abonnement Unibet Coolblue
pi_201629477



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:33:10 #2
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201629605
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarom niet? Het zorgt er wel voor dat bioscopen, horeca etc. open kunnen blijven zo. Dat is toch wat we wilden? Én het virus onder controle én de economie open?
En een meisje van 13 met al 1 vaccinatie in d’r mik gaat ervoor zorgen dat we het virus niet meer onder controle hebben en de zorg gaat overbelasten?
Laten we in godsnaam alles in verhouding blijven zien.
pi_201629625
ik voorspel dat het weer gaat stijgen, het is herfst geworden icm minder maatregelen, dat is een gevaarlijke combo
pi_201629648
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:35 schreef THEFXR het volgende:
ik voorspel dat het weer gaat stijgen, het is herfst geworden icm minder maatregelen, dat is een gevaarlijke combo
Ik begin alvast met stapelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:38:29 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201629656
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:35 schreef THEFXR het volgende:
ik voorspel dat het weer gaat stijgen, het is herfst geworden icm minder maatregelen, dat is een gevaarlijke combo
WC-papier is al uitverkocht bij lokale supermarkt
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:38:30 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201629657
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik begin alvast met stapelen.
Van wat? Toiletpapier?
pi_201629658
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:35 schreef THEFXR het volgende:
ik voorspel dat het weer gaat stijgen, het is herfst geworden icm minder maatregelen, dat is een gevaarlijke combo
Volgens mij zijn de maatregelen niet drastisch veranderd de laatste tijd. De seizoensinvloeden bleken ook niet zo best te extrapoleren te zijn naar dit jaar overigens.
De relevante vraag is vooral hoe goed de vaccins het blijven doen denk ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:39:45 #8
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201629672
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
En een meisje van 13 met al 1 vaccinatie in d’r mik gaat ervoor zorgen dat we het virus niet meer onder controle hebben en de zorg gaat overbelasten?
Laten we in godsnaam alles in verhouding blijven zien.
Dezelfde argumentatie wordt ook gebruikt bij snelheidsovertredingen, klimaatproblematiek, zwerfvuil, etc..

Het ligt nooit aan één individueel geval, maar aan het gehele plaatje.

Het doel is nu dat mensen zonder voldoende antistoffen gedoseerd weerstand opbouwen. Dit is een middel om dat te doseren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201629685
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Van wat? Toiletpapier?
Van nieuwe cases.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201629696
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
En een meisje van 13 met al 1 vaccinatie in d’r mik gaat ervoor zorgen dat we het virus niet meer onder controle hebben en de zorg gaat overbelasten?
Laten we in godsnaam alles in verhouding blijven zien.
Wat wil je dan? Dat de overheid een beleid maakt met 4045 uitzonderingen?

Het is een prima te begrijpen en te handhaven beleid. Scannen en door. Rood scherm? Ja, jammer dan. Ook al gaat het in dat specifieke geval nergens over.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:44:35 #11
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201629738
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dezelfde argumentatie wordt ook gebruikt bij snelheidsovertredingen, klimaatproblematiek, zwerfvuil, etc..

Het ligt nooit aan één individueel geval, maar aan het gehele plaatje.

Het doel is nu dat mensen zonder voldoende antistoffen gedoseerd weerstand opbouwen. Dit is een middel om dat te doseren.
En ook bij snelheidsovertredingen of andere overtredingen in het verkeer wordt wel eens een oogje dichtgeknepen.
Denken dat je met het handhaven van die regels een virus in de hand kunt houden is erg naïef. Deze jongedame mag niet naar binnen maar als ze besmet zou zijn, dan had ze al die mensen om haar heen allang kunnen besmetten. Maar hey, groene vinkje in het QR paspoort maak zo’n enorm verschil en is heilig.
pi_201629756
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
En een meisje van 13 met al 1 vaccinatie in d’r mik gaat ervoor zorgen dat we het virus niet meer onder controle hebben en de zorg gaat overbelasten?
Laten we in godsnaam alles in verhouding blijven zien.
Als we zo allemaal gaan denken is het einde zoek. Deze regels zijn er niet voor niets in deze fase van de pandemie. Sneu voor die puber, maar nu eenmaal wel de situatie zoals die nu is en waar iedereen mee te maken heeft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:46:34 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201629759
https://www.abc.net.au/ne(...)t-lockdown/100510710
quote:
As of 8:00pm on Sunday, a Victorian who has lived in Melbourne and not left since the beginning of the pandemic will have spent 245 days in lockdown.

Buenos Aires previously held the record, enduring a 234-day lockdown from March 20 to November 11, 2020, and a short 10-day circuit-breaker lockdown from May 21 to May 31 this year.

While the Argentinian capital spent 244 days in lockdown, regional areas outside of the city enjoyed relaxed restrictions at various periods not unlike those in regional Victoria.
Gaat lekker die korte heftige lockdowns. kom er maar in C19RedTeam :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:47:20 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201629764
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:48:10 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201629772
quote:
_O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:49:30 #16
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201629790
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:44 schreef tja77 het volgende:

[..]
En ook bij snelheidsovertredingen of andere overtredingen in het verkeer wordt wel eens een oogje dichtgeknepen.
Denken dat je met het handhaven van die regels een virus in de hand kunt houden is erg naïef. Deze jongedame mag niet naar binnen maar als ze besmet zou zijn, dan had ze al die mensen om haar heen allang kunnen besmetten. Maar hey, groene vinkje in het QR paspoort maak zo’n enorm verschil en is heilig.
En dat er wel eens een oogje wordt dichtgeknepen in de praktijk geeft nog steeds geen garantie.

En als die jongedame besmet zou zijn zou ze juist in die omgeving mensen kunnen besmetten. Want dat is een beetje het ding, het gaat om ruimtes waar mensen langdurig dicht op elkaar zitten. En vaak andere mensen tegen komen dan in de normale dagelijkse omgeving.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:50:51 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_201629802
Ik zie het nu wel snel verspreiden in de basisscholen. Waar dit vroeger nauwelijks vectoren waren, is Delta veel besmettelijker voor kinderen.
Bij ons zijn er in de eerste weken al vier klassen naar huis gestuurd, en is er na de uitbraak van vorige week nu weer een geval in de klas van mijn zoontje.

Ik woon in Utrecht (hoge vaccinatiegraad) en het is een beetje een school met hoogopgeleide ouders die vrijwel allemaal gevaccineerd zijn, dus het stopt vooral met milde klachten. Maar als straks hetzelfde gebeurt bij de kanaleneiland en overvecht scholen, waar waarschijnlijk maar de helft gevaccineerd is, kan het wel weer flink oplopen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Sport maandag 4 oktober 2021 @ 10:51:04 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201629806
quote:
Is dit feestboek?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:54:32 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201629841
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
En dat er wel eens een oogje wordt dichtgeknepen in de praktijk geeft nog steeds geen garantie.

En als die jongedame besmet zou zijn zou ze juist in die omgeving mensen kunnen besmetten. Want dat is een beetje het ding, het gaat om ruimtes waar mensen langdurig dicht op elkaar zitten. En vaak andere mensen tegen komen dan in de normale dagelijkse omgeving.
Je gaat voorbij aan het feit dat ze d’r vriendinnen allang besmet zou kunnen hebben die nu gewoon het besmetten van die andere bezoekers over kunnen nemen. Natuurlijk is die kans klein, maar die kan is ook klein met het oogje dichtknijpen.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:55:19 #20
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201629847
quote:
Geen idee wat dit in het Covid19 topic doet?
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:55:48 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_201629854
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat wil je dan? Dat de overheid een beleid maakt met 4045 uitzonderingen?

Het is een prima te begrijpen en te handhaven beleid. Scannen en door. Rood scherm? Ja, jammer dan. Ook al gaat het in dat specifieke geval nergens over.
En het gaat wel ergens over, want een enkele vaccinatie is veel minder effectief tegen Delta dan een dubbele.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:57:01 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201629867
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat ze d’r vriendinnen allang besmet zou kunnen hebben die nu gewoon het besmetten van die andere bezoekers over kunnen nemen. Natuurlijk is die kans klein, maar die kan is ook klein met het oogje dichtknijpen.
Je gaat voorbij aan de incubatietijd.

Als je een besmet iemand in een ongevaccineerde populatie plaatst is dat gewoon een risico. De kans dat ze besmet is is waarschijnlijk klein, maar door te testen trek je die kans op gelijk niveau als van ongeteste gevaccineerden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:57:03 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201629868
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:50 schreef speknek het volgende:
Ik zie het nu wel snel verspreiden in de basisscholen. Waar dit vroeger nauwelijks vectoren waren, is Delta veel besmettelijker voor kinderen.
Bij ons zijn er in de eerste weken al vier klassen naar huis gestuurd, en is er na de uitbraak van vorige week nu weer een geval in de klas van mijn zoontje.

Ik woon in Utrecht (hoge vaccinatiegraad) en het is een beetje een school met hoogopgeleide ouders die vrijwel allemaal gevaccineerd zijn, dus het stopt vooral met milde klachten. Maar als straks hetzelfde gebeurt bij de kanaleneiland en overvecht scholen, waar waarschijnlijk maar de helft gevaccineerd is, kan het wel weer flink oplopen.
Klopt

Daarom ook voller dan vol inzetten op informeren en overhalen van die specifieke groepen. Want bovengemiddeld slechte gezondheid en leefstijl dus risico's all over the place
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:58:41 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_201629891
quote:
1s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:
Je gaat voorbij aan het feit dat ze d’r vriendinnen allang besmet zou kunnen hebben die nu gewoon het besmetten van die andere bezoekers over kunnen nemen. Natuurlijk is die kans klein, maar die kan is ook klein met het oogje dichtknijpen.
Ik kies "Hoe werkt kansberekening" voor duizend dollar, Alex.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 oktober 2021 @ 10:59:12 #25
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201629898
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:57 schreef zalkc het volgende:

[..]
Je gaat voorbij aan de incubatietijd.

Als je een besmet iemand in een ongevaccineerde populatie plaatst is dat gewoon een risico. De kans dat ze besmet is is waarschijnlijk klein, maar door te testen trek je die kans op gelijk niveau als van ongeteste gevaccineerden.
Jij gaat voorbij aan het feit dat vriendinnen elkaar vaker zien dan alleen in de bioscoop. En juist omdat die vriendinnen wel gevaccineerd zijn hebben ze wellicht niet eens in de gaten dat ze besmet zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')