abonnement Unibet Coolblue
pi_201605236
Feestje Vindicat mondt uit in vernielingen en intimidatie
Na een feestje bij een recreatieplas hebben leden van de Groningse studentenvereniging Vindicat gisteravond laat vernielingen aan drie lijnbussen van Qbuzz aangericht. Ze tikten ruiten in met noodhamers en verspreidden stinkbommen.

"Het zit ons als Qbuzz vooral hoog dat buschauffeurs en reizigers geïntimideerd zijn", reageert Michel van der Mark bij RTV Noord. Over de omvang van de schade kan hij nog niets zeggen.

De rellen en vernielingen volgden op het feest Buitenspelen aan de Kardingerplas, niet ver van Groningen. Rond 23.15 uur kreeg de politie een melding van een vechtpartij. Toen agenten gingen kijken, bleek dat studenten zich hardhandig toegang probeerde te verschaffen tot lijnbussen naar de binnenstad. Toen dat niet snel genoeg ging, richtten ze vernielingen aan.

Bussen werden overspoeld
Van der Mark van Qbuzz: "We hebben vooraf overleg gehad met de organisatoren over de afvoer van de feestgangers. Daar waren aparte bussen voor gereserveerd, maar op de een of andere manier is het publiek naar bussen van de lijnen 3 en 4 gelopen. De organisatie had ingeschat dat er ongeveer 700 bezoekers zouden zijn, maar het waren er veel en veel meer. De bussen werden als het ware overspoeld."

"Er hing een grimmige sfeer, met opstootjes en vernielingen", bevestigt een politiewoordvoerder.

Over de ringweg en busbanen
Volgens de politie ging een grote groep studenten vervolgens te voet richting de binnenstad. Daarbij liepen ze onder meer over de ringweg en over busbanen. "Ook dat zorgde voor overlast", zegt de politiewoordvoerder. Uiteindelijk is niemand opgepakt.

Wat Qbuzz betreft, is het laatste woord er nog niet over gesproken. "We zullen nog zeker met Vindicat in gesprek gaan om deze gang van zaken te evalueren", aldus Van der Mark. Ook de Groningse burgemeester Schuiling wil verhaal halen. "Ik laat eerst even de feiten op een rij zetten. En daar hoort natuurlijk een gesprek met Vindicat bij."


https://nos.nl/artikel/24(...)ingen-en-intimidatie

En dat zijn onze toekomstige ministers en staatssecretarissen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Spellchecker zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:49:10 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:49:29 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201605257
Geen signalement. Dan weet je al in welke hoek je moet zoeken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201605327
Nou nou, het is allemaal wat
pi_201605370
:|W :|W :|W
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:03:20 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201605371
Deel van de toekomstige elite van Nederland. Van dit soort mensen moet je het nou echt hebben.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:06:44 #7
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201605394
Uiteindelijk is niemand opgepakt.

Dat komt nog, mag ik hopen...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_201605454
Kan gebeuren, zijn louter goede jongens dit.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201605482
VindiSquad. Hooligans zijn het ! :(

Nee maar wel treurig natuurlijk. Presteren het minstens 1x per maand negatief in het nieuws te komen. Ongeveer.
pi_201605506
Dat is nu eenmaal onderdeel van hun cultuur daar mogen wij niet over oordelen.

Maar zonder dollen moeten hier natuurlijk gewoon duidelijke grenzen aangegeven worden. Maar vindicat blijkt nogal hardleers.
pi_201605812
Het waren ook zulke lieve jongetjes...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201606102
Aangezien de burgemeester oud lid is zal het wel met een sisser aflopen.
pi_201606197
Het probleem lijkt toch echt bij de vervoersdienst te liggen die te weinig bussen heeft ingezet en de politie die weer eens escalerende optreedt. Maar goed dat krijg je als zowel de politie als vervoersdiensten miljoenen aan subsidies krijgen en er altijd gezeik mee is.

Volgende keer een privaat bedrijf inhuren voor de bussen. Überhaupt raar dat Vindicat in een knorrenbus gaat.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:17:17 #14
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201606279
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 14:49 schreef maily het volgende:
Alweer """feest""" ?

Kansloos volk :r
Ongelofelijk idd :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_201606404
Altijd weer dat MBO!


