abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2022 @ 09:05:59 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204379765
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
In de winter gaan ze op stal, omdat er te weinig gras is
ok

slim gedaan, maar dan krijgen ze geen subsidie denk ik , als ze in de stal staan

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2022 10:47:26 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204386102
quote:
Taakstelling: dit jaar nog 13.500 statushouders huisvesten

In de tweede helft van dit jaar moeten gemeenten 13.500 statushouders huisvesten, bovenop de 10.000 in de eerste helft van het jaar.

Gemeenten en provincies moeten in de tweede helft van dit jaar woningen regelen voor 13.500 asielzoekers die een verblijfsvergunning hebben. Staatssecretaris Eric van der Burg (Asielzaken) heeft deze taakstelling neergelegd bij de medeoverheden.

Status
Van der Burg verwacht dat van begin april tot eind september ruim 9000 asielzoekers een status krijgen. Bovenop dat aantal komen nog enkele duizenden asielzoekers die in de tweede helft van vorig jaar naar Nederland zijn gevlucht, onder meer uit Afghanistan, en een status kregen. In de vorige prognoses waren deze aantallen nog niet voorzien.

Oekraïne
Voor de eerste helft van 2022 was woonruimte nodig voor minimaal 10.000 vergunninghouders. Deze huisvesting staat los van de situatie met vluchtelingen uit Oekraïne. Zij komen niet in de asielprocedure, maar voor hen wordt reguliere opvang geregeld in gemeenten.

Achterstand
Gemeenten hebben een wettelijke taak om voor statushouders woningen te regelen. Als dit niet snel genoeg gebeurt, blijven ze te lang in de asielopvangcentra, zodat daar geen plek is voor nieuwe asielzoekers. Er bestaat al enige jaren een achterstand in de huisvesting van erkende vluchtelingen. (ANP)
  zaterdag 9 april 2022 @ 21:15:47 #278
323876 michaelmoore
pi_204386656
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 20:44 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Er is een machtstrijd tussen het rijk en de provincies over de woningbouw

Het rijk wil bouwen, de Provincies niet

Door de huishoudensverdunning zijn er meer woningen nodig en niet iedereen wil in een flatje wonen

quote:
Huishoudens nu
Hoeveel huishoudens zijn er in Nederland?
Begin 2021 waren er 8,0 miljoen particuliere huishoudens in Nederland, waarvan 3,1 miljoen eenpersoonshuishoudens. Gemiddeld wonen er 2,14 mensen in een Nederlands huishouden, in 1961 was de gemiddelde huishoudensgrootte nog 3,54. Door deze zogenaamde 'huishoudensverdunning' is het aantal huishoudens veel sneller gegroeid dan de bevolking.
er is nu voor 8000.000 x 2,14 is 17.120.000 personen een woning

quote:
Hoeveel mensen leven er in Nederland 2022?
Eind februari 2022 telde Nederland 17 609 246 inwoners.
Dat is het geregistreerde inwonertal.
Meer cijfers over inwonertal per jaar en maand staan in deze tabel. De bevolkingspiramide laat voor elke leeftijd zien hoeveel mannen en vrouwen dat zijn.
Dit jaar komen er 300.000 personen bij

Als de huishoudenscverdunning afneemt naar 2,1 dan is er nog maar voor 16800000 inwoners een woning
De huishoudensverdunning komt door de AOW korting voor samenwonenden , scheidingen en derg

sociale huurwoningen wonen nog slechts 1,2 personen in een woning
veel oudere stellen hebben allebei een huurwoning en allebei huursubsidie, en beiden een alleenstaanden AOW
mede door de angst dat de relatie over is wil geen van beiden de huur opzeggen

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 09-04-2022 21:33:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204386946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 21:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er is een machtstrijd tussen het rijk en de provincies over de woningbouw

Het rijk wil bouwen, de Provincies niet

Voor de huishoudensverdunning zijn er meer woningen nodig en niet iedereen wil in een flatje wonen
[..]
er is nu voor 8000.000 x 2,14 is 17.120.000 personen een woning
[..]
Dit jaar komen er 300.000 personen bij

Als de huishoudenscverdunning afneemt naar 2,1 dan is er nog maar voor 16800000 inwoners een woning
De huishoudensverdunning komt door de AOW korting voor samenwonenden , scheidingen en derg

sociale huurwoningen wonen nog slechts 1,2 personen in een woning
Schandalig, men dwingt mensen om te wonen op een chaotische hoop. Waardoor mensen veel te weinig rustige momenten hebben.
  zaterdag 9 april 2022 @ 21:45:21 #280
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_204387198
Ik ben echt zo blij dat ik inmiddels op ongeveer de helft van mijn leven ben en dat ik en mijn partner allebei een aardig goede baan hebben. En dat we bewust geen kinderen hebben. Ik denk dat ik het nog wel uitzing tijdens mijn leven. Maar het is wel duidelijk dat de wereld zo langzamerhand naar de knoppen gaat. 5 Miljard mensen is naar mijn mening al teveel. 3 of minder zou beter zijn. Laat staan de 10 of 12 miljard waar we hard naar op weg zijn. Leuk dat er nog steeds naïeve idioten als Michaelmoore zijn die denken dat we de halve wereld kunnen opvangen. :').

