezeur boden ze me toen een contract aan maar ZONDER opzegtermijn.Toen was ik het zat.Ik heb het contract getekend en diréct ontslag genomen wat de bazen absoluut niet leuk vonden want het was hartstikke druk en ze konden mij niet missen.Jammer dan, geen opzegtermijn was toch echt jullie eigen voorstel.Mijn directe collega's vonden het jammer dat ik weg ging maar hebben echt smakelijk gelachen om de manier waarop.
De 2e was bij Snackboertje in Kampen, echt een vreselijk kutbedrijf.Ik werkte daar als magazijnmedewerker/orderpicker in het vrieshuis.Soms had ik andere werkzaamheden zoals bijvoorbeeld stickers van sausflessen afhalen omdat de THT verstreken was en daar moesten andere stickers met een datum in de toekomst op.Helemaal fout natuurlijk.Op een gegeven moment was mij gevraagd om op een zaterdag te werken.Ze deden alleen maar de deur voor mij open en daar stond ik dan in mijn uppie.Op een gegeven moment moest ik met de heftruck naar buiten en daar ging de heftruck stuk.Baas gebeld die 's middags langs kwam, helemaal sjagga omdat ik het had gewaagd hem te storen op zijn vrije dag.Hij zette zijn auto voor de heftruck, sleepketting er tussen en ik moest de heftruck sturen terwijl hij hem naar binnen sleepte.Maar waarschijnlijk omdat hij zo pissig was gaf hij overdreven veel gas en we raceten echt véél te snel naar binnen.Rechtdoor ging dat wel maar er kwam een bocht aan. We gingen echt veel en veel te snel en ik voelde de heftruck al beginnen met kantelen en ik ben er afgesprongen, ik zag het niet zitten om bekneld te raken onder dat loeizware ding.En inderdaad, het ding viel om.Hij nóg bozer natuurlijk maar hij ging een grens over toen hij mij er de schuld van gaf.Ik heb hem verteld hoe ik over hem dacht, ben weggelopen en nooit meer terug geweest.
pi_201661573
Aan mijn leidinggevende gevraagd of ie even tijd had. Vervolgens gemeld dat ik ontslag zou nemen ivm een andere functie. Tot slot nog een formele ontslagbrief bij HR afgeleverd.
pi_201661975
Zelf geen ontslag genomen maar wel ooit eens op een rare manier weggegaan. Ik moest weg om redenen die m´n leidinggevende destijds eigenlijk niet hard kon maken met feiten. Maar aangezien ik op een uitzendcontract zat had ik eigenlijk geen poot om op te staan.

Het team was het er totaal niet mee eens. Het ging bijna elke meeting alleen nog maar over mijn sollicitaties omdat bijna iedereen me graag wilde helpen. Leidinggevende moest vaak ingrijpen om de meeting weer op het pad te krijgen waar het voor bedoeld was. Verder heb ik ook veel oprecht geschrokken reacties mogen ontvangen. Er waren mensen die gelijk bij het horen van het gerucht dat ik weg moest bij mijn bureau stonden.

In de opzegtermijn die ze uit fatsoen toch aanhielden kon ik zo uit losse pols zeggen dat m´n leidinggevende zich helemaal niet hield in wat ze belooft, met voorbeelden hooguit een dag oud.

Aangezien ik zelf wel een dossier had waaruit bleek dat ik m´n werk prima deed, heb ik getwijfeld om er toch een zaak van te maken maar dan op basis van fatsoenlijke omgangsnormen. Maar ik heb de eer aan mezelf gehouden. En later hoorde ik van oud teamleden dat de sfeer sinds mijn vertrek enorm achteruit is gegaan. Tsja, wat wil je, als je kennelijk zomaar ontslagen kan worden?
pi_201662105
Nooit spectaculair, enige was ooit, nadat ik het een bepaalde certificering had gehaald, dat het bedrijf nodig had, ik ervandoor ging. Moesten weer iemand anders zoeken en opnieuw beginnen.

Tja, zo gaan zaken soms.
.
pi_201663550
Niet zelf ontslag genomen, maar afhandeling echt extreem bizar.
Was bezig een oud-collega binnen te halen omdat ik het niet in m'n eentje trok, maar vervolgens werd tijdens een week dat ikzelf weg was m'n opvolger geïntroduceerd. Vervolgens hielden ze zich niet aan de maand opzegtermijn uit m'n contract en dachten ze met een 2-week's notice (was een Amerikaanse toko) ervan af te komen zonder afkoopsom.
Vriendelijk uitgelegd dat dat hem niet ging worden en ze aangeraden een lokale arbeidsrechtadvocaat in de arm te nemen en tot ze met een redelijke VSO kwamen, ik geen overdracht aan m'n vervanger zou doen. Zelf advocaat ingeschakeld, maar enorm circus geworden. Waren overduidelijk niet van plan om een afkoopsom te betalen, want ze vonden dat daar iets tegenover moest staan. Dat dat m'n vertrek buiten een rechtbank om was snapten ze niet. Dus eerst wilden ze dat ik 4 maanden langer door zou werken (advocaat had 4 mnd geëiste). Toen dat hem niet werd boden ze me aan om me dan 4 maanden in te huren als ZZP'er. Maar dan wel voor m'n bruto-salaris.
Uiteindelijk heeft m'n advocaat de zaak maar aangemeld en toen kwamen ze opeens wel over de brug. Heeft 2 maanden gezeik gekost en voor hen dus 2 maanden twee toch niet goedkope krachten op dezelfde functie.

