abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:38:38 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201613811
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:29 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Stel je werkt er een half jaar, en wilt een vast contract. Zou dit een positieve invloed hebben op de beslissing om zijn of haar contract te verlengen?
als zelfs je contract je geen prikje waard is .....
Tot nooit .......
pi_201613842
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
ik ben gevaccineerd, maar ondanks dat (ook mijn gezondheids historie) voelt dat niet veilig. ondanks griepprikken weet ik jaarlijks nog wel wat virusjes op te pikken die mij behoorlijke overlast geven.

ik vertrouw dan ook niet 100% op de bescherming van de prik.
Oke duidelijk. En mensen die gevaccineerd zijn brengen het virus minder snel over dan ongevaccineerden, dus je voelt je veiliger bij gevaccineerde collega's. Begrijp goed je punt.

Blijft een lastige kwestie voor mensen die het vertrouwen in de overheid en farmaceutische industrie kwijt zijn. Die willen ook niet andere ziek maken, maar willen ook niet iets inspuiten waar ze niet achter staan.
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:46:19 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201613861
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:42 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Oke duidelijk. En mensen die gevaccineerd zijn brengen het virus minder snel over dan ongevaccineerden, dus je voelt je veiliger bij gevaccineerde collega's. Begrijp goed je punt.

Blijft een lastige kwestie voor mensen die het vertrouwen in de overheid en farmaceutische industrie kwijt zijn. Die willen ook niet andere ziek maken, maar willen ook niet iets inspuiten waar ze niet achter staan.
dat snap ik. ik heb ook zeker geen bezwaar tegen mensen die zich testen, mag zelfs een regelmatige zelftest wat mij betreft. DeLoitte vraagt ook een qr, geen vaccinatie.

ik ontneem mezelf prive nog altijd veel dingen om mezelf te beschermen. ik mag van mijn werkgever dus ook de nodige bescherming verwachten. (dit gebeurt overigens ook)
Tot nooit .......
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:49:48 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201613895
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
ik ben gevaccineerd, maar ondanks dat voelt dat niet veilig. ondanks griepprikken weet ik jaarlijks nog wel wat virusjes op te pikken die mij behoorlijke overlast geven.

ik vertrouw dan ook niet 100% op de bescherming van de prik.
Hoe deed je dat voorheen dan rond die griepprik en andere infectieziekten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:51:41 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201613914
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:46 schreef Speekselklier het volgende:
ik ontneem mezelf prive nog altijd veel dingen om mezelf te beschermen. ik mag van mijn werkgever dus ook de nodige bescherming verwachten.
De 'dus' in deze zin is behoorlijk misplaatst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:52:50 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201613926
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe deed je dat voorheen dan rond die griepprik en andere infectieziekten?
drie keer per jaar ziek, 4 maanden snotteren, 2x per jaar antibiotica. 2 maanden per jaar voor eigen rekening niet in nederland.
Tot nooit .......
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:54:01 #32
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201613945
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De 'dus' in deze zin is behoorlijk misplaatst.
mijn werkever heeft geen bezwaar met de 'dus'. Die heeft fatsoen.
Tot nooit .......
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:54:26 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201613948
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
drie keer per jaar ziek, 4 maanden snotteren, 2x per jaar antibiotica. 2 maanden per jaar niet in nederland.
Ja dat gebeurde er, maar hoe ging je er mee om, en je werkgever? Waarin namen jullie samen maatregelen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 oktober 2021 @ 09:55:53 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201613962
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
mijn werkever heeft geen bezwaar met de 'dus'. Die heeft fatsoen.
Het woordje dus geeft een logisch gevolg aan. Hier is geen sprake van een logisch gevolg. Uit wat jij in je privésituatie doet kun je geen verwachtingen ontlenen bij je werkgever. Dat hij ze toch waarmaakt is fijn voor jou.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201613993
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 01:16 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb hier altijd voor gewaarschuwd!!!

Kijk nu, de eerste werkgever die 'moeilijk' gaat lopen doen is opgestaan. Binnenkort volgen er nog een handjevol werkgevers. Loop nu niet te doen alsof jullie neus bloed!
Ja maar jij bent een wappie aldus al die qr helden.