Ik weet 1 ding wel als het echt zo ver komt dat ik mijn welvaart moet opgeven ten koste van als konijnen fokkende medewereldburgers, dan zal ik vechtend ten onder gaan en zo veel mogelijk wereldvervuilend tuig met mijn ondergang meenemen.
pi_204387308
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 21:45 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik inmiddels op ongeveer de helft van mijn leven ben en dat ik en mijn partner allebei een aardig goede baan hebben. En dat we bewust geen kinderen hebben. Ik denk dat ik het nog wel uitzing tijdens mijn leven. Maar het is wel duidelijk dat de wereld zo langzamerhand naar de knoppen gaat. 5 Miljard mensen is naar mijn mening al teveel. 3 of minder zou beter zijn. Laat staan de 10 of 12 miljard waar we hard naar op weg zijn. Leuk dat er nog steeds naïeve idioten als Michaelmoore zijn die denken dat we de halve wereld kunnen opvangen. :').

Ik weet 1 ding wel als het echt zo ver komt dat ik mijn welvaart moet opgeven ten koste van als konijnen fokkende medewereldburgers, dan zal ik vechtend ten onder gaan en zo veel mogelijk wereldvervuilend tuig met mijn ondergang meenemen.
Depressieve atheïstische cuck.
  zaterdag 9 april 2022 @ 21:53:35 #282
323876 michaelmoore
pi_204387392
quote:

ik ben heel blij met mijn kinderen en de klein kinderen
ik zou mijn leven waardeloos gevonden hebben zonder hen

De bevolkingsgroei komt niet door meer geboorten , maar doordat de mens steeds ouder wordt , ook en juist in Africa en China

Bevolkingskrimp gaat het grootste economische prpbleem worden de komende 40 jaar , maar dat staat volledig los vande steeds maar groeiende behoefte aan woonruimte
pi_204387910
quote:

De prijzen van producten en diensten zijn dit jaar toch ook alweer fors gestegen? De meeste arbeiders hebben daardoor dit jaar toch ook alweer geen winst? Het zijn jaarlijks terugkerende fenomenen, die prijsverhogingen van producten en diensten. Ondanks dat men dan welvaart moet inleveren, zijn er maar heel weinig mensen die de eerste stap zetten om daar het nodige aan te veranderen, zodat de arbeiders hun winst zouden kunnen behouden.
pi_204398954
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 21:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ben heel blij met mijn kinderen en de klein kinderen
ik zou mijn leven waardeloos gevonden hebben zonder hen

De bevolkingsgroei komt niet door meer geboorten , maar doordat de mens steeds ouder wordt , ook en juist in Africa en China

Bevolkingskrimp gaat het grootste economische prpbleem worden de komende 40 jaar , maar dat staat volledig los vande steeds maar groeiende behoefte aan woonruimte
In Den Haag e.o. is bevolkingskrimp al een probleem. Je hoeft maar een blik te werpen op scholenopdekaart.nl en je ziet dat de meeste scholen (sterk) krimpen. Ik heb verschillende kennissen die hebben aangegeven dat ze niet meer op een basis- of VO school willen werken omdat ze het zat zijn dat hun contract cq. opdracht steeds niet wordt verlengd wegens dat er hier al minder leraren nodig zijn + zij als eerste eruit vliegen want detacheerder of minste ervaringsjaren. (via Maandag kunnen ze zo weer op een andere locatie verder maar momenteel zijn er in het MBO nog genoeg vacatures met een aanstelling bij de instelling zelf)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2022 21:24:31 ]
pi_204398996
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:23 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
In Den Haag e.o. is bevolkingskrimp al een probleem. Je hoeft maar een blik te werpen op scholenopdekaart.nl en je ziet dat de meeste scholen (sterk) krimpen. Ik heb verschillende kennissen die hebben aangegeven dat ze niet meer op een basis- of VO school willen werken omdat ze het zat zijn dat hun contract cq. opdracht steeds niet wordt verlengd wegens dat er hier al minder leraren nodig zijn + zij als eerste eruit vliegen want detacheerder of minste ervaringsjaren. (via Maandag kunnen ze zo weer op een andere locatie verder maar momenteel zijn er in het MBO nog genoeg vacatures met een aanstelling bij de instelling zelf)
Gelukkig kunnen ze nu les gaan geven aan Oekraieners.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 10 april 2022 @ 21:33:59 #286
323876 michaelmoore
pi_204399141
quote:

[..]
Ja de nieuwe aanwas komt voornamelijk op 1,75 meter hoogte binnen tegenewoordig , das ook we lmakkelijk, kunne ze gelijk aan de slag als belastingbetaler , maar ze zoeken ook gelijk een woning
pi_204399205
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja de nieuwe aanwas komt voornamelijk op 1,75 meter hoogte binnen tegenewoordig , das ook we lmakkelijk, kunne ze gelijk aan de slag als belastingbetaler , maar ze zoeken ook gelijk een woning
Klopt. Het zijn trouwens ook vaak expats die een krap huis voor ¤ 1900 per maand komen huren. Die huizen hadden ook aan "de gewone Nederlander" verhuurd kunnen worden.
  zondag 10 april 2022 @ 21:40:13 #288
323876 michaelmoore
pi_204399230
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:38 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Klopt. Het zijn trouwens ook vaak expats die een krap huis voor ¤ 1900 per maand komen huren. Die huizen hadden ook aan "de gewone Nederlander" verhuurd kunnen worden.
nou jij liever dan ik met je 1000 euro per maand

dat is mijn hele AOW
jij denkt dat iedereeen een geldboom in de tuiin heeft
pi_204399243
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou jij liever dan ik met je 1000 euro per maand

dat is mijn hele AOW
Huur van ¤ 1000 is te duur
pi_204399316
quote:

[..]
Om deze reden was ik steeds verbaasd om de jarenlange roep om steeds meer geld naar het onderwijs (terwijl het aantal leerlingen snel zakt).
pi_204399354
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Om deze reden was ik steeds verbaasd om de jarenlange roep om steeds meer geld naar het onderwijs (terwijl het aantal leerlingen snel zakt).
Ik zal je nog wat laten zien

Salarisschaal leraren: https://www.aob.nl/starters/salaris/

Primair onderwijs Start Maximum Aantal jaren tot maximum
Leraar L10 2738 euro 4206 euro 15

Voortgezet onderwijs start zelfs bij 2822 euro en mbo 2961 euro...

* Wel voor een voltijds werkweek

Tevens is er al jarenlang in Limburg en het Noorden van het land een lerarenoverschot. In plaats van deze mensen verplaatsen naar waar ze nodig zijn, bedenkt de overheid dat we nog meer mensen moeten opleiden tot leraar...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2022 21:49:04 ]
pi_204399552
oekraine latenm rotten

boomers een ander spuit geven dan monera enzo

het kan zo makkelijk he...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zondag 10 april 2022 @ 23:09:54 #293
323876 michaelmoore
pi_204400166
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ze kunnen beter weer bejaardenhuizen gaan bouwen dan al die schiolen
en kleine woningen met een tuintje desnoods tijdelijke woningen soort vakantie huizen
pi_204400194
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en kleine woningen met een tuintje desnoods tijdelijke woningen soort vakantie huizen
Nu je het zegt... Er zijn de laatste 10 jaar ontzettend veel nieuwbouw-scholen opgeleverd. Maar binnenkort hebben we daar niks meer aan als scholen door de leerlingkrimp moeten fuseren.
Scholen die nu misschien nog in verouderde gebouwen zitten in de nieuwe gebouwen zetten is - uiteraard - ook niet altijd een oplossing.
pi_204462274
twitter

8)7
pi_204468817
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 23:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Niet iedere bejaarde wil naar een bejaardenhuis. Hebben namelijk veel jaren gewerkt en gestreden om een ruimere woning te krijgen en dan zouden die bejaarden die ruimte moeten opgeven, en dat slechts omdat een bejaard iemand vaker gezelschapsspelletjes wil spelen met andere bejaarden.
pi_204469910
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 19:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Niet iedere bejaarde wil naar een bejaardenhuis. Hebben namelijk veel jaren gewerkt en gestreden om een ruimere woning te krijgen en dan zouden die bejaarden die ruimte moeten opgeven, en dat slechts omdat een bejaard iemand vaker gezelschapsspelletjes wil spelen met andere bejaarden.
Daarnaast stinkt het ook in de - nu veelal - verpleeghuizen. Misschien ruiken de medewerkers en de bewoners het niet eens meer, maar het is dan nog steeds erg ongezond om de hele dag in poeplucht te zitten.
  zondag 17 april 2022 @ 21:31:24 #298
323876 michaelmoore
pi_204470072
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 21:17 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Daarnaast stinkt het ook in de - nu veelal - verpleeghuizen. Misschien ruiken de medewerkers en de bewoners het niet eens meer, maar het is dan nog steeds erg ongezond om de hele dag in poeplucht te zitten.
verpleeghuizen zijn geen bejaarden huizen

Bejaarden huizen zijn flats voor ouderen 60+ met een gezamelijke keuken , kantine en stalling van scootmobielen
Verpleeghuizen zijn een voorportaal naar de dood , gemiddeld 6 maanden

Mijn moeder woonde 8 jaar in het bejaarfden huis en is daar ook gestorven in goede gezondheid
Ze had er heel veel vrienden en gingen met velen goed om

De keuken met een vast menu rekende kostprijs voor de inwoners

Helaas zijn ze 10 jaar geleden gesloten en daarmee is de uitstroom uit de wonngmarkt tot stilstand gekomen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-04-2022 14:45:27 ]
pi_204590894
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:04:47 #300
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204591759
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 19:58 schreef zakjapannertje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lagos komt daar over 10/20 jaar nog wel overheen. India heeft dit jaar voor het eerst een vruchtbaarheidscijfer onder het vervangingsniveau van 2.1. En deze daalt sneller dan waar ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')