Grappig genoeg hebben ze na m'n vertrek m'n ex-collega nog een aanbod gedaan en waren ze redelijk gepikeerd dat die er geen zin meer in had.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:46:26 #46
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_201663620
Bij mij zeiden ze destijds een paar dagen van tevoren dat ze mij mijn vrije dagen niet lieten opnemen, dus ik moest nog een maand werken. Ik ben toen de laatste dag naar hr gestapt en heb mijn gelijk gekregen. Bleek dat ze binnen 2 werken hadden moeten aangeven dat ik mijn vrije dagen niet kon krijgen. Dus toen was het ineens spontaan mijn laatste dag. Dus ben vrij plotseling vertrokken :D
Mijn manager vond t niet cool, want dat was nogal wat gezichtsverlies natuurlijk...
Wakadoodle!
pi_201663842
Dat was denk ik toch wel die keer dat ik diverse sterren uit Hollywood heb laten overvliegen, de burgemeester heb uitgenodigd, een vliegtuigshow heb georganiseerd, die 40 luchtballonnen tegelijk liet opstijgen, die allen als opdruk hadden 'IK NEEM MIJN ONTSLAG EN BEDRIJF XXX IS EEN KUTBEDRIJF'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharski op 07-10-2021 01:17:19 ]
Eens kijken
pi_201665922
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:33 schreef vannelle het volgende:
bij een auto-antiroestbedrijf
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij een auto-antiroestbedrijf werkt.
Het gaat zo.

Je loopt naar het kantoortje waar zo'n kansloze directeur kost wat kost een vast contract probeert te vermijden.

Je gaat uiteindelijk akkoord om het dan maar zonder opzegtermijn te doen en tekent het contract.

Dan neem je direct ontslag en begint keihard op het contract te stampen!!!!

hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn contract wat doe je?)

jij zo van ja was toch zonder opzegtermijn he! hehehehe
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 23:45:43 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201666000
Mijn collega had ooit een miljoen in de loterij gewonnen.
Die was naar de manager gestapt hem in zijn bek gespuugd.
Daarna naar de kamer van de directeur en daar op zijn bureau zitten scheiten.
Toen riep hij "Zo die is er uit. En ik kom vanaf morgen niet meer werken."

Paar maanden later won ik ook een half miljoen
Dat was mijn kans.
Eerst de manager in z'n bek gespuugd en toen door naar de directeur.
Nadat mijn keutel op zijn bureau lag vol trots geroepen:
"Zo die is er uit. En ik kom vanaf morgen halve dagen werken!"
Tot nooit .......
pi_201666594
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 23:45 schreef Speekselklier het volgende:
Mijn collega had ooit een miljoen in de loterij gewonnen.
Je had #24 niet gelezen?
pi_201667004
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:58 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
Wat een kinderachtige vriendin heb je zeg. Als je problemen hebt met iemand waar je mee zit, dan zeg je dat direct zodat er rekening mee gehouden kan worden de resterende tijd dat jullie samen moeten werken. Dit achteraf doen is erg flauw en getuigd dat je sociaal een waardeloos figuur bent
Ik vind het ook vrij kinderachtig en onprofessioneel. Bovendien is het niet handig want je weet nooit wie je later weer tegen gaat komen. Het hangt een beetje af waar je in werkt natuurlijk, maar ik kom nu regelmatig mensen tegen van mijn vorige werk. De goede connecties helpen dan enorm.

Bovendien is het altijd sterk om boven die emotie te staan. Managers kunnen dat vaak ook niet heb ik gemerkt dus als jij daar niet door laat beïnvloeden, maar gewoon je eigen weg volgt, dan ben jij de morele winnaar. Met dit soort gedrag speel je juist in op de gevoelens van die manager. Die wordt bevestigd in zijn denkpatroon en kan dat gedrag ook weer gebruiken als hij er met andere managers over praat.
pi_201668436
Bizar topic.

Ik plan een overlegje met m'n direct leidinggevende, geef mondeling aan dat ik een andere baan heb gevonden en ga opzeggen, bedank voor de felicitaties en regel het administratief via de flow op intranet. Niet spectaculair, wél hoe het m.i. hoort.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 11:34:59 #53
414785 sirdanilot
pi_201668712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 07:24 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dan nog had ik op de laatste dag nog wel even gemeld dat het een verschrikkelijk wijf was
Ach vent je moest eens weten hoe erg ik me heb moeten inhouden toen ik haar moest bellen om mijn ontslag in te dienen. Voor de beleefdheid had ik zelfs speciaal mijn camera aangezet daarvoor waar ik normaal een hekel aan heb, zet het wijf haar eigen camera niet eens aan :')

Maar het was toen corona net nieuw was, en ik was bang dat de wereld misschien zou afglijden in een flinke crisis en dat ik erg veel risico nam door een nieuwe baan te starten. Dus vandaar dat ik een goede relatie met die vreselijke manager wilde onderhouden zodat ik eventueel nog terug zou kunnen naar dat bedrijf. Gelukkig niet nodig geweest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 7 oktober 2021 @ 11:35:51 #54
414785 sirdanilot
pi_201668720
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:07 schreef baskick het volgende:
Bizar topic.

Ik plan een overlegje met m'n direct leidinggevende, geef mondeling aan dat ik een andere baan heb gevonden en ga opzeggen, bedank voor de felicitaties en regel het administratief via de flow op intranet. Niet spectaculair, wél hoe het m.i. hoort.
Zo hoort het en het belangrijkste: je laat je werk gewoon fatsoenlijk achter voor je collega's.

Dat doe ik tenminste.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201669875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:34 schreef Laila1 het volgende:
Dan hoop ik wel dat er een nieuwe baan in het verschiet ligt of een flinke pot met fuck you money...
En referentie is ook wel een dingetje...
Dit.

Het is een stuk lastiger je narcistisch baas en kutcollega's de vinger te geven als je 2 maanden achter loopt op de huur.

Tegenwoordig kunnen referenties mij verrotten en draag ik mijn werk niet eens meer over, ze zoeken het maar uit.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201669883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:07 schreef baskick het volgende:
Bizar topic.

Ik plan een overlegje met m'n direct leidinggevende, geef mondeling aan dat ik een andere baan heb gevonden en ga opzeggen, bedank voor de felicitaties en regel het administratief via de flow op intranet. Niet spectaculair, wél hoe het m.i. hoort.
Niet iedereen heeft de luxe en geluk een topwerkgever te vinden. Ik heb dat in mijn 30 projecten over 10 jaar nog nooit meegemaakt maar ik werk dan ook in de bouw met boomers.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201670015
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:13 schreef Werkman het volgende:
Mijn vriendin heeft gisteren na jaren van ergernis op niet al te gewone manier ontslag genomen.
Ik leg dat nog wel eens verder uit op KLB maar de samenvatting voor hier is dat ze haar collega's stuk voor stuk heeft aangesproken op wie ze wel en niet mag en waarom, Haar leidinggevende een veeg uit de pan gegeven en per direct een half uur na binnenkomst opgestapt.

Nu ken ik verder nog meer verhalen van mensen, bij een schoonmaakster die onderbetaald en te weinig uren kreeg barste de bom toen er savonds in een pand een briefje klaar lag dat ze voortaan ook de afwas moest doen
Ze stampte alle servies en kopjes en bestek in de wc-pot van de directie, sloot af met de sleutels door de brievenbus en stuurde gelijk een mailtje met foto dat ze opstapte en ze konden opzouten.

Een collegabouwvakker van mij ging met een tray Schultebrau de keet van de uitvoerder binnen en terwijl ie onder werktijd een blik stond leeg te zuipen vertelde ie dat ie hem een zak vond en ergens anders ging werken om daarna afscheid van collega's te nemen.

Een docent die ik kende schreef een niet zo vriendelijk afscheid op het schoolbord voor leerlingen en directie die het de volgende dag konden lezen terwijl hij niet op kwam dagen.

Soortgelijke ervaringen en voorbeelden? 🤗
Er zullen heel wat loonslaven nette mensne hier zijn die zeggen van ' ja maar dat is niet proffesioneel je moet het netjes doen referenties bla bla'

De enige reden om ontslag te nemen is omdat het je niet bevalt en vaak gata die grens HEEL VER, net als een supermooie dame de bons krijgt van haar vent, dat gaat echt niet over ' ja je hebt mij niet binnen 12u terug gebeld' ofzo nee dan was sze wel echt een takkewijf net als een kut slavenhandelaar (alleen een hond heeft een baas)

Werknemers zitten 8-10 uur (reistijd reken ik ook als werk) in de betset jaren in hun beste tijd van de dag te doen wat hen niet bevalt enkel om brood op de plank te leggen.

Alsof werkgevers het kan verrotten dat je de volgende dag onder de bus komt, ze huren toch weer iemand anders in.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201670060
Te vaak ontslag per direct genomen op locatie. De enige die ik mij op het moment kan herinneren is dat ik ging werken voor een horeca uitzendbureau van een vriendin van mij. Moest toen op een boot voor een feest de bar doen, alles ingericht kwamen twee collega's te laat aan en stuurde de leidinggevende mij naar de jassen. Ik verteld dat ik dat niet ging doen, zijn argument was dat hij ze langer kende. Uiteindelijk kijken of er een compromis gesloten kon worden maar helaas bleef hij koppig op zijn strepen staan nadat hij zijn leidinggevende weer vroeg wat hij moest doen.
pi_201670148
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:30 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft de luxe en geluk een topwerkgever te vinden. Ik heb dat in mijn 30 projecten over 10 jaar nog nooit meegemaakt maar ik werk dan ook in de bouw met boomers.
Welk deel heb je nog nooit meegemaakt?

Oke, mogelijk heeft niet elke sector een intranet waar je een uitdiensttreding kunt regelen; maar lees daar dan een 'briefje of e-mailtje aan hr of de direct leidinggevende ter bevestiging'.