Ik zou lekker weigeren antwoord te geven en blijven zitten als ik daar zou werken.
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:02:31 #36
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201614028
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat gebeurde er, maar hoe ging je er mee om, en je werkgever? Waarin namen jullie samen maatregelen?
geen super maatregelen. vooral omdat ik er niet dood aan ging.
als ik ziek was of echt flink verkouden werkte ik thuis waar mogelijk. ik lever salaris in om in de winter veel in betere oorden te kunnen zijn. dit werkt gefaciliteerd door een extra collega aan te nemen.

Corona heeft mij geholpen. In de toekomst mag ik structureel veel meer thuiswerken. Ik denk dat ik veel minder ziek zal zijn.
Tot nooit .......
pi_201614039
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
als zelfs je contract je geen prikje waard is .....
Ik begrijp je punt, het prikje neemt zeer weinig risico's met zich mee. Of eerlijk gezegd weet ik dat gewoon niet 100% zeker. Ik lees gister ook een artikel in het AD van mensen die familie na een vaccin zijn verloren. Vervolgens worden ze tegengewerkt om dit geval bij het Lareb opgenomen te krijgen. Na lang vechten is dit gelukt, en is de vaccin dode bij het Lareb geaccepteerd.
Dit is geen losstaand geval, want ze worden 10 oktober aangeklaagd omdat er 3400 andere gevallen bekend zijn, waarbij het Lareb de gevallen niet in behandeling wil nemen. Hoe serieus ik die 3400 meldimgen moet nemen weet ik niet, nog niet uitgezocht. Wel lees ik vaker dat het moeilijk is om bijwrrkingen bij het Lareb geregistreerd te krijgen.

Hoe dan ook, de risico's zijn extreem klein bij een vaccin, dat weet ik ook wel.


Het gaat me meer om mijn principes. Ik zou dan een prik moeten zetten zodat ik mag werken bij een bedrijf. In Amerika krijgen bedrijven binnenkort een boete van 700.000 dollar als ze geen qr code krijgen.

Het gaat me dus njet om het prikje, maar ik ben van mening dat de maatregelen te ver gaan.
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:05:22 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201614056
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
geen super maatregelen. vooral omdat ik er niet dood aan ging.
als ik ziek was of echt flink verkouden werkte ik thuis waar mogelijk. ik lever salaris in om in de winter veel in betere oorden te kunnen zijn.

Corona heeft mij geholpen. In de toekomst mag ik structureel veel meer thuiswerken. Ik denk dat ik veel minder ziek zal zijn.
Dus als ik je goed begrijp heb je nu meer draagvlak bij je werkgever voor de maatregelen waar jij je comfortabel bij voelt en al voelde. Los van corona al.
Fijn dat dat kan voor jou maar denk dat het idd zo zou moeten zijn. Dat je als individu in gesprek gaat met je werkgever voor wat er voor jou mogelijk is om je te beschermen.
Dat goed je niet iedereen op kantoor op te leggen, zoals ook voor corona.

In deze fase van de pandemie dus, met vaccinaties en alles
Terug naar het oude, met de mogelijkheid tot gesprek over individuele bescherming
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:07:06 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201614072
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:03 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Ik begrijp je punt, het prikje neemt zeer weinig risico's met zich mee. Of eerlijk gezegd weet ik dat gewoon niet 100% zeker. Ik lees gister ook een artikel in het AD van mensen die familie na een vaccin zijn verloren. Vervolgens worden ze tegengewerkt om dit geval bij het Lareb opgenomen te krijgen. Na lang vechten is dit gelukt, en is de vaccin dode bij het Lareb geaccepteerd.
Dit is geen losstaand geval, want ze worden 10 oktober aangeklaagd omdat er 3400 andere gevallen bekend zijn, waarbij het Lareb de gevallen niet in behandeling wil nemen.
Hoe dan ook, de risico's zijn extreem klein bij een vaccin, dat weet ik ook wel.


Het gaat me meer om mijn principes. Ik zou dan een prik moeten zetten zodat ik mag werken bij een bedrijf. In Amerika krijgen bedrijven binnenkort een boete van 700.000 dollar als ze geen qr code krijgen.

Het gaat me dus njet om het prikje, maar ik ben van mening dat de maatregelen te ver gaan.
DeLoitte accepteerd ook een qr-code he. dus een test en zoals ik aangeef zou DeLoitte van mij ook zelftests mogen accepteren.

Ik verwacht niet dat de wereld me tegen griep en verkoudheidsvirrussen zal beschermen. Dat doe ik zelf zo veel mogelijk en ik accepteer dat dat niet altijd lukt. Ik ga er gelukkig ook niet dood aan.

Mijn positieve stelling is ook wel dat mij lichaam zoveel virussen heeft opgevangen dat ik Corona ook wel overleef.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 03-10-2021 10:13:46 ]
Tot nooit .......
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:09:16 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201614095
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
DeLoitte accepteerd ook een qr-code he. dus een test en zoals ik aangeef zou DeLoitte van mij ook zelftests mogen accepteren.
Als Deloitte mensen die zich kwetsbaar voelen de kans geeft thuis te laten werken of andere beschermende maatregelen te laten nemen ben je er ook

Hoef je niet iedereen aan controles te onderwerpen, die tevens geen garantie op veiligheid zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:14:47 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201614164
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Als Deloitte mensen die zich kwetsbaar voelen de kans geeft thuis te laten werken of andere beschermende maatregelen te laten nemen ben je er ook

Hoef je niet iedereen aan controles te onderwerpen, die tevens geen garantie op veiligheid zijn
Volgens mij doen ze nu beide.
Tot nooit .......
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:20:32 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201614226
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Volgens mij doen ze nu beide.
Uhuh
En lijkt me daarom niet proportioneel

Naast dat het dus gebruikmaken is van het door de overheid geschapen gat in de rechten met hun 'het mag niet maar we gaan niet handhaven'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201614451
Geef het een maandje en het is een noodwet.
pi_201614512
Prima ontwikkeling toch? Begrijp de ophef niet.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zondag 3 oktober 2021 @ 10:57:18 #45
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201614589
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:50 schreef Sicstus het volgende:
Prima ontwikkeling toch? Begrijp de ophef niet.
Inderdaad. Waarom zou je niet elke dag moeten aantonen dat je (waarschijnlijk, misschien, mogelijk) geen Covid hebt?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201614664
quote:
1s.gif Op zondag 3 oktober 2021 10:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Inderdaad. Waarom zou je niet elke dag moeten aantonen dat je (waarschijnlijk, misschien, mogelijk) geen Covid hebt?
Wat is daar mis mee?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201614727
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 00:43 schreef BasEnAad het volgende:
Waar is de overheid nu dan met z'n grote bek over wat wel en niet mag? En waar is de controle daarop?
De overheid heeft in de afgelopen jaren nou niet echt aangetoond veel om de rechten van de gemiddelde inwoner te geven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 3 oktober 2021 @ 11:07:24 #48
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201614734
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:02 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee?
Met het aantonen dat je 'gezond' bent?

Ben echt in een Twilight Zone aflevering terechtgekomen dat mensen dit logisch vinden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 3 oktober 2021 @ 11:35:31 #49
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201615071
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 11:02 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee?
Dat het basale uitgangspunt in het maatschappelijk verkeer wordt omgedraaid van vertrouwen naar wantrouwen. Ik neem aan dat jij dat ook niet wil. Het misbruik door Deloitte van de QR-code geeft al aan dat dit geen irreëel vooruitzicht is.
Never explain, never apologize.
pi_201615273
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 09:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
als zelfs je contract je geen prikje waard is .....
Dat is het punt. De overheid of een werkgever heeft niks te zeggen over wat je met je lichaam doet.

Ze hebben ook niks te zeggen over of je rookt, harddrugs zoals alcohol nuttigt, softdrugs zoals wiet, vetpercentage onder de 5%, seks hebt met onbekende personen, te blote kleding. Accepteren dat ze daar wel iets over te zeggen hebben is accepteren dat je geen lichamelijke integriteit kent en onder tirannie leeft zoals de Taliban dat voorschrijft.

Dat je een slechte gezondheid hebt is niet het probleem van de maatschappij. Gevaccineerde die ONGEVACCINEERDen (rare autocorrect) pesten omdat ze een kut leven hebben is een hele gevaarlijke precedent voor de maatschappij in alle lagen.

In China en Rusland bepaalt de overheid erg veel voor hun inwoners en wij in het vrije Westen vonden dat verschrikkelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')