Oh nee :')
pi_201606432
Dit zijn onze toekomstige directeuren, huisartsen, rechters en ministers.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:51:06 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201606631
Neem toch aan dat er beelden zijn aan boord van die bussen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201606639
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:13 schreef Derrazi het volgende:
Het probleem lijkt toch echt bij de vervoersdienst te liggen die te weinig bussen heeft ingezet en de politie die weer eens escalerende optreedt. Maar goed dat krijg je als zowel de politie als vervoersdiensten miljoenen aan subsidies krijgen en er altijd gezeik mee is.

Volgende keer een privaat bedrijf inhuren voor de bussen. Überhaupt raar dat Vindicat in een knorrenbus gaat.
Dan heb je het wereldvreemde karakter van een gemiddelde feestcie van een vereniging grondig onderschat. Jaren geleden moest ik vanuit mijn kamer naar mijn zaterdagbaantje met de bus, tijdens de Vindicat-familiedag (niet alleen de EO organiseert zulke evenementen). Op de Grote Markt stond een enorme rij ouders te wachten, want die hadden gehoord dat je gewoon met de bus naar Martiniplaza kon. Ik vermoed dat de organisatrice zelf op een regenachtige dag de bus had gepakt om daar alles te regelen, dus je kan met de bus. Dat er honderden ouders mee moesten en dat die niet met alle andere reizigers in twee bussen passen, had ze vast en zeker over het hoofd gezien... gevolg: als harinkjes in een ton vervoerd en bij het station niet kunnen overstappen, omdat de weg naar de uitgang door twintig mieterse moeders werd geblokkeerd.
pi_201606654
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:51 schreef Drekkoning het volgende:
Neem toch aan dat er beelden zijn aan boord van die bussen?
Ongetwijfeld, maar wat wil je ermee? Vertonen in Opsporing verzocht, terwijl ze al getraceerd zijn? Opsturen naar De leukste thuis, zodat Linda de Mol er een leuk stemmetje onder kan zetten?
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:55:31 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201606666
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
terwijl ze al getraceerd zijn
Ah, dat had ik ff gemist.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201606690
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:51 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dan heb je het wereldvreemde karakter van een gemiddelde feestcie van een vereniging grondig onderschat. Jaren geleden moest ik vanuit mijn kamer naar mijn zaterdagbaantje met de bus, tijdens de Vindicat-familiedag (niet alleen de EO organiseert zulke evenementen). Op de Grote Markt stond een enorme rij ouders te wachten, want die hadden gehoord dat je gewoon met de bus naar Martiniplaza kon. Ik vermoed dat de organisatrice zelf op een regenachtige dag de bus had gepakt om daar alles te regelen, dus je kan met de bus. Dat er honderden ouders mee moesten en dat die niet met alle andere reizigers in twee bussen passen, had ze vast en zeker over het hoofd gezien... gevolg: als harinkjes in een ton vervoerd en bij het station niet kunnen overstappen, omdat de weg naar de uitgang door twintig mieterse moeders werd geblokkeerd.
Dus de fout ligt niet bij hun maar bij de mensen die het organiseren?

Alsof je een gratis feest geeft bij een club maar geen beveiligers inhuurt.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:00:50 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201606718
Volgens de update bij rtv noord is er dus helemaal niks vernield. Maar goed, blijkbaar is een noodhamer uit de houder trekken landelijk nieuws als je lid bent. :')
  Spellchecker zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:06:57 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201606780
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 16:13 schreef Derrazi het volgende:
Het probleem lijkt toch echt bij de vervoersdienst te liggen die te weinig bussen heeft ingezet en de politie die weer eens escalerende optreedt. Maar goed dat krijg je als zowel de politie als vervoersdiensten miljoenen aan subsidies krijgen en er altijd gezeik mee is.

Volgende keer een privaat bedrijf inhuren voor de bussen. Überhaupt raar dat Vindicat in een knorrenbus gaat.
Achgossie, en dat allemaal is een excuus om zich zo te misdragen?
pi_201606911
Wat een pauperclub is het toch :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:25:48 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201606948
Goh, dat doen ze normaal nou nooit. Gelukkig hebben ze voldoende advocaten in de gelederen en -familie om het zaakje te sussen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')