En als je geen felicitaties ontvangt, laat je dat deel weg. Het staat je nog steeds vrij de eer aan jezelf te houden en jouw deel netjes te regelen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201670185
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:06 schreef baskick het volgende:

[..]
Welk deel heb je nog nooit meegemaakt?

een werkgever die geen eikel is.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201670538
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:11 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
een werkgever die geen eikel is.
Ok, zonde. Neemt niet weg dat je daar ook gewoon kunt opzeggen zonder op bureaus te kakken of spullen te mollen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201670721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:41 schreef baskick het volgende:

[..]
Ok, zonde. Neemt niet weg dat je daar ook gewoon kunt opzeggen zonder op bureaus te kakken of spullen te mollen.
Dat is toch niet leuk
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201670826
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Er zullen heel wat loonslaven nette mensne hier zijn die zeggen van ' ja maar dat is niet proffesioneel je moet het netjes doen referenties bla bla'

De enige reden om ontslag te nemen is omdat het je niet bevalt en vaak gata die grens HEEL VER, net als een supermooie dame de bons krijgt van haar vent, dat gaat echt niet over ' ja je hebt mij niet binnen 12u terug gebeld' ofzo nee dan was sze wel echt een takkewijf net als een kut slavenhandelaar (alleen een hond heeft een baas)

Werknemers zitten 8-10 uur (reistijd reken ik ook als werk) in de betset jaren in hun beste tijd van de dag te doen wat hen niet bevalt enkel om brood op de plank te leggen.

Alsof werkgevers het kan verrotten dat je de volgende dag onder de bus komt, ze huren toch weer iemand anders in.
Dat is wel heel zwart wit. Het overgrote deel van de mensen stap op omdat ze het ergens beter kunnen krijgen, niet meer kunnen doorgroeien, interessanter werk willen hebben of gewoon wat anders willen doen.

Als jij werk ziet als iets doen wat je niet bevalt om brood op de plank te krijgen, dan had je al veel eerder stijlvol ontslag kunnen nemen en iets anders moeten gaan doen.

Maar inderdaad, werkgevers kan het amper verrotten, dat ben ik met je eens. Met een rare actie bij ontslag zet je dus vooral jezelf voor lul en gaat de werkgever echt niet tot inkeer of andere gedachten brengen.... het is volstrekt zinloos.
pi_201671347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 23:34 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij een auto-antiroestbedrijf werkt.
Het gaat zo.

Je loopt naar het kantoortje waar zo'n kansloze directeur kost wat kost een vast contract probeert te vermijden.

Je gaat uiteindelijk akkoord om het dan maar zonder opzegtermijn te doen en tekent het contract.

Dan neem je direct ontslag en begint keihard op het contract te stampen!!!!

hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn contract wat doe je?)

jij zo van ja was toch zonder opzegtermijn he! hehehehe
Jeemig jonguh! Wat een goed idee! Waar was je toen ik je nodig had?
pi_201674058
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Er zullen heel wat loonslaven nette mensne hier zijn die zeggen van ' ja maar dat is niet proffesioneel je moet het netjes doen referenties bla bla'

De enige reden om ontslag te nemen is omdat het je niet bevalt en vaak gata die grens HEEL VER, net als een supermooie dame de bons krijgt van haar vent, dat gaat echt niet over ' ja je hebt mij niet binnen 12u terug gebeld' ofzo nee dan was sze wel echt een takkewijf net als een kut slavenhandelaar (alleen een hond heeft een baas)

Werknemers zitten 8-10 uur (reistijd reken ik ook als werk) in de betset jaren in hun beste tijd van de dag te doen wat hen niet bevalt enkel om brood op de plank te leggen.
De meeste mensen werken om te leven inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet naar je zin kan hebben in je werk. En ook als je het naar je zin hebt kan je ontslag nemen. Ik heb nooit ontslag genomen omdat het me niet bevalt. Wel omdat ik ergens anders betere arbeidsvoorwaarden kreeg aangeboden, of een leukere functie of gewoon interesse had om iets anders te gaan doen.

Genoeg redenen om bij een bedrijf weg te gaan ook als het je daar wel bevalt.

quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Alsof werkgevers het kan verrotten dat je de volgende dag onder de bus komt, ze huren toch weer iemand anders in.
Daar heb je dan wel een punt. Over het algemeen liggen werkgevers er niet wakker van als personeel vertrekt. Daarom moet je jezelf als werknemer ook nooit té loyaal opstellen richting een werkgever vind ik. Uiteindelijk kiest een werkgever toch wat goed is voor het bedrijf, ook ten koste van een werknemer.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:10:04 #66
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201695298
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Dit.

Het is een stuk lastiger je narcistisch baas en kutcollega's de vinger te geven als je 2 maanden achter loopt op de huur.

Tegenwoordig kunnen referenties mij verrotten en draag ik mijn werk niet eens meer over, ze zoeken het maar uit.
Werk zelf in de GWW en ik voelde deze post. Zo gaan mensen ook standaard weg. Iedereen haat elkaar en bij ieder bedrijf is het hetzelfde, wat een sector. :')
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:39:50 #67
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201695502
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Er zullen heel wat loonslaven nette mensne hier zijn die zeggen van ' ja maar dat is niet proffesioneel je moet het netjes doen referenties bla bla'

De enige reden om ontslag te nemen is omdat het je niet bevalt en vaak gata die grens HEEL VER, net als een supermooie dame de bons krijgt van haar vent, dat gaat echt niet over ' ja je hebt mij niet binnen 12u terug gebeld' ofzo nee dan was sze wel echt een takkewijf net als een kut slavenhandelaar (alleen een hond heeft een baas)

Werknemers zitten 8-10 uur (reistijd reken ik ook als werk) in de betset jaren in hun beste tijd van de dag te doen wat hen niet bevalt enkel om brood op de plank te leggen.

Alsof werkgevers het kan verrotten dat je de volgende dag onder de bus komt, ze huren toch weer iemand anders in.
Hier gaat veel fout:
Als je je geen lol hebt in je werk is het tijd om een ander vak te leren, een andere werkgever te zoeken of van collega’s te wisselen. Twee van de drie moeten goed zijn.

Verder kun je ook weggaan omdat je bijvoorbeeld zin hebt in wat anders, of omdat je een mooie kans krijgt.

De goede werkgevers geven wel degelijk om hun mensen. Ik zou balen als ze gaan, maar blij voor de zijn als ze een mooie stap kunnen maken. En een goede werknemer vervangen is echt geen sinecure hoor.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:41:12 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201695516
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:10 schreef Nobu het volgende:

[..]
Werk zelf in de GWW en ik voelde deze post. Zo gaan mensen ook standaard weg. Iedereen haat elkaar en bij ieder bedrijf is het hetzelfde, wat een sector. :')
Ik zit ook in die hoek en kan dit niet bevestigen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:10:57 #69
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201695778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Ik zit ook in die hoek en kan dit niet bevestigen.
Dan zal ik wel bijzonder slecht in het kiezen van werkgevers zijn. Of ik moet gewoon van afdeling wisselen, in de uitvoering lijkt het soms wel normaal te kunnen.
pi_201695858
Mijn ervaring is dat je voor gezellig werken gewoon weg moet blijven uit hoofdkantoren. Allemaal mensen die nog carrière willen maken en de sfeer wordt daar meest niet beter door.

Wel eens heel snel naar huis gegaan op mijn afscheidsborrel. Dat was gezamenlijk met ander vertrekkers een maand na mijn vertrek en inmiddels was er een totaal anders sfeer. Was er met een uurtje weer tussen uit geknepen.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:36:31 #71
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201698455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:04 schreef Blaadjes het volgende:
Ik werd eens verdacht gemaakt van diefstal. klopte niet.

Dat was ik op een gegeven moment zo beu dat ik in de ochtend belde dat ik niet meer kwam en ontslag nam.
Toen kreeg ik idd te horen: je hebt een opzeg termijn.


Veel mensen denken dat je 2 weken opzegtermijn hebt. Maar dat is uit Amerikaanse films. Meestal kun je in Nederland gewoon per direct kappen met werken.
pi_201699287
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:36 schreef borbit het volgende:
Meestal kun je in Nederland gewoon per direct kappen met werken.
Als je paperclipsvouwer bent wellicht, maar als je echt werk doet dan heb je je gewoon te houden aan een opzegtermijn van doorgaans minimaal een maand o.a. ivm overdracht.
pi_201728115
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:11 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
een werkgever die geen eikel is.
Als elke werkgever die je hebt een eikel is, zou ik eens in de spiegel gaan kijken. :+

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2021 12:26:27 ]
pi_201730441
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Als elke werkgever die je hebt een eikel is, zou ik eens in de spiegel gaan kijken. :+
Kom es lekker werken in de bouw en niet in de administratie en dan hoor ik je mening pas graag
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201730512
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:28 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Als je paperclipsvouwer bent wellicht, maar als je echt werk doet dan heb je je gewoon te houden aan een opzegtermijn van doorgaans minimaal een maand o.a. ivm overdracht.
Dat hoeft niet. Dan meld je je ziek probleem opgelost.
pi_201730527
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Dan meld je je ziek probleem opgelost.
Lekker man, schepen achter je verbranden.
pi_201730702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Lekker man, schepen achter je verbranden.
Zo dacht ik eerst ook maar in de supersnel veranderende wereld is iedereen je binnen een jaar toch al vergeten
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201730781
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:53 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Lekker man, schepen achter je verbranden.
Alsof je ooit nog daar terug zou komen. Dat is echt een zeldzaamheid.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:23:18 #79
157957 mardybum
ben eigenlijk heel lief
pi_201730913
Toen in 15 was een baantje bij de Multivlaai. De manager van dat filiaal (vrouwelijk in de 50) was nogal gestrest en deed vaak rare dingen als zij het niet meer kon handelen. Was de dag voor moederdag, het filiaal stond bomvol. Ik was een verkoop aan het afrekenen en mevrouw duwt mij weg bij de kassa. Heb mijn polo uitgetrokken neer gekwakt en weglopen om nooit meer terug te komen.

Andersom ook weleens wat meegemaakt. Op vrijdag de week voor kerst te horen gekregen dat ik maandag niet meer hoefde terug te komen.(0 uren contract) Dit was niet door mijn direct leidinggevende, maar iemand hogerop. En dan de week na nieuwjaar een belletje krijgen van mijn ex direct leidinggevende die vraagt waar ik ben en waarom er 1,5 week niets is gebeurd. Het bedrijf ging 3 maanden daarna failliet.

Gelukkig inmiddels 7 jaar een goede job met een goede werkgever.
Gamerchick
Mijn Gamertag
11-11-09 Arctic Monkeys 23-11-09 Pete Doherty
pi_201731083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:23 schreef mardybum het volgende:
Toen in 15 was een baantje bij de Multivlaai. De manager van dat filiaal (vrouwelijk in de 50) was nogal gestrest en deed vaak rare dingen als zij het niet meer kon handelen. Was de dag voor moederdag, het filiaal stond bomvol. Ik was een verkoop aan het afrekenen en mevrouw duwt mij weg bij de kassa. Heb mijn polo uitgetrokken neer gekwakt en weglopen om nooit meer terug te komen.

Andersom ook weleens wat meegemaakt. Op vrijdag de week voor kerst te horen gekregen dat ik maandag niet meer hoefde terug te komen.(0 uren contract) Dit was niet door mijn direct leidinggevende, maar iemand hogerop. En dan de week na nieuwjaar een belletje krijgen van mijn ex direct leidinggevende die vraagt waar ik ben en waarom er 1,5 week niets is gebeurd. Het bedrijf ging 3 maanden daarna failliet.

Gelukkig inmiddels 7 jaar een goede job met een goede werkgever.
Het valt mij in deze en andere topics op dat het altijd werkgevers zijn en niet werknemers die als een eikel gedragen, waar sommige werkgevers hier verrast zijn waarom werknemers die geen loyale slaaf kunnen zijn :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201731194
"Tja mijn motivatie is echt nul, dus ik zou in jullie schoenen mijn contract niet verlengen. Als jullie dat wel willen doen we het wel hoor, ik kan niet zonder inkomen."
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201731359
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Zo dacht ik eerst ook maar in de supersnel veranderende wereld is iedereen je binnen een jaar toch al vergeten
God dit he... Mijn vader ook "je weet noooit wanneer je elkaar weer tegen komt". Ja pap, daarom handel ik evengoed alsnog naar mijn principes, ook al is het misschien niet "zoals het heurt". Ik kan elk van mijn stappen op dit gebied verantwoorden en sta er achter. Wat maakt mij het uit dat een waardeloze manager slecht over me denkt?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:54:17 #83
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201731372
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:10 schreef Nobu het volgende:

[..]
Werk zelf in de GWW en ik voelde deze post. Zo gaan mensen ook standaard weg. Iedereen haat elkaar en bij ieder bedrijf is het hetzelfde, wat een sector. :')
Dat is mij ook opgevallen in de bouw. Maar mijn gevoel zegt ook dat dat wel echt nodig is. Aannemer blafte iedereen (incl. Zijn zoon) overal om af en was hele dag aan het commanderen. Ik had zelf parallel klussen lopen waar ik ook bouwvakkers voor aan stuurde en er werd (terwijl ik toch wel een jaar of 15 leidinggevende ervaring heb) door die gasten echt in de maling genomen. Tot aan een kerel die kats dronken hier verscheen. Pas toen die aannemer tegen mij zei, niet pikken, van je af bijten en stuur die gast weg. Een andere vind je wel.

En ik dus blafte tegen die gast dat ik er klaar mee was en dat ie op kon donderen. Deden die andere gasten ineens wel wat ik wilde op een acceptabel tempo met nette afwerking.

Kortom, in de bouw moet je je als baas als een narcistische klootzak gedragen anders lopen ze over je heen. Als je zo doet op kantoor tussen hoogopgeleide programmeurs lachen ze je vierkant uit en doen ze wat anders :+ .
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:01:07 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201731490
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Alsof je ooit nog daar terug zou komen. Dat is echt een zeldzaamheid.
Ik moet zeggen dat ik stiekem nog best veel mensen weer tegen ben gekomen in mijn carrière :X .

En ook wel een aantal keer gezegd op basis van ervaringen uit het verleden... "Nah, doe maar niet. Ik zoek wel verder." En dat terwijl al mijn (ex)werkgevers in compleet andere branches acteren.
pi_201731547
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is mij ook opgevallen in de bouw. Maar mijn gevoel zegt ook dat dat wel echt nodig is. Aannemer blafte iedereen (incl. Zijn zoon) overal om af en was hele dag aan het commanderen. Ik had zelf parallel klussen lopen waar ik ook bouwvakkers voor aan stuurde en er werd (terwijl ik toch wel een jaar of 15 leidinggevende ervaring heb) door die gasten echt in de maling genomen. Tot aan een kerel die kats dronken hier verscheen. Pas toen die aannemer tegen mij zei, niet pikken, van je af bijten en stuur die gast weg. Een andere vind je wel.

En ik dus blafte tegen die gast dat ik er klaar mee was en dat ie op kon donderen. Deden die andere gasten ineens wel wat ik wilde op een acceptabel tempo met nette afwerking.

Kortom, in de bouw moet je je als baas als een narcistische klootzak gedragen anders lopen ze over je heen. Als je zo doet op kantoor tussen hoogopgeleide programmeurs lachen ze je vierkant uit en doen ze wat anders :+ .
Niet accepteren dat iemand dronken op het werk verschijnt is niet "een narcistische klootzak zijn"?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:14:13 #86
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201731669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Niet accepteren dat iemand dronken op het werk verschijnt is niet "een narcistische klootzak zijn"?
Normaal zou ik zoiets met minder lawaai en gorilla gedrag afhandelen ;) . En dat was toevallig het punt dat onze aannemer klaar was met mijn zachte aanpak. En vanaf dat punt ging het dus veel beter.
Dus mijn punt is, bouwvakkers moeten heel directief aangestuurd worden als je wil dat ze doen wat ze moeten doen. Tenminste, dat is dus mijn ervaring.

En dat schaar ik onder een narcistische klootzak management stijl. Directief, micromanagen, overal mee bemoeien en blaffen als je niet tevreden bent.
pi_201732382
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Kom es lekker werken in de bouw en niet in de administratie en dan hoor ik je mening pas graag
Werk niet in de administratie en ook niet de bouw. Maar genoeg vrienden die in de bouw werken en over het algemeen positief zijn over hun werkgever.
pi_201732512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik stiekem nog best veel mensen weer tegen ben gekomen in mijn carrière :X .

En ook wel een aantal keer gezegd op basis van ervaringen uit het verleden... "Nah, doe maar niet. Ik zoek wel verder." En dat terwijl al mijn (ex)werkgevers in compleet andere branches acteren.
Echt hè? Ik werk in een branche waar echt weel veel mensen werkzaam zijn, maar ik merk echt wel dat het wereldje, zeker nu ik een beetje op niveau kom, echt heel klein is. Het is niet " je weet nooit wie je tegenkomt" maar "je weet zeker dat je iemand tegenkomt"

En dan wordt er zeker over specifieke mensen gepraat en wat ze gedaan hebben. Dat kleeft enorm aan je (positief of negatief dus).
pi_201732762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
God dit he... Mijn vader ook "je weet noooit wanneer je elkaar weer tegen komt". Ja pap, daarom handel ik evengoed alsnog naar mijn principes, ook al is het misschien niet "zoals het heurt". Ik kan elk van mijn stappen op dit gebied verantwoorden en sta er achter. Wat maakt mij het uit dat een waardeloze manager slecht over me denkt?
Dit. Je gaat toch bijvoorbeeld ook niet aardig en proffesioneel doen tegen je verkrachter want ' je komt hem wel es een keer tegen' :')

De wereld is veels te klein om respect te hebben voor idioten.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:11:27 #90
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201732975
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:48 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
Dit. Je gaat toch bijvoorbeeld ook niet aardig en proffesioneel doen tegen je verkrachter want ' je komt hem wel es een keer tegen' :')

De wereld is veels te klein om respect te hebben voor idioten.
Nee ja, als je 'professioneel' niet kan spellen is het niet bijster vreemd dat je deze mening gevormd hebt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201734032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 19:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Nee ja, als je 'professioneel' niet kan spellen is het niet bijster vreemd dat je deze mening gevormd hebt.
kan my verrotte neef
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:24:28 #92
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201734069
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 20:22 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
kan my verrotte neef
En maar klagen dat het schering en inslag is op de bouwplaats.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201734344
Nooit ontslagen of apart ontslag genomen. Wel ooit een aparte sollicitatie gezien, was in Afrika. De brief was ongeveer als volgt:
"I apply to the job of A. I will work very hard. You can't say you don't have a job, as A died last week. I know for sure, I attended the funeral."

Maar het beleid was om in geval van overlijden te kijken of er iemand in de familie de baan wilde overnemen, om de continuiteit van inkomen te garanderen.
pi_201735961
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Alsof je ooit nog daar terug zou komen. Dat is echt een zeldzaamheid.
Ik heb bij projecten regelmatig dat ik met oud-collega’s moet samenwerken. Dan is een goede verstandhouding wel zo fijn.
pi_201737034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 20:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nooit ontslagen of apart ontslag genomen. Wel ooit een aparte sollicitatie gezien, was in Afrika. De brief was ongeveer als volgt:
"I apply to the job of A. I will work very hard. You can't say you don't have a job, as A died last week. I know for sure, I attended the funeral."

Maar het beleid was om in geval van overlijden te kijken of er iemand in de familie de baan wilde overnemen, om de continuiteit van inkomen te garanderen.
Ik heb ooit een sollicitatie gestuurd met zoiets als "Jullie zitten in Leiden, ik woon in Leiden, met de fiets naar kantoor, dat lijkt mij wel wat".

Die baan overigens gekregen ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  woensdag 13 oktober 2021 @ 12:08:21 #96
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201739844
Ooit werkte ik bij een lasserij (en vlechterij) en toen kwam er een nieuwe uitzendkracht die een rondleiding kreeg. Tot we bij zijn werkplek aankwamen en vertelden dat hij hier bij een bepaald lasstation mocht werken. Hij heeft alles aangehoord maar op het moment dat hij alleen was is hij weggelopen en hebben we hem nooit weer gezien. Hij heeft niks gezegt dus zijn collega's dachten dat hij naar de WC was gegaan. Nog overal gezocht en tot de conclusie gekomen dat hij het waarschijnlijk niet zag zitten. En het is natuurlijk ook een van de zwaarste banen die er is dus ik kan me er iets bij voorstellen omdat hij zo'n hal nog nooit had gezien. Wat zou hij hebben gedacht? WTF is dit voor werk ofzo? Blijft toch gek als iemand niet gewoon kan zeggen dat het hem niks lijkt.
To BG or not to BG!
  woensdag 13 oktober 2021 @ 15:10:12 #97
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_201741888
Ik kan mij twee situaties herinneren van vroeger.

Ik werkte op mijn 17e bij de appie elke zaterdag en 2 avonden in de week. De planning hing er altijd 3 weken van te voren. Ik werkte er bijna 3 jaar toen ik mijzelf in de 3e roosterweek niet ingeroosterd zag staan. Ik was naïef dacht dat ze een foutje hadden gemaakt. Dus ik liep naar de assistent manager die hoog zwanger was. (misschien waren het haar hormonen, ze reageerde heel fel) ze vertelde mij dat ik niet functioneerde in het team en dat over 2 weken mijn laatste werkdag was. (Raar, want twee weken ervoor had ik een gesprek met de manager over het volgen vsn een eventuele opleiding.)

Ik ben naar mijn collega's gelopen, heb ze bedankt voor de toffe tijd en ben zo naar buiten gelopen.
De manager heeft later nog zijn excuses aangeboden voor haar gedrag. Ja ze reageerde heftig, maar ze was dan ook zwanger, was zijn excuus.


Andere keer werkte ik bij de multivlaai. Ik wilde mijn haar roze verven (ja ik weet nu ook niet meer waarom). Maar dat mocht niet van hun, ondanks dat er niks over in het contract stond. Als ik mijn haren roze zou verven, hoefde ik niet meer te komen werken. De volgende dag was mijn haar roze en ben ik gewoon gaan werken. En begon vanuit hun kant de flauwe/nare opmerkingen te komen. Maar goed ik was denk ik 14, had het naar mijn zin en kreeg loon. Dus ik slikte het.

Pas toen ik geen vrij kreeg om mijn moeder te verzorgen nadat ze was aangereden en 24/7 hulp nodig had. (enigs kind en moeder was alleenstaande) nam mijn moeder voor mij de beslissing. Ze belde het bedrijf op en vroeg of ik vrij kon krijgen om haar te verzorgen. Mocht wederom niet. Nou dat pikte ze niet en heeft hun toen verteld dat ik nooit meer zou komen. Sindsdien laat ik niet meer over mij heen lopen.
Het gaat trouwens nu weer heel goed met mijn moeder.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_201744277
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:14 schreef bleiblei het volgende:

Dus mijn punt is, bouwvakkers moeten heel directief aangestuurd worden als je wil dat ze doen wat ze moeten doen. Tenminste, dat is dus mijn ervaring.

Onzin, sinds wanneer is afblaffen beter dan motiveren?
En over ervaring gesproken, dan heb je vast ook wel een aantal keer gemerkt dat bouwvakkers zo hun eigen manieren hebben om hun onvrede te uiten of zich (terecht) te verzetten tegen dat geblaf.
pi_201744321
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Normaal zou ik zoiets met minder lawaai en gorilla gedrag afhandelen ;) . En dat was toevallig het punt dat onze aannemer klaar was met mijn zachte aanpak. En vanaf dat punt ging het dus veel beter.
Dus mijn punt is, bouwvakkers moeten heel directief aangestuurd worden als je wil dat ze doen wat ze moeten doen. Tenminste, dat is dus mijn ervaring.

En dat schaar ik onder een narcistische klootzak management stijl. Directief, micromanagen, overal mee bemoeien en blaffen als je niet tevreden bent.
En daarom ben ik er weg, als WO-er moest ik ook vaak op de bouwkeet verschijnen (ja ik snap ook niet waarom) en de grote bek van boomer managers kregen ze gewoon terug van mij, trek die maar open tegen bouwvakkers maar NIET tegen mij :r

Bevind mij liever tussen de programmeurs haha

[ Bericht 2% gewijzigd door ZeventiendeEtage op 13-10-2021 19:03:13 ]
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201750168
Beetje een andere vorm: de meest spectaculaire manier waarop een medewerker bij ons is ontslagen (werkgever in Duitsland, groot familiebedrijf).

Op staande voet ontslagen worden gebeurde wel vaker (door mevrouw eigenerasse). 3 of 4 jaar terug maakte iemand het zo bont, dat ze een fanfare inhuurde om de man die ontsloeg uit te "zwaaien". :') :') Erg natuurlijk dat zoeits kan, maar wel een smulverhaal.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_201751751
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:07 schreef Hojdhopper het volgende:
Beetje een andere vorm: de meest spectaculaire manier waarop een medewerker bij ons is ontslagen (werkgever in Duitsland, groot familiebedrijf).

Op staande voet ontslagen worden gebeurde wel vaker (door mevrouw eigenerasse). 3 of 4 jaar terug maakte iemand het zo bont, dat ze een fanfare inhuurde om de man die ontsloeg uit te "zwaaien". :') :') Erg natuurlijk dat zoeits kan, maar wel een smulverhaal.
Op de melodie van Schade Deutschland alles ist vorbei? :')
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_201752080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:23 schreef shazaam het volgende:

[..]
Op de melodie van Schade Deutschland alles ist vorbei? :')
Hahaha, geen idee. Was een andere afdeling en ik was er dus zelf niet bij. Maar dit was het gesprek van de dag, de week, de maand en het jaar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')