In het Engels ook wel een "box cutter" genoemd, om één of andere reden.....quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:31 schreef lyolyrc het volgende:
Met een stanleymes kom je een heel eind.
Dat is juist opgeheven in onze gemeente. Dat deden we vroeger.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:31 schreef kanovinnie het volgende:
Als je er de ruimte voor hebt, ergens in huis bewaren en eens in de zoveel tijd naar een papiercontainer van een sportclub ofzo brengen.
Eens, dat klopt maar ik zocht eigenlijk een andere manier, ik blijf bezig met al dat kartonquote:Op zondag 3 oktober 2021 15:31 schreef lyolyrc het volgende:
Met een stanleymes kom je een heel eind.
De grijze bak is kleiner dan de papierbak, dan zit die nog sneller vol en ik moet daar voor betalen en de papierbak niet.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:34 schreef kree het volgende:
Gewoon in de grijze bak![]()
Leuk die milieu pleintjes waar dan zo’n papierbak staat met een mini gleuf. Maar dat is me teveel moeite.
Een aansteker doet ook wonderen.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Eens, dat klopt maar ik zocht eigenlijk een andere manier, ik blijf bezig met al dat karton
Dat is hier nog niet en die grijze is tot nu toe de grootste bak die er per huis isquote:Op zondag 3 oktober 2021 18:04 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De grijze bak is kleiner dan de papierbak, dan zit die nog sneller vol en ik moet daar voor betalen en de papierbak niet.
De grootste grijze bak is hier net zo groot als de papierbak. Dus daar schiet ik niets mee op. De papierbak is 240 liter en wordt maandelijks opgehaald. Beetje weinig.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:41 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is hier nog niet en die grijze is tot nu toe de grootste bak die er per huis is
quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De grootste grijze bak is hier net zo groot als de papierbak. Dus daar schiet ik niets mee op. De papierbak is 240 liter en wordt maandelijks opgehaald. Beetje weinig.
Dit dus.quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Gewoon naar de milieustraat gaan. Ik flikker altijd alles in mijn gigantische kofferbak en rij naar de milieustraat. Daar staat een container voor. Versnipperen hoeft niet.
Probleem is dat je hier maar een x aantal keer per jaar gratis mag. En om die dozen op te gaan zitten sparen. Gewoon met een keukenmes erdoorheenquote:
Eens, doe ik ook maar het is niet de bedoeling om dit maandelijks te gaan doen. De milieustraat is in onze gemeente onhandig geplaatst, kost me 15 minuten rijden om er te komen. En dan nog combinerend met werk kan ik er alleen op zaterdagochtend heen. Dan zou ik net zo goed zonder papierbak kunnen. Ik heb trouwens een aanhanger staan waarbij ik eens in de zoveel tijd naar de milieustraat rij, die spaar ik op want voor grofvuil moet je betalen, kan beter met een volle aanhanger gaan dan een klein beetje. (is dezelfde prijs)quote:Op zondag 3 oktober 2021 18:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Gewoon naar de milieustraat gaan. Ik flikker altijd alles in mijn gigantische kofferbak en rij naar de milieustraat. Daar staat een container voor. Versnipperen hoeft niet.
Echt? Hier gewoon onbeperkt.quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Probleem is dat je hier maar een x aantal keer per jaar gratis mag.
Wij hebben geen papierbak meer omdat bewoners er ook vuilniszakken in smeten. De milieustraat is bij mij ook een kwartier rijden en ik ga daar ook iedere maand naar toe. Ik vind dat geen probleem.quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Eens, doe ik ook maar het is niet de bedoeling om dit maandelijks te gaan doen. De milieustraat is in onze gemeente onhandig geplaatst, kost me 15 minuten rijden om er te komen. En dan nog combinerend met werk kan ik er alleen op zaterdagochtend heen. Dan zou ik net zo goed zonder papierbak kunnen. Ik heb trouwens een aanhanger staan waarbij ik eens in de zoveel tijd naar de milieustraat rij, die spaar ik op want voor grofvuil moet je betalen, kan beter met een volle aanhanger gaan dan een klein beetje. (is dezelfde prijs)
Het lijkt misschien een hoop gezeik van mijn kant, er zijn genoeg opties maar niet die erg handig zijn. Zoals de papierbak die nu al vol zit en 30 oktober wordt geleegd. Hoe doen andere mensen dit?
quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wij hebben geen papierbak meer omdat bewoners er ook vuilniszakken in smeten. De milieustraat is bij mij ook een kwartier rijden en ik ga daar ook iedere maand naar toe. Ik vind dat geen probleem.
Papier mag trouwens ook bij restafval.
Het is idd wel een vrij opvallend topic!quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:33 schreef RedFever007 het volgende:
Mensen die dit soort vragen moeten stellen![]()
![]()
Jezus Christus dat je dit niet zelf kunt bedenken, hoe dom ben je dan?![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is idd wel een vrij opvallend topic!
Maar laten we het een beetje vriendelijk houden.Positief FOK!, dit dat.
quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:33 schreef RedFever007 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben er slecht in het bedenken hoe jij dit doet? Ik heb geen glazenbol. Ik kan van alles bedenken, ik ben alleen benieuwd hoe anderen dit doen.quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:33 schreef RedFever007 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als ik maandelijks naar de milieustraat zou rijden dan is de papierbak overbodig. Die wordt ook maandelijks opgehaald. Dat papier bij de restafval mag is geen oplossing, die bak is kleiner en daar betaal ik voor als ik deze aan de straat zet. Hoe minder hoe beterquote:Op maandag 4 oktober 2021 09:32 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wij hebben geen papierbak meer omdat bewoners er ook vuilniszakken in smeten. De milieustraat is bij mij ook een kwartier rijden en ik ga daar ook iedere maand naar toe. Ik vind dat geen probleem.
Papier mag trouwens ook bij restafval.
Echt grote dozen snij ik gewoon op de vouwen in stukken, da's gewoon een plat pakketje dan. Ga ik geen extra ding voor aanschaffen hoor.quote:Op maandag 4 oktober 2021 10:08 schreef Herkauwer het volgende:
Oh en waar komt deze gedachte dan vandaan?
Als ik de heg snoei dan is de groenbak ook heel snel vol, dus haal ik het groen door de hakselaar en past er heel veel meer in. Dat wilde ik eigenlijk ook met het papier/karton doen.
Is dit zo'n vreemde gedachte mensen!
Ik denk dat karton platvouwen verstandiger is dan hakselen; krijg je veel meer lucht tussen.quote:Op maandag 4 oktober 2021 10:08 schreef Herkauwer het volgende:
Als ik de heg snoei dan is de groenbak ook heel snel vol, dus haal ik het groen door de hakselaar en past er heel veel meer in. Dat wilde ik eigenlijk ook met het papier/karton doen.
Ja dat is sowieso extreem.quote:Op maandag 4 oktober 2021 11:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik dit topic doorlees vind ik het vooral bizar hoeveel verschil er zit tussen wat de gemeentes aanbieden aan verschillende kliko's, kosten voor de milieustraat en dergelijke
Ikzelf heb dan weer geen enkele bak die ik aan de straat moet zetten en die opgehaald wordt. Hier staan van die ondergrondse restafvalcontainers in de straat en daar flikker ik alles in, dus ook kartonnen dozen. Die hoef ik over het algemeen niet eens klein te maken om ze in die containers te laten passen.
Die restafvalcontainers zijn overigens de enige containers die hier in de straat staan, dus ik kan m'n afval niet eens scheiden al zou ik het willen.
Ja, hier kan ik dus onbeperkt restafval in van die ondergrondse containers gooien en hoef ik niks te scheiden, want die restafvalcontainers is het enige wat ze aanbieden in mijn wijk. Mijn ouders die 5 minuten lopen verderop wonen hebben 3 kliko's voor allerlei verschillende doeleinden, die ze aan de weg moeten zetten en op allerlei verschillende data opgehaald worden.quote:Op maandag 4 oktober 2021 11:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dat is sowieso extreem.
Ook met grijze containers; in de ene gemeente betaal je ¤11 per keer dat je hem aan de weg zet, in de ander zit het bij de gemeentelijke belastingen in.
Milieustraat: in de ene gemeente kun je 1000 kilo per jaar gratis brengen, in de andere gemeente kijken ze globaal ff in je auto wat je bij je hebt en trekken een willekeurig bedrag uit hun reet wat je ter plekke moet betalen.
Ik heb er tweequote:
quote:Op maandag 4 oktober 2021 13:23 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik heb er tweeMaar die kunnen er niet tegenop klauwen
![]()
Klopt, dat doe ik ook, maar die bak zit zo snel vol. En als ik naar de milieustraat ga dan is die hele papierbak overbodig vind je niet? Dan kan ik net zo goed al het papier daarheen brengen. En hier is de locatie van de milieustraat ruk, niet centraal maar helemaal aan de andere kant van de gemeente, kwartiertje rijden.quote:Op maandag 4 oktober 2021 12:47 schreef herverwijderd het volgende:
Je kan die dozen toch vrij makkelijk kleiner scheuren langs de vouwen. Dat is wat ik doe, ik heb geen papiercontainer en moet mijn papier kwijt in zo'n papierbak bij een millieuperron (staan dan ook glasbakken en bakken voor plastic, geen idee hoe dat in andere gemeenten heet) waar je alleen kleinere stukken karton in kan doen.
Dat inderdaadquote:Op maandag 4 oktober 2021 12:47 schreef herverwijderd het volgende:
Je kan die dozen toch vrij makkelijk kleiner scheuren langs de vouwen.
Aaah, okee, dan snap ik het.quote:Op maandag 4 oktober 2021 13:24 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klopt, dat doe ik ook, maar die bak zit zo snel vol. En als ik naar de milieustraat ga dan is die hele papierbak overbodig vind je niet? Dan kan ik net zo goed al het papier daarheen brengen. En hier is de locatie van de milieustraat ruk, niet centraal maar helemaal aan de andere kant van de gemeente, kwartiertje rijden.
Goede tip om het in de bak te krijgen, echter daardoor niet meer te hergebruiken. Nat geworden karton hoort bij het restafval.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:52 schreef BE het volgende:
Nat laten regenen!Echt gouden tip!
Natuurlijk niet tot papier maché, maar gewoon goed vochtig. Veel makkelijker scheuren en vouwen.
Echt?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 22:48 schreef Daksijs het volgende:
[..]
Goede tip om het in de bak te krijgen, echter daardoor niet meer te hergebruiken. Nat geworden karton hoort bij het restafval.
Grotere bak aanvragen!quote:Op maandag 4 oktober 2021 13:24 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klopt, dat doe ik ook, maar die bak zit zo snel vol. En als ik naar de milieustraat ga dan is die hele papierbak overbodig vind je niet? Dan kan ik net zo goed al het papier daarheen brengen. En hier is de locatie van de milieustraat ruk, niet centraal maar helemaal aan de andere kant van de gemeente, kwartiertje rijden.
Adresgegevens van buren verderop in de straat erop plakken en op straat flikkerenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 23:42 schreef NightDancert het volgende:
Adresgegevens er af halen en bij de buren dumpen.
Wij hebben al de grootstequote:Op vrijdag 8 oktober 2021 00:29 schreef BE het volgende:
[..]
Grotere bak aanvragen!Komen ze kosteloos omruilen.
Kan je het karton ook niet gewoon door de hakselaar smijten?quote:Op maandag 4 oktober 2021 10:08 schreef Herkauwer het volgende:
Pizzadozen horen eigenlijk ook niet bij oud papierquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:28 schreef Ama het volgende:
Plet de dozen gewoon plat en plak het dan met plakband bij elkaar en alle kleinere troep (pizzadozen enz) doe ik in 1 doos en die plak ik dicht en dan halen ze het 1x per maand op.
Ik denk dat een doos van een diepvriespizza prima bij oud papier kan. Als ik een pizza bestel en de doos is vies of vettig dan gooi ik hem wel weg.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:41 schreef Daantke het volgende:
[..]
Pizzadozen horen eigenlijk ook niet bij oud papierzit te veel vet in
Ja net te laat met m'n editquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik denk dat een doos van een diepvriespizza prima bij oud papier kan. Als ik een pizza bestel en de doos is vies of vettig dan gooi ik hem wel weg.
De hakselaar is meer bedoeld voor takken tot een paar cm doorsnede, om daar papier in te krijgen moet ik het al behoorlijk klein maken. Ik denk niet dat het gaat werken, maar misschien dat ik het toch ga proberenquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Kan je het karton ook niet gewoon door de hakselaar smijten?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De hakselaar is meer bedoeld voor takken tot een paar cm doorsnede, om daar papier in te krijgen moet ik het al behoorlijk klein maken. Ik denk niet dat het gaat werken, maar misschien dat ik het toch ga proberen
Ik vrees dat het afval na gebruik dan zo stevig in de bak zit dat ie nooit meer leeg komt. Ik trek het juist los als ik de bak aan de weg zet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
https://www.amazon.nl/Rel(...)a-819012387486&psc=1
De vraag was toch om zoveel mogelijk papier ín de kliko te krijgen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 15:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik vrees dat het afval na gebruik dan zo stevig in de bak zit dat ie nooit meer leeg komt. Ik trek het juist los als ik de bak aan de weg zet.
En uiteraard ook geleegd te krijgen, tenzij er eindeloos papier in gaatquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 16:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De vraag was toch om zoveel mogelijk papier ín de kliko te krijgen?
Die hebben we hier ook. Maar daarom maak ik de dozen juist niet meer klein en gaan ze, gevouwen, heel daar in.quote:Op zondag 3 oktober 2021 15:34 schreef kree het volgende:
Leuk die milieu pleintjes waar dan zo’n papierbak staat met een mini gleuf. Maar dat is me teveel moeite.
Pro-tip inderdaadquote:Op zondag 3 oktober 2021 15:52 schreef BE het volgende:
Nat laten regenen!Echt gouden tip!
Natuurlijk niet tot papier maché, maar gewoon goed vochtig. Veel makkelijker scheuren en vouwen.
Ik vind grote dozen klein maken geen prettige bezigheid. Het gebeurd niet wekelijks ofzo, maar soms heb je gewoon even wat meer. Bv bij een verbouwing, andere inrichting of iets in die geest.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 10:30 schreef Enawh het volgende:
Hoeveel dozen krijg je binnen dan van 'bezorgingen' dat het zoveel moeite is om klein te maken eens in de zoveel tijd?
Probleem is hier dat de milieustraat met de auto twaalf kilometer van huis is, met de fiets nog verder. Gelukkig zijn er wel een aantal bakken voor o.a. elektronica in de buurt maar niet voor papier of verfblikken e.d. Papier wordt dan wel maandelijks gehaald maar dan moet je ook net maar in de buurt zijn dat weekend. Vandaar dat het in een papierbak gaat in een andere gemeente.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 10:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Echt grote dingen breng ik naar de milieu straat. Hier is het deel waar je papier, plastics, metaal, oude apparaten en chemisch afval brengt gratis.
Als ik boodschappen ga doen breng ik dat dan gelijk even